Meny

Vardia Forsikring omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 23 innen
forsikringsselskap
45%
anbefaler
Vardia Forsikring
Filtrer omtaler
71
70
49
37
115
Sorter omtaler etter
Viser av 342 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vardia Forsikring?
Karl R. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Greie å hyggelige inntil du trenger dem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt dem i ca 5 år.
Aldri trengt dem før vannskade på bil etter en kraftig storm med mye nedbør.
Skaden var kostbar å få tilbake til original stand.

Da var det blankt avslag. Dette fikk jeg da vite via verkstedet.
De kan nok skryte av lave priser men det hjelper deg ikke når du trenger dem

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har prøvd og ringe dere gang på gang, kommer ikke igjennom på telefon!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har prøvd og få kontakt med dere VARDIA tlf 75400300 Jeg ønsker en samtale med en av deres agenter angående min total forsikring.

Christel B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hurtig og smertefritt oppgjør etter uhell."

Hunden min klarte i går kveld å bite seg selv slik at øvre hjørnetann stakk ut gjennom kinnet. Dro selvsagt rett til dyrlegen, hvor hunden ble bedøvet og sydd, samt fikk med medisiner hjem.

Jeg betalte dyrlegen selv, da dyrlegen ikke hadde direkteoppgjørsavtale med Vardia.
Dyrlegen mailet deretter regningen og epikrisen til meg, slik at jeg kunne kontakte Vardia i dag og videresende dokumentasjonen.

Ringte Vardia og fikk snakke med en forsikringsagent. Han spurte om hva som hadde skjedd, og hva jeg måtte betale. Jeg leste opp hva det sto på regningen, og sa at jeg kunne sende dokumentasjonen til ham. Men det trengte jeg ikke, sa han, og fortalte videre at jeg bare trengte å oppgi kontonummeret mitt. Så satte han pr omgående over det beløpet som forsikringen dekket etter at egenandelen var trukket fra.
Han ba meg så om å beholde kvitteringen i et halvt års tid i tilfelle selskapet senere måtte ha dokumentasjon ved en eventuell revisjon.

Bedre og raskere service enn dette kan man ikke få, med mindre selskapet har en avtale med dyrlegen om direkteoppgjør da, selvsagt.

En absolutt veldig positiv opplevelse for meg som forsikringstaker!
Kan absolutt anbefale Vardia til andre, hvilket jeg forsåvidt allerede gjorde rett etter telefonsamtalen med forsikringsagenten. Ringte da et familiemedlem som også har hund og tipset om den gode servicen i mitt forsikringsselskap, da det slett ikke alltid går så raskt å få tilbake utlegg man har hatt. Så i morgen blir det sannsynligvis enda et familiemedlem som går over til Vardia!

Cecilie H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging"

Holder fremdeles på med et skadeoppgjør jeg startet opp i mai, nå har det gått snart fire mnd. I tillegg sendte de et selskap de samarbeidet med som påsto at jeg løy om skaden. Bytter selskap nå. Cecilie

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tidenes dårligste selskap på oppgjørsbehandling?"
6 syns denne omtalen er nyttig

Huset til min gamle mor har i flere år vært forsikret hos Vardia. Huset skulle selges i fbm at hun måtte flytte på sykehjem. Det ble da i den forbindelse dessverre oppdaget vannlekkasje i sokkelleiligheten.

Skaden ble meldt - etter MANGE purringer og etter ei uke ankom noen fra et samarbeidende firma og utbedret lekkasjen. Deretter startet henvendelsene, både pr. telefon og mail, for å få gjennomført takst og videre tiltak før huset ble solgt. Rådgiverne som vi snakket med var lite etterrettelige, ga aldri skriftlige tilbakemeldinger underveis (til tross for at vi sendte mailen og bad om skriftlige tilbakemeldinger)! Etter hvert bad jeg om å få snakke med ledelse i selskapet, noe rådgiverne etter alle kunstens regler klarte å forhindre oss fra! Snakk om arroganse!

ETTER NESTEN 2,5 MÅNEDER og ditto mange purringer, kom avslaget. I mellomtiden kunne det ikke gjøres tiltak i påvente av takst og avklaringer!

Jeg føler meg overbevist om at dette selskapet driver med utmattelsesstrategi i fbm skadeoppgjør. Vi pårørende har ikke energi til å klage på deres beslutning, eller ha videre dialog med dem på noe vis.

Med bakgrunn i våre erfaringer med Vardia, ADVARER VI ANDRE MOT Å ETABLERE, ELLER FORTSETTE, ET KUNDEFORHOLD MED VARDIA! Det er når skaden skjer at du vet hva slags forsikringsselskap du har! Vardia er elendig! :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"

God service, hyggelige og veldig hjelpsom. Fikk hjelp med en gang etter skaden skjedde.
ANBEFALER PÅ DET STERKESTE.

Jan E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fantastisk på alt."

Har alle forsikringer hos vardia. Dem har utrolig bra pris og dekningen vi har er solid. Skadeoppgjør er fantastisk. Hurtig hjelp og kjapp behandlingen. Eneste minus er kanskje normal åpningstid (men fortsatt mulig å få tak i deres samarbeidspartnere Falck, som hjelper deg ved behov). Tommel opp og mer til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kynisk selskap"
6 syns denne omtalen er nyttig

Alt er greit helt til man trenger hjelp. Foreldrene mine benyttet seg av dette selskapet fordi de hadde en god og billig reiseforsikring, trodde de... Da min mor ble innlagt på sykehus i utlandet ble saken håndtert av Falck på deres vegne. Etter flere dager ble hun fortalt at de ikke ville dekke oppholdet likevel. De lyver om fastlegens erklæring, og de lyver om sykehusets oppfatning av saken. Når vi så klager gidder de ikke behandle saken. Har aldri vært borti et så hårreisende kynisk selskap. De spekulerer i at gamle, syke mennesker aksepterer avslag fordi de ikke orker å gå gjennom en klagebehandling, eller fordi de tror forsikringsselskapet er anstendig. Anbefaler alle å holde seg langt unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Patetisk dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Alle (forsikrings)saker har to sider, og jeg har ingen problemer med at ting ikke nødvendigvis er like svart-hvitt som vi gjerne ofte selv tror. Når det er sagt havnet vi i
en situasjon der vi ble påkjørt i siden av en annen bil, som stakk av fra åstedet og først senere meldte seg for politiet (som da hadde ute en etterlysning i avisen og på Twitter) og erkjente forholdet. Vi hadde også vitne i bilen bak oss som selv meldte seg for å hjelpe til.

For oss virket dette derfor som en soleklar sak. Men, 3 måneder senere er saken fortsatt ikke løst, vi har vært nødt til å betale egenandel på 4000, og vi får ikke kontakt med Vardia tross gjentatte eposter.

Vi har selvfølgelig skiftet selskap, og anbefaler deg til å tenke deg nøye om hvorvidt dette selskapet er det du egentlig er på jakt etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang og vanskelig saksbehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

LANG saksbehandlings tid! 2 månader på forsikring og klagesak. Kvar einaste gang eg såg framgang i saksbehandlingen var når eg låg flere dager på rad på telefonen og purret og det måtte eg gjere fleire ganger.

og når første avslaget blei motbevist av meg so fant dei på nytt årsak til å avslå saken min

Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"En vannvitig økning av premien"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk den årlige fornyingen. Jeg har hus-innbo, bil, båt, helårs reise og en bolig jeg leier ut 2 leiligheter.For 2017/18 betalte jeg 33 tusen for et år. Nytt forslag uten noen endringer for 2018/19 var 55 tusen. Da ble det å bytte ut Vardia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Veldig dårlig service og kunde behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra med dette selskap - kun pris som var lavere enn hos konkurrenter. Ellers kunde service, sak behandling og spesielt - avsluttende periode (inkludert ikke avtalt fakturering) var dårligste opplevelse av alle forsikrings selskap som jeg har hatt. På det sterkeste anbefaler å vurdere om å betale noen kroner ekstra i måneden enn å velge lavpris som inkluderer masse problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke blitt trekt som jeg skal hver gang i avtalegiro, og endte opp med å stå uforsikret, men har nå tatt kontakt med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Vardia, strategi for lønnsomhet"

Mottok nettopp en fornyet forsikringsavtale fra Vardia, og med 15% økning i premie fra i fjor på samme to forsikringsobjekter (2 småbåter). Avventer nå svar pr epost fra Vardia på en forklaring på økningen i premie.
Økningen i forsikringspremie fra 2016 (første gang forsikret i Vardia og fremdeles samme to forsikringsobjekter) til 2017 var i utgangspunktet enda høyere, dvs 18,9%.

Jeg kommer tilbake med oppdatering etter svar fra Vardia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når dem ikke på telefon eller Mail! Hårreisende!
Har måttet betale mye i bot til Forsikringsnemnda for uforsikret polise.
Prisen på forsikringa er gunstig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skygg unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke besvares epost og ikke tar de telefonen. I hvert fall må det være uhyggelig lang ventetid der. (Jeg ga opp etter 10 minutter.) Tenker med gru hvordan et skadeoppgjør vil være med dette selskapet. Skygg unna!

Kundetilfredshet
"Takst etter båtskade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter en båtskade leide Vardia takstmann for besiktigelse av skaden. Konklusjonen fra takstmannen var diffus og vag som passet Vardia bra for å nekte utbetaling. Er det noen andre som har opplevd det samme??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svarer sjelden eller aldri på telefonen. Over 1 time venting"
5 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig kundeservice. Bortimot umulig å ringe på telefon. Sender varsel om purring en uke før forfall. Dersom jeg ikke betaler vil jeg få et purregebyr sier de på melding på min telefon. Vanskelig å forstå at Fjordkraft er involvert i denne forsikringsselskap. Kort fortalt : høye priser og meget dårlig kundebehandling.

William J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Aldri stol på Vardia"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bruker godt over 3 måneder på et enkelt skadeoppgjør. Har nerva til å fortelle at jeg lyver og saksbehandleren sluttet i jobben uten noen form for informasjon til meg noe som førte til enda lengere behandlingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Oppgjør ved dødsulykke"
4 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med min manns bortgang fikk jeg skjemaer som skulle fylles ut etter at jeg hadde levert skifteattest.
På et og samme skjema skal jeg oppgi kontonummer OG underskrive på at jeg har mottatt oppgjør!! What??
Og de måtte også ha fullmakt til å kontakte politi og/eller andre forsikrings-selskap for å få bekreftet at min mann virkelig var i den dødsulykken! Ingen andre forsikringsselskap har bedt om dette.
Jeg synes det burde være helt innlysende at når de har fått en skifteattest hvor det står at personen er meldt død, så skal de foreta utbetaling. Og ikke presse pårørende inn i et skjemavelde som ser ut til å være laget i en barnehage.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd med både kundebehandler og hvordan saken ble håndtert."

Vi var på vei til Spania med fly da min mann fikk hjerneslag. Heldigvis like før vi skulle lande. På flyplassen ventet ambulanse og vi ble kjørt til sykehus. Vi brukte vårt norske helsekort, da det offentlige sykehus var nærmest. Tok kontakt med Vardia. De har avtale med Falck Global, Oslo. Telefoner fram og tilbake med norske og spanske leger. De spanske ville han skulle opereres i Spania, men vi ville hjem til Norge. Etter samråd med Vardia og Falcks leger gikk det i orden, og det ble bestilt ambulansefly. Og hjem kom vi, og han ble operert. Det gikk bra. Sendte regning på alle utgifter ifb med hotell og mat ++. Etter ca 1 uke kom oppgjøret på konto. Meget bra! Falck Global skal også ha takk for god oppfølging av meg og hele saken.
Vi har bare positiv erfaring med Vardia forsikring og Falck Global.
Grete

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Farlige forbindelser"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette er forsikringsselskapet fra helvete. HOLD DEG LANGT UNNA!
De gjør alt for å trenere saken din når du har vært i uhell. Svarer ikke på henvendelser og sender takstmannen fra samme h.......
Har du forsikringer i dette svindelselskapet i dag: BYTT!
Den dagen du trenger hjelp, får du det ikke!

Toregutt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig tilbakemelding om skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meldte om tyveri i Spania. De rotet vekk anmeldelsen og tyveri listen, ikke store beløpet ca 11000 kr. De skar seg mellom ett jern gitter pluss sikkerhetsdør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandlet, når skaden inntraff"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skuffet over behandlingen og utbetalingen under skaden for 2 år siden!
Ble ikke i varetatt når vi sto midt oppi det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Useriøse og vanskelige"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle bytte forsikringsselskap pga pris og fikk et veldig godt tilbud fra Vardia. Jeg leste på denne siden at mange var misfornøyde med de, men snakket med en veldig god selger som forklarte masse om at de hadde gjort endringer og blitt så mye bedre og jeg lot meg lure.

Alle forsikringer ble overført, trodde jeg. Jeg begynte hvertfall å få fakturaer fra de. Jeg hadde ikke sagt opp min gamle livsforsikring etter oppfordring fra selger, for den måtte jeg ikke si opp før det var OK hos dem. Da jeg så at det stod Liv på den ene linja på fakturaen fra Vardia ringte jeg de og snakket med en konsulent som kunne bekrefte at det var OK og jeg kunne si opp min livsforsikring hos det andre selskapet, noe jeg gjorde.

Etter en stund fikk jeg en mail fra Vardia om at de manglet noen opplysninger på min søknad om livsforsikring, og jeg sendte det til de. Da fikk jeg svar at jeg ikke kunne få livsforsikring hos de pga et dagkirurgisk inngrep jeg skulle gjøre, men at jeg kunne søke etter det. De trodde tydeligvis at jeg skulle dø på sykehuset.

Jeg ble ganske fortvilet for jeg hadde sendt mail og sagt at jeg ville si opp alle mine gamle forsikringer, og jeg ville ikke stå uten livsforsikring i et par måneder.

Jeg klagde selvfølgelig til Vardia, men fikk da en meget frekk mail tilbake. Jeg sendte mange mailer fram og tilbake.

Jeg sendte tilslutt en klage og skrev at jeg ønsket de skulle sjekke samtalen jeg hadde hatt med en av deres konsulenter, men de loggfører tydeligvis ikke samtalene de har med kundene sine for jeg fikk ikke noe svar fra de.

Etter det hørte jeg ikke noe mer.

Jeg tok kontakt med mitt gamle forsikringsselskap, og fikk tilbake min gamle avtale på dagen.

Jeg tenker med skrekk på hvordan de ville håndtert en forsikringsssak når de var så vanskelige allerede før jeg fikk på plass forsikringene mine.

NB. Jeg overlevde det dagkirurgiske inngrepet og ble ikke engang sykemeldt.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR