Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 29 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
138
76
46
38
95
Sorter omtaler etter
Viser av 393 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bil forsikring pluss"

Har eika sin beste forsikring og er totalkunde, fikk maskinskade på bil dvs elektrisk feil... Bil ble levert med bergingsbil til merkeverksted. Det tok 92dager å reparere bil... Grunnet null oppfølging ifra Eika så hadde jeg leiebil i 5dager først og i 12dager til slutt.. Alt dette grunnet lure vilkår. Måtte kjøpe meg ny bil under reparasjonsperioden. Forkastelig selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Værste reiseforsikring"

Ikke anbefalt å bruke avbestilling og reiseforsikring via NAF Xtra, de har avtale med Eika forsikring. Når vi må kansellere reiseopphold pga COVID19, blir ingenting dekket. Da krever de plutselig en helårsforsikring. Reisen ble bestilt i januar. Lureri.

Runar C. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begynner og bli griske"

Har vert ok begynner og bli griske... Har ikke mere og tilføye men synes de er blitt mye dyrere. Synes det er merkelig at en mann på 54 år kjører skadefritt i mange år og har full bonus 75% 5 året eller mer... får forhøyet forsikringspremie etter og ha kjørt skadefritt i 2 år med siste registrerte bil. Jeg fikk en økning på årspremien på ca 25% etter og ha vert en ansvarlig sjåfør som har kjørt skadefritt, i tillegg har da bilen sunket i verdi på disse 2 årene. Jeg blir straffet av Eika for og kjøre skadefritt ikke premiert... Hade takk for oss..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overpriset, ikke fleksibel og slett kundebehandling"

Selskapet selger forsikring gjennon sparebankene og tar veldig godt betalt i "administrative omkostninger" Alle mine kontakter med kundebehandlere har vært ubehjelpelig og grenset til det uhøflige. At selskapet delegerer kontakt til sparebankene gjør det vanskelig å finne ut hvem som kan ordne opp i saker. Ingen selvbetjening på nett.

Øystein K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs. Svarer ikke på hverken muntlige eller skriftlige henvendelser."

I forsikringssak så unnlater de å svare både på muntlige og skriftlige henvendelser. Sier at skriftlig svar kommer, men svar kommer ikke. Elendig dialog med reparerende verksted. I samtale med verksted får jeg oppgitt at skadens omfang kommer på ca. 34-35.000. Så får jeg regning på ca. 54.000. Mottar ikke svar på gjentatte muntlige og skriftlige henvendelser om dette.😠👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig god service"

Veldig god oppfølging og service. Og rask til å ta tak i situasjoner som oppstår i forbindelse med forsikringssituasjoner.

Mamemoun A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God forskring"

Jeg har jobbet med dette tillitsselskapet før, og det er bra, og prisene er attraktive og gode. Takk. Jeg anbefaler alle å melde seg inn i dette kjente selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bånn i bøtta, anbefaler ingen å ha noe forsikret i Eika."
1 syns denne omtalen er nyttig

Takstmannen var der ikke for kunden, men kun for selskapet. Takstrapporten er ikke korrekt. Kommer til å si opp alle forsikringer i Eika.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig reiseforsikring, utvidet sådan"

Dekker ikke kansellert del av ferie grunnet corona og pålagt evakuering til Norge fra Spania 25.3.2020. 2 av 3 uker mistet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har en underlig omgang med sannheten"
1 syns denne omtalen er nyttig

De benekter, lyver seg unna sannheten. Slik at det rammer familier hardt. Ingen kryper vel under sokkelen på kjøkkeninnredning for å koble fra vannrør, etter at Reco utbedret skade etter lekkasje på oppvaskmaskin 2 måneder før. Kjøkkenbenk med tilhørende vannrør under ble demontert og skulle vært montert ved oppretting av denne skaden. Dette er ren svindeloppførsel fra Reco og Eika i etterkant å fraskrive seg ansvar for eget arbeid. Advokat og forbrukerombud blir satt på saken, tillit til folk i Eika og Reco er på minussiden. Media er også interessert i å publisere saken, om ikke Eika og Reco inntar en annen omgang med sannheten og løgn beklages.

Kolbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget bra kunde oppfølging"

Kjempe bra service og informasjon fra fast kundekonsulent i Sandnes Sparebank. Er billigere og enn mange andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har vært svært fornøyd"

Har ikke hatt problemer med bilen slik at vi ikke har trengt hjelp fra de. Ang, reiseforsikringen har vi brukt den 2 ganger. Har vært svært fornøyd med hjelpen vi har fått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende oppgjør"

Ikke villig til å godta min forklaring. Bestilt utvidet forsikring ble ikke akseptert og erstatning ble derfor redusert fra forsikring pluss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reise forsikringen styr unna."

Styr unna vist du trenger reise forsikring. De dekker ikke kanselleringer til Italia i disse tider, Noe alle andre gjør, iallefall de store som Europeiske. Betal noen kroner til å opplev sømløs hjelp andre plasser

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tilgjengelighet og oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt noen utbetalinger eller saker der, så er ikke kjent med om de er vanskelige på det. Men fikk inkasso i forbindelse med flytting, til tross for å ha sendt dem ny adresse og alt. Det var null forståelse å oppdrive, så styr unna.

Kristianius
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vennlige kundebehandlere med god service som gir lav pris!"

Først var det lav pris som avgjorde valget. Deretter ble det faktorene; trygghet, service-vennlighet og god pris! En kombinert trio som utgjorde valget enkelt å fortsette å være kunde. Det er oftes de små selskapene som er best. De uten store reklame budsjetter men som deretter må satse hardt på god service og lav pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har kun reiseforsikring hos Eika. Når skade oppsto, var de dyktige til å ivareta meg!"

Har kun reiseforsikring hos Eika. Når skade oppsto, var de dyktige til å ivareta meg! Etter at Eika krever at det må opprettes høyrentekonto, er jeg ikke interessert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mistenkeliggjort etter innbrudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kom hjem etter ferie i usa 10 januar da hadde det vert innbrudd 8 januar. De hadde revet ut en inngangsdør og tatt alle nøkler til bil og bobil osv og eks andre ting. Politiet var her tok kun bilder, jeg kontaktet de 7 ganger med beskjed kontakte meg får ta fingeravtrykk enda ikke hørt noe. Så begynte marerittet med mitt forsikringselskap Eika ringte med en gang jeg landet på norsk jord og hjemme se hva som var borte sa att nøkler til bobil og bil og vogn er tatt, står ulåst hører ikke noe mer. Jeg kontakter de igjen og sier her står det ulåste biler får 700000, bare forsyne seg. Får ikke bekreftelse på att jeg kan sende de på verksted så ser jeg att de først har vert prøvet bryte opp verandadøren osv. Så får jeg plutselig beskjed att saken er stoppet, sendt til høyere hold ???? Så får jeg en telefon fra faver, ett byrå som utreder det kom ei dame fra tidligere politi, satt her spurte meg ut som om jeg var mistenkt følte jeg pga en symbolsk skade, så i dag ringer de fra polygon og skal hit se på verandadøren pga eika synes det var dyrt??? Hallo hele huset er pusset opp fra a til å, alt er nytt, det koster vel mer å sende flere selskaper hit enn betale ut det det koster reparere. Jeg skal ikke ha ut noen penger, hva med biler til 700000 som står her ??? Normal interesse fra forsikringen var og sikre de bilene men nei. Nokk er nokk så maken til behandling av kunder går ikke ann så tenk over før dere forsikrer dere sjekk først hva rutinene er hos alle forsikringer før dere tegner noe her i eika.

Oddvar K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr langt utenom"
2 syns denne omtalen er nyttig

Eika forsikring er helt ubrukelig på kundebehandling. meldte om skade på varmepumpe, fikk ikke tildelt noen saksbehandler og heller ikke kundekontakt. Eika avgjør saken med at de har hørt rykter om at det er en svakhet på dette produktet. Var det en Bilskade ville jeg vel fått avslag. fordi DE har hørt rykte om at jeg var over fartsgrensen, mitt Eika forhold er hermed Avsluttet. Til alle andre Sjekk kundeomtale !!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Lars I. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fullstendig priset seg ut av markedet, får samme forsikringer til mye lavere pris i samtlige andre selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Største komplottet jeg har vært borte i"

Aldri en eneste gang har jeg fått utbetalt det jeg har rett på. Ikke fikk jeg utbetalt for skadet pc i forsikring fordi brevet fra reperatør var i følge dem "ufullstendig". Det var det eneste de kunne gi meg. Da jeg opplevde brann og tingene mine innesperret, nektet de å utbetale det jeg hadde rett på selvom det står i dokumentene mine at jeg har rett på ved evakuering. I tillegg, overhører vi dem baksnakke meg på telefonen noe jeg syns er uholdbart i en "seriøs" forretning. Unngå dem. Vær så snill å ikke bli lurt av "billig" avtaler. Ikke verdt det når du ikke kan bruke det når du virkelig trenger

Per H. K
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk behandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg falt og slo meg brakk over arm, og da ble jeg anklaget til og for fyll så måtte jeg skaffe på at var edru, på grunn av dette ble operert på europeisk helse kort. Det eneste var bra transporten fra Gardermoen til Kragerø.

Bjoern R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Meget dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når mitt tak skulle skiftes mente dei det var nok og skifte halve. Men dei fikk ikke tak i samme tak så dei mente to forskjellige tak ikke gjorde noe. Eksperter sa,at det ikke gjikk ann og sammenfalle to forskjellige tak. Men dei gadd ikke svare engang på portalen.

Jostein H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjekker pris, avtale"

Alltid lurt å ta en sjekk hvert år, har vært i eika i maaaange år og godt mulig fortsetter. Venter på tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandlig, sender ut dobbeltbetalinger"

For det første var det utrolig frekk kundebehandling ved en tlf samtale. Dessuten var det ingen hjelp å få. Har også opplevd flere ganger å få tilsendt dobbelt opp med fakturaer, selv om de blir betalt med en gang. Prisene øker også hele tiden, og jeg har endt opp med å betale mye mer enn hva jeg fikk tilbud om.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR