Meny

Himla Bank omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
3
av 116 innen
dagligbank
77%
anbefaler
Himla Bank

"Gode betingelser og super service"

Omtale om Himla Bank skrevet av Ole for 29.03.2022 14:03

Himla Bank har totalt 35 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Himla Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode betingelser og super service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Veldig enkel prosess å bytte huslån til Himla. Veldig rask behandling og veldig trivelig kontakt inn mot banken. Best på rent og svært oversiktlig. Kan trygt anbefales.

Svar fra Himla Bank
31.03.2022 09:44
Så godt å høre Ole 😊 Tusen takk for en himla fin omtale! Gledelig å høre at du er fornøyd med prosessene, oversiktligheten og, ikke minst, kontakten med oss 🤩 Vi skal selvfølgelig jobbe knallhardt for at du skal fortsette å være like fornøyd i framtiden. Hilsen Anne i Himla
Bytt.no
"Gode betingelser og super service" skrev Ole om Himla Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Himla Bank?
Gjør som Ole og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Himla Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dette var en utrolig positiv bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

God rente - Rask og hyggelig tilbakemelding - Gode på nettløsninger

Svar fra Himla Bank
24.03.2022 10:05
Tusen takk for en superkjekk omtale, Harry. Det er så bra å høre at du er fornøyd. Ha en himla bra dag! Hilsen Anne i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Trygt og enkelt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

I overgang fra konkurrerende bank var jeg spent på prosessen, og hva som egentlig krevdes, men følte at løsningen de hadde ga meg trygghet samtidig som den var veldig enkel. Når de også fulgte opp med en personlig rådgiver i slutten av prosessen ble dette en fornøyelig prosess som var både rask, trygg og enkel!

Svar fra Himla Bank
01.03.2022 16:16
Tusen takk for en superkjekk omtale 😊 Så utrolig kult å høre at du syns overgangen var både rask, trygg og enkel. Det er sånn det skal være 😃 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Løvelotta
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøs bank og elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken reklamerer med å gi svar på lånesøknad etter 1-2 virkedager. Jeg la inn søknad 20. januar, og måtte etter 8 dager purre på å få svar. Innen denne tiden hadde forøvrig rentesatsene økt såpass mye at det knapt ville være lønnsomt å flytte lånet fra den banken jeg allerede har lån i. I dag fikk jeg svar - og lånet var avslått grunnet manglende likviditet!?! Slå den - jeg tjener ca 3/4 mill norske kroner i året og har fast jobb i staten, og lånet som skulle flyttes var så og si identisk med nåværende lån i en annen bank. Lånet jeg søkte om var også under 70% av boligens verdi. Min betjening av nåværende huslån, samt billån er svært god - jeg betaler tilogmed flere tusen kr ekstra på lånet hver måned utover det som jeg må.... Så manglende likviditet??? Jeg vet ikke helt, jeg. Fikk melding i digipost dagen etter lånesøknaden at det var foretatt kredittsjekk av meg av Fana Sparebank - og at denne var ingen ting å utsette på. Så avslaget er derfor for meg uforståelig. Men en kunde-uvennlig bank skal få slippe å ha meg som kunde! Jeg opprettet også en brukskonto i denne banken samme dag som jeg søkte om lån, men ser jo ingen vits i å beholde denne når lånet ikke ble innvilget... Takk for meg, Fana Sparebank/HIMLA - dere var ikke så Himla gode som jeg trodde likevel.

Svar fra Himla Bank
03.02.2022 09:21
Takk for tilbakemelding Løvelotta, det setter vi pris på 🙌🏼 Dette gjør at vi kan forbedre oss. Himla har en meget kjapp responstid, men akkurat i dette tilfellet har vi kanskje glippet litt og det beklager vi på det sterkeste😮 Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men vi vil gjerne snakke med deg. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000, eller fyr av gårde en epost til [email protected] så skal vi nok ordne opp i dette her. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dritt bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Brukeropplevelsen virket bra da jeg skulle søke om å flytte boliglånet mitt til Himla - jeg er under alle kriteriene og på slutten står det at jeg har fått innvilget lån på det jeg per idag sitter med som boliglån i annen bank. Så dagen etter kommer mailen fra en svært uprofesjonell og lite hyggelig dame om at jeg ikke fikk lån hos de grunnet likviditet. Hele avslagsmailen var på 5 setninger.

Svar fra Himla Bank
03.01.2022 14:50
Hei Per, Først og fremst, supert at gir oss en ærlig tilbakemelding 👏🏼 Himla Banktjeneste er en digital bank, men alle lånesøknader kontrolleres av våre rådgivere før de blir innvilget. Her har det muligens vært en misforståelse om du har oppfattet det slik at søknaden ble automatisk innvilget, fort gjort 😊 Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du ønsker et mer utdypende svar så kan du slå på tråden, eller sende av gårde en e-post så skal vi gjør så godt vi kan med å svare på dine spørsmål. Om ikke vi snakkes så ønsker vi deg en himla fin start på året og håper det løser seg for deg. Hilsen Kristoffer i Himla
Himla Bank har totalt 35 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR