Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

"Grei bank, men ikke særlig studentvennlig"

Omtale om Sparebank 1 Bank skrevet av Cathrine for 19.04.2017 12.58

Sparebank 1 Bank har totalt 33 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Sparebank 1 Bank?
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grei bank, men ikke særlig studentvennlig"

Bra: God kundeservice, veldig gode på innboforsikring og skadeoppgjør, grei og oversiktlig nettbank.

Dårlig: Lav rente på BSU, lav rente på sparekonto, ingen lavere gebyrer og avgifter for studenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Firkantet bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye skjulte gebyrer, lav rente i bsu. Men, bra app til mobil, god nettbank, ok kundeservice. Vanskelig å få lån basert på reell inntekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En kostbar bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sparebank1 Nordnorge. De er veldig god på å selge tjenestene sine. Man erfarer etterhvert at de har ingen interesse av fornøyde kunder, bare egeninteresse.
Positivt: veldig bra mobilbank. Mange gode tjenester i nettbank. Selv om de fleste er veldig dyre, og prisoversikten er ikke særlig hjelpsom.
En pris på en tjeneste burde stå ved siden av tjenesten. Ikke nederst i et 10-siders vedlegg.

Midlertidig-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Frekke og arrogante kundekonsulenter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var i kontakt med banken da jeg ble arbeidsledig og fikk dermed lavere inntekt. Ba om en kort avdragsfri periode og ble møtt med en utrolig ovenfra og ned holdning med spørsmål om hvorfor, hva jeg brukte pengene på, hvilke utdannelse jeg har. Opplevde det som utrolig krenkende og frekt.

Jeg fikk avslag fordi inntekten kommer sporadisk og det kan gå par dager over forfall, dermed dekkes ikke lånet akkurat på forfallsdato.
Jeg har ikke forbruksgjeld, vi lever svært nøkternt og jeg unner meg aldri noe luksus, samt at jeg er alene med omsorgen for barn. På toppen av det hele økte banken rentene slik at det ble enda dyrere, som følge av restanse par dager over forfall.

Jeg skjønner at banken skal tjene penger, men det er kanskje ikke om å gjøre å tyne de som opplever uønsket arbeidsløshet? Jeg har vært kunde i 15 år og når jeg første gang opplever krise i forhold til arbeidsløshet og inntekt, da har ikke banken tenkt til å være behjelpelig med avdragsfri periode. Man får ikke lojale kunder av dette.

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tar seg godt betalt for tjenester andre kan tilby like bra, rimeligere"
1 syns denne omtalen er nyttig

For unge blir dette en dyr bank, avgiftsfrie bankkort hadde vært realt. Opplever at jeg betaler mer for et produkt hos SMN enn jeg ville gjort andre steder.

Sparebank 1 Bank har totalt 33 omtaler på Bytt.no
Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap