Forsikring

Vardia Forsikring omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
21
av 22 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
Vardia Forsikring
Filtrer omtaler
66
69
46
32
91
Sorter omtaler etter
Viser av 304 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Vardia Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig /sent svar"

Sendt dem en epost for 3 dager siden, automelding tilbake om at det er stor pågang og henvendelse blir besvart så snart de har anledning.. Men 😕😠 3 virkedager gått nå, så dette er ikke bra nok kundeservice.. får prøve å ringe dem ...snart

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forvirrende purregebyr"

Får gebyr for noen dager for seint innbetalt faktura oppå faktura som er betalt til rett tid, istedenfor og sende egen faktura på den som var betalt forseint uten forklaring

Stein K. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alt er vel så lenge en ikke trenger de"

Har hatt vardia i mange år.
Har aldri gjort bruk av forsikringen, kun betalt inn.
Når det nå har oppstått en skade er de TOTALT fraværende. Jeg som kunde blir TOTALT neglisjert.
Har purret mange ganger, både pr epost og telefon. Blir møtt av veldig hyggelig og forståelsesfulle personer, men det skjer ikke noe.
Føler meg usynlig og ikke respektert som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"20% prisøkning per år? Nei takk!"

Var kunde i Storebrand før, men ble oppringt av dems ivrige selger og fikk et bra tilbud som var 2-3000kr rimligere for medlemer av USBL som Storebrand ikke kunne matche.

Var kunde siden 2016 og om de ikke hadde økt premien 20% igjen hadde jeg nok fortsatt hos dem.

De ganger jeg hadde kontakt med kundesenter var helt greit (sist var det med en hyggelig kar fra Porsgrunn da det fortsatt het "Forsikringer for medlemmer")

Eneste skade jeg hadde var steinslag med rutebytte, og da måtte jeg betale 2000kr i egenandel. Noen forsikringer (f.eks IF) gir det gratis om du har vært kunde lengere.

Nå var det en dørselger/agent for NEMI som kom med et bra tilbud. Bil og MC var nesten samme pris men huset ble noen 1000-lapper billigere.

Hvor bra en forsikring er vet man først når man virkelig trenger dem.
Dermed har ikke jeg mye å si om Vardia.
Men Insr som er/eier Vardia har kjøpt opp Nemi, dermed er jeg vel under samme tak

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundeservice. Satt i 1t og 30min på vent for å komme igjennom på telefon. Selv da får man ikke noe svar på det man lurer på. Å dem ringer aldri opp igjen som den lover eller. Å det positive folk skriver om dette selskapet er bare løyn.
Dette er det verste selskapet jeg har hatt forsikring hos. Det går ikke Ann å stole på dem eller snakke med dem.
Styr langt unna dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Vardia"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt greie pristilbud på forsikring, har imidlertid ikke hatt noe skadeoppgjør med dem, og det er vel da jeg vil få vite hvor bra de er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, manglende ledelse, så styr unna dette selskapet, bytt hvis mulig!"

Har vært totalkunde der, men det ble noe tull fra selskapets side da de ikke hadde oppdatert adressen min, og jeg ikke fikk tilsendt forsikringspapirene og faktura til rett adresse... Jeg prøvde å få denne tilsynelatende enkle saken ordnet opp i, men mens vi hadde dialog pr e-post, avslutta selskapet den forsikringen dette gjaldt uten å sende noen form for varsel i forkant, og uten å bry seg om den dialogen som var, prøvde å få de til å rette dette opp, men det viser seg å være svært så vanskelig, og etter en slett behandling av en såkalt forsikringsagent (les: telemarketing - selger) så er kundeforholdet nå avsluttet....

Har vært svært vanskelige å få selskapet i tale pr telefon, og i e-post sammenheng kommer det svært tydelig frem at de som sitter på det såkalte kundeservice ikke er kundebehandlere, men såkalte telefonselgere. Fikk omsider kontakt pr telefon etter at jeg satt med musikk i øret i over EN - 1 time.

Spurte om vedkommende om det ikke var noen leder eller senior tilstede, men fikk til svar at det var det ikke, så jeg spurte etter en administrasjon, men nei det var det heller ikke, så jeg spurte om å få snakke med vedkommendes sjef, men vedkommende var bare en selger som solgte forsikringer, og det var alle de på det kontoret også, og de byttet bare seg i mellom på å svare på kundetelefon.. Men dere kaller dere forsikringsrådgivere? - ja det er det vi har som stillingstittel, men vi er jo først og fremst selgere på provisjon, da...
For å være helt sikker på om dette kunne være mulig spurte jeg en gang til, men svaret var at de var under "omstukturering" og at det pr tiden ikke var administrasjon eller ledelse tilstede, men at de fulgte retningslinjene en "manual" de hadde fått tildelt i henhold til dette med kundeservice...

Når jeg da forklarte at dette kom til å ende med at mange, ja alle forsikringer som jeg hadde ble oppsagt, så virket vedkommende likegyldig, og sa at jaja så må du bare gjøre det da! For her er ikke noen ledelse eller admin som kan hjelpe deg, og vedkommende hadde ikke noen mulighet til å hjelpe meg mere.

Folkens, vær så snill... Dette selskapet er ikke bra, ikke bra i det heletatt!
Styr unna, styr langt unna, her kommer det mest sannsynlig til å smelle så det holder, og da kan det være lurt å trekke seg ut før så skjer... Bare en følelse jeg fikk etter samtalen med en av de som skal hjelpe kundene sine, og på den omtalen som gis av selskapet generelt, rundt om i "Internettet"

Jeg har et betydelig beløp tilgode der, som jeg venter på skal godskrives, men det tar sin tid, og alle henvendelser som gjøres nå blir ikke besvart fra dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Først må jeg beklage for å skryte opp dette useriøse forsikringsselskapet med en hel stjerne, var ikke mulig å gi minusstjerner. Fikk pris på mine forsikringer pr. telefon, men da fakturaen kom var prisen langt høyere. Nå var kundebehandleren ikke så hyggelig lengre, mest arrogant og frekk. Veldig enkelt å tegne forsikring hos Vardia, men alt annet er bare frustrerende. De lokker med lave priser men alt er bare lureri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei saksbehandlere som er effektive"

Vet ikke om de er billig nok, kjenner for lite til dere priser i forhold til andre. De er raske med oppgjør på et ødelagt vinskap. Oppgjør kom neste dag iflg skademeldingskjema jeg sendte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Useriøst og frustrerende - ikke bli kunde her!"
7 syns denne omtalen er nyttig

I min korte tid hos Vardia har jeg blitt møtt med hovedsaklig inkompetent og arrogant personale. Etter en bilulykke bestemte mitt eget selskap å gi meg skylden til tross for at politiet konkluderte med at motparten hadde skyld og at jeg var fornærmet i saken. Skadebehandler hadde verken lest skademeldingen gjennom eller tatt kontakt med vitner eller politi. De tok fra meg bonus og egenandel, selv om jeg ikke gjorde noe galt. Jeg ga meg ikke, og til slutt gikk de med på å ta kontakt med gjeldende etater. Nå har det gått seks uker, og ingen fra Vardia svarer på mine henvendelser da jeg lurer på hva som skjer. Totalt ansvarsløst og respektløst. Jeg kan ikke forstå at de tør å behandle kundene sine slik, da kan de ikke ha mange igjen etterhvert. Dette er ikke et levedyktig selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bytt! Ble overfakturert og Vardia nektet å gi seg selv om de svart på hvitt hadde lovet en annen pris en det jeg fikk. Vanskelig å få tak i i tillegg! Bare å holde seg unna!

Gunn M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd med selskapet, men ikke fornøyd med en båtfosikring, og håndrering av denne. Signerte forsikringssum for båt på 8000 kr, med en 30 HK nr mercury motor. Ny motor ved signering. I avtalen står kun forsikringssummen for båten (8000 kr), ikke motor. Jeg burde jo også selv sett dette i forkant av avtalesignering, men antar at det man blir enig om på tlf også vil stå i papirene. Dog, min feil for ikke å ha dobbelsjekket. Det rare er at min søster som er forsikret i samme selskap, opplevde det samme. Hennes fordel var at skaden skjedde så fort etter å ha fått ny motor, så man fikk sjekket opp i det raskt og kom til enighet.
Dette er vel hovedgrunnen til at jeg sjekker markedet for andre forsikringsselskaper også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Skrudde opp prisen med 50 etter to år"
3 syns denne omtalen er nyttig

De var rimelig en periode, men økte totalsummen på 4 forsikringer plutselig med 50%.
Foranledningen var at vi kjøpte en tredje bil og tok med bonus til et annet forsikringsselskap fordi de hadde en meget rimelig spesialavtale med bilsalgsfirmaet de første tre årene på Elbil.
Jeg kontaktet Vardia og de lovet at fordi jeg hadde kjørt skadefritt i 20 år på to biler, skulle vi få "startbonus" på 75% 1. år på den bilen som vi flyttet bonusen fra.
Da flyttingen av bonus ble reell, satte Vardia bonus til 20% på den bilen de hadde lovet skulle få 75%. Løftebrudd altså!
Men ikke nok med det: De satte opp prisen på alle de andre forsikringene med 20%, så totalen ble en økning fra 10.000 i året til 15. 000 i året.
Sånt kan man ikke godta.
Jeg kontaktet dem og skulle gi dem en sjanse til å rette opp feilen, men det ville de ikke.
Da var det adjø til dem!
De tre andre (de tre store) forsikringsselskapene jeg tok kontakt med, ville alle gi meg 75% bonus på den bilen det var snakk om...

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig på service!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Uhøflig betjening!
Høy pris!
Dårlig avtale vilkårene, som man "merker når det skjer ".
Lang ventetid for skadereduksjon.
Vardia anbefales IKKE!
Vi er tilbake til Gjensidige!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Et lite selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var i kontakt med Vardia via telefon og e-post.
Ønsket å få pristilbud på alle forsikringene mine. Fikk beskjed at så lenge jeg er bosatt i Longyearbyen på Svalbard, kan de ikke tilby meg forsikringer i Vardia!

Selv ikke feks. Reiseforsikring, bolig på fastlandet, bil på fastlandet osv. Fikk beskjed at de var et lite selskap, slik at det var en policy å styre unna kunder bosatt på Svalbard. Selv om Svalbard er en del av kongeriket Norge... Og det meste jeg har forsikret befinner seg på fastlandet.

-Høres ut som et lite og useriøst selskap, som man bør styre unna!!! De brukte forøvrig over 1 uke på å besvare henvendelse på e-post.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kjempe dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Startet opp ganske billig. Så tok det helt av. Ca 35 prosent økning i premie på 2 år.
Prøvde å kontakte de for bedre tilbud. Tok ikke kontakt med meg. Ringte når jeg hadde funnet nytt selskap. Frekk i telefonen påsto att de hadde prøvd å kontakte meg.. Anbefales ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Garasjebrann"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ennå ikke ryddet opp branntomta 7-8 mnd etterpå, ting står akkurat som det gjorde når brannvesenet reiste.. Dårlig kundebehandling, fins nesten ikke. Virker som de tror de slipper unna hvis de bare venter lenge nok.. De tar rett å slett ikke kontakt, men etter mye mas fra min side har de kommet fram til at de må igang, men da med enda en skuffelse da ikke takstmann har snøring på byggeteknikk og prøver seg på flere farlige snarveier med å få den opp igjen.. Hadde jeg vært en 80 år gammel dame hadde jeg blitt lurt trill rundt.. Mulig jeg også blir det, men skal krige lenge før jeg gir meg... Vi har 3 hus, biler og foreldres hus i dette selskapet, men etter disse dårlige erfaringene vurderer jeg å flytte alle forsikringer bort fra dette selskapet..

Hilsen Preben.

Milica D
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra tilbud for billig penge"

Kundeservice er meget god og hjelpsom. Alt er bra, ingen anmerkning.
Det som kan bli bedre er at det blir mulig å betale regninger gjennom avtale giro.

Per-Olav
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig, hatt et skadeoppgjør som forløp uten komplikasjoner. Prisen økte med 10% fra første til andre år. Tok kontakt med de, reduserte da prisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Tar ikke ansvar. Skyver ansvaret over på mitt andre forsikringsselskap hvor jeg har innbo forsikring på ting som ikke har med innbo og gjøre. Som skadet baderomsinnredning, varmtvannsbereder osv. Men mitt innbo forsikring tok på seg alt, så slapp Vardia unna og sparte noe kroner. 😡

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Håpløs kundeservice, når bilen ryker må du regne med å fikse ALT selv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skal lete lenge for å finne noe mer ubrukelig enn Vardia når skaden først er der, nå har de endelig tatt på seg ansvaret og dekker skadene, så nå er det bare å vente på utbetaling for så å endre til ett forsikringsselskap som faktisk hjelper til når det trengs.

Dette er takken for å være kunde i 3 år med dyreste form for forsikring hos dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Beste erfarenheter"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blev syk i Tyrkia og havnet på sykehus. Behandlingen jag fikk av Vardia har ikke jag eller noen anen vart borte i. Ringte rett til syksengen første dagen og spurte hvordan jag hadde det, ordnet opp med sykehus og erstatninger før jag kommet meg hjem.
Fikk inbrudd I bilen i gøteborg. Ringte Vardia. Noen timer senere gikk jag og handlet nye klær med full erstattning fra Vardia.
Kanselert og skiftet flere forsikringer uten problem...
Svarer med en gang i kundtjeneste, ikke noen sure miner, bare hyggelig og hjelpsomme folk.
Kanskje beror på hvordan man bemøter dem selv lit???

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Et forferdelig forsikringsselskap"

Lyger når man tegner forsikring, sier ting e forsikret, men når man trenger hjelp gjelder ikke den ikke for ditt og for datt!!! Les alt nøye gange 10. Når man sier opp forsikringen sender dei til inkasso, ingen rekning, ingen purring.

Bjarne A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Grei pris først, så skrur dem opp prisene!"

Var så uheldig at familiebilen tok fyr. Tok nesten 5 mnd før dem klarte og kjøre ut erstatning oppgjøret. Fikk ha leiebil i 14 dager bare.
Utrulig dårlig kundeservice. Svarer ikke på mailene og viser utrulig dårlig service. Måtte krangle med dem for å få det vi hadde krav på.

Toril R. F
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

I månedsskifte mars/april flytta vi alle forsikringene våre til deres selskap, Vardia, da vi fikk et bedre tilbud hos dere enn det vi hadde. Vi bestemte oss imidlertid å droppe reiseforsikring da vi ikke hadde reiseplaner for sommeren, våre "reiser" ville denne sommeren bare være bærturer. Deres representant anbefalte meg da sterkt og ikke droppe denne forsikringen da denne dekka alt så snart vi var ute av døra hjemme. Javel, da trodde vi på henne og tegna reiseforsikring allikevel.
Så var dessverre uhellet ute etter en moltetur. For å gjøre ei lang historie kort; da vi gikk ut av myra og tilbake til bilen, kom det ei voldsom regnskur. Jeg så ingenting gjennom brillene og tenkte at jeg måtte ta av meg brillene. Det rakk jeg ikke, jeg gikk rett og slett på "trynet" i en nedoverbakke, slo nesa og ansiktet i bakken. Brillene ble trykka inn i panna mi, med begge glass oppskrapa og ødelagt innfatning, i tillegg var hele nesa et eneste skrubbsår samt skrubbsår i panna, på haka og hendene. Blodet rant.

Så, da jeg henvendte meg til deres Vardia mhp å få erstatning fra reiseforsikringen for uhellet, fikk jeg bare beskjed om at ;"nei, den slags skade omfattes ikke av forsikringen"!! HVA, sier jeg, det var jo nettopp det deres forsikringsselger snakka så varmt om ved salget at forsikringen dekka! Nei, dessverre. God bedring!
Videre henvendte jeg meg til Kongsberg nye bbl. Hvor jeg første gang ble kjent med deres forsikringsselskap og ble anbefalt deres selskap, for å høre om de kunne hjelpe meg. De hadde ikke noe med forsikringene å gjøre, men de ringte allikevel til Vardia og snakka med en representant hos dere om mitt tilfelle. Da var det blitt sagt at det hadde stilt seg annerledes mhp erstatning dersom jeg hadde velta på sykkel og skada meg på samme måte! Forstå det den som kan!
Og hva med forsikringsselger som anbefalte reiseforsikringen? Villedende reklame?

Søk Bytt.no