Forsikring

Vardia Forsikring omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
21
av 22 innen
forsikringsselskap
47%
anbefaler
Vardia Forsikring
Filtrer omtaler
68
70
47
33
106
Sorter omtaler etter
Viser av 324 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vardia Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt"

Når dem ikke på telefon eller Mail! Hårreisende!
Har måttet betale mye i bot til Forsikringsnemnda for uforsikret polise.
Prisen på forsikringa er gunstig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skygg unna!"

Ikke besvares epost og ikke tar de telefonen. I hvert fall må det være uhyggelig lang ventetid der. (Jeg ga opp etter 10 minutter.) Tenker med gru hvordan et skadeoppgjør vil være med dette selskapet. Skygg unna!

Kundetilfredshet
"Takst etter båtskade"

Etter en båtskade leide Vardia takstmann for besiktigelse av skaden. Konklusjonen fra takstmannen var diffus og vag som passet Vardia bra for å nekte utbetaling. Er det noen andre som har opplevd det samme??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svarer sjelden eller aldri på telefonen. Over 1 time venting"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig kundeservice. Bortimot umulig å ringe på telefon. Sender varsel om purring en uke før forfall. Dersom jeg ikke betaler vil jeg få et purregebyr sier de på melding på min telefon. Vanskelig å forstå at Fjordkraft er involvert i denne forsikringsselskap. Kort fortalt : høye priser og meget dårlig kundebehandling.

William J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri stol på Vardia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bruker godt over 3 måneder på et enkelt skadeoppgjør. Har nerva til å fortelle at jeg lyver og saksbehandleren sluttet i jobben uten noen form for informasjon til meg noe som førte til enda lengere behandlingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Oppgjør ved dødsulykke"
1 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med min manns bortgang fikk jeg skjemaer som skulle fylles ut etter at jeg hadde levert skifteattest.
På et og samme skjema skal jeg oppgi kontonummer OG underskrive på at jeg har mottatt oppgjør!! What??
Og de måtte også ha fullmakt til å kontakte politi og/eller andre forsikrings-selskap for å få bekreftet at min mann virkelig var i den dødsulykken! Ingen andre forsikringsselskap har bedt om dette.
Jeg synes det burde være helt innlysende at når de har fått en skifteattest hvor det står at personen er meldt død, så skal de foreta utbetaling. Og ikke presse pårørende inn i et skjemavelde som ser ut til å være laget i en barnehage.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd med både kundebehandler og hvordan saken ble håndtert."

Vi var på vei til Spania med fly da min mann fikk hjerneslag. Heldigvis like før vi skulle lande. På flyplassen ventet ambulanse og vi ble kjørt til sykehus. Vi brukte vårt norske helsekort, da det offentlige sykehus var nærmest. Tok kontakt med Vardia. De har avtale med Falck Global, Oslo. Telefoner fram og tilbake med norske og spanske leger. De spanske ville han skulle opereres i Spania, men vi ville hjem til Norge. Etter samråd med Vardia og Falcks leger gikk det i orden, og det ble bestilt ambulansefly. Og hjem kom vi, og han ble operert. Det gikk bra. Sendte regning på alle utgifter ifb med hotell og mat ++. Etter ca 1 uke kom oppgjøret på konto. Meget bra! Falck Global skal også ha takk for god oppfølging av meg og hele saken.
Vi har bare positiv erfaring med Vardia forsikring og Falck Global.
Grete

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Farlige forbindelser"

Dette er forsikringsselskapet fra helvete. HOLD DEG LANGT UNNA!
De gjør alt for å trenere saken din når du har vært i uhell. Svarer ikke på henvendelser og sender takstmannen fra samme h.......
Har du forsikringer i dette svindelselskapet i dag: BYTT!
Den dagen du trenger hjelp, får du det ikke!

Toregutt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tilbakemelding om skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meldte om tyveri i Spania. De rotet vekk anmeldelsen og tyveri listen, ikke store beløpet ca 11000 kr. De skar seg mellom ett jern gitter pluss sikkerhetsdør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandlet, når skaden inntraff"

Skuffet over behandlingen og utbetalingen under skaden for 2 år siden!
Ble ikke i varetatt når vi sto midt oppi det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse og vanskelige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle bytte forsikringsselskap pga pris og fikk et veldig godt tilbud fra Vardia. Jeg leste på denne siden at mange var misfornøyde med de, men snakket med en veldig god selger som forklarte masse om at de hadde gjort endringer og blitt så mye bedre og jeg lot meg lure.

Alle forsikringer ble overført, trodde jeg. Jeg begynte hvertfall å få fakturaer fra de. Jeg hadde ikke sagt opp min gamle livsforsikring etter oppfordring fra selger, for den måtte jeg ikke si opp før det var OK hos dem. Da jeg så at det stod Liv på den ene linja på fakturaen fra Vardia ringte jeg de og snakket med en konsulent som kunne bekrefte at det var OK og jeg kunne si opp min livsforsikring hos det andre selskapet, noe jeg gjorde.

Etter en stund fikk jeg en mail fra Vardia om at de manglet noen opplysninger på min søknad om livsforsikring, og jeg sendte det til de. Da fikk jeg svar at jeg ikke kunne få livsforsikring hos de pga et dagkirurgisk inngrep jeg skulle gjøre, men at jeg kunne søke etter det. De trodde tydeligvis at jeg skulle dø på sykehuset.

Jeg ble ganske fortvilet for jeg hadde sendt mail og sagt at jeg ville si opp alle mine gamle forsikringer, og jeg ville ikke stå uten livsforsikring i et par måneder.

Jeg klagde selvfølgelig til Vardia, men fikk da en meget frekk mail tilbake. Jeg sendte mange mailer fram og tilbake.

Jeg sendte tilslutt en klage og skrev at jeg ønsket de skulle sjekke samtalen jeg hadde hatt med en av deres konsulenter, men de loggfører tydeligvis ikke samtalene de har med kundene sine for jeg fikk ikke noe svar fra de.

Etter det hørte jeg ikke noe mer.

Jeg tok kontakt med mitt gamle forsikringsselskap, og fikk tilbake min gamle avtale på dagen.

Jeg tenker med skrekk på hvordan de ville håndtert en forsikringsssak når de var så vanskelige allerede før jeg fikk på plass forsikringene mine.

NB. Jeg overlevde det dagkirurgiske inngrepet og ble ikke engang sykemeldt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke oppsagt kollektivforsikring fra Lo som lovet, og prisstigningen gikk rett til værs!"

Da jeg tegnet meg på abbonementet her sa jeg i fra at jeg var innboforsikret, men fikk til svar at det skulle dere ordne/slette, det har dere ikke gjort-ergo har jeg betalt dobbelt opp til dere og lofavør så lenge jeg har vært forsikret her, lureri, det har blitt noen kroner til dere ekstra som jeg forventer å få tilbakebetalt for denne tiden! Eva S*

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dobbelt så dyr som opprinnelig lokketilbud som ble gitt"

Lang vente tid for å komme i kontakt via telefon.
Aldri vært under 20 min telefonkø.
Rask til å ta kontakt ved skade oppgjør.
For store økninger i forsikringspremier ut fra pristilbud som ble gitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Sent svar, frekk tilbakemelding"

Sendte ut prisforespørsel til flere selskaper, med fire dagers svarfrist. Vardia kom på banen formiddagen 4. dagen med etterspørsel om info som faktisk sto i den opprinnelige prisforespørselen. Svarte de dermed at jeg pga det og seint svar ikke var interessert i tilbud fra de. Fikk kort tid etterpå et tydelig belærende og surt svar tilbake om at dagen i dag tross alt varte helt frem til 23.59.59. Jeg skjønner godt de andre tilbakemeldingene selskapet får her. ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Klønete"

De har ikke nettside som fungerer, den har ikke fungert på en godt stund.
Hadde dyreforsikring, men den var elendig da den dekker ikke det som er dyrest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig skadeoppgjør"

Elendig skadeoppgjør! Når skaden først er ute, kommer de men de merkeligste uttalelser for hva som gjelder og ikke. Helt utrolig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig /sent svar"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sendt dem en epost for 3 dager siden, automelding tilbake om at det er stor pågang og henvendelse blir besvart så snart de har anledning.. Men 😕😠 3 virkedager gått nå, så dette er ikke bra nok kundeservice.. får prøve å ringe dem ...snart

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forvirrende purregebyr"

Får gebyr for noen dager for seint innbetalt faktura oppå faktura som er betalt til rett tid, istedenfor og sende egen faktura på den som var betalt forseint uten forklaring

Stein K. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt er vel så lenge en ikke trenger de"

Har hatt vardia i mange år.
Har aldri gjort bruk av forsikringen, kun betalt inn.
Når det nå har oppstått en skade er de TOTALT fraværende. Jeg som kunde blir TOTALT neglisjert.
Har purret mange ganger, både pr epost og telefon. Blir møtt av veldig hyggelig og forståelsesfulle personer, men det skjer ikke noe.
Føler meg usynlig og ikke respektert som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"20% prisøkning per år? Nei takk!"

Var kunde i Storebrand før, men ble oppringt av dems ivrige selger og fikk et bra tilbud som var 2-3000kr rimligere for medlemer av USBL som Storebrand ikke kunne matche.

Var kunde siden 2016 og om de ikke hadde økt premien 20% igjen hadde jeg nok fortsatt hos dem.

De ganger jeg hadde kontakt med kundesenter var helt greit (sist var det med en hyggelig kar fra Porsgrunn da det fortsatt het "Forsikringer for medlemmer")

Eneste skade jeg hadde var steinslag med rutebytte, og da måtte jeg betale 2000kr i egenandel. Noen forsikringer (f.eks IF) gir det gratis om du har vært kunde lengere.

Nå var det en dørselger/agent for NEMI som kom med et bra tilbud. Bil og MC var nesten samme pris men huset ble noen 1000-lapper billigere.

Hvor bra en forsikring er vet man først når man virkelig trenger dem.
Dermed har ikke jeg mye å si om Vardia.
Men Insr som er/eier Vardia har kjøpt opp Nemi, dermed er jeg vel under samme tak

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice. Satt i 1t og 30min på vent for å komme igjennom på telefon. Selv da får man ikke noe svar på det man lurer på. Å dem ringer aldri opp igjen som den lover eller. Å det positive folk skriver om dette selskapet er bare løyn.
Dette er det verste selskapet jeg har hatt forsikring hos. Det går ikke Ann å stole på dem eller snakke med dem.
Styr langt unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Vardia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greie pristilbud på forsikring, har imidlertid ikke hatt noe skadeoppgjør med dem, og det er vel da jeg vil få vite hvor bra de er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, manglende ledelse, så styr unna dette selskapet, bytt hvis mulig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært totalkunde der, men det ble noe tull fra selskapets side da de ikke hadde oppdatert adressen min, og jeg ikke fikk tilsendt forsikringspapirene og faktura til rett adresse... Jeg prøvde å få denne tilsynelatende enkle saken ordnet opp i, men mens vi hadde dialog pr e-post, avslutta selskapet den forsikringen dette gjaldt uten å sende noen form for varsel i forkant, og uten å bry seg om den dialogen som var, prøvde å få de til å rette dette opp, men det viser seg å være svært så vanskelig, og etter en slett behandling av en såkalt forsikringsagent (les: telemarketing - selger) så er kundeforholdet nå avsluttet....

Har vært svært vanskelige å få selskapet i tale pr telefon, og i e-post sammenheng kommer det svært tydelig frem at de som sitter på det såkalte kundeservice ikke er kundebehandlere, men såkalte telefonselgere. Fikk omsider kontakt pr telefon etter at jeg satt med musikk i øret i over EN - 1 time.

Spurte om vedkommende om det ikke var noen leder eller senior tilstede, men fikk til svar at det var det ikke, så jeg spurte etter en administrasjon, men nei det var det heller ikke, så jeg spurte om å få snakke med vedkommendes sjef, men vedkommende var bare en selger som solgte forsikringer, og det var alle de på det kontoret også, og de byttet bare seg i mellom på å svare på kundetelefon.. Men dere kaller dere forsikringsrådgivere? - ja det er det vi har som stillingstittel, men vi er jo først og fremst selgere på provisjon, da...
For å være helt sikker på om dette kunne være mulig spurte jeg en gang til, men svaret var at de var under "omstukturering" og at det pr tiden ikke var administrasjon eller ledelse tilstede, men at de fulgte retningslinjene en "manual" de hadde fått tildelt i henhold til dette med kundeservice...

Når jeg da forklarte at dette kom til å ende med at mange, ja alle forsikringer som jeg hadde ble oppsagt, så virket vedkommende likegyldig, og sa at jaja så må du bare gjøre det da! For her er ikke noen ledelse eller admin som kan hjelpe deg, og vedkommende hadde ikke noen mulighet til å hjelpe meg mere.

Folkens, vær så snill... Dette selskapet er ikke bra, ikke bra i det heletatt!
Styr unna, styr langt unna, her kommer det mest sannsynlig til å smelle så det holder, og da kan det være lurt å trekke seg ut før så skjer... Bare en følelse jeg fikk etter samtalen med en av de som skal hjelpe kundene sine, og på den omtalen som gis av selskapet generelt, rundt om i "Internettet"

Jeg har et betydelig beløp tilgode der, som jeg venter på skal godskrives, men det tar sin tid, og alle henvendelser som gjøres nå blir ikke besvart fra dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Først må jeg beklage for å skryte opp dette useriøse forsikringsselskapet med en hel stjerne, var ikke mulig å gi minusstjerner. Fikk pris på mine forsikringer pr. telefon, men da fakturaen kom var prisen langt høyere. Nå var kundebehandleren ikke så hyggelig lengre, mest arrogant og frekk. Veldig enkelt å tegne forsikring hos Vardia, men alt annet er bare frustrerende. De lokker med lave priser men alt er bare lureri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei saksbehandlere som er effektive"

Vet ikke om de er billig nok, kjenner for lite til dere priser i forhold til andre. De er raske med oppgjør på et ødelagt vinskap. Oppgjør kom neste dag iflg skademeldingskjema jeg sendte.

Søk Bytt.no