Meny

Billån fra Akademikerne (Danske Bank)

Alle Billån
Bytt til Akademikerne (Danske Bank)
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
KJØPESUM
NEDBETALINGSTID
DIN EGENKAPITAL
62%
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Danske Bank omtaler og erfaringer
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
140
av 148 innen
bank
28%
anbefaler
Danske Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Sjokkerende dårlig service for selv de enkleste henvendlser og arrogante svar."

Jeg har to særdeles elendige opplevelser med Danske Bank (fondsparing og pensjonsparing via Danica). 1) Jeg bad om økt månedlig trekk for pensjonssparing i Danica. Først klarte de ikke å ordne dette innen neste trekk, uten å opplyse om dette. Da jeg klaget sa de at alt var i orden til neste trekk. Det var det ikke da det tidligere beløp ble fortsatt trukket. De sa jeg kunne betale inn resten manuelt. Dette førte til at systemet trodde jeg hadde betalt inn for neste måned allerede, og dermed ble intet ble trukket neste måned. Noe så enkelt som økt innbetaling tok det 5-6 måneder å endre. Det ble skyldt på "tekniske problemer", men de nektet å svare på hva dette bestod i. Hadde jeg ikke sagt ifra hadde ingenting hendt. Kompensasjon for timer med mailskriving kunne jeg bare glemme ettersom de hadde justert kursen slik at det ble "riktig" innbetaling. Jeg har kun deres eget ord for at det stemmer. Samtidig er det grenseløst arrogant å behandle kunder slik da man ikke har noen garanti for at problemet faktisk løses. Jeg flyttet dagligbank til en annen bank, og vurderer det samme for pensjonssparing. Det verste er i det minste alle arrogante svar, total mangel på vilje til å løse problemene samt direkte løgn når de sier at problemet er løst, men det ikke er det. 2) Danske Bank opplyste ikke om suspendering av handel i et fond. Til tross for at suspensjonen var lovlig, fant ikke banken det nødvendig å informere kundene om dette automatisk. De innrømmet at dette burde vært gjort og skulle endre rutinene. Det er 100 % inkompetent og det hjalp ikke meg. Jeg har kontaktet forbrukermyndigheter for å finne ut hvor dårlig service man skal måtte finne seg i. Selv om et direkte økonomisk tap ikke er lidd, koster dette tid og krefter.

Daghelge R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bank som ikke ser ut til å ta utfordringene sine på alvor"

Følgende er i dag sendt inn til min fagforening for å orientere dem om produktet Danske Bank tilbyr kundene sine. "Til Legeforeningen med kopi til Danske Bank Jeg og familien har i vinter byttet fra DNB til Danske Bank på grunn av akademikeravtalen. Jeg vil gi tilbakemelding at det har ikke fungert spesielt bra til nå. Og "velkomstteamet" har strengt tatt ikke gjort noe annet enn å svare på mine spørsmål. Nettbanken til DB er virkelig ikke bra, og det har vært flere feil på min side. Blant annet i starten kom jeg inn rett inn i en lånesøknad istedenfor til startsiden. Og det ser ut til at det mangler en funksjon som gjør at nye regninger og e-faktura ikke vises på forsiden. Noen ganger begynner skjermen å blinke svakt inne i nettbanken, av helt uvisse årsaker. Det er vanskelig å finne det man trenger, og søkefunksjonen er dårlig. Instrukser på bankens hjemmesiden stemmer ikke overens med hvordan det ser ut i nettbank. F.eks. skjema for flytting av aksjesparekonto. Det har vært dessuten vært vanskelig å få hjelp fra kundeservice på telefon. I går satt sønnen min i telefonkø i over en halv time uten å komme gjennom. I dag satt jeg i nesten 20 minutter før jeg fikk svar. Når jeg ser kundeomtaler på https://www.bytt.no/erfaringer/bank/danske-bank ser jeg at dette ikke er noe nytt. For fire uker siden hadde folk de samme problemene med å komme gjennom, og fikk samme forklaring som jeg fikk i dag: "Vi har det så travelt akkurat nå". Det er tungvinte identifiseringsrutiner fordi de merkelig nok ikke tilbyr BankID på mobil. Det eneste de har er en kodebrikke i app-form som heter Mobil ID. I nettbank må du taste undelig mye for å få sendt de enkleste meldinger (i mobilbank er dette lettere). Av sikkerhetsårsaker blir man logget ut allerede etter 5 minutter. Dette gjør at man ofte bli avbrutt og må logge inn igjen. Dette kan ikke være nødvendig eller påkrevet. Men det sies at dette er et nytt krav, og at det ble endret fra 30 til 5 minutter nylig. Ved bruk av appen Mobil ID trenger man ikke gå rundt med en kodebrikke. Men der også er det "bugs". Når man signerer med fingeravtrykk for å få "servicekode" for å logge inn i nettbank, og da egentlig er ferdig, blir appen stående åpen og ber om pin-kode likevel. Etter å ha sendt skjema om bankbytte, "fryser" nettsiden og jeg blir logget ut. I løpet av de 10 årene med DNB har jeg aldri opplevd slike ting. Da jeg skulle laste opp et skjema angående flytting av kontoer for sønnen vår, var det umulig å finne ut hvor jeg skulle laste det opp. Jeg endte opp med å ta bilde av skjema med mobiltelefon og sendte inn i meldings-boksen i mobilbank. Dette ble akseptert. Man sitter med en følelse av at DB er en bank som ble startet i forrige uke, og at de har masse oppstartproblemer. Men når man leser kundevurderinger på bytt.no så ser man at det samme gikk igjen mange år tilbake. Det verste synes jeg derfor er at det virker ikke som utfordringene blir tatt på alvor. Det nytter ikke å lokke nye kunder med gunstige renter dersom ikke resten holder mål. Herved er mine erfaringer med Danske Bank formidlet til Legeforeningen. Til orientering. Mvh Dag

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Grådige og vanskelige"

Etter over 15 år som kunde spør jeg om å få nedsatt boligrente da markedet på landsbasis har falt under 2 prosent. Min boligrente var da over 2,4 prosent effektiv rente. Svaret fra banken etter mye om og men er at de ikke kan gå lenger ned enn til 2 prosent. Fikk nytt lånetilbud samme dag fra annen bank på 1,41 prosent. Styr unna denne banken når det gjelder boliglån!

Svar fra Danske Bank
18.01.2021 08:20
Hei, Torgeir. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan naturlig nok ikke si noe om din spesifikke situasjon her, men generelt kan vi si at vi ønsker å gi alle et godt tilbud. Du er mer enn velkommen til å ta kontakt med oss igjen dersom du ønsker det i fremtiden. /Wayra
Lars G. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ringte for hjelp uten svar."

Ringte først i 16 min, ca hver 30 sek, kom en stemme å fortalte at det var fint at jeg ventet. Ringte igjen etter ca 1 time, det samme gjentok se. Ville forsøke en siste gang ca litt før km 18.00 det samme hendte som 2 ganger tidligere på dagen. Nå ringte jeg i 30 min. Katastrofalt. I 2021. Hvorfor ikke ha tilbakeringsystem?

Svar fra Danske Bank
18.01.2021 08:18
Hei, Lars. Veldig leit å høre at du ventet så lenge for å komme gjennom til oss. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Det er selvfølgelig veldig beklagelig og ikke noe vi ønsker å være kjent med. Ønsker å minne om at det også er mulig å sende oss en sikker chat via nettbanken. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte. / Wayra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gode vilkår for Akademikerne, men det er også alt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode vilkår for Akademikerne, det hjelper også å være under 33 år. Fornøyd med vår rådgiver, og stort sett fornøyd med kundeservice. Men det er også det eneste som er positivt med DanskeBank. Som de fleste omtaler her nevner er nettbanken ubrukelig. De sier "vi jobber kontinuerlig med nettbanken", men det har foreløpig i mitt snart ett års lange kundeforhold ikke skjedd en eneste merkbar endring, hverken positiv eller negativ. 123spill.no i 2003 så mer moderne ut. AvtaleGiro og eFaktura er umulig å hanskes med selv. AvtaleGiro må man kontakte kundeservice for å opprette, som om det er den mest naturlige ting i verden. Mobilapp begynner å bli ganske bra, men det er en del mangler der fortsatt. F.eks. kan man ikke se rente på boliglån. Jeg har kontaktet de om konkrete tilbakemeldinger om nettbank og mobilapp tidligere, ingen av disse har det blitt gjort noe med. Med andre ord, ikke verdt tiden å gi de tilbakemelding rundt brukeropplevelse. Man må enten akseptere tingenes tilstand og ikke ha håp om at det endres med det første, eller bytte bank. Jeg faller inn under den første kategorien. Pengene spart gjennom Akademikerne-avtalen er verdt det. Så vidt. Som mange andre sier er det utelukkende vilkår gjennom Akademikerne som holder meg i DanskeBank. På ALT annet finnes det mange alternativer som er bedre.

Svar fra Danske Bank
11.01.2021 13:54
Hei, Olav. Hyggelig å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvfølgelig leit å høre at du er misfornøyd med de digitale løsningene våre. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. De konkrete funksjonene du nevner her er på vår prioriteringsliste. Mobilbanken er under utvikling og det vil komme flere funksjoner etter hvert. Forhåpentligvis vil du bli mer fornøyd med disse løsningene fremover. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nettbank anno 1996"

Byttet pga Akademikerneavtalen. Nå er jeg på bytt.no fordi jeg leter etter en seriøs bank i stedet. Den gode renta er ikke nok lenger. Det tok 5 måneder å få ordnet med kort til kontoene slik at jeg kunne si opp min gamle bank. Lånet ble flyttet på en blunk. Å legge til flere kort er en sak for kundeservice. Det er umulig å få bekreftelser i nettbanken på om det jeg prøver å utføre faktisk har skjedd. Debetkortet funker kun på utvalgte terminaler så jeg må ha med andre kort i tillegg. Det er endeløse BankID-bekreftelser på småtteri når man allerede er logget inn i nettbanken. Avtalegiro har jeg gitt opp å opprette. Kundeservice er veldig hyggelige når jeg får kontakt og det tar vanligvis ikke så mange dager.

Svar fra Danske Bank
05.01.2021 09:09
Hei, Jon. Først vil vi takke for din tilbakemelding. Det er slik vi blir bedre, og setter derfor stor pris på det. Utvikling av våre tekniske løsninger er og vil også fremover være en stor prioritet for banken, da spesielt mobilbanken. Vi har nylig lansert en ny mobilbank, og i den nye plattformen i mobilbanken vil vi ha større mulighet til å legge til funksjoner og tjenester i appen, slik at du som kunde framover vil kunne løse enda mer av dine daglige banktjenester og behov via mobilen. Det er hyggelig at du er fornøyd med kundeservicen til tider og vi skulle selvfølgelig ønske at du ikke hadde store problemer med bankbyttet. Avtalegiro får man dessverre ikke selv opprettet i nettbanken. Sender man en melding med betalingsinformasjon til oss så vil vi opprette dette for deg. Det at du ofte opplever problemer med debitkortet kan tyde på defekt kort da dette ikke er et generelt problem vi opplever. Gjerne ta kontakt med kundeservice slik at de kan se nærmere på dette. Takk igjen for gode tilbakemeldinger. /Rasmus
Frithjof
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En usedvanlig lite kundevennlig bank."

Å sitte i 40min. uten å få snakket med et sentralbord for så å oppleve at når du endelig kommer gjennom så er aktuell avdeling stengt. Det dreier seg om store beløp for meg, men Danske Bank synes visst tall under 8 siffer er småbeløp. Heldigvis ikke min faste bank.

Svar fra Danske Bank
21.12.2020 14:39
Hei, Frithjof. Takk for tilbakemeldingen din. Veldig leit å høre at du ventet så lenge for å komme gjennom til oss. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Det er selvfølgelig veldig beklagelig og ikke noe vi ønsker å være kjent med. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Håpløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i 5 mnd forsøkt å bytte til danske bank, men får ikke kontakt med banken. Kundekonsulent ringte meg én gang da jeg ikke rakk svare, og jeg har siden forsøkt få ham til å ringe meg opp, uten hell. Jeg har sendt epost, og jeg har snakket med kundeservice som sier han skal ringe, uten at noen ringer. Siste gang jeg ringte for å purre, så fikk jeg beskjed om å holde linjen, og etter litt venting ble bare røret lagt på. Jeg har siden ikke vært i kontakt med de og har bestemt meg for å beholde min opprinnelige bank.

Svar fra Danske Bank
17.12.2020 12:40
Hei, Anette. Takk for at du tar deg tid til å gi oss slike tilbakemeldinger. Selvfølgelig veldig leit å høre at du har opplevd slik kundeservice, og det er absolutt ikke slik vi ønsker å fremstå. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte.Gjerne ta kontakt med oss igjen ved en senere anledning slik at vi kan prøve å rette opp dette inntrykket. Takk igjen for tilbakemelding.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR