Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Nettbank fra DNB Bank

Les alle 43 omtaler og erfaringer om nettbank fra DNB Bank

43 omtaler
DNB Bank Nettbank
Rangert #12 av 12
innen nettbank
Middels
3,0
AV 5
2,6
Kundetilfredshet
Middels
2,7
Kundeservice
Middels
2,8
Rådgivning
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 43 omtaler om nettbank fra DNB Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Bank?
skriv omtale
FILTRER
Nettbank
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Bank
Hva synes du?
"Kundeservice av verste sort!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Morten
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Som permanent utenlandsboende er tilgang til nettbank og bank-ID et 'must'. Naar kodebrikken svikter og kundeservice bruker maneder paa aa faa denne erstattet grunnet inkompetanse (om tollregler for postforsendelser i mottakerland), motvilje (bruk av courirservice), manglende kommunikasjonsevne og vilje (kan kun naaes pr telefon ikke e-mail, untatt 'chat paa Facebook!) Kan kun stryk karakter gies. Uten Bank-ID forsvinner ogsaa muligheter til kommunikasjon med Skattemyndigheter, NAV og andre offentlige myndigheter som bruker bl. A Bank-ID for in-logging.

"Lav kompetanse og arrogant holdning"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
3 / 5
Freddy
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har gang på gang blitt møt med arrogante kundebehandlere/ rådgivere. Jeg må grave meg frem til å få konkrete svar. Og det har blitt lovet gang på gang å oppdatere verditaksten på bolig uten at dette har blitt gjennomført. Blir nok bytte av bank her også ja!

"Arrogant og likegyldig storbank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ved ønske om å opprette flere ulike konti til vår sønn, fikk vi (forøvrig etter å ha reist et stykke for å snakke med noen ansikt til ansikt) beskjed om at dette måtte gjøres på nett. Det var ingen andre kunder i filialen, men betjeningen kunne åpenbart ikke heftes med å hjelpe oss. Vi forklarte at vi hadde prøvd internettløsningen uten hell, men det hjalp ikke. Vi ga opp, og fortsatte med det neste ærendet vi hadde hos banken. Da fortalte den ansatte i DnB på en "kjekk" måte at internett var nede. Dette skulle de etter min mening informert om med en gang vi kom, men vi møtte ikke mer enn et skuldertrekk og en holdning som tilsa at det var det samme for dem om kundene ikke fikk den hjelpen man bør kunne forvente. Tidligere erfaringer med DnB bekrefter også vårt inntrykk av at dette er en bank som opptrer arrogant, likegyldig og tidvis nedlatende. Vi har nå endelig bestemt oss for å bytte bank.

"Uforståelig avslag på boliglån"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Rondavid
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Driver egen bedrift på 2 året nå.
Siste året med et lite underskudd på kr 22000,-. Tatt ut lønn hver måned.
Pilene peker i riktig retning.
Skal selge en bolig på Romerike med verdi kr 4.500.000,- Gjelden er på 2.750.000,- Antar at den går høyere da det er stort press på boliger nå. Skal kjøpe en bolig til 3.400.000,- og vil sitte igjen med mye mindre gjeld enn i dag.
For 6 måneder siden fikk vi lånt ekstra med penger for å få ferdigstilt eiendommen med svømmebasseng osv.
Har alltid vært pliktoppfyllende med regninger og har ingen bemerkninger.
Fikk avslag på lån med begrunnelse at min inntekt var usikker fremover enda de ser at jeg kjører lønn hver måned og at bedriften straks vipper over på plussiden.
Forstår ikke logikken her da jeg hadde sittet med mye mindre gjeld etter salget.
Stiller meg da spørsmålet:
Hvorfor fikk jeg mere lån for 6 måneder siden?
Hvorfor får jeg ikke fortsette å være kunde med mindre lån?
Hadde jeg byttet til dyrere bolig og trengt et større lån så hadde det sikkert vært Ok.
Synes dette er trist når en jobber og sliter ræva ta seg hver dag og er pliktoppfyllende mot sin bank.
En ting som er sikkert er at både bedriften og privaten bytter nå bank, og ikke nok med det..... Jeg skal fortelle historien til alle jeg kjenner.
Er det flere her som har opplevd lignende??

4 synes denne omtalen er nyttig
"Nedlatende og firkantede"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Mina
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært kunde siden barndommen og er stort sett fornøyd med nettbank og daglige banktjenester. Fikk også mitt første boliglån i DnB da andre banker sa nei. De formelig kastet pengene etter meg og brukte skjønn i sin vurdering. Tre ganger de siste årene har jeg søkt om lån til kjøp av ny bolig eller refinansiering og fått avslag, med beskjed om at det er svært merkelig at jeg i det hele tatt har fått lån og at de ikke kan forstå hvordan jeg kan betjene det i det hele tatt. Selv med over 1 mill i egenkapital og ingen annen gjeld enn studielån (etter salg av bolig) og fast stilling i staten ville de ikke gi meg lån og sa at jeg ikke burde ha noe lån i det hele tatt. Gadd ikke å sjekke mitt reelle forbruk, noe de lett hadde kunnet se i nettbanken, la kun SIFO tallene til grunn. Var direkte nedlatende og snakket til meg som om jeg overhodet ikke hadde økonomisk sans. Dette var også tilfelle med forrige kundebehandler. Kommer aldri til å bruke DnB til noe som helst igjen. Styr unna hvis du ikke er millionær.

"Bra nettbank, antagelig dyr, men ok kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Jeg syns nettbanken er veldig bra. Har hatt gode kundebehandlere som har fulgt meg opp i tykt og tynt. Mulig de er dyre, men her er alt på stell.

"Ingen bank for små kunder lenger"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Vero
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dyrere gebyrer, og vi som kunder må gjøre jobben selv på nett. Nekter refinansiering selv om man har sikkerhet så det holder!

"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Frustrert
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Skulle fått terningkast 0... Dårlig service med kundebehandlere som ikke virker det spor interessert i å snakke med folk...

"Veldig dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Sadia
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ingen er bra hus DnB forferdelig kunde servis lang vente tid både lokal og telefon, veldig resist ansatte hos Moss DnB ansette, skal bytte.

"De bryr seg ikke"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Susanne
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg hadde min hovedbank hos DNB fra 1987- ca 2000. Trofast kunde.
Da jeg vurderte å bytte pga DNB har dårlig rente ga de meg ikke et bedre tilbud. Selv om jeg var kunde i flere ti-år 😕 Dårlig! Jeg byttet..

1 synes denne omtalen er nyttig
"Greit i begynnelsen, men elendig nå!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
2 / 5
Charlotte
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Tull med nettbank til stadigheter Skandalesaker om DNB ASA, som ingen grenser har.

Tull og tøys med nettside og fakturering. Får ikke til å opprette Avtalegiro og eFaktura.

Eksisterende AvtaleGiro'er står som "aktiv", selv om de ikke blir trukket.
Hva er dette for noe tull?

Dette har skjedd mye siste tiden, men før var dette intet problem.

Dårlig kundeservice - dyrt å ringe dit for å høre musikk i en halvtime, og gjerne lengre.

De er vokst seg altfor stor og har nå masse gebyrer, for at kunde skal betale for å spare penger. Helt sykt!

Jeg vurderer seriøst å bytte bank!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Etisk forkastelig med lite omtanke om sine kunder"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kåre
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har dessverre kun dårlig erfaring med DNB. Det er en rekke ting jeg ser etter i en bank.
1. Banken skal vise omtanke og fremstå som en service til sine kunder, her bommer DNB helt. Banken har en elendig nettbank som støtt og stadig er nede. Selv etter en rekke kommentarer fra kundene i de siste årene har ingenting endret seg. Like så kan det sies om mobilbanken.
2. Banken forvalter pengene mine etisk riktig (i hvert fall unngår kjente etiske overtrampt). DNB har vært i søkelyset for en rekke etisk forkastelige handler og forvaltninger av pengene mine. Alt fra Panama Papers til Dakota Access Pipeline. Her må DNB rydde opp.
3. Banken har ingen spesielle tilbud som gjør opp for de forrige 2 punktene, og det er dermed like greit å bytte bank.
4. Og bare for å slenge med poenget til slutt... Jeg venter enda på en bank som overfører penger i helgene!

3 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Stian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Veldig misfornøyd med DNB. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt.

Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger.
Aldri igjen :)

2 synes denne omtalen er nyttig
"Økt boliglånsrente og gebyrer"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Truls
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Syns de er for dyre ift. konkurrentene. De økte nå renta uten at styringsrenta er rørt. Bruk av VISA burde være gebyrfritt i 2016! De gjorde totalt ran via mellomfinansiering ved boligkjøp. Snart ingen filialer igjen. Dårlig etikk mtp. rørledningen i USA, skatteparadisene i Panama osv osv...

3 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig kundeservice, både på bank og forsikring"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Per
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dette er primært en omtale om kundeservicen til DNB.

Forvent lang ventetid på kundeservice. Hjelper lite om nummeret er åpent 24/7 om de ikke svarer. I tillegg høres kunderådgiverne ut som de helst ikke vil at du skal ringe. Kjenner noen som har platinum visa, og disse kommer alltid til en rådgiver i løpet av sekunder og får god service. I ganske stor kontrast til vanlige kunder.

Når det kommer til bilforsikring, tilbyr de også veihjelp. Den ene gangen jeg trengte dette, ble jeg lagt på to ganger av serviceagenten.

"DNB er Norges dårligste bank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Hanne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt lån hos DNB i årevis, men har bare hatt problemer med banken. Håpløst hvis man ikke klarer å betale lånet til rett tid. Da for du straks Lindorff på nakken. Jeg har et lite lån og hus som er verdt flere millioner. Har aldri hatt så store problemer med noen andre banker. Skal du ta opp lån, så velg andre banker. DNB er verstingen på markedet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"For store til å ha kontroll"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kristian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

OK tjenester, produkter og priser selv om betingelsene aldri er av de beste i klassen. Raske og trivelige på 04800. Litt rot er det imidlertid. Trengte 3 forsøk på å få scannet passet mitt, og selv etter dette greide de aldri å sende meg kodebrikke til BankID.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Kunde i 23 år. Ikke lenger."
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Daniel G
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB klarte å rote til en kjempe enkel sak: åpne en bankkonto for min datter. Det er ikke mulighet å komme i dialog med kundeservice. De sender mail. Du kan ikke trykk på "reply". Nei, da må du sende ny melding, og får da en annen respons. Ikke noe historikk. Og hvis du ringer kan de ikke hjelper deg heller. Da ble jeg henvist til bransjen - men det stengte de jo...

Da jeg sendte mail hvor jeg sa at på grunn av denne saken så vurdere jeg å si opp kundeforholdet mitt fikk jeg svar "Det var leit. Velkommen tilbake."!!!
Reiste ikke en finger for å få ordnet opp.... Ha det bra DNB.

Dyrt boliglån var det og. Har byttet til Storebrand. Desidert dårligere nettbank (DNB har markedets beste løsning etter min mening), men den desidert beste renter!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kundevennlige og konkurransedyktige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Matcher og tilbyr lavere boliglånsrenter enn andre banker, basert på søk. God kundeservice døgnet rundt, bra nettbank.

"God til det jeg ønsker av min bank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

God servise og hjelpsom ved vanskeligheter. Jeg er i det hele godt fornøyd med banken.
Det som kunne bli bedre er min bruk av banken. Jeg er snart 90 år og mye er bedre enn det vi drev med i mine beste dager. Hadde jeg begynt med bank virksomhet på den nye måten, hadde jeg nok utnyttet mulighetene til mere avangsert bank virksomhet.

"Svært dårlig kundebehandling!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Alex
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Når man ringer og etter en lang ventetid, så er de som jobber der ikke lyst til å snakke med deg, de er raske til å legge på, og det føles som om de bare ønsker å avslutte samtalen raskest mulig, og det har jeg opplevd mange ganger og kjenner flere som har opplevd det samme.

1 synes denne omtalen er nyttig
2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Nikolai
27.07.2016 14:30
1 synes dette svaret var nyttig
Hei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Først når en ringer så kommer det beskjed om "som spesielt viktig kunde vil du bli satt videre til neste kunderådgiver" og deretter så hjelper de til med alt, hele døgnet.
1 synes dette svaret var nyttig
Arnie
09.08.2016 14:13
Som jeg skulle sagt det selv. Sitter igjen med opplevelsen av at kunder er noe dritt. DnB er ødelagt av stordrift og hensynsløshet i forhold til kunden.
"Super bank alltid tilgjengelig"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Lasse
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

"Upersonlig storbank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Jan W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

4 synes denne omtalen er nyttig
"DNB er banken min det"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Har fått all den service jeg har hatt behov for både ved bruk av data og ved personlige møter her i Mosjøen. Han fått nødvendig veiledning i spesielle situasjoner og fått råd som har vist seg og holde godt.

Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer