Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Boliglån fra DNB Bank

Les 33 omtaler og erfaringer om boliglån fra DNB Bank

33 omtaler
DNB Bank Boliglån
Rangert #12 av 13
innen boliglån
Middels
3,2
AV 5
2,8
Kundetilfredshet
Middels
2,8
Kundeservice
Middels
2,9
Rådgivning
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 33 omtaler om boliglån fra DNB Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Bank?
skriv omtale
FILTRER
Boliglån
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Bank
Hva synes du?
"Håpløs kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kenneth
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

I forbindelse med boligkjøp ble det innhentet tilbud på finansiering fra flere banker, deriblant DNB og det er det verste jeg har vært med på når det gjelder kundeservice. Det tok 5 uker fra første kontakt og saksbehandler måtte purres kontinuerlig. Når første tilbud kom hadde ikke saksbehandler klart å legge inn riktig opplysninger, enda alt var sendt inn på e-post flere ganger. Det endelige tilbudet var forsåvidt greit, men etter dårlig og lang saksbehandling hjalp ikke det!

"Økt boliglånsrente og gebyrer"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Truls
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Syns de er for dyre ift. konkurrentene. De økte nå renta uten at styringsrenta er rørt. Bruk av VISA burde være gebyrfritt i 2016! De gjorde totalt ran via mellomfinansiering ved boligkjøp. Snart ingen filialer igjen. Dårlig etikk mtp. rørledningen i USA, skatteparadisene i Panama osv osv...

"Refinansiering av eksisterende boliglån"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
2 / 5
Kenneth
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig kundebehandling, får aldri svar men må purre på med mailer konstant for deretter få avslag. Har lån på 1. 5 mill og takst på gården er 3,2 mill. Ene del av gården skal selges for 1,2 mill, men enda får vi ikke refinansiert til oppussing som en overgang til ene delen er solgt. Anbefaler overhodet ikke DnB til noen lenger. Bytter bank og skal aldri mer skryte av denne banken mer.

"Helt grei bank"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

De er konkurransedyktig god service. Bør helst ha litt kontakt med rådgiver for å få et godt tilbud. Min erfaring er at noen gir veldig god service og andre ikke. Er du misfornøyd så prøv en annen rådgiver i banken.

"DNB er Norges dårligste bank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Hanne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt lån hos DNB i årevis, men har bare hatt problemer med banken. Håpløst hvis man ikke klarer å betale lånet til rett tid. Da for du straks Lindorff på nakken. Jeg har et lite lån og hus som er verdt flere millioner. Har aldri hatt så store problemer med noen andre banker. Skal du ta opp lån, så velg andre banker. DNB er verstingen på markedet.

"Kunde i 23 år. Ikke lenger."
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
1 / 5
Daniel G
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB klarte å rote til en kjempe enkel sak: åpne en bankkonto for min datter. Det er ikke mulighet å komme i dialog med kundeservice. De sender mail. Du kan ikke trykk på "reply". Nei, da må du sende ny melding, og får da en annen respons. Ikke noe historikk. Og hvis du ringer kan de ikke hjelper deg heller. Da ble jeg henvist til bransjen - men det stengte de jo...

Da jeg sendte mail hvor jeg sa at på grunn av denne saken så vurdere jeg å si opp kundeforholdet mitt fikk jeg svar "Det var leit. Velkommen tilbake."!!!
Reiste ikke en finger for å få ordnet opp.... Ha det bra DNB.

Dyrt boliglån var det og. Har byttet til Storebrand. Desidert dårligere nettbank (DNB har markedets beste løsning etter min mening), men den desidert beste renter!

"Ønsker meg ikke velkommen som lånekunde"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Kristian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Tidligere erfaring med DNB har vært gode, helt frem til jeg skulle søke boliglån. DNB ga meg avslag på telefon. De brukte kun SIFO tall, og gadd ikke sjekke mitt faktiske forbruk. Jeg ble tipset om å kontakte Danske bank. De sjekket mitt forbruksmønster, og ble veldig imponert, og innvilget meg boliglån.

Jeg ringte så DNB og ga dem en sjangse til å komme med et tilsvarende eller bedre tilbud. Det var det ikke interessert i da de igjen så på sitt fantastiske SIFO budsjett, og sa jeg tjente for dårlig. Danske bank hadde jeg til og med opplyst om at jeg skulle studere kommende høst, noe som DNB ikke fikk vite om ettersom det ikke var planlagt på tidspunktet.

Kort oppsummert: DNB har så stor kundegruppe at de rett og slett er late, og ikke gidder å bruke noen ressurser på å beholde meg som kunde.

Jeg er sjeleglad for at jeg tok tipset fra søsteren min, og ikke slo meg til ro med at alt håp var ute. Snakket med kolleger og venner, og det virker som at overaskende mange har et tilsvarende inntrykk av DNB.

"Kundevennlige og konkurransedyktige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Matcher og tilbyr lavere boliglånsrenter enn andre banker, basert på søk. God kundeservice døgnet rundt, bra nettbank.

"Kunder er noe dritt!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Arnie
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

*Ble en gang rådet av kunderådgiver til å ta opp lån og plassere i "sikre fond". Tapte så godt som alle pengene.
*Ble seinere rådet til å selge eiendom med tap, da DnB ville låne meg de pengene jeg trengte for å dekke inn tapet. Da salgspapirene var ferdig underskrevet, sa kunderådgiver at de aldri hadde lovet noe.. Fikk ikke lån. Det ga oss flere år med blodslit for å "komme ovenpå igjen. "
* 7-8 år seinere ble et kredittkort overtrukket med ca. 300,-. Dette var gebyrer etc. Jeg hadde ikke helt fulgt med på dette kortet, siden det er svært lite i bruk, og innbetalte beløpet et par uker for seint. Da innbetalingengen var gjort, var kortet innenfor kreditrammen bruksmessig, men DnB truer likefullt med inkasso, rettslig inkasso og nekter å "friskmelde" kortet.

Kunde siden barndommen, men ikke imponert!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Svært dårlig kundebehandling!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Alex
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Når man ringer og etter en lang ventetid, så er de som jobber der ikke lyst til å snakke med deg, de er raske til å legge på, og det føles som om de bare ønsker å avslutte samtalen raskest mulig, og det har jeg opplevd mange ganger og kjenner flere som har opplevd det samme.

1 synes denne omtalen er nyttig
2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Nikolai
27.07.2016 14:30
1 synes dette svaret var nyttig
Hei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Først når en ringer så kommer det beskjed om "som spesielt viktig kunde vil du bli satt videre til neste kunderådgiver" og deretter så hjelper de til med alt, hele døgnet.
1 synes dette svaret var nyttig
Arnie
09.08.2016 14:13
Som jeg skulle sagt det selv. Sitter igjen med opplevelsen av at kunder er noe dritt. DnB er ødelagt av stordrift og hensynsløshet i forhold til kunden.
"Super bank alltid tilgjengelig"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

"Høy lånerente som spretter opp hvis man ikke passer på mm."
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
2 / 5
Ivar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble med over til DNB fra postbanken som jeg var veldig fornøyd med. Ei så med DNB. Raske til å sette opp lånerenten, trege til å sette den ned. Personlig rente spretter opp hvis man ikke passer på. Avsløringene fra Panama-papirene bekreftet inntrykket. "Rådgiverne" er vel så mye selgere.

"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Lasse
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

"Upersonlig storbank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Jan W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

3 synes denne omtalen er nyttig
"DNB er banken min det"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Har fått all den service jeg har hatt behov for både ved bruk av data og ved personlige møter her i Mosjøen. Han fått nødvendig veiledning i spesielle situasjoner og fått råd som har vist seg og holde godt.

"Bedre kundebehandling å møte kunden øye til øye"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Margit B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra: Grei oversikt på alle månedlige utskrifter. Det gir problemer for mange i sær eldre kunder når de nå legger ned mange filialer. Mange behersker ikke data eller mobiltelefon og føler seg helt hjelpesløse. Flere kunder vil bytte bank etter en tid. Jeg har ingen problemer med data med mine 75 år. MEEEN!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Fair, enkel, ryddig og effektiv i alle sammenhenger"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
3 / 5
Omtalen omhandler

Åpen og trivelig dialog. Betraktninger, evalueringer, konsekvensanalyse og beslutning fungerer optimalt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bryr seg lite om kundene"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Karin H. P. H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har brukt DNB siden 1972, men vurderer å bytte bank, vet ikke helt om eller når nedlagt her jeg bor. Ingen å henvende seg til annet enn på telefon, jeg hører dårlig og liker ikke å snakke i telefon med fremmede.
Jeg har alltid likt banken her i Kirkenes god service og hyggelige mennesker, men det blir det jo slutt på nu.
Ser ingenting som er bra fremmover.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ingen hjelp til noe"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Dag
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Må gjøre alt over nettbank og skal en ha kontanter eller sette inn må det gjøres i butikk. Det ser ut for at de bare skal ha betalt for det vi selv gjør og at det vare er aksjonærer og bankansatte på toppen som regnes som verdifulle.
Vi som er 75 år og mer har ikke vokst opp med data.

"Dårlig Kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
3 / 5
Torill
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Etter over 40 år som kunder, uten betalingsanmerkninger regnet vi med lån til å bygge vårt nye hus, etter møte med kunderådgiver så regna vi med at dette skulle ordne seg! (hadde hus som skulle selges, bra egenkapital) Vi satte igang, muren var nesten ferdig, så ringer rådgiveren og sier vi ikke kunne få noe lån, hun var ikke no hyggelig, vi byttet bank, fikk lån!! DNB behandlet oss dårlig, tar ikke vare på trofaste kunder og vi er ikke de eneste!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Gode erfaringer"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg har bare gode erfaringer med DNB, anbefales. Kan ringe, eller kontakte de på nett hele døgnet hele året.

"Stoler ikke på DNB som hovedbank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
1 / 5
Olav
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Erfaringsmessig gir banken dårlige råd om aksjekjøp. Raskere, enklere og mer tjenlig lånebehandlng for hytte og hus enda vi har brukt DnB gjennom mange år. Mer og mer flyttes til annen bank. Vår bankfilial er allerede nedlagt. Dette er et stort savn! Lang vei til banken.
Fint å gå gratisbilletter til Tusenfryd.

"Fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Fornøyd med konsept og service. Gode tilbakemeldinger på mine spørsmål og ønsker. Meget god tilgjengelighet. Opplever ærlighet.

"Innovativ og fremtidsrettet, enkle løsninger om i stor grad møter kundenes behov."
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Har de beste systemer for kundeoppfølging. Trygt valg både på hjemmebane og i utlandet.
Banken som får oss til å tenke mindre på bank, da det meste fungerer som oftest. Meget god nettbankløsning og mobilbank.
Burde gitt bedre rentebetingelser på lån når sikkerheten er god.

Kun gode erfaringer som kunde i banken.

"Dårlig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Lars
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har jobbet med et restaureringsprosjekt. Har blitt kastet frem og tilbake mellom svært mange saksbehandlere. Noen svært lite imøtekommende. Har klaget uten respons. Siste var at jeg måtte ha en forhåndstakst. Fikk det, og den var i henhold til det jeg trengte. Så etter lang tid fikk jeg avslag. Tjener ca 700.000 i året, og har under 900.000,- i gjeld. Har alltid vært kunde i DNB og aldri misligholdt noe lån eller kredittkort. Jeg skal skifte bank umiddelbart og kommer ikke til å anbefale DNB til noen.

2 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer