Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

229 verifiserte omtaler
3,5/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
12
av 22 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
91
44
24
22
48
Sorter omtaler etter
Viser av 229 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Ole S. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Godt tilbud for førstegangskunder"

Eika gir 50% bonus på første bil, og det er det så vidt jeg kan se ingen andre som tilbyr. I tillegg har de en måneds- og totalpris som er lavere enn de fleste andre forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De prøver å svindle personer ved utbetalinger"

Min bil var i kollisjon og motparten hadde skylden, Eika er utrolig vanskelig og lite smidig ved utbetalinger. De prøver seg med utrolig lav verdi på bilen, så øker de opp med 50% og så er de bastante på den summen de har kommet fram til på 2 gangs tilbud fra takstmann. En slik arrogant holdning til kunder som er totalkunde hos de er svært lite tilfredsstillende.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"God bonusordning"

Generelt et godt pristilbud, men savner en forsikringspremie til unge sjåfører som kjører skadefritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tok av forsikring på bil uten å sette igang ny forsikring på bil"

Opplevde at de tok av bilforsikringen min for så å ikke sette på ny når jeg var i en bytte prosess rett før sommerferien. Oppdaget selv etter nesten 3 uker at bilen manglet forsikring. Hadde da kjørt mange km på 14 dager, og hadde vært på ferietur i Danmark uten forsikring på bilen. Må si dette er veldig skremmende med tanke på hvis noe skulle skjedd meg eller andre. Dette er da hovedgrunnen til at jeg velger å se etter annet selskap, samt prisen som jeg mener er vell høy med tanke på at alle mine forsikringer er hos eika.

Arne K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Månedlig gebyr på 10,-"

Jeg syns det er at dumt at min lokale Eika-bank, og sikkert flere banker, uten å si fra nå trekker 10 kroner i mnd i tillegg til årsgebyret på mitt VISA-bankkort som VISA tar.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Faktura"

Tar seg til rette på nettbanken uten varsel, bortforklaringer å ellers overhyggelige, men trige å drar på det meste uten når det gjelder innbetalinger/trekk fra banken.

Bjørn R. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Totalkunde"

Raskt svar på alle spørsmål
Det som IKKE er bra er at EIKA IKKE VIL ha kunder som vil forsikre ombygde busser til campingbiler.
Bedre kundevennlighet og med det menes forståelse for den enkelte kundes situasjon og behov.
Generelt sett er EIKA et selskap som har "glemt" hva kunder er og tenker 90% økonomisk gevinst per kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget kundevennelig"

Hyggelig kundebehandler, spør om du har gjort endringer slik at forsikringen din blir billigere. Minner på og sender oppdateringer en gang i året. Hvis du ikke bruker forsikring går egenandelen din ned for hvert år på alle dine forsikringer. Gunstig for meg hvis det skulle hende noe. Har hatt det samme selskapet i 15 år.

Per E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandlere"

Har lokale kundebehandlere.
Er ikke helt fornøyd med resultetet av en skadesak for annet familiemedlem. Synes Eika var litt for slappe her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig konsern og kundebehandlere"

Etter en forsikringssak er det helt klart at jeg aldri skal ha noe med Eika konsernet å gjøre igjen. Jeg har blitt møtt med total ignoranse.

Hold dere langt unna Eika, det er mitt beste råd! Velg heller et seriøst konsern som IF eller Gjensidige om dere skal ha forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"

Ble påkjørt i mai. Fikk svar i oktober. Det er jo en meget lang behandlingstid?

Dessuten så måtte jeg som kunde innhente taksering fra et eksternt firma.
Å drive med dialog fra tre-fire forskjellige kontakt personer i eika som ikke var i stand til å gi meg informasjon på hvem som hadde saken.

I det svaret jeg fikk, så hadde eika brukt denne takseringen som jeg innhentet med deres takstpersons navn på. Dette blir jo helt feil!

Styr unna om du vil ha et selskap så ivaretar deg som kunde. Det er absolutt ikke vi som kunder som skal være nødt til å purre på forsikringsselskapet å drive taksering av skader.

Det som Eika burde ha gjort eg: Å gi begge parter kontaktinformasjon til hvem som er saksbehandler, gi oss estimert tid på ferdigstillese av saken og innhente informasjon som er viktig for å belyse saken for begge parter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Meget rigid og lite serviceinnstilt medarbeider i Fornebu sparebank. Her lytter man ikke til kunden.

Per Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ryddig greit. Middels priset. Lokalt tilknyttet. "

Ryddig greit. Middels priset, har pga alt i et med bank. Ryddig og raske avklaringer. Bra service lokalt tilknyttet.

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig service"

Eika svarer aldri på henvendelser og jeg betaler omkring 10 000kr i året på forsikringer. Elendig service og føler ikke jeg får det jeg betaler for samt heller ingen hjelp ved spørsmål.
Konkluderer med elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk kundeservice"

Fikk bilproblemer på ferie, har super forsikring. Kom etterhvert til et kundesenter? Som ga meg kun dårlig mage. Ingen snakk om leiebil, hjelp til noe annet en redningsbil. Og vips 4 timer senere dukket den opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring"

Ingen hjelp å få! Har blitt frastjålet alt på reise, får ikke svar eller noe tilbake på forsikringen, politianmeldelse hjelper heller ikke!
Svindlere rett og slett.
Moderne Mafiavirksomhet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke hjelp å få"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig!
Uansett hva det er som skjer så er det umulig å få hjelp.
Stjålet telefon. Ikke noe hjelp.
Ødelagt kamera på reise med reiseforsikring som jeg ble fortalt at skulle hjelpe i slike situasjoner, ikke noe hjelp.
Påkjørt bakfra - greit nok ikke eika som skulle ordne opp, men når jeg ringte de å spurte hvem jeg skulle snakke med mtp bytte av bilstoler til barn mente de at man ikke trengte å bytte bilstol.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Eika er OK, men mangler erfaring med min nye bil"

Eika er OK. Hyggelige personer å snakke med. Eika har liten erfaring med min nye bil og jeg ønsker derfor tilbud fra andre.

Gheshlaghi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gjerrige!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er bra! Jeg har sittet fast i Danmark i 3 dager uten og få vite hva som skjer og idag så ringer jeg de og da sier de til meg at nei, de dekket ikke det. Jeg har hatt bil + dems som er bare piss! Istedenfor og hjelpe meg så drar han et sånt regnestykke for meg som ikke har noe mening idet hele tatt! De tenker heller på sin lommebok en kunden som har problemer i utlandet!
De betalte ikke leiebil heller.
Jeg måtte punge ut 12000 NOK for det her.
Møkka firma og gjerrige er dere!
Min forsikring blir byttet ut idag!!!

Torolf K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig billig og bra forsikring for unge sjåfører"

Dyktige folk med hode priser for unge sjåfører. Fikk nettopp utbetalt min 5000 kroners bonus for å ha kjørt skadefritt i fem år.

Jonathan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjempe fornøyd kunde"

Har absolutt ingenting negativt og si om eika forsikring. Alltid fått den service om ikke mer, anbefaler det sterkeste, knall priser og dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Huset på 250 kvm må totalrenoveres, - eika tilbyr 190 000"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisen i Eika Forsikring er bra, men det hjelper lite når man må bruke forsikringen. Kjøpte et hus som hadde mus over alt i 2014. Dette gikk da på forrige eiers forsikring, - EIKA! Det hadde vært mus i hele huset (Sokkeletasje, hovedetasje og loft). På grunn av inn- og utlekting kunne de springe fritt over alt. Jeg fikk legeerklæring på at jeg ble syk av all museurinen som hadde bygd seg opp i huset i fra 1973 til 2014. Jeg får utbetalt 190 000 for å rive alle vegger, to himlinger, skifte all isolasjon og bygge opp alle vegger - finner dessverre ikke noen snekker som vil utføre jobben og koste alle materialene for denne summen. Har klaget seks ganger og fått to ulike takstmenn. Den siste takstmannen fra Østlandstakst skriver ting i rapporten som ikke stemmer og er rett og slett helt motbydelig i sine uttalelser. Jeg blir meget provosert når han hevder jeg har sagt ting jeg ikke har sagt. Man kunne blitt sykemeldt av mindre. Fælt at det skal være slik. Det er på grensen til psykisk terror og personangrep. Jeg er meget, meget skuffet over at man kan behandle andre mennesker på denne måten.
Nå blir det intern klagenemnd og deretter Finansklagenemnda, - dette finner jeg meg ikke i. Men uansett, - det blir ikke noe mer Eika Forsikring samme hvor billig det er!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svindel, styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Huset mitt brant mens jeg var forsikra i Eika. Dette var starten på et mareritt der jeg ble forsøkt svindlet gang på gang.
De sendte inn en takstmann som konsekvent løy om alt mulig. Ovnen var så gammel at jeg ikke kunne forvente mer enn 30% dekning, parketten var så gammel at jeg ikke kunne forvente mer enn 20% dekning, jeg hadde helt sikkert ødelagt murpipa og forårsaket brannen sjøl, det ville bli dyrt å sette i stand huset igjen. Kort sagt, jeg satt igjen med et inntrykk av at forsikring var bortkastet.
Så viste det seg at takstmann hadde invitert en venn av seg fra ISS (nå Recover) til å vurdere skadeomfang og utbedringsprosess. Takstmannen sto i gangen i hvitskjorta si mens en som hovedsakelig hadde jobbet med klesvask de siste 12 årene vurderte hvordan huset mitt skulle settes i stand igjen.
Det viste seg også at Eikas saksbehandler hadde redusert størrelsen på huset mitt uten mitt samtykke "for å kunne tilby meg rimeligere forsikring." Har i ettertid prata med flere som har oppdaget at husene deres plutselig er forsikret i andre kommuner etc, sannsynligvis av samme årsak. Dette er juks, og burde bli anmeldt. Problemet er imidlertid at forsikringsloven fritar forsikringsselskaper og deres ansatte for skyld ved denne type "feil". Derimot er det du som forsikringskunde som får skylda om du ikke leser forsikringsbeviset, og påpeker denne type feil...
Jeg avsatte både takstmann og ISS etter kort tid. Livet er for kort til å slite med inkompetente og løgnaktige svindlere.
I dag er jeg forsikret hos Gjensidige.

Lei-Unødvendig-Dyre-Forsikringer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greit selskap, men øker godt på pris!"
1 syns denne omtalen er nyttig

-Hyggelige og hjelpsomme.
-Synes de øker prisene litt heftig årlig, men kan gi mulighet til forhandling:)
-Har ikke hatt uhell, så har ingen erfaring ang de der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Lokalt kontor, god tilgjengelighet og god kundebehandler"

Personlig kontakt ved behov, lokalt kontor,
blir kontaktet hvert år for eventuelle forandringer i forsikringsbehov.

Søk Bytt.no