Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
8
av 24 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
124
61
36
29
72
Sorter omtaler etter
Viser av 322 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Inge B. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte ikke"

Mye tull med min nettbank, fikk purring enda jeg hadde betalt. til og med purregebyr på kr 70. da vil jeg skifte forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling og krangling på oppgjør"

Opplevde mitt største mareritt med eika, ble indirekte beskyldt for å lyve vedrørende skade på helt ny bil som ble lakkskadet i en vaskeautomat, arrogant holdning på både takstmann og kundebehandler. Takk og pris for at holdningen til eika ble funnet ut på skadeoppgjør på en bil og ikke på bolig dersom boligen hadde blitt Totalskadd. Leser på mye negativ omtaler her inne på bytt.no og mye her kjenner eg igjen hvordan de skal psyke kundene ut for å dekke mindre.. har faktisk ikkje ord for elendighet, beklageligvis hadde eg minimum en stjerne å velge , burde vært minus stjerner å kunne gi. Jeg som kunde er snart 45 år, har kjørt bil og hatt bil forsikret på meg Selv siden jeg var 18, og aldri hatt bruk for bilforsikringen, når først skaden oppstår så skal det være mer tragisk opplevelse med eika forsikringselskapet enn skaden på bilen. Hjelper ikkje om man har pluss forsikring hos eika.... aldri eika mer, og har ikkje litt å anbefale en gang... først når jeg avsluttet den lange diskusjonen med at jeg klager salen inn til finansklagenemda så kom kontrabeskjeden at bilen kunne leveres inn og bli utbedret slik den burde fra første stund, da hadde det gått måneder. Bare beskjeden fra takstmannen fra eika som klarte å prestere å si at «bilen er kjørbar, du kan ta bilen i bruk og komme tilbake etter sommeren og se hvilke riper som fortsatt er på bilen» først anklager de meg for å lyve, så skal de lure meg til å bruke bilen for å kunne si at de riper er kommet i ettertid??? Hva var liksom hensikten. Heilt ærlig forstår eg ikkje heilt hvordan konsulentene til eika klarer å sove om nettene dersom dette er normal politikk hos eika......

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd"

Har alltid vært fornøyd med behandling av skade på reise og bil, ikke noe tull i oppgjør noen gang. Men begynner å bli litt dyr etterhvert synes jeg. Hyggelige folk å snakke med også, det veier kanskje opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billige. Men dekker ikkje arbeidssenter ved naturskade."

Eg fekk rast takst og oppgjer etter orkanydelegging av tak. Men eg fekk berre dekt øydelagd takstein, ikkje til hjelp for å skifte tak /vindu. Hmm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av kunde etter 5 år som forsikringstager"

Dårlig behandling av kunde etter 5 år som forsikringstager. Kundeservicen er forferdelig. Prisen øker gjevnt og trutt uten forvarsel.

Ståle K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raske utbetalinger, men uoversiktlig"

Har hatt lynnedslag i hus, 2 skader på bil etter "hit and run" og 1 vannskade på utleiehus i løpet av dem siste 15 årene. Alle sakene har gått smertefritt med raske utbetalinger men gir bare 4/5 stjerner pga uoversiktlig oppsett på hva jeg betaler for og hva jeg har av forsikringer. Tilogmed forsikringsagenten har problemer med å summere opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd kunde!"

Meget saklig og god behandling av skade. Husforsikringen dekker alt, minus egenandelen, som forventet. Sympatisk og forståelsesfull saksbehandler. Kan absolutt anbefales!

Bjørn R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Greit"

Min kone har vært kontaktperson, men jeg har bare hatt positive erfaringer med selskapet selv om jeg ikke har hatt direkte kontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Problemfritt, men inflasjonsdrivende"

Aldri hatt problemer, men synes prisen begynner å bli i drøyeste laget. Lite behjelpelige med å forhandle pris, selv om jeg er totalkunde på 5. året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utbetaler ikke ved skade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Grei pris hos Eika men det er det en grunn til. De nekter utbetaling om de får mulighet til det. Betal heller litt mer for et skikkelig forsikringsselskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

dårlig på oppgjør. ikke utredet etter skade, eier krevde at selskap skulle vurdere regress mot kommunen og selskap nekter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service og hyggelige folk"

Har en meget god erfaring med Eika. God service og meget hyggelige folk. Både på bil og hus. Har heller mye negativt å om andre selskap.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med en mann på kundeservice tidlig i vinter. Han var så uhøflig og kjeftet så stygt på meg for at jeg ikke sto som kontaktperson. Saken var at jeg hadde kjøpt leilighet av hun som tidligere var kontaktperson og hun hadde gitt dere beskjed at jeg skulle overta som kontaktperson. Jeg ønsket bare å sjekke at alt var i orden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fikk brannskade i enebolig mens jeg var forsikret i Eika for noen år siden"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk brannskade i enebolig mens jeg var forsikret i Eika for noen år siden. Man tror det verste er over når brannen er slukket, men som kunde hos Eika var det da problemene virkelig startet. De sendte inn en "takstmann" som fortalte meg at alt som var skadd var så gammelt at jeg ikke kunne forvente å få dekt mer enn en firedel av nypris, samtidig som en klesvasker fra ISS/Recover anslo hva som måtte utbedres teknisk i gulv og bærende konstruksjon. Takstmannen fakturerte feks tre dagers leting etter brukt låsekasse til altandør fra - 76, men det endte med at jeg fikk ny altandør likevel til en sjettedel av hva letingen etter låskasse kostet. Dette er kun et av mange eksempler på hårreisende prioriteringer og korrupsjon i skadeoppgjør. Eika tok ikke ansvar for noen ting. Eika har også en tradisjon for å skrive ned størrelsen på huset ditt, eller skrive feil kommune i adressefelt, sånn at huset blir billigere å forsikre for dem, men ikke for deg. Jeg unner ingen å være forsikret hos Eika når skaden inntreffer. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Av og på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk masse hjelp når hadde en skade som andre hadde forårsaket, men lite hjelp når en trengte det som mest økonomisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd, kan bli hakket mer selvbetjent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bruk for både bil- og reiseforsikring flere ganger, og får like god hjelp hver gang. Litt ivrige på å sende ut hele forsikringsavtalen på nytt i papirform om jeg er inne på nett og justerer bare kjørelengden. Savner litt mer tilgjengelighet i digitale plattformer og mulighet til å gjøre flere endringer på produktene på nett - selv om dette også har blitt bedre.

Viktor T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ignorerer mail. ringer ikkje tilbake og latterlige utbetalinger."
1 syns denne omtalen er nyttig

Gidder ikkje og svare på mail lenger. trekker og trekker usaklige beløp via avtale giro uten grunn. Helt ok priser men når du trenger hjelp da får du ikkje det.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lett tilgjenlighet"

Hyggelige damer! Møtt som en kunde som har betydning for selskapet og følte at mine problemer kunne løses på en god måte.

Øyvind G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig oppfølgning. Dyre. Løgn heile firma."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fekk beskjed og betalte for delkasko. Punkterte og blei jekka opp av viking. Dei nektet for at eg hadde delkasko uansett om eg har betalte for det. Elendige alle samen i det firmaet.

Vivian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp å få når man trenger det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Syns de er blitt alt for dyre og alt for liten hjelp å få når man spør dem om noe, blir bare avvist.

Vegard S. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring for sjåfør under 23år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice og dyr forsikring for unge sjåfører. Jeg har 2 biler i selskapet og må betale 3600kr i månden for full kasko og ansvar

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Et forferdelig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her må du kunne dine juridiske leksjoner. Dette er et svært dårlig selskap som ikke gjør noe positivt for kundene sine. Styr unna !!!!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadet av asfalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Roads were renewed at Hofstrade and my car was full with asfalt . We were with 40 people that had the same issue and all made a case at their insurance . Most of my colleagues have been helped within 6 months. While I after more then a year still haven't received any update or any money. I have requested updates regularly but get stupid answers. Have been insured for 26 years and have had my share of bad luck but this insurance is worst ever. Would not suggest this insurance to anyone!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Dårlig kundebehandling, de lytter ikke til kunden. Sender purring på faktura som kunden ikke har mottatt, nekter og slette purregebyr. Nå er jeg lei og vil bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ufattelig treg saksbehandling, dårlig service"

Har egentlig ikke stort annet å si - styr unna.. er du en tolmodig sjel som kan vente en mnd før saken blir tatt tak i, for så å trenere saken ytterligere - lykke til...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR