DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kun for de rike, og store bedrifter. Hvis man ikke kjenner noen i banken eller har en stor positiv formue, er ikke dette banken for deg. Betingelser på produktene er kun basert på trynefaktor og ingen likhet mellom kundene. Vanlige forbruker sponsor de rike kundene slik at de kan stå på VIP tribunene sammen med Dnb. Forferdelig nettbank og App som stort sett har driftsproblemer, og er en av de tregeste på markedet.
Hei, det er leit å høre dette er hva du tror om oss. Vi tar i mot alle som skulle ønske å bli kunde i DNB, uansett om de har mye eller ikke fult så mye på konto. Vi er ikke kjent med at vi har mye driftsproblemer, det kan selvfølgelig oppstå tekniske problemer her og der, men dette skjer heldigvis med store mellomrom. Om du personlig har opplevd mye problemer oppfordrer vi alltid våre kunder til å ta direkte kontakt via chat i nett- eller mobilbank eller ringe oss så vi kan feilmelde slik. Vi forventer at en feil som påvirker en individuell kunde, er fikset og løst innen 3 virkedager :) /Vinjar
Logg unna denne kundefiendtlige banken. De har ikke kunden i fokus, og har dyre tjenester. De siste årene har jeg hatt både privat og bedrifts-konto i SBanken, med lån, sparing, fond, mobilbetaling, barnekort mm. Først legger DnB ned bedriftsbanken, jeg blir tvunget ut (valgte Folio). Like etter fjerner de barnekort. Jeg flytter barnekonti til Sparebank1. Så fjerner de Apple Pay, jeg flytter lønnskonto og sparing til Bulder. Dessverre er SBanken, en gang beste banken i Norge, nå rasert under kontroll av DnB.
Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Det stemmer at noen tjenester/produkter nå kun vil være tilgjengelig hos en av merkevarene, som f.eks. kort til barn, men selv om barna flyttes til DNB kan du selv bruke Sbanken og ha oversikt der. Gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom det er noe som er uklart, så hjelper vi deg videre. /Lisa
Jeg hadde vært kunde i Sbanken og i DNB i over 20 år. Så kjøpte DNB Sbanken, og da kastet de meg ut. Å bli *kastet ut* av banken min er virkelig noe av det mest hårreisende, kundefiendlige, og absurde jeg noen gang har opplevd. Tenk om Kiwi hadde kastet meg ut av butikken sin og sagt at jeg ikke har lov til å komme inn der, jeg må gå på Rema lenger ned i gata. Og det er en bank! Det mest stabile som finnes. Det er en kundebehandling som er helt ufattelig! Det er ikke så mye mer å si egentlig. Hvordan banken fungerer er egentlig ganske irrelevant, for man må jo først kunne være kunde der. Og forbli kunde. Hvem vet hvem de kaster ut neste gang, det kan være deg. Jeg vil til slutt benytte muligheten til å kommentere på svarene som DNB har gitt til tidligere anmeldere som også har omtalt Sbanken/DNB-oppkjøpet. Svært mange av disse svarene går ut på å opplyse anmelderne om at de skal: 1) Gi dem en sjanse til å bli bedre. 2) Kontakte support for å se om det fins løsninger som gjør opplevelsen bedre, eller høre innspill. 3) At bankene er to ulike merkevarer og man står fritt til å velge hvilke av DNB og SBanken man vil benytte. Disse svarene viser en mangel på respekt for kunden, ettersom de unngår å belyse problemene som tas opp i anmeldelsene. 1) Om DNB kan bli bedre eller ikke har lite å si, ettersom det er Sbanken jeg er og forblir kastet ut av. Dette blir gjort enda verre av at *andre* får lov til å bruke den! Det føles som diskriminering. 2) Å høre på innspill er jo heller ikke noe de gjør, ettersom det er selvinnlysende at det som har skjedd er nøyaktig det folk fryktet, og advarte om, men de ble ikke hørt (personlig var min spådom at de skulle stenge Sbanken fullstendig, men dette er jo nesten det samme). Har DNB et overbevisende argument for hvorfor det skulle endre seg nå? 3) At man står fritt til å veldig hvilke banker (merkevarer som de kaller det) man vil benytte, er i beste fall misvisende, i verste fall uærlig. Det er ikke to ulike merkevarer man kan velge fritt mellom. Det er to *ekslusive* merkevarer, der man kan velge én, ikke begge. Og denne opplysningen, at du kan velge én av dem, kommer som et svar på kritikk av at... man bare kan velge én av dem..? Svaret er det samme som spørsmålet, når man først ser gjennom den misvisende fremstillingen. Hvis du er en DNB-representant, og er i ferd med å svare på denne anmeldelsen, se en gang til på det jeg har skrevet over, og prøv å ikke gå i samme fella. Husk at problemet her er ikke hva man kan foreta seg i den gjenværende banken. Problemet er hvorfor man har blitt kastet ut av den andre. Vær ærlig på hvorfor dette er blitt gjort, ellers så er det bedre å la være å svare. For å bruke butikk-analogien igjen: Samme hvor mye bedre dere gjør livet mitt på Rema, så kommer jeg fremdeles ikke inn på Kiwi, samtidig som jeg ser andre gå inn der. Det gir ikke en god kundefølelse.
Hei. Takker for tilbakemelding. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke, men det stemmer at du ikke kan bruke begge. S-banken er blitt et konsept av DNB, og du kan sammenligne S-banken med kundeprogrammene våre. Det er heller ikke mulig å ha flere enn et kundeprogram av gangen. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Mariell
Værste bank. Kontroll UTV tar veldig lang tid for å svare og kan kun kontakte dem gjennom Mail men svarer ikke. Skaff dere tlf nr dere er skikkelig dårlig med kunder. Det er oss som kunder som stoler på dere og har valgt DNB men det de skal gjøre er å drite i. Ta så stram dere opp for dette er ikke greit!
Hei. Tusen takk for tilbakemelding. /Mariell
Mye høyere lånerente enn konkurrentene. Litt lavere rente på brukskonto. Bra med bonus til egne ansatte.
Hei! Ta gjerne kontakt med kundesenteret om du ønsker å sjekke opp i lånerenten, og ikke allerede har gjort det. Så kan vi se om det er noe vi kan gjøre der :-) /Frida
DnB brukte 8 måneder, flere søknader i nettbank, 1 formell klage i nettbanken og 5 kundebehandlere på å til slutt komme med uklare (!) svar rundt finansieringsbevis og boliglån. Tross nesten ikke-eksisterende gjeld, fast 100 % jobb og et kundeforhold som har vart i snart 40 år. Trege på å svare, roter vekk e-poster. Ekstremt dårlig kundeservice. Førte til bankbytte for både meg og partner. Bare å holde seg unna om man er "kvinnen eller mannen i gata".
Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker å forbedre oss, og setter pris på tilbakemelding. /Tonje
Elendig kundeservice! Kundebehandlere som til stadighet gjør feil, men vil ikke ta eierskap. Som kunde synes jeg det er forkastelig på hvordan dere håndterer saker. Når dere gjør en feil kan man forvente som kunde at dere vil gjøre det dere kan for å rette opp feilen. Det er fult forståelig at en kundebehandler kan gjøre feil, men når 3 forskjellige kundebehandlere hos dere både har gjort feil og ikke prøver å løfte én finger for å hjelpe, nei da mister dere meg som kunde.
Hei! Vi ønsker gjerne se nærmere på denne saken. Siden vi ikke har innsyn i hvilken sak det gjelder her på bytt.no er det fint om du kan ta kontakt med oss enten på telefon eller chat, slik vi får ordnet opp. Slik skal det ikke være :-) Håper du vil gi oss en sjanse til å få sett hva vi kan gjøre her. /Frida
Hei, hva er svartiden på den utv avdelingen deres, jeg har nå venta på at de skal føre over mine resterende midler i 2 uker!!! Har vært uten penger i to uker, mangler nå penger for livsviktig medisin til dama mi og mat til katta mi, få no ordentlig organisering på de tullingene oppover erru snill
Hei! Så leit å høre at du har hatt problemer med å få overført. Vi vil gjerne se nærmere på saken og hjelpe deg med dette. Ta kontakt med oss på telefon eller chat, så får vi sjekket det opp videre. /Frida
Lei av høye gebyrer og uredelig selskap byttet jeg bank. Ved overføring av fond og aksjer viste det seg at DnB tar flere hundre kroner i gebyrer per post noe som gjorde at bankbyttet endte opp med å koste meg mange tusen kr. Vil aldri benytte meg av denne griske banken igjen
Hei. Leit å høre at du har byttet bank. Når det kommer til gebyrer så er det forskjellig fra bank til bank på hva og hvor mye man tar gebyr for. Her kan DNB ta gebyr for noe andre banker ikke tar for, og omvendt. Vi opplever at vi totalt sett har konkurransedyktige priser. Du finner disse opplyst i vår prisliste her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris?tms_click=nav_key_p_prisliste. /Betina
Sendt Mail til kontroll.utv for 14 dager siden ettersom at de har sperret kortet mitt og kontoene mine, noe som gjør at jeg ikke får kjøpt mat eller betalt regninger.
Hei, Attal. Det er leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Jeg har full forståelse for at dette er en kjedelig situasjon. Vi prioriterer disse sakene fordi vi vet at det kan være vanskelig å stå uten tilgang til midler i en periode. Når man sender e-post pleier man normalt å få svar innen kort, så jeg er ikke helt sikker på hva som har skjedd her. Send oss gjerne en ny e-post i tilfelle den forrige aldri kom frem. Håper og tror at det da ordner seg fort! /Hilsen Even
Byttet bank på bakgrunn av bra tilbud på rente og SAGA-medlemskap, men fikk nå et lite hyggelig brev etter 6 måneder om at DNB setter opp renten i tillegg til det som kommer av økt styringsrente. Lite igjen av lånet så økonomisk er påvirkningen liten, men måten det ble formidlet på og DNB sin tilnærming til kundeservice er provoserende, styr unna!
Hei Eirik. Kjedelig å høre du ikke er fornøyd, ta gjerne en prat med låneavdelingen for en gjennomgang hvis du ønsker. /Viktoria
Bytt Bank!. Prosessen var/er enkel. Jeg bestilte time online med den nye banken, tok en lang lunsj og tok med meg alle bank papirer fra S/DNB og en time senere var jeg ferdig. Det var en kjempe lettelse og alle rentene var mye mindre. Snitt var 0.80% mindre i renter. KONSEPT’et mitt var og er at jeg sparte og sparer 138 kroner PER DAG som er tilsvarende 50 000 kroner i aret. Ventilering her er bortkasta tid. DNB har ingen interesse i noen av oss og beviser det hver dag. Det gjelder seg om bonuser til villaer og gi taler i Davos om hvorfor mennesker skal lide mer. Arrogansen er motbydelig samme som yoga reklamen som beviste at ledelse er uten integritet og er smakløse og virkelig tror at vi jobber for dem. Det er utrolig at jeg var hos DNB i det hele tatt etter min nye bank og kjempe opplevelser og utrolig service. Jeg hadde spart mange millioner hadde jeg valgt en annen bank. Det var min feil at jeg stolte pa DNB. Aldri igjen. De fleste av oss jobber hardt og tjener penger uten statens subsidier og bonuser vi fortjener fordi vi er flinke og er betalt av kundene som er glad i det vi tilbyr. DNB har aldri gjort dette. Stats Minister og regjeringen har latt DNB bli elendig fordi det er ikke noe ansvarlighet og ingen har fulgt opp. Neste valget blir AP valgt ut fordi det mangler tillit i AP som er samme regjeringen som plukket ut ledere i DNB uten «vetting» og bakgrunn sjekking. Nye parti ledelse kommer ikke til a gi ut 700 milliarder i subsidier som i 2008 som var skatte betalerens penger. DNB var eneste banken i Norge som fikk penger i finans krisen, av alle av oss. Hvor mye var betalt tilbake? Nye banken satte pris pa meg som menneske og at jeg er ikke et konsept som kan manipuleres med yoga reklamer og tull. «Hvem av dokker har hus, bil og hytte og har foreldre som er stolte av dere?» Svaret er at alle i DNB Ledelse fyller kategorien fordi de skrur oss alle. Jeg flyttet over alle mine bank forbindelser og kontoer og har ikke noe igjen sittende hos DNB. DNB er en marerit som er over. Elendig service , BOTS i Mumbai India, høyeste % i Norge, leder som sutrer i avisen om alt og viser at hun er uten klasse med skrytingen om villaen som vi betalte for. Det er motbydelig og faktisk utrolig. Nye banken har og fortsetter med topp service og fleste av mine ansatte og familie har flyttet til denne nye banken. Opplevelsen var som et skilsmisse fra en som hadde misbrukt meg i mange ar. DNB var misbrukeren. Ledelse i DNB har sagt i avisene at de er skuffet over at kvinner har ikke noe kontrol og tror deres meninger har innflytelse men beviser en arroganse som er motbydelig og ikke alle har feite Stats betalte bonuser og er overbetalt fordi de var plukket ut av Rune Bjerke. Det var mange andre innenfor DNB som var mye mer kompetente og hadde riktig erfaring som hadde gjort en mye bedre jobb. De fikk ikke anledning til intervju og kommer aldri til a ha anledning fordi de som kysset ringen til Rune Bjerke har jobber for livet. Vi er ikke bundet til denne galskapen og fortjener bonusen de har skrudd or skrur fra oss. 50 000 tusen er bra betaling for en times jobb. 500 000 bonus i nest 10 arene. Jeg gikk ut av min nye bank med kort, online bank, telefon til de som hjalp meg hvor de svarer med en gang. Det var deilig !. En lettelse som kan ikke beskrives med ord. Vi som forlater DNB som kunder gir de som jobber i DNB anledning til nye og bedre jobber hos nye banker hvor vi flytter til. Samme som alle andre industrier som er ikke stats eid. Bytt.no viser at DNB sitter nederst hvor den har sittet siden 1995. Det er underlig at noen er stolte av siste plass. De som svarer her er i India og svarer at de er lei seg. Jeg er ikke lei meg med min nye bonus. Hvorfor vente ? BYTT BANK OG BETAL DEG SELV EN BONUS. Med digitalisering er det utrolig lett ! Et KONSEPT jeg liker.
Hei. Det er leit at du ikke har vært fornøyd med oss som bank. Til info.: Vi som svarer her sitter i Norge, ikke India. Renter på boliglån varierer fra de ulike bankene og selv om vi er konkurransedyktige på priser, kan vi ikke alltid tilby samme rente som i andre banker. /Elisabeth
Jeg er så frustrert over at DNB fikk lov til å kjøpe Sbanken. Vi hadde en perfekt bank i Sbanken. Sbanken var til å stole på. Nå, etter oppkjøpet, har min bedrift blitt tvunget over i DNBs fiendtlige brukergrensesnitt. Ingen spørsmål, ingen valg. Det ble bare gjort. Det var heller ikke nok, nå har de begitt seg i kast med brukerkontoene og tvinger barnas kontoer over i DNB. For en motbydelig oppførsel! Norges desidert dårligste bank! Er fullstendig desperat etter å finne et alternativ så jeg kan komme meg vekk fra Sbanken og DNB. Utfordringen er at ser ingen reelle konkurrenter som har alle tjenestene Sbanken - og dessverre - DNB har. Må nok bare bite i det sure eple og spre alle banktjenestene jeg benytter over flere banker.
Hei, leit å høre du mener dette om oss. Vi er veldig interessert i å høre innspill på hva vi kan gjøre for å forbedre brukeropplevelsen for oss, så gjerne kom med innspill så vi kan ta det med videre til forbedring! :) /Vinjar
Sbanken var en fornøyelse å bruke sammenlignet med DNB. Overføre penger fra DNB-Sbanken Mastercard tar flere dager, mot S-bankens Visa tok det sekunder. Dårlig service,
Hei, det stemmer at det kan ta 1-2 virkedager før penegne registreres inn på kredittkort hos oss. Dette er grunnet at på Mastercard må overførselen bokføres før den er registrert som innbetalt på kredittkonto. Som regel kan man forvente at overførseler gjort inn på kredittkonto før kl 10.00 blir registrert på kredittkonto før kl 16.00 :) /Vinjar
Skulle betale avdrag på valutalån i dag, Kronen hadde styrket seg fra gårsdagen, men DnB setter kronen som svakere og gjennomfører transaksjonen. Kronen styrker seg ytterligere utover dagen - elendig økonomisk vurdering av DnB ,som tjener fett på dette. Mulig det er vanskelig å spå om framtiden, men dette har skjedd før.
Hei Torbjørn. Takk for at du skriver til oss. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no. Ta gjerne kontakt med kundesentret vårt på enten chat eller telefon, slik at en kollega kan se på denne saken. /Mariell
Folk må forstå at verken DNB eller andre banker vil deg vel, de gir deg konsekvent dårligste betingelser om du ikke følger med. De såkalte "rådene" er for deres eget beste, ikke deg. Målet er pengene dine og huset ditt. Etter 45 år som kunde får jeg konsekvent dårligste betingelser, som om jeg ønsker lavest mulig innskuddsrente! I tillegg må man i dag være som egen banksjef - opprette kontoer, overføre store beløp mellom egne konti osv. Det kan ikke de gjøre for deg. Når avkastningen på renter ble satt inn så var det selvsagt på kontoen med lavest renter. Vel, de er konsekvente.. Jeg har ikke ett eneste godt ord å si om DNB. Styr unna, jeg skal betale tilbake lånet så er det slutt.
Hei! Vi har alternativer som gir bedre innskuddsrente enn ordinær sparekonto. Dersom du har hatt ordinær sparekonto med fritt uttak har denne lavere rente enn f.eks konto med begrenset uttaksmulighet. Ta gjerne kontakt med kundesenteret på telefon 915 04800, eller via chat i nettbanken, så kan vi se på ulike muligheter sammen :-) /Frida