Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
10
av 25 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
129
67
40
33
81
Sorter omtaler etter
Viser av 350 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Jostein H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sjekker pris, avtale"

Alltid lurt å ta en sjekk hvert år, har vært i eika i maaaange år og godt mulig fortsetter. Venter på tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandlig, sender ut dobbeltbetalinger"

For det første var det utrolig frekk kundebehandling ved en tlf samtale. Dessuten var det ingen hjelp å få. Har også opplevd flere ganger å få tilsendt dobbelt opp med fakturaer, selv om de blir betalt med en gang. Prisene øker også hele tiden, og jeg har endt opp med å betale mye mer enn hva jeg fikk tilbud om.

Joakim S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Horribel kundebehandling"

Har vært kunde hos Eika i snart 8 år. Etter å ha fått avsluttet forsikringen pga en faktura som bommet på forfall med noen dager ble jeg enig med de om at sålenge faktura ble betalt snarest mulig skulle den starte opp igjen slik den var fra før. Faktura ble betalt og jeg fikk en telefon fra en meget uhyggelig kundebehandler (Skue Sparebank) som informerer at de kunne ikke aktivere forsikringen igjen da de så på meg som en risikokunde pga denne ene betalingen! Fortalte om avtalen jeg hadde stående men ble blankt avslått med vas og surr!

Thailand
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og vanskelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige og hjelpsomme folk men mangler en mere moderne kundesupport enn over telefon. Jeg har vært kunde i flere år men føler jeg mangler å få noe tilbake fra de med å gi meg bedre tilbud på mine nåværende forsikringer

Rebekka R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vrange og firkanta "
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fast kunde til Eika i åresvis, opplevd de som veldig de aller fleste ganger det har vært noe. Men litt ute av det blå, så ble forsikringen vår stengt av, vi hadde akkurat fått ny forsikring og glemt å sette opp beløpsgrense i nettbanken, samtidig som vi flyttet så mottok ikke varsler i post. Da var det et par regninger vi ikke fikk betalt, jeg kontaktet derfor Eika å spurte om hvordan ting lå ann, de sendte meg oversikt på faktura per mail, å sa det ikke var noe problem, bare betal innen neste uke. Tirsdagen i «neste uke» ble forsikringen stanset, jeg ringte Eika å ble fortalt at det var bare å betale og de skulle ordne forsikringen. Jeg betalte, ble oppringt, der de forklarer at de ikke kommer til å sette på forsikringen igjen. Helsikes idiotisk policy med elendig dårlig kundebehandling. Null forståelse. Selv når Eika selv feilinformerer meg som forbruker. ALDRI igjen eika.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Arrogante folk!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet fungerte bra helt til vi hadde boligbrann i mars 2018. Da fikk vi merke hva de står for!! Ble tilbudt en elendig erstatning for våres 11 år gamle bolig som brant ned til grunnen.. Det lot seg ikke gjøre på noen som helst måte og komme i mål med erstatninga vi fikk! Manglet nesten en mill på at vi skulle få opp igjen tilsvarende hus som vi hadde!! Hadde mange samtaler med de om dette, men fikk alltid veldig arrogante og avvisende svar! Og ble til tider gjort narr av og ledd av! Måtte få hjelp av en flink advokat for og få ut det vi hadde krav på!! (nesten alt da). Han avdekket et tydelig forsøk på bedrageri fra Eika og skjønnsmennene som taksere huset våres! Vurderte politianmeldelse.. men hadde ikke mer krefter igjen til det.. styr unna folkens!! Dette er arrogante bedragere!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget fornøyd"

Lave priser i forhold til andre selskaper. Meget bra kundeservice. Fikk ekstra bonus ved flytting fra et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utmerket"

Har ikke hatt noen problemer med selskapet. Har nettopp gjennomført en kaskoskade med selskapet som er uten noen problemer.

Birgitte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men som alle andre selskapet blir det dyrt når man skru opp kjørelengden"

Billig og bra kundeservice. Har riktignok ikke trengt å bruke forsikringen, så kan ikke uttale meg om den biten

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service, greie priser men dessverre litt rotete med detaljer"

Gode priser, god service og fikk god hjelp når bilen min ble stjålet. Det dårlige er at de roter fælt med detaljene på forsikringene, kjørelengde på biler blir forandret uten at jeg ber om det, detaljer på husforsikring endres, osv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sånn passe fornøyd. Forsikringen stiger i kr. å betale"

Eg vart ikkje fornøyd med min reiseforsikring, eg mista min rygsekk med forskjellig i og fek litte i erstatning, det var i forbindelse med min ferie.

Princely N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig selskap"

Det behandlet meg som en dritt person og lurte meg. Fikk sensitiv informasjon og navngi personer når jeg snakker med dem.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Bjørn R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Meget dårlig kundebehandling"

I min kontakt med Eika i forbindelse med skade på tak opplevde jeg slett hjelp. Vil ikke anbefale noen og ta forsikring i dette selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendige på skadeoppgjør og dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte Eika som forsikringsselskap i mange år, etter mange skadefrie år så var eg ute for eit uhell med bilen og det var ei surrealistisk oppgjør. Måtte sjølv heile tida dytte på saksbehandler for det virka som om han godtok alt motparten sa ukritisk... Vart mektig irritert etter dette slette arbeidet, satte så i gang med å bytte selskap og fant ut at eg betalte dyrt for mine forsikringer hos Eika. Etter nokre år i nytt selskap som eg aldri hadde nokre skader hos så vart eg kontakta av ein ivrig selger for Eika forsikring som ville ha meg tilbake som kunde. Sa eg hadde dårlig erfaring med både skadeoppgjør og pris og ønska ikkje å vere kunde der igjen. Han insisterte på å gje meg pris og den var faktisk ikkje så værst. Spurte så om dette var lokkepris og om dei tok det igjen på fornyelsen og fikk eit tydelig nei på dette. Kva skjedde så... Fornyelsen kom, heile besparelsen vart henta inn og vel så det, DYRT vart det.... Uka etter fornyelsen så hadde eg eit lite uhell med bilen min, liten fillesak heldigvis. Skade for nokre tusenlapper på min, ingenting på motparten sin bil. Eg krevde å skrive skademelding fordi eg meinte eg var skyldfri, motparten ville bare reise. Men kva f... trur du så Eika klarer å rote til denne gongen også, joda skylddeling og null interesse for å hjelpe sin egen kunde nok ei gong. Då har eg brukt Eika for siste gong, meget dyrt og dei gidder ikkje å ta i saker der utfallet ikkje er 100% klart på forhånd...

Er I. K. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Useriøst forsikringsselskap!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke forsikring i Eika selv, men motpart som kolliderte med meg var forsikret der. Ingen tvil om at det var motparts skyld i og med at jeg sto parkert. 5 mnd etter kollisjonen og skademelding og alt er levert, og kjøretøyet er reparert på verksted, så ringer Eika til meg (som ikke er kunde der engang). De stoler tydeligvis ikke på sin egen kunde med det han har forklart, og i tillegg sitter å påstår at jeg har vært uten førerkort når hendelsen skjedde, og når det blir motbevist så stiller de spørsmål til skadene mtp kostnad på verkstedet osv, og syntes at det var tvilsomt at den skaden skulle koste så mye penger. I dette tilfellet var det snøscooteren min som fikk skade på forstillingen, noe som er svært dyrt i utgangspunktet, også var det andre skader i tillegg. Så begynte de å spørre hvordan terrenget var der hvor kollisjonen oppsto. De driver å fisker etter grunner for ikke å måtte betale reparasjonen, og det virker som de er ute etter sin egen kunde for å gjøre sånn at han må dekke alt selv. Å dessuten høres det ut som kundebehandler er beruset eller full når han ringer. Jeg har ALDRI vært borti at motparts forsikringsselskap ringer å spør masse spørsmål ang skader og beløp, og selve hendelsen. Er det ikke derfor man leverer skademelding til sitt eget forsikringsselskap? Føler jeg satt i avhør med et selskap jeg selv ikke bruker engang. Rett å slett useriøst. Anbefaler ingen å legge igjen penger hos Eika. Fyttirakkern for et amatøropplegg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For mye økning pr. år"

Helt grei, men prisen øker for mye pr. år, og ble til slutt for dyr. Nesten 12 tusen i året for en 10 år gammel bil (+ reiseforsikring) er for dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble trekt dobbelt på forsikringene våre etter å ha byttet avtalegiro fra Eika til DnB. Eika kunne ikke svare på hvorfor de trakk to ganger, men mente vi måtte snakke med DnB (som ikke har noen ting å gjøre med forsikringene). På toppen av det hele valgte de å sende en sak til inkasso som var betalt innenfor fristen. Etter å ha lagt fram utskrift, betalingsoversikt og historikk nektet de fortsatt å stoppe inkasso da de nektet å betale Svea inkasso sine gebyrer. I forkant av å sende til inkasso sendte de heller ikke ut betalingspåminnelse eller inkassovarsel. Eika gir seg blanke i lovverk og regler og tøyer grensene til å passe seg selv. Dette scenarioet endte opp med å koste oss flere tusen kroner. De mistet forsikring for bolig, bil, kommende hytte, ulykke, reise og livsforsikring. I tillegg mistet de oss som bankkunder. Håper flere gjør det samme.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke igjen det det koster og mister masse penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke igjen det det koster og mister masse penger. Ikke bruk denne reiseforsikringen!!! Er ikke så gammel så kan ikke tjene opp pengene før mange år sikkert fordi er ikke gammel nok til å få jobb enda.

Inge B. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fungerte ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mye tull med min nettbank, fikk purring enda jeg hadde betalt. til og med purregebyr på kr 70. da vil jeg skifte forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling og krangling på oppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde mitt største mareritt med eika, ble indirekte beskyldt for å lyve vedrørende skade på helt ny bil som ble lakkskadet i en vaskeautomat, arrogant holdning på både takstmann og kundebehandler. Takk og pris for at holdningen til eika ble funnet ut på skadeoppgjør på en bil og ikke på bolig dersom boligen hadde blitt Totalskadd. Leser på mye negativ omtaler her inne på bytt.no og mye her kjenner eg igjen hvordan de skal psyke kundene ut for å dekke mindre.. har faktisk ikkje ord for elendighet, beklageligvis hadde eg minimum en stjerne å velge , burde vært minus stjerner å kunne gi. Jeg som kunde er snart 45 år, har kjørt bil og hatt bil forsikret på meg Selv siden jeg var 18, og aldri hatt bruk for bilforsikringen, når først skaden oppstår så skal det være mer tragisk opplevelse med eika forsikringselskapet enn skaden på bilen. Hjelper ikkje om man har pluss forsikring hos eika.... aldri eika mer, og har ikkje litt å anbefale en gang... først når jeg avsluttet den lange diskusjonen med at jeg klager salen inn til finansklagenemda så kom kontrabeskjeden at bilen kunne leveres inn og bli utbedret slik den burde fra første stund, da hadde det gått måneder. Bare beskjeden fra takstmannen fra eika som klarte å prestere å si at «bilen er kjørbar, du kan ta bilen i bruk og komme tilbake etter sommeren og se hvilke riper som fortsatt er på bilen» først anklager de meg for å lyve, så skal de lure meg til å bruke bilen for å kunne si at de riper er kommet i ettertid??? Hva var liksom hensikten. Heilt ærlig forstår eg ikkje heilt hvordan konsulentene til eika klarer å sove om nettene dersom dette er normal politikk hos eika......

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd"

Har alltid vært fornøyd med behandling av skade på reise og bil, ikke noe tull i oppgjør noen gang. Men begynner å bli litt dyr etterhvert synes jeg. Hyggelige folk å snakke med også, det veier kanskje opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Billige. Men dekker ikkje arbeidssenter ved naturskade."

Eg fekk rast takst og oppgjer etter orkanydelegging av tak. Men eg fekk berre dekt øydelagd takstein, ikkje til hjelp for å skifte tak /vindu. Hmm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av kunde etter 5 år som forsikringstager"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig behandling av kunde etter 5 år som forsikringstager. Kundeservicen er forferdelig. Prisen øker gjevnt og trutt uten forvarsel.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Ståle K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Raske utbetalinger, men uoversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt lynnedslag i hus, 2 skader på bil etter "hit and run" og 1 vannskade på utleiehus i løpet av dem siste 15 årene. Alle sakene har gått smertefritt med raske utbetalinger men gir bare 4/5 stjerner pga uoversiktlig oppsett på hva jeg betaler for og hva jeg har av forsikringer. Tilogmed forsikringsagenten har problemer med å summere opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd kunde!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget saklig og god behandling av skade. Husforsikringen dekker alt, minus egenandelen, som forventet. Sympatisk og forståelsesfull saksbehandler. Kan absolutt anbefales!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR