Det lønner seg å sammenligne
OMTALER
SAMMENLIGN
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

ADSL fra HomeNet

Les alle 44 omtaler og erfaringer om adsl fra HomeNet

44 omtaler
HomeNet ADSL
Rangert #3 av 7
innen adsl
Dårlig
1,9
AV 5
1,8
Kundetilfredshet
Dårlig
2,0
Kundeservice
Dårlig
1,8
Opplevd hastighet
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 44 omtaler om adsl fra HomeNet sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
HomeNet?
skriv omtale
FILTRER
ADSL
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av HomeNet
Hva synes du?
"Har sjelden hastigheten jeg betaler for!"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
3 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jadda
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundeservice er ok, får stort sett snakket med noen og de ser problemet, men det hjelper lite når linja er ustabil og hastigheten stort sett 1/5 av det en betaler for. Har kontakt med teknikere og de tester linja, og kansje den blir bedre der og da, men blir like dårlig noen timer senere.

1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
HomeNet
23.03.2017 12:55
3 synes dette svaret var nyttig
Mads
Hei,

Vi takker for din omtale på bytt.no!

Vi ønsker alle våre kunder høyest mulig hastighet!
Beklager at du har opplevd hastigheten slik, dette ønsker vi å finne en permanent løsning på. Derfor ber vi deg ta kontakt med oss for et videre feilsøk, gjerne henvis kundebehandler til at du har vært i kontakt med oss på bytt.no.

Med vennlig hilsen

Mads
HomeNet | Teknisk Support
3 syns dette svaret var nyttig
"Løgn"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jostein S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lurt av telefonselger med lovnad om veldig rask montering av nett, to uker senere får jeg beskjed om at det tok opptil 3 uker før montør kom å installerte. Har betalt for super adsl 25mbs a 468kr mnd, mens jeg kun får hastighet tilsvarende vanlig adsl a 299kr mnd. Klaget på dette flere ganger men klagen er ikke blitt loggført. De har opprettet en intern sak nå for å se hva de kan gjøre. Vil trekke dette inn for klagenemda å kreve refusjon om de ikke øker hastigheten eller senker prisen på nettet. Det finnes flere langt mer seriøse aktører på markedet, dog litt dyrere men du får da hva du betaler for.

"Forferdelig bredbånd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Adrian P
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Internet ble borte 1 time neste hver dag det siste 3 måneder. Det ble borte en helg fra lørdag til mandag! Da brukte jeg hele kvoten min på Telia på grunn av jeg hadde ikke wifi hjemmet!
Jeg har kontaktet Homenet manger på grunn av dårlig internet, både på chat og telefon! Jeg har brukt ca 400kr for å ringe Homenet! Og i tillegg de sendte en regning tul meg for renter for 0, 9,5 og 3 kr + 70kr gebyr for dette! Helt utrolig! De påstod at det var noe feil hos meg! Jeg byttet leverandør allerede og jeg har ikke hatt noe problem med internett!

"For dyrt. For ustabilt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Vidar O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dyrt. Dårlig dekning. Ustabilt. Og når en vil si opp så er det en helvetes høy bruddkontrakt på noe som de lover at skal bli bedre men som blir dårligere.

"Under enhver kritikk"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Ufrivillig-Homenet-Kunde
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde et problemfritt forhold til Dataguard som leverandør i 7 år. God og responsiv kundeservice, fast ip og reversoppslag. Tynte linja til maks sammen med tekniker fra Dataguard.

Så ble Dataguard kjøpt opp av HomeNet...
Uten forvarsel gikk linja ned en hel dag. Ingen på HomeNet kundeservice kunne forklare hva det var da de ikke har tilgang på endepunktsutstyret (håndteres av BroadNet), men skyldte på Telenor. Da linja kom opp igjen var DSL-profilen satt ned fra 14000 til 9600 og blacklista DHCP i BroadNet-segmentet. Kundeservice skulle rydde opp, men satte saken som løst uten å ha gjort noenting.

+ Personene på kundeservice var hyggelige.
- Prisen har gått opp fra 1097,- i kvartalet til 1632, -
- Dårligere service (kundeservice mangler tilgang til og informasjon om hva som skjer i nettet.)
- Lavere hastighet
- Ikke fast ip adresse

Anbefales ikke.

"Kundeservice på bunnnivå"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Jan E
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice. Ved kontakt blir det lovet å ordne opp med hastighet og ustabilt nett.
Ved ny kontakt samme tilbakemelding om dette skal ordnes.
Har sagt opp abb og det ser ut til at det ordner seg. Heldigvis.
Styr unna HomeNet om mulig.

"Ble lovet raskere og bedre enn Telenor... Sludder!"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Bjarne H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hastigheten går opp og ned som kursen på oljeaksjer, og prisen selgeren kom med er jo ren løgn. Skulle gjerne visst om denne siden før jeg godtok å bli kunde.

"Desidert det verste selskapet jeg noensinne har vært borti!!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jon K
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Herregud så dårlig! Mistet nettet etter 3 dager og 12 dager senere er det fortsatt ikke på plass. Bare svada unnskyldninger og ingen kan svare på en døyt når man ringer. Etter sikkert 2-3 timer i telefonkø og samtaler med disse svindlerne her blir nok telefonregningen liten. Ba om å bli fristilt fra bindingstiden siden vi mistet nettet etter kun 3 dager, men det kunne de jo selvfølgelig ikke. Vi hadde jo gått 3-4 dager over angrefristen på 14 dager! SELVFØLGELIG skal vi bli fristilt sa jeg i telefonen, dere har jo ikke levert produktet etter avtale! Dette er jo avtalebrudd så det holder! Ingen har fullmakt til å svare eller gjøre en dritt når man ringer dem.
STYR UNNA FOR GUDS SKYLD!!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig kommunikasjon! Hold unna!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Aleks
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Bestilte tjeneste. Modemet kom etter 10 dager. Resten kan leses her:

Chatten startet

Aleksander
Hei ! Bestilte internet fra Home.net den 08.02.17 Har fått brev at huset der jeg bor skal selges. Ringte til nummer 815 44 149. For avtale ny dato. Jeg ga klar beskjed at kan dere vente litt med oppkoblingen. Også får jeg sms fra Homenet idag at: Det har dessverre oppstått et avvik .... møntør har ikke å lykktes å komme i kontakt med meg på avtalt instaljasjonsdato. jeg som kunde blir belastet for denne bomturen ... ingen har avtalt noka med meg.

HomeNet
Hei, velkommen til HomeNet! Vi gjør oppmerksom på at samtalen blir logget, slik at vi kan hjelpe deg enda bedre om du tar kontakt med oss igjen en annen gang :-)

Said chatter nå
Said
Hei.
Et lite øyeblikk, så skal jeg jeg sette deg over til riktig avdeling.

Aleksander
Takk

Robin chatter nå
- Said har gått
Robin
Har du et kundenummer jeg kan nå deg på? :)

Aleksander
Hvor finner jeg den ?
tror er den. Kundenr: xxxxxxx

Robin
Jeg ser her at det er registrert bomturgebyr ja, i og med at du ringte inn og ville avvente men aldri ga noen ny beskjed. Det blir dermed registrert som bomtur da montørbestillingen er gjort og følges, og ikke kan settes på "hold" på ubestemt tid dessverre
Jeg vil anbefale deg å kontakte montør angående oppkobling.

Aleksander
Kan jeg bare avbestille oppkoblingen å si opp bestilling ?

Robin
Et lite øyeblikk, så skal jeg jeg sette deg over til riktig avdeling.

Said chatter nå
Said
Hei.

Aleksander
Hei.
- Robin har gått

Said
Ved å angre din bestilling nå så vil du få bruddgebyr på 3500 kr. 2500 kr for bryte avtalen etter angrefrist. 1000 kr for bomtur. Er du sikker på at du har lyst å avbestille?

Aleksander
Jeg har ikke prøvd varen/internet. Angrefrist er 14 dager etter dere kobler meg.

Said
Det stemmer ikke. Det er 14 dager i fra du bestiller tjenesten.

Aleksander
men uansett, har fått nok allerede .

Said
Okei. Jeg legger inn en oppsigelse på ditt abonnement. Du får bekreftelse på e-post når det er ferdig behandlet.

Aleksander
greit

Chattet hele 30 minuter med dem.
Vurder selv . Mvh Aleks

"Betal for 20, få 5"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Anonym
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har samme erfaring som flere andre har rapportert tidligere her. HomeNet leverer ikke på noen måte opp til forventningene. Betaler for 20Mbit ADSL men opplever aldri å ligge høyere enn 4-5Mbit. Når jeg bestilte abonementet fikk jeg høre at jeg lå veldig nær sentral og kunne forvente god hastighet. Det var da bare sprøyt.

"Skuffende kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kai
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært generelt plaget med dårlig hastighet. Mistet nettet helt fredags kveld, og har forsøkt gjentatte ganger å nå homenet kundeservice via epost, chat og tlf uten respons. Nå er det søndags ettermiddag og har enda ikke fått noen tilbakemelding fra dem. Anbefaler folk å styre unna dette selskapet.

"Bufffffeerrriiiiiiiing"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Hans
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ganske dyre, veldig treg hastighet. Kan ikke sende snap og se stream samtidig. Betaler for det de lurt nok har kalt for "14-21 mbs", ligger da for det meste på rundt 10-12 mbs, men det lyder nok ikke like bra med et abonnement som heter 10-12 mbs og som koster 433 kroner i måneden. (Da betaler jeg riktignok 45 kroner for papirutskrift av faktura også).

"Mister ofte nettet i flere dager, lite service på å få rettet og mye kontrabeskjeder"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kari
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Siden vi fikk homenet har vi hatt store problemer med tilkoblingen. Flere dager av gangen er vi uten og det tar lang tid å få fikset det - hver gang! Snakker du med kundeservice får man forskjellig informasjon utifra hver man snakker med og mye kontrabeskjeder. Lange prosesser, lite service innstilte og linje med mye feil er Homenet godt oppsummert.

"Et bredbånd og en kundeservice som vil ødelegge dagen din"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Mona
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Akkurat nå er jeg så sint at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte, og jeg må anstrenge med for å ikke bruke caps lock. Homenet er det verste jeg har vært borti noen sinne når det kommer til både produkt og kundeservice. Styr så langt unna du bare kan (om du fortsatt har mulighet og ikke er stuck med 12 måneders bindingstid med dem som meg).

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bindingstid og ventetid"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
3 / 5
Anonym
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde DSL i leilighet, flyttet og ble lovet flytting av abonnement til ny bolig. Der var det ikke mulighet for deres nett og jeg ble stående igjen med 12 måneder binding og gebyr for avbrytelse av ordre, ikke ville de innrømme at dette kun var deres feil.

"God nett"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg er fornøyd med byttet. De ringte en måned siden, jeg har brukt den en uke. Hastighet fornøyd, pris litt billigere.

"Forferdelig kundeservice og glupske telefonselgere"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Lars
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Homenet var helt greit så lenge de opererte som Broadnet. Det var billig, greit og fungerte fint. Plutselig en dag ble jeg ringt opp av en selger i Homenet som ville oppgradere mitt abonnement til VDSL. Jeg var skeptisk med tanke på linjelengde og tykkelse på kobberledning men lot meg dog overtale med løfte om et bra ytelseshopp på linja.

I praksis var det ingen gevinst å hente på det oppgraderte abonnementet og jeg klaget 2-3 ganger med ønske om å gå tilbake til gammel avtale. Svaret jeg fikk var at jeg måtte ringe et femsifret nummer (som vi jo vet er dyrt å ringe) for at de skulle kunne feilsøke linjen?!?

Jeg ga opp og endte med å betale en dyrere månedspris for samme hastighet som tidligere. Noen måneder senere solgte jeg hus med et ønske om å flytte linjen til nytt bosted. Jeg fikk da til svar at det ikke var noe ledig linje på det nye bostedet og at jeg måtte betale ut avtaleperioden på tolv måneder for avtalen som var inngått med VDSL! Altså den avtalen som aldri hadde gitt meg noe mer kontra ADSL til en dyrere pris hadde også bindingstid.

Jeg sendte noen epost til kundeservice med kopi av gamle eposter for å prøve å komme meg ut av bindingen, men det endte til slutt med at jeg ikke fikk svar på mine eposter.

Jeg mottok nylig en regning for abonnement i januar og februar 2017. Så her sitter jeg fremdeles å betaler for et produkt som jeg ikke engang har mer og som aldri ga meg noe mer og som jeg allerede har overbetalt for i flere måneder. Nå skal jeg samle krefter for å klage Homenet inn for forbrukerrådet.

Styr unna Homenet er mitt råd!

4 synes denne omtalen er nyttig
"Suverent!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

God service og utmerket internett, jeg er veldig fornøyd med HomeNet som min internett leverandør!!! Jeg anbefaler HomeNet til alle som er prisbevisst.

"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ole
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ustabilt og ubrukelig, fungerer veldig dårlig med mye nede tid. Har ingen god erfaring med kundeservice, styr unna!

"Elendig leverandør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Anonym
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet hakker og faller ut konstant. Nå har nettet vært borte flere dager, ingen hjelp å få. Her blir det Telenor..

4 synes denne omtalen er nyttig
"Angrer!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Nina
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet detter ut hele tiden, og helst etter at kundeservice er stengt. I begynnelsen var de veldig hyggelig på kundeservice, men etter at jeg nok har klaget for mye så er det lite hjelp å hente.

Jeg trenger stabilt nett pga skolearbeid og fordi jeg ikke har tv kanaler så bruker jeg mye Netflix og Viaplay. Får jo ikke sett en hel episode uten hakking og frysing på skjerm. De finner ingen feil sier de.
Jeg må ha et nett som fungerer med 3 brukere. Og det skal jeg ha i følge de. Jeg har bare ikke funnet ut hvordan enda!

3 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig og latterlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jane
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Selv om de jeg snakker med virker snill og hjelpsom, I virkelighet går man rund i sirkler. Ingenting har jeg opplevd som dette... Frustrerende og bortkastet tid. Virker som Homenet har ikke peiling. Det var faktisk meg som pekt ut en av feilene. Men de hører ikke på hva man sier. At de tør å ta betaling for det! Har ikke opplevd stabilt internett i nesten ett år! Nå er det nok. Kan ikke anbefales.

5 synes denne omtalen er nyttig
"HomeNet helt ok"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Har hatt HomeNet i 30 mnd. nå, Har ikke hatt leveringsbrudd, ingen grunn til å purre på noe og nettet har fungert helt greit. Det er en rimelig og god leverandør, som ordner alt ved bestilling.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig signaler og kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kunde-For-Siste-Gang
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Skuffende kundebehandling av Homenet. Internett som ikke egner seg for bruk av telefon eller tv. Alt hakker.
Anbefaler ikke å kjøpe avtale fra Homenet.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeservice og internettavbrudd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ab
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Personen som ringte meg for å få meg til å bytte til Homenet var ikke ærlig, og lurte meg til å skrive under. Tok meg mangfoldige timer, og mange telefoner for å rette på skaden. Få alt skriftlig!
Internettet i seg selv er ok, men falt ut ca en gang i uken. Mistet den fullstendig en gang, men fikk den tilbake en dag eller to senere.

3 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om HomeNet
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer