Meny
Forbrukslån fra Himla Bank
Skriv omtale
Gå til Himla Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Himla Forbrukslån
Himla Bank
Eksempelrente: Nominell rente 12,25%, Effektiv rente 12,96% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 47 916 kr, totalt: 187 916 kr
52 omtaler
12,96%
eff. rente
3 132 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 12,25%, Effektiv rente 12,96% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 47 916 kr, totalt: 187 916 kr.
Ikke samarbeid
Himla Bank omtaler og erfaringer
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
6
av 117 innen
dagligbank
73%
anbefaler
Himla Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
App
"Smidig behandling"

Rask og enkel saksbehandling. Beste rente på markedet på vårt lån. Veldig fornøyd så langt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"En bank som ikke er interessert i nye kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkte å søke boliglån i Himla. Har fast jobb på sjøen og har en relativt grei inntekt. Har ingen lån fra tidligere, og har en egenkapital på ett par millioner. Søknaden ble avslått hos Himla. Hva skal til for å bli kunde i Himla? Det ordnet seg på dagen med boliglån i DNB som er min faste bank på minutter etter avslaget fra Himla. Da med samme rentebetingelser og ingen etableringsgebyr.

For D. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tror de kun ønsker kunder som tjener over 1 mill."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ber om å få et tilbud på å flytte lån under 75% av boligverdi. Totalt lånebeløp ca 3,5x årlig inntekt. Jeg er en meget sikker kunde med god betalingsevne. For dårlig likviditet får jeg svar om i avslaget, hvilket jeg synes var Himla dårlig. Når det dukker opp reklame og lokketilbud for dette her i min Mail og får meg til å kaste bort tid på det og blir møtt meg slik avvisning på helt idiotisk grunnlag blir jeg irritert når jeg absolutt har en god økonomi og betalingsevne. Dermed blir min erfaring 1/5. Kan umulig ha noe å gjøre med SIFO budsjettet de henviser til i de andre omtalesvarene, iht. dette budsjettet ville jeg fortsatt hatt en vesentlig del av lønnen (<10.000) igjen hver mnd. De har et meget snevert syn på realiteten her og et trangt nåløye for hvem de velger ut som sine ønskede kunder. Får inntrykk av at de behandler ressurssterke potensielle kunder som ‘for dårlige’ / ‘for risikable’ til å bli kunde i denne ‘eksklusive’ internettbanken. For meg, og ut i fra andre omtaler virker det som de søker seg inn mot å kun ta inn kunder i øverste økonomiske sjiktet, med flere millioner EK i bolig og lønn på tilsvarende da de tydelegvis ønsker 0% risiko når de mener en over gjennomsnittlig lønn er for dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Topp service, god digitalbank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet boliglån fra annen bank og fikk lånesøknad behandlet og innvilget på under ett døgn. Utrolig enkel og brukervennlig prosess, toppet med hyggelig service fra kundebehandler som fulgte opp. Endte opp med å flytte det meste av dagligbank til Himla pga. deres boliglånsrente, sparekontorente og en god nett- og mobilbank. Så langt svært fornøyd!

Svar fra Himla Bank
10.01.2023 09:04
Hei Ida, tusen takk for en himla fin omtale 😊 Kult å høre at du er fornøyd med prosessen, kundeservicen og produktene våre 😎 Vi er superfornøyd med å ha deg som kunde også! Ha en nydelig dag videre 💙 Hilsen Himla-gjengen
Karoline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig heldigital løsning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Himla er helt håpløst. Selvom man har samme lån hos en annen bank som man ønsker å flytte og har masse sikkerhet, ingen tidligere problematikk med å betale dagens lån, så mener Himla at likviditeten (inntekten) vår er for lav. Kjenner oss igjen i flere av tilbakemeldingene som er skrevet her dessverre. Styr unna.

Svar fra Himla Bank
09.01.2023 07:48
Hei, takk for din tilbakemelding! Veldig trist å høre at du ikke er fornøyd med løsningen vår. Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi må behandle alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjettet som utgangspunkt. Vi kan ikke uttale oss om enkeltsaker her, men dersom du lurer på noe eller noe er uklart, så er det selvfølgelig bare å ta kontakt med oss 😊 Hilsen Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Himlafornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid lett å få kontakt og forespørsler blir fulgt kjapt opp. Mitt inntrykk er at Himla tilpasser seg raskt og fremstår ikke så omstendelig som mange av storbankene.. Veldig fornøyd!

Svar fra Himla Bank
04.01.2023 10:18
Hei Linda :D Så kult å høre at du er fornøyd! Vi er skikkelig glad for å ha deg som kunde og skal gjøre alt vi kan for at du fortsetter å være fornøyd hos oss :-) Ha en himla bra dag! Hilsen Laila
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget fornøyd"

Veldig raske med svar og vi er fornøyd med betingelsene vi fikk

Svar fra Himla Bank
18.11.2022 19:58
Hei, Knut! Så ufattelig kult at du er så fornøyd med oss! Tusen takk for en veldig hyggelig omtale – vi er minst like glad for omtalen din, som vi er for å ha deg som kunde! Vi bretter opp ermene og jobber videre for tilby gode betingelser med en av Norges beste renter. Ha en strålende dag! Hilsen, Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super fornøyd"

Får alltid raskt hjelp og svar på alle spørsmål. Veldig hyggelige og effektive ansatte. Nettbanken er oversiktlig og enkel i bruk. Kjekt å være bankkunde i Himla.

Svar fra Himla Bank
18.11.2022 19:58
Hei, Susanna! Tusen takk for en helt rå tilbakemelding! Slike omtaler gjør oss litt mo i knærne, og ikke minst veldig glad🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Ha en himla fin dag! Hilsen, Kristoffer i Himla
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR