Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 30 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
145
79
49
39
104
Sorter omtaler etter
Viser av 416 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Elisabeth S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Fått rask og god hjelp når jeg har trengt det. De har vært lett å få tak i på telefonen og gitt god informasjon og servis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisen"

Koster veldig mye. Derfor Jeg vil bytte med en andre forsikring.jeg må betale 2050kr per mån. Bare til 1 bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Den Norske mafia"

Hoven oppførsel og slett kundebehandling i alle ledd. Ingenting som haster når vi som kunder skal ha hjelp,som vi har kjøpt og betalt!! Men Gud hjelpes oss alle vist ikke vi....vi som er kunder...vi som dere i Eika jobber for...om vi ikke hopper når dere sier det...da er det alvor... En samling av inkompetente som tror at det er vi kunder som er her for dere.....det er nok dere som er her for oss som dere er så heldige og jobbe for...kundene.!!

Daniel W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"litt fornøyd"

Syns dem er rimelig på noen områder, men syns også dem er dyre på andre områder. derfor jeg velger å bytte

Per H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"snakker ikke sant"

Jeg var så uheldig at jeg datt og slo meg på tur til Puerto rico Spania og da påstod EIKA at jeg var beruset noe jeg ikke var,så jeg måtte skaffe erklæring på at jeg var edru noe jeg skaffet noe EIKA likte for da måtte de betale for behandling noe de måtte så det er det jeg kaller dårlig kundebehandling så hold dere unna EIKA Per H.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skuffende dårlig."

Forferdelig kundeservice. Med mindre du vil betale for å bli anklaget av ditt eget forsikringsselskap anbefaler jeg deg å styre unna, og velge en profesjonell aktør.

Johnelvin I. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Knall service"

Hadde en Subaru Forester Turbo S Forsikringsselskaper er ikke glad i denne bilen når det står på ungdommer, men disse ga en knall pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sparebankenes forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skadeoppgjør/behandlingstid går kjapt og uproblematisk. Nærhet til selskapet/saksbehandler (Tilknyttet landets sparebanker)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke"

Vanskelig å få hjelp ved behov, måtte være streng flere ganger i en og samme sak for at noe skal skje. Velger å høre på motpart. Vanskelig å få dialog og lite behjelpelig. De har salgskonsulenter i bankene nært kunde men de selger kun forsikringa og har intet å si når det oppstår skade. Da er det kun på Hamar man må forhold seg til. Ber man om annen saksbehandler, er det den som har saken som bestemmer om man får skifte eller ikke. Kan ikke anbefales. Skal skifte forsikring når vi får ordnet opp i saken vi holder på med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig trege når det kommer til å håndtere problem. Hadde en sak der bilen bilen ble ript opp under vask. Deres tilbud på problemet var latterlig , jeg gikk i 0 om jeg mottok deres tilbud. de hører ikke på andre spesialister enn sine egne. Selv om de ikke har noe peiling på ting.

Anette J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå byttet til annet forsikringsselskap, og anbefaler ingen Eika. Kunderådgiveren vi er ekstremt misfornøyd med het Camilla! Hun var meget arrogant og lite kundevennlig. Prisen ble dessuten 500 kr billigere pr mnd i det nye forsikringsselskapet.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ofte prisøkninger"

Ofte prisøkninger hos Eika forsikring, ellers ok. Ingen skader, så har ikke noen erfaring ellers med kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Boligforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde forsikring: bil, bolig, reise hos eika, det kom vann inne i kjeller etasjen, meldte skade, men fikk avslag. Veldig skuffende fra eika. Måtte bestemme å bytte til IF forsikring med engang. Anbefaller alle å bytte til IF forsikring så fort som mulig, da IF hjelper gjerne og ikke prøver å finne veier bak lover, regler, avsnitt å unggå oppgjøret.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Boligforsikring"

31.08.20 - Er kunde hos Eikaforsikring, kom vann i kjeller etasje, meldte skade, men fikk avslag. Veldig skuffende tilbakemelding fra Eikaforsikring. Skal bytte til If forsikring med engang. paijyj@gmail.com

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bestilt en tur og booket hotell jeg ikke kunne dra på pga covid 19. Sendte inn dokumentasjon som ønsket for at jeg skal få refundert beløpet. Får beskjed om at hotellet er booket for 3 personer og at de 2 andre også må søke om og få tilbake sin del selv om jeg har betalt og dekket alt for oss. Har hatt 3 forsikring saker gjennom eika reiseforsikring. 1 saken gikk helt ok, måtte purre 2 ganger på status på sak nmr 1. Generelt har Eika vært dårlig med og kommunisere status på sakene og oppfølging av kunden. Treige utbetalinger Dårlig kommunikasjon Dårlig kundeservice Etter 3 dårlig opplevelse så vil jeg ikke anbefale Eika reiseforsikring da de gjør det mer vanskelig for kunden en lett (som det skal være) Jeg har allerede byttet til nytt forsikringselskap da Eika ikke har levert godt nokk etter mine erfaringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bilforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Først vil jeg starte med at jeg aldri har havnet i noen form for kollisjoner noen gang, uansett hvilket forsikringsselskap jeg har hatt, så jeg har lite sammenligningsgrunnlag. Men når det er sagt så kjøpte jeg nylig en 8 år gammel bil. Var usikker på hvilket forsikring jeg skulle ha men gikk for den beste forsikringen de hadde, der den dekker motor og girkasse osv. Bilen jeg kjøpte var en bmw 520. Og etter noen måneder så skjer det som ikke skal skje. Bilen lager ulyder, og går ikke helt som det skal. Kjører til nærmeste verksted og får vite etter noen timer at reg kjede er løs, og at det ene og det andre er på vei til å «dø», og at det er stor sjanse at det kan gi motorhavari. Wtf, kun 2-3 mnd etter å ha kjøpt bilen også skal den gjøre meg konk..?? I tillegg så kjører jeg også veldig lite i forhold folk flest. Første jeg gjør er å ringe Eika og forklare den dårlige nyheten. Innen 48 timer får jeg Mail om at de dekker hele kostnaden på nærmere 50.000kr. Ikke visste jeg det var så dyrt og ikke trodde jeg at de skulle dekke det. Fordi jeg hadde lest så mange dårlige anmeldelser med utbetalinger og det ene og det andre(etter at jeg hadde blitt kunde hos dem). Ble forresten kunde samme dag som jeg kjøpte bilen. Så da var det en egenandel på 6000kr, også var alt ordnet etter ca 1 uke. Uten dem så ville jeg så å si måtte ta opp dyre lån eller selge bilen med betydelig tap. Heldigvis redda de meg denne gang, så tilliten min til dem har nå blitt styrket. Ikke fikk jeg inntrykk av at de mistenkte meg for å ha påført skaden selv, eller noe slikt som jeg leser om alle andre som har hatt dårlige erfaringer. Så jeg vil ikke anbefale Eika men jeg vil heller ikke fraråde folk. Ville bare fortelle at de kan være gode å ha med å gjøre også, når noe galt skjer. Så jeg forblir kunde helt til de svikter meg når/hvis jeg trenger dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bil forsikring pluss"

Har eika sin beste forsikring og er totalkunde, fikk maskinskade på bil dvs elektrisk feil... Bil ble levert med bergingsbil til merkeverksted. Det tok 92dager å reparere bil... Grunnet null oppfølging ifra Eika så hadde jeg leiebil i 5dager først og i 12dager til slutt.. Alt dette grunnet lure vilkår. Måtte kjøpe meg ny bil under reparasjonsperioden. Forkastelig selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Værste reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke anbefalt å bruke avbestilling og reiseforsikring via NAF Xtra, de har avtale med Eika forsikring. Når vi må kansellere reiseopphold pga COVID19, blir ingenting dekket. Da krever de plutselig en helårsforsikring. Reisen ble bestilt i januar. Lureri.

Runar C. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begynner og bli griske"

Har vert ok begynner og bli griske... Har ikke mere og tilføye men synes de er blitt mye dyrere. Synes det er merkelig at en mann på 54 år kjører skadefritt i mange år og har full bonus 75% 5 året eller mer... får forhøyet forsikringspremie etter og ha kjørt skadefritt i 2 år med siste registrerte bil. Jeg fikk en økning på årspremien på ca 25% etter og ha vert en ansvarlig sjåfør som har kjørt skadefritt, i tillegg har da bilen sunket i verdi på disse 2 årene. Jeg blir straffet av Eika for og kjøre skadefritt ikke premiert... Hade takk for oss..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overpriset, ikke fleksibel og slett kundebehandling"

Selskapet selger forsikring gjennon sparebankene og tar veldig godt betalt i "administrative omkostninger" Alle mine kontakter med kundebehandlere har vært ubehjelpelig og grenset til det uhøflige. At selskapet delegerer kontakt til sparebankene gjør det vanskelig å finne ut hvem som kan ordne opp i saker. Ingen selvbetjening på nett.

Øystein K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs. Svarer ikke på hverken muntlige eller skriftlige henvendelser."

I forsikringssak så unnlater de å svare både på muntlige og skriftlige henvendelser. Sier at skriftlig svar kommer, men svar kommer ikke. Elendig dialog med reparerende verksted. I samtale med verksted får jeg oppgitt at skadens omfang kommer på ca. 34-35.000. Så får jeg regning på ca. 54.000. Mottar ikke svar på gjentatte muntlige og skriftlige henvendelser om dette.😠👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig god service"

Veldig god oppfølging og service. Og rask til å ta tak i situasjoner som oppstår i forbindelse med forsikringssituasjoner.

Mamemoun A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God forskring"

Jeg har jobbet med dette tillitsselskapet før, og det er bra, og prisene er attraktive og gode. Takk. Jeg anbefaler alle å melde seg inn i dette kjente selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bånn i bøtta, anbefaler ingen å ha noe forsikret i Eika."
1 syns denne omtalen er nyttig

Takstmannen var der ikke for kunden, men kun for selskapet. Takstrapporten er ikke korrekt. Kommer til å si opp alle forsikringer i Eika.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig reiseforsikring, utvidet sådan"

Dekker ikke kansellert del av ferie grunnet corona og pålagt evakuering til Norge fra Spania 25.3.2020. 2 av 3 uker mistet

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR