Meny

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
138
av 147 innen
bank
38%
anbefaler
Sparebank 1 Bank

"Forferdelig kundeservice"

Omtale om Sparebank 1 Bank skrevet av Caroline for 12.12.2020 12:11

Sparebank 1 Bank har totalt 106 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Bank?
Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"

Skulle be om et byggelån i banken. Fikk svar at de kun prioriterer egne kunder. Fortalte at samboer var kunde der(er selv i DNB). Fikk aldri noe tilbud på tross av gjentatte samtaler og lovnader. Til slutt fikk jeg bare beskjed om at de ikke kunne gi oss noe tilbud og at vi sikkert hadde fått et så bra tilbud i DNB uansett. Sendte klage inn til banken og fikk samme svar der at jeg kunne ikke klge på at jeg ikke fikk tilbud av dem når jeg sikkert hadde fått et bra tilbud av DNB. Så prøvde jeg noen måneder etterpå og få tilbud Im byggeforsikring. Fikk tilbud av alle andre enn dem samme dag. En uke etterpå og enda ikke fått noe tilbud av Sparebanken. For å si det sånn, samboer byttet raskt bank etter disse opplevelsene.

Bytt.no
"Forferdelig kundeservice" skrev Caroline om Sparebank 1 Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Sparebank 1 Bank?
Gjør som Caroline og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Sparebank 1 Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Oppfølging"

Veldig god oppfølging, dyktige rådgivere, føler en bli ivaretatt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Svært dårlig kundebehandling"

Svært dårlig kundebehandling ved forsøk å få hjelp ved feilsendt faktura. Måtte bruke flere timer over flere perioder for endelig å få denne annullert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Ville Bytte bank pga at de aldri satte ned renta på boliglånet.fikk tilbud fra andre banker i løpet av 1-2 dager.gikk nesten en uke før sparebank 1 svarte meg,og når de endelig svarte meg så var svaret at de skulle se på det en av de nærmeste dagene.bestemte meg da for å bytte uansett om de kom med et forbedret tilbud.da Trenerte de bankbyttet i over en uke ved å ikke sende nødvendig info til nye banken. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trofast kunde hele livet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei Jeg leverte i sommer en søknad på øke lånet i banken. Etter dette ble jeg kontaktet av deres kundebehandler og vi hadde en god samtale som virket positiv ift. Øke lån i banken. Vi ble bedt om å gjennomgå kredittkortene som vi ikke brukte og få dem fjerner fra gjeldsregister. Når jeg da spurte hvordan ser dette ut for oss om vi gjennomgår dette og får slettet det vi ikke bruker så fikk jeg muntlig svar om at dette skulle akkuratt gå. Dette startet en flere ukers kamp med et par selskaper for å få dem til å rapportere inn korrekt info slik at det forsvant fra gjeldsregisteret. Jeg satt i uttalige telefoner i mine pauser på jobb, purret og fulgte dette opp med dem slik at korrekt status viser i register. Etter flere uker og omganger på mail og telefon så var vi ferdige med det som jeg trodde var avtalen. Det viste seg idag at kundebehandler tok en komplett usving og gikk fra å være positiv i sommer til negativ for hele søknaden. Det var enda kredittkort som vi brukte som hun bemerket, men tidligere dialog gjaldt KUN det som vi ikke hadde bruk for. Når jeg da sier at OK hva om vi betaler ned det siste også av kreditt? Nei, da ble plutselig studielånet mitt et problem... Så var samboer min sin stillingsprosent et problem... altså, når er det en setter seg inn i slik informasjon egentlig? Jeg mener at når en kundebehandler plukker opp telefon og selv kontakter noen angående en søknad så bør en ha satt seg inn i dette, en vil jo da tidlig se at det ikke går og ikke sette i stand masse arbeid hos kundene som bruker pauser/kvelder på å fikse på ting som ikke fører noe vei med dere. Jeg skjønner ikke hva dere holder på med men dere snakker faktisk med en kunde som har vært hos dere HELE livet mitt, samme har min samboer men slike opplevelser med SR bank setter meg i tvil om dere virkelig er den rette banken for oss. Jeg ber dere vennligst å frastå å bruke samme kundebehandler mot meg og samboer fremover. Dette var faktisk utrolig frustrerende opplevelse og vi ønsker ikke kontakt med vedkommende igjen.

Sparebank 1 Bank har totalt 106 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR