Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Boliglån fra Nordea Bank

Les 11 omtaler og erfaringer om boliglån fra Nordea Bank

11 omtaler
Nordea Bank Boliglån
Rangert #13 av 13
innen boliglån
Middels
3,1
AV 5
1,9
Kundetilfredshet
Dårlig
1,7
Kundeservice
Dårlig
1,9
Rådgivning
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 11 omtaler om boliglån fra Nordea Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Nordea Bank?
skriv omtale
FILTRER
Boliglån
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Nordea Bank
Hva synes du?
"Dårlig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Thomas
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har lån i Nordea, og dermed også en kunderådgiver. Men hver gang jeg skal ha tak i kunderådgiveren er det så og si umulig. Må mase gang på gang, og de holder aldri tidspunkter. Nå, når de i tillegg økte renta på boliglånet mitt fant jeg ut at det var på tide å bytte bank. Synd, fordi jeg har vært Nordeakunde siden jeg ble konfirmant, men nok er nok.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Aldri opplevd noe lignende folkeskikk i noen land"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Jan
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

46 år som plettfri fordelskunde, søkte så byggelån. I korthet opplevde vi rett og slett ondsinnet uthaling av tid, helt ugrunnet. Etter mange måneder uvillighet til engang å svare måtte vi bytte til DnB, som straks tok saken og kunden. Direkte uredelighet fra Nordea-filialen, som her ikke kan konkretiseres for å unngå identifisering. Definitivt oppsigelsesgrunn i vanlige bedrifter, grenset til politisak. -Et rop om å få flytte Nordea ut av landet?

2 synes denne omtalen er nyttig
"Kundservice er fraværende"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Bjarne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Sitter her på fjerde dagen og forstår ingen ting. Trenger kun et finansieringsbevis for å kunne by på en leilighet. Ingen problemer med økonomien men hvordan får man kundrådgiveren i tale er et mysterium jeg prøver å finne ut av. Ikke svar på utallige telefoner, SMSer, eposter og personlig oppmøte er bare å glemme så lenge man ikke har avtale med kundebehandleren. Vurderer å prøve å finne personalinngangen og sette meg og vente på han der.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Trege! Og dyre!"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Renate
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har hatt boliglån hos Nordea i ca. 15 år. Jeg har nå fått innvilget lån hos Obos bank, med beste rente, avdragsfrihet og til tross for en overgangsfase i livet - kun meg selv som lånetaker. De gav meg dette på en dags varsel, og jeg fikk også flere lånetilbud fra andre temmelig raskt (dvs. 1 dag). Dermed er jeg ute av Nordea som kunde, som gav dyreste rente, krevde ekstra lånetaker, kun gav avdragsfrihet i 8 mnd og så 3 mnd om gangen (med påfølgende jevnlige krav om ny dokumentasjon). Da jeg spurte om de kunne behandle sak om avdragsfrihet i juni, ble jeg bedt om å vente til etter ferien (2 mnd). Kunderådgiverne er hyggelige nok, men mulig at det blir en treghet i systemet når det blir personlig rådgiver - og dermed også noe avhengig av at denne rådgiveren tar seg tid. Dette kan også ha noe med filialkultur å gjøre, og behøver jo ikke å gjelde generelt. Nordstrand denne gang.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeservice og betingelser"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Magnus T
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Nyetablerte kunder får beste lånerente, og kun etter trussel om å skifte bank, samt rentetilbud fra konkurrerende bank, var nok til å få den renten de faktisk reklamerer med for å få nye kunder.

Kundeservice er i seg selv et kapittel som står til 1 stjerne. Forvent å bruke 20 minutter i kø på telefon hvis du vil snakke med noen, til en skyhøy takst pga 5-siffernummer. Det har også aldri skjedd at den jeg endelig kommer til faktisk har noe vettugt å komme med.

Chat funksjonen de har, med både sikker og åpen chat, har ventetid på rundt 10-15 min, og ved to anledninger har jeg blitt koblet fra mens jeg ventet uten å få svar...

Vår rådgiver har jeg faktisk aldri fått tak i på telefon, og svar på mail kan man se utrolig langt etter.

Investorløsningen deres mtp aksjehandel er fantastisk tungvinn, og selv om kundeservice er god der, fungerer ikke løsningen deres på veldig mange plan.

Oppsummert, en utrolig lite kundeinnstilt bank som betrakter kunden som en underordnet prioritering når de først er inne i systemet. For hvem 'gidder' vel å bytte bank?

Jeg gjør det, takk og farvel Nordea.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Styr unna! Forferdelig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Missfornøyd
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Styr unna denne banken!
Har aldri opplevd verre kundeservice i en bank enn her. Mister og roter bort dokumenter og frekk kundeservice! Glad jeg byttet bank.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig på kundeoppfølging"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Gry
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vi opplevde at bilder til kort, samt kopi av fødselsattester forsvant. Hver henvendelse i forbindelse med bankbytte måtte purres opp, fikk først svar når "alle" stod på kopi.
Ble også oppringt av en møtebooker for å avtale tid for å snakke om fondsparing - vår rådgiver hadde ikke ledig noen av de dagene vi kunne (3 hele dager ble oppgitt) Så da kunne de ikke ha noe møte...
Dette er Drammensfilialen, håper ikke alle er like ille - vi bytter nå etter 1,5 år som kunder.

"Gode betingelser, vrien kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Veldig kjekk og enkel bank, så fremt man ikke trenger å komme i kontakt med rådgiveren sin. Her måtte jeg ta kontakt med Nordea sentralt for å få de til å purre på han. Da jeg først fikk kontakt, så var servicen bra!
Var nok bare uheldig med rådgiveren min..

1 synes denne omtalen er nyttig
"Virker som de ikke liker kunder"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Tor
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundeservice er et ukjent begrep virker det som. Har aldri opplevd en annen bedrift som opptrer som om kundene er en plagsom byrde.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kynisme"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Jon D. K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vårt lokalkontor er kun blitt til et større bøttekott.
Der det er folk kun etter avtale,og avtaler som banken vurderer til sin fordel.

"Utrolig service mindet."
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

ikke noe ovenpå ned holdning. god kundeservice. rask service.

SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Nordea Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer