Meny

Boliglån fra Akademikerne (Danske Bank)

Alle boliglån
Bytt til Akademikerne (Danske Bank)
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Danske Bank omtaler og erfaringer
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
101
av 105 innen
bank
41%
anbefaler
Danske Bank
Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget godt fornøyd!!"

Byttet bank fra DNB til Danske Bank, og er svært fornøyd med det valget allerede. De kan kundebehandling. Oversiktlige systemer. Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt. Det gjorde jeg ikke i DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Danske bank"

De er ihvertfall ikke flinke til å hjelpe eller finne løsning. De er så flinke og hjelpsomme når de vil ha deg som kunde, men så fort er du kunde hos dem, så ignorer deg deg helt. Det er så typisk at det starter bra så snur de seg når du havner i situasjon og vil ha hjelp, da er de veldig frekke og behandler deg ikke bra. Kundeservice er flinke, men de som sitter på rådgivning er elendige og bør ikke få den jobben, både frekke og uerfarne og arrogante.

Arnstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Ba om lån med fastrente fredag den 1. November, siden de hadde klusset og sendt meg lånedokumenter med 50000kr mindre i lån enn hva jeg ba om. Da jeg så at de hadde satt opp renten siden første gang vi avtalte dette innså jeg at det ville lønne seg med fastrente, og gi oss en sikrere hverdag. Jeg fikk svar den 1. November om at dette ville bli implementert i papirene og være klar til underskriving tidlig neste uke. Neste uke gikk, og fredag den 8 hadde jeg enda ikke mottatt papirer til signering. Da satte de også opp fastrentene. Så pga at kundebehandler trenerte prosessen må vi altså betale flere tusen ekstra over de neste ti årene, selv om det var deres feil. Dette er 4mnd vi er kunde hos dem, og etter x antall lignende saker allerede vurdere vi allerede å bytte bank, selv om det er "billig" rente gjennom akademikerne. Dette, sammen med at en må fysisk kontakte dem for enkle ting som å opprette avtalegiro, i stedet for at en kan gjøre dette automatisk når en betaler (slik som andre normale banker), og at det ikke er mulig å ringe til din "personlige" kundeveileder direkte gjør at vi faktisk vil anbefale alle om å holde seg langt unna, og ikke vurdere å bytte til Danske Bank.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Elendig service. Medarbeidere som gir ulike opplysninger. Ingenting ordner seg uten kafkaaktige prosesser. I front jobber det folk som ikke aner hva de holder på med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig nettbank, bra betingelser"

Via avtalen Akademikerne får du noen av de beste betingelsene, men baksiden av medaljen er at du må bruke Danske bank som dagligbank. Ting som du trodde var enkelt har de gjort ekstremt knotete. Forbered deg på at du ikke vil kunne opprette en avtalegiro selv og du må skrive inn bankid og passord utallige ganger. Utviklerne burde opprettet en konto i feks Sbanken så kunne de sett hvordan man bygger nettbank og kopiert dette. Utrolig at man får til noe sånt i 2019. Men når det er sagt, de er flinke og hjelpsomme og jeg synes nesten litt synd på dem for at de har fått et produkt som teknisk hører hjemme i nettbankens spede barndom på 90 tallet.

Kai A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skandaløst lang svartid på kundeservice - 2 timer, så brutt! Ingen tilbakering funksjon..! Mye trøbbel med nettbank

Reidun K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"14 UKER lånebehandlingstid !"

Oppretta konto, vil bytte bank. Visning rett rundt hjørnet, på chat kunne de opplyse om at det var 14 UKER ventetid :)))) avslutter dette useriøse "forholdet" i dag !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen smidighet ovenfor kunde, ble regelrett lurt av banken ved overføring av valutalån!"

Fikk avtalt full avdragsfrihet og disagiofritt valutalån i 2007. Så kom finanskrisen, banken med rådgiver nektet meg mer avdragsfrihet en det som stod på gjeldsbrevet og jeg ble lurt inn i nytt lån hvis jeg skulle få mer avdragsfrihet men da betalte disagio. Nye 5 år gikk og jeg fikk ikke mer en 5 år avdragsfrihet likevel og ble regelrett lurt av kunderådgiver for 2 gang. Har derfor ingen tillit til denne bank hvor de definitivt ikke har noen omsorg for kunden! De bryter avtaler og er ikke å stole på.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR