Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
12
av 28 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
131
71
40
35
86
Sorter omtaler etter
Viser av 363 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har kun reiseforsikring hos Eika. Når skade oppsto, var de dyktige til å ivareta meg!"

Har kun reiseforsikring hos Eika. Når skade oppsto, var de dyktige til å ivareta meg! Etter at Eika krever at det må opprettes høyrentekonto, er jeg ikke interessert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mistenkeliggjort etter innbrudd"

Kom hjem etter ferie i usa 10 januar da hadde det vert innbrudd 8 januar. De hadde revet ut en inngangsdør og tatt alle nøkler til bil og bobil osv og eks andre ting. Politiet var her tok kun bilder, jeg kontaktet de 7 ganger med beskjed kontakte meg får ta fingeravtrykk enda ikke hørt noe. Så begynte marerittet med mitt forsikringselskap Eika ringte med en gang jeg landet på norsk jord og hjemme se hva som var borte sa att nøkler til bobil og bil og vogn er tatt, står ulåst hører ikke noe mer. Jeg kontakter de igjen og sier her står det ulåste biler får 700000, bare forsyne seg. Får ikke bekreftelse på att jeg kan sende de på verksted så ser jeg att de først har vert prøvet bryte opp verandadøren osv. Så får jeg plutselig beskjed att saken er stoppet, sendt til høyere hold ???? Så får jeg en telefon fra faver, ett byrå som utreder det kom ei dame fra tidligere politi, satt her spurte meg ut som om jeg var mistenkt følte jeg pga en symbolsk skade, så i dag ringer de fra polygon og skal hit se på verandadøren pga eika synes det var dyrt??? Hallo hele huset er pusset opp fra a til å, alt er nytt, det koster vel mer å sende flere selskaper hit enn betale ut det det koster reparere. Jeg skal ikke ha ut noen penger, hva med biler til 700000 som står her ??? Normal interesse fra forsikringen var og sikre de bilene men nei. Nokk er nokk så maken til behandling av kunder går ikke ann så tenk over før dere forsikrer dere sjekk først hva rutinene er hos alle forsikringer før dere tegner noe her i eika.

Oddvar K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr langt utenom"
2 syns denne omtalen er nyttig

Eika forsikring er helt ubrukelig på kundebehandling. meldte om skade på varmepumpe, fikk ikke tildelt noen saksbehandler og heller ikke kundekontakt. Eika avgjør saken med at de har hørt rykter om at det er en svakhet på dette produktet. Var det en Bilskade ville jeg vel fått avslag. fordi DE har hørt rykte om at jeg var over fartsgrensen, mitt Eika forhold er hermed Avsluttet. Til alle andre Sjekk kundeomtale !!!

Lars I. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fullstendig priset seg ut av markedet, får samme forsikringer til mye lavere pris i samtlige andre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Største komplottet jeg har vært borte i"

Aldri en eneste gang har jeg fått utbetalt det jeg har rett på. Ikke fikk jeg utbetalt for skadet pc i forsikring fordi brevet fra reperatør var i følge dem "ufullstendig". Det var det eneste de kunne gi meg. Da jeg opplevde brann og tingene mine innesperret, nektet de å utbetale det jeg hadde rett på selvom det står i dokumentene mine at jeg har rett på ved evakuering. I tillegg, overhører vi dem baksnakke meg på telefonen noe jeg syns er uholdbart i en "seriøs" forretning. Unngå dem. Vær så snill å ikke bli lurt av "billig" avtaler. Ikke verdt det når du ikke kan bruke det når du virkelig trenger

Per H. K
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk behandling"

Jeg falt og slo meg brakk over arm, og da ble jeg anklaget til og for fyll så måtte jeg skaffe på at var edru, på grunn av dette ble operert på europeisk helse kort. Det eneste var bra transporten fra Gardermoen til Kragerø.

Bjoern R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Meget dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når mitt tak skulle skiftes mente dei det var nok og skifte halve. Men dei fikk ikke tak i samme tak så dei mente to forskjellige tak ikke gjorde noe. Eksperter sa,at det ikke gjikk ann og sammenfalle to forskjellige tak. Men dei gadd ikke svare engang på portalen.

Jostein H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjekker pris, avtale"

Alltid lurt å ta en sjekk hvert år, har vært i eika i maaaange år og godt mulig fortsetter. Venter på tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandlig, sender ut dobbeltbetalinger"

For det første var det utrolig frekk kundebehandling ved en tlf samtale. Dessuten var det ingen hjelp å få. Har også opplevd flere ganger å få tilsendt dobbelt opp med fakturaer, selv om de blir betalt med en gang. Prisene øker også hele tiden, og jeg har endt opp med å betale mye mer enn hva jeg fikk tilbud om.

Joakim S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Horribel kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Eika i snart 8 år. Etter å ha fått avsluttet forsikringen pga en faktura som bommet på forfall med noen dager ble jeg enig med de om at sålenge faktura ble betalt snarest mulig skulle den starte opp igjen slik den var fra før. Faktura ble betalt og jeg fikk en telefon fra en meget uhyggelig kundebehandler (Skue Sparebank) som informerer at de kunne ikke aktivere forsikringen igjen da de så på meg som en risikokunde pga denne ene betalingen! Fortalte om avtalen jeg hadde stående men ble blankt avslått med vas og surr!

Thailand
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og vanskelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige og hjelpsomme folk men mangler en mere moderne kundesupport enn over telefon. Jeg har vært kunde i flere år men føler jeg mangler å få noe tilbake fra de med å gi meg bedre tilbud på mine nåværende forsikringer

Rebekka R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vrange og firkanta "
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fast kunde til Eika i åresvis, opplevd de som veldig de aller fleste ganger det har vært noe. Men litt ute av det blå, så ble forsikringen vår stengt av, vi hadde akkurat fått ny forsikring og glemt å sette opp beløpsgrense i nettbanken, samtidig som vi flyttet så mottok ikke varsler i post. Da var det et par regninger vi ikke fikk betalt, jeg kontaktet derfor Eika å spurte om hvordan ting lå ann, de sendte meg oversikt på faktura per mail, å sa det ikke var noe problem, bare betal innen neste uke. Tirsdagen i «neste uke» ble forsikringen stanset, jeg ringte Eika å ble fortalt at det var bare å betale og de skulle ordne forsikringen. Jeg betalte, ble oppringt, der de forklarer at de ikke kommer til å sette på forsikringen igjen. Helsikes idiotisk policy med elendig dårlig kundebehandling. Null forståelse. Selv når Eika selv feilinformerer meg som forbruker. ALDRI igjen eika.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogante folk!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet fungerte bra helt til vi hadde boligbrann i mars 2018. Da fikk vi merke hva de står for!! Ble tilbudt en elendig erstatning for våres 11 år gamle bolig som brant ned til grunnen.. Det lot seg ikke gjøre på noen som helst måte og komme i mål med erstatninga vi fikk! Manglet nesten en mill på at vi skulle få opp igjen tilsvarende hus som vi hadde!! Hadde mange samtaler med de om dette, men fikk alltid veldig arrogante og avvisende svar! Og ble til tider gjort narr av og ledd av! Måtte få hjelp av en flink advokat for og få ut det vi hadde krav på!! (nesten alt da). Han avdekket et tydelig forsøk på bedrageri fra Eika og skjønnsmennene som taksere huset våres! Vurderte politianmeldelse.. men hadde ikke mer krefter igjen til det.. styr unna folkens!! Dette er arrogante bedragere!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget fornøyd"

Lave priser i forhold til andre selskaper. Meget bra kundeservice. Fikk ekstra bonus ved flytting fra et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utmerket"

Har ikke hatt noen problemer med selskapet. Har nettopp gjennomført en kaskoskade med selskapet som er uten noen problemer.

Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men som alle andre selskapet blir det dyrt når man skru opp kjørelengden"

Billig og bra kundeservice. Har riktignok ikke trengt å bruke forsikringen, så kan ikke uttale meg om den biten

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, greie priser men dessverre litt rotete med detaljer"

Gode priser, god service og fikk god hjelp når bilen min ble stjålet. Det dårlige er at de roter fælt med detaljene på forsikringene, kjørelengde på biler blir forandret uten at jeg ber om det, detaljer på husforsikring endres, osv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sånn passe fornøyd. Forsikringen stiger i kr. å betale"

Eg vart ikkje fornøyd med min reiseforsikring, eg mista min rygsekk med forskjellig i og fek litte i erstatning, det var i forbindelse med min ferie.

Princely N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig selskap"

Det behandlet meg som en dritt person og lurte meg. Fikk sensitiv informasjon og navngi personer når jeg snakker med dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendige på skadeoppgjør og dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Brukte Eika som forsikringsselskap i mange år, etter mange skadefrie år så var eg ute for eit uhell med bilen og det var ei surrealistisk oppgjør. Måtte sjølv heile tida dytte på saksbehandler for det virka som om han godtok alt motparten sa ukritisk... Vart mektig irritert etter dette slette arbeidet, satte så i gang med å bytte selskap og fant ut at eg betalte dyrt for mine forsikringer hos Eika. Etter nokre år i nytt selskap som eg aldri hadde nokre skader hos så vart eg kontakta av ein ivrig selger for Eika forsikring som ville ha meg tilbake som kunde. Sa eg hadde dårlig erfaring med både skadeoppgjør og pris og ønska ikkje å vere kunde der igjen. Han insisterte på å gje meg pris og den var faktisk ikkje så værst. Spurte så om dette var lokkepris og om dei tok det igjen på fornyelsen og fikk eit tydelig nei på dette. Kva skjedde så... Fornyelsen kom, heile besparelsen vart henta inn og vel så det, DYRT vart det.... Uka etter fornyelsen så hadde eg eit lite uhell med bilen min, liten fillesak heldigvis. Skade for nokre tusenlapper på min, ingenting på motparten sin bil. Eg krevde å skrive skademelding fordi eg meinte eg var skyldfri, motparten ville bare reise. Men kva f... trur du så Eika klarer å rote til denne gongen også, joda skylddeling og null interesse for å hjelpe sin egen kunde nok ei gong. Då har eg brukt Eika for siste gong, meget dyrt og dei gidder ikkje å ta i saker der utfallet ikkje er 100% klart på forhånd...

Er I. K. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Useriøst forsikringsselskap!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke forsikring i Eika selv, men motpart som kolliderte med meg var forsikret der. Ingen tvil om at det var motparts skyld i og med at jeg sto parkert. 5 mnd etter kollisjonen og skademelding og alt er levert, og kjøretøyet er reparert på verksted, så ringer Eika til meg (som ikke er kunde der engang). De stoler tydeligvis ikke på sin egen kunde med det han har forklart, og i tillegg sitter å påstår at jeg har vært uten førerkort når hendelsen skjedde, og når det blir motbevist så stiller de spørsmål til skadene mtp kostnad på verkstedet osv, og syntes at det var tvilsomt at den skaden skulle koste så mye penger. I dette tilfellet var det snøscooteren min som fikk skade på forstillingen, noe som er svært dyrt i utgangspunktet, også var det andre skader i tillegg. Så begynte de å spørre hvordan terrenget var der hvor kollisjonen oppsto. De driver å fisker etter grunner for ikke å måtte betale reparasjonen, og det virker som de er ute etter sin egen kunde for å gjøre sånn at han må dekke alt selv. Å dessuten høres det ut som kundebehandler er beruset eller full når han ringer. Jeg har ALDRI vært borti at motparts forsikringsselskap ringer å spør masse spørsmål ang skader og beløp, og selve hendelsen. Er det ikke derfor man leverer skademelding til sitt eget forsikringsselskap? Føler jeg satt i avhør med et selskap jeg selv ikke bruker engang. Rett å slett useriøst. Anbefaler ingen å legge igjen penger hos Eika. Fyttirakkern for et amatøropplegg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For mye økning pr. år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt grei, men prisen øker for mye pr. år, og ble til slutt for dyr. Nesten 12 tusen i året for en 10 år gammel bil (+ reiseforsikring) er for dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble trekt dobbelt på forsikringene våre etter å ha byttet avtalegiro fra Eika til DnB. Eika kunne ikke svare på hvorfor de trakk to ganger, men mente vi måtte snakke med DnB (som ikke har noen ting å gjøre med forsikringene). På toppen av det hele valgte de å sende en sak til inkasso som var betalt innenfor fristen. Etter å ha lagt fram utskrift, betalingsoversikt og historikk nektet de fortsatt å stoppe inkasso da de nektet å betale Svea inkasso sine gebyrer. I forkant av å sende til inkasso sendte de heller ikke ut betalingspåminnelse eller inkassovarsel. Eika gir seg blanke i lovverk og regler og tøyer grensene til å passe seg selv. Dette scenarioet endte opp med å koste oss flere tusen kroner. De mistet forsikring for bolig, bil, kommende hytte, ulykke, reise og livsforsikring. I tillegg mistet de oss som bankkunder. Håper flere gjør det samme.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke igjen det det koster og mister masse penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke igjen det det koster og mister masse penger. Ikke bruk denne reiseforsikringen!!! Er ikke så gammel så kan ikke tjene opp pengene før mange år sikkert fordi er ikke gammel nok til å få jobb enda.

Inge B. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye tull med min nettbank, fikk purring enda jeg hadde betalt. til og med purregebyr på kr 70. da vil jeg skifte forsikringsselskap.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR