Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Sparebank 1 Bank
1.9
120 verifiserte omtaler

Sparebank 1 Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebank 1 Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
120 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
-
IKKE NOK OMTALER
Sparebank 1 Bank trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler Sparebank 1 Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 120 omtaler om Sparebank 1 Bank

FILTRER OMTALER
22
14
12
13
59
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sparebank 1 Bank
Sparebank 1 Bank har 120 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Eirik

Ville Bytte bank pga at de aldri satte ned renta på boliglånet.fikk tilbud fra andre banker i løpet av 1-2 dager.gikk nesten en uke før sparebank 1 svarte meg,og når de endelig svarte meg så var svaret at de skulle se på det en av de nærmeste dagene.bestemte meg da for å bytte uansett om de kom med et forbedret tilbud.da Trenerte de bankbyttet i over en uke ved å ikke sende nødvendig info til nye banken. Aldri mer!

Nyttig (3)

Trofast kunde hele livet

Omtale av  Frm

Hei Jeg leverte i sommer en søknad på øke lånet i banken. Etter dette ble jeg kontaktet av deres kundebehandler og vi hadde en god samtale som virket positiv ift. Øke lån i banken. Vi ble bedt om å gjennomgå kredittkortene som vi ikke brukte og få dem fjerner fra gjeldsregister. Når jeg da spurte hvordan ser dette ut for oss om vi gjennomgår dette og får slettet det vi ikke bruker så fikk jeg muntlig svar om at dette skulle akkuratt gå. Dette startet en flere ukers kamp med et par selskaper for å få dem til å rapportere inn korrekt info slik at det forsvant fra gjeldsregisteret. Jeg satt i uttalige telefoner i mine pauser på jobb, purret og fulgte dette opp med dem slik at korrekt status viser i register. Etter flere uker og omganger på mail og telefon så var vi ferdige med det som jeg trodde var avtalen. Det viste seg idag at kundebehandler tok en komplett usving og gikk fra å være positiv i sommer til negativ for hele søknaden. Det var enda kredittkort som vi brukte som hun bemerket, men tidligere dialog gjaldt KUN det som vi ikke hadde bruk for. Når jeg da sier at OK hva om vi betaler ned det siste også av kreditt? Nei, da ble plutselig studielånet mitt et problem... Så var samboer min sin stillingsprosent et problem... altså, når er det en setter seg inn i slik informasjon egentlig? Jeg mener at når en kundebehandler plukker opp telefon og selv kontakter noen angående en søknad så bør en ha satt seg inn i dette, en vil jo da tidlig se at det ikke går og ikke sette i stand masse arbeid hos kundene som bruker pauser/kvelder på å fikse på ting som ikke fører noe vei med dere. Jeg skjønner ikke hva dere holder på med men dere snakker faktisk med en kunde som har vært hos dere HELE livet mitt, samme har min samboer men slike opplevelser med SR bank setter meg i tvil om dere virkelig er den rette banken for oss. Jeg ber dere vennligst å frastå å bruke samme kundebehandler mot meg og samboer fremover. Dette var faktisk utrolig frustrerende opplevelse og vi ønsker ikke kontakt med vedkommende igjen.

Nyttig (5)

Svært dårlig rente tilbud til nå å være.

Omtale av  Arnt K. I

Beste deal sparebank1 klarte å koke i hop til meg å min samboer var 1,99% rente på huslånet, til tross for at vi begge er LO medlemmer, under 34 og har vært kunde siden sparekonto ble opprettet for 30år siden. MEN, om vi flyttet forsikringene våres over til dem(deres sammarbeids partner da de faktisk ikke har forsikring selv) så kunne de tilby 1,49% rente. Vi er fornøyd med vår forsikring i Tryg og ønsker ikke å bytte, vi fikk da også opplyst av andre at de ikke har lov å bruke forsikring som pressmiddel på renta heller. Så vi ble ikke enig og renta står fortsatt på 2,3%, så vi leter etter ny bank

Nyttig (3)

Veldig dårlig

Omtale av  Hedinn

Ingen tjeneste og ingen hjelp, de er mer interessert i eiendommer og aksjer en vanlige kunder.

Nyttig (3)

Kundeservice

Omtale av  Andreas

Banken viser ikkje noe kundeservice. Jeg er kunde og ønsker å flytte lån osv til banken. Svaret jeg får er negativt. Jeg skal da ikke bare ha lån hos Sp1. De prioriterer noen kunder og andre ikkje. Lang responstid hos banken. Kundevennlighet kan bedres.

Nyttig (3)
Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Forferdelig rådgivere og kunde service

Omtale av  Eli

På privat er de ok, men når det kommer til bedrift har de ikke helt styringen! styr unna rådgiverne på bedrifts avdelingen

Nyttig (1)

Elendig kundeservice!

Omtale av  Jesper F

Søkte om nytt boliglån den 20e desember 2019. Idag er 12.01.2020 og vi har fortsatt ikke fått noe finansieringsbevis. Etter klage på deres side på Facebook tar DNB kontakt og gir oss finansieringsbevis samme dag. Skal bytte bank så raskt det bare går.

Nyttig (3)
Sparebank 1 Bank har 120 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sparebank 1 Bank mener

Sparebank 1 Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR