Forsikring

Eika Forsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
7
av 22 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
Eika Forsikring
Filtrer omtaler
109
48
28
26
53
Sorter omtaler etter
Viser av 264 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Eika Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God hjelp ang. bilskade"

Fikk veldig bra hjelp etter viltpåkjørsel. Gikk ikke mange dagene før alt var ordnet med skadeoppgjør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og elending kundebehandling."

Til tids greie priser er det eneste positive jeg kan komme med.
Ellers har de dårlig kundeservice og elendig behandling av trofast kunde over en rekke år.
Prøver å slu seg unna på alle mulige måter for å slippe å gjøre opp for bilskade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verste forsikringsselskap jeg har hatt!"

Dårlig og treg kundeservice. Bruker lang tid på å behandle saker.
Har hatt 2 saker til behandling på 2 år, og begge gangene har det vært mye problemer.
Den første var på deres reiseforsikring pluss, hvor min mobil ble frastjålet på fly/flyplass. Endte med avslag da jeg ikke kunne bevise 100% sikkert på at dette faktisk var et tyveri. Hva skal man med en "ekstra god reiseforsikring" hvis det ikke dekker nettopp slike "uhell"?

Den andre saken var angående min bilforsikring. Bilen min ble kjørt på i parkert tilstand, hvor skyldspørsmålet var uten tvil. Likevel tok det over ett år før det i det hele tatt kom en løsning på saken. Var mye problemer hele veien. Lite informasjon å få fra Eikas saksbehandlere. Fremstod som uvitende og arrogante.
Når da motpartens forsikringsselskap stilte seg på bakbena i forhold til skadeomfanget, som det ikke burde være noe tvil om, gav de bare etter. Hadde vel forventet at Eika skulle kjempe for min sak i et ganske så innlysende skadeoppgjør. Men, nei. Måtte klage gjentatte ganger og brukte mye unødvendig tid.

Har alle mine og min samboers forsikringer i Eika, og er glad for at det ikke har skjedd noe mer alvorlig enn disse to casene. Stoler ikke på dette forsikringsselskapet og vil bytte i nær fremtid.

Nils O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God bilforsikring, men ikke så bra reiseforsikring"

Ikke bra reiseforsikring. Fikk IKKE dekket tyveri nr 2 i Aten juni 2016. Tyveri nr 1 ble imidlertid dekket.

Arne R. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Enkle løsninger på betaling av forsikring"

Er genialt så lenge det er igjennom banken og betaler hver mnd så en slipper det store utlegget 1,2,3 eller 4 ganger i året

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig fornøyd"

Er veldig fornøyd, får utsatt faktura hvis jeg må det og forsikring er til en pris som ikke er så ille for en som nesten ikke har penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Rimelig forsikring men umulig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra på pris, men som sagt umulig på kundeservice, om noe er gjort feil ved feks polisen må man ta kontakt med rådgiver noe som er en umulighets oppgave i seg selv. veldig mye surr ettersom at Eika er en alliance bank med alt for mange mellomledd.

Om de hadde hatt bedre kundeservice hadde dette vært alle tidenes.

Øyvind G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig på mange måter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gidde meg eit bra tilbud men endte opp dyrer enn dei fleste andre. Ikke noe positivt med dei anna enn 50 % første bil men hjelper lite når alt er dyrer.
Elendig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen problem"

Har aldri hatt problemer med Eika, stiller opp med en gang jeg har et spørsmål. Har jo ikke hatt brukt for dem til noe annet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Glad jeg byttet!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har gitt uttrykk for at jeg har vært missfornøyd med tidligere behandling av skade der egenandelen deres spiste opp mye av oppgjøret. Og den siste saken tok kaka da det var tyveri som ble anmeldt men som de tolket på sin egen måte for å slippe å betale ut. Googlet de for tilbakemeldinger rundt tilsvarende saker og ser at det er stor missnøye og at de er langt nede på de fleste kåringer, for dyrt, dårlig kundeservice, arrogante med lite villighet til utbetalinger kundene har krav på osv. Så da jeg fikk avslag på en så klar sak, var det lett å bytte. Oppfordrer de som vurderer Eika tenke om på nytt.

Tomasz C
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ventetid er lenge. Betaler hvert år mer for forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er vanskelig å si. Alt var ok, men ønsker jeg å betale mindre. Det er veldig hjelpsom fra ei i Sparebanken Brattvåg. Veldig god kontakt med henne. Det tok mye tid når fikk jeg penger når hadde skade. Det tar mye tid også når noen komme å sjekke hva som skjedde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabile beløp hver mnd, i desember: 10.000 kr...
Betaler ver 3000 nå.., trekker høyere beløp enn avtalt, bare for å måtte tilbakeføre igjen, rett før jul.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Det beste er EIKA!!!"

Har vert i frontkolliskjon med yaris, 69hk bensin, active1L, 2015mod km 27000, fikk fullt oppgjør etter 3 uker. 154000 å 31000 for tlf, briller å tøy. Kanonbehandling, å billigst totalt. Hus, garage, bobil, bil, mc, båt, innbo, alt annet blir for dumt. Kasko pluss, hus super, mc delkasko. Avensis delkasko, 2001mod. Ca 18800 i året, full bonus, km 12000. Greit nok for meg alt ink årsavgifter. 75% ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men prisen..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ingenting å utsette på Eika. Er bare på jakt etter noen som kan levere noe billigere. Har en høy forsikringspremie fra før i måneden og dette stiger nå vel 18%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Rask kundebehandling, men dårlig fra sentralt hold"

Hadde en ny bil (kasko) Som ble påkjørt bak fra (kondemnert). Etter min og de som ankom ulykkestedets sin oppfatning var det helt klart at dette var motpartens skyld. Leverte inn skademelding, og ble genuint overrasket over å ha fått all skyld når Eika hadde vurdert skyldspørsmålets. Det viste seg at motpart også hadde Eika forsikring, noe som jeg mistenker spilte en rolle inn i skyldfordelingen. De påstod at jeg ikke kunne bevise at min versjon var sann, men min motpart kunne heller bevise at hans versjon stemte, likevel la de min motparts forklaring til grunn for skyldfordelingen.

Har klaget (muntlig og skriftlig) til Eika angående dette, og prøvde å snakke fornuft/logikk for å "bevise" at min motpart umulig kan snakke sant, men blir bare møtt med folk med lite teknisk innsikt som allerede har bestemt seg før de snakker med meg hvem sin skyld dette er.

Jeg har nå flyttet over alle forsikringene mine til nytt selskap, håper de har bedre og mer rettferdig kundebehandling der.

Eika skal få kreditt for relativt raskt oppgjør på kaskoforsikringen min i ovennevnte kollisjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bilforsikring"

Ikke noe og utsette på Eika, er bare ute etter og finne ut om jeg kan finne noe selskap som er billigere...

Gramos D. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Erstatningskrav på tyveri"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Eika i over 2 år nå og har ikke hatt noen uhell eller noe før nå i sommer da jeg ble fratatt veske med mobil, kort og penger oppi.
Annmeldte saken hos politet og sendte inn all dokumentasjon de ville ha fra meg, men de gjør alt vanskelig og har nå gått over 4 mnd. Uten noe svar eller tilbakebetaling på det jeg har krav på.
Typisk at de ikke har noen problem med å trekke betalinger fra deg i 3 år, men med en gang det skjer noe og de skal betale noe så setter de seg i bakstolen og gjør alt vanskelig eller umulig.
Verste forsikringselskapet jeg har vært borti i noen sinne og avslutter mitt medlemskap her med en gang.
Forferdelig kundeservice i tillegg.

Ole S. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Godt tilbud for førstegangskunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eika gir 50% bonus på første bil, og det er det så vidt jeg kan se ingen andre som tilbyr. I tillegg har de en måneds- og totalpris som er lavere enn de fleste andre forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De prøver å svindle personer ved utbetalinger"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min bil var i kollisjon og motparten hadde skylden, Eika er utrolig vanskelig og lite smidig ved utbetalinger. De prøver seg med utrolig lav verdi på bilen, så øker de opp med 50% og så er de bastante på den summen de har kommet fram til på 2 gangs tilbud fra takstmann. En slik arrogant holdning til kunder som er totalkunde hos de er svært lite tilfredsstillende.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"God bonusordning"

Generelt et godt pristilbud, men savner en forsikringspremie til unge sjåfører som kjører skadefritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tok av forsikring på bil uten å sette igang ny forsikring på bil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde at de tok av bilforsikringen min for så å ikke sette på ny når jeg var i en bytte prosess rett før sommerferien. Oppdaget selv etter nesten 3 uker at bilen manglet forsikring. Hadde da kjørt mange km på 14 dager, og hadde vært på ferietur i Danmark uten forsikring på bilen. Må si dette er veldig skremmende med tanke på hvis noe skulle skjedd meg eller andre. Dette er da hovedgrunnen til at jeg velger å se etter annet selskap, samt prisen som jeg mener er vell høy med tanke på at alle mine forsikringer er hos eika.

Arne K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Månedlig gebyr på 10,-"

Jeg syns det er at dumt at min lokale Eika-bank, og sikkert flere banker, uten å si fra nå trekker 10 kroner i mnd i tillegg til årsgebyret på mitt VISA-bankkort som VISA tar.

Bjørn R. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Totalkunde"

Raskt svar på alle spørsmål
Det som IKKE er bra er at EIKA IKKE VIL ha kunder som vil forsikre ombygde busser til campingbiler.
Bedre kundevennlighet og med det menes forståelse for den enkelte kundes situasjon og behov.
Generelt sett er EIKA et selskap som har "glemt" hva kunder er og tenker 90% økonomisk gevinst per kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Meget kundevennelig"

Hyggelig kundebehandler, spør om du har gjort endringer slik at forsikringen din blir billigere. Minner på og sender oppdateringer en gang i året. Hvis du ikke bruker forsikring går egenandelen din ned for hvert år på alle dine forsikringer. Gunstig for meg hvis det skulle hende noe. Har hatt det samme selskapet i 15 år.

Per E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandlere"

Har lokale kundebehandlere.
Er ikke helt fornøyd med resultetet av en skadesak for annet familiemedlem. Synes Eika var litt for slappe her.

Søk Bytt.no