Meny

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 29 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
142
78
48
38
101
Sorter omtaler etter
Viser av 407 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Sparebankenes forsikringsselskap"

Skadeoppgjør/behandlingstid går kjapt og uproblematisk. Nærhet til selskapet/saksbehandler (Tilknyttet landets sparebanker)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke"

Vanskelig å få hjelp ved behov, måtte være streng flere ganger i en og samme sak for at noe skal skje. Velger å høre på motpart. Vanskelig å få dialog og lite behjelpelig. De har salgskonsulenter i bankene nært kunde men de selger kun forsikringa og har intet å si når det oppstår skade. Da er det kun på Hamar man må forhold seg til. Ber man om annen saksbehandler, er det den som har saken som bestemmer om man får skifte eller ikke. Kan ikke anbefales. Skal skifte forsikring når vi får ordnet opp i saken vi holder på med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp"

Veldig trege når det kommer til å håndtere problem. Hadde en sak der bilen bilen ble ript opp under vask. Deres tilbud på problemet var latterlig , jeg gikk i 0 om jeg mottok deres tilbud. de hører ikke på andre spesialister enn sine egne. Selv om de ikke har noe peiling på ting.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Anette J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig kundebehandling"

Vi har nå byttet til annet forsikringsselskap, og anbefaler ingen Eika. Kunderådgiveren vi er ekstremt misfornøyd med het Camilla! Hun var meget arrogant og lite kundevennlig. Prisen ble dessuten 500 kr billigere pr mnd i det nye forsikringsselskapet.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ofte prisøkninger"

Ofte prisøkninger hos Eika forsikring, ellers ok. Ingen skader, så har ikke noen erfaring ellers med kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Boligforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde forsikring: bil, bolig, reise hos eika, det kom vann inne i kjeller etasjen, meldte skade, men fikk avslag. Veldig skuffende fra eika. Måtte bestemme å bytte til IF forsikring med engang. Anbefaller alle å bytte til IF forsikring så fort som mulig, da IF hjelper gjerne og ikke prøver å finne veier bak lover, regler, avsnitt å unggå oppgjøret.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Boligforsikring"

31.08.20 - Er kunde hos Eikaforsikring, kom vann i kjeller etasje, meldte skade, men fikk avslag. Veldig skuffende tilbakemelding fra Eikaforsikring. Skal bytte til If forsikring med engang. paijyj@gmail.com

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Reiseforsikring."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har bestilt en tur og booket hotell jeg ikke kunne dra på pga covid 19. Sendte inn dokumentasjon som ønsket for at jeg skal få refundert beløpet. Får beskjed om at hotellet er booket for 3 personer og at de 2 andre også må søke om og få tilbake sin del selv om jeg har betalt og dekket alt for oss. Har hatt 3 forsikring saker gjennom eika reiseforsikring. 1 saken gikk helt ok, måtte purre 2 ganger på status på sak nmr 1. Generelt har Eika vært dårlig med og kommunisere status på sakene og oppfølging av kunden. Treige utbetalinger Dårlig kommunikasjon Dårlig kundeservice Etter 3 dårlig opplevelse så vil jeg ikke anbefale Eika reiseforsikring da de gjør det mer vanskelig for kunden en lett (som det skal være) Jeg har allerede byttet til nytt forsikringselskap da Eika ikke har levert godt nokk etter mine erfaringer.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bilforsikring"

Først vil jeg starte med at jeg aldri har havnet i noen form for kollisjoner noen gang, uansett hvilket forsikringsselskap jeg har hatt, så jeg har lite sammenligningsgrunnlag. Men når det er sagt så kjøpte jeg nylig en 8 år gammel bil. Var usikker på hvilket forsikring jeg skulle ha men gikk for den beste forsikringen de hadde, der den dekker motor og girkasse osv. Bilen jeg kjøpte var en bmw 520. Og etter noen måneder så skjer det som ikke skal skje. Bilen lager ulyder, og går ikke helt som det skal. Kjører til nærmeste verksted og får vite etter noen timer at reg kjede er løs, og at det ene og det andre er på vei til å «dø», og at det er stor sjanse at det kan gi motorhavari. Wtf, kun 2-3 mnd etter å ha kjøpt bilen også skal den gjøre meg konk..?? I tillegg så kjører jeg også veldig lite i forhold folk flest. Første jeg gjør er å ringe Eika og forklare den dårlige nyheten. Innen 48 timer får jeg Mail om at de dekker hele kostnaden på nærmere 50.000kr. Ikke visste jeg det var så dyrt og ikke trodde jeg at de skulle dekke det. Fordi jeg hadde lest så mange dårlige anmeldelser med utbetalinger og det ene og det andre(etter at jeg hadde blitt kunde hos dem). Ble forresten kunde samme dag som jeg kjøpte bilen. Så da var det en egenandel på 6000kr, også var alt ordnet etter ca 1 uke. Uten dem så ville jeg så å si måtte ta opp dyre lån eller selge bilen med betydelig tap. Heldigvis redda de meg denne gang, så tilliten min til dem har nå blitt styrket. Ikke fikk jeg inntrykk av at de mistenkte meg for å ha påført skaden selv, eller noe slikt som jeg leser om alle andre som har hatt dårlige erfaringer. Så jeg vil ikke anbefale Eika men jeg vil heller ikke fraråde folk. Ville bare fortelle at de kan være gode å ha med å gjøre også, når noe galt skjer. Så jeg forblir kunde helt til de svikter meg når/hvis jeg trenger dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bil forsikring pluss"

Har eika sin beste forsikring og er totalkunde, fikk maskinskade på bil dvs elektrisk feil... Bil ble levert med bergingsbil til merkeverksted. Det tok 92dager å reparere bil... Grunnet null oppfølging ifra Eika så hadde jeg leiebil i 5dager først og i 12dager til slutt.. Alt dette grunnet lure vilkår. Måtte kjøpe meg ny bil under reparasjonsperioden. Forkastelig selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Værste reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke anbefalt å bruke avbestilling og reiseforsikring via NAF Xtra, de har avtale med Eika forsikring. Når vi må kansellere reiseopphold pga COVID19, blir ingenting dekket. Da krever de plutselig en helårsforsikring. Reisen ble bestilt i januar. Lureri.

Runar C. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Begynner og bli griske"

Har vert ok begynner og bli griske... Har ikke mere og tilføye men synes de er blitt mye dyrere. Synes det er merkelig at en mann på 54 år kjører skadefritt i mange år og har full bonus 75% 5 året eller mer... får forhøyet forsikringspremie etter og ha kjørt skadefritt i 2 år med siste registrerte bil. Jeg fikk en økning på årspremien på ca 25% etter og ha vert en ansvarlig sjåfør som har kjørt skadefritt, i tillegg har da bilen sunket i verdi på disse 2 årene. Jeg blir straffet av Eika for og kjøre skadefritt ikke premiert... Hade takk for oss..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overpriset, ikke fleksibel og slett kundebehandling"

Selskapet selger forsikring gjennon sparebankene og tar veldig godt betalt i "administrative omkostninger" Alle mine kontakter med kundebehandlere har vært ubehjelpelig og grenset til det uhøflige. At selskapet delegerer kontakt til sparebankene gjør det vanskelig å finne ut hvem som kan ordne opp i saker. Ingen selvbetjening på nett.

Øystein K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs. Svarer ikke på hverken muntlige eller skriftlige henvendelser."

I forsikringssak så unnlater de å svare både på muntlige og skriftlige henvendelser. Sier at skriftlig svar kommer, men svar kommer ikke. Elendig dialog med reparerende verksted. I samtale med verksted får jeg oppgitt at skadens omfang kommer på ca. 34-35.000. Så får jeg regning på ca. 54.000. Mottar ikke svar på gjentatte muntlige og skriftlige henvendelser om dette.😠👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig god service"

Veldig god oppfølging og service. Og rask til å ta tak i situasjoner som oppstår i forbindelse med forsikringssituasjoner.

Mamemoun A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God forskring"

Jeg har jobbet med dette tillitsselskapet før, og det er bra, og prisene er attraktive og gode. Takk. Jeg anbefaler alle å melde seg inn i dette kjente selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bånn i bøtta, anbefaler ingen å ha noe forsikret i Eika."
1 syns denne omtalen er nyttig

Takstmannen var der ikke for kunden, men kun for selskapet. Takstrapporten er ikke korrekt. Kommer til å si opp alle forsikringer i Eika.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig reiseforsikring, utvidet sådan"

Dekker ikke kansellert del av ferie grunnet corona og pålagt evakuering til Norge fra Spania 25.3.2020. 2 av 3 uker mistet

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har en underlig omgang med sannheten"
1 syns denne omtalen er nyttig

De benekter, lyver seg unna sannheten. Slik at det rammer familier hardt. Ingen kryper vel under sokkelen på kjøkkeninnredning for å koble fra vannrør, etter at Reco utbedret skade etter lekkasje på oppvaskmaskin 2 måneder før. Kjøkkenbenk med tilhørende vannrør under ble demontert og skulle vært montert ved oppretting av denne skaden. Dette er ren svindeloppførsel fra Reco og Eika i etterkant å fraskrive seg ansvar for eget arbeid. Advokat og forbrukerombud blir satt på saken, tillit til folk i Eika og Reco er på minussiden. Media er også interessert i å publisere saken, om ikke Eika og Reco inntar en annen omgang med sannheten og løgn beklages.

Kolbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Meget bra kunde oppfølging"

Kjempe bra service og informasjon fra fast kundekonsulent i Sandnes Sparebank. Er billigere og enn mange andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har vært svært fornøyd"

Har ikke hatt problemer med bilen slik at vi ikke har trengt hjelp fra de. Ang, reiseforsikringen har vi brukt den 2 ganger. Har vært svært fornøyd med hjelpen vi har fått.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Manglende oppgjør"

Ikke villig til å godta min forklaring. Bestilt utvidet forsikring ble ikke akseptert og erstatning ble derfor redusert fra forsikring pluss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Reise forsikringen styr unna."

Styr unna vist du trenger reise forsikring. De dekker ikke kanselleringer til Italia i disse tider, Noe alle andre gjør, iallefall de store som Europeiske. Betal noen kroner til å opplev sømløs hjelp andre plasser

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tilgjengelighet og oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hatt noen utbetalinger eller saker der, så er ikke kjent med om de er vanskelige på det. Men fikk inkasso i forbindelse med flytting, til tross for å ha sendt dem ny adresse og alt. Det var null forståelse å oppdrive, så styr unna.

Kristianius
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vennlige kundebehandlere med god service som gir lav pris!"

Først var det lav pris som avgjorde valget. Deretter ble det faktorene; trygghet, service-vennlighet og god pris! En kombinert trio som utgjorde valget enkelt å fortsette å være kunde. Det er oftes de små selskapene som er best. De uten store reklame budsjetter men som deretter må satse hardt på god service og lav pris.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR