Meny
Forbrukslån fra Himla Bank
Skriv omtale
Gå til Himla Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Himla Forbrukslån
Himla Bank
Eksempelrente: Nominell rente 11,25%, Effektiv rente 11,85% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 43 685 kr, totalt: 183 685 kr
43 omtaler
11,85%
eff. rente
3 061 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 11,25%, Effektiv rente 11,85% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 43 685 kr, totalt: 183 685 kr.
Ikke samarbeid
Himla Bank omtaler og erfaringer
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
3
av 116 innen
dagligbank
74%
anbefaler
Himla Bank
Kundetilfredshet
Rådgivning
"Refinansiering av boliglån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært enkel og grei søknadsprosess, rask svar, hyggelig mail- og telefonkontakt om jeg lurte på noe og saksbehandler ringte tilbake når hun så jeg hadde ringt... 😊 Virker som en bank som bryr seg 👍 Håper mitt førsteinntrykk ikke blir gjort til skamme senere.

Svar fra Himla Bank
08.09.2022 16:12
Hei på deg Jan 😊 Tusen takk for en himla fin tilbakemelding 🤩 Veldig kjekt å høre at du er fornøyd med både søknadsprosessen og servicen. Vi skal gjøre alt vi kan for at du skal være like fornøyd fremover 😃 Hilsen Laila
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Himla bra"

Er meget fornøyd med denne banken Fikk en litt dårlig start med å bestille kredittkort, men er ordnet nå. Erfaringer nå etter ett år som kunde: Svært god og rask kundeservice. God og brukervennlig app Støtter Apple pay Gode betingelser Forbedringer: Savner mulighet til å scanne faktura i fra app

Svar fra Himla Bank
29.08.2022 13:50
Hallais Rune 🤩 Knall å høre at du er fornøyd med kundeservice, brukervennlighet, betingelser osv. Vi er strålende fornøyd med å ha deg som kunde også! 😊 Tusen takk for godt innspill til forbedring! Det digger vi og tar det med oss videre 💙😎 Hilsen Anne
Kurtasjetrollet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Firkantet kunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

**Ny kunde 11.2021** Kundeservice har jeg ikke og har heller ingen planer om å benyttet meg av. MEN fra utsvarene på de fleste omtalene her kan jeg med solid egenerfaring innenfor faget kundebehandling si at i denne banken jobber det seriøse og dyktige mennesker med gode oppfattelsesevner og saklighet i sine utsvar. I tillegg virker de å ha inkorporert en smørbrødliste av hyggelige begreper som krydrer tilværelsen. Lånerentekarusellen er forutsigbar i dette selskapet, øvrige vilkår må sies å være langt bedre hva store deler av den grå massen i banksfæren evner å servere. Legg til at bankens tjenester er tilnærmet renset for gebyrer, og som en bonus får du kundeutbytte, ja da må det sies å være tett på Nirvana. Ved gjennomlesning av ''enkelte'' av de øvrige tilbakemeldingene, setter jeg ekstra pris på at banken er ''Firkantet'' i Himla har de tydeligvis funnet en god oppskrift på risikostyring til glede for oss som får lov å være kunder, i denne banken opplever slipper man opplevelsen av å måtte ''betale for andres lån''. Om jeg skal finne noe mikroskopisk å pirke på: Til forskjell fra i mobilbanken, hvor alle kontoer (inkludert lån) vises på en og samme side, må jeg trykke en gang for mye for å se saldo på lån i nettbanken, her bør dere få til at lån vises under ''Mine kontoer''. Mulig det er jeg som er firkantet akkurat på dette punktet. **Angrer på ingen måte pr 08.2022**

Svar fra Himla Bank
29.08.2022 13:50
Hallaisen :-) Herlig å høre at du er himla tett på Nirvana. Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden 🤩 Bare kjekt at du kommer med litt pirk, det liker vi! Er slik vi kan bli bedre 🙌 Hilsen Anne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha brukt Himla siden tidlig mars i år, "flyktning" fra Sbanken etter DNB oppkjøpet, så er jeg så langt meget fornøyd. Enkel men "driftssikker" bank. Dekker 90% av mine behov. Ganske likt det Sbanken også gjorde. Renten har holdt seg ok og regner med den vil det fremover også. Det at Himla også har konkurransedyktig sparekonto pluss 1% rente på brukskonto er veldig bra. I tillegg fikk jeg informasjon om kundeutbytte. Så langt en veldig fornøyd kunde her😊

Svar fra Himla Bank
12.08.2022 14:26
Oi oi, for en hyggelig tilbakemelding, Ole 😊 Veldig kjekt å ta deg imot og velkommen skal du være. Godt å høre at du er fornøyd med både boliglånsrenten og sparerenten. Vi er strålende fornøyd med å ha deg som kunde 😃
Kundetilfredshet
Rådgivning
"Fantastisk rådgiver"
2 syns denne omtalen er nyttig

Alltid kjapp oppfølging fra rådgiver og som alltid har svart ut alle de dumme spørsmålene mine på et godt og informativt vis. Virker oppriktig interessert i å hjelpe meg med hva enn jeg har lurt på i perioden min som kunde!

Svar fra Himla Bank
04.08.2022 21:14
Hei Ola! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde!🤩 Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby effektive løsninger kombinert med en av Norges beste renter, som det ikke trengs pruting for å få. Din tilbakemelding hjelper oss til å bli enda bedre!💙 Ønsker deg en strålende dag! Hilsen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kun positive erfaringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd etter å ha bytta til Himla Bank. Nettbank og kundeservice er utmerket, og ikke minst rentenivået. Rask behandlingstid på lånesøknader. Ingenting å utsette etter snart 2 år i denne banken 😊

Svar fra Himla Bank
04.08.2022 21:14
Hei Ørjan! Tusen takk for en fantastisk hyggelig omtale! Vi er så glad for å ha deg som fornøyd kunde, det skal vi jobbe knallhardt for at du fortsatt skal være. Det er spesielt kjekt at du setter pris på arbeidet vi har lagt ned i å tilby brukervennlige og digitale banktjenester, og de himla gode rentene våre😊 Ha en himla fin dag! Hilsen Laila
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"De ønsker seg ikke nye kunder"

Da jeg har ønsker om å bytte bank har jeg sendt forespørsel til noen få banker som har gode lånebetingelser. Ble møtt ev en særdeles lite hyggelig dame som skulle hatt seg et par år på skolebenken for å lære seg folkeskikk og kundeservice. Heldigvis slipper jeg å være kunde der hvis det er sånn alle ansatte er opplært til å behandle kundene sine.

Svar fra Himla Bank
04.08.2022 21:14
Hei. Takk for din ærlige tilbakemelding. Veldig trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, det er jo absolutt ikke slik vi ønsker å vise oss frem. Vi jobber på for at våre kunder alltid skal være himla fornøyde, men har vi tydeligvis ikke levert varene. Hvis det er noe vi kan gjøre for å rette opp inntrykket igjen, ta gjerne kontakt. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøst."
3 syns denne omtalen er nyttig

Sendte en søknad om å flytte et boliglån jeg har betjent i mange år. Har aldri hatt noen betalingsutsettelser og har ikke hatt en eneste betalingsanmerkning i hele mitt liv. Fikk avslag på søknaden da de mente at det var umulig for meg å betjene dette lånet. Latterlig.

Svar fra Himla Bank
08.07.2022 11:31
Hei Vilde Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi behandler alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjett som utgangspunkt. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt. Hilsen Kristoffer i Himla
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR