Meny

Boliglån fra Sandnes Sparebank

Alle boliglån
Bytt til Sandnes Sparebank
Vis flere valg
LÅNEBELØP
BOLIGENS VERDI
BEL. GRAD DIN BELÅNINGSGRAD
62%
NEDBETALINGSTID
DIN ALDER
LÅNETYPE
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Boliglån Ung
Sandnes Sparebank
Eksempelrente: Nominell rente 1,59%, Effektiv rente 1,65% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 658 609 kr, totalt: 3 658 609 kr
10 omtaler
1,65%
eff. rente
12 195 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,59%, Effektiv rente 1,65% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 658 609 kr, totalt: 3 658 609 kr.
Ikke samarbeid
Nedbetalingslån innenfor 70 %
Sandnes Sparebank
Eksempelrente: Nominell rente 1,80%, Effektiv rente 1,86% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 748 667 kr, totalt: 3 748 667 kr
10 omtaler
1,86%
eff. rente
12 496 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 1,80%, Effektiv rente 1,86% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 748 667 kr, totalt: 3 748 667 kr.
Ikke samarbeid
Nedbetalingslån innenfor 85 %
Sandnes Sparebank
Eksempelrente: Nominell rente 2,25%, Effektiv rente 2,32% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 946 176 kr, totalt: 3 946 176 kr
10 omtaler
2,32%
eff. rente
13 154 kr
kost/mnd
Detaljer
Bytt
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 2,25%, Effektiv rente 2,32% lånebeløp 3 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 946 176 kr, totalt: 3 946 176 kr.
Ikke samarbeid
Sandnes Sparebank omtaler og erfaringer
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
25
av 147 innen
bank
56%
anbefaler
Sandnes Sparebank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gysla fine folk"

Gode folk, hjelpsomme og fleksible. Har vært kunde i over 10 år

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service, hjelper når det trengs"

Jeg fikk god hjelp med lån til ny bolig ved samlivsbrudd. Jeg kom ørlite over grensen til 5 ganger inntekt, men dette har banken lov til i noen prosent av lånene dersom sikkerheten ellers er god. Nå skal det også være klart at jeg synes det er urimelig at jeg skal stå til ansvar for hele lånet som faktisk da var delt med min eks. Det lån jeg melder i ligningen er jo bare halvparten. Det burde også vært en selvfølge at et lån kan deles i to ved samlivbrudd. Om det er banken eller regelverket som svikter her vet jeg ikke. Jeg er godt fornøyd med service. Det er lett å få hjelp raskt. På minus siden er jeg ikke fornøyd med kontoutskrifter som kommer i nettbanken. Før hadde jeg alt på papir i kronologisk rekkefølge og kunne gå tilbake til når som helst for å sjekke inn og ut av konto. I dag mister jeg de fortløpede ettersom det kommer nye meldinger inn. Å lagre kontoutskriftene er tidskrevende og upraktisk. Jeg skulle også ønske at nettbanken tillot meg å sette opp regnskap ved å gruppere trekk og innskudd. Jeg har ikke erfaring med andre banker så jeg vet ikke hva som tilbys av andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Avslag på lån til vår datter etter mange mailer frem og tilbake. Vi skulle være kausjonister med pant i en av våre 3 boliger. De tok kredittvurdering på oss (jeg og mann) som om det var vi som skulle ha lån. Ble etter det fortalt at vi hadde for lav lønn til å gi pant i en av eiendommene. Heldigvis finnes det andre banker (Vår datter fikk lån på timen :). Da er det bare å si opp fondsparingen vår der, og flytte alle konti til en annen bank. Takk for oss!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service, gunstige betingelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service, og tilgang på personlig rådgiver om nødvendig. Gunstige betingelser, og betaler utbytte til kunder med inskudd og/eller lån. Bidrar med tilskudd til lag og foreninger i bankens nærmiljø. Kan anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Innvilget lån bak ryggen på kausjonisten"
5 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med samlivsbrudd gav banken lån med meg som kausjonist uten å spørre meg først. Når huset var kjøpt ble jeg innkalt til et møte der jeg trodde vi skulle snakke om hvordan fellesgjelden kunne deles opp. I stedet ble jeg fortalt at jeg var nødt til å kausjonere ellers kunne banken få en advokat til å tvinge meg til å skrive under. Fordi jeg nektet å kausjonere og huset allerede var kjøpt, måtte banken gi min eks et lån som ifølge andre banker er ulovlig. Banken har nektet å besvare mine til sammen 130 mail og klager med begrunnelse at de synes jeg er ubehagelig og en belastning for arbeidsmiljøet og at ingen orker å ha noe med meg å gjøre. Snart 3 år etter bruddet har jeg og min eks fortsatt felles gjeld fordi banken nekter å dele opp lånet på grunn av mine klager. Dette har også gjort det umulig å bytte bank. Jeg anbefaler alle å holde seg langt unna denne banken og aldri skrive under på noe som helst uten at en advokat har lest igjennom.

Kolbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjempebra service"
2 syns denne omtalen er nyttig

De er alltid villige til å hjelpe deg hvis du har problemer økonomisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lite forståelse vedr. uforutsette ting som søkes om lån. Refinansiering, er 0. Uføretrygdet nå pensjonist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig og lite intuitivt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, utrolig lite hjelpsomme og gjør ikke det de sier de skal gjøre. Aksjefond sparing er også svært dårlig.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR