Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

188 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
8
av 22 innen
forsikringsselskap
63%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
75
39
19
18
37
Sorter omtaler etter
Viser av 188 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Huset på 250 kvm må totalrenoveres, - eika tilbyr 190 000"

Prisen i Eika Forsikring er bra, men det hjelper lite når man må bruke forsikringen. Kjøpte et hus som hadde mus over alt i 2014. Dette gikk da på forrige eiers forsikring, - EIKA! Det hadde vært mus i hele huset (Sokkeletasje, hovedetasje og loft). På grunn av inn- og utlekting kunne de springe fritt over alt. Jeg fikk legeerklæring på at jeg ble syk av all museurinen som hadde bygd seg opp i huset i fra 1973 til 2014. Jeg får utbetalt 190 000 for å rive alle vegger, to himlinger, skifte all isolasjon og bygge opp alle vegger - finner dessverre ikke noen snekker som vil utføre jobben og koste alle materialene for denne summen. Har klaget seks ganger og fått to ulike takstmenn. Den siste takstmannen fra Østlandstakst skriver ting i rapporten som ikke stemmer og er rett og slett helt motbydelig i sine uttalelser. Jeg blir meget provosert når han hevder jeg har sagt ting jeg ikke har sagt. Man kunne blitt sykemeldt av mindre. Fælt at det skal være slik. Det er på grensen til psykisk terror og personangrep. Jeg er meget, meget skuffet over at man kan behandle andre mennesker på denne måten.
Nå blir det intern klagenemnd og deretter Finansklagenemnda, - dette finner jeg meg ikke i. Men uansett, - det blir ikke noe mer Eika Forsikring samme hvor billig det er!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svindel, styr unna!"

Huset mitt brant mens jeg var forsikra i Eika. Dette var starten på et mareritt der jeg ble forsøkt svindlet gang på gang.
De sendte inn en takstmann som konsekvent løy om alt mulig. Ovnen var så gammel at jeg ikke kunne forvente mer enn 30% dekning, parketten var så gammel at jeg ikke kunne forvente mer enn 20% dekning, jeg hadde helt sikkert ødelagt murpipa og forårsaket brannen sjøl, det ville bli dyrt å sette i stand huset igjen. Kort sagt, jeg satt igjen med et inntrykk av at forsikring var bortkastet.
Så viste det seg at takstmann hadde invitert en venn av seg fra ISS (nå Recover) til å vurdere skadeomfang og utbedringsprosess. Takstmannen sto i gangen i hvitskjorta si mens en som hovedsakelig hadde jobbet med klesvask de siste 12 årene vurderte hvordan huset mitt skulle settes i stand igjen.
Det viste seg også at Eikas saksbehandler hadde redusert størrelsen på huset mitt uten mitt samtykke "for å kunne tilby meg rimeligere forsikring." Har i ettertid prata med flere som har oppdaget at husene deres plutselig er forsikret i andre kommuner etc, sannsynligvis av samme årsak. Dette er juks, og burde bli anmeldt. Problemet er imidlertid at forsikringsloven fritar forsikringsselskaper og deres ansatte for skyld ved denne type "feil". Derimot er det du som forsikringskunde som får skylda om du ikke leser forsikringsbeviset, og påpeker denne type feil...
Jeg avsatte både takstmann og ISS etter kort tid. Livet er for kort til å slite med inkompetente og løgnaktige svindlere.
I dag er jeg forsikret hos Gjensidige.

Lei-Unødvendig-Dyre-Forsikringer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greit selskap, men øker godt på pris!"

-Hyggelige og hjelpsomme.
-Synes de øker prisene litt heftig årlig, men kan gi mulighet til forhandling:)
-Har ikke hatt uhell, så har ingen erfaring ang de der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lokalt kontor, god tilgjengelighet og god kundebehandler"

Personlig kontakt ved behov, lokalt kontor,
blir kontaktet hvert år for eventuelle forandringer i forsikringsbehov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjapt og ryddig oppgjør etter motorhavari bobil"

Kjapp kontakt mellom verksted. Eika og takstmann, fikk ny motor uten noe krangling, betalte kun avtalt egenandel, meget bra oppfølging og raskt ordnet igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Kundebehandler sa at mannen min var såpass gammel at han snart skulle i kista, og da var det viktig å satse litt!!! FORFERDELIG.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna. Virkelig elendig. Bare bråk"

Har igjennom 8 til 10 år, som jeg hadde Eika opplevd ødelagt stuevindu, saken tok ett år før jeg fikk oppgjør.
Legehjelp i USA.. Oppgjøret tok over ett år her også...
Tilslutt fikk jeg en vannskade og da fikk jeg nok, mere enn nok...
3 år tok det med diskusjoner og bråk. Da orket jeg ikke mere, fikk nok, skiftet selskap og tok alt på egen kappe. Huset ble ødelagt takket være et elendig selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

Jeg vil gjerne sjekke flere selskaper syntes bilforsikringen er dyr i eika. Er det selskaper som er interessert så flyter jeg det jeg har dit. Har vert inne å sett på tema forsikring, spennende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tar ikke vakttelefon"

Hva er vits med vakttelefon når ingen svarer? Kommer til å skifte til et seriøst selskap etter dette.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Eika, ikke optimal løsning for meg"

Grunnet betalingsanmerkning, må jeg betale halvårlig, istedet for månedlig, noe som ville hjulpet på min økonomiske situasjon. Jeg betaler pr nå mellom 1700, - og 1800, - pr sjette mnd. Det er mye penger for en som er uføretrygdet. Jeg er også avhengig av bil, selv om jeg ikke kjører så mye, jeg har fått diagnosen kols og jeg bor ca 6 km fra nærmeste butikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra oppfølging ved bilbrann"

Har hatt eika i mange år. Hadde en bilbrann i vinter. Veldig bra oppfølging og et ryddig oppgjør fra Eika.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Pris noe høy"

Ingen negativ erfaring, heller ikke hatt behov for å benytte forsikringen. Men vet at mange betaler mindre enn jeg gjør.

Henning J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget skuffende behandling etter skade på vannledning"

Etter skade oppå vannledning og dertil problemer med vann som trakk inn i bad og bod, tok jeg kontakt med selskapet og fikk omgående beskjed om å sette igang tiltak. Noe som naturligvis ble gjort. De valgte å ikke sende takstmann for å se på skadene. Etter at det hele ble utbedret på rimeligste og raskeste måte, får jeg så høre at siden dette var en kopperledning ville de trekke fra 65 prosent av den totale fakturaen. Dette til tross for at det på det tidspunkt vannledningen ble lagt, i 1983, ikke var tillatt å legge plastledning, som visstnok skulle blitt dekket fullt ut. Jeg fikk utført dette på beste og rimeligste måte og hadde - tilsynelatende - god kontakt med saksbehandleren. Det fikk jeg lide for. Selvfølgelig har jeg kontaktet advokat og selvfølgelig tar jeg saken til Finansklagenemda. Og like selvfølgelig - jeg bytter selskap så snart det er mulig. Styr unna Eika!

Jack A. A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"liten forståelse for min situasjon-jeg er bileier ,mens ha gitt f i å betale og jeg får svi-nektet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Liter imøte kommenhet og innhenting av skade opplysninger av andre og godtok disse uten å snakke med oss. Dett gladt en varmt vann

Otto S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Lokal agent som er bra"

Lokal agent som er bra, men de er vel som de fleste når det kommer et skadetilfelle, prøver å vri seg unna så langt det går.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags!"

De har ikke egen webside for forsikringstakere. Jeg får forsikringsdokumentene tilsendt på papir. All kontakt fra meg går via kundebehandler i min bank. Jeg har ikke hatt noen skade så jeg vet ikke hvordan de vedr. skadeutbetalinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service :-) Har alt i samme bank og det er ikke noen som er bedre en Eika:-) Har sjekka mange selskap å ingen klarer bedre pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gode forsikringer men litt rot med betaling av og til"

Lettvint og bra, men litt rot med betalingene av og til.
Kan plutselig få regning på 6mnd når jeg har valgt å betale hver mnd osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget gode priser og god hjelp!"

Jeg har forsikring gjennom lokalbanken i Eika, og har flere ganger gjort unna forsikringspraten på kort tid, enkelt og greit. Det meste fikses raskt, og har aldri opplevd noe tull. Savner litt en chat-løsning for å få kontakt med Eika direkte. Litt tungvint å ta alle henvendelser eller spørsmål på mail eller via banken min.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alltid god hjelp!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært med i to trafikkuhell, ett som offer og ett som skyldig. Veldig fornøyd med hvordan forsikringsselskapet har løst det.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forkastelig og risikabelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp forsikringen min uten varsel da jeg skulle bytte selskap. Det nye selskapet satte overføring og oppsigelse noen mnd. frem i tid, men de sa opp forsikringen lenge før min nye forsikring skulle starte. Jeg var uten forsikringer i 1 mnd. Før jeg ble klar over dette. Dersom huset hadde brent ned eller noen hadde vært involvert i en trafikkulykke med min bil ville jeg blitt ruinert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Valg av takstmenn uten nødvendig kompetanse har trenert vår husforsikringssak i 10 år"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg oppfatter at Eika ikke har ønske eller vilje til å finne årsak til skade og derved trenerer saken.
I vår sak har Eika brukt (bevist eller ubevist) takstmenn uten kompetanse i flere runder over en 10 årsperiode uten å kunne finne årsak til skade.
Etter at vi på egenhånd og for egen regning engasjere takstfirma med kompetanse på aktuell skade ble skaden umiddelbart definert med årsak og skadeomfang og vi fikk gode råd om utbedring.
At Eika umiddelbart deretter finner en ny takstmann som brukes til å vri skade årsak slik at den ikke gir dekning og tilbakeviser all form for støtte og hjelp er bare trist og bekrefter at hensikten med ikke å bruke kompetente takstmenn var å trenere saken.
Uansett dekning eller ikke hadde det vært greit å få dette avklart litt raskere ved hjelp av forsikringsselskapet slik at vi hadde unngått over 10 år med problemer og ekstra kostnader.
Det burde være slik at forsikringsselskapet ønsket å hjelp ikke motarbeide!
Vi har bedt Eikas klageordning se på saken, men (selvfølgelig) støtter de sitt eget syn og oppfattes i tillegg ganske så arrogante i sin kommunikasjon!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"For dyre på kjøretøy"

Velger nå å bytte til DNB selv om de er litt dyrere på huset. Eika er mye dyrere på MC og snøscooter og da blir de mye dyrere.

Frøydis
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Prisstigning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er misfornøyd med den formidable prisstigning de siste årene. Synes forsikringspremien er satt altfor høyt i forhold til at huset mitt ikke er fullverdiforsikret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Nekter å dekke tap og elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke kunde selv men ble påkjørt av en som var kunde hos de. Feilen er avgjort at den ligger hos kunden. Eika forsikring nekter å dekke utgifter i forbindelse med leiebil i julehøytiden selv om vi har en unge under ett år og vi skulle reise ca 40 mil med gaver, bagasje, vogn, barnesete ++ både til overnattingsbesøk og kveldsbesøk. Ikke noe samarbeid bare blank avvisning selv om denne saken, subjektivt sett, helt klart dekkes av skadeerstatningsloven. De mente at kollektiv i julehøytiden over så store strekninger, med mer bagasje enn vi klarer å bære, er det vi burde gjøre for å minske det økonomiske tapet.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap