Forsikring
Skjul meny
Forsikring

Vardia Forsikring omtaler og erfaringer

286 verifiserte omtaler
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
21
av 22 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Vardia Forsikring
Filtrer omtaler
61
67
45
30
83
Sorter omtaler etter
Viser av 286 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vardia Forsikring?
Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig på service!"

Uhøflig betjening!
Høy pris!
Dårlig avtale vilkårene, som man "merker når det skjer ".
Lang ventetid for skadereduksjon.
Vardia anbefales IKKE!
Vi er tilbake til Gjensidige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Et lite selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var i kontakt med Vardia via telefon og e-post.
Ønsket å få pristilbud på alle forsikringene mine. Fikk beskjed at så lenge jeg er bosatt i Longyearbyen på Svalbard, kan de ikke tilby meg forsikringer i Vardia!

Selv ikke feks. Reiseforsikring, bolig på fastlandet, bil på fastlandet osv. Fikk beskjed at de var et lite selskap, slik at det var en policy å styre unna kunder bosatt på Svalbard. Selv om Svalbard er en del av kongeriket Norge... Og det meste jeg har forsikret befinner seg på fastlandet.

-Høres ut som et lite og useriøst selskap, som man bør styre unna!!! De brukte forøvrig over 1 uke på å besvare henvendelse på e-post.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kjempe dyrt"

Startet opp ganske billig. Så tok det helt av. Ca 35 prosent økning i premie på 2 år.
Prøvde å kontakte de for bedre tilbud. Tok ikke kontakt med meg. Ringte når jeg hadde funnet nytt selskap. Frekk i telefonen påsto att de hadde prøvd å kontakte meg.. Anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Garasjebrann"

Ennå ikke ryddet opp branntomta 7-8 mnd etterpå, ting står akkurat som det gjorde når brannvesenet reiste.. Dårlig kundebehandling, fins nesten ikke. Virker som de tror de slipper unna hvis de bare venter lenge nok.. De tar rett å slett ikke kontakt, men etter mye mas fra min side har de kommet fram til at de må igang, men da med enda en skuffelse da ikke takstmann har snøring på byggeteknikk og prøver seg på flere farlige snarveier med å få den opp igjen.. Hadde jeg vært en 80 år gammel dame hadde jeg blitt lurt trill rundt.. Mulig jeg også blir det, men skal krige lenge før jeg gir meg... Vi har 3 hus, biler og foreldres hus i dette selskapet, men etter disse dårlige erfaringene vurderer jeg å flytte alle forsikringer bort fra dette selskapet..

Hilsen Preben.

Milica D
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra tilbud for billig penge"

Kundeservice er meget god og hjelpsom. Alt er bra, ingen anmerkning.
Det som kan bli bedre er at det blir mulig å betale regninger gjennom avtale giro.

Per-Olav
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd"

Billig, hatt et skadeoppgjør som forløp uten komplikasjoner. Prisen økte med 10% fra første til andre år. Tok kontakt med de, reduserte da prisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Elendig kundeservice. Tar ikke ansvar. Skyver ansvaret over på mitt andre forsikringsselskap hvor jeg har innbo forsikring på ting som ikke har med innbo og gjøre. Som skadet baderomsinnredning, varmtvannsbereder osv. Men mitt innbo forsikring tok på seg alt, så slapp Vardia unna og sparte noe kroner. 😡

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice, når bilen ryker må du regne med å fikse ALT selv"

Skal lete lenge for å finne noe mer ubrukelig enn Vardia når skaden først er der, nå har de endelig tatt på seg ansvaret og dekker skadene, så nå er det bare å vente på utbetaling for så å endre til ett forsikringsselskap som faktisk hjelper til når det trengs.

Dette er takken for å være kunde i 3 år med dyreste form for forsikring hos dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste erfarenheter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Blev syk i Tyrkia og havnet på sykehus. Behandlingen jag fikk av Vardia har ikke jag eller noen anen vart borte i. Ringte rett til syksengen første dagen og spurte hvordan jag hadde det, ordnet opp med sykehus og erstatninger før jag kommet meg hjem.
Fikk inbrudd I bilen i gøteborg. Ringte Vardia. Noen timer senere gikk jag og handlet nye klær med full erstattning fra Vardia.
Kanselert og skiftet flere forsikringer uten problem...
Svarer med en gang i kundtjeneste, ikke noen sure miner, bare hyggelig og hjelpsomme folk.
Kanskje beror på hvordan man bemøter dem selv lit???

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Et forferdelig forsikringsselskap"

Lyger når man tegner forsikring, sier ting e forsikret, men når man trenger hjelp gjelder ikke den ikke for ditt og for datt!!! Les alt nøye gange 10. Når man sier opp forsikringen sender dei til inkasso, ingen rekning, ingen purring.

Bjarne A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris først, så skrur dem opp prisene!"

Var så uheldig at familiebilen tok fyr. Tok nesten 5 mnd før dem klarte og kjøre ut erstatning oppgjøret. Fikk ha leiebil i 14 dager bare.
Utrulig dårlig kundeservice. Svarer ikke på mailene og viser utrulig dårlig service. Måtte krangle med dem for å få det vi hadde krav på.

Toril R. F
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

I månedsskifte mars/april flytta vi alle forsikringene våre til deres selskap, Vardia, da vi fikk et bedre tilbud hos dere enn det vi hadde. Vi bestemte oss imidlertid å droppe reiseforsikring da vi ikke hadde reiseplaner for sommeren, våre "reiser" ville denne sommeren bare være bærturer. Deres representant anbefalte meg da sterkt og ikke droppe denne forsikringen da denne dekka alt så snart vi var ute av døra hjemme. Javel, da trodde vi på henne og tegna reiseforsikring allikevel.
Så var dessverre uhellet ute etter en moltetur. For å gjøre ei lang historie kort; da vi gikk ut av myra og tilbake til bilen, kom det ei voldsom regnskur. Jeg så ingenting gjennom brillene og tenkte at jeg måtte ta av meg brillene. Det rakk jeg ikke, jeg gikk rett og slett på "trynet" i en nedoverbakke, slo nesa og ansiktet i bakken. Brillene ble trykka inn i panna mi, med begge glass oppskrapa og ødelagt innfatning, i tillegg var hele nesa et eneste skrubbsår samt skrubbsår i panna, på haka og hendene. Blodet rant.

Så, da jeg henvendte meg til deres Vardia mhp å få erstatning fra reiseforsikringen for uhellet, fikk jeg bare beskjed om at ;"nei, den slags skade omfattes ikke av forsikringen"!! HVA, sier jeg, det var jo nettopp det deres forsikringsselger snakka så varmt om ved salget at forsikringen dekka! Nei, dessverre. God bedring!
Videre henvendte jeg meg til Kongsberg nye bbl. Hvor jeg første gang ble kjent med deres forsikringsselskap og ble anbefalt deres selskap, for å høre om de kunne hjelpe meg. De hadde ikke noe med forsikringene å gjøre, men de ringte allikevel til Vardia og snakka med en representant hos dere om mitt tilfelle. Da var det blitt sagt at det hadde stilt seg annerledes mhp erstatning dersom jeg hadde velta på sykkel og skada meg på samme måte! Forstå det den som kan!
Og hva med forsikringsselger som anbefalte reiseforsikringen? Villedende reklame?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Betalingsanmerkninger og å forsikre bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vardia har forsikret mine 2 forrige biler og en MC siden mitt forhold til dem startet. Da jeg hadde anmerkninger på meg, måtte jeg i tillegg tegne livsforsikring, reiseforsikring og innboforsikring, i tillegg til å måtte betale 1 år på forskudd.
Da dette virket som en billig pakkepris (og det var den) slo jeg til. Etter en tid ble min MC stjålet og jeg ringte Vardia og hørte følgende til svar:
"Huff, da. Det var leit. Vi føler veldig med deg, men jeg seg her at du ikke har logget på Vardias nettsider, opprettet brukerkonto, lagt til og bekreftet tyveriforsikring og brannforsikring i veteranforsikringen din. Dette kan vi bekrefte med lydopptak fra telefonsamtalen, så... vi kan dessverre ikke hjelpe deg".
Jeg avsluttet da alle forsikringer i Vardia ved å ikke betale neste år forskuddsmessig.
Nylig tok jeg kontakt med dem med ønske om ansvarsforsikring på personbil. De mente jeg skyldte dem penger og at det nå var inkassosak. Dette betalte jeg på "straken", men det var ikke så lett, sa de. Fakta/forklaring: Fordi vedkommende som kjøpte min forrige bil ikke leverte bilens skilt som avtalt, var den fortsatt forsikret på meg. Dette ble en smell i lommeboka, men bidro allikevel ikke til noen løsning på forsikring til mitt nye kjøretøy. Etter hvert fikk jeg da endelig et tilbud som var dobbelt så dyrt som nettkalkulatoren deres sa, og jeg ga omsider opp hele greia.
Jeg ble fortalt at Norske Lover sier at man ikke kan nektes helt nødvendige
forsikringer (der i blandt ansvarsforsikring på bil).
Men dessverre vet jeg ikke noe om det er lovlig å doble årspremien uten videre...?
En annen gang måtte jeg ringe fra politikontroll og få bekreftelse på at bilen var forsikret. Siden jeg undersøkte på nett tidligere den dagen uten å finne noe feil, med politi ved siden av meg som var av en annen mening enn meg, var jeg muligens litt brydd der og da, men ikke hissig. Beskjeden kom fort og uventet gjennom telefonen: "Ta ikke den tonen der ellers er denne samtalen over!" Jeg ble rasende, men ga mobilen videre til politimannen, som fant ut av hva problemet var. Skiltene ble så klippet av bilen p.g.a. manglende ettervisning av kjøretøy til EU-kontroll. :-) (gøy å kjøpe bil privat)
Alt i alt...? Mitt syn på Norges beste kundebehandler - Vardia...?
Min konklusjon:
Bra: Billig, ja.
Dårlig: Ubrukelige når uhellet er en realitet.

PS! Dere med betalingsanmerkninger der ute som trenger å forsikre bilen: Få en annen til å registrere og forsikre din nye bil på seg med DEG som medeier. Dette utgjør i praksis at du kan være den som eier og bruker bilen. Det aller beste med dette er når du en dag har blitt fri fra betalingsanmerkningene, kan du helt gratis registrere den over i ditt eget navn.
(Salgsmeldingen har egen rubrikk til medeiers navn og adresse)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bil skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt i orden hvis man krever ikke noen fra selskapet. Når de må betale da en stor problem. Dårlig kundeservice man må flere ganger forklare til mange forskjellige konsulenter og til slut kommer bare en konsulent som svare på e-post.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeoppfølging og lang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeoppfølging er blitt utrolig dårlig. Ringer du må du vente lenge i kontakt mellom selskap og kunden. Telefon til vardia.

Pettersen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Går ikke an å melde skader utenom arbeidstid, og da stod jeg der på nattmorran heilt uten å vite hva jeg skulle gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare surr og rot fra dag 1"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det mest rotete firmaet jeg noensinne har vært borte i.
Har brukt en Vardia rådgiver som tydeligvis ikke er annet enn en agent for Vardia.
Vi har forhandlet pris og når faktura endelig kommer er denne langt høyere enn hva vi har avtalt. Dette skjedde i fjor og skjedde igjen i år.
Hadde det bare vært og ta en telefon for å rydde opp.. Men neida. Har sendt over 15 mail, til diverse ansatte i Vardia og blitt videresendt hver gang.
For meg virker det som om de ikke har noen oversikt over hvem som gjør hva.

Jeg bare lurer på hva som skjer ved en evt skade?? Slipper jeg heldigvis tenke på siden jeg har byttet til IF og VET at jeg ALDRI igjen kommer til å benytte med av disse... igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ved skade ubrukelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er billige; men det merker du når du har behov forsikringen. Slett kundebehandling, lite hjelp og lite dekning. Du forventer jo at forsikringsselskapet ordner opp når du kommer i uføret, ikke at du får tilbakemelding "ved slik type ferie så må du påregne skade; dette er ikke dekt." Campingvogna gikk til helvete, ferien gikk til helvete; når vi forsøkte å få dekt noen av ekstrautgifter så er ikke de dekt. Kjør 60 mil for å hente vogna når den er ferdig reparert; ja; forresten du får dekt 2,50 PR km en vei for å hente vogna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke tar de telefon og ikke ringer/svarer på mail, var ute etter ennå en ny forsikring på nybil, men neida, NULL svar, useriøst så det holder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når Vardia tok over mine forsikringene dem opphørte seg litt arrogant jeg syns og premien har bare gått opp betydelig. For en som har ikke had noe skade/oppgjør, syns jeg det virker ikke riktig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"OK pris og service - men potensielt ulovlig praksis ved manglende betaling av premie"
2 syns denne omtalen er nyttig

Generelt godt inntrykk av selgerne, og prisene er vel på linje med de andre selskapene (når du legger sammen alle produktene, som bil, hus, ferie etc).

Men - praksisen de har dersom en kunde av en eller annen grunn ikke har betalt en regning, er antakelig i strid med lovgivningen, i hvert fall når det gjelder bilforsikring. Opplevde å bli varslet om at forsikringen på bilen var kansellert 14 dager ETTER at de faktisk hadde kansellert. I praksis hadde jeg derfor kjørt 14 dager uten forsikring, uten å være klar over det. Og det på grunn av en månedsbetaling på drøyt 300 kr som ikke hadde blitt trukket som forventet. Og den neste månedsbetalingen HADDE blitt trukket på vanlig måte. I tillegg ba de meg tegne forsikring i et annet selskap dersom jeg skulle ha forsikring på bilen registret igjen. Men da ga jeg veldig klar tilbakemelding - og de fikset opp i det etter mange til dels hissige (aldri ufine) telefonsamtaler i løpet av dagen.

Det å kjøre bil uten gyldig forsikring, er svært alvorlig, og kan ikke håndteres slik Vardia gjorde i mitt tilfelle. Hadde det skjedd en ulykke i perioden hvor bilen ikke var registrert med gydlig forsikring, kunne det fått svært alvorlige konsekvenser for både meg og Vardia - og slik jeg tolker forsikringsavtaleloven, og bestemmelsene rundt bilansvarsloven, er jeg tvilende til at deres praksis er lovlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringer for medlemmer har greie priser"

Forsikringer for medlemmer har greie priser. Men ellers over snittet dyrt.
Stort sett raske svar på mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"0 kompetanse på geografisk tilhørighet"

Ingen positiv opplevelse som kunde. De glemte t.o.m å si opp våre andre forsikringer i selskapet vi hadde før bytte. Det ble betalt dobbelt i flere år!!!! Elendig kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette forsikringsselskapet bør dere holde dere unna, hvis dere ikke ønsker trøbbel. Har prøvd ett halvt år å bli kvitt selskapet, men det ser ikke lyst ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stoler ikke på selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring hos vardia i 2015, året etter la de på 20% på forsikringen.
Etter at jeg klaget på dette ble det slettet uten noen begrunnelse.
Året etter fikk jeg et brev i forkant av av fakturaen med beskjed at de kom til å øke forsikringen med 30% for de med eldre trehus.
Dette forsikringselskapet er ikke til å stole på og jeg vil nå si opp forsikringen.

Søk Bytt.no