Meny

Fiberbredbånd fra Lynet Internett

Skriv omtale
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Bytt til Lynet Internett
Bytt på nettsidene til Lynet Internett
Vis flere valg
Ønsket nedlastingshastighet
Nedlastingshastighet
0 mbit/s
0 mbit/s 1000+ mbit/s
ANDRE VALG
Omtaler
Mbit/s
Pris/mnd
Torden
Fiberbredbånd - Lynet Internett
40 omtaler
10 mbit/s
nedlasting
297 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lyn
Fiberbredbånd - Lynet Internett
40 omtaler
50 mbit/s
nedlasting
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Olja lyn
Fiberbredbånd - Lynet Internett
40 omtaler
100 mbit/s
nedlasting
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Orkan
Fiberbredbånd - Lynet Internett
40 omtaler
250 mbit/s
nedlasting
899 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Tornado
Fiberbredbånd - Lynet Internett
40 omtaler
500 mbit/s
nedlasting
1499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Lynet Internett omtaler og erfaringer
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
75
av 80 innen
bredbåndsleverandør
15%
anbefaler
Lynet Internett
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uproff leverandør"

Alltid feil i vårt borettslag på Grønland og de har 0 oversikt over driftsmeldinger eller hva som skjer på nettet deres. Krise opplegg! Hadde jeg kunnet gi 0 stjerner hadde det vært alternativet, eller minuspoeng !!!!

Mouhamed
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Meget Dårligst Service Vinner"

Det der Mer enn 6 måneder siden jeg har flyttet inn og internet er inkludert i husleien. Jeg har aldri fått internett selv om jeg har ringt lynets kunde service flere ganger. De sa at de har opprett en sak og har sendt meg en sms som sier at jeg må ringer dem for å snakke med en « teknikker». Jeg ringte tilbake men det var ingen teknikker, bare samme resepsjonist gutter på linja som sier til deg akkurat samme ting hver gang. Jeg gir opp nå, jeg skal betale selv for bredbånd med et annet selskap, og flytte i en annen leilighet etter bindingstiden. Gitt min erfaring med lynets service, jeg følger at jeg må skriver denne anmeldelse i alle platform for å hjelpe andre folk. Dem tilbyr meget dårlig service og dem bryr seg ikke.

Svar fra Lynet Internett
28.06.2022 09:31
Hei Mouhamed , Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennelig hilsen Frida| Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye nedetid"

Nettet er bra når det er der, problemet er at det går ned veldig ofte og er nede lenge om gangen. Dette er spesielt irriterende når man har hjemmekontor. Hvis man har lynet bør man ha et annet nett i parallell som backup, en god mobilnettavtale for eksempel.

Svar fra Lynet Internett
15.02.2022 16:03
Hei Martin, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig løsning som i bunn og grunner svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet i Oslo hvor borettslaget har avtale med Lynet. Jeg merket fort at nettet her virket veldig ustabilt, og for å utelukke ruteren, så koblet jeg datamaskinen direkte inn i uttaket på veggen. Hastigheten jeg skal ha er 500mbit/s opp, og 500mbit/s ned. jeg testet hastigheten gjentatte ganger, og nedlastningshastigheten varierte som regel fra 1mbit/s til rundt maks 60mbit/s, (noen ganger opptil 160, som fortsatt er langt unna 500) men som regel var forsinkelsen (ping) ekstremt høy. Opplastningshastigheten har jeg sett så lav som 10mbit/s, og så høyt som 390mbit/s, Når jeg pinger servere i Oslo, så skal den som regel ligge rundt 3 til kanskje maks 10 millisekunder, men den vekslet mellom alt fra 3 til 188(!!!!) Jeg ringte kundeservice for å få hjelp med et utroligt tregt og ustabilt nett, og fikk til svar at alle leilighetene der jeg bor skal ha (og betaler for) 500mbit/s, men at de deler på en 1gb/s linje fra kjelleren, og at her må det store utbedringer til for å få lovet hastighet. Det var ingenting man kunne gjøre nå, sa han. Hvordan Lynet mener at de skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s hver, når det kun er nok til å dekke to leiligheter, det skjønner jeg ikke. Det kan ikke være annet enn bevisst svindel. Jeg venter på svar fra en tekniker som skal gi meg en forklaring (unnskyldning?) til uka, og jeg gleder meg til å spørre hvordan en 1gbit/s linje skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s. Jeg ringte styreren i borettslaget, som sa at de nylig hadde byttet til lynet, at de har slitt med mye nedetid, og at han også nylig sjekket hastigheten og kun fikk 3mbit/s. Han skulle undersøke saken videre med sin kontaktperson i Lynet. På Forbrukerrådet sine hjemmesider om bredbånd/fiber står det: "Som utgangspunkt skal du ha den hastigheten som er lovet. Ligger hastigheten over tid betydelig under det som er oppgitt, kan det gi grunnlag for prisavslag eller heving av kontrakten." Ut i fra teksten fra Forbrukerrådet burde det være en enkel sak å kvitte seg med Lynet her i borettslaget Jeg håper det skjer, hvis ikke kontakter jeg Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon (BKN), så får de se på saken da bevisene er så overtydelige at det er ikke noe å lure på engang. Styr unna Lynet, løsningen her med 1gbit/s linja, fordelt på så mange leiligheter som skal ha 500mbit/s, er så åpenbart svindel at det går ikke an.

Svar fra Lynet Internett
07.02.2022 14:59
Hei, Alexander! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din, men dette er noe vi gjerne vil finne en løsning på. Her vil jeg anbefale at styrelederen din tar kontakt med ansvarlig selger de har kontakt med så vi kan finne en løsning på dette. Vi håper vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonelle og lang nedetid"

Lynet informerer sjelden om planlagt arbeid til sine brukere, og når det er planlagt arbeid går det sjelden som planlagt i arbeidet og nedetiden varer lenger som resultrerer i frustrasjon. Når man ringer kundeservice så klarer de ikke å finne deg opp som kunde og svarer dermed også bare generelt på din henvendelse uten å ta tak i feilretting noe som resulterer i at saken blir liggende og nedetiden blir lenger enn nødvendig! Kundeservice, oppetid og reaksjonsevne kan absolutt bli bedre for Lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Henrik! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Om kundene våres er med i en fellesavtale, har vi desverre ikke kontaktinformasjonen deres i våres systemer, men vi skal fortsatt gi samme service og oppfølgning som alle andre kunder. Vi beklager så mye for feilen som har blitt gjort, og vil ta dette med oss videre for forbedring i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Ronny S. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt tar tid"

Lynet bruker alt for lang tid fir å utbedre ulike feil som gjør at vi dom kunde ikke har nettilgang. I tillegg opplever jeg ofte at hvis det er vedlikehold eller noe som skal utbedres, så får jeg ikke beskjed tidlig nok og godt nok før hendelsene skal finne sted. Vurderer nå seriøst å bytte leverandør selvom borettslaget jeg bor i har avtale med lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Ronny! Vi beklager så mye for opplevelsen du har med oss så langt. Når det kommer til planlagt arbeid vil vi gjøre alt vi kan for å varsle kundene våres så fort som mulig, men om det er kritisk arbeid som utgjør nedetid, vil det desverre ikke alltid være mulig for oss og varsle kundene så fort vi har lyst til grunnet arbeidet som må gjøres er kritisk for oppetid av tjenesten vi leverer. Vi vil ta med din tilbakemelding videre, så vi kan forbedre oss i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Feil på feil og svært dårlig informasjon"

Vi har Lynet gjennom vår avtale i borettslaget. Det har vært feil på feil de siste årene, og lange perioder hvor nettet har vært nede. Informasjonen som har blitt gitt har vært mangelfull, og ofte kommet for sent. Stadig har det vært service/oppgraderinger som har gitt nedetid, men i tillegg har nedetiden ofte blitt forlenget i forbindelse med slike hendelser. Dette har berørt flere hundre brukere i vårt borettslag, og det er enormt mye misnøye blant brukerne her.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Thomas! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til større feil gjør vi alt vi kan for å opprettholde planlagt nedetid for kritisk eller planlagt arbeid, men noen ganger kan nedetiden bli mer enn vi hadde håpet grunnet komplikasjoner eller andre faktorer som er utenfor Lynets kontroll. Vi vil ta med din henvendelse videre så vi kan forberede oss mer i fremtiden, og bli enda bedre på og levere stabilt og raskt nett med minimal nedetid. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra greier"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra internet! Litt for ofte nedetid, men fikses fort.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Morten! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter veldig pris på at du tok deg tid til og skrive denne anmeldelsen og vil ta dette med videre. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR