Forsikring

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
10
av 22 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
103
46
27
26
50
Sorter omtaler etter
Viser av 252 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Øyvind G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig på mange måter"

Gidde meg eit bra tilbud men endte opp dyrer enn dei fleste andre. Ikke noe positivt med dei anna enn 50 % første bil men hjelper lite når alt er dyrer.
Elendig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen problem"

Har aldri hatt problemer med Eika, stiller opp med en gang jeg har et spørsmål. Har jo ikke hatt brukt for dem til noe annet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Glad jeg byttet!!"

Har gitt uttrykk for at jeg har vært missfornøyd med tidligere behandling av skade der egenandelen deres spiste opp mye av oppgjøret. Og den siste saken tok kaka da det var tyveri som ble anmeldt men som de tolket på sin egen måte for å slippe å betale ut. Googlet de for tilbakemeldinger rundt tilsvarende saker og ser at det er stor missnøye og at de er langt nede på de fleste kåringer, for dyrt, dårlig kundeservice, arrogante med lite villighet til utbetalinger kundene har krav på osv. Så da jeg fikk avslag på en så klar sak, var det lett å bytte. Oppfordrer de som vurderer Eika tenke om på nytt.

Tomasz C
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ventetid er lenge. Betaler hvert år mer for forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er vanskelig å si. Alt var ok, men ønsker jeg å betale mindre. Det er veldig hjelpsom fra ei i Sparebanken Brattvåg. Veldig god kontakt med henne. Det tok mye tid når fikk jeg penger når hadde skade. Det tar mye tid også når noen komme å sjekke hva som skjedde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt"

Ustabile beløp hver mnd, i desember: 10.000 kr...
Betaler ver 3000 nå.., trekker høyere beløp enn avtalt, bare for å måtte tilbakeføre igjen, rett før jul.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Det beste er EIKA!!!"

Har vert i frontkolliskjon med yaris, 69hk bensin, active1L, 2015mod km 27000, fikk fullt oppgjør etter 3 uker. 154000 å 31000 for tlf, briller å tøy. Kanonbehandling, å billigst totalt. Hus, garage, bobil, bil, mc, båt, innbo, alt annet blir for dumt. Kasko pluss, hus super, mc delkasko. Avensis delkasko, 2001mod. Ca 18800 i året, full bonus, km 12000. Greit nok for meg alt ink årsavgifter. 75% ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men prisen..."

Har ingenting å utsette på Eika. Er bare på jakt etter noen som kan levere noe billigere. Har en høy forsikringspremie fra før i måneden og dette stiger nå vel 18%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Rask kundebehandling, men dårlig fra sentralt hold"

Hadde en ny bil (kasko) Som ble påkjørt bak fra (kondemnert). Etter min og de som ankom ulykkestedets sin oppfatning var det helt klart at dette var motpartens skyld. Leverte inn skademelding, og ble genuint overrasket over å ha fått all skyld når Eika hadde vurdert skyldspørsmålets. Det viste seg at motpart også hadde Eika forsikring, noe som jeg mistenker spilte en rolle inn i skyldfordelingen. De påstod at jeg ikke kunne bevise at min versjon var sann, men min motpart kunne heller bevise at hans versjon stemte, likevel la de min motparts forklaring til grunn for skyldfordelingen.

Har klaget (muntlig og skriftlig) til Eika angående dette, og prøvde å snakke fornuft/logikk for å "bevise" at min motpart umulig kan snakke sant, men blir bare møtt med folk med lite teknisk innsikt som allerede har bestemt seg før de snakker med meg hvem sin skyld dette er.

Jeg har nå flyttet over alle forsikringene mine til nytt selskap, håper de har bedre og mer rettferdig kundebehandling der.

Eika skal få kreditt for relativt raskt oppgjør på kaskoforsikringen min i ovennevnte kollisjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Ikke noe og utsette på Eika, er bare ute etter og finne ut om jeg kan finne noe selskap som er billigere...

Gramos D. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Erstatningskrav på tyveri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Eika i over 2 år nå og har ikke hatt noen uhell eller noe før nå i sommer da jeg ble fratatt veske med mobil, kort og penger oppi.
Annmeldte saken hos politet og sendte inn all dokumentasjon de ville ha fra meg, men de gjør alt vanskelig og har nå gått over 4 mnd. Uten noe svar eller tilbakebetaling på det jeg har krav på.
Typisk at de ikke har noen problem med å trekke betalinger fra deg i 3 år, men med en gang det skjer noe og de skal betale noe så setter de seg i bakstolen og gjør alt vanskelig eller umulig.
Verste forsikringselskapet jeg har vært borti i noen sinne og avslutter mitt medlemskap her med en gang.
Forferdelig kundeservice i tillegg.

Ole S. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Godt tilbud for førstegangskunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eika gir 50% bonus på første bil, og det er det så vidt jeg kan se ingen andre som tilbyr. I tillegg har de en måneds- og totalpris som er lavere enn de fleste andre forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De prøver å svindle personer ved utbetalinger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Min bil var i kollisjon og motparten hadde skylden, Eika er utrolig vanskelig og lite smidig ved utbetalinger. De prøver seg med utrolig lav verdi på bilen, så øker de opp med 50% og så er de bastante på den summen de har kommet fram til på 2 gangs tilbud fra takstmann. En slik arrogant holdning til kunder som er totalkunde hos de er svært lite tilfredsstillende.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"God bonusordning"

Generelt et godt pristilbud, men savner en forsikringspremie til unge sjåfører som kjører skadefritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tok av forsikring på bil uten å sette igang ny forsikring på bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde at de tok av bilforsikringen min for så å ikke sette på ny når jeg var i en bytte prosess rett før sommerferien. Oppdaget selv etter nesten 3 uker at bilen manglet forsikring. Hadde da kjørt mange km på 14 dager, og hadde vært på ferietur i Danmark uten forsikring på bilen. Må si dette er veldig skremmende med tanke på hvis noe skulle skjedd meg eller andre. Dette er da hovedgrunnen til at jeg velger å se etter annet selskap, samt prisen som jeg mener er vell høy med tanke på at alle mine forsikringer er hos eika.

Arne K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Månedlig gebyr på 10,-"

Jeg syns det er at dumt at min lokale Eika-bank, og sikkert flere banker, uten å si fra nå trekker 10 kroner i mnd i tillegg til årsgebyret på mitt VISA-bankkort som VISA tar.

Bjørn R. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Totalkunde"

Raskt svar på alle spørsmål
Det som IKKE er bra er at EIKA IKKE VIL ha kunder som vil forsikre ombygde busser til campingbiler.
Bedre kundevennlighet og med det menes forståelse for den enkelte kundes situasjon og behov.
Generelt sett er EIKA et selskap som har "glemt" hva kunder er og tenker 90% økonomisk gevinst per kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget kundevennelig"

Hyggelig kundebehandler, spør om du har gjort endringer slik at forsikringen din blir billigere. Minner på og sender oppdateringer en gang i året. Hvis du ikke bruker forsikring går egenandelen din ned for hvert år på alle dine forsikringer. Gunstig for meg hvis det skulle hende noe. Har hatt det samme selskapet i 15 år.

Per E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandlere"

Har lokale kundebehandlere.
Er ikke helt fornøyd med resultetet av en skadesak for annet familiemedlem. Synes Eika var litt for slappe her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig konsern og kundebehandlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter en forsikringssak er det helt klart at jeg aldri skal ha noe med Eika konsernet å gjøre igjen. Jeg har blitt møtt med total ignoranse.

Hold dere langt unna Eika, det er mitt beste råd! Velg heller et seriøst konsern som IF eller Gjensidige om dere skal ha forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble påkjørt i mai. Fikk svar i oktober. Det er jo en meget lang behandlingstid?

Dessuten så måtte jeg som kunde innhente taksering fra et eksternt firma.
Å drive med dialog fra tre-fire forskjellige kontakt personer i eika som ikke var i stand til å gi meg informasjon på hvem som hadde saken.

I det svaret jeg fikk, så hadde eika brukt denne takseringen som jeg innhentet med deres takstpersons navn på. Dette blir jo helt feil!

Styr unna om du vil ha et selskap så ivaretar deg som kunde. Det er absolutt ikke vi som kunder som skal være nødt til å purre på forsikringsselskapet å drive taksering av skader.

Det som Eika burde ha gjort eg: Å gi begge parter kontaktinformasjon til hvem som er saksbehandler, gi oss estimert tid på ferdigstillese av saken og innhente informasjon som er viktig for å belyse saken for begge parter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget rigid og lite serviceinnstilt medarbeider i Fornebu sparebank. Her lytter man ikke til kunden.

Per Ø. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ryddig greit. Middels priset. Lokalt tilknyttet. "

Ryddig greit. Middels priset, har pga alt i et med bank. Ryddig og raske avklaringer. Bra service lokalt tilknyttet.

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eika svarer aldri på henvendelser og jeg betaler omkring 10 000kr i året på forsikringer. Elendig service og føler ikke jeg får det jeg betaler for samt heller ingen hjelp ved spørsmål.
Konkluderer med elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bilproblemer på ferie, har super forsikring. Kom etterhvert til et kundesenter? Som ga meg kun dårlig mage. Ingen snakk om leiebil, hjelp til noe annet en redningsbil. Og vips 4 timer senere dukket den opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ikke hjelp å få"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig!
Uansett hva det er som skjer så er det umulig å få hjelp.
Stjålet telefon. Ikke noe hjelp.
Ødelagt kamera på reise med reiseforsikring som jeg ble fortalt at skulle hjelpe i slike situasjoner, ikke noe hjelp.
Påkjørt bakfra - greit nok ikke eika som skulle ordne opp, men når jeg ringte de å spurte hvem jeg skulle snakke med mtp bytte av bilstoler til barn mente de at man ikke trengte å bytte bilstol.

Søk Bytt.no