Meny
Forbrukslån fra yA Bank
Skriv omtale
Gå til yA Bank
Vis flere valg
JEG VIL LÅNE
NEDBETALINGSTID
Omtaler
Eff. rente
Kost/mnd
yA Forbrukslån
yA Bank
Eksempelrente: Nominell rente 14,05%, Effektiv rente 15,79% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 57 471 kr, totalt: 197 471 kr
97 omtaler
15,79%
eff. rente
3 291 kr
kost/mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Eksempelrente: Nominell rente 14,05%, Effektiv rente 15,79% lånebeløp 140 000 kr, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 57 471 kr, totalt: 197 471 kr.
Ikke samarbeid
yA Bank omtaler og erfaringer
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Middels
27
av 29 innen
kredittbank
11%
anbefaler
yA Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank."

Ya banken har god rente på sparekonto. Ingen gebyrer. Å man kan ta ut kr 9900,- fra minibank hver dag uten gebyr.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Nettsidene er oppfylt av utlånsreklamer,slik at en enkel sjel klarer ikke å finne sine egne kti."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det virker ikke som dere som lager nettsidene , prøver ut hvordan de fungerer for en vanlig kunde som bare vil ha kontakt med sine egne kti. Hvis dette gjentar seg neste gang jeg har bruk for å ko.mme inn pånettbanken, er det over og ut for meg

Lchristian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg fortsatt er kunde hos den banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at ressursbank tok over er dette blitt en drittbank med elendig betalingsløsninger og alt er blitt unødvendig tungvindt. Betalinger blir ikke betalt og prøver du å betale de på nytt så klikker bare nettbanken og sier beklager feil oppstår så du ikke får betalt og ender opp med renter og gebyrer.. så denne banken koster deg penger fordi betalinger ikke blir utført som de skal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd ya- bank kunde."

Jeg har brukt ya- bank kredittkort og brukskonto i mange år og er veldig fornøyd. De holder god rente på sparekonto, noe som er viktig for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Sender kredittkort selv om du aldri ba om det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne banken sine metoder for å få kredittkortkunder er tvilsom. Jeg var kunde hos de for mange år siden men sa opp kundeforholdet helt tilbake til 2018. Etter det har jeg blitt spammet ned av eposter fra de hvor bønnfaller deg om å komme tilbake. Til slutt tok de neste steg og bare sendte meg et kredittkort selv om jeg avsluttet kundeforholdet i 2018 og ikke har vært i kontakt med de direkte siden. Så vidt jeg vet er det ulovlig å sende kredittkort til folk uten samtykke og jeg har kontaktet forbrukermyndighetene om denne praksisen. I skrivet som kom med kortet opplyser de om at det bare er å ringe kundeservice mellom kl 0800 og 1700 men når du ringer de i det tidsrommet så får du beskjed om at kundeservice er stengt. Styr unna disse her for du blir aldri kvitt de igjen og de vil sende deg kredittkort uoppfordret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Betalte hele forsikringsummen forskuddsvis som er avtalen. Tapte flere tusen ved refinasiering."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring på forbrukslånet som skulle dekke for fem å fram i tid.Det var Ikke mulig å del betale forsikringssummen på hver termin. Min forsikring kostet meg cirka fem tusen kronen som umiddelbart ble lagt til lånesummen. Da jeg ville innfri lånet flere år før tiden, måtte jeg innfri den hele lånet, inkludert forsikringsummen. Dette synes jeg er merkelig da det gjenstod flere års nedbetalingstid ( og hadde da måttet forskuttert hele forsikringssummen. Kan dette være riktig da? Eller har jeg blitt lurt?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Finn en annen bank"

Har ingen app, ingen mulighet for betalinger til/fra utlandet, innskuddsrenten er mye lavere enn hos andre tilsvarende banker med høyrentekonto. Ikke er det mulig å betale regninger fra nettleseren på noe annet enn mobilen min. Jeg har aldri hatt noe lån hos dem, men dette er en bank med null ressurser, så hold dere langt unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dette har blitt en annen bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var i sin tid veldig fornøyd med denne banken, men etterhvert har den bare blitt dårligere og dårligere. Påloggingsproblemer, regningsbetaling som ikke går inn, osv.. I dag får jeg opp følgende melding når jeg logger meg på:"Din nettbank er for tiden ikke tilgjengelig" For en tid tilbake skulle jeg betale en bil med midler fra YA, men måtte til slutt gi opp. Virker som fokus er på overbetalte forbrukslån, alt annet er underordnet...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR