Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 289 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 289 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
929
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Null kontroll eller bryr seg om kundene sine

Omtale av  Mattias

Bestillte flytting av ASK fonder i begynnelsen av Februari. Pengerne forsvant fra oversikten i Sbanken i Mars. Men de har ikke kommet til min nye bank. Prøvd kunderservice i DNB+Sbanken.Ikke noe svar. At dere fortsatt har kunder og få drive bank som dere gjør nå er under. SIkkert pga av at staten eier stor del av dere. Som dere behandlere kunderne i sbanken borde dere blit politianmeld og lagd ned. Kundebehandling kan dere ikke!! Ikke kom med det vi jobber så godt vi kan. Dere har hatt lang tid på forberede dere på overtagelse.

Forferdelig bank som ikke holder løfter!

Omtale av  Kristoffer

Styr langt unna DNB! Etter oppkjøpet av en av landets beste banker, SBanken, har de klart å rasere den fullstendig. Ved oppkjøpet lovet de så klart samme gode vilkår og at alt bare skulle bli bedre. Det var selvfølgelig løgn. SBanken hadde en fantastisk nettbank som nå er fjernet så og si over natten uten varsel. Man er nå tvunget til å benytte DNB sin lite intuitive nettbank med design som ser ut som det er fra tidlig 90-tallet. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:39

Hei Kristoffer, takk for tilbakemelding. Vi beklager å høre at du har hatt en negativ opplevelse etter oppkjøpet av Sbanken. Alt er ikke på plass i appen enda. så her kommer det mye bra fremover! /Viktoria

Nettbank/app

Omtale av  Randi

Tenk at DNB stenger nettbanken før de har et bedre tilbud å gi kunden, feks en app som fungerer.

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:42

Hei Randi, DNB har ikke stengt nettbanken sin. Hvis det er Sbanken du mener så er det app ja. Før alt er på plass i appen vil Sbanken kunder kunne bruke nettbanken på dnb.no og utføre det som ikke er på plass i appen enda. /Viktoria

Flytting av ASK konto

Omtale av  Cato

Ønsket å flytte mine ASK kontoer til Nordnet. Flytteprosessen ble startet i begynnelsen av januar. Først medio mars ble pengene tilgjengelig igjen i Nordnet. Over to mnd behandlingstid hos DnB.....

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:31

Hei Cato, takk for tilbakemelding. Når det gjelder flytting av ASK kan dette ta lenger tid hvis det gjelder å flytte fond og aksjer også. /Viktoria

DNB ødela Sbanken

Omtale av  William

De ødela Sbanken som jeg har vært kunde hos i over 20 år. Fjernet Apple Pay, fjernet Nettbanken, fjernet barnekoret, økte gebyrer for fond, og dårlig brukeropplevelse i appen. når jeg prøver å avslutte kontoen i appen blir jeg enten sendt til nettsiden eller at jeg må ringe. Og dette er før jeg forteller hvor dårlig rente de har på innskudd og lån!

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 18:53

Hei! Det kan være flere grunner til at du ikke får avsluttet konto selv. Ta gjerne kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg med dette. /Frida

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Som en elefant i glasshus

Omtale av  Ki

Oppkjøpet av Sbanken førte til at jeg dessverre er tilknyttet DnB p.t. Det skal endres asap. Nettbanken til Sbanken er sårt savnet, den var knallgod. Det makkverket de har brukt penger på å tilby nå er lite kundevennlig. Hadde de vært smarte så hadde de tatt i bruk Sbanken sin, ikke forsøkt å finne opp hjulet en gang til. DNB sin nettbank er en tidstyv, må klikke frem og tilbake for å lete etter det jeg skal ha. Design og funksjonalitet gis stryk karakter - rett og slett Kritikken retter seg mot ledelse og aksjonærer, ikke andre ansatte. Jeg foretrekker mindre banker med mer interesse for kundene sine der du blir møtt med mer fleksibilitet. Alle banker vil tjene penger og karre til seg en markedsandel, men DnB fremstår for meg kun som en monsterbedrift som krever makt og markedsposisjon bare for maktens skyld. For grådige og for stivbeinte. Det blir som EU, et gjennomkontrollert og uangripelig institusjonelt organ uten forståelse for enkeltindividets hverdag og landskap. Konstruert monsterbyråkrati der juristene hegner om lover og regler og politikk. Glattpolert pomp og prakt utad men innholdsmessig ingen forståelse for at alle land har sine helt spesielle særtrekk. Paragrafene blir viktigere enn problemstillingen. Slik fremstår DnB også i møte med en problemstilling jeg som kunde nylig opplevde. Dødsfall, frosne konti med midler samt mye høyere verdi enn gjeld på egen eiendom, ingen andre lån. Plettfri betalingshistorikk. Ber om et midlertidig lån til betaling av begravelseskostnader mens proklamasjon foregår da hovedsparekonto er i avdødes navn. Har fellesøkonomi. Avslag. Som sagt, mangel på forståelse for det mellommenneskelige er resultatet når det er stor avstand mellom bank og kunde. Det er enklere å gjemme seg bak interne retningslinjer og politikk når du slipper å se ansiktet til kunden som ber om hjelp. Jeg savner tiden med filialer der du kunne snakke i fred og ro med et menneske.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 18:57

Hei! Takk for tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss og setter derfor pris på tilbakemeldingen din. Det kan være mange ulike grunner til et avslag på lån, men vi får dessverre ikke kommentert enkeltsaker her på bytt.no. Vi ønsker gjerne sjekke opp om det er noe vi kan hjelpe med, så supert om du kan ta kontakt med oss på telefon eller chat. /Frida

Dårligste banken som finnes

Omtale av  Alexander

Mobilbank og nettside funker ikke Kjøper den beste banken og ødelegger alt Den største banken men den dårligste i apsulut alt En nettside fra 2001 eller noe tull en app som ikke går Ann og finne noe i Hjemmer kundestøtte helt nede på appen 🤦 Chatten i appen funker ikke 🙄 Må gå inn på en dårlig nettside Dårlig service Jeg sa til kundeservice at jeg ikke skulle være kunde lenger de sa de skulle fikse det men de har ikke gjort noe Har overført alle pengene mine fra DNB/sbanken

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:17

Hei. Takk for at du skriver til oss. Leit å lese at du ikke er fornøyd med appen. Beklager at avslutting ikke er fikset. Jeg kan dessverre ikke undersøke dette over Bytt. Vi setter pris på om du kan kontakte kundesenteret vårt, slik at vi kan se på det. /Mariell

Horribel app og nettbank

Omtale av  Erlend

Det at DNB klarte å ødelegge "banken med de mest fornøyde kundene 16 år på rad". Det er vel ingen vits å gi Sbanken en dårlig review, ettersom Sbanken eksisterer bare i navn. I realiteten har DNB fullstendig feilet med å bringe de nye kundene sine over til DNB løsninger og har isteden levert et ikke-fungerende produkt som de ikke har hatt tid til å utvikle. Dette viser total mangel på forståelse på hvordan man ivaretar kundeopplevelsen i store strategiske beslutninger og er totalt uakseptabelt for meg som kunde.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:26

Takk for tilbakemelding! Appen er ikke fullstendig enda, men vi jobber på spreng for å få alle funksjonene på plass. Vi håper du vil like appen bedre etter hvert. /Mariell

Dårlig kundeservice, laaaang ventetid, dyrt og helt kaos rundt sammenslåing med sbanken.

Omtale av  Micha E

Dårlig kundeservice, laaaang ventetid, dyrt og helt kaos rundt sammenslåing med sbanken. Så lei meg for at Sbanken ikke lenger eksisterer uten DNB lenger... Var Sbanken kunde tidligere

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:31

Hei og takk for tilbakemelding. Beklager lang ventetid på telefon. /Mariell

Svak kundeservice/ kundetilfredshet!

Omtale av  Stefan A. P

Ikke lenger Applapay, ingen Sbanken nettbank, svak app, svært lang ventetid på kundeservice, uten info om plass i ventekøen, ingen tilbakeringingstjeneste.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:23

Hei og takk for tilbakemelding. Vi jobber med å oppdatere appen, og håper du vil like den bedre på sikt. «Hele banken i lommen» har vært et viktig prinsipp så lenge Sbanken har hatt en app. Sbanken har alltid vært en selvbetjent digital bank, og skal fortsette å være det. Over 90 prosent av påloggingene skjer allerede gjennom appen, da gir det også mening å rendyrke brukervennlighet og styrke i én plattform videre. Beklager at vi har en del ventetid på telefon. /Mariell

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

For et mareritt å bli flyttet over til DNB's utdaterte nettbank

Omtale av  Monica W

Jeg har vært kunde i Sbanken i 16 år og nettbanken deres var kanskje den beste av alle og Sbanken hadde de fleste fornøyde kundene. Etter dere slukte denne banken ser man at dere har dratt Sbanken ned til samme nivå som dere selv ligger, altså på sisteplass. Etter påske har man vært nødt til å logge inn hos DNB for nettbank og hvorfor i himmelens navn er det ikke motsatt etter sammenslåingen så alle kunne få nytten av en oversiktlig og fungerende nettbank? Jeg behøver kvitteringer for utførte betalinger bakover i tid, det er ikke mulig lenger uten å ha mobilbank og vi er ikke alle som har det eller kan ha det så hvordan får vi ut kvitteringer og må man eventuelt da betale for disse? Hos Sbanken kunne man i nettbanken søke opp utførte betalinger på både beløp, navn og tidspunkt for betaling, denne funksjonen har ikke nettbanken til DNB så hvordan kunne dere påstå at vi kunder ikke skulle merke noen endringer etter oppkjøpet? Jeg ønsker ikke å utlevere min kontoutskrift med min personlige økonomi for en hel måned for å dokumentere en betaling til noen, ikke får man med hva betalingen gjelder heller i kontoutskriften. For ikke å snakke om å finne igjen gjeldende transaksjon når søkefunksjon mangler i DNB's nettbank. Godtok konkurranseklagenemnda at dere kunne ta fra Sbankens kunder denne muligheten og kreve at vi må ha mobilbank for å få tilgang til funksjonene vi hadde? Dere og konkurranseklagenemnda har rasert Sbanken og om det var for å bli kvitt en konkurrent vet jeg ikke, men det jeg så langt har erfart er at alt peker i den retningen. Det er noe dritt med en delvis statseid bank som DNB og at konkurranseklagenemnda også er statlig.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:54

Hei og takk for tilbakemelding. «Hele banken i lommen» har vært et viktig prinsipp så lenge Sbanken har hatt en app. Sbanken har alltid vært en selvbetjent digital bank, og skal fortsette å være det. Over 90 prosent av påloggingene skjer allerede gjennom appen, da gir det også mening å rendyrke brukervennlighet og styrke i én plattform videre. Appen er ikke helt fullstendig enda, men vi jobber på spreng for at alt skal komme på plass. Håper det er i orden snart. Som en mellomløsning frem til appen dekker flere funksjoner kan du logge deg på nettbanken via dnb.no. og utføre tjenester her. I appen kan du søke i betalinger ved å trykke på konto og deretter forstørrelsesglasset oppe til høyre. Om du tykker på transaksjonen får du valg om "pdf" oppe til høyre, og det er kvittering på transaksjonen. Dersom du ikke finner det i appen kan du gå til www.dnb.no - logg inn - dagligbank og lån - utførte betalinger - søk i betalinger. Der får du også kvittering. Du kan bruke nettbanken til DNB så lenge ikke alle funksjonene er på plass i appen til S-banken. Håper dette løser problemet ditt. /Mariell

Nettside fra 2001

Omtale av  Frode N

Den mest kaotiske og brukerfiendtlige nettbanken på markedet. Et sammensurium av valg i menyene. Nettsiden ser ut som den ble laget i 2001. Selv noe så enkelt som å betale en faktura fremstår komplisert. DnB tålte ikke konkurransen fra den mest innovative og brukervennlige konkurrenten Sbanken. Så de kjøpte den, la ned nettbanken, og byttet ut den beste appen på markedet med sin egen amatørmessige app.

Svar fra DNB Bank
12.04.2024 14:13

Hei. Har forståelse for at endringer i ulike banker blir en overgang, men kundesenteret står klar for å ta imot henvendelser slik at vi kan hjelpe deg med de ulike funksjonene våre i nettbanken. Nettbanken er under forbedring nå, og det ventes ny og mer brukervennlig nettbank ila høsten i år. Vi håper at dette kan falle mer i smak. /Elisabeth

Den desidert dyreste, rot fra ende til annen og en frekkhet uten sammenligning

Omtale av  Morten

Under den tvungne tilbakeføringen fra Sbanken tilbake til DNB så klarte de å rote med innbetalingen av huslånet og ikke nok med det er de så frekke at de tar gebyr for sitt eget rot. Jeg betalte inn renter og avdrag flere dager før tiden fordi jeg fikk beskjed om at jeg ikke lenger fikk logget inn i Sbanken på samme tid som huslånet forfalt. Først betalte jeg det beløpet som lå til betaling, men det var jo ikke nok for plutselig var det blitt forhøyet slik at jeg måtte utføre en extra innbetaling for at den nye totalsummen skulle stemme. Var også i kontakt med kundeservice om dette. Uansett, alt ble betalt til tiden, men DNB har plutselig fått det for seg at innbetalingen var en extra innbetaling selv om disse 2 innbetalingene til sammen stemmer 100% med hva som forfalt for mars måned. Så uten forvarsel har man vært inne og forsynt seg fra lønnskontoen for å dekke inn renter (som allerede var innbet) men frekkheten stopper ikke der - de måtte jo forsyne seg med et gebyr på 35 for rotet de selv har gjort - dette sammen med lignende frekkheter på andre konti gjør at jeg stiller meg i exit køen for her er det ingen vits å være lengre....

Svar fra DNB Bank
10.04.2024 13:44

Hei, Morten. Dette var ikke kjekt å lese. Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter påske, og denne saken kan være et eksempel på det. Har vi gjort noe feil skal vi selvfølgelig rydde opp. Send oss gjerne en melding i nettbanken som vi kan ta videre til låneavdelingen og reklamasjon. /Hilsen Even

Håpløst

Omtale av  Birgith

Alt er bare rot og lite funger som tidligere i Sbanken. Får ikke overført eller betalt regninger til utenlands bank.

Svar fra DNB Bank
10.04.2024 13:42

Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter påske, men nå fungerer det meste som det skal. Utenlandsbetaling kan gjøres fra fullversjon nettbank på dnb.no. Vi legger selvsagt merke til at ikke alle er fornøyde med endringene, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til, og da er jeg sikker på at dette blir kjempebra hvis du gir oss en sjanse :)

Tungvindte løsninger som ikkje virker når du trenger de

Omtale av  Anders B

Prøvde å hente ut kontoutskrift for februar så eg for fikset momsen min, men det kunne eg bare glemme "tjenesten er fortiden utilgjengelig, prøv igjen senere, om problemet vedvarer ring dyrt nr for å kanskje få hjelp" Hadde trodd at norges største bank klarer å holde tjenestene sine tilgjengelig, sjøl kl 22 på en mandag. men akk. Det tok forørig usansynlig lang tid å finne frem i rotet, utrolig gammeldags og knotete lagt opp. Kommer hele tiden opp med "reklame" for egne produkter istedet for å gi deg informasjon/data om dine faktiske konti og obligasjoner. Og når eg tilslutt fant funksjonen eg så etter så virker den ikkje... det ble siste dråpen

Svar fra DNB Bank
09.04.2024 21:26

Hei Anders. Takk for tilbakemeldingen din. Kjedelig å høre at du ikke fant det du skulle. Ta kontakt med kundesenteret vårt som kan hjelpe deg, vi kan bestille kontoutskrifter for deg dersom du ikke finner disse selv. /Viktoria

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bytt bank

Omtale av  Jan P

Det er umulig å få hjelp. Når man ringer, får man beskjed om at det er 50 (!) i kø foran deg. Ingen funksjon for å ringe tilbake. Det verste er at de selv sier at de skal ha den beste kundeservicen. Det er lysår unna. Veldig synd at de fikk lov til å kjøpe Sbanken. Nå må jeg finne en ny bank.

Svar fra DNB Bank
09.04.2024 15:01

Hei Jan! Leit å lese at du har slitt med å få kontakt med kundeservice i dag. Vi er mange på linjen, så selv om det oppgis høyt antall kunder i kø har ca ventetid vært 2-4 minutter gjennom dagen i dag. Det pleier å roe seg veldig utover ettermiddagen, så anbefaler å prøve igjen da. Vi er åpen fra 07-23 alle dager. /Marthe

Forrige
Side 1 av 81

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR