Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Tide Forsikring
3.0
469 verifiserte omtaler
Tide forsikring har opphørt
Tide forsikring har opphørt, og er nå en del av Storebrand. Kunder av Tide Forsikring vil få forsikringene sine overført til Storebrand. Gå til Storebrand Forsikring.

Tide Forsikring omtaler og erfaringer

Ingen trend

Tide Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
469 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
-
IKKE NOK OMTALER
Tide Forsikring trenger minimum 10 omtaler.
50%
Bra
50% anbefaler Tide Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 469 omtaler om Tide Forsikring

FILTRER OMTALER
166
50
44
51
158
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Tide Forsikring
Tide Forsikring har 469 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hadde byttet selskap hadde det ikke vert for forsikringsrådgiveren i Tromsø.

Omtale av  Andreas

Når man melder skade så går det veeeeldig lang tid for man får tilbakemelding. eller avslag på noe man har krav på og betaler for. Ting skjer ikke før man kontakter sin faste rådgiver. 2 av 2 skader har jeg måttet fått ting fikset via min fantastiske rådgiver i Tromsø Tide sentralt bør skjerpe seg og bør sendes på opplæring mtp lesing av forsikringsavtaler.

Nyttig (9)

Elendig oppfølging

Omtale av  Knut S

Etter bilbrann har jeg nå ventet over 7 uker på oppgjør, til tross 25 purringer. Tide benytter et eksternt firma for skadebehandling, Forsikringstakst AS. De gjør sikkert sitt beste, men får heller ikke svar fra Tide, derfor går ukene. Tide har gode priser, men hva hjelper det når det tar uendelig tid og ufattelig frustrasjon for å få oppgjør. Til sammenligning så brukte If to dager og en telefonsamtale på et forsikringsoppgjør. Jeg har derfor flyttet alle mine 22 forsikringer til If. Mitt råd til andre er: STYR UNNA TIDE FORSIKRING

Nyttig (14)

Gjør alt i sin makt for å slippe utbetaling

Omtale av  Haakon

Bra på pris. Dårlig når uhellet er ute. Bruker konsulent firmaer, veldig misfornøyd med oppgjør, endte opp med å totalt betale over 30% av reperasjonskostnader selv, dette var med kaskoforsikring. Byttet forsikringselskap etter dette. Skal sies at dette er eneste gang i mitt liv jeg har benyttet forsikring.

Nyttig (13)

Jeg er fornøyd med Tide Forsikring

Omtale av  Idiris A. A

jeg var medlem hos tide forsikring, nesten et år siden, fordi jeg kastet min bil. men jeg skal bli kunde hos Tide forsikring.

Nyttig (8)

STYR UNNA!

Omtale av  Ola

Dette er et selskap du bør styre langt unna, og jeg kommer til å operere som motstander av dette forsikringsselskapet i mange år! Man kommer ingen vei da de bruker alle midler og betingelser for å slippe å tilbakebetale. En enkel sak hvor flere andre aktører hadde innvilget saken men hos Tide Forsikring virker det som om de ikke er interessert i og ha fornøyde kunder og utnytter alt med liten skrift i kontrakt. Noe som er fjølspikkeri spør du meg! og dette er første gang jeg har meldt forsikringsskade.

Nyttig (14)
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Skadeoppgjør

Omtale av  Jan

Helt totalt meningsløst å knytte forsikring mot dette selskapet. Var god på pris, men fullstendig håpløst å få tak i dem for å skrive ny forsikring. Ringte 12 ganger hvor vi tilslutt fikk tak i en regionsjef eller noe. Skadeoppgjøret tar ukesvis og du må hele tiden mase og ingen kan gi det deg ett godt svar. Selskapet oppleves som scam og er direkte useriøse overfor sine kunder

Nyttig (9)

Billig på pris, men utrolig dårlig ved skadeoppgjør/behandling.

Omtale av  Trond

Når en skade på hus blir innrapportert den 8 november 2017 og saksbehandler skylder på at de kun er 3 ansatte på over 1000 saker og det er derfor at det tar så lang tid, begynner man å spekulerer man om det er rett selskap å være i. Har ringt skadeavdelingen mange ganger uten at jeg fikk snakke med vedkommende saksbehandler, men fikk til slutt direkte nr til skadebehandleren. Etter å ha latt det ringe helt ut 37 ganger tok hun til slutt telefonen (vet det høres mye ut, men har logg på telefonen) hun sa at det hadde vært et sant kaos hos dem med alt for mange saker men at hun skulle ta tak i saken min og se på den, dette var på en onsdag og hun lovet å gi meg en tilbakemelding før fredag ettermiddag. Dette skjedde ikke og jeg kontaktet dem på nytt igjen på mandag, fikk heller ikke da tak i saksbehandler for saken, men en annen som skulle varsle henne på nytt og han mente at hun hadde begynt å se på saken. Jeg ba ham om å gi henne beskjed om å kontakte meg for å gi meg en oppdatering på saken. Ringte igjen på torsdag, fikk heller ikke da tak i saksbehandler men samme mann som på mandag. En veldig hyggelig kar og han beklaget å sa at han forsto min fustrasjon og sa at jeg var absolutt ikke alene om å være sint og skuffet over behandlingen jeg hadde fått, men at de som jobbet som skadebehandlere gjorde bare sitt beste og sa at de var alt for få til å takle så mange skader som de hadde. Han var også svært fustrert over at de ikke hadde ansatt flere til å behandle skadesaker, men han hadde varslet oppover i systemet flere ganger uten at noe skjedde. Det jag da lurer på er om ikke ledelsen i selskapet bryr seg noe om tilbakemeldinger fra kunder og ansatte, er det bare om å gi en lav pris på forsikringene og satse på at ingen skader blir rapportert inn?

Nyttig (10)
Tide Forsikring har 469 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Tide Forsikring mener

Tide Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR