Meny

Satellittbredbånd fra BigBlu

Skriv omtale
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Bytt til BigBlu
Bytt på nettsidene til BigBlu
Vis flere valg
Ønsket nedlastingshastighet
Nedlastingshastighet
0 mbit/s
0 mbit/s 1000+ mbit/s
ANDRE VALG
Omtaler
Mbit/s
Pris/mnd
BRONSE Ubegrenset
Satellittbredbånd - BigBlu
210 omtaler
16 mbit/s
nedlasting
388 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
SØLV Ubegrenset
Satellittbredbånd - BigBlu
210 omtaler
30 mbit/s
nedlasting
498 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
GULL Ubegrenset
Satellittbredbånd - BigBlu
210 omtaler
50 mbit/s
nedlasting
848 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
BigBlu omtaler og erfaringer
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
77
av 88 innen
bredbåndsleverandør
18%
anbefaler
BigBlu
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Null kundeservice"

Tenkte å skrive avtale med bigblu, men det hadde ikke de lyst til. Har to ganger vørt i kontakt med kundeservice. Lagt igjen telefonnummer og mail, men ingen følger opp. Så d aslapp de å ha meg som kunde. Ser på vurderingene her, så er vel det like greit.

Svar fra BigBlu
14.04.2021 10:41
Hei Morten, Vi ringer opp alle som ønsker å bli ringt tilbake fortløpende. Sendt meg gjerne med mail på [email protected], så kan jeg undersøke hva som har skjedd. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning.."

Dyrt, dårlig, og funker overhodet ikke som lovt. Ikke sant det som står i reklamen at det er fri bruk. Har du brukt opp prioritert data virker det ikke i det hele tatt. Men du kan kjøpe mer for 100kr pr.gb

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Leverer ikke"

Hadde abonnement på 4 mb/s radiolinje, men opplevde 0,3 mb/s opplasting og maks 1,9 mb/s nedlasting. Selskapet nekter for at dette er riktig målt selv om det er verifisert på flere måter. Det ble ikke gjort noen forsøk på utbedring. Sa opp abonnementet og nektet å betale videre for noe som ikke leveres. De nektet å akseptere også dette og skal ha fullt betalt i flere måneder til. Saken er gått til forliksrådet. Styr unna.

Svar fra BigBlu
14.04.2021 10:40
Hei Jon, Takk for din tilbakemeldinger. Kan du sende meg en mail på [email protected]@bigblu.no, så kan jeg se på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Lars O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kynisk, ikke oppdatert teknologi og lite serviceorientert"

Har hatt BigBlu en periode, men på tross av fri sikt til antenne så var dekningen like under det som fungerer over tid. Enkelte ganger er dekningen tilfredsstillende, men veldig varierende. Kundeservice kunne se at dekningen ikke var tilstrekkelig, men måtte likevel betale selv for at montør skulle komme på nytt for å se på muligheter. Det var litt "skygge" for dekningen, og det ble derfor ikke mulig å få det bedre. Jeg ønsket da å gå over til ny leverandør. Dessverre hadde jeg akkurat betalt for 3 måneder, og til min store overraskelse så måtte jeg da bare finne meg i å betale for tjeneste som ikke ble levert 3 måneder. Det synes jeg er fryktelig dårlig service, og alene er grunn for at jeg aldri vil bli kunde igjen. Jeg ser også at når jeg går over til ny leverandør, så er teknologien som er benyttet av selskapet gammel og lite oppdatert. Det gjelder både antenne, og funksjonalitet på router. Styr unna dette selskapet er min tydeig anbefaling!

Svar fra BigBlu
08.03.2021 09:39
Hei Lars, Takk for din tilbakemelding. For å kunne være kunde hos oss må man ha helt fri sikt til en av våre sendere. Dersom man ikke har det kan vi ikke levere tilstrekkelig tjeneste og det går utover de andre kundene på samme sender. Vår oppsigelsestid er inneværende måned+ 1 måned. Send oss gjerne en mail på [email protected], så skal vi se på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Michael H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bestilling og kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilt Sølvpakke slutt av Januar 2021. Rådgivning før bestilling var bra, faglig og hyggelig. Kort etter bestilling fikk jeg pakke og timebestilling for montasje fra Inselo. Montøren var punktlig og gjorde en fantastisk jobb. Et firma fra Askim. Anbefaler alle interesserte kunder å ta seg en montør. Det er ikke lett å få alt på plass inkl. konfigurasjon av router og parabolen i så kort tid. Internett fungere bra og er glad å være ikke mer kunde fra dem som levere vanlig Mobil Bredbånd. Hastigheten er som bestilt. Det er selvfølgelig ikke en fiberkabel forbindelse og det tar noen sekunder, før man er logget på. Det er greit på hytta. Betalingen må gjøres via fastoppdrag. BigBlu har pr. i dag ikke mulighet for e-faktura som er litt trist. Å nå kundeservice kreves ventetid som BigBlu kunne forbedre i fremtiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig ustabil og veldig lite løsningsorienterte på kundeservice"

Dårlig og detter ut rett som det er, bedre med 4g på tlf.. både til Internett og PlayStation .. tom med nettverkskabel er det elendig og lite stabilt.. det enkleste program har lag, hver dag...jeg har aldrig betalt mer for Internett samtidig som jeg aldrig har hatt dårligere.. mår det har sagt har jeg alltid fri sikt til mast ,uten hindring, kundeservice har aldrig kommet hjem for å sjekke el løse problemet.Bare sendt meg vidre og bedt MEG/oss om å gjøre ting... håper vi kan si opp eventuelt få litt kompensasjon ellers skal jeg komme tilbake med grundiger omtale og bedre bevis...!

Svar fra BigBlu
09.02.2021 09:36
Hei Kim, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på [email protected], så skal vi ta en titt på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og uløste problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

De få gangene linja fungerer som den skal så er det greit, er bare synd at linja nesten aldri er stabil. Hatt BigBlu i snart ett år og det har vært utallige telefoner for å melde i fra om problemer. Hvor mange ganger er vanskelig å vite da BigBlu ikke er interesser i å sende oss noen form for etterspurt logghistorikk. Stort sett møtes det på betjening som absolutt ikke kan jobben sin. De utrolig få gangene vi faktisk møter på noen som kan jobben sin så løses problemet som regel tvert, men disse personene sier gjerne forskjellige ting, til og med når man prater om tidligere hendelser, så man kan jo lure på hvor god loggføring det er, eller om det i det heletatt er noen loggføring. Vi har fått vite at problemet er på antennen til BigBlu, og dette er et repetativt problem, alikevel påstår de som ikke kan jobben sin at problemet er på antennen vi har på veggen hjemme, selv om vi har fått bekreftet annet. Vi var så "heldig" å bli tilbydt hele 2 uker med økonomisk refusjon. 2 uker! For nesten ett helt år med stadige tilbakevendende problemer! Når jeg svarte at dette var litt lite, så ble jeg svart med at det var bare for å være grei da de ikke refunderte med mindre det var nedetid, noe vi ikke hadde hatt. At problemene er så store at vi knapt nok får lest avisene er visst ikke et tema verdig en diskusjon. Skal du noen gang vurdere BigBlu så kan jeg fortelle deg at bare siden starten av November og ut Januar har vi vært i kontakt med de minst en gang i uka, og det har ikke vært fordi man har vært ensom og lysten på noen å prate med. Om BigBlu er klar over at de tar betalt for et defekt produkt så er de ihvertfall ikke interessert i å gjøre noe med det, og de er langt ifra interessert i å gjøre opp for seg. Kundeservicen er i de fleste tilfeller direkte elendig, kunskapsløs, og burde undersøkes om ikke krysser grensen for svindel.

Svar fra BigBlu
09.02.2021 09:36
Hei Thea, Takk for din tilbakemelding. Så trist å lese at du syns at våre kundebehandlere ikke kan jobbe sin, alle våre kundebehandlere har gått igjennom en lang og omfattende opplæring. Når det gjelder loggføring skal alle samtaler med kunder logges. Vi krediterer alltid for nedetid eller feil fra vår side. Send oss gjerne en mail på [email protected], så skal vi se på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Feilopplysninger"

Ingen opplysninger ved manglende satelittkontakt. KUNDESENTER STENGT!

Svar fra BigBlu
11.01.2021 13:54
Hei, Vårt kundesenter er åpnet hver dag. Åpningstidene er som følger: Mandag- Fredag 08-20 Lørdag 10-14 Søndag 10-14 Mvh Trude i Bigblu
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR