Meny

Boliglån fra Akademikerne (Danske Bank)

Alle boliglån
Bytt til Akademikerne (Danske Bank)
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Danske Bank omtaler og erfaringer
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
101
av 106 innen
bank
39%
anbefaler
Danske Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og god service."

God service, hyggelige, raske tilbakemeldinger, nettbank med et meldingssystem som besvares raskt! Fornøyd, men kunne hatt noe bedre rente på boliglån.

Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kryptisk!"

Jeg er frilanser og har flere oppdragsgivere. Mange utbetalinger står kun oppført som "posteringer" eller bare "lønn". Jeg trenger å få vite hvem som har utbetalt beløpene til meg. Nå har jeg brukt to dager med Bank ID-innlogging og meldingssystem som er så bakstreversk at det er til å grine av for å finne ut av det. Og svaret er at JEG ikke kan finne ut av det, det må en rådgiver gjøre. Og ikke bare ved et enkelt tastetrykk. Nei, jeg må faktisk sende over en liste med kryptiske "posteringer" for å få vite hvem som har utbetalt penger. Det gjør regnskapet fryktelig forvirrende. Jeg har virkelig forsøkt å holde rede på dette gjennom året, men likevel er jobben ekstremt kronglete for min regnskapsfører. Skulle tro dette var en enkel sak. Jeg opplever meg selv som relativt ryddig og digital kompetent, men overfor dette systemet mister jeg helt motet. Jeg har ofte spørsmål til Danske Bank, men jeg orker ikke alt styret med å ta kontakt. Jeg vurderer å bytte bank, for slik kan jeg ikke holde på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fast kunde i 10 år og har betalt alt for mye gebyrer. Ved låneforespørsel vart den avslag."

Lite løsningsorientert ved henvendelser som jeg som privatperson og småbedrift eier. Lån avslått så å si 850.000 ny Bank lån til hus inntil 6 mil. Vi søkte kassakreditt i en måned på 200.000,- og måtte stille over 6.000.000,- i pant. Vart aldri så vi benyttet dette. Ikke en Bank for noen.

Svar fra Danske Bank
12.05.2020 15.12
Hei Baard.

Det var veldig leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Vi kan naturlig nok si noe om ditt spesifikke kundeforhold, men generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Dersom det ikke er forsent til å rette opp ditt inntrykk av oss, ser vi gjerne at du tar kontakt slik at vi får tatt en nærmere kikk på saken din.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Til å stole på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken viser interesse for meg selv om jeg er en liten kunde i en så stor Bank. Rådgiver tar regelmessig kontakt.

Svar fra Danske Bank
12.05.2020 15.12
Hei Tryggve!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det var veldig godt å høre at du føler deg godt ivaretatt hos oss!

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg orker ikke mer!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbankløsningen er så elendig at jeg begynner å gråte hver gang jeg logger meg inn. Jeg har aldri følt at jeg har hatt mindre kontroll på egen økonomi, men er samtidig så frustrert over å forsøke å få det at jeg tenker at det er like greit å bare drite i det og ta de betalingsanmerkningene som må komme fordi det er kul umulig å finne ut hvordan man får gjort noe som helst i den j#%la banken. Det finnes en eneste grunn til å velge danske bank, og det boliglånet.. men jeg er f#%n ikke sikker på om det er en god nok grunn!

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 10.09
Hei Jenny.

Det var veldig kjedelig å høre at du er så misfornøyd som dette med nettbanken vår. Vi tar tilbakemeldingen til oss, og med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Spesielt har mobilbanken vår hatt prioritet i det siste, og denne oppdateres kontinuerlig. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med. Vi hjelper deg også gjerne med veiledning i nettbanken.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fin opplevelse, veldig god bank."

Syns banken har gode løsninger og system for Bank id på mobil. Veldig veldig happy med den løsningen. Gode renter og betingelser også. Det som trekker ned banken er den appen de "oppgraderte" til. Den er fin men esktremt hårete når det gjelder overføring av penger til en annen konto når det haster. Den gamle appen var mye raskere og mere oversiktlig, og det er SYKT irriterende at appen absolutt skal prøve å velge handelskontoen automatisk hvær eneste gang. Bruker idag en Iphone Xs.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 10.46
Hei Ruben!

Takk for hyggelig tilbakemelding! Når det gjelder mobilbanken vår er denne i kontinuerlig utvikling, og det kommer straks en ny oppgradering. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, da det er slik vi blir bedre. Om det skulle være andre ting du savner eller misliker med appen, send oss gjerne en melding i mobilbanken så får vi tatt det videre.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig rotete og bruker lang tid. Har måttet kontakte dei svært mange ganger for en så enkel ting som å opprette depositumskonto! Svært dårlig kommunikasjon og har ikkje styring på kva som blir sagt.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 11.18
Hei Josse!

Det var veldig kjedelig å høre du hadde en dårlig opplevelse med oss når det gjaldt å opprette depositumskonto, og vi takker for tilbakemeldingen. Det skal selvsagt ikke være noe det bør være behov å kontakte oss gjentatte ganger for å få opprettet. Vi kan naturlig nok ikke gå inn på ditt spesifike tilfelle her, så vi vet ikke årsaken til at det var behov for å kontakte oss flere ganger, men send oss gjerne en melding i nettbank/mobilbank om noe fremdeles er uklart. Om du skulle ha behov for å opprette depositumskonto i framtiden, finner du bestillingsskjema og framgangsmåte på www.danskebank.no/depositumskonto

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En solid og god totalbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

En gjennomgående veldig god bank med produkter og tjenester i særklasse. Aldri nedetid og alt fungerer optimalt til enhver tid.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 10.07
Hei Thomas!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

/Per
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR