Forsikring

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
9
av 23 innen
forsikringsselskap
60%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
115
50
34
27
64
Sorter omtaler etter
Viser av 290 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Et forferdelig selskap"

Her må du kunne dine juridiske leksjoner. Dette er et svært dårlig selskap som ikke gjør noe positivt for kundene sine. Styr unna !!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadet av asfalt"

Roads were renewed at Hofstrade and my car was full with asfalt . We were with 40 people that had the same issue and all made a case at their insurance . Most of my colleagues have been helped within 6 months. While I after more then a year still haven't received any update or any money. I have requested updates regularly but get stupid answers. Have been insured for 26 years and have had my share of bad luck but this insurance is worst ever. Would not suggest this insurance to anyone!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Dårlig kundebehandling, de lytter ikke til kunden. Sender purring på faktura som kunden ikke har mottatt, nekter og slette purregebyr. Nå er jeg lei og vil bytte selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ufattelig treg saksbehandling, dårlig service"

Har egentlig ikke stort annet å si - styr unna.. er du en tolmodig sjel som kan vente en mnd før saken blir tatt tak i, for så å trenere saken ytterligere - lykke til...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade"

Det tok lang tid for skaden ble utbedret og vi fikk beskjed om at selskapet ikke dekket nytt gulv i nedre del av stue fordi de mente dette var et separat rom. Vi har en åpen planløsning mellom kjøkken, spisestue og stue der et ca 15 cm høyt trappetrinn skiller. Dermed anså selskapet at den nedre delen var et eget rom. Vi godtok å betale materialene til gulv i nedre del selv, mot at selskapet dekket arbeidet. Arbeidet er dårlig utført med svai i gulvet flere steder. Vi har ikke hørt noe fra selskapet etter at arbeidet var avsluttet, hverken når det gjelder sluttrapport eller sluttoppgjør. Alt i alt føler vi at vi har fått tilbake lite fra forsikringsselskapet i forhold til det vi betaler i forsikringspremie.

Ragnhild H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ansvarsfraskrivelse"

I den tiden vi var forsikret i Eika, hadde vi 1 skade, denne skaden var på våtrom.
Vi hadde allerede bytta selskap der vannskaden så ble oppdaget i etterkant.

Dette er noe som skulle dekkes av Eika, men i stede ble takstmann sendt ut, for så å åpne veggen. I brevet sendt fra Eika fikk vi så svar om at skaden nå ha skjedd etter forsikrings perioden. Takstmann fra vårt nåværende forsikringselskap mener bestemt at dette er en gammel skade. Nå dekkes ikke skaden å vi står der med åpen vegg samt uten dekning på forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vanskelige, kranglete å trege!"

Motarbeider og nekter å svare på spørsmål når det først skjer noe. Tar ikke ansvar å så mye som beklager den dårlige servicen. Hånflirer og er rett ut ufyselige.

Alexander T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Umulig å få tak på. Roter med oppsigelser. Jeg byttet til eika og skulle spare penger. Men i flere mnd kostet det meg masse ekstra. Anbefaler å styre unna. Betal heller litt mer i året å kjøp forsikringer av noen som kan det!

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trenger forbedring"

Eika er vanskelige å nå og de har ikke gode nettsider.
Jeg klarer ikke å få tilgang til egne forsikringsoppgjør fra min side?
Lang behandlingstid og dårlig oppfølging etter påført skade, der jeg måtte legge ut fordi Eika ikke klarte behandle saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lokalt og smått"

Eika finnes i tilknytning til lokalbanken, noe som skaper et godt og personlig kundeforhold, samt at de tilbyr konkurransedyktige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Uhell med påfølgende skader sykehus og operasjon i Side i Tyrkia. Etter 1 uke, overført til Ullevål."

Ble kontaktet av forsikrings konsernet i Danmark, som Eika tilhører. Alt praktisk ble ordnet. I tillegg holdt de løpende kontakt med meg! Fikk tilbakebetalt utlegg, da jeg kom hjem. Eika ga meg meget god service!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikkje anbefalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra
- Ingenting

Dårlig
- Har dårlig kontroll
- Dårlig kundeservice
- VELDIG DYRT
- VELDIG DÅRLIG KVALITET

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prøver på denne måten å få kontroll på forsikringspremiene ."

Har ikke opplevd noe negativt/positivt da jeg etter flere års kundeforhold aldri har hatt behov for skadeerstatning .

Sidsel B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ett av de bedre vil jeg påstå"

Veldig bra på reiseforsikring og oppgjør der. Ikke fullt så fornøyd med hytteforsikringen pga litt steil mottagelse ved bruk av hytteforsikringen. Har ikke brukt bilforsikringen da det ikke har vært skade på bil de siste 9 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kraftig prisstigning i år."

Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med Eika som forsikrer. Jeg har bare hatt Eika som forsikrer 1-2 år. I år var forsikringene steget med 6000 kr. Da hadde jeg riktignok i mellomtiden kjøpt ny båt, med påhengsmotor, som nok har hatt litt påvirkning på prisen.

Marius S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Billig og bra"

Har hatt både skadeoppgjør på bil og hus, som har gått helt smertefritt. Bra kundeservice og billig forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fint forsikringsselskap, svarer og behandler henvendelser raskt"

Flinke til å besvare henvendelser raskt. Misfornøyd med dårlig informasjon rundt leiebil og egenandel

Rebekka H. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Gode priser og kundeservice"

Har flere forsikringer hos dem, i tillegg til bank tjenester, veldig fornøyd med både pris og service jeg har fått!
Ikke noe problem å kontakte og endre på avtaler om jeg føler for det, topp selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Store økninger hvert år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har altfor store økninger hvert år. Har ikke hatt behov for å bruke selskapet til noen utbetalinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God hjelp ang. bilskade"

Fikk veldig bra hjelp etter viltpåkjørsel. Gikk ikke mange dagene før alt var ordnet med skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og elending kundebehandling."
4 syns denne omtalen er nyttig

Til tids greie priser er det eneste positive jeg kan komme med.
Ellers har de dårlig kundeservice og elendig behandling av trofast kunde over en rekke år.
Prøver å slu seg unna på alle mulige måter for å slippe å gjøre opp for bilskade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verste forsikringsselskap jeg har hatt!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig og treg kundeservice. Bruker lang tid på å behandle saker.
Har hatt 2 saker til behandling på 2 år, og begge gangene har det vært mye problemer.
Den første var på deres reiseforsikring pluss, hvor min mobil ble frastjålet på fly/flyplass. Endte med avslag da jeg ikke kunne bevise 100% sikkert på at dette faktisk var et tyveri. Hva skal man med en "ekstra god reiseforsikring" hvis det ikke dekker nettopp slike "uhell"?

Den andre saken var angående min bilforsikring. Bilen min ble kjørt på i parkert tilstand, hvor skyldspørsmålet var uten tvil. Likevel tok det over ett år før det i det hele tatt kom en løsning på saken. Var mye problemer hele veien. Lite informasjon å få fra Eikas saksbehandlere. Fremstod som uvitende og arrogante.
Når da motpartens forsikringsselskap stilte seg på bakbena i forhold til skadeomfanget, som det ikke burde være noe tvil om, gav de bare etter. Hadde vel forventet at Eika skulle kjempe for min sak i et ganske så innlysende skadeoppgjør. Men, nei. Måtte klage gjentatte ganger og brukte mye unødvendig tid.

Har alle mine og min samboers forsikringer i Eika, og er glad for at det ikke har skjedd noe mer alvorlig enn disse to casene. Stoler ikke på dette forsikringsselskapet og vil bytte i nær fremtid.

Nils O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God bilforsikring, men ikke så bra reiseforsikring"

Ikke bra reiseforsikring. Fikk IKKE dekket tyveri nr 2 i Aten juni 2016. Tyveri nr 1 ble imidlertid dekket.

Arne R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkle løsninger på betaling av forsikring"

Er genialt så lenge det er igjennom banken og betaler hver mnd så en slipper det store utlegget 1,2,3 eller 4 ganger i året

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Er veldig fornøyd, får utsatt faktura hvis jeg må det og forsikring er til en pris som ikke er så ille for en som nesten ikke har penger.

Søk Bytt.no