Meny
Sparekonto fra Sbanken
Skriv omtale
Gå til Sbanken
Vis flere valg
JEG VIL SETTE INN
MIN ALDER
RENTE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Avkastning 1 år
Sparekonto
Sbanken
749 omtaler
1,74%
eff. rente
2 604 kr
avkastning 1 år
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
Sbanken omtaler og erfaringer
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
15
av 117 innen
dagligbank
79%
anbefaler
Sbanken
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DnB oppkjøpet"

Ja det er tragisk at DnB i det hele tatt har fått lov til å kjøpe opp Sbanken. DnB som er den desidert dyreste bank i landet Norge siden den er statlig også og er den som øker mest og fortest av alle banker på lån og fanden så kjapt ned igjen på renteopptjening på sparing. Og når man nå ser at renten hopper å spretter slik som den har gjort i det siste halvåret ja da kan du DnB på sin plass med å heve fortest mulig og når det kommer til motsatt vei med å se ke er de en av de siste til å senke for å tjene mest mulig penger ut av kundene sine. Og nå er DNB EIER AV SBANKEN så da kommer vel det samme til å skje her også etterhvert og alle de som har gått fra DnB til Sbanken kommer vel nå til å forflytte deg igjen til annen bank for de VIL IKKE HA NOE MED DNB å gjøre i det hele tatt. DnB har aldri vært en god bank, men en PENGEINNKREVER på statlig vis. 🥺🥺🥺😥😥

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Comprehensive service"

Sbanken offers a very comprehensive service and all functions are available through their mobile app, which is good. Would be nice, though, to have an English language version. It also doesn't offer any feature or option to automatically pay a scheduled invoice in advance when the due date is in a weekend. Would be very convenient to have such an option. Overall, a good option for daily banking needs, despite having one of the highest interest rates in the market and being very restrictive to issue credit cards. Never managed to have one approved with them despite having a stable high paying job, consistent positive cash flow and investments at the bank. Ended up getting my credit card from DNB as soon as I requested it the first time despite not having any sort of customer relationship. I would only recommend Sbanken if you are a newcomer to Norway living in a remote community as the account opening process is totally online and very convenient.

Kim A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Problemer etter at DNB kjøpte opp banken."

Vært en kjempefornøyd kunde av Sbanken i masse år. Da jeg så de skulle bli kjøpt av DNB tenkte jeg bare Å nei.. Med rette vil jeg si. Chat tjenesten som var strålende er blitt dårligere og idag feks er Banken nede, dvs jeg kommer meg inn, men ingen av funksjonene fungerer. Ser ut som jeg må se meg rundt etter en ny bank. Veldig synd da jeg likte "gamle" Sbanken.

Svar fra Sbanken
03.11.2022 09:56
Årsaken til at du opplevde tekniske problemer er fordi vår underleverandør hadde en feil som har påvirket tjenester hos flere banker. Feilen ble raskt identifisert og løst. Vi har ikke gjort noen endringer i våre systemer, så det er ingen endringer for våre kunder selv om vi har nye eiere. Meld gjerne fra til vårt kundesenter dersom du opplever tregheter eller feil, så kan vi se nærmere på saken 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken for meg."

Bare positive erfaringer med Sbanken. Prismessig, kundebehandling, tilgjengelighet, fin nett bank, oversiktlig og ingen månedsgebyr på rammelån. Jeg er bare kjempefornøyd. Min tidligere bank var Storebrand. Før det DNB. Ingen av de kan måle seg med Sbanken

Svar fra Sbanken
01.11.2022 16:09
Vi er banken for deg, og du er kunden for oss ❤️ Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi elsker fornøyde kunder, og jobber hver eneste dag for å levere de beste løsningene til kundene våre💡🚀
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har skrudd opp renten på billån over 100% på 1 år."

De lokker deg inn med god rentesats, som du er heldig om du får beholde i mer enn 3 måneder, før de skrur rentene bare en vei. Nå nærmer renten seg opp 150% fra når jeg tok opp lån hos dem, og når jeg påpeker det får jeg bare beskjed om at det ikke er noe å gjøre med det. Tar ikke vare på kundene sine.

Svar fra Sbanken
01.11.2022 15:59
Rentehevingen skyldes at Norges Bank har satt opp styringsrenten og vi har justert våre priser. Sammenlign oss gjerne med andre banker for å finne ut hvor du bør ha lånet ditt. Alle våre lån er gebyrfrie og helt uten skjulte kostnader, så du vil nok se at Sbanken fremdeles er konkurransedyktige til tross for at renten har økt det siste året 🚗📈
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Godt fornøyd med banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Effektiv og brukervennlig bank. Fornøyd med mine erfaringer med banken som etter 5 år som bank kunde..

Svar fra Sbanken
17.10.2022 13:40
Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Ingenting er bedre enn fornøyde kunder 😍
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid gode betingelser, intuitive løsninger og meget god tilgjengelighet på kundebehandlere"

Alltid tilgjengelig, intuitive løsninger og alltid blant de med best betingelser.

Svar fra Sbanken
17.10.2022 13:40
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, vi jobber alltid mot å utvikle gode og enkle løsninger som gjør hverdagen enklere for kundene våre 😄🤝
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kunne vært så mye bedre med så lite innsats, men ....."
2 syns denne omtalen er nyttig

Over tid vil man tro at en tjeneste bedres, men Sbanken blir stadig mindre oversiktlig og fornuftig. Jeg har flere eksempler på dette, men gir det jeg mener er mest relevant. Jeg fant nylig ut at ved manglende dekning for en regning, får du ikke varsel før en uke senere. At DU ikke betalte i tid er ifølge dem DIN feil, fordi det er DITT ansvar å betale regningene dine. Men når alt stilles på min side til å gå automatisk (efaktura osv.), hvordan skal jeg forstå at min saldo plutselig gikk litt under et fakturabeløp som ligger til betaling akkurat den dagen, uten at jeg blir varslet om det med en gang? Det verste med dette er at det er utrolig enkelt å få til. De sender meg tross alt en mail (og beskjed i bankens Innboks) en uke senere. Dvs. at selv om jeg hadde logget meg inn i nettbanken samme dag eller dagen etter betalingsfristen, ville jeg aldri merket at det var noe galt om jeg ikke så etter akkurat dette, dvs. logge inn og se i forfallsoversikt etter utgåtta datoer. Skal man gjøre dette stadig vekk? Jeg synes det er en urimelig forventning, og i så fall er det like greit å betale regningene manuelt fremfor å bruke efaktura. Hva er så poenget? Varsel om manglende betaling/dekning er etter min mening den viktigste beskjeden en kunde kan vente fra banken sin. Dette er en kritisk situasjon der noe uventet har skjedd. Hvis man ikke kan stole på at banken gir deg en slik beskjed før en uke for sent, hva annet uheldig kan oppstå senere med andre bankfunksjoner som de så legger ansvaret på deg for? Kanskje jeg lager et lite storm i et vannglass. Situasjonen har ikke skjedd meg mange ganger, men dette er en av mange dumme og unødvendige ting som har skjedd meg gjennom årene. Det virker som om det helt opplagte stadig vekk går dem hus forbi, og kunden sitter igjen med hakeslepp og skjegget i postkassen.

Svar fra Sbanken
17.10.2022 09:03
Det er kjedelig når regninger ikke blir betalt på forfallsdato, vi har derfor laget en varslingsløsning for dette 🤝 Med varsling på SMS trenger du ikke lenger lure på hvor mye du har på konto, om du har fått betalt inn lønn eller om regningene står ubetalt. Du kan velge hva du vil bli varslet om under innstillinger i nettbanken 📲
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR