Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Storebrand Bank
2.4
77 verifiserte omtaler

Storebrand Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Storebrand Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
77 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#112
Forferdelig
Storebrand Bank er rangert
#112 av 118 dagligbanker
43%
Middels
43% anbefaler Storebrand Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 77 omtaler om Storebrand Bank

FILTRER OMTALER
19
6
11
13
28
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Konfiskering!

Omtale av  Roar

Storebrand nekter utenlandsbetaling / varekjøp i utlandet. Legg heller pengene dine under madrassen (lav risiko), - da disponerer du de selv. I bank kan banken og staten/regjeringen ta de med et pennestrøk (høy risiko). Renten er omtrendt den samme!

Lover og lyver på boliglånsrenten

Omtale av  Kristin

Vi har forsøkt å få satt ned boliglånet vårt mange ganger. De lover oss bedre rente, men følger ikke opp i praksis. Dokumentene kommer ikke. Ingenting skjer. Før vi prøver igjen. Og de lover. Og de holder ikke. Nå flytter vi boliglånet vårt, for dette gidder vi ikke.

Betaling fra app fungerer ikke.

Omtale av  Sigve S

Får ikke betalt med den nye bank appen. Må inn på pc for å betale regninger eller andre småting. Ikke bra!

Godkjenn knapp fungerer ikke

Omtale av  Paul M

Godkjenn knapp fungerer ikke. Ingenting skjer. Forrige app var meget bra.

Veldig god dagligbank

Omtale av  Heidi

God kundeservice og praktisk med mulighet for chat. Enkel mobilbank og helt grei nettbank. Mange muligheter for kontaktløs betaling, inkludert Apple pay, Google pay og Garmin pay. Tilbyr kort til barn og unge. Ikke gebyrer på varekjøp. Meget gode vilkår på reiseforsikringen på kredittkortet. Dekker dermed mange av våre ønsker og behov for bank.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Beste bank

Omtale av  Terje S

Alt fungerer som det skal. Samler alle tjenester inkludert forsikring og pensjon

Får ikke kontakt med lånerådgiver

Omtale av  Silje

I 2 måneder har jeg prøv å komme i dialog med banken om boliglånsrenten vår. Lånerådgiver vet at jeg vil diskutere dette, og nå er hun umulig å få tak i. Jeg har skrevet utallige e-poster, sist jeg hørte fra henne var 22. november. I dag er det 17. januar. Jeg har chattet med kundeservice 5 ganger etter det, og de sier at de skal purre på rådgiver og at saken har høy prioritet. Jeg har fortsatt ikke hørt noe. Storebrand har en kynisk måte å dra ut tiden på, slik at vi fortsetter å betale mer enn vi må. Jeg kommer til å bytte bank.

Ny nettbank på plass og bredt utvalg av tjenester.

Omtale av  Jan

Nå har Storebrand lansert en ny nettbank som er tilgjengelig ved innlogging og den er mye bedre enn den gamle. Man må enda aktivt velge den nye da den ikke er helt på plass. Appen på telefon har også kommet seg betraktelig og har god funksjonalitet. Som kunde hos Bulder som er på vei over til Storebrand ser også at alt ikke er moderne og effektivt nok, men Storebrand er for oss som familie en god plattform med ungdomskontoer, bra fondsutvalg, de eier også Kron som jeg bruker og de har f.eks. gode avtaler på fastrenteinnskudd. Servicen har jeg opplevd som god og får stort sett svar samme dag. Kjenner meg ikke igjen i mange av omtalene under.

Når jeg lager bruker med BankID så setter de meg som over 18år når jeg var 16 år og 17 nå

Omtale av  Alexander

Når jeg lager bruker med BankID så setter de meg som over 18år når jeg var 16 år og 17 nå, og jeg snakket med kundeservice for å bestille kort uten 295 i året, så sa han at de ikke kommer til å trekker før jeg blir 18 pr, men så trekker de likevel nå.😨🤔 Hold dere lankt una🙂

Elendig nettbank. Etter Sbanken og Bulder ble jeg kastet 100 år tilbake i tid

Omtale av  Ewout

Elendig nettbank. Etter Sbanken og Bulder ble jeg kastet 100 år tilbake i tid. Byttet bare til Storebrand fordi bulder ikke har bank i nettleseren og Sbanken har sluttet med ApplePay

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig nettbank, hjelpsomme, og for meg alltid trivelig kundeservice.

Omtale av  Eme

Elendig nettbank app som hører hjemme på skraphaugen uryddig, ikke logisk, og tungvint å bruke. Kjempefornøyd med kundeservice.

Can’t fix my bank ID is bad😡

Omtale av  Dimple R

Been now twice delivery my documents twice in Posten and nothing happens again call many times the bank still nothing happens? I don’t know what is happening? I can’t open now for one month my documents because of my bank Id I need so feel so bad right not peace me off😡😡😡

Tar ikke kunden på alvor

Omtale av  Brit F

Svært villedende kommunikasjon på deres nettside. Fra bankens hjemmeside med reklame om bankens tilbud om fastrenteinnskudd, fulgte jeg informasjonen de gav. Jeg prøvde først å opprette ny konto, men fikk beskjed om at jeg allerede hadde en konto til dette bruket. Det viser seg så at jeg har blitt lurt til å sette penger inn på en konto med dårligere rentevilkår enn det som er oppgitt i reklamen på deres nettside - da altså etter veiledning gitt på bankens nettside. Når jeg dagen etter tar kontakt med banken påstår de at det er min feil at jeg har brukt denne kontoen. Jeg blir altså behandla som idiot! Jeg er rystet over inkompetent og arrogant kundehåndtering. Det kan også legges til at selve bank-nettsidene har et brukergrensesnitt som neppe kan sies være myntet på bankkunder. Ikke snev av intuitiv betjening som bidrar til å gjøre brukeren selvhjulpen. Ulogisk, manglende oversikt over bevegelser, begrensede muligheter for å betjene konto selv. Når så de som betjener kundeservice ikke kan svare på vesentlige spørsmål, og heller ikke uten videre forsøker å sende spørsmål videre, står man igjen med en totalitet som i alle fall ikke jeg anbefale noen eg kjenner å etablere konto i denne banken. Så takk for meg

Latterlig

Omtale av  Salah

Norges verste nettbank app!Fullstendig ubrukelig,og helt ekstremt tungvint å bruke.Personene som har godkjent dette burde få sparken.

Fordårlig informasjon om renter

Omtale av  Guttorm B

Fordårlig informasjon om rente forventer bedre rente

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Veldig vanskelig å få kontakt

Omtale av  Lise J

Elendig nettbank. Elendig kundeservice. Tok 2 måneder før jeg fikk tak i «min konsulent» da hadde jeg ringt dem 8 ganger. I alle andre banker kan hvem som helst svare på enkle spørsmål, men ikke i Storebrand. Der må man vente i vinter og votter før «din» konsulent ringer deg opp. I tillegg har de elendig rente. 4,9 og jeg er stabil kunde, medlem av obos og Akademikerne .. anbefales ikke.

Forrige
Side 1 av 5

Storebrand Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR