Meny
Forbrukslån fra Nordea Direct
Skriv omtale
Gå til Nordea Direct
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Forbrukslån
Nordea Direct
Eksempelrente: Nominell rente 10,90%, Effektiv rente 12,59% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 45 218 kr, totalt: 185 218 kr
14 omtaler
12,59%
eff. rente
3 087 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 10,90%, Effektiv rente 12,59% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 45 218 kr, totalt: 185 218 kr.
Ikke samarbeid
Nordea Direct omtaler og erfaringer
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
128
av 148 innen
bank
38%
anbefaler
Nordea Direct
Fredrik H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra på alt bortsett fra å vise billån i nettbank"

Er total bankkunde i Nordea Direct og er fornøyd med nettbank-løsning og vilkår. Men når jeg tok opp billån ble jeg svært overrasket at det ikke er mulig å se lånet i nettbank, hverken hos Nordea Direct eller Nordea. Men kredittkort og huslån vises i nettbank. Det burde dere ha fått på plass i 2021… Skal du ta opp billån har du ingen mulighet å sjekke resterende beløp eller betale inn ekstra på en enkel måte…

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd så langt men litt rot og tregheter"

Kundeservice har vært hjelpsomme og svart godt på mange hendvendelser. Både via chat og telefon. Ett lite minus var at bankkort måtte bestilles 2 ganger før den fant veien frem. Boliglåns utbetaling tokk litt for lang tid å få i orden, og ble litt rotete, men ordnet seg til slutt. Heldigvis hjalp dem godt med å ordne opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lang vei å gå når det kommer til kundeservice og lånetilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som tittelen på anmeldelsen sier er jeg ikke videre imponert over måten kundebehandlerene formidler informasjon eller følger opp saker på. For å starte med noe som jeg ville tro er helt grunnleggende når det kommer til kundeservice, så virker det ikke som noen ting blir logget av det som blir sagt eller at kundebehandlere ikke leser loggen når de snakker med kunden, for man må gjenta de samme opplysningene hver gang man tar kontakt. Når man har kommet i kontakt med kundeservice så virker det som det er mangel på kunnskap eller motivasjon til å dele kunnskap med kunden, da ting som kunne blitt opplyst om i samtale 1, først dukker opp i samtale 5 - 6. En ting som jeg også har erfart er at kundebehandler gir inntrykk om at man vil få svar innen kort tid, men at man selv må ta initiativ til å kontakte banken for oppfølging. Dette er bare noen av eksemplene på det jeg har erfart som boliglån søker hos Nordea Direct. Jeg har kastet bort masse tid hos Nordea Direct på noe som to andre banker (Handelsbanken og Obos Bank) klarte å gi meg svar på innen 1 dag. De var også villige til å gi meg en langt bedre låneavtale. Så min anbefaling er å styre unna denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank, men en må være aktiv selv"

Mye tøv av eposter ved nytt huslån. Flere eposter med samme ordlyd. Opptil 4 av samme epost. Nektet lån, tok kontakt på nytt og da gikk alt i orden. Ellers er det ingenting å klage på, eneste er forskjellige saksbehandlere du treffer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"meget fonøyd med dere."

Bra service når du ringer,kan prate direkte med kunderådgiver

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Ringte til kundeservicen for å finne ut når overføringer kommer inn på konto, dessverre person fant ikke informasjon jeg hadde behov for og prøve google det ut i mens vi var i samtalen noe jeg synes er bare tull og tøys! Så videre i samtalen ber med kjære kundebehandler å holde kjeft noe jeg reagerte sterk på siden aldri opplevd noe slik før! Synes Nordea er bra bank men ansetter burde få kurs på behandling av kunder

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Huslån Unio medlem"

Er UNIO medlem og forbundene har nå avtale om husbanklån. Fikk beskjed om at Nordea Direct er en så liten nettfilial at de kun tilbyr huslån helt innenfor A4 modellen uten noen form for kausjon eller garantist. Så umulig å opprette eller flytte lån hit med mindre man eier 100%, har registrert partner eller er gift med medeier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Fornøyd med kundeservice"

Ble ganske overrasket når jeg oppdaget at jeg hadde negativ saldo på en konto hos Nordea Direct som jeg aldri har brukt. Kontoen ble opprettet for noen år siden i Gjensidige Bank og da har det tydeligvis blitt knyttet et visakort til den kontoen uten at jeg kan huske å ha mottatt det kortet. Den negative saldoen skyldes at det ble trukket årsavgift for dette kortet selv om det ikke var aktivert. Grunnen til at det var overraskende var at banken aldri informerte meg om den negative saldoen og ikke sendte f.eks e-post om årsoppgave. Jeg hadde dermed ikke logget inn på denne nettbanken på flere år fordi jeg antok at det var en tom konto uten aktivitet. Når jeg kontaktet kundeservice var de behjelpelig med å avslutte kort og konto og tilbakeførte den negative saldoen ettersom den aldri hadde vært i bruk. Det gikk veldig raskt. Trekker en stjerne fordi jeg syns at de burde gi livstegn til kunder minst en gang i året i stedet for å sende all informasjon i nettbanken, da hadde jeg fanget det opp tidligere.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR