Meny

Billån fra Sbanken

Alle Billån
Bytt til Sbanken
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
KJØPESUM
NEDBETALINGSTID
DIN EGENKAPITAL
62%
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Grønt Billån 65 %
Sbanken
Eksempelrente: Nominell rente 4,11%, Effektiv rente 4,19% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 13 503 kr, totalt: 138 503 kr
738 omtaler
4,19%
eff. rente
2 308 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 4,11%, Effektiv rente 4,19% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 13 503 kr, totalt: 138 503 kr.
Ikke samarbeid
Billån 65 %
Sbanken
Eksempelrente: Nominell rente 4,40%, Effektiv rente 4,49% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 14 482 kr, totalt: 139 482 kr
738 omtaler
4,49%
eff. rente
2 325 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 4,40%, Effektiv rente 4,49% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 14 482 kr, totalt: 139 482 kr.
Ikke samarbeid
Grønt Billån 80 %
Sbanken
Eksempelrente: Nominell rente 5,79%, Effektiv rente 5,95% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 19 279 kr, totalt: 144 279 kr
738 omtaler
5,95%
eff. rente
2 405 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 5,79%, Effektiv rente 5,95% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 19 279 kr, totalt: 144 279 kr.
Ikke samarbeid
Grønt Billån 100 %
Sbanken
Eksempelrente: Nominell rente 6,17%, Effektiv rente 6,35% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 20 597 kr, totalt: 145 597 kr
738 omtaler
6,35%
eff. rente
2 427 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 6,17%, Effektiv rente 6,35% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 20 597 kr, totalt: 145 597 kr.
Ikke samarbeid
Billån 80 %
Sbanken
Eksempelrente: Nominell rente 6,79%, Effektiv rente 7,00% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 22 749 kr, totalt: 147 749 kr
738 omtaler
7,00%
eff. rente
2 462 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 6,79%, Effektiv rente 7,00% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 22 749 kr, totalt: 147 749 kr.
Ikke samarbeid
Billån 100 %
Sbanken
Eksempelrente: Nominell rente 7,49%, Effektiv rente 7,75% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 25 242 kr, totalt: 150 242 kr
738 omtaler
7,75%
eff. rente
2 504 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 7,49%, Effektiv rente 7,75% lånebeløp 125 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 25 242 kr, totalt: 150 242 kr.
Ikke samarbeid
Sbanken omtaler og erfaringer
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
27
av 116 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Ventetiden på telefonsupport er nå så lang at det må omtales som ikke eksisterende. En bank som ikke tar seg råd til å ansette nok kundebehandlere bør man ikke bruke.

Svar fra Sbanken
16.09.2022 08:34
Vi i Sbanken er brennende opptatt av å være der med hjelp, tips og gode råd for kundene når de trenger det. I en periode har vi hatt unormalt stor pågang på kundesenteret vårt, fordi mange trenger hjelp med aktivering av den nye BankID-appen. Vi går heldigvis mot en normalsituasjon, og gleder oss til å levere knallbra kundeservice fremover 👊 🚀
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Søppel!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mobilbank hvor ting ikke fungerer! Vanskelig å bruke. Dårlig kundebehandling. Rådgivere som ikke har peiling.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:13
Ris og ros er den beste hjelpen du kan gi oss i arbeidet med å bli enda bedre, så vi setter stor pris på tilbakemelding fra deg. Gjerne legg igjen en tilbakemelding på hva du synes vi kan gjøre bedre her: https://sbanken.no/om-oss/kontakt/ris-og-ros/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Sbanken valgte å sperre min konto fordi jeg prøvde å bruke kortet på ftx.com. nå har kontoen vært sperret i 3 dager. har tatt kontakt med kundeservice flere ganger siden de ikke svarer på mail men går ikke an å snakke med den avdelingen som har ansvaret for å åpne kontoen igjen. de bare sier de skal sende saken videre men ingenting skjer. Styr langt unna denne banken siden det nå er DNB som styrer banken og effektene merkes godt allerede.

Svar fra Sbanken
14.08.2022 12:07
Vi beklager at du opplever at du har fått dårlig kundebehandling. Når vi stenger noen sin bankkonto så gjør vi ikke dette for å være vanskelig. Som finansforetak er vi underlagt blant annet hvitvaskingsloven, som pålegger banken rapporteringsplikt til å følge opp kundeforhold løpende, også kalt «kjenn din kunde» prinsippet (KYC). Derfor kan banken gjennomføre kundetiltak for å innhente opplysninger om for eksempel kunders bruksmønster. Opplysningene må dokumenteres skriftlig, og derfor foregår all kommunikasjon med kontrollavdelingen per e-post. Kundeservice har ingen innsikt i disse sakene.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sitter på gjerdet !"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde når Scandiabanken startet i Norge. Første bank der du selv kunne bestemme størrelsen på uttak/ belastning med debet Visakort selv der uttakgrensen var det du hadde innestående på konto. Billigere rente enn hva Husbanken opererte med og en fantastisk bank med topp service. Som selvstendig næringsdrivende med mange store pengeoverføringer både innen og utenlands fungerte alt meget bra. Er kunde i Nordea, DnB,Santander, Sparebank 1 mfl.de siste 40 årene og Jar alltid brukt den banken som var best på akkurat de tjenestene jeg trengte. Dnb og Nordea er håpløse.Dnb brukte jeg kun for å sette inn kontanter på Plantasjen og Nordea fordi de hadde kontor i nærheten med skranke. Da dette forsvant sluttet jeg å bruke dem. Har merket små negative forandringer etter at Scandiabanken ble til S'banken som jeg kan leve med. At Dnb overtok banken derimot tilgir jeg ikke og alle forsikringer om at S'banken skal forbli S' banken tror jeg ikke på. DNB opererer ikke til fordel for kundene, tvert imot ! Sitter derfor på gjerdet og venter til mine antagelser slår inn og bytter dagligbank når den tid kommer fordi jeg overhodet ikke er interessert å ha Dnb som hovedbank.

Svar fra Sbanken
08.08.2022 10:16
I 22 år har vi jobbet med å skape framtidens bank, og det er vi ikke ferdig med. Det ligger i vårt DNA å alltid fokusere på smarte og gode løsninger for kundene våre. Vi skal gjøre det vi kan for å bryte nye barrierer for hva bank skal være, til det beste for kundene våre 🤝
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"22 år og slutt!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden 2000, kun superfornøyd med alt, men nå merker man allerede dårligere/treghet i nettbanken. Bruker DNB i jobbsammenheng og nesten daglig er det problemer med nettbanken, og ser nå samme i sbanken. Så er nå på søken etter bedre alternative bank som man kan stole mer på og ikke minst forvalte mine foreldres arv. Blir derfor ikke DNB og betale deres bonuser etc.

Svar fra Sbanken
18.07.2022 19:27
Kundesenteret vårt tar gjerne imot tilbakemeldinger om tekniske feil og eventuelle tregheter. Sbanken har fremdeles de samme løsningene og tjenestene som kundene våre er vant til, så her er det nok noe som ikke fungerer som det skal 🤔
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytter nå bank!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Pga de har latt DNB ta over, så bytter jeg bank! Sbanken var jeg veldig fornøyd med, men etter å ha vært kunde i DNB i mange år, byttet jeg til Skandiabanken i sin tid tid, da jeg slett ikke var fornøyd med DNB! Nå følger de visst etter kundene som "flyktet" fra de, vil ikke ha noe med DNB systemet å gjøre, så da får de bare se hvor de ender med kundeflukt etter overtakelsen! Fra 5 til 1 stjerner på ett BLUNK!

Svar fra Sbanken
18.07.2022 19:38
Vi skal jobbe videre for å opprettholde 5 stjerner, og satser på å levere enda mer av det kundene våre liker i fremtiden ⭐️ Ambisjonen vår er som den alltid har vært - å bli en bedre bank for kundene våre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kunde siden 2002. Bytter til Bulder"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ønsker ikke å være kunde i en bank som er eid av DNB. Sbanken har fungert veldig godt for meg, men jeg stemmer med føttene. DNB er Norges klart dårligste bank, og at DNB-konsernet ikke vil påvirke Sbanken i negativ retning er svært usannsynlig. Jeg ønsker derfor å bli med å støtte mindre konkurrenter som en motpol mot DNB/Sbanken. Det var bra så lenge det varte.

Shadow H
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kodekort og bankid"
4 syns denne omtalen er nyttig

Da er på tiden å si opp kundeforholdet mitt. Jeg fikk lest dette: Fra 21. oktober vil det ikke lenger være mulig å bruke kodekortet sammen med BankID. Da mister jeg tilgangen til BankID og andre banken. Har ikke lyst til å installere en APP som krever google, eller apple konto, bankid på mobil er ikke alternativet, bor i utlandet nå. Men bra, at dere er tidlig ute med å sende informasjoner til kunder, da har jeg tid til å finne noe, som virker i min tilfelle.

Svar fra Sbanken
20.06.2022 09:24
For de som ikke har mulighet eller lyst til å bruke BankID-appen kommer det en alternativ løsning med kodebrikke istedenfor. Denne løsningen er per i dag ikke helt på plass, men skal selvfølgelig være tilgjengelig før vi avvikler bruk av BankID med kodekort.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR