Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Vardia Forsikring omtaler og erfaringer

255 verifiserte omtaler
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
21
av 22 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Vardia Forsikring
Filtrer omtaler
56
62
43
27
67
Sorter omtaler etter
Viser av 255 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vardia Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke tar de telefon og ikke ringer/svarer på mail, var ute etter ennå en ny forsikring på nybil, men neida, NULL svar, useriøst så det holder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"

Når Vardia tok over mine forsikringene dem opphørte seg litt arrogant jeg syns og premien har bare gått opp betydelig. For en som har ikke had noe skade/oppgjør, syns jeg det virker ikke riktig.

Jan T. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Møtte frekk kundebehandler på telefonen"

1. Fikk høre at "det var leit" og "føler med deg" da jeg meldte MC stjålet. Ble også belært at veteranforsikringen ikke gjaldt tyveri fordi jeg ikke hadde aktivisert den på nettet... Har ikke sett dette i noe dokument ennå.
2. Da jeg tegnet alle forsikringene i Vardia, følte jeg at jeg måtte godta innbo, reise og livsforsikring for å få den eneste forsikringen jeg ønsket, nemlig bilforsikringen. Alle forsikringene måtte også betales på forskudd for hele året, grunnet at jeg har betalingsanmerkninger fra før.
3. Under en rutinekontroll av min bil av politiet i Horten, ble jeg fortalt at den var begjært avskiltet og ikke hadde gyldig forsikring. Jeg ringte tidlig denne dagen med Vardia og fikk høre det var i orden før jeg dro. Fant heller ikke noe feil på nettet. Jeg ble møtt av en idiot når jeg ringte Vardia etter hjelp/info. Politiet overtok samtalen på min anmodning for å finne årsak/løsning. Resultatet ble at all mat og drikke etter sverigetur måtte stå ved Skoppum i bilen i 2 dager. Jeg & kamerat ble nødt til å ta toget videre hjemover. Kostnadene dette medførte sammen med prøveskilter og skyss tilbake til Skoppum samt nye skilt til bilen, da de som stod på måtte brekkes av fordi politiet ikke hadde rette verktøyet....
4. Jeg kunne tatt med noe positivt her, som for eksempel prisen/tilbudet Vardia gav meg for hele pakken, men styrer glatt unna dette siden jeg det ikke er noe hjelp å få når man skal ha det. Jeg blåser i saken om bilen, da jeg ser egen skyld i noe av dette. Moto Guzzien som ble stjålet vil jeg derimot undersøke nærmere...
Hilsen krenket & forbannet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"OK pris og service - men potensielt ulovlig praksis ved manglende betaling av premie"

Generelt godt inntrykk av selgerne, og prisene er vel på linje med de andre selskapene (når du legger sammen alle produktene, som bil, hus, ferie etc).

Men - praksisen de har dersom en kunde av en eller annen grunn ikke har betalt en regning, er antakelig i strid med lovgivningen, i hvert fall når det gjelder bilforsikring. Opplevde å bli varslet om at forsikringen på bilen var kansellert 14 dager ETTER at de faktisk hadde kansellert. I praksis hadde jeg derfor kjørt 14 dager uten forsikring, uten å være klar over det. Og det på grunn av en månedsbetaling på drøyt 300 kr som ikke hadde blitt trukket som forventet. Og den neste månedsbetalingen HADDE blitt trukket på vanlig måte. I tillegg ba de meg tegne forsikring i et annet selskap dersom jeg skulle ha forsikring på bilen registret igjen. Men da ga jeg veldig klar tilbakemelding - og de fikset opp i det etter mange til dels hissige (aldri ufine) telefonsamtaler i løpet av dagen.

Det å kjøre bil uten gyldig forsikring, er svært alvorlig, og kan ikke håndteres slik Vardia gjorde i mitt tilfelle. Hadde det skjedd en ulykke i perioden hvor bilen ikke var registrert med gydlig forsikring, kunne det fått svært alvorlige konsekvenser for både meg og Vardia - og slik jeg tolker forsikringsavtaleloven, og bestemmelsene rundt bilansvarsloven, er jeg tvilende til at deres praksis er lovlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringer for medlemmer har greie priser"

Forsikringer for medlemmer har greie priser. Men ellers over snittet dyrt.
Stort sett raske svar på mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"0 kompetanse på geografisk tilhørighet"

Ingen positiv opplevelse som kunde. De glemte t.o.m å si opp våre andre forsikringer i selskapet vi hadde før bytte. Det ble betalt dobbelt i flere år!!!! Elendig kvalitet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig opplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette forsikringsselskapet bør dere holde dere unna, hvis dere ikke ønsker trøbbel. Har prøvd ett halvt år å bli kvitt selskapet, men det ser ikke lyst ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stoler ikke på selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet forsikring hos vardia i 2015, året etter la de på 20% på forsikringen.
Etter at jeg klaget på dette ble det slettet uten noen begrunnelse.
Året etter fikk jeg et brev i forkant av av fakturaen med beskjed at de kom til å øke forsikringen med 30% for de med eldre trehus.
Dette forsikringselskapet er ikke til å stole på og jeg vil nå si opp forsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ryddige og raske"

Har utelukkende positive erfaringer med Vardia. De har hatt suverent best pris og upåklagelig kundeservice.

Oddvar M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Prisstiging"

Frå 2016-17 til 2017-18 går forsikringssummen opp med 23% utan anna grunngjeving enn at dei har justert opp prisen for forsikringa.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stabile priser, hyggelige agenter"

Litt dyr forsikring på Tesla model x. Hyggelige medarbeidere som tar seg tid til å finne riktig forsikring.

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ubeskrivelig dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå en pågående sak angående bilen vår. Hvor de ikke tar tak i saken. Verksted sitter å venter på tilbakemelding fra dem og vi har ringt og sendt mail utallige ganger men de svarer ikke. Får samme beskjed om at de nå skal ta tak i saken og gi oss tilbakemelding men hører aldri noe. Nå har vi hatt bilen på verksted i mange uker og vi får ikke hentet den ut før reparasjonen er gjort. Desperat situasjon, hvor vi ikke lenger vet hva vi skal gjøre.
Helt ufattelig dårlig kundebehandling og på kanten til kriminelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes selskapet var for rask til å avslutte kundeforholdet da undertegnede glemte å betale forsikringen i tide.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"ALDRI!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet forsikringselskap fra vardia til tide så fikk regning fra VKC credit(fra Vardia) på 8000kr, siden æ byttet forsikringselskap. Får den ikke stoppet så blir den inkasso. :/ har ikke fått service fra Vardia, dem svarer ikke på spørsmålene eller nåkka. 8000kr er mye når du ikke har masse inntekt. ALDRI igjen skal æ ha nåkka å gjøre med vardia. ALDRI.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unnna"

Fikk en telefon fra Vardia, de ønsket å gi meg et tilbud på boligforsikring.

Vardia klarte å gi meg en boligforsikring som var 1200 kr billigere i året, men endte opp med 2 andre forsikringer i tillegg, så totalt sett ble det dyrere. Men dette var greit nok, mer forsikring for litt mer penger.

MEN, så snart skaden skjer, jeg får vannskader på eiendom etter en vinter med mye nedbør, så er det ikke svar å få på skademeldingen jeg sendte inn.
Dag 0 - Jeg sender inn skademelding i.h.t deres prosedyrer.
Dag 14 - Jeg sender purring.
Dag 30 - Fortsatt ingen svar.

Virker utrolig useriøst, de burde iallefall sendt et svar om at de jobber med saken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Finnes ikke en ting som er bra med vardia.. Elendig kundeservice og priser som de setter opp fordi de vil ha mere penger inn etter utbetalinger til andre kunder.. Kunden skal betale for noe som er jobben dems, utbetale til kunder som trenger det. Aldri tenk på å gi dem en tanke engang når det finnes så mange andre bedre selskaper som faktisk hjelper deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lokkepriser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lokket med lave og gode priser, men økte med 30% etter et år. Og ekstrem lang behandlingstid ved skade.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig prisstigning 30% med Fjordkraft fordel forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i 4 mnd og fikk brev med varsel om 30% heving av premien fra neste forfall, dvs 2mnd, hvem gidder. Var tydelig kun en måte å komme inn på. Fjordkraft fordel ved Vardia er ingen fordel. Bytter selskap uansett.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt"

Dem har dyre 5 siffrete tlf nr som en må ringe og så må en stå lenge i kø for å få kontakt og det koster meg som kunde masse penger, trodde det var kommet en lov i EU domstolen at de 5 siffrete nr var/ er ulovlige å bruke for selskaper som tilbyr tjenester.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mareritt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var dessverre kunde der. Etter at kundeforholdet var avsluttet fikk jeg krav flere ganger, og til slutt inkassovarsel fra de. Så nå gjenstår det å se om de klarer å få stoppet den innkassoen, eller om jeg må gå rettens vei gjennom advokat for å klare å bli kvitt dette marerittet av et forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Forferdelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Kan nesten ikke tro dette selskapet driver lovlig. Fikk brev fra Statens vegvesen om at mine bilforsikringer var sagt opp av selskapet. Vardias forklaring var manglende betaling; nærmere sjekk viste at jeg hadde betalt for mye! Ingen beklagelse, etter mange timer ble jeg oppringt med beskjed om at jeg kunne få tegne forsikringene på nytt, men da til nye vilkår; dvs til høyere premie.
Slik går det simpelthen ikke annet å drive virksomhet. Hold deg langt unna dette selskapet!

Lars J. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris og god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Vardia i 3 år. Fått stabile priser hvert år og meget fornøyd. Nå har jeg ikke noe kjennskap med skadeoppgjøret da jeg ikke har meldt inn skader:-). Kundeservicen er jeg også meget fornøyd med:-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Frekke kundebehandlere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frekke og talentløse kundebehandlere. Økt prisen på premiene med 65 %

Da jeg ba om et svar: det har blitt dyrere da vettu.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Mangel på evne eller vilje?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vardias saksbehandlere viser total mangel på vilje (og evne) til å rett opp i det som burde være et enkelt digitalt problem, som i mitt tilfelle gjorde at jeg ikke fikk tilgang til min egen online kundeprofil ("min side") På Vardias egne nettportal. Det ble henvist til at årsaken var at jeg var registrert i med to kontoer i deres systemer, hvor på ingen kunne slettes. Veldig merkelig syns nå jeg. Enda værre er det at Vardias kundeservice tydeligvis syntes det var helt okey at jeg da valgte si opp kundeforholdet, heller enn at de gjorde en effort i å fikse problemet. Ikke rart selskapet sliter med underskudd og dårlige tider.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen skader, men premien her økt med 22%"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et godt pristilbud i fjor, i år økte de prisen med 22%. Har ikke hatt noen skader, så det vet jeg ikke. Det er i grunnen bare den store prisøkning jeg erfaring med.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap