Det lønner seg å sammenligne
NextGenTel Bredbånd
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

ADSL fra NextGenTel Bredbånd

Les alle 9 omtaler og erfaringer om adsl fra NextGenTel Bredbånd

9 omtaler
NextGenTel Bredbånd ADSL
Rangert #6 av 7
innen adsl
Dårlig
1,8
AV 5
1,3
Kundetilfredshet
Forferdelig
1,7
Kundeservice
Dårlig
1,9
Opplevd hastighet
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 9 omtaler om adsl fra NextGenTel Bredbånd sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
NextGenTel Bredbånd?
skriv omtale
FILTRER
ADSL
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av NextGenTel Bredbånd
Hva synes du?
"Dårlig bredbånd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Mari
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Byttet bredbånd fra Telenor til nexgentel for seks måneder siden. Vi ble lovet billigere og raskere nett. Men vi får ikke hastigheten som vi betaler for, og routeren slår seg av flere ganger i timen. Veldig irriterende! Har hatt kontakt med kundeservice gjennom chat, som sier de skal oppdatere routeren slik at problemene blir løst. Men routeren slår seg fortsatt av. Vurderer sterkt å bytte tilbake til Telenor, der var det stabilt nett hele tiden.

"Bra bredbånd med gammalt ledning. Super service"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Hadde problem med linja. Veiutbygging (?) førte til hastighetsproblemer. Servicechat prøvde å hjelpe, men klarte det ikke. 2 dager senere monteur i huset som prøvde seg også. Viste jeg at det er et større problem med kabel ute som blir fikset dagen etterpå! Nå enda større fart enn før. Superrask og hyggelig service. Kan ikke fortelle noe negativt. Og som tysker leter eg etter noe som gir grunn til å klage.. ;) Håper bare at de har snart nok penger til å bytte gamle kobberledninger mot fiber... Men ellers.... Veldig bra service.

"Dette er ikke et seriøst selskap!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Tor H. L
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Ønsker ikke NextGenTel at kundene deres skal kunne komme i kontakt med dem?

Jeg ble kontaktet av NextGenTel etter å benyttet meg av Flytteportalen.no, da jeg skulle melde flytting tidligere i høst. (jeg hadde krysset av for at jeg ønsket tilbud fra leverandører av internett)
Da jeg ble kontaktet, spurte jeg om det ikke var mulig å få fiber på min nye adresse. Svaret var at det ikke var mulig. Jeg takket derfor ja til deres tilbud på raskeste ADSL.

Ikke mange dager etter snakket jeg med forrige huseier, og fikk da greie på at det var fult mulig å få internett med fiber på min adresse.
Riktignok ikke fra NextGenTel, men flere andre leverandører, bl.a. Altibox, kunne tilby dette. Jeg følte meg ført bak lyset, og ville forsøke å komme i kontakt med NextGenTel, for å få stoppet avtalen som var inngått, men det skulle vise seg nokså umulig.

På NextGenTel sin hjemmeside skal man kunne gå inn på MIN SIDE, for å kunne administrere abonnement osv. Det hjelper ikke mye, så lenge det brukernavnet jeg har fått tildelt ikke fungerer.
Kundenummer hadde jeg heller ikke fått tilsendt på dette tidspunktet, så min eneste mulighet for å komme i kontakt med NextGenTel var å forsøke å ringe. Alle som har forsøkt det, vet jo hvor godt det fungerer.
Vel, jeg hadde ikke tid til å sitte timesvis og vente i kø, så dette ga jeg ganske enkelt opp! Jeg valgte heller å fylle ut det angreskjemaet som jeg hadde fått, sammen med en bekreftelses-mail.
Dette skjemaet ble datert og signert 4 dager etter inngåelsen av avtalen, og ble sendt til oppgitt adresse i Bergen samme dag.
Jeg håpet at saken nå var ute av verden, men så var selvsagt ikke tilfelle. NextGenTel fortsatte med å sende meg informasjon, om at utstyret nå var sendt, og at jeg kunne regne med at montør vil være hos meg på en angitt dato. Montøren skulle ta kontakt med meg pr tlf. dagen føre for å avtale nærmere. (I alt som ble sendt ut var det passet nøye på at jeg ikke kunne få mulighet til å svare på noe, hverken med en e-post, eller et telefonnummer)
Jeg fikk etterhvert melding om at pakken var ankommet post i butikk der jeg bor. 3 sms varsel ble sendt om det. Men jeg valgte å ikke hente noe, siden forsendelsen automatisk ville returneres dersom jeg ikke hentet innen en viss dato.
Datoen for avtalte montering har nå kommet og gått, og jeg har ikke blitt kontaktet av noen montør.
Jeg regnet derfor med at saken nå var opp og avgjort, siden jeg hadde benyttet meg av angreretten min i god tid innenfor tidsfristen.
Stor er derfor overraskelsen i dag, når jeg plutselig får en faktura fra NextGenTel inn i e-posten min.. Fakturadato og betalingsdato er identisk, og den er satt til i går.. De fakturer meg her bl.a for; Linjeleie, ruterleie, og shipping..
NextGenTel prestere her altså å sende meg en faktura på tjenester og utstyr som jeg ikke har fått. Jeg har riktignok bedt om det i utgangspunktet, men under falske premisser, og har dessuten benyttet meg av angreretten innenfor tidsfristen.

Jeg forsøker på nytt å komme i kontakt med noen i NextGenTel, men igjen; De har gjort det så å si umulig å komme i kontakt på normale måter. Til og med Chatte-funksjonen krever en pålogging med et brukernavn og passord, noe som jeg ikke har!
Noe av den dårligste kundebehandling jeg har opplevd på lenge! Dvs: Jeg kommer jo ikke i kontakt med NextGenTel, så det kan jo knapt kalles kundebehandling.
Det siste i saken er at jeg nå har fått sendt de en mail, siden jeg fikk lokket fram en mail-adresse fra en som chattet på salgsavdelingen.
Etter 2 uker har jeg også fått et svar. Her hevder de at de ikke har mottatt mitt angreskjema, (beleilig nok) Og at jeg dermed må betale det de har fakturert meg, og eventuelt si opp abonnementet.
.. Jeg er nesten målløs....

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Torkil
10.01.2017 09:36
1 synes dette svaret var nyttig
Hei! Kjenner meg veldig godt igjen i din omtale, dette firmaet er ute etter å bare lage problemer. Styr unna er mitt råd.
1 synes dette svaret var nyttig
"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Sindre
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Bestilte 10/5 bredbånd fra Nextgentel, det var kjempebra den første uken, de greide å levere 8 mbps. Etter det har det såvidt fungert. Helt nede på vanligvis 2 mbps. Routeren slår seg også av når den ønsker det selv.
Vi fikk 3 mnd gratis som kompensasjon så det er greit det, men det går ikke å se på en serie på viaplay engang. Så nå blir de sagt opp!

"Kundeservice en spøk"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Brede
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Min gamle ruter gikk i stykker. Nextgentel sender så først en feil ruter, jeg bruker halve dagen på å komme i kontakt med dem før jeg får svaret. De sender så en ny, jeg får knapt nok internettilgang og kundeservice ringer ikke tilbake. 2,5 timer å vente på tlf :) Chat er håpløst også. Nå blir det bytting.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Fraværende kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
4 / 5
Terje H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det virker som om kundeservice er "ikke eksisterende" hos dette selskapet. Jeg hadde tidligere et speed touch modem og en linksys trådløsrouter som fungerte alldeles utmerket i flere år. Så blir jeg tilbudt IP-telefoni, slår til og får tilsendt modem/router, Inteno DG150B. Etter dette har jeg kontinuerlig avbrudd/ustabilt nett og enkelte ganger er det trådlø nettverket ute selv om enhetene registrerer tilgangspunktet. I og med at jeg har IP telefoni så mister jeg også telefonforbindelsen når nettet blir ustabilt/faller ut. Svaret fra NGT er "Vi kan ikke finne noe feil på linjen den", "Har du sjekket routeren når dette skjer? " og lignende tåpelige svar. Enkelte henvendelser er ikke en gang besvart. Hva som er galt kan ikke jeg med sikkerhet si, men det virker jo som om det er routeren som kommer fra NGT. Dette er forøvrig router nr 2. Da den første hadde en rekke feil. På den positive siden kan jeg si at hastigheten er grei nok når alt virker.

3 synes denne omtalen er nyttig
"NextGenTel er så dårlig at det grenser til svindel!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Misfornøyd
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Får ca. en tredjedel av oppgitt hastighet (når det fungerer).
Internett er nede nede store deler av tiden.
Kundeservice/support påpeker at feilen ikke ligger i deres utstyr (modem) eller linje, men i vår datamaskin, dette tiltross for at samtlige enheter (pc, mobil og nettbrett) ikke mottar nett (de mottar trådløsesignaler og har av og til nett, men det er heller sporadisk, dessuten ustabilt). PC, mobil og nettbrett funger dog utmerket når man er på besøk hos andre eller bruker mobildata.
Kundeservice sier de skal se på saken, men det har de gjort i halvannet år, uten at det er tegn til bedring.
Jeg er en tålmodig mann, men dette har gått for langt, jeg bytter derfor selskap. Jeg ser andre også sliter med selskapet, og at jeg ikke er noe enkelt tilfelle, anbefaler derfor alle til å holde seg langt unna.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Bananmann
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har aldri hatt dårligere nett, og kundeservicen er EKSTREMT dårlig.

STYR UNNA.

"Møkkaleverandør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Kristian
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ubrukelig, tilnærmet ikke-eksisterende kundeservice, dyrt for trege hastigheter.

2 synes denne omtalen er nyttig
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om NextGenTel Bredbånd
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer