Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Bilforsikring fra DNB Forsikring

Les alle 80 omtaler og erfaringer om bilforsikring fra DNB Forsikring

80 omtaler
DNB Forsikring Bilforsikring
Rangert #8 av 19
innen bilforsikring
Bra
3,9
AV 5
3,8
Kundetilfredshet
Bra
4,0
Kundeservice
Bra
4,0
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 80 omtaler om bilforsikring fra DNB Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Bilforsikring
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Forsikring
Hva synes du?
"Mye rot med månedsbetalingene"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Ståle
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mye rot fra selskapet, når man bla. bytter bil, for høy forsikring og krav på ikke bet. Når d er betalt via nettbank?

"Dårlig skadeoppgjør"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Tomm
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Har tatt DNB / tidligere Vital ved fler tilfeller første gang i 2000 over noen år og andre gang nå fra 2014-2016. Har hatt noen erfaringer med skadeoppgjør ved begge anledninger som er bekymringsfullt. I 2000 truet de med at de økte polisen med x 5 hvis jeg tok ut kaskoskade på motorsykkel og senere i 2003 nektet de å betale ut for stjålet bag på reiseforsikring, da jeg hadde bopel i Danmark. Ønsket da å si opp mine andre forsikringer (for man må jo ha forsikring) og fikk da beskjed at de kunne jeg beholde, selv om jeg bodde i Danmark..
Nå i nyere tid hadde jeg en liten vannskade på parkett i huset. Takstmann vurderte skaden og konkluderte med at DNB skulle dekke skadene. Fikk så mail fra DNB om at takstmann hadde konkludert med at skaden ikke ble dekket og at jeg selv måtte stå for utvendig arbeid for å finne årsak. Heldigvis var jeg hjemme når takstmann var der, så kontaktet han på telefon. Neste dag fikk jeg mail fra DNB at de dekket allikevel.
Hadde også en episode med bil der de nektet ansvar, men ved at jeg leste og studerte på deres egne regler, så kunne jeg etter å ha snakket med 3 påståelige saksbehandlere, få bekreftelse av sjefen at DNB dekket skaden. Opplevet også det samme med reiseforsikring, hvor saksbehandleren kunne tilby meg veihjelp, men hadde ingen kunnskap om dekningen i forsikringen med reise Best.. Etter dette betalte jeg 9.000 mer i året for å bytte til IF. Er nå i vurdering av nytt selskap, men pris og utbetaling må samstemme.

Så hvis du ønsker et billig forsikringsselskap, der du må gjøre alt arbeid selv, hvis ikke dekkes du ikke, så er DNB å anbefale. Hvis ikke du liker paragrafer, regler og bruke tid på diskusjon, så legg til en 1000-lapp og bytt selskap.

"God forsikring"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
4 / 5
Arne F
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

God forsikring, men litt dyr. Måtte forøvrig presse for å få forsikret utvendig utstyr for det de er verdt.

"Feilaktig markedsføring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Alexander
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

I følge reklamen skal de dekke alt som andre forsikringsselskaper dekker. Desverre er ikke dette korrekt. De dekker ikke f. eks det samme som Tryg gjør med sin parkeringsskade pakke. Dette begrunner de med at siden det ikke medfører bonustap så dekker de det ikke.

"Et godt forsikringsselskap"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Åge
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

I 2013 ble min bil påkjørt på en parkeringsplass. Det var vitner som hadde sett påkjørselen. De viste meg hvor bilen som hadde kjørt på min bil sto parkert, like ved min bil. Tok bilder av skaden på min bil, og av skadene på bilen som hadde forårsaket skaden. Leverte bildene til DNB og motparten fikk all skyld. Oppgjøret gikk helt greit
Hadde en skade på bilen senere i 2013. Like før rundkjøringa i Langnes tunnelen fikk jeg en stein på venstre side av frontruta. Jeg kikket på skaden, og når jeg så framover igjen hadde bilene foran meg stoppet. Jeg rakk så vidt å begynne å bremse før det smalt. Min bil en Mazda 3 ble kondemnert, og to biler foran meg fikk skader. Oppgjøret gikk helt greit. Fikk leiebil til jeg fikk ny bil. Prisen på mine forsikringer har steget de siste årene, selv om jeg ikke har tapt bonus.

"Topp kundeservice og vært billigst på pris på forsikring"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har ikke hatt noen skadeoppgjør så det kan jeg ikke uttale meg om, men er billigst på de forsikringene jeg har behov for.

"Dårlig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Jose R
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Der ser ut som det er DNB er den som gjøre en tjenester og ikke motsatt
lite trivelig å snakke med kundeservice
de leverer ikke alt info med enn gang du må ringe mange ganger
ikke fornøyd det helle tatt.

"Dyrt og dårlig oppfølging av saker"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Ruben
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg synes prisen er uforholdsmessig høy.
Da jeg fikk en uforskyldt skade på bilen i et parkeringshus, sendte jeg inn saken til dnb. Denne er ennå ikke besvart 3 mnd. etter. Svært dårlig service til den prisen.

"Fornøyd med nåværende forsikringselskap, men ønsker billigere"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Mats
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Er fornøyd med nåværende forsikringselskap, veldig god dekning og god kundeservice, men kunne vært litt billigere.
God service, og god dekning ved bergning.

"Har egentlig ingen klager, uten om prisen"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Jan E
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra service og hyggelige kundebehandlere, har ikke hatt noen skader i det siste og mener at dette burde vært tatt hensyn til med hensyn til prisingen av forsikringen.

"Har aldri brukt DNB til noe. Er blitt en utro kunde."
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Roar Z. H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har ikke hatt kontakt med Dem. Har ikke hatt noe skade eller noe annet. Sender dette etter program på TV, forbrukerinspektørene. Byttet til DNB etter jeg byttet bank. Er bare hvert en trofast kunde som ikke har tenkt på dette før.

"Gode forsikringer som garanterer best dekning"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Robert
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ganske høy prisjustering (indeksregulering) fra 1. desember har gjort at jeg ønsker å sammenligne med andre leverandører.

"Dårlig håndtering av skade"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Steinar
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

NSF medlem, hadde bilen i DnB skadeforsikring. Lite hjelp å få, du må være advokat for å kunne føre skade sak til de. De er som et såpestykke, vanskelig å få tak i...

2 synes denne omtalen er nyttig
"Unngå på alle kostnader"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Jawad Q
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Avtalegirobeløp var satt for lav, dnb kansellerte alle mine forsikringer og jeg måtte leve en måned uten forsikring på bilen og alt.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Meget god service"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Dag
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Rask og god service, litt uklar i oppgjøret om hva som ville bli inngå. Ordnet seg til det beste for begge parter. Tommelen opp.

"Veldig fornøyd, med ett unntak, ansvarsforsikring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Jan
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

God erfaring og oppfølging i flere år.
Nytt som trekker ned: Egentlig ikke påbegynt sak, derfor kanskje urettferdig. Men har på generelt grunnlag fått opplyst fra saksbehandler at tross husforsikring "best" og ansvar, dekker de ikke skade på nabohus. Det må isåfall være "grovt uaktsomt". Merkelig logikk, da vanlig slurv tydeligvis ikke dekkes, men altså grov uaktsomhet. Eksempelet var en del fra vår hage som blåser på nabohus og gir skade. Tross forsikring kan man altså måtte betale en nabo mange millioner kroner av egen lomme...

"Svært bra service ved skade"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Svært bra service ved skade, men har måttet krangle på prisen som til tider har vært 25 % (5000 kr/år) Høyere enn konkurrenten Codan.

"Forsikringen var helt ok"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Hege T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Var forsikret i en fagforening som hadde avtale med DNB. Har byttet fagforening og ønsker derfor å se på andre forsikringsselskaper og evt. tilbud.

"Bra forsikring, men alt for dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Rose
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Best forsikringen jeg har hos dem er en bra forsikring, men er alt for dyr i forhold til bilens alder!

"Unødvendig dyrt"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Øystein
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra dekning, har hatt god bruk reiseforsikringen og har da fått god help. En får likevel tilsvarende forsikringer til betraktelig mindre andre steder.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Supert"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Omtalen omhandler

Hyggelig og rask behandling av sine kunder! Tok litt tid før jg fikk mitt oppgjør mn dt er vel normalt? Uansett så ble jg hele tiden informert både skriftlig og via tlf! Sender du DnB en Mail først så tar det ikke mer en 10 minutter før du blir oppringt igjen. Har bare positivt å si! Til og stole på. Vennlig og flinke som gir dg det skal ha service.

"Rot og uoversiktlig"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Jens L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det er rot og uoversiktlig når man er NSF medlem og har noen forsikringer hos DNB og noen hos NSF (men i virkeligheten er alle tilhørende DNB). Kundeservice i DNB er håpløst.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Riktig pris og god service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Har forsikret bil med ansvar- og delkasko. DnB kom som ved forrige gang jeg skulle forsikre bil billigst ut og kundeservicen er bra og tilgjengelig.

"Profesjonelle og hjelpsomme"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Alexander S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har ingen negative erfaringer med DNB forsikring.
Kanskje de kunne bli flinkere å markedsføre seg og tilbudet de har, men ellers er servicen du får hos dem heilt upåklagelig.

Vil absolutt anbefale dem.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Bra selskap"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Arve B
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

God service så langt, men en betalingsanmerkning skapte plutselig problemer i ft å dele opp terminbeløpet.

1 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 3 4 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 18 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer