Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
8
av 23 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
119
53
35
28
70
Sorter omtaler etter
Viser av 305 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppgjør"

dårlig på oppgjør. ikke utredet etter skade, eier krevde at selskap skulle vurdere regress mot kommunen og selskap nekter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God service og hyggelige folk"

Har en meget god erfaring med Eika. God service og meget hyggelige folk. Både på bil og hus. Har heller mye negativt å om andre selskap.....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"

Snakket med en mann på kundeservice tidlig i vinter. Han var så uhøflig og kjeftet så stygt på meg for at jeg ikke sto som kontaktperson. Saken var at jeg hadde kjøpt leilighet av hun som tidligere var kontaktperson og hun hadde gitt dere beskjed at jeg skulle overta som kontaktperson. Jeg ønsket bare å sjekke at alt var i orden.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Fikk brannskade i enebolig mens jeg var forsikret i Eika for noen år siden"

Fikk brannskade i enebolig mens jeg var forsikret i Eika for noen år siden. Man tror det verste er over når brannen er slukket, men som kunde hos Eika var det da problemene virkelig startet. De sendte inn en "takstmann" som fortalte meg at alt som var skadd var så gammelt at jeg ikke kunne forvente å få dekt mer enn en firedel av nypris, samtidig som en klesvasker fra ISS/Recover anslo hva som måtte utbedres teknisk i gulv og bærende konstruksjon. Takstmannen fakturerte feks tre dagers leting etter brukt låsekasse til altandør fra - 76, men det endte med at jeg fikk ny altandør likevel til en sjettedel av hva letingen etter låskasse kostet. Dette er kun et av mange eksempler på hårreisende prioriteringer og korrupsjon i skadeoppgjør. Eika tok ikke ansvar for noen ting. Eika har også en tradisjon for å skrive ned størrelsen på huset ditt, eller skrive feil kommune i adressefelt, sånn at huset blir billigere å forsikre for dem, men ikke for deg. Jeg unner ingen å være forsikret hos Eika når skaden inntreffer. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Av og på"

Fikk masse hjelp når hadde en skade som andre hadde forårsaket, men lite hjelp når en trengte det som mest økonomisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd, kan bli hakket mer selvbetjent"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bruk for både bil- og reiseforsikring flere ganger, og får like god hjelp hver gang. Litt ivrige på å sende ut hele forsikringsavtalen på nytt i papirform om jeg er inne på nett og justerer bare kjørelengden. Savner litt mer tilgjengelighet i digitale plattformer og mulighet til å gjøre flere endringer på produktene på nett - selv om dette også har blitt bedre.

Viktor T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ignorerer mail. ringer ikkje tilbake og latterlige utbetalinger."
1 syns denne omtalen er nyttig

Gidder ikkje og svare på mail lenger. trekker og trekker usaklige beløp via avtale giro uten grunn. Helt ok priser men når du trenger hjelp da får du ikkje det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lett tilgjenlighet"

Hyggelige damer! Møtt som en kunde som har betydning for selskapet og følte at mine problemer kunne løses på en god måte.

Øyvind G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig oppfølgning. Dyre. Løgn heile firma."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fekk beskjed og betalte for delkasko. Punkterte og blei jekka opp av viking. Dei nektet for at eg hadde delkasko uansett om eg har betalte for det. Elendige alle samen i det firmaet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Vivian S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp å få når man trenger det"
1 syns denne omtalen er nyttig

Syns de er blitt alt for dyre og alt for liten hjelp å få når man spør dem om noe, blir bare avvist.

Vegard S. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyr forsikring for sjåfør under 23år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice og dyr forsikring for unge sjåfører. Jeg har 2 biler i selskapet og må betale 3600kr i månden for full kasko og ansvar

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Et forferdelig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her må du kunne dine juridiske leksjoner. Dette er et svært dårlig selskap som ikke gjør noe positivt for kundene sine. Styr unna !!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadet av asfalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Roads were renewed at Hofstrade and my car was full with asfalt . We were with 40 people that had the same issue and all made a case at their insurance . Most of my colleagues have been helped within 6 months. While I after more then a year still haven't received any update or any money. I have requested updates regularly but get stupid answers. Have been insured for 26 years and have had my share of bad luck but this insurance is worst ever. Would not suggest this insurance to anyone!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Dårlig kundebehandling, de lytter ikke til kunden. Sender purring på faktura som kunden ikke har mottatt, nekter og slette purregebyr. Nå er jeg lei og vil bytte selskap.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ufattelig treg saksbehandling, dårlig service"

Har egentlig ikke stort annet å si - styr unna.. er du en tolmodig sjel som kan vente en mnd før saken blir tatt tak i, for så å trenere saken ytterligere - lykke til...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade"

Det tok lang tid for skaden ble utbedret og vi fikk beskjed om at selskapet ikke dekket nytt gulv i nedre del av stue fordi de mente dette var et separat rom. Vi har en åpen planløsning mellom kjøkken, spisestue og stue der et ca 15 cm høyt trappetrinn skiller. Dermed anså selskapet at den nedre delen var et eget rom. Vi godtok å betale materialene til gulv i nedre del selv, mot at selskapet dekket arbeidet. Arbeidet er dårlig utført med svai i gulvet flere steder. Vi har ikke hørt noe fra selskapet etter at arbeidet var avsluttet, hverken når det gjelder sluttrapport eller sluttoppgjør. Alt i alt føler vi at vi har fått tilbake lite fra forsikringsselskapet i forhold til det vi betaler i forsikringspremie.

Ragnhild H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ansvarsfraskrivelse"

I den tiden vi var forsikret i Eika, hadde vi 1 skade, denne skaden var på våtrom.
Vi hadde allerede bytta selskap der vannskaden så ble oppdaget i etterkant.

Dette er noe som skulle dekkes av Eika, men i stede ble takstmann sendt ut, for så å åpne veggen. I brevet sendt fra Eika fikk vi så svar om at skaden nå ha skjedd etter forsikrings perioden. Takstmann fra vårt nåværende forsikringselskap mener bestemt at dette er en gammel skade. Nå dekkes ikke skaden å vi står der med åpen vegg samt uten dekning på forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Vanskelige, kranglete å trege!"

Motarbeider og nekter å svare på spørsmål når det først skjer noe. Tar ikke ansvar å så mye som beklager den dårlige servicen. Hånflirer og er rett ut ufyselige.

Alexander T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Umulig å få tak på. Roter med oppsigelser. Jeg byttet til eika og skulle spare penger. Men i flere mnd kostet det meg masse ekstra. Anbefaler å styre unna. Betal heller litt mer i året å kjøp forsikringer av noen som kan det!

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trenger forbedring"

Eika er vanskelige å nå og de har ikke gode nettsider.
Jeg klarer ikke å få tilgang til egne forsikringsoppgjør fra min side?
Lang behandlingstid og dårlig oppfølging etter påført skade, der jeg måtte legge ut fordi Eika ikke klarte behandle saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lokalt og smått"

Eika finnes i tilknytning til lokalbanken, noe som skaper et godt og personlig kundeforhold, samt at de tilbyr konkurransedyktige priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Uhell med påfølgende skader sykehus og operasjon i Side i Tyrkia. Etter 1 uke, overført til Ullevål."

Ble kontaktet av forsikrings konsernet i Danmark, som Eika tilhører. Alt praktisk ble ordnet. I tillegg holdt de løpende kontakt med meg! Fikk tilbakebetalt utlegg, da jeg kom hjem. Eika ga meg meget god service!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikkje anbefalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra
- Ingenting

Dårlig
- Har dårlig kontroll
- Dårlig kundeservice
- VELDIG DYRT
- VELDIG DÅRLIG KVALITET

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prøver på denne måten å få kontroll på forsikringspremiene ."

Har ikke opplevd noe negativt/positivt da jeg etter flere års kundeforhold aldri har hatt behov for skadeerstatning .

Sidsel B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ett av de bedre vil jeg påstå"

Veldig bra på reiseforsikring og oppgjør der. Ikke fullt så fornøyd med hytteforsikringen pga litt steil mottagelse ved bruk av hytteforsikringen. Har ikke brukt bilforsikringen da det ikke har vært skade på bil de siste 9 år.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR