Meny

Fiberbredbånd fra Homenet

Skriv omtale
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Bytt til Homenet
Bytt på nettsidene til Homenet
Vis flere valg
Ønsket nedlastingshastighet
Nedlastingshastighet
0 mbit/s
0 mbit/s 1000+ mbit/s
ANDRE VALG
Omtaler
Mbit/s
Pris/mnd
Mikro
Fiberbredbånd - Homenet
808 omtaler
5 mbit/s
nedlasting
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Mini
Fiberbredbånd - Homenet
808 omtaler
100 mbit/s
nedlasting
549 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Giga
Fiberbredbånd - Homenet
808 omtaler
1000 mbit/s
nedlasting
699 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
HomeNet omtaler og erfaringer
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet
Svein H. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"

Dårlig wifi med Homenet premium. 2 år med meget dårlig erfaring leverer ikke på hastighet og meget ustabil leveranse. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt, men det kommer bare til huset. Det funker meget dårlig på WiFi, når jeg samlinger med tidligere leverandør. De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Det er min feil at det ikke funker.? Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Når jeg forlanger at de kommer og måler hastighet og sjekker stabilitet «truer» de med at da må du betale kostnaden for dette, 2000 - 3000 kr. Til slutt sender de en link som gir veileding om hvordan måle riktig! Jeg får levert 1000/1000 og forstår at hastigheten målt på wifi blir langt lavere men ikke at den normalt blir liggende på +- 350. På hytta, i et hyttefelt har jeg 500/500 fra Altiboks og måler på samme måte ca 500 ned og 450 opp. Jeg vil nå ta et initiativ slik at jeg får Altiboks her hjemme. Styr unna dersom du enda har et valg!

Svar fra HomeNet
03.05.2021 14:09
Hei Svein, Det er meget leit å se at du opplever problemer med WiFi signalet i din bolig, selv om hastigheten tilgjengelig på fiberlinjen er 1000/1000mbps inn til boligen. Det er mange variabler utenfor vår kontroll som påvirker hastighet, stabilitet og generell kvalitet på WiFi signalet du mottar i boligen. Eksempelvis fysiske hindringer som betong/murvegger, radioforstyrrelser eller utdaterte enheter lokalt på nettverket. Vi anbefaler å se denne lenken for mer informasjon angående sistnevnte: https://www.homenet.no/bad-apples/. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og ønsker gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside for et grundig feilsøk av din linje og eventuelle forstyrrelser på WiFi signalet. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig informasjon"

3 år siden var de på døren og loddet stemning i området for Fiber. Jeg var intr. våren 2021 er det fortsatt ikke noe som er levert av utstyr - gravd-lagt fiber i området. Jeg har i snitt sendt spm om fremdrift 3-4 ganger i året siden de var på døren, og samme svar er 'venter på entreprenør'. Eneste tegn til 'liv' var at de ringte høsten 2020 fra Rikstv ( leverandør av tv pakken til Homenet) og sa de hadde aktivert tv pakken... ikke hadde jeg hørt noe om det, ikke utstyr, ikke fiber var lagt, så det stoppet jeg tvert.. Ringte til slutt etter jul 2021 og sa jeg ikke ville stå som intr. mer og hadde ordnet meg selv med annet opplegg ( mobilt bredbånd fra GET/Telia, som funker strålende) Dette var det full forståelse for og ingen problem . 2 mnd etter dette daler det ned en faktura på 9000 kroner for kontraktsbrudd fra homenet.... Dette løste seg heldigvis etter en mail hvor jeg ganske klart sa i fra om dette.

Svar fra HomeNet
30.04.2021 12:55
Hei, Stian! Tusen takk for din tilbakemelding. Vi vil ta dette videre for å bli bedre og lære av våre feil, og håper på og kunne imponere deg i fremtiden om vi noen gang krysser veier på ny. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Tilnærmet svindel."

Har du noen som helst mulíghet til å unngå denne bedriften i det fiber-monopolet staten har lagt opp til - så hold deg langt unna! ! Dette er så dårlig kundeservice, og informasjon om hva de selger med forbehold og fordyrende tillegg i liten skrift at det er tilnærmet svindel. I tillegg: utsetter feilretting i ukesvis og skylder på deres underleverandører. At det er mulig å drive slik i Norge i 2021 er skremmende.

Svar fra HomeNet
26.04.2021 15:52
Hei Lise, Jeg er ikke kjent med saken du beskriver, men det er utrolig leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Leveranse og feilretting knyttet til vår fiberlinje skal følge avtalevilkårene våre. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg og håper du kontakter oss direkte på mail til [email protected], telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside slik at vi kan få en oppklaring i problematikken du beskriver. Vennlig hilsen Håvard | Home_net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"før hver høytid og helg så stenger de internett forbindelse og skylder på en felles feil i område"

Jeg har ikke hatt internett siden igår kveld og kan ikke klage til kundeservice fordi de er stengt de holder stengt alle helgene og stenger internett til utlendinger stort sett all som klager angående dårlig forbindelse er ikke etisnk norske .En rasistisk selskap som alltid har en dum forklaring og fårlig unnskyldning for å stenge ned internetet og det skjer alltid på en fredag noen ganger i hverdag også en dritt måte å børe billig på bare steng ned de dagene folk er hjemmet og har behov for internett

Svar fra HomeNet
20.04.2021 08:06
Hei, Sofia Leit å høre at du har denne opplevelsen. Vi har ingen intensjoner om å behandle personer av annen etnisk bakgrunn dårligere, og beklager dersom du har fått inntrykk av dette. Vi har åpent i helgene på chat fra kl. 10-15 gjennom nettsiden vår, og kan hjelpe deg dersom problemer skulle oppstå. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Mest ustabile nettet jeg har hatt og er for andre gang uten nett nå grunnet driftsfeil. Har vært kunde i snart 2år nå og har ofte til tider opplevd ustabilt nett også kommer det tilbake. I påskeferien ringte jeg kundeservice om når nettet skulle komme tilbake. Det ble lovet rundt kl.20:00 men nettet var ikke tilbake før kl. 1 på natta. Nå har jeg vært uten nett igjen før midnatt i går og har fremdeles ikke nett.. står det kommer tilbake kl.4. Det er bare utrolig frustrerende når man er såpass avhengig av internett i hverdagen.. vurdert å bytte leverandør flere ganger så mulig det skjer ganske snart.

Svar fra HomeNet
20.04.2021 08:06
Hei R, Vi takker for din tilbakemelding, samtidig som jeg beklager for opplevelsen. Det vil dessverre ikke alltid være mulig å tilfredsstille ønsket om kortere rettetid. Vi kan likevel bli bedre på å holde våre kunder oppdatert underveis, og tar naturligvis med tilbakemeldingen videre. Dersom det er noe vi kan hjelpe med videre ønsker vi gjerne at du kontakter oss på tlf. 38 99 01 00. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alltid på nett"

Der telenor leverte mangelfull tjeneste og klagde på kobberlinje har homenet levert 30/10 med 2 små hickups som de løste på rekord tid i over 1 år

Svar fra HomeNet
20.04.2021 08:06
Hei, Ronny Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på at du tok deg tid å skrive dette :-) Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tullefirma"

Lurer på om noen i det hele tatt jobber der. Eneste en hører ifra de er fakturaen. Jeg vil ha valgfrihet til å velge. Og i 2021 burde vi ikke trenge masse bokser.

Svar fra HomeNet
19.04.2021 13:14
Hei Tom R, Vårt kundesenter holder åpent alle virkedager fra kl. 08:00 - 21:00. I tillegg har vi helgeåpent på chat via vår hjemmeside lørdag og søndag fra kl. 10:00 - 15:00. Dersom du opplever problemer med tjenesten, eller skulle ha noen spørsmål ønsker vi selvfølgelig å hjelpe og oppfordrer deg til å kontakte oss. Ønsker deg en riktig god helg! Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdlig"

Har nå vært uten nett i 3 dager , og har mistet 3 hele arbeidsdager . Man får ikke et beklager over at man har mistet inntekt for 3 dager nå!!!! Dårlig signal var det før mistet signalet, sto opp mandag morgen da var nettet borte. Modemet lyser som det skal. Fikk beskjed om at plutselig var feilen fikset men de fikk ikke kontakt med mitt modem. Dette fikk jeg beskjed om først da kontaktet dem igjen.Fikk heller ingen melding fra dem at feilen var fikset men ikke fikk kontakt med mitt utstyr. Eneste stedet det står i bedriftmeldinger er at det er ordnet i Moss og Grålum, ikke noe med den byen jeg bor i. Kommer heller ikke inn på mine sider Da jeg spurte om man skal betale for noe som ikke virker fikk jeg ikke nor svar. Betaler hver mnd for dårlig nett,og nå et nett jeg ikke engang får brukt.

Svar fra HomeNet
15.04.2021 10:18
Hei, George Leit å høre at du har dette inntrykket av oss. Jeg forstår at manglende internett hjemme byr på utfordringer knyttet til arbeid. Hvis en montør må ut for å rette feil på linja kan det ta opptil 72 virketimer før feilen er løst. Etter at feilen er løst kan du kreve kompensasjon hos fakturavdelingen ved å ta kontakt med oss på tlf. 38 99 01 00 eller sende oss e-post til [email protected] Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR