Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt
Gjensidige Forsikring er tildelt tittelen KUNDEFAVORITT 2016

Boligforsikring fra Gjensidige Forsikring

Les alle 467 omtaler og erfaringer om boligforsikring fra Gjensidige Forsikring

467 omtaler
Gjensidige Forsikring Boligforsikring
Rangert #1 av 20
innen boligforsikring
Bra
4,3
AV 5
4,2
Kundetilfredshet
Bra
4,3
Kundeservice
Bra
4,4
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 467 omtaler om boligforsikring fra Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Boligforsikring
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Fungerer veldig bra"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Raske, enkle oppgjør. Gode priser gjennom Tekla avtalen. Rabatt gjennom utbytteutbetaling hvert år (ca 5 - 10%)

"Dårlig på å matche tilbud"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Lise O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har nå hatt alle mine forsikringer samlet hos Gjensidige i noen år. Det viser seg at premien har økt relativt mye fra første året. Har også skiftet flere biler i løpet av de siste årene og ser da at jeg kan få bedre forsikringstilbud hos andre (store seriøse) forsikringsselskap. Har da henvendt meg til Gjensidige for å se om de kan matche pris, men det kan de ikke og det virker som om de ikke har noe å gå på. Det medfører at jeg nok skifter forsikringsselskap nå snart, for det blir etterhvert betydelig å spare - selv etter at potensielt utbytteutbetaling i fremtiden er medregnet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ikke for motorsyklister"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Bjørn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Generelt sett dyre, og flere tusen dyre på motorsykler. Får ofte tilbake litt, hvis selskapet går i overskudd, noe som er positivt, men for meg og det jeg har er de en god del tusen dyrere enn konkurrentene...

"Veldig enkelt"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Eli P
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Enkelt system på det meste med skademelding og nettsiden. Rask å ringe opp når man ber om det. Bilen er for dyr syns jeg eneste. Vurderer derfor bytte.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Rot i betalingssystemet"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Thomas O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dere har gode priser, men hjelper lite når det blir rot med betalings systemet deres, og månedlige betalinger øker med 45% pga at enkelte betalinger detter igjennom. Dette har stor betydning når man er uføre og har lite spillerom i økonomien.

"Raskt"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Må si jeg er imponert over hvor raskt Gjensidige behandlet min skademelding. Valgte å benytte forsikringen min da gressklipperen kastet en stein og knuste et stort vindu. Enkelt å levere skademelding med bilder og vedlegg.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Helt greit"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Vibeke
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Helt greit forsikringsselskap. Har ikke hatt behov for noe stor forsikringshjelp ennå så det blir vanskelig å bedømme akkurat den delen.

"Rimelig og bra helt til skaden oppstår"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Henning
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har hatt to mindre saker med Gjensidige nå over en lang periode som kunde. Begge ganger har saksbehandleren vært direkte uforskammet og krass fra første stund. Utrolig frustrerende å forholde seg til når en står midt oppe i en skade. Det merkelige er at dersom jeg ringer vakt nummeret så er alt hyggelig og blir ordnet med en gang. Helt tydlig at de har satt forskjellige typer folk på forskjellige steg i prosessen.

Faktisk synes jeg at dette er en viktig tilbakemelding da de fleste som gir god tilbakemelding her aldri har vært forbi vakt-telefon steget.

Og bare så det er sagt, det handler ikke om kroner og ører, det handler om at familier som står midt oppe i en boligskade eller annet møter en person som viser forståelse og erfaring med skader. For å nevne to eksempler:

- I en sak ble jeg fullstendig overkjørt av takstmann med tekniske detaljer. Da jeg sjekket opp disse i etterkant viste de seg å være direkte uriktige og kun benyttet for å nettopp manipulere saken i en retning som Gjensidige/takstmann ønsket.

- I en annen boligsak overlot Gjensidige så og si alt til forskjellige tredjeparter slik at jeg selv måtte ta arbeidet med å snakke med alle parter. Dvs at jeg ble sittende i telefon hver dag. Dette mener jeg strengt tatt at Gjensidige eller en tredjepart utnevt av Gjensidige burde ha stått for. Oppe i det hele ble kundebehandler hos Gjensidige byttet to ganger. Dette var ikke Gjensidiges feil, men informasjon om vi hadde fått ny kundebehander ble ikke gitt i noen av tilfellene.

Det er vanskelig for meg å sjekke dette opp mot andre selskaper, men vil tro dette handler vel så mye om strategi og holdning hos selskapene og at det derfor kan være forskjeller.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Overrasket"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
2 / 5
Toola
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mangelfull info vedr endringer av forsikringer. Ved oppfølgings samtale viste det seg at mine notater ikke stemte med det vi snakket om på tlf.

"Selskapet er bra men, har vært der i 25-30 år, kanskje på tide å hente inn tilbud fra andre"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Tom
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Selskapet er bra men, det finnes andre selskaper som godt mulig er billigere en den avalen jeg har i dagen med topp bonus på alt..

"Litt omstendelig og oppleves stødige, men litt trege"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Hans P. O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

De få gangene jeg har vært i kontakt med selskapet med ulike spørsmål, er de svært imøtekommende og strekker seg langt for sine kunder.

"Salg, salg, salg og tregt skadeoppgjør"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Morten
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjenstridige... Bråkjekke selgere på provisjon er kjedlig å forholde seg til. Samtidig tar skadeoppgjør lang tid da de prøver å finne en måte for ikke å utbetale.. Lite tillitskapende når de snakker nedverdigende om andre selskap.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ganske fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Henning N
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Litt surr med månedlige betalinger som endte med en veldig høy månedlig faktura sum, ikke helt hva jeg forventet meg. ☹️

"Skrudde prisene opp etter 2 år med over 50%"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Ingvild
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lureri med prisene. Steg kraftig etter 1-2 år. uten skade....startet på 17 000 og endte på 30 000 etter 2 år.
reiseforsikringen hjalp oss ikke på ferie i Frankrike. Ingen engelsktalende leger å referere til gjennom anbefalingene fra Gjensidige.
sa opp livsforsikringene uten samtykke. -Da YS avtalen gikk ut kansellerte de livsforsikringene istedenfor å tegne uten Ys avtale.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Totalt ubrukelig service"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Ørjan
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundeservice er hele problemet med Gjensidige. De hjelper deg ikke på telefon og følger ikke opp det de sier der. Forsøker man skriftlig er eneste responsen man får den automatiske mailen. Etter flere forsøk på telefon og mail ble det å bytte. Anbefaler alle å styre unna.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ryddig selskap"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Her blir man ikke lurt. De opptrer ryddige og ærlige. Flott kundebehandling som hjelper deg med en gang.

"Kjempe forsikringsselskap"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Alt er bra.. Lokalt kontor.. Kjekke folk... Gode priser... God service.. Penger tilbake er overskudd.. I år får vi att 14% av premie som er innbetalt.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Fornøyd, men det koster for mye"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Ståle
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Det meste er bra bortsett fra prisen. Det er for stor forskjell til andre. Så lite en bruker forsikring og samtidig ser på hva en betaler så er det snakk om en del penger.

"Et solid og sikkert selskap men begynner å bli dyrt"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Geir-Håkan O
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bra med lokalt kontor og ansatte. Prisene kan bli bedre. Har alltid fått hjelp hvis det har vært noe problem.

"Ryddig og ordentlig, men mye påslag i pris over tid"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Geir H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bonusordning, gode rabattordninger. Oversiktlige og gode nettsider. Negativt er det store påslaget som legges på prisen over tid.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Beregnende og lure"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig

Vi har hatt samlede forsikringer i gjensidige i over 30 år. Vi har forsikringer på hus/innbo, hytte, to biler, fire person og ulykkesforsikringer, katter, hest, båt/henger, reise samt spesialforsikringer. Vi blir stadig minnet om at vi er gode kunder ved samtaler, såkalt fordelskunder. Vi har aldri hatt betalingspåminnelser eller misligholdt noe, knapt nok fått bruk for forsikringer. Allikevel må vi forhandle priser annen hvert år med tusener å spare.
Prisene øker uten at vi tenker på det gjennom året. Nå har vi byttet til Nemi, med langt bedre betingelser og over 6000,- spart i året. Gjensidige kalte oss fordel plus kunde? TULL!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Er greit å ha forsikring"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Steffen K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Liten til ingen erfaring, med annet en kjøp av forsikring, og innbetaling mnd. beløp.
Hyggelig dame på salgsavdelingen.

"Bra selskap"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Lars H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vil orientere meg om prisnivået. Synes at forsikringen begynner å bli kostbar, sett i lys av manglende skader, bortsett fra en bilruteskade for ca 7 år siden.

"Jeg er stort sett tilfreds, men ønsker en rimeligere premie"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Service er bra, men jeg har forsikret hus, hytter, biler, båt og ulykke og reiser og vil ha en lavere premie.

"Aldri hatt problem med utbetaling av bil, reiser eller hus forsikringer"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Jeg har bare godt å seier om selskapet. Aldri hadde noen problem med noen av mitt forsikring, både utbetaling og dekningen.

Forrige side 1 2 3 4 5 6 ... 19 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 21 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer