Meny
Forbrukslån fra Sbanken
Skriv omtale
Gå til Sbanken
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Forbrukslån
Sbanken
Eksempelrente: Nominell rente 9,37%, Effektiv rente 9,78% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 35 870 kr, totalt: 175 870 kr
732 omtaler
9,78%
eff. rente
2 931 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 9,37%, Effektiv rente 9,78% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 35 870 kr, totalt: 175 870 kr.
Samarbeid
Sbanken omtaler og erfaringer
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
12
av 116 innen
dagligbank
80%
anbefaler
Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kunde siden 2002. Bytter til Bulder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ønsker ikke å være kunde i en bank som er eid av DNB. Sbanken har fungert veldig godt for meg, men jeg stemmer med føttene. DNB er Norges klart dårligste bank, og at DNB-konsernet ikke vil påvirke Sbanken i negativ retning er svært usannsynlig. Jeg ønsker derfor å bli med å støtte mindre konkurrenter som en motpol mot DNB/Sbanken. Det var bra så lenge det varte.

Shadow H
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kodekort og bankid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da er på tiden å si opp kundeforholdet mitt. Jeg fikk lest dette: Fra 21. oktober vil det ikke lenger være mulig å bruke kodekortet sammen med BankID. Da mister jeg tilgangen til BankID og andre banken. Har ikke lyst til å installere en APP som krever google, eller apple konto, bankid på mobil er ikke alternativet, bor i utlandet nå. Men bra, at dere er tidlig ute med å sende informasjoner til kunder, da har jeg tid til å finne noe, som virker i min tilfelle.

Svar fra Sbanken
20.06.2022 09:24
For de som ikke har mulighet eller lyst til å bruke BankID-appen kommer det en alternativ løsning med kodebrikke istedenfor. Denne løsningen er per i dag ikke helt på plass, men skal selvfølgelig være tilgjengelig før vi avvikler bruk av BankID med kodekort.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dessverre så har DNB tatt over"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært med sbanken i mange år og alltid vært fornøyd...helt til DNB kjøpte dem opp. Ja ikke store forandringer hittil men de kommer sakte men sikkert. Sånn er det alltid når noe blir kjøpt opp, det kommer forandringer uansett hvor mye de prøver å innbille oss det motsatte!!!

Svar fra Sbanken
13.06.2022 08:40
Så kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss i mange år 😄 Vi både vet og forstår at mange er bekymret for at vi sakte men sikkert skal begynne å endre oss til å bli noe helt annet. Det er det ingen planer om. Sbanken har alltid vært en annerledes bank, og det skal vi fortsette å være 😉
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uredelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sbanken forsøker igjen og igjen å gi inntrykk av at DnBs oppkjøp ikke har forandret noen verdens ting. Ser dere skriver til Børre her at "vi fortsetter å drive Sbanken akkurat som før." Ja, kanskje i noen få måneder til? Hvorfor er dere ikke heller ærlige og innrømmer at de to bankene vil bli slått sammen? DnB selv er veldig tydelige på dette. Senest i forbindelse med førstekvartals presentasjonen sin. Det jeg som kunde vil vite, er hva som skjer den dagen de to bankene blir slått sammen?. Vil vi Sbank-kunder våkne til månedlige termingebyrer på boliglånene våre og årlige gebyrer på VPS-kontiene? Eller kan Sbanken garantere fortsatt gebyrfrihet etter sammenslåingen? Krever klare svar, ellers bytter jeg bank.

Svar fra Sbanken
07.06.2022 14:57
Sbanken har fremdeles de samme betingelsene, løsningene og tjenestene som kundene våre er vant til. De formelle og juridiske prosessene rundt oppkjøpet går nå sin gang utover året og neste år. Vi skal selvfølgelig holde dere løpende orientert hvis det skjer noen endringer, men inntil videre fortsetter vi å drive akkurat som før - med enkle og gebyrfrie banktjenester.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Svært skuffet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Oppkjøpet av Sbanken til Dnb var kroken på døra for min del etter et langt kundeforhold. Husker Scandiabanken sitt gjennombrudd og støttet den helt nye fokusen på kunden, renter og service som Norge ikke hadd sett tidligere. Det var en ny verden og vi følte oss sett. Har alltid vært fornøyd med banken, men er nå utrolig skuffet over at de selger sjelen sin til Dnb. Verdisettet blir absolutt det motsatte av hva jeg en gang signerte på. Ny bank på meg etter snart 20 år.

Svar fra Sbanken
27.05.2022 09:00
Vi har alltid vært på lag med kundene, og det kommer vi til å fortsette med. Vi skal fortsette å stille spørsmål, og lytte til kundene våre som vet akkurat hvordan de vil at ting skal være. For kundene er og skal alltid være kompasset og termostaten på alt vi gjør. Vi takker for trofast følge gjennom mange år. Du vet hvor du finner oss dersom du lengter tilbake!
Howard G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Super bank men DNB er kroken på døra"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde S'banken siden 2000 men salget til DNB er dessverre slutten på dette. Jeg flyttet til Skandiabanken nettopp for å komme unna gebyrene, den dårlige kundeservicen og den elendige nettbanken til daværende DNB, sparebanken NOR. Vil ikke bli en del av kundemassen til DNB.

Svar fra Sbanken
24.05.2022 21:08
Kjernefokuset vårt har alltid vært å sette kundene først, for å tilrettelegge for at dere skal å ta gode og smarte økonomiske valg. Det kommer vi som jobber i Sbanken aldri til å slutte med. Kundesenteret vårt er her fremdeles for å hjelpe og ta imot tilbakemeldinger og ellers lever både nettbank og app videre i beste velgående - akkurat som du er vant til.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Generelt bra bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

kunne vært noe billigere renter på forbrukslån (billigere i andre banker), men totalt sett så er jeg godt fornøyd med Sbanken. Grei og enkel nettbank.

Svar fra Sbanken
09.05.2022 10:38
Fornøyde kunder er det beste vi vet 😍 Sett over tid skal Sbanken levere konkurransedyktige priser og rentevilkår. Vi kan ikke alltid være best på alle enkeltprodukter, men vi skal være blant de beste totalt sett 🤝
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har vært kunde i SBanken i ett par år - men DnB gjorde det slutt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig skuffet over oppkjøp fra DnB og at SBankens finanslommer fylles enda mer. Må nok bytte til en annen bank, og min konto i DnB forsvinner også. Mange takk DnB og SBanken.

Svar fra Sbanken
09.05.2022 10:31
DNB har overtatt eierskapet, men vi er langt fra ferdig! Både merkevaren Sbanken, appen og nettbanken skal leve videre. Vi skal jobbe videre for at kundene våre skal fortsette å være MINST like fornøyde som de har vært de siste 22 årene 👊
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR