Meny
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
Ingen forbrukslån funnet
Det finnes ingen forbrukslån med disse innstillingene.

Sparebanken Øst omtaler og erfaringer
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
76
av 117 innen
dagligbank
42%
anbefaler
Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
App
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig lang ventetid på kundeservice"

Bank ID ble sperret etter for mange feil, ringte så banken. Der ble jeg sittende i 30 min i kø. For så å få et passord som ikke fungerte. Dermed 30 min i kø igjen. Skuffende ettersom kundeservice bare er åpent fra 09-15

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Norges dyreste forsikringer?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde hos Sparebanken Øst i mer enn 13 år har jeg funnet ut at jeg har fått servert norges dyreste forsikring, samme forikring hos Fremtind koster 6204 kroner mindre i året, det blir nesten 75.000 i overkurs iløpet av mine år som kunde hos dere. Shame on me for å ikke gjøre noe med det før nå og shame on you for å ikke snakke med kundene deres om produkter som åpenbart er feil prissatt.

Svar fra Sparebanken Øst
05.12.2022 16:23
Hei Ole M Vi anbefaler kundene våre å ta en gjennomgang av forsikringsbehovet sitt en gang i året. Når man sammenlikner forsikringer fra forskjellige selskap, anbefaler vi at man også sjekker hva forsikringene dekker. Ta gjerne kontakt med kunderådgiveren din, så ser vi på det. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Disappointed but not surprised."
2 syns denne omtalen er nyttig

Wanted to apply for a new card without bank Id. Filled up some stuffs they ask for online. Asked me to go to the bank to register my passport. When I got there I was told I cannot be a customer because I cant speak Norwegian. 🤔 Understandable but wish they put such info on their online site. That non-norwegian speakers are not allowed, just to avoid wasting people's time.

Svar fra Sparebanken Øst
01.12.2022 16:06
Hi Sandro We are so sorry that you had a bad experience. We are a small bank and only have documents in the Norwegian language. Thank you for your feedback. Best regards Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Personlig og god service"

Raske svar på Mail, kort ventetid på samtale med en bankansatt, faglig flinke og hyggelige.

Svar fra Sparebanken Øst
22.11.2022 15:25
Hei Anja! Takk for god tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid på tilbud siden."

Alltid på tilbud siden og hjelpsomme.Er veldig fornøyd.

Svar fra Sparebanken Øst
09.12.2022 08:02
Hei Elin M Så hyggelig. Takk for at du er kunde! Hilsen Sparebanken Øst
Elisabet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste banken i Drammensområde!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Personlig kundebehandling på høyt nivå. Alltid hyggelige og har tid når jeg trenger det. Kan stoles på og gjør meg trygg. Kan ikke se noe som bør bli bedre.

Svar fra Sparebanken Øst
16.11.2022 09:31
Hei Elisabet. Så flott at du er fornøyd. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytt bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken er veldig sene til å svare. Tar kontakt med kundebehandler som ikke svarer eller holder oss oppdatert. Dette er veldig dårlig kundebehandling og ikke holde kunden informert. Er ingen unnskyldning å ikke svare kunden.

Svar fra Sparebanken Øst
14.11.2022 11:05
Hei A. Vi har til tider stor pågang, men vi gjør så godt vi kan for å svare kundene samme dag, eller dagen etter. Du kan også ta kontakt med vårt kundesenter, som kan hjelpe deg med mye. Er du misfornøyd med kunderådgiveren din, kan du få en annen om du tar kontakt med oss. Hilsen Sparebanken Øst
Morten L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fastrenteavtale, ikke bruk - oppsigelse ble utsatt 1 mnd - gjennom "svindel""
1 syns denne omtalen er nyttig

"Svindelen" - opprettet Fastrente avtale gjennom å registrere meg på deres hjemmesider. Ved oppsigelse (ifølge avtalen) logger jeg meg inn på samme nettside og ga beskjed om: sier opp avtalen, overfør til xx.. konto pr 31 dager iflg avtalen. Jeg var på boligjakt og hadde i kikkerten en for meg perfekt bolig i Skien. Etter 31d ser jeg - null kr overført til min konto. Ringer Spare"kjeltring"bank Øst: svar, nei, du må logge på gjennom nettsiden Topprente+ - for å si opp avtalen. Helt nytt for meg. Trolig liten skrift ett sted. Da jeg reagerte på det- manglende informasjon, uttrykte at dette er umoralsk. Kunde service personen var nedlatende og rett i forsvar. Der forteller meg at der er planlagt og intensjonen. Fastrente tilbudet deres fant jeg på Fonansportalen. Fulgte lenker derfra. Vær forsiktige. For meg betydde det at jeg ikke kunne være med på budrunde på en for meg drømmebolig- fordi den boligen, ikke stor, men den hadde et arkitekt tegnet kjøkken som fikk mitt kokkehjerte til å banke. Jeg er kokk. Etter å ha sett på flere hundre boliger, på Finn og mer, var det drømmeboligen. Innenfor mitt budsjett som er lite. 2 millioner på konto hos kjeltring banken Øst - rett før visning - ødela den muligheten. Fordi skulle suge ut litt ekstra rente fra meg - som var lav etter avtale perioden.

Svar fra Sparebanken Øst
24.10.2022 15:04
Hei Morten L Dette produktet har oppsigelsestid. Dersom du ønsker å avslutte Topprentekonto, må du sende oss en melding i nettbanken, som det står på nettsidene. Vi tar med oss tilbakemeldingen din i arbeidet med å forbedre oss. Hilsen Sparebanken Øst
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR