Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 681 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 681 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 681 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
889
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no

Misfornøyd med kundeservice

Omtale av  Bente H. O

Har hatt problemer med bredbåndet siden 6.6. Kontaktet KS første gang 8.6. Det ble da bestilt ny ruter. Fikk ny ruter etter 6 dager, men fremdeles problemer. Tok kontakt med KS 15.6, og kundebehandler skulle bestille montør - og si at det var en «hastesak» - så jeg oppfattet at montør ville komme mandag. Hørte ikke noe i går, så jeg tok kontakt med KS i går - og fikk da beskjed at montør kommer helt sikkert tirsdag. I dag er tirsdag, jeg ringte KS og fikk svar at de kun kan se at saken er under behandling - men at montør helt sikkert ville komme i dag. Jeg spurte om KS kunne kontakte montør for å få en bekreftelse, men fikk da beskjed om at jeg kunne ringe dem selv. (Litt forundret over den kundeservicen....) Jeg ringte Eltel - og de hadde en bestilling på den 19.6 - altså i morgen! Her er tydelig noen som ikke snakker sammen - siden ingen hos NGT KS visste dette.... Alle kundebehandlerne jeg har snakket med har vært hyggelige på telefonen, men jeg synes prosessen har vært dårlig! Synes NGT kunne anstrengt seg mer for å få status på saken og deretter fått fortgang i saken. PS. Etter anmodning lastet jeg ned appen deres i går, men det står jo ikke noen status på dette med montøren... så den kommer jeg sikkert til å slette.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 07:52

Hei Bente. Ved feil og mangler tilknyttet din bredbåndslinje sender vi saken inn til netteier og videre til montørselskapet - i ditt tilfellet Eltel. Vi skal fungere som et kommunikasjonsledd mellom deg og montørselskapet og her har det dessverre ikke gått slik det skal. Vi bestiller tidligst mulig rettetid ved en linjefeil og vi får en forventet rettetid som dessverre i ditt tilfellet ble utsatt. Jeg har forståelse for at enkelte ikke ønsker å kontakte montør selv. Bakgrunnen for at du ble bedt om dette er at vi av erfaring vet at det er enklere å gjøre en konkret avtale som begge parter overholder om du selv er i kontakt med montør. Per dags dato er det ikke mulig å se slike statuser i appen, men dette er noe vi jobber med. Appen er likevel nyttig for deg som kunde da den gir en rekke andre funksjoner, blant annet kan du få varsel om driftsmeldinger, kontroll på aktive produkter, fakturaoversikt, mulighet til å bestille, eller endre tjenesten din og du kan så klart kontakte kundeservice. Jeg håper vi kan endre inntrykket ditt fremover og beholde deg som kunde videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

God kundeservice

Omtale av  Lasse

Rask og henvende seg til på telefonen. God service 😀

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 07:51

Hei Lasse Takk for din positive tilbakemelding. Vi er også lett tilgjengelig via chat, facebook, epost og vår nye kunde app. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Bytte av ruter

Omtale av  Sigurd

Ok, men dårlig erfaring med chatetjenesten på nett.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 07:51

Hei Sigurd. Det er stadig flere kunder som ønsker å kontakte oss på chat og vi jobber med å forbedre denne måten å kontakte oss på. Jeg tror du får et bedre inntrykk neste gang du chatter med oss! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Blitt raskere, og er superfornøyd

Omtale av  Laila A

Alltid hyggelig betjening, alltid blide. Og alltid god hjelp.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 07:42

Hei Laila! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi på kundeservice blir alltid glad for en kjekk tilbakemelding og jeg er sikker på at kundebehandlerene du har snakket med syns du er like hyggelig :). Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Retting tar alt for lang tid

Omtale av  Helge L

Først tar det lang tid å få ny ruter. Burde vært mulig å hente selv. Ny ruter virker ikke. Feil ligger i sentralen. Burde sett det med en gang. Tar for lang tid å rette feilen i sentralen. Ønsker 1 mnd fri bruk for tort å svie.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.06.2019 14:19

Hei Helge Det tar vanligvis ikke lengre enn 1-3 virkedager før du mottar ruteren på nærmeste postkontor. Hvis ruteren blir byttet først, er det som oftest en årsak til at vi mistenker feil på ruteren, men noen ganger kan det være feil både på ruter og linjen. Vi ønsker selvfølgelig å få rettet feilen raskest mulig og velger løsningen som vi mener er korrekt. Forventet rettetid ved innmeldt feil på linjen er 3-5 virkedager, men her spiller montør kapasitet og andre forhold inn om det går kortere eller lengre enn forventet. Vi ordner gjerne med at du ikke blir fakturert for perioden uten tjeneste fra oss. Dersom du ikke har fått dette, ber jeg deg ta kontakt med oss snarest for å fikse dette. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Useriøst

Omtale av  Rune

Satt uten TV/nett i 3 uker etter at abonnementet skulle ha trådd i kraft. Kontaktet dem og sa at jeg ønsket å benytte meg av angrefristen siden jeg ikke hadde fått noe som helst av det jeg hadde bestilt. Fikk da til svar at den fristen var gått ut! Om jeg fortsatt ønsket å trekke meg fra avtalen, måtte jeg altså betale et gebyr... for noe jeg skulle ha fått, men aldri fikk!! Frekt, useriøst og skammelig!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.06.2019 09:25

Hei Rune. Jeg beklager at oppkobling ble utsatt i tre uker - det er naturligvis verken gunstig for deg som kunde, eller oss som leverandør. Perioden du var uten tjenesten skal du naturligvis ikke betale for. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Loven skiller mellom produkt og tjeneste. For eksempel om du kjøper et produkt som en mobiltelefon vil angreretten gjelde 14 dager fra du mottar telefonen, men når du kjøper en tjeneste som et mobilabonnement vil dette gjelde 14 dager fra mottatt ordrebekreftelse. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Helt ubrukbart

Omtale av  Anne

Hadde bra nett de første 2 ukene av avtaletiden. Etter dette bare tull med hastighet og stabilitet. Har vært i kontakt med de sikkert 15 ganger på noen mnd nå, og har nå vært uten nett i snart 2 uker. Ingenting skjer. Kontakter forbrukerrådet nå om å kunne komme ut av bindingstid og bytter leverandør. Nekter å betale for å ha ingenting. Bare bortforklaringer og løgn hele veien. Styr unna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.06.2019 09:24

Hei Anne. Internettet skal helst bare fungere uten at du trenger å tenke på det - og det forstår jeg at dessverre ikke har vært tilfellet her. Uten å kjenne til hva saken gjelder, eller mulighet til å søke opp kundeforholdet ditt er det vanskelig å svare konkret. Vedrørende hastighet og stabilitet er det viktig å skille mellom et trådløst problem og en linjefeil. Ved linjefeil melder vi dette videre til netteier og montør og ved et trådløst problem forsøker vi å hjelpe deg så godt som mulig - men dette kan skyldes faktorer som er utenfor vår kontroll. Du skal ikke betale for perioden uten nett fra du har meldt inn feilen til den er rettet. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg og ta gjerne kontakt med oss igjen så vi får vi gått gjennom saken på nytt. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR