Det lønner seg å sammenligne
OMTALER
SAMMENLIGN
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

ADSL fra HomeNet

Les alle 31 omtaler og erfaringer om adsl fra HomeNet

31 omtaler
HomeNet ADSL
Rangert #2 av 7
innen adsl
Dårlig
1,9
AV 5
1,8
Kundetilfredshet
Dårlig
2,1
Kundeservice
Dårlig
1,9
Opplevd hastighet
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 31 omtaler om adsl fra HomeNet sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
HomeNet?
skriv omtale
FILTRER
ADSL
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av HomeNet
Hva synes du?
"Skuffende kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kai
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært generelt plaget med dårlig hastighet. Mistet nettet helt fredags kveld, og har forsøkt gjentatte ganger å nå homenet kundeservice via epost, chat og tlf uten respons. Nå er det søndags ettermiddag og har enda ikke fått noen tilbakemelding fra dem. Anbefaler folk å styre unna dette selskapet.

"Bufffffeerrriiiiiiiing"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Hans
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ganske dyre, veldig treg hastighet. Kan ikke sende snap og se stream samtidig. Betaler for det de lurt nok har kalt for "14-21 mbs", ligger da for det meste på rundt 10-12 mbs, men det lyder nok ikke like bra med et abonnement som heter 10-12 mbs og som koster 433 kroner i måneden. (Da betaler jeg riktignok 45 kroner for papirutskrift av faktura også).

"Mister ofte nettet i flere dager, lite service på å få rettet og mye kontrabeskjeder"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kari
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Siden vi fikk homenet har vi hatt store problemer med tilkoblingen. Flere dager av gangen er vi uten og det tar lang tid å få fikset det - hver gang! Snakker du med kundeservice får man forskjellig informasjon utifra hver man snakker med og mye kontrabeskjeder. Lange prosesser, lite service innstilte og linje med mye feil er Homenet godt oppsummert.

"Et bredbånd og en kundeservice som vil ødelegge dagen din"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Mona
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Akkurat nå er jeg så sint at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte, og jeg må anstrenge med for å ikke bruke caps lock. Homenet er det verste jeg har vært borti noen sinne når det kommer til både produkt og kundeservice. Styr så langt unna du bare kan (om du fortsatt har mulighet og ikke er stuck med 12 måneders bindingstid med dem som meg).

"Bindingstid og ventetid"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
3 / 5
Anonym
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Hadde DSL i leilighet, flyttet og ble lovet flytting av abonnement til ny bolig. Der var det ikke mulighet for deres nett og jeg ble stående igjen med 12 måneder binding og gebyr for avbrytelse av ordre, ikke ville de innrømme at dette kun var deres feil.

"God nett"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg er fornøyd med byttet. De ringte en måned siden, jeg har brukt den en uke. Hastighet fornøyd, pris litt billigere.

"Forferdelig kundeservice og glupske telefonselgere"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Lars
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Homenet var helt greit så lenge de opererte som Broadnet. Det var billig, greit og fungerte fint. Plutselig en dag ble jeg ringt opp av en selger i Homenet som ville oppgradere mitt abonnement til VDSL. Jeg var skeptisk med tanke på linjelengde og tykkelse på kobberledning men lot meg dog overtale med løfte om et bra ytelseshopp på linja.

I praksis var det ingen gevinst å hente på det oppgraderte abonnementet og jeg klaget 2-3 ganger med ønske om å gå tilbake til gammel avtale. Svaret jeg fikk var at jeg måtte ringe et femsifret nummer (som vi jo vet er dyrt å ringe) for at de skulle kunne feilsøke linjen?!?

Jeg ga opp og endte med å betale en dyrere månedspris for samme hastighet som tidligere. Noen måneder senere solgte jeg hus med et ønske om å flytte linjen til nytt bosted. Jeg fikk da til svar at det ikke var noe ledig linje på det nye bostedet og at jeg måtte betale ut avtaleperioden på tolv måneder for avtalen som var inngått med VDSL! Altså den avtalen som aldri hadde gitt meg noe mer kontra ADSL til en dyrere pris hadde også bindingstid.

Jeg sendte noen epost til kundeservice med kopi av gamle eposter for å prøve å komme meg ut av bindingen, men det endte til slutt med at jeg ikke fikk svar på mine eposter.

Jeg mottok nylig en regning for abonnement i januar og februar 2017. Så her sitter jeg fremdeles å betaler for et produkt som jeg ikke engang har mer og som aldri ga meg noe mer og som jeg allerede har overbetalt for i flere måneder. Nå skal jeg samle krefter for å klage Homenet inn for forbrukerrådet.

Styr unna Homenet er mitt råd!

3 synes denne omtalen er nyttig
"Suverent!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

God service og utmerket internett, jeg er veldig fornøyd med HomeNet som min internett leverandør!!! Jeg anbefaler HomeNet til alle som er prisbevisst.

"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ole
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ustabilt og ubrukelig, fungerer veldig dårlig med mye nede tid. Har ingen god erfaring med kundeservice, styr unna!

"Elendig leverandør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Anonym
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet hakker og faller ut konstant. Nå har nettet vært borte flere dager, ingen hjelp å få. Her blir det Telenor..

3 synes denne omtalen er nyttig
"Angrer!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Nina
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettet detter ut hele tiden, og helst etter at kundeservice er stengt. I begynnelsen var de veldig hyggelig på kundeservice, men etter at jeg nok har klaget for mye så er det lite hjelp å hente.

Jeg trenger stabilt nett pga skolearbeid og fordi jeg ikke har tv kanaler så bruker jeg mye Netflix og Viaplay. Får jo ikke sett en hel episode uten hakking og frysing på skjerm. De finner ingen feil sier de.
Jeg må ha et nett som fungerer med 3 brukere. Og det skal jeg ha i følge de. Jeg har bare ikke funnet ut hvordan enda!

3 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig og latterlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jane
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Selv om de jeg snakker med virker snill og hjelpsom, I virkelighet går man rund i sirkler. Ingenting har jeg opplevd som dette... Frustrerende og bortkastet tid. Virker som Homenet har ikke peiling. Det var faktisk meg som pekt ut en av feilene. Men de hører ikke på hva man sier. At de tør å ta betaling for det! Har ikke opplevd stabilt internett i nesten ett år! Nå er det nok. Kan ikke anbefales.

5 synes denne omtalen er nyttig
"HomeNet helt ok"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Har hatt HomeNet i 30 mnd. nå, Har ikke hatt leveringsbrudd, ingen grunn til å purre på noe og nettet har fungert helt greit. Det er en rimelig og god leverandør, som ordner alt ved bestilling.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig signaler og kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kunde-For-Siste-Gang
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Skuffende kundebehandling av Homenet. Internett som ikke egner seg for bruk av telefon eller tv. Alt hakker.
Anbefaler ikke å kjøpe avtale fra Homenet.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeservice og internettavbrudd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ab
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Personen som ringte meg for å få meg til å bytte til Homenet var ikke ærlig, og lurte meg til å skrive under. Tok meg mangfoldige timer, og mange telefoner for å rette på skaden. Få alt skriftlig!
Internettet i seg selv er ok, men falt ut ca en gang i uken. Mistet den fullstendig en gang, men fikk den tilbake en dag eller to senere.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Leverer ikke som forventet"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
8 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Mira
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt problemer fra dag en med hastighet og til tider ikke eksisterende nett. Kunde service har stort sett vært hyggelige, men har som botemiddel skrudd hastigheten på linja opp og ned hver gang vi har ringt og de har skyldt på Apple produktene våre. Vi har gått hele helger uten nett og brukt timevis på telefon med kundeservice uten at det nytter. Vi har nå sagt opp vår avtale med Homenet og vil hverken anbefale de videre eller vurdere de ved senere anledninger.

8 synes denne omtalen er nyttig
"Styr unna Homenet!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
7 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Stian
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Er du ute etter ustabilt nett, kundeservice som ikke holder det de lover, linje som er langt utenfor det du har bestilt... Da bør du bestille Homenet! Nå skal jeg avbestille hele den elendige avtalen jeg forpliktet meg til hvis jeg fikk en elendig router på kjøpet. Jeg trodde at det var bare meg som hadde disse problemene, men min far som også har homenet hadde nøyaktig det samme dritten. Og når modemet ikke fungerer så får jeg beskjed om "kjøp nytt". Herregud for et elendig internett leverandør. STYR UNNA!

7 synes denne omtalen er nyttig
"Bestilte bredbånd. Fikk en regning på 490kr fra Huseiernes Landsforbund"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Marius
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bestilte bredbånd fra de, ettersom Telenor var veldig ustabile. Ble lovet en fast pris, og at grunnen til at fastprisen var så lav, var fordi HomeNet var medlem av Huseiernes Landsforbund. De sa at jeg ble automatisk medlem av Huseiernes Landsforbund, men skulle ikke betale noe ekstra i forhold til dette, og at medlemskapet skulle automatisk avsluttes etter 1 år. Har sendt en sak til de, men om dette er sant, så benytter jeg meg av angrefristen.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Styr unna. Useriøst firma"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
6 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Stig-Are F
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble lovet en stabil og rask linje på 14-21Mb via telefonsalg.

Etter oppkobling var hastigheten på 2, 5Mb.

Ringte tekniker som prøvde å sette opp hastigheten, men det gikk ikke.
De sa de skulle prøve dagen etter. De sa de skulle gi tilbakemelding, men det gjorde de heller ikke. Angrefristen er 14 dager etter bestilling i følge Homenet.
Jeg mottok ikke modemet før etter 2 mnd, etter bestillingen.
Man må jo kunne teste utstyret slik at man kan angre hvis det ikke fungerer tilfredsstillende.

Etter 2 dager bestilte jeg abonnement fra Telenor som jeg hadde tidligere.
Telenor leverte linjehastighet på 26Mb som fungerte strålende.

6 synes denne omtalen er nyttig
"Ustabil, dårlige routere og frekk kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Misfornøyd
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Fikk ny router i posten som skulle være såååå bra. Det er det værste som har skjedd, ikke har de noen bruksanvisning til den og grensesnittet minner om Windows 3.1.
Når jeg tar det opp med de så innrømmer de at de har fått mange klager og jeg kan få kjøpe en ny av de. Jeg har router inkludert i abb men får ingen ny.
Måler på det beste en hastighet på 7, men normalen er 2-3 på er 20 abb. Det er for dårlig.
Vil ikke anbefale disse.

4 synes denne omtalen er nyttig
"TROVERDIGHET ??????"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Opplevd hastighet
1 / 5
A. G. J
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

VED MÅLING AV HASTIGHET PÅ LINJEN VJSTE DEN KUN 1.62Mb AV 5Mb OG DA KAN MAN JO SPØRRE OM TROVERDIGHETEN "HOMENET"

4 synes denne omtalen er nyttig
"Bytt"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
56kz
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Forferdelig, hadde bedre nett i 2002...

"Ustabilt"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Odd
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundeservice gjør en god job, men kvaliteten er elendig på stabilitet.

"Dårlig service, useriøse"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Vidar
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Kort fortalt er homenet gode på kun en ting: pris. Alt annet tommel ned.

"Fantastisk!"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
5 / 5
Omtalen omhandler

De leverer tjenesten i motsetning til Get. Ikke noe å utsette.

1 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om HomeNet
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer