Det lønner seg å sammenligne
Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Boligforsikring fra Gjensidige Forsikring

Les alle 389 omtaler og erfaringer om boligforsikring fra Gjensidige Forsikring

389 omtaler
Gjensidige Forsikring Boligforsikring
Rangert #1 av 19
innen boligforsikring
Bra
4,3
AV 5
4,3
Kundetilfredshet
Bra
4,3
Kundeservice
Bra
4,4
Skadeoppgjør
Bra
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 389 omtaler om boligforsikring fra Gjensidige Forsikring sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Gjensidige Forsikring?
skriv omtale
FILTRER
Boligforsikring
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Gjensidige Forsikring
Hva synes du?
"Ekstrem premieøkning"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Skadeoppgjør
3 / 5
Tidligere-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Lokket meg inn som kunde for tre år siden, sparte da ca 20% i forhold til tidligere leverandør. Nå tre år senere ser jeg at premien har økt med over 100% på under 36 mnd. Elendig!!!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Tar ikke nok vare på sine gode gamle kunder"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Roald T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Bonusutbetalingene har så langt oppveiet relativt høye premier, men er ingen garantert fordel i et nytt og strammere marked.

Når man over lang tid har vært skadefri og lenge hatt full bonus er det ikke lenger noe økonomisk incitament for å fortsatt å være kunde. Opplever at kundebehandlingen i skadetilfeller er svært generell og skjematisk, uten at det tas hensyn til det individuelle historiske kundeforholdet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Takk for det gode kundeforhold"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Ingvei A. S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har fått max ut av Gjensidige. Føler meg ivaretatt. Ikke noe å si på prisen når de er så omgjengelige, likevel velger jeg nå å vurdere å bytte pga pris. Dette bare fordi jeg lever med veldig lite ledig å rutte med jmf m resten av nasjonen.

"Forderdelig MC forsikring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Øyvind M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mye bra. God kundeservice.
Elendig vurdering av motorsykler. De har en MT 09 som prises høyere enn mye dyrere og kraftigere sykler.

"Elendig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Onklb
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Gjensidige har tapt seg utrolig som forsikringsselskap siden 2013-2016. Elendig kundebehandling og oppfølging. STYR UNNA!

1 synes denne omtalen er nyttig
"God kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Sverre
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har flere forsikringsobjekter, iblandt disse et lite 'veteran' skip, LOA 16, 40m bygget i stål i Damnark 1954/maskin: Wichmann 5DCT 375 hk dieselmotor fra 1966. Dette skipet er vanskelig å få forsikret på 'normale' vilkår i Norge - p. T. Forsikret hos Dansk Søassuranse, Marstal.

"Dyr på bil"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Frode
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har bare gode erfaringer med Gjensidige, men betaler ikke dobbel pris på bilforsikringen min, så vi bytter nå.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Skrur opp premien med 30 uten grunn"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Beate
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Spenstig å få e-post om at det er en elektronisk mld på dine sider til meg. Har aldri samtykket i å ha en elektronisk mappe, men forsøkte å komme inn uten å lykkes, kundebehandler forsøkte også men måtte gi opp. Kundebehandler sender meg posten til min e-post og da må jeg si jeg ble sjokkert, har ikke hatt skader men ut av intet er premien bare over natten hevet med 30 %. Nå skjønner jeg hvorfor de ikke ville sende meg dette i posten. Dette er fullstendig useriøst!

2 synes denne omtalen er nyttig
"Helt greit, må bare ikke få en skade!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Bernt T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt 1 skade med Gjensidige, Kommunen hadde blåst inn kloakk inn i mitt hus, kommunen påtok seg alt ansvar, Gjensidige var vanskelige i 1 år helt til jeg satte i gang rettslig prosess, da husket Gjensidige at Kommune faktisk hadde påtatt seg all skyld, de ville da rydde opp, vi ga dem ansvaret til å rydde opp mens vi skulle på en 3 ukers ferie (avtalt 2 mnd før). Dagen før vi kom hjem ringte de å sa at de dessverre ikke hadde rukket å få gjort de nødvendige utbedringene. Vi måtte tilslutt styre dette selv og det ble greit. Men frekkhetens nådegave tilhører likevel Gjensidige, da Kommunen erstattet alle skadene og min egenandel, noe som egentlig var avtalt på dag 1, klarte de å sende tilbake den fratrukkede egenandelen med en tekst der de skrev at de hadde gjort et ordentlig stykke arbeid og på bakgrunn av dette hadde de nå klart å få tilbake min egenandel. Regelrett useriøst.

"Gjensidige Forsikring"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Forsikringsselskapet som gir god kundebehandling, rask skadeoppgjør og gode betingelser og priser. Og det eneste selskapet som jeg vet om som faktisk gir kundeutbytte til sine kunder hvert eneste år!

"Helt topp"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har hatt gjensidige i alle år, og er MEGET fornøyd. Aldri noe tull, og enkelt og smertefritt oppgjør.

"Erfaring etter en stormskade"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Terje D
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Fikk lite informasjon om hvordan selskapet har kommet fram til skadetaksten, måtte bare godta tilbudet på oppgjør.

"Uerfarne rotekopper"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Marit
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Begynner snart å lure på om gjensidige overhode vet hva de driver med? Har gått over til annet selskap for snart 2 uker siden. De skjønner ikke at de har fått oppsigelse. For å sjekke gikk jeg inn på mine sider, fremdeles står huset oppført mens bil og innbo var fjernet. Er det noen som tror de er rett navle? Tror neppe det nytter og ha uerfarne ansatte på kundesenteret. Kommer "aldri" tilbake til gjensidige som kunde om det er det siste selskapet igjen.

"Gammelt traust selskap"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Trofast-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært kunde i mange år og vært fornøyd. Liker ikke utbytte på forsikring. Først betaler jeg premien av penger som er inntektsbeskattet, så får jeg et tilsynelatende bra utbytte som jeg igjen må beskatte. Sett heller ned premien direkte, og slutt med hele utbytte.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Topp service"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

De er veldig flink på service å ordner opp sånn at alt blir bra. Jeg er topp fornøyd med Gjensidige.

1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Marit
24.08.2016 20:03
Da er du heldig iforhold til de fleste andre.
"God kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Nils M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har stort sett greie priser, det virkes som dyktige folk på kundesenteret.
Har aldri hatt behov for og bruke forsikringen så vet ikke hvordan dei er da.

"Kundeløfte"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
2 / 5
Bjørnar S
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Hva jeg synes om gjensidig er at det er et selskap som driver ok,
men det er enkeltpersoner som ikke forstår hva de jobber med.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Til å stole på"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
John O. H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Alt bra, hyggelige kundekonsulenter og er effektive. Veldig god erfaring.
Burde ta kontakt en gang pr. år for å gjennomgå forsikringene.
Er ikke sikker på at prisen er rett.

"Kundeutbytte"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Kåre
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Virker bra med kundeutbytte, men hvorfor betale for mye i førsteomgang? I hvertfall med tanke på at kundeutbyttet er variabelt OG at man må skatte 27% av utbytte. Nei, da velger jeg heller at annet alternativ.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Heilt greit. Ingen oppfølging til tross for langt kundeforhold"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
4 / 5
Vidar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Utbetaling av overskudd hvert år er en positiv ting. Men dette gjør det også vanskelig å sammenligne priser mot andre forsikringsselskaper.
Jeg hadde satt pris på en personlig oppfølging av mine forsikringer en gang per år. Jeg har nå vært kunde her i ca. 20 år uten å få noen som helst oppfølging av assuransefirmaet som formidler forsikringene. Våre behov endrer seg jo litt med tiden.

"Solid og tilgjengelig, men dyr"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Trude L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mange bra dekninger, med gode rabatter for Tekna-medlemmer. Veldig tilgjengelig og gode nettsider. Men totalen blir dyr.

"Leverer forsikring som forventet"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Skadeoppgjør
5 / 5
Omtalen omhandler

Gjensidige er bra og leverer som forventet uten noe tull.
Ønsker bilforsikringene deres kunne vært noe billigere. Bra med utbetaling av kundeutbytte hvert år.

"Rotete"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Kari J
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

For oss har det bare vært rot med betalingene. To ganger har selskapet trukket hele beløpet. Vi ønsker måneds betaling, så nå har vi fått halvårs betaling i tillegg til at vi har betalt forsikring månedlig. Bare rot.

"God oppfølging og kontakt"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Reidar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

God personlig service og oppfølging har alltid preget Gjensidige i min kontakt med selskapet. Lett å få kontakt med kundebehandler. Enkelt å endre på pakken når det trengs.

"Fraråder landbruksforsikring"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Skadeoppgjør
1 / 5
Ole
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg er stor kunde og betaler kr 110.000,- i året, ved skade på driftsbygning gjør konsulentene alt for å vri seg unna. Feilinformasjon og dårlig kundebehandling i hele prosessen. Har vært kunde i 30 år, nå er det slutt.

1 synes denne omtalen er nyttig
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Gjensidige Forsikring
Skriv omtale
UTFORSK FORSIKRINGSSELSKAPER
Utforsk 18 andre forsikringsselskaper og del dine erfaringer
Alle forsikringsselskaper
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode forsikringsselskaper innen personlig økonomi.
Alle bransjer