Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De har lurt oss for 30 000,- ved å ikke gjøre sin del av avtalen og sier nå at vi skylder dem disse pengene. Så nå er vi låst til dette elendige strømselskapet i flere år… ikke bruk appen deres den er bare løgn! Men de anbefaler deg den som et godt redskap!
Unngå lik betaling. Hafslund har, ved en glipp, glemt å øke lik betaling. Slik at det for min del har samlet seg opp nesten ett års forbruk… som de mener jeg skylder de…
Uten at vi i det hele tatt har bedt om det så ligger det inne i strømregningen flere tilleggs"tjenester" som vi aldri har bedt om. Kostnadene for disse viser seg å overstige strømforbruket (liten ny leilighet på 55 kvm.). Når vi så begynner å grave i dette, og klager på kostnadene (unødvendige ekstrakostnader på vel 5000 over 2 år), så svarer ikke selskapet. En detaljert klage med to purringer over nesten to mnd. har ikke resultert i noe svar. Styr unna dette selskapet!!
Vi er et studentkollektiv som hadde avtalen «lik betaling». Vi overtok strømavtalen fra de forrige leietakerne. Fordi vi er studenter med begrenset inntekt er forutberegnelighet viktig. Tjenesten Lik betaling hele året høres derfor lurt ut. Hafslund beregnet at vi skulle bruke ca 1200 kroner i måneden i vår ca 60kvm leilighet i Oslo. Denne summen betalte vi både sommer og vinter. I januar skrudde de plutselig opp månedsprisen til 4900 kroner. Dette hadde vi ikke sjans til å betale, så vi valgte derfor å bytte strømleverandør. Med ny strømleverandør betaler vi til sammenligning 500 kr/mnd. Nå har Hafslund sendt krav på 17 750 kr fordi Hafslund har feilberegnet hvor mye strøm vi angivelig kom til å bruke. Hafslund markedsfører avtalen med "Betal det samme hver måned gjennom hele året med betalingstjenesten Lik betaling." Det minste de da kan gjøre er jo nettopp å sørge for at vi betaler det samme hele året. Det hjelper jo ingenting å betale jevnt hele året dersom det kommer en sluttregning på 17 750 kroner. Vi oppfatter dette som at Hafslund ikke har levert sin del av avtalen (beregne lik strøm hele året), og vi kommer derfor aldri til å benytte oss av de igjen. Det som kunne vært bedre er om Hafslund innrømmer at de har misligholdt avtalen, og derfor kutter kravet.
Har i flere år betalt for "grønt valg" - Hafslunds forklaring er at jeg har svart på en SMS og dermed bestilt det. Merkelig når jeg har som prinsipp å aldri bestille noe av telefonselgere eller tilsvarende, som gjerrig klimafornekter ville jeg vel heller ikke bestilt/ svart ja på noe slikt svada som koster meg 2 kr dagen! Sjekk fakturaen din fra Hafslund!!!
Hafslund strøm lovet oss en måned gratis strøm, hvor vi bruke strømmen der vi ønsker uten å tenke særlig på det. Da måneden var over kom det en kjemperegning hvor de mente de ikke hadde lov til å gi ut gratis strøm, og vi hadde misforstått. Da jeg sa vi hadde spurt om «da er det slik at den første måneden er gratis strøm» fikk vi det bekreftet da vi inngikk avtale. Da vi tok det opp fikk vi som svar at det ikke var noe bevis på det, og de kunne derfor ikke gjøre noe med det. Elendig.
Vi fikk tilbud om fastpris på 2400,- pr.mnd. som nå tydeligvis heter "Lik betaling" vi regnet med at pris ville øke, å var overasket at den ikke gjorde det. En fredag ringte de å sa vi var skyldig nesten 30 000,- etter mye om å men fikk vi regnestykket på reel bruk og Innbetalinger. Det viser seg at vi kun 1mnd har betalt for mye i 2021. Vi forventet at de tarkontakt lenge før.
Maksprisgaranti selges inn som noe fantastisk som skal gi deg forutsigbarhet. Maksprisgarantien har ikke slått inn de siste månedene ettersom Hafslund har økt disse hver mnd. Nå kicker "garantien" inn først på 8,96,-! Ellers så er det miserabel kundeservice og lite innovative løsninger. Totalt har jeg lite positivt å si om selskapet.
Setter opp Max pris, så betaler for Max prisgaranti forgjeves… Gir ingen beskjed når endringer skjer, feks sette opp Max- pris
Hyggelig folk som ringer ,litt masete .Vanskelig å si nei takk ,de er flinke selgere . Det skal de ha ..
Jeg har også lik betaling og fornøyd med avtalen. Men det svarer Lisa får vedr ”at hun ikke kan få utbetalt tilgodehavende beløp" stemmer IKKE og nei hun må IKKE flytte eller si opp avtalen. Jeg fikk igjen 5000 kr og har fortsatt samme avtale lik betaling. Det her er bare tull. Ta kontakt med overordnet organ. Eller kontakt Hafslund igjen. Ordningen er genial og jeg er fornøyd.
Ikke fornøyd i det hele tatt. Dem ringer og maser om å dytte på mere ufornuftig ting i strømavtalen, når dem får avslag så maser dem enda mer og når dem avslag på avslag så slenger dem bare på røret! Noe så uprofesjonelt!!
Faktisk helt fraværende kundeservice. Det er nærmest umulig, med lange ventetider, å komme i kontakt med kundeservice på telefon. Når de endelig svarer er det kun for å beklage at de ikke kan hjelpe, og at de skal "sende" henvendelsen videre i systemet. De svarer heller ikke på e-post, verken nye eller allerede registrerte hendelser. Dette er uten tvil noe av det verste jeg har vært borte i.
De kan ikke gå inn spesifikk å se hva kunden bruker strøm på. Vi har fryst siden forrige måned når strømsjokket begynte, nå fikk vi dobbelt enda vi ikke har brukt mer enn ett apparat av gangen
Burde få beskjed om slike ran og at jeg eventuelt kunne fryse regningen! Blir ikke lenge her, som pensjonist med gjeld trenger jeg pengene selv! De hadde ikke fastpris sa de når jeg skrev avtale.
Aldri hatt problem med Hafslund, grei oversikt, og avtalen holdes, uten forandringer.