Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

De «nekter» kundene å skifte bank.

Omtale av  Magne C

Etter oppkjøpet av Sbanken ble jeg plutselig kunde av DNB uten forvarsel. SBanken stengte i tre dager og lot ikke kundene få tilgang til nettbank. Når nettbanken åpnet igjen var jeg SBanken kunde i en dag før jeg plutselig ikke fikk logget inn. Jeg fikk beskjed om at jeg var DNB kunde og måtte logge inn der. Sparepenger forsvant midlertidig, og de «nekter» kundene å skifte bank. Det er flere måneder ventetid på å flytte aksje og fondskontoen til andre banker. Totalt forkastelig kundebehandling. Aldri skal jeg bruke DNB eller andre tilknyttede banker igjen.

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:25

Hei Magne, det skal ha vært sendt ut informasjon om sammenslåingen opptil flere ganger før det skjedde. Ta gjerne kontakt med kundesenteret for videre hjelp. /Viktoria

enklere å bytte bank, en å få endret noe hos dnb

Omtale av  Christian

over 1 time før man kommer igjennom på telefon, presjonen kunne ikke hjelpe meg, ble satt tilbake til menyen, etter totalt 1time og 50 min valgte jeg heller å avslutte bank forholdet mitt.

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:24

Hei Christian, det kan til tider være kø på telefon, men vi har også chat og kommunikasjon via nettbankmelding, vi er åpen 7-23 hver dag. /Viktoria

Dnb og Sbanken kan ryke og reise

Omtale av  Bjørn

Dnb tok fra meg sbanken 😥🥺 dermed så forlater jeg Dnb til fordel for noen andre

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:23

Hei, det var leit å høre. Vi jobber med å oppdatere appen, og håper du vil like den bedre på sikt. «Hele banken i lommen» har vært et viktig prinsipp så lenge Sbanken har hatt en app. Sbanken har alltid vært en selvbetjent digital bank, og skal fortsette å være det. /Viktoria

Dårlig og arrogant bank, ødelegger for konkurrenter på urettferdig måte

Omtale av  Kjell

DNB har på kort tid ødelagt Sbanken som de har overtatt. Man må nå benytte DNB sin nettbank hvis man skal utføre betaling på PC, eller gjøre elementære endringer på kundeforholdet, som f.eks. å endre epostadresse. DNB sin nettbank er uoversiktlig og gammeldags. Transaksjoner som før gikk nærmest øyeblikkelig tar nå dagesvis. Opplever masse problemer og rare feilmeldinger ved betaling av regninger i den nye Sbank-appen, og blir tvunget over til DNB sin nettbank til stadighet. Dette er ikke noen god kundeopplevelse!

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:41

Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer det meste som det skal. Transaksjoner mellom DNB-kontoer og Sbanken-kontoer, samt interne overføringer, skal alltid gå på sekundet. Vi legger selvsagt merke til at ikke alle er fornøyde med endringene, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til, og da er jeg sikker på at dette blir kjempebra hvis du gir oss en sjanse :)

Styr unna, for guds skyld!

Omtale av  Hallgeir

Grusom bank, kun ute etter å flå kundene sine med masse gebyrer. Nå også ødelagt Sbanken, som var den desidert mest populære banken i Norge. Elendig nettbank og mobilapp. Nettbank ser ut som den ble utviklet på sent 90-tall, og så har man glemt å videreutvikle den. Appen er tungvindt å manøvrere i, og mangler masse trivielle funksjoner.Håpløs kundeservice. Aldri mer DNB.

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 15:28

Hei! Leit å lese at du ikke er fornøyd med verken nettbank eller app. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og oppdatere begge deler, så hvis det er noe spesifikt du savner vil vi gjerne høre om det. /Marthe

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Ikke til å stole på

Omtale av  Espen

Sbankens akskje/fondsystem er ikke migrert enda over til DnBs plattform noe som har ført til flere feilaktige transaksjoner på kontoen min. Rett og slett fordi de ikke "snakker" helt bra sammen. Rett etter påske ble kontoen min feilaktig belastet for 35 000 for kjøp av fond og jeg fikk 35 000 kr i minus på konto. Disse fondstransaksjonene dukket aldri opp noe sted og forsvant i luften. Etter å ha sittet i en times kø over tre-fire dager fikk jeg endelig summen tilbakebetalt med 80kr i kompensasjon for tort og svie. (etter fratrekk for overtrekksrenter og overtrekksgebyr). Nå 14 dager senere ble et nytt uatorisert trekk gjort på konto, denne gangen er det fondshandel i en spareavtale som ble slettet for 14 dager siden. Igjen må jeg sitte timesvis i telefonen over flere dager. Hvordan kan man stole på en bank som holder på slik? Det er jo helt spinnvilt å ha så lite kontroll på hva de foretar seg. Virker som spareavtalen enda er "aktiv" i et sbank system, men ikke synlig på dnb eller i spare. Så hverken jeg eller noen andre klarer å slette den. Helt håpløst! Kundesenteret er også overbelastet pga kunder som tar kontakt pga feil. Virker også som kompetansen på første linje er veldig lav. Antagelig setter de alt som kan krype og gå på telefonen for å dra unna køen, men hva hjelper det når man må ringe tre til fire ganger over mange dager for å få løst saken sin?

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:43

Hei, Espen! Det er veldig leit å lese om problemene du har opplevd, og det beklager vi. Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer heldigvis det meste som det skal. Skulle ikke det være tilfellet sender du oss en melding fra nettbanken, så ser vi på det og løser saken din uten at du trenger å sitte lenge i telefonkø. Jeg kan garantere at vi tar det på største alvor. /Hilsen Even

Null kontroll eller bryr seg om kundene sine

Omtale av  Mattias

Bestillte flytting av ASK fonder i begynnelsen av Februari. Pengerne forsvant fra oversikten i Sbanken i Mars. Men de har ikke kommet til min nye bank. Prøvd kunderservice i DNB+Sbanken.Ikke noe svar. At dere fortsatt har kunder og få drive bank som dere gjør nå er under. SIkkert pga av at staten eier stor del av dere. Som dere behandlere kunderne i sbanken borde dere blit politianmeld og lagd ned. Kundebehandling kan dere ikke!! Ikke kom med det vi jobber så godt vi kan. Dere har hatt lang tid på forberede dere på overtagelse.

Svar fra DNB Bank
18.04.2024 13:43

Hei! Flytting av ASK og Fond utføres av banken man skal bytte over til, flyttingen utføres så snart vi har fått beskjed fra annen bank om at det skal flyttes. Derfra forventer vi at det er ferdigbehandlet innen 1-2 uker. Hvorfor det har tatt lengre tid enn forventet kan vi ikke svare på her, men banken du ønsker å bytte til skal ha muligheten til å kontakte oss direkte for å få undersøkt hva som kan ha skjedd, eventuelt kan du kontakte oss i DNB på 915 04800 så kan vi undersøke om vi har mottatt skjema for flytting eller ei :) /Vinjar

Forferdelig bank som ikke holder løfter!

Omtale av  Kristoffer

Styr langt unna DNB! Etter oppkjøpet av en av landets beste banker, SBanken, har de klart å rasere den fullstendig. Ved oppkjøpet lovet de så klart samme gode vilkår og at alt bare skulle bli bedre. Det var selvfølgelig løgn. SBanken hadde en fantastisk nettbank som nå er fjernet så og si over natten uten varsel. Man er nå tvunget til å benytte DNB sin lite intuitive nettbank med design som ser ut som det er fra tidlig 90-tallet. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:39

Hei Kristoffer, takk for tilbakemelding. Vi beklager å høre at du har hatt en negativ opplevelse etter oppkjøpet av Sbanken. Alt er ikke på plass i appen enda. så her kommer det mye bra fremover! /Viktoria

Nettbank/app

Omtale av  Randi

Tenk at DNB stenger nettbanken før de har et bedre tilbud å gi kunden, feks en app som fungerer.

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:42

Hei Randi, DNB har ikke stengt nettbanken sin. Hvis det er Sbanken du mener så er det app ja. Før alt er på plass i appen vil Sbanken kunder kunne bruke nettbanken på dnb.no og utføre det som ikke er på plass i appen enda. /Viktoria

Flytting av ASK konto

Omtale av  Cato

Ønsket å flytte mine ASK kontoer til Nordnet. Flytteprosessen ble startet i begynnelsen av januar. Først medio mars ble pengene tilgjengelig igjen i Nordnet. Over to mnd behandlingstid hos DnB.....

Svar fra DNB Bank
16.04.2024 13:31

Hei Cato, takk for tilbakemelding. Når det gjelder flytting av ASK kan dette ta lenger tid hvis det gjelder å flytte fond og aksjer også. /Viktoria

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

DNB ødela Sbanken

Omtale av  William

De ødela Sbanken som jeg har vært kunde hos i over 20 år. Fjernet Apple Pay, fjernet Nettbanken, fjernet barnekoret, økte gebyrer for fond, og dårlig brukeropplevelse i appen. når jeg prøver å avslutte kontoen i appen blir jeg enten sendt til nettsiden eller at jeg må ringe. Og dette er før jeg forteller hvor dårlig rente de har på innskudd og lån!

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 18:53

Hei! Det kan være flere grunner til at du ikke får avsluttet konto selv. Ta gjerne kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg med dette. /Frida

Som en elefant i glasshus

Omtale av  Ki

Oppkjøpet av Sbanken førte til at jeg dessverre er tilknyttet DnB p.t. Det skal endres asap. Nettbanken til Sbanken er sårt savnet, den var knallgod. Det makkverket de har brukt penger på å tilby nå er lite kundevennlig. Hadde de vært smarte så hadde de tatt i bruk Sbanken sin, ikke forsøkt å finne opp hjulet en gang til. DNB sin nettbank er en tidstyv, må klikke frem og tilbake for å lete etter det jeg skal ha. Design og funksjonalitet gis stryk karakter - rett og slett Kritikken retter seg mot ledelse og aksjonærer, ikke andre ansatte. Jeg foretrekker mindre banker med mer interesse for kundene sine der du blir møtt med mer fleksibilitet. Alle banker vil tjene penger og karre til seg en markedsandel, men DnB fremstår for meg kun som en monsterbedrift som krever makt og markedsposisjon bare for maktens skyld. For grådige og for stivbeinte. Det blir som EU, et gjennomkontrollert og uangripelig institusjonelt organ uten forståelse for enkeltindividets hverdag og landskap. Konstruert monsterbyråkrati der juristene hegner om lover og regler og politikk. Glattpolert pomp og prakt utad men innholdsmessig ingen forståelse for at alle land har sine helt spesielle særtrekk. Paragrafene blir viktigere enn problemstillingen. Slik fremstår DnB også i møte med en problemstilling jeg som kunde nylig opplevde. Dødsfall, frosne konti med midler samt mye høyere verdi enn gjeld på egen eiendom, ingen andre lån. Plettfri betalingshistorikk. Ber om et midlertidig lån til betaling av begravelseskostnader mens proklamasjon foregår da hovedsparekonto er i avdødes navn. Har fellesøkonomi. Avslag. Som sagt, mangel på forståelse for det mellommenneskelige er resultatet når det er stor avstand mellom bank og kunde. Det er enklere å gjemme seg bak interne retningslinjer og politikk når du slipper å se ansiktet til kunden som ber om hjelp. Jeg savner tiden med filialer der du kunne snakke i fred og ro med et menneske.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 18:57

Hei! Takk for tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss og setter derfor pris på tilbakemeldingen din. Det kan være mange ulike grunner til et avslag på lån, men vi får dessverre ikke kommentert enkeltsaker her på bytt.no. Vi ønsker gjerne sjekke opp om det er noe vi kan hjelpe med, så supert om du kan ta kontakt med oss på telefon eller chat. /Frida

Dårligste banken som finnes

Omtale av  Alexander

Mobilbank og nettside funker ikke Kjøper den beste banken og ødelegger alt Den største banken men den dårligste i apsulut alt En nettside fra 2001 eller noe tull en app som ikke går Ann og finne noe i Hjemmer kundestøtte helt nede på appen 🤦 Chatten i appen funker ikke 🙄 Må gå inn på en dårlig nettside Dårlig service Jeg sa til kundeservice at jeg ikke skulle være kunde lenger de sa de skulle fikse det men de har ikke gjort noe Har overført alle pengene mine fra DNB/sbanken

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:17

Hei. Takk for at du skriver til oss. Leit å lese at du ikke er fornøyd med appen. Beklager at avslutting ikke er fikset. Jeg kan dessverre ikke undersøke dette over Bytt. Vi setter pris på om du kan kontakte kundesenteret vårt, slik at vi kan se på det. /Mariell

Horribel app og nettbank

Omtale av  Erlend

Det at DNB klarte å ødelegge "banken med de mest fornøyde kundene 16 år på rad". Det er vel ingen vits å gi Sbanken en dårlig review, ettersom Sbanken eksisterer bare i navn. I realiteten har DNB fullstendig feilet med å bringe de nye kundene sine over til DNB løsninger og har isteden levert et ikke-fungerende produkt som de ikke har hatt tid til å utvikle. Dette viser total mangel på forståelse på hvordan man ivaretar kundeopplevelsen i store strategiske beslutninger og er totalt uakseptabelt for meg som kunde.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:26

Takk for tilbakemelding! Appen er ikke fullstendig enda, men vi jobber på spreng for å få alle funksjonene på plass. Vi håper du vil like appen bedre etter hvert. /Mariell

Dårlig kundeservice, laaaang ventetid, dyrt og helt kaos rundt sammenslåing med sbanken.

Omtale av  Micha E

Dårlig kundeservice, laaaang ventetid, dyrt og helt kaos rundt sammenslåing med sbanken. Så lei meg for at Sbanken ikke lenger eksisterer uten DNB lenger... Var Sbanken kunde tidligere

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:31

Hei og takk for tilbakemelding. Beklager lang ventetid på telefon. /Mariell

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Svak kundeservice/ kundetilfredshet!

Omtale av  Stefan A. P

Ikke lenger Applapay, ingen Sbanken nettbank, svak app, svært lang ventetid på kundeservice, uten info om plass i ventekøen, ingen tilbakeringingstjeneste.

Svar fra DNB Bank
15.04.2024 14:23

Hei og takk for tilbakemelding. Vi jobber med å oppdatere appen, og håper du vil like den bedre på sikt. «Hele banken i lommen» har vært et viktig prinsipp så lenge Sbanken har hatt en app. Sbanken har alltid vært en selvbetjent digital bank, og skal fortsette å være det. Over 90 prosent av påloggingene skjer allerede gjennom appen, da gir det også mening å rendyrke brukervennlighet og styrke i én plattform videre. Beklager at vi har en del ventetid på telefon. /Mariell

Forrige
Side 1 av 81

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR