Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
8
av 25 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
126
62
37
31
76
Sorter omtaler etter
Viser av 332 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendige på skadeoppgjør og dyrt"

Brukte Eika som forsikringsselskap i mange år, etter mange skadefrie år så var eg ute for eit uhell med bilen og det var ei surrealistisk oppgjør. Måtte sjølv heile tida dytte på saksbehandler for det virka som om han godtok alt motparten sa ukritisk... Vart mektig irritert etter dette slette arbeidet, satte så i gang med å bytte selskap og fant ut at eg betalte dyrt for mine forsikringer hos Eika. Etter nokre år i nytt selskap som eg aldri hadde nokre skader hos så vart eg kontakta av ein ivrig selger for Eika forsikring som ville ha meg tilbake som kunde. Sa eg hadde dårlig erfaring med både skadeoppgjør og pris og ønska ikkje å vere kunde der igjen. Han insisterte på å gje meg pris og den var faktisk ikkje så værst. Spurte så om dette var lokkepris og om dei tok det igjen på fornyelsen og fikk eit tydelig nei på dette. Kva skjedde så... Fornyelsen kom, heile besparelsen vart henta inn og vel så det, DYRT vart det.... Uka etter fornyelsen så hadde eg eit lite uhell med bilen min, liten fillesak heldigvis. Skade for nokre tusenlapper på min, ingenting på motparten sin bil. Eg krevde å skrive skademelding fordi eg meinte eg var skyldfri, motparten ville bare reise. Men kva f... trur du så Eika klarer å rote til denne gongen også, joda skylddeling og null interesse for å hjelpe sin egen kunde nok ei gong. Då har eg brukt Eika for siste gong, meget dyrt og dei gidder ikkje å ta i saker der utfallet ikkje er 100% klart på forhånd...

Er I. K. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Useriøst forsikringsselskap!"

Har ikke forsikring i Eika selv, men motpart som kolliderte med meg var forsikret der. Ingen tvil om at det var motparts skyld i og med at jeg sto parkert. 5 mnd etter kollisjonen og skademelding og alt er levert, og kjøretøyet er reparert på verksted, så ringer Eika til meg (som ikke er kunde der engang). De stoler tydeligvis ikke på sin egen kunde med det han har forklart, og i tillegg sitter å påstår at jeg har vært uten førerkort når hendelsen skjedde, og når det blir motbevist så stiller de spørsmål til skadene mtp kostnad på verkstedet osv, og syntes at det var tvilsomt at den skaden skulle koste så mye penger. I dette tilfellet var det snøscooteren min som fikk skade på forstillingen, noe som er svært dyrt i utgangspunktet, også var det andre skader i tillegg. Så begynte de å spørre hvordan terrenget var der hvor kollisjonen oppsto. De driver å fisker etter grunner for ikke å måtte betale reparasjonen, og det virker som de er ute etter sin egen kunde for å gjøre sånn at han må dekke alt selv. Å dessuten høres det ut som kundebehandler er beruset eller full når han ringer. Jeg har ALDRI vært borti at motparts forsikringsselskap ringer å spør masse spørsmål ang skader og beløp, og selve hendelsen. Er det ikke derfor man leverer skademelding til sitt eget forsikringsselskap? Føler jeg satt i avhør med et selskap jeg selv ikke bruker engang. Rett å slett useriøst. Anbefaler ingen å legge igjen penger hos Eika. Fyttirakkern for et amatøropplegg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For mye økning pr. år"

Helt grei, men prisen øker for mye pr. år, og ble til slutt for dyr. Nesten 12 tusen i året for en 10 år gammel bil (+ reiseforsikring) er for dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Vi ble trekt dobbelt på forsikringene våre etter å ha byttet avtalegiro fra Eika til DnB. Eika kunne ikke svare på hvorfor de trakk to ganger, men mente vi måtte snakke med DnB (som ikke har noen ting å gjøre med forsikringene). På toppen av det hele valgte de å sende en sak til inkasso som var betalt innenfor fristen. Etter å ha lagt fram utskrift, betalingsoversikt og historikk nektet de fortsatt å stoppe inkasso da de nektet å betale Svea inkasso sine gebyrer. I forkant av å sende til inkasso sendte de heller ikke ut betalingspåminnelse eller inkassovarsel. Eika gir seg blanke i lovverk og regler og tøyer grensene til å passe seg selv. Dette scenarioet endte opp med å koste oss flere tusen kroner. De mistet forsikring for bolig, bil, kommende hytte, ulykke, reise og livsforsikring. I tillegg mistet de oss som bankkunder. Håper flere gjør det samme.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke igjen det det koster og mister masse penger"

Får ikke igjen det det koster og mister masse penger. Ikke bruk denne reiseforsikringen!!! Er ikke så gammel så kan ikke tjene opp pengene før mange år sikkert fordi er ikke gammel nok til å få jobb enda.

Inge B. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte ikke"

Mye tull med min nettbank, fikk purring enda jeg hadde betalt. til og med purregebyr på kr 70. da vil jeg skifte forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling og krangling på oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde mitt største mareritt med eika, ble indirekte beskyldt for å lyve vedrørende skade på helt ny bil som ble lakkskadet i en vaskeautomat, arrogant holdning på både takstmann og kundebehandler. Takk og pris for at holdningen til eika ble funnet ut på skadeoppgjør på en bil og ikke på bolig dersom boligen hadde blitt Totalskadd. Leser på mye negativ omtaler her inne på bytt.no og mye her kjenner eg igjen hvordan de skal psyke kundene ut for å dekke mindre.. har faktisk ikkje ord for elendighet, beklageligvis hadde eg minimum en stjerne å velge , burde vært minus stjerner å kunne gi. Jeg som kunde er snart 45 år, har kjørt bil og hatt bil forsikret på meg Selv siden jeg var 18, og aldri hatt bruk for bilforsikringen, når først skaden oppstår så skal det være mer tragisk opplevelse med eika forsikringselskapet enn skaden på bilen. Hjelper ikkje om man har pluss forsikring hos eika.... aldri eika mer, og har ikkje litt å anbefale en gang... først når jeg avsluttet den lange diskusjonen med at jeg klager salen inn til finansklagenemda så kom kontrabeskjeden at bilen kunne leveres inn og bli utbedret slik den burde fra første stund, da hadde det gått måneder. Bare beskjeden fra takstmannen fra eika som klarte å prestere å si at «bilen er kjørbar, du kan ta bilen i bruk og komme tilbake etter sommeren og se hvilke riper som fortsatt er på bilen» først anklager de meg for å lyve, så skal de lure meg til å bruke bilen for å kunne si at de riper er kommet i ettertid??? Hva var liksom hensikten. Heilt ærlig forstår eg ikkje heilt hvordan konsulentene til eika klarer å sove om nettene dersom dette er normal politikk hos eika......

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd"

Har alltid vært fornøyd med behandling av skade på reise og bil, ikke noe tull i oppgjør noen gang. Men begynner å bli litt dyr etterhvert synes jeg. Hyggelige folk å snakke med også, det veier kanskje opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billige. Men dekker ikkje arbeidssenter ved naturskade."

Eg fekk rast takst og oppgjer etter orkanydelegging av tak. Men eg fekk berre dekt øydelagd takstein, ikkje til hjelp for å skifte tak /vindu. Hmm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av kunde etter 5 år som forsikringstager"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig behandling av kunde etter 5 år som forsikringstager. Kundeservicen er forferdelig. Prisen øker gjevnt og trutt uten forvarsel.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Ståle K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raske utbetalinger, men uoversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt lynnedslag i hus, 2 skader på bil etter "hit and run" og 1 vannskade på utleiehus i løpet av dem siste 15 årene. Alle sakene har gått smertefritt med raske utbetalinger men gir bare 4/5 stjerner pga uoversiktlig oppsett på hva jeg betaler for og hva jeg har av forsikringer. Tilogmed forsikringsagenten har problemer med å summere opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd kunde!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget saklig og god behandling av skade. Husforsikringen dekker alt, minus egenandelen, som forventet. Sympatisk og forståelsesfull saksbehandler. Kan absolutt anbefales!

Bjørn R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Greit"

Min kone har vært kontaktperson, men jeg har bare hatt positive erfaringer med selskapet selv om jeg ikke har hatt direkte kontakt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Problemfritt, men inflasjonsdrivende"

Aldri hatt problemer, men synes prisen begynner å bli i drøyeste laget. Lite behjelpelige med å forhandle pris, selv om jeg er totalkunde på 5. året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utbetaler ikke ved skade"
4 syns denne omtalen er nyttig

Grei pris hos Eika men det er det en grunn til. De nekter utbetaling om de får mulighet til det. Betal heller litt mer for et skikkelig forsikringsselskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

dårlig på oppgjør. ikke utredet etter skade, eier krevde at selskap skulle vurdere regress mot kommunen og selskap nekter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service og hyggelige folk"

Har en meget god erfaring med Eika. God service og meget hyggelige folk. Både på bil og hus. Har heller mye negativt å om andre selskap.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med en mann på kundeservice tidlig i vinter. Han var så uhøflig og kjeftet så stygt på meg for at jeg ikke sto som kontaktperson. Saken var at jeg hadde kjøpt leilighet av hun som tidligere var kontaktperson og hun hadde gitt dere beskjed at jeg skulle overta som kontaktperson. Jeg ønsket bare å sjekke at alt var i orden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fikk brannskade i enebolig mens jeg var forsikret i Eika for noen år siden"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk brannskade i enebolig mens jeg var forsikret i Eika for noen år siden. Man tror det verste er over når brannen er slukket, men som kunde hos Eika var det da problemene virkelig startet. De sendte inn en "takstmann" som fortalte meg at alt som var skadd var så gammelt at jeg ikke kunne forvente å få dekt mer enn en firedel av nypris, samtidig som en klesvasker fra ISS/Recover anslo hva som måtte utbedres teknisk i gulv og bærende konstruksjon. Takstmannen fakturerte feks tre dagers leting etter brukt låsekasse til altandør fra - 76, men det endte med at jeg fikk ny altandør likevel til en sjettedel av hva letingen etter låskasse kostet. Dette er kun et av mange eksempler på hårreisende prioriteringer og korrupsjon i skadeoppgjør. Eika tok ikke ansvar for noen ting. Eika har også en tradisjon for å skrive ned størrelsen på huset ditt, eller skrive feil kommune i adressefelt, sånn at huset blir billigere å forsikre for dem, men ikke for deg. Jeg unner ingen å være forsikret hos Eika når skaden inntreffer. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Av og på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk masse hjelp når hadde en skade som andre hadde forårsaket, men lite hjelp når en trengte det som mest økonomisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd, kan bli hakket mer selvbetjent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bruk for både bil- og reiseforsikring flere ganger, og får like god hjelp hver gang. Litt ivrige på å sende ut hele forsikringsavtalen på nytt i papirform om jeg er inne på nett og justerer bare kjørelengden. Savner litt mer tilgjengelighet i digitale plattformer og mulighet til å gjøre flere endringer på produktene på nett - selv om dette også har blitt bedre.

Viktor T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ignorerer mail. ringer ikkje tilbake og latterlige utbetalinger."
2 syns denne omtalen er nyttig

Gidder ikkje og svare på mail lenger. trekker og trekker usaklige beløp via avtale giro uten grunn. Helt ok priser men når du trenger hjelp da får du ikkje det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lett tilgjenlighet"

Hyggelige damer! Møtt som en kunde som har betydning for selskapet og følte at mine problemer kunne løses på en god måte.

Øyvind G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig oppfølgning. Dyre. Løgn heile firma."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fekk beskjed og betalte for delkasko. Punkterte og blei jekka opp av viking. Dei nektet for at eg hadde delkasko uansett om eg har betalte for det. Elendige alle samen i det firmaet.

Vivian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp å få når man trenger det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Syns de er blitt alt for dyre og alt for liten hjelp å få når man spør dem om noe, blir bare avvist.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR