Foretok en overføring som var litt større enn vanlig, noe som førte til at kortet ble sperret automatisk. Dette var mens jeg var i utlandet og dette ledet til at jeg på ett tidspunkt satt med 70 kr å leve for, og å betale regninger for. Etter mange mail med bekreftelser om at det var jeg som foretok overføringen, og at de må åpne kortet, så er enda ikke kortet åpnet. Hadde akkurat nok penger til å ringe og forklare situasjonen til mennesket på sentralbordet og at det er krise og hastet (hadde for eksempel leiebil som jeg ikke fikk betalt for) Men til ingen nytte. Heldigvis hadde jeg PayPal og mulighet til å kjøpe "Gcash" knyttet til et utenlandsk telecom selskap - som også kan konverteres til lokal valuta for mindre omkostninger enn å bruke sparebankens kort (i utenlandsk bank). Ser i tillegg at de betaler 500kr for å verve BSU sparing. En dyr og dårlig bank som lokker med 500 kr burde fortelle hvor desperate de er og hvor dårlig den norske kronen er.
Det å kunne gå innom banken betyr ikke mye for mange, men jeg synes det er ett stort pluss at de har kontor med mennesker i nærområdet. 👍 Har aldri vært bekymret som kunde, og har bestandig fått førsteklasses betjening og hjelp 👍 kunne vell vært uten noen gebyr 🤔.
Er generelt sett fornøyd med Sparebank1, men bytter straks bank etter å ha blitt bemøtt på svært nedlatende sett. Jeg anbefaler ingen å benytte seg av Sparebank1s filial på Lørenskog.
Ikke imøtekommende, nedlatende, gir kunden følelsen av å være mislykket. Har spørsmål, men får automatisk svar på epost at kunderådgiveren vår ikke er tilgjengelig.
Har vært kunde sparebank 1 Østfold / Akershus i 21år, bytter nå bank. De er trege i saksbehandlinger, dårlig kundeservice, ingen fordeler, høy rente. Dyre forsikringer.
Alt i denne banken tar lang tid og kundeservicen i den filialen jeg benytter er dårlig. Er kunde som privatperson og via bedrift. Sist jeg skulle hente bankbilag til nattsafe ventet jeg nesten 50 min! Anbefaler absolutt ikke denne banken. Men kundeservicen på kundesenteret er meget god.
Strålende kundeservice som er meget service minded. Imøtekommende. God veiledning. Billig. Og gode i distriktene....
Strevde med få nettbanken til å fungere som den skulle. Sendte derfor en e-post søndag ettermiddag. Etter to timer ble jeg oppringt av en kundebehandler som beklaget at det hadde tatt så lang tid. Jeg synes ikke det å vente to timer på å få hjelp på en søndag ettermiddag er lenge. Tvert i mot. Jeg har oppdaget senere at du i praksis kan henvende deg døgnet rundt. Stengt mellom 24-7, men det er helt greit.
Banken oppleves som den ivaretar personkunder på en utmerket måte i motsetning til flere av de største foretningsbankene som eks DNB som ikke er inntressert i oss mer.
Det er flere ganger jeg har ringt til Sparebanken Oslo/Akershus og kundebehandlerne er ofte svært nedlatende og frekke! Forsikringsvilkårene er så dårlige at jeg har aldri fått nytte av de forsikringene jeg har hos dem. Har vært fast kunde i 10 år, men ikke fått noe særlige fordeler... Vurderer å bytte bank og forsikring snarest. De har imidlertid en svært god mobilapp for nettbanken, eneste fordelen.
Etter 2 år med boliglånsforsikring, velger Sparebank 1 å si opp forsikringen. Jeg og mine kolleger blir stående igjen uten en forsikring vi har betalt for i 2 år. Nå er det umulig å få tegnet en ny forsikring. Begrunnelse, Ikke lønnsomt sier banken. Meget skuffet over Sparebank 1 som maler først og fremst sin egen kake.
Har vært trofast kunde i over 20 år, har alle forsikringer etc i banken, men har aldri fått et eneste tilbud om rabatt og tror jeg må ha tidenes dyreste bilforsikring!! Siste greie nå var bestilling av bankkort for ungdom, intet mindre enn 2 MÅNEDER har de brukt og enda er ikke kortet mottatt!! Masse rot innad i banken med vår korrespondanse vedrørende saken og det hele toppet seg for min del da siste kundebehandler mer enn insinuerte at det var vi foreldre som var årsaken til alt rotet!! Ta opp telefonen og ring da for svarte, ikke bare send en mld inne på nettbanken og forvent at kunden skal forstå f.eks at bestillingen er automatisk kansellert pga et feiltrykk! Det normale er å returnere søknaden med varsel om mangel, men smn1 bare slettet hele greia og nektet i etterkant for at det hadde skjedd en bestilling i utgangspunktet!! Dårlig service, for å si det mildt!! Trodde alle kundebehandlere har samme kundedata, men det kan ikke være tilfellet med denne banken!!
Bra: God kundeservice, veldig gode på innboforsikring og skadeoppgjør, grei og oversiktlig nettbank. Dårlig: Lav rente på BSU, lav rente på sparekonto, ingen lavere gebyrer og avgifter for studenter.
Mye skjulte gebyrer, lav rente i bsu. Men, bra app til mobil, god nettbank, ok kundeservice. Vanskelig å få lån basert på reell inntekt.
Sparebank1 Nordnorge. De er veldig god på å selge tjenestene sine. Man erfarer etterhvert at de har ingen interesse av fornøyde kunder, bare egeninteresse. Positivt: veldig bra mobilbank. Mange gode tjenester i nettbank. Selv om de fleste er veldig dyre, og prisoversikten er ikke særlig hjelpsom. En pris på en tjeneste burde stå ved siden av tjenesten. Ikke nederst i et 10-siders vedlegg.
Jeg var i kontakt med banken da jeg ble arbeidsledig og fikk dermed lavere inntekt. Ba om en kort avdragsfri periode og ble møtt med en utrolig ovenfra og ned holdning med spørsmål om hvorfor, hva jeg brukte pengene på, hvilke utdannelse jeg har. Opplevde det som utrolig krenkende og frekt. Jeg fikk avslag fordi inntekten kommer sporadisk og det kan gå par dager over forfall, dermed dekkes ikke lånet akkurat på forfallsdato. Jeg har ikke forbruksgjeld, vi lever svært nøkternt og jeg unner meg aldri noe luksus, samt at jeg er alene med omsorgen for barn. På toppen av det hele økte banken rentene slik at det ble enda dyrere, som følge av restanse par dager over forfall. Jeg skjønner at banken skal tjene penger, men det er kanskje ikke om å gjøre å tyne de som opplever uønsket arbeidsløshet? Jeg har vært kunde i 15 år og når jeg første gang opplever krise i forhold til arbeidsløshet og inntekt, da har ikke banken tenkt til å være behjelpelig med avdragsfri periode. Man får ikke lojale kunder av dette.
For unge blir dette en dyr bank, avgiftsfrie bankkort hadde vært realt. Opplever at jeg betaler mer for et produkt hos SMN enn jeg ville gjort andre steder.
Ingen bank i verden tror jeg kan sammenligne seg med Sparebanken Hedmark, jeg kan nesten si at jeg er forelsket i banken. For det første er de svært serviceminded, de har alltid støttet meg, og jeg har alltid fått det jeg trenger når jeg har spurt. I tillegg er opplevd svartid over all forventning. De oppfyller alle kravene jeg har til en bank - man kan faktisk prate med de og forhandle seg frem til en bra avtale. Jeg har samlet alle forsikringer, lån og fond / sparing hos de, og må si meg svært fornøyd med alle delene. Oppgjørsavdelingen til forsikringen er også svært raske til å gjøre opp for seg.
Ingen avdeling i nærheten. Må reise helt til Jessheim for å sette inn penger. Og ikke mulig å ta ut penger i banken. Kun minibanker og kun 9900,- pr uke.. Savner skranken og kundekontakt.
Kjempegode opplevelser med sparebank1 Røros! Trivelige folk og gir alltid noe tilbake. De sponser flere enkeltpersoner og er alltid med å sponse! Fin app, veldig enkel :) En bank-sjef som alltid tar seg tid til å forklare, sjekke og opplyse om ting jeg som skal låne trenger å vite. Jeg er kjempefornøyd med sparebank 1 Røros og kommer ikke til å forandre. :)
Etter mine erfaringer er det den dårligste banken og forsikringer jeg har hatt. Merk. Styr unna den banken.
Benytter Sparebank1 som en app-basert bank, føler ikke jeg får noe mer enn det fra kontorene dessverre, så bruker heller app'en hvis det er noe.
Nedlatende kundebehandlere. Ikke interessert i å komme med alternative forslag eller se på andre muligheter. Godtok ikke meglertakst utført av DNB. Ville sende en av sine egne meglere isteden. Kan bli bedre på å møte kundene på en mindre "oppefra og ned" måte. Er hyggelige og hjelpsomme på "hjelpetelefonen".
Har vært kunde i banken i mange år. De var noen av de beste for 10 år siden, men har sakte men sikkert blitt dårligere både på bank og forsikringssiden. Nå har jeg byttet bank og fått billigere lån og bedre forsikring.
Grusom kundebehandling. Snakket med 4 forskjellige konsulenter, og fått 4 forskjellige svar. Ikke noe system på hverken forsikring eller banktjenester. Alt har gått i surr, og plutselig har de bare sletta en forsikring ut av det blå. Ingenting ble gitt beskjed om på forhånd. De ordner og styrer som de selv vil. IKKE EN BANK Å ANBEFALE! De har uansett tatt bort flere av minibankene, som gjør at jeg må ta ut penger i en annen bank som forårsaker høye gebyrer for kunden.