Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Boliglån fra DNB Bank

Les alle 50 omtaler og erfaringer om boliglån fra DNB Bank

50 omtaler
DNB Bank Boliglån
Rangert #13 av 13
innen boliglån
Middels
2,7
AV 5
2,3
Kundetilfredshet
Dårlig
2,3
Kundeservice
Dårlig
2,4
Rådgivning
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 50 omtaler om boliglån fra DNB Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Bank?
skriv omtale
FILTRER
Boliglån
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Bank
Hva synes du?
"DNB = Dårligste Norske Bank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Tore
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Det er helt ubegripelig at DNB er Norges største bank! Tror folk at det er status å være kunde i denne banken? Ingen andre banker er i nærheten av å ha så mye nedetid i nettbanken som nettopp DNB.
Kundeservice er heller dårlig. På chat blir en ofte henvist til å ringe det rådyre 04800 tlf. nr. dersom de ikke kan svare på det en spør om.
De er ikke billigst på noe, men heller dyr på mange tjenester, tar en masse gebyrer for bl. a. kortbruk og gir usle 0,1 % rente på brukskonto!
Etter de siste års avsløringer om DNB's uetiske handlinger vedr. Panama Papers, filialvirksomheten i Luxembourg, vrøvlet om spleiselaget osv. så bør folk styre unna denne banken!

"Lav kompetanse og arrogant holdning"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
3 / 5
Freddy
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har gang på gang blitt møt med arrogante kundebehandlere/ rådgivere. Jeg må grave meg frem til å få konkrete svar. Og det har blitt lovet gang på gang å oppdatere verditaksten på bolig uten at dette har blitt gjennomført. Blir nok bytte av bank her også ja!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Diddi
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ønsket refinansiert huslånet på 100.000 som jeg har 42 % lån i forhold til verdi på boligen. Men fikk avslag for for lav inntekt/ betalingsevne. Men fikk innvilget billån i samme banken på 350.000 med god nok betalingsevne og med utgifter på mer enn tre ganger mer pr mnd. Og avvist med arugant holdning. Her skal det byttes bank.

"Arrogant og likegyldig storbank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ved ønske om å opprette flere ulike konti til vår sønn, fikk vi (forøvrig etter å ha reist et stykke for å snakke med noen ansikt til ansikt) beskjed om at dette måtte gjøres på nett. Det var ingen andre kunder i filialen, men betjeningen kunne åpenbart ikke heftes med å hjelpe oss. Vi forklarte at vi hadde prøvd internettløsningen uten hell, men det hjalp ikke. Vi ga opp, og fortsatte med det neste ærendet vi hadde hos banken. Da fortalte den ansatte i DnB på en "kjekk" måte at internett var nede. Dette skulle de etter min mening informert om med en gang vi kom, men vi møtte ikke mer enn et skuldertrekk og en holdning som tilsa at det var det samme for dem om kundene ikke fikk den hjelpen man bør kunne forvente. Tidligere erfaringer med DnB bekrefter også vårt inntrykk av at dette er en bank som opptrer arrogant, likegyldig og tidvis nedlatende. Vi har nå endelig bestemt oss for å bytte bank.

"Uforståelig avslag på boliglån"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Rondavid
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Driver egen bedrift på 2 året nå.
Siste året med et lite underskudd på kr 22000,-. Tatt ut lønn hver måned.
Pilene peker i riktig retning.
Skal selge en bolig på Romerike med verdi kr 4.500.000,- Gjelden er på 2.750.000,- Antar at den går høyere da det er stort press på boliger nå. Skal kjøpe en bolig til 3.400.000,- og vil sitte igjen med mye mindre gjeld enn i dag.
For 6 måneder siden fikk vi lånt ekstra med penger for å få ferdigstilt eiendommen med svømmebasseng osv.
Har alltid vært pliktoppfyllende med regninger og har ingen bemerkninger.
Fikk avslag på lån med begrunnelse at min inntekt var usikker fremover enda de ser at jeg kjører lønn hver måned og at bedriften straks vipper over på plussiden.
Forstår ikke logikken her da jeg hadde sittet med mye mindre gjeld etter salget.
Stiller meg da spørsmålet:
Hvorfor fikk jeg mere lån for 6 måneder siden?
Hvorfor får jeg ikke fortsette å være kunde med mindre lån?
Hadde jeg byttet til dyrere bolig og trengt et større lån så hadde det sikkert vært Ok.
Synes dette er trist når en jobber og sliter ræva ta seg hver dag og er pliktoppfyllende mot sin bank.
En ting som er sikkert er at både bedriften og privaten bytter nå bank, og ikke nok med det..... Jeg skal fortelle historien til alle jeg kjenner.
Er det flere her som har opplevd lignende??

5 synes denne omtalen er nyttig
"Nedlatende og firkantede"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Mina
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært kunde siden barndommen og er stort sett fornøyd med nettbank og daglige banktjenester. Fikk også mitt første boliglån i DnB da andre banker sa nei. De formelig kastet pengene etter meg og brukte skjønn i sin vurdering. Tre ganger de siste årene har jeg søkt om lån til kjøp av ny bolig eller refinansiering og fått avslag, med beskjed om at det er svært merkelig at jeg i det hele tatt har fått lån og at de ikke kan forstå hvordan jeg kan betjene det i det hele tatt. Selv med over 1 mill i egenkapital og ingen annen gjeld enn studielån (etter salg av bolig) og fast stilling i staten ville de ikke gi meg lån og sa at jeg ikke burde ha noe lån i det hele tatt. Gadd ikke å sjekke mitt reelle forbruk, noe de lett hadde kunnet se i nettbanken, la kun SIFO tallene til grunn. Var direkte nedlatende og snakket til meg som om jeg overhodet ikke hadde økonomisk sans. Dette var også tilfelle med forrige kundebehandler. Kommer aldri til å bruke DnB til noe som helst igjen. Styr unna hvis du ikke er millionær.

"Bra nettbank, antagelig dyr, men ok kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Jeg syns nettbanken er veldig bra. Har hatt gode kundebehandlere som har fulgt meg opp i tykt og tynt. Mulig de er dyre, men her er alt på stell.

"Helt elendig kundeservice, noe av det verste, bytter bank NÅ!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Per Å. C
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbank nede 9/10 ganger, lånesøknader blir ikke skjønnsmessigvurdert, og hovne, gretne kundebehandlere.

"Ingen bank for små kunder lenger"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Vero
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dyrere gebyrer, og vi som kunder må gjøre jobben selv på nett. Nekter refinansiering selv om man har sikkerhet så det holder!

"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Frustrert
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Skulle fått terningkast 0... Dårlig service med kundebehandlere som ikke virker det spor interessert i å snakke med folk...

"Ansatte som ikke kan kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Sint-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har nylig prøvd å refinansiere lån hos DnB. Fikk klarsignal på at alt var i orden. 1 uke etter får jeg tlf om at dette ikke går allikevel fordi jeg tjener for dårlig! Boligen har økt med over 300 000kr og så dårlig tjener jeg ikke.
Kundebehandleren mente at det var nye regler fra 01.01-17, helt Ok, men dette burde de informert om ved første samtale og ikke komme 1 uke etterpå og trekke avtalen!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Håpløs kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kenneth
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

I forbindelse med boligkjøp ble det innhentet tilbud på finansiering fra flere banker, deriblant DNB og det er det verste jeg har vært med på når det gjelder kundeservice. Det tok 5 uker fra første kontakt og saksbehandler måtte purres kontinuerlig. Når første tilbud kom hadde ikke saksbehandler klart å legge inn riktig opplysninger, enda alt var sendt inn på e-post flere ganger. Det endelige tilbudet var forsåvidt greit, men etter dårlig og lang saksbehandling hjalp ikke det!

"Økt boliglånsrente og gebyrer"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Truls
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Syns de er for dyre ift. konkurrentene. De økte nå renta uten at styringsrenta er rørt. Bruk av VISA burde være gebyrfritt i 2016! De gjorde totalt ran via mellomfinansiering ved boligkjøp. Snart ingen filialer igjen. Dårlig etikk mtp. rørledningen i USA, skatteparadisene i Panama osv osv...

3 synes denne omtalen er nyttig
"Refinansiering av eksisterende boliglån"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
2 / 5
Kenneth
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig kundebehandling, får aldri svar men må purre på med mailer konstant for deretter få avslag. Har lån på 1. 5 mill og takst på gården er 3,2 mill. Ene del av gården skal selges for 1,2 mill, men enda får vi ikke refinansiert til oppussing som en overgang til ene delen er solgt. Anbefaler overhodet ikke DnB til noen lenger. Bytter bank og skal aldri mer skryte av denne banken mer.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Helt grei bank"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

De er konkurransedyktig god service. Bør helst ha litt kontakt med rådgiver for å få et godt tilbud. Min erfaring er at noen gir veldig god service og andre ikke. Er du misfornøyd så prøv en annen rådgiver i banken.

"DNB er Norges dårligste bank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Hanne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt lån hos DNB i årevis, men har bare hatt problemer med banken. Håpløst hvis man ikke klarer å betale lånet til rett tid. Da for du straks Lindorff på nakken. Jeg har et lite lån og hus som er verdt flere millioner. Har aldri hatt så store problemer med noen andre banker. Skal du ta opp lån, så velg andre banker. DNB er verstingen på markedet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kunde i 23 år. Ikke lenger."
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Daniel G
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB klarte å rote til en kjempe enkel sak: åpne en bankkonto for min datter. Det er ikke mulighet å komme i dialog med kundeservice. De sender mail. Du kan ikke trykk på "reply". Nei, da må du sende ny melding, og får da en annen respons. Ikke noe historikk. Og hvis du ringer kan de ikke hjelper deg heller. Da ble jeg henvist til bransjen - men det stengte de jo...

Da jeg sendte mail hvor jeg sa at på grunn av denne saken så vurdere jeg å si opp kundeforholdet mitt fikk jeg svar "Det var leit. Velkommen tilbake."!!!
Reiste ikke en finger for å få ordnet opp.... Ha det bra DNB.

Dyrt boliglån var det og. Har byttet til Storebrand. Desidert dårligere nettbank (DNB har markedets beste løsning etter min mening), men den desidert beste renter!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ønsker meg ikke velkommen som lånekunde"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Kristian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Tidligere erfaring med DNB har vært gode, helt frem til jeg skulle søke boliglån. DNB ga meg avslag på telefon. De brukte kun SIFO tall, og gadd ikke sjekke mitt faktiske forbruk. Jeg ble tipset om å kontakte Danske bank. De sjekket mitt forbruksmønster, og ble veldig imponert, og innvilget meg boliglån.

Jeg ringte så DNB og ga dem en sjangse til å komme med et tilsvarende eller bedre tilbud. Det var det ikke interessert i da de igjen så på sitt fantastiske SIFO budsjett, og sa jeg tjente for dårlig. Danske bank hadde jeg til og med opplyst om at jeg skulle studere kommende høst, noe som DNB ikke fikk vite om ettersom det ikke var planlagt på tidspunktet.

Kort oppsummert: DNB har så stor kundegruppe at de rett og slett er late, og ikke gidder å bruke noen ressurser på å beholde meg som kunde.

Jeg er sjeleglad for at jeg tok tipset fra søsteren min, og ikke slo meg til ro med at alt håp var ute. Snakket med kolleger og venner, og det virker som at overaskende mange har et tilsvarende inntrykk av DNB.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Kundevennlige og konkurransedyktige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Matcher og tilbyr lavere boliglånsrenter enn andre banker, basert på søk. God kundeservice døgnet rundt, bra nettbank.

"Kunder er noe dritt!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Arnie
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

*Ble en gang rådet av kunderådgiver til å ta opp lån og plassere i "sikre fond". Tapte så godt som alle pengene.
*Ble seinere rådet til å selge eiendom med tap, da DnB ville låne meg de pengene jeg trengte for å dekke inn tapet. Da salgspapirene var ferdig underskrevet, sa kunderådgiver at de aldri hadde lovet noe.. Fikk ikke lån. Det ga oss flere år med blodslit for å "komme ovenpå igjen. "
* 7-8 år seinere ble et kredittkort overtrukket med ca. 300,-. Dette var gebyrer etc. Jeg hadde ikke helt fulgt med på dette kortet, siden det er svært lite i bruk, og innbetalte beløpet et par uker for seint. Da innbetalingengen var gjort, var kortet innenfor kreditrammen bruksmessig, men DnB truer likefullt med inkasso, rettslig inkasso og nekter å "friskmelde" kortet.

Kunde siden barndommen, men ikke imponert!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Svært dårlig kundebehandling!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Alex
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Når man ringer og etter en lang ventetid, så er de som jobber der ikke lyst til å snakke med deg, de er raske til å legge på, og det føles som om de bare ønsker å avslutte samtalen raskest mulig, og det har jeg opplevd mange ganger og kjenner flere som har opplevd det samme.

1 synes denne omtalen er nyttig
2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Nikolai
27.07.2016 14.30
1 synes dette svaret var nyttig
Hei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Først når en ringer så kommer det beskjed om "som spesielt viktig kunde vil du bli satt videre til neste kunderådgiver" og deretter så hjelper de til med alt, hele døgnet.
1 synes dette svaret var nyttig
Arnie
09.08.2016 14.13
Som jeg skulle sagt det selv. Sitter igjen med opplevelsen av at kunder er noe dritt. DnB er ødelagt av stordrift og hensynsløshet i forhold til kunden.
"Super bank alltid tilgjengelig"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

"Høy lånerente som spretter opp hvis man ikke passer på mm."
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
2 / 5
Ivar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble med over til DNB fra postbanken som jeg var veldig fornøyd med. Ei så med DNB. Raske til å sette opp lånerenten, trege til å sette den ned. Personlig rente spretter opp hvis man ikke passer på. Avsløringene fra Panama-papirene bekreftet inntrykket. "Rådgiverne" er vel så mye selgere.

"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Lasse
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

"Upersonlig storbank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Jan W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

4 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer