JBF Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
To vannskader i samme rom i kjeller hvor første tilfellet hadde feil årsak, ingen utbedring mellom tilfellene som har 11 uker mellom seg, kun opptørking. Har fått noe utbetalt, men ingen kalkyle som reflekterer hva som dekkes og det trekkes 2 egenandeler selv om tilfellet nr. 2 beviser at årsak til første tilfelle var feil. Tørkerapporter fra skadesaneringsfirma har helt feil datoer for besiktigelser, og da flere uker fra dato som står i rapport til faktiske målinger ble gjort. Ingen svar på henveldelser eller forklaringer på hva som er dekket. Elektrisk, stikkontakter og ledninger ble tatt løs fra veggene og lagt på gulvet i rom som var vått etter vannskade, med strømmen på! Ingen svar på krav om momsrefusjon i etterkant. Forsikringsselskapet skylder på at de har så mye å gjøre, men går snart mot et halvt år siden første vannskade. Styr unna!!!!!!
Det kan og koste deg dyrt hvis du har bilforsikring i jbf. Til dere som har det, pass på. Jbf har helt andre vilkår enn andre selskaper ift motor og drivverk forsikring. Vi har en ganske ny bil som akkurat har passert garantitid 5 år, tenkte det var lurt og sette på superkasko pluss motor og drivverk for å være sikker om uhellet først er ute. I januar fikk vi problemer med ad-blue på vår Mercedes, det var sprekt noen rør i mellom tank og eksos. Lang ventetid på verksted. Måtte ha leiebil, gikk 1 mnd før vi fikk svar fra verksted hva problemet var. Får beskjed fra JBF at de ikke dekket skaden fordi adblue tilhører eksosen på bilen, og ikke motor. Sender inn klager og får bare et kort svar. Snakka med en kundebehandler som sammenlignet adblue system med bremser på en bil. Bryr seg ikke om kundene sine i det hele tatt. Vi sitter igjen med en stor regning på leiebil og verksted. Det stod 2 like biler på verksted med samme skade, og "samme forsikring" den ene hadde dekning, den andre ikke. Den som hadde dekning var forsikret i Gjensidige og den uten dekning var forsikret i JBF. Hertz hadde mange slike tilfeller, som regel betalte forsikringselskapene leiebilen frem til man fikk beskjed når det var store summer. Ikke JBF. De sender deg en kort Mail og svarer ikke noe mer på forespørsel. Hilsen misfornøyd jbf kunde.
Topp kundebehandling i forbindelse med skade, superraskt oppgjør. JBF forsikring er et selskap som absolutt kan anbefales. Egil
Savner muligheten at samboer kan logge inn, se forsikringer og melde skade
Ikke benytt dette selskapet når du har mange barn. Da blir du mistenkt ved benyttelse av forsikringen.
Billige forsikringer, Men som reklamen sier, en pris før skade, en pris etter skade. Kondem bil etter skade gikk fort , men alt for dårlig takst, klaget og tok en uke før ny takst kom, godtok ny takst så blir det venting på utbetaling. Heg går slt i sirup. Og lite hyggelige selgere. Da er det heller bedte og betale mere i forsikring og gå hjelp med en gang
fikk takst på 5001 kroner, var veldig tvilende på kontantoppgjør ved skade. skaden skal bare poleres. men for å få kontantoppgjør så måtte vi ringe der vi har billån og få en bekreftelse av de at det var greit at vi fikk kontantoppgjør. begge selskapene mener at den andre skal ta kontakt med den andre
Veldig billig forsikring, og er veldig raske ved forsikringsoppgjør. Er så heldig å få være kunde siden min far jobbet i NSB tidligere, og hele familien er superfornøyd med JBF. Ikke bare er det billig, men de prøver ikke å lure seg unna å betale ut, og i gjengjeld blir prosessen kort og veldig oversiktelig
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en riktig fin dag videre :) Hilsen JBF
JBF forsikring har gjennom 53 år gitt meg en trygghet for å ha god dekning på mine forsikringer. Hyggelige saksbehandlere og gode rådgivere har gjort meg sikker i mitt valg. Har hatt behov for å bruke de noen ganger gjennom årene, og hver gang har de vært svært grei å ha med å gjøre, og greie oppgjør. (En bilskade, en frostskade og ett glassuhell).
Jeg ble lovet et fullt og hel profft skadeoppgjør, etter vannskade. Polygon ble satt på saken. Allt ble lovet ferdig til den 15.09.23. Har ikke sett snurten av polygon, siden den første uka i august. Min saksbehandler i JBF, er det mest arogante menneske jeg har pratet med, på tlf. Jeg ringer å etterlyser polygon’s representant, men ingen tar telefonen. Hvordan kan man holde en skadelidende kunde for narr? Styr unna JBF. Jeg blir ille til mote og vet ikke hvordan jeg skal kjempe en kamp som denne. Gode råd, mottas med takk.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Det var synd å høre om din opplevelse med oss, dette er ikke slik vi ønsker å være. Jeg tar med tilbakemelding din videre internt til den avdelingen det gjelder for å se på dette. Ønsker deg en fin dag videre, Hilsen JBF
Billig og alltid fått god hjelp. Jbf har alltid hvert det billigste så nå sjekker jeg bare for å se om de fortsatt er billigst.
Har vært kunde hos JBF i mange år. Svært raske oppgjør, god kundebehandling. Man føler seg verdsatt som kunde.
Hei Stig! Tusen takk for en fin tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Ønsker deg en riktig fin dag, Hilsen JBF
bra, men ønsker pris fra andre da det er en spesiell bil.
Min mobil ble knust. Vi satt oppe i skogen uten mobil, wifi tilgang og helt krise midt på vinteren med sykt barn. Fikk svar etter 8 uker. Ny iPhone pro koster 12.000,- etter fratrekk 4000,- på egenandel innbo, alder og alt de kunne trekke fra fikk vi hele 1400 kr i hjelp. Useriøst. Lønner seg ikke tross det er billig! Telenor forsikring - knust mobil / ulykke / skade ny på dagen. Og svar mye før 8 uker.
Hei Atle, Takk for tilbakemeldingen din. Vi ønsker ikke at det skal være slik ventetid på skadesak som du beskriver, så dette tar jeg med videre internt. Ønsker deg en fin dag, Hilsen JBF
Jeg har prøvd å ringe flere ganger men får kun beskjed på telefonsvarer at det er flere ukers ventetid. Hele veggen står åpen så det haster å få en takst å få reparert skadene før det blir ytterlige skader.
Meget bra💐aldri noen problemer. Hyggelige til tusen.