Meny

Bank Norwegian omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Responstid
Middels
16
av 26 innen
forbrukslånsbank
52%
anbefaler
Bank Norwegian
Filtrer omtaler
25
6
3
10
19
Sorter omtaler etter
Viser av 63 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bank Norwegian?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av Bank Norwegian"

Lånet jeg har på 400000 ble tatt opp i mars 2016, nå er jeg nede i 396000 i Desember 2018. Betaler 6800 i mnd og av dem går det 6500 i renter. Jeg kontaktet dem for å prøve få til en litt bedere løsning, Personen jeg snakket med og forklarer min situasjon med mye sykehus opphold og rehab opphold på grunn av en alvorlig sykdom. Sa at jeg har forsikring på lånet, noe som jeg ikke har krav på så lenge jeg har vært ufør siden 1999. Så jeg har betalt en forsikring som ikke kan hjelpe meg. Jeg har betalt for hele lånet løpetid på 15 år. Har sagt opp forsikringen. Kardif forsikring betaler tilbake 10079,- på låne kontoen. Men det jeg har betalt og ikke benyttet meg av betales ikke tilbake. Ingen av dem jeg har snakket med har holdt det dem har lovet, den ene sa at hvis jeg betalte 6800,34 før den 15 desember, så ble ikke kravet sendt til kredinor med inkasso varsel, så jeg betalte 6800,34 den 30 november. I dag mottok jeg et krav på 20541,02 som jeg må betale innen 15 desember. Da jeg sier at dem lovet meg å ikke sende det til Kredino, får jeg som svar at det var for å lokke meg til å betale. Det skal sies at jeg skyldte 2 mnd, men jeg forklarte og den jeg snakket med lot meg tro at dem hjalp meg. Og dem lover å ringe meg tilbake da jeg snakker med dem. Hva gir dere meg for dette?

Martin B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"De prøver å svindle deg etter å ha blitt svindlet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble trukket masse penger i USA uten å ha vært der. Så ble svindlet. Etter dette har jeg i 6 mnd prøvd å få tilbake pengene mine som er borte. Nå er alt det i orden men Bank Norwegian krever fortsatt penger fra meg. Penger jeg aldri har brukt. Helt på trynet! IKKE BRUK DENNE BANKEN!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Utmerket bank - men husk å betale alt hver måned"

Bank Norwegian er et utmerket tilbud - iallfall dersom du flyr mye med Norwegian, og har betalingsevne til å betale den månedlige forbruksregningen hver måned. Norwegians fordelsprogram er et av bransjens beste! Sparekontoen tilbyr en av markedets beste sparerenter!

Alsolheim
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Overraskende tilfredsstilt med Bank Norwegian."
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask tilbakemelding og lånet ble godkjent veldig fort.
Lest anmeldelser om folk som opplevde at renter og gebyrer fortsatte selv etter det var ferdig nedbetalt. Mitt lån ble nedbetalt 3 år før tiden. Sendte en mail til dem og ba om at det ble avsluttet og fikk svar veldig raskt. Alt har vært i orden hele prosessen!

Det er ikke akkurat billig, men det er det ingen forbrukslån som er.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Forbrukslånet vokste til 209000 selv om jeg betalte hver eneste måned"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betalte ca 3100 kroner hver måned til de ble refinansiert av en annen bank plus egen penger. Da har forbrukslånet vokst opp til 209000 selv om jeg betalte hver eneste måned i nesten 1 1/5 år. Det vil si ingen avdrag! Lureri! Det sto på papirer om noe avdrag og betalingstid men de drev bare lureri. Det var greit jeg betalte ned. Det sto på Bank Norwegian konto at det var 0 saldo etter jeg har betalt ned. Kort tid etterpå jeg fikk faktura, jeg måtte betale ca 1500 kroner som restlån. Jeg er nesten tom på ord for denne banken. Ond bank!

Bytt.no
Søk Bank Norwegian forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Bank Norwegian forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Kredittkort og bankinnskudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er superfornøyd med kredittkortet. Har anbefalt det til alle mine venner.
Sparepengene mine har jeg satt inn i Bank Norwegian, og det fortsetter jeg å spare😊👍.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Meget bra kredittkort"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med dette kredittkortet og får flere tusen cashpoint i året. Kortet har ingen årsavgift og har 45 dagers rentefrihet. Bruker det til alle varekjøp og det koster ingen ting å ta ut penger på ferie i utlandet. Vel å merke at må man betaler ned kreditten hver måned, for renta er skyhøy og vinningen går fort opp i spinningen om man. På grei og oversiktlig app har man kontroll over eget forbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Altfor høy rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig- altfor høy rente! Med over 15 år nedbetalingstid. Er nok gjeldsslave resten av livet.
Dårlig- lett å få lån.

Bra- at de kan samle smålån (når alle bankene sier nei)

Vet ikke om bra eller ikke. Men vil nok ikke særlig anbefale BankNorwegian - med skyhøyt rente og nedbetalingstid - låner du 200.000 vil du nok betale ned tredobla enn det du hadde tatt opp.. men ikke alle som er like. Håper at alle leser kontrakten nøye før de skriver ned - du har vel ikke lyst å bli gjeldsslave resten av livet vel?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Fantastisk kredittkort"
3 syns denne omtalen er nyttig

Så lenge du betaler til forfall er det veldig mange goder, og veldig greit å tjene cash points på alt av forbruk.
Veldig fornøyd med kortet, det eneste jeg kan klage på er at det ikke er mulig å lage avtalegiro. God rente, og raske uttak på sparekonto også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Dårlig kredittkort"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg lot meg overtale til å inngå avtale med Bank Norwegian fordi de reklamerte for et kort med lave kostnader, gebyrer, renter osv. Det skulle ikke koste meg noe når jeg betalte faktura ved forfall. Istedet har jeg fått presentert påbeløpte renter fram til jeg betalte fakturaer, ved forfall. Jeg føler meg lurt! Jeg ville aldri har brukt dette kredittkortet om jeg hadde visst at renter skulle løpe fram til jeg betalte ved faktura. Dette er jo et utrolig dårlig tilbud til kunder! Alle andre kredittkort jeg har eller har hatt i andre banker, er rentefritt fram til forfall. Det er jo hele poenget med kredittkort. Det spiller ingen rolle hva man bruker det det til, om man betaler i butikk eller betaler en regning. Jeg kommer til å advare alle jeg kjenner om å bruke Bank Norwegian.

Bytt.no
Søk Bank Norwegian forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Bank Norwegian forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Alt man kan ønske seg i et kredittkort."

Alt man kan ønske seg i et kredittkort.
Kunne vært lavere rente og lenger utsettelsestid, for betaling av kjøp i butikk.
Eksempelvis lenger enn 50 dager.

Kundetilfredshet
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Mer i restgjeld enn da jeg tok lånet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok lån i 2012. Betaler 2500 i mnd i 2016 hadde jeg betalt ned 4000 kr. I 2016 hadde jeg noe problem med å betale. Da fikk jeg en regning på 33000 som jeg betalte. Kredinor tok over lån. Der har jeg lønnstrekk på 4800 i mnd. Ringte BankNorwegian i dag da jeg tittet på selvangivelsen. I dag har jeg 800 kr mer i restgjeld enn da jeg tok lånet. BankNorwegian trekker tydeligvis 2000 kr i mnd i renter på det lånet fortsatt. Ingen info om dette.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt - en byrde som aldri går bort!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har betalt på et lån (70 000) siden 2011, ca. 1500 per mnd. og lånet har gått ned med kun 4000,- på 7 år! Jeg prøver å refinansiere, men angrer bittert på at jeg tok opp dette lånet, da jeg slo sammen to lån mens jeg fremdeles var student med 50%-stilling. Det står fint lite på fakturaen når det gjelder antall terminer igjen etc. Derimot OPPLÅNING får jeg stadig reklame om. Da jeg èn eneste gang for noen år siden ikke hadde mulighet å betale innen fristen, ringte de meg på jobb etc. og truet med inkasso. Utsettelse var uaktuelt - ekstremt rigide og griske. Nå betaler jeg alltid inn noen dager før fristen. Jeg føler meg lurt og det har vært en vedvarende byrde som jeg nå desperat prøver å refinansiere. Aldri mer Bank Norwegian - jeg kan ikke fatte og begripe at denne banken er "best i test" (!). Selv på Luksusfellen sier økonomene at dette er den banken det er vanskeligst å forhandle med, da syns jeg det er mistenkelig at flere artikler omtaler BN som "beste forbrukslån" etc. De kan umulig vært kunder selv?? Det er som et fjell du aldri blir kvitt hvis du ikke får mulighet til å innfri hele lånet med en slump-sum en gang.

Lars-Andr
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Lett å få lån, men med dårlige betingelser"

Positivt
- Rask låneprosess

Dårlig
- Altfor lett å få lån
- Høye renter
- Trege med å svare epost å vanskelig å finne et telefonnummer på siden
- Kundebehandlere som høres grinete ut
- Ikke fleksible i ettertid med lånet, uansett hva det måtte gjelde

Aldri om jeg tar i bruk noen tjenester fra BankNorwegian igjen. Styr unna uansett hvor nødig du er!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig på tilbakemelding til kunde eller lånesøker"

Det som er bra med Bank Norwegian, er at de, i likhet med andre lånegivere med forbrukslån og kredittkort med høy rente, er svært raske til å overføre lånebeløp og sende kort. Forøvrig er de ekstremt rigide på den månedlige dato for fast innbetaling renter og avdrag, og er ikke fleksibel på å flytte denne datoen i en spesiell situasjon. Dette i stor motsetning til andre utlånere, som er villige til å tilpasse seg i en enkeltstående situasjon, og ikke presse sin debitor over evne. Bank Norwegian har i tillegg et absolutt nullnivå av tilbakemelding til kunde. Dette er en standardformulering fra banken:

- Avslaget er basert på en totalvurdering av opplysninger vi har mottatt i søknaden og ditt kundeforhold hos oss.
Vi utdyper ikke avslag ytterligere.

Med hilsen
Bank Norwegian

Her var det mye å lære for en kunde eller lånesøker, ikke sant? Mange fine føringer fra BN som man kan ta ad notam hvis det er aktuelt å søke lån av en annen bank?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Er meget skuffet av å ikke får betale fly/hotell med Cash Points"

Jeg har brukt Norwegian kredittkort i mange år og er veldig fornøyd. I forrige uke fikk jeg en mail fra dere at den 31.12.17 trekker dere 984 Cash Points fra meg. I dag prøvde jeg å bestille et hotell rom i London gjennom Norwegian og skulle bruke Cash Points som betaling, det får jeg overhode til. Dette gjelder min datter, prøvde også med flybillett til henne med Norwegian med samme problem med Cash Points. Brukte Norwegian kredittkort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Hold deg langt unna Bank Norwegian"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ønske jeg kunne gi 0 stjerner. Altså: det er altfor lett å få lån. Jeg unnskylder ikke min egen oppførsel, men synes det er tragisk at jeg kunne sitte i amfetaminrus og få lånt en halv million kroner og ha dem på konto før rusen er ute av kroppen. Når jeg så forsøker å ordne opp med dem, stiller de seg svært negative til at jeg tar kontakt med dem. Rentene er forresten skyhøye. Jeg betaler inn nesten 7000 kroner i måneden og lånet minker med fantastiske 300 kroner i måneden. Resten er renter. Bank Norwegian burde skamme seg som skor seg på andres tragedie. Forby denne "banken"!

Bytt.no
Søk Bank Norwegian forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Bank Norwegian forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig trege til å svare og sender faktura på renter og gebyrer selvom man ikke bruker kredittkortet eller tar opp nye lån. Dette er håpløst. Jeg opplever å føle meg lurt! Nå fikk jeg en regning på 0,25 øre uten at jeg har benyttet meg av noen tjenester! De håper sikkert på at jeg ikke skal betale dette, slik at beløpet vokser og at jeg bare til slutt betaler. For noen svin!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kredittmarkedets versting. Kredittkortet fra helvete!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Markedets høyeste rente og dårligste service. I tillegg markedets høyeste gebyrer, høyeste purreomkostninger og sender til inkasso ved for sen betaling før du aner det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"En bank uten noen form for kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er banken for de som ønsker en bank som:
- bruker 2-3 uker på å svare på dine henvendelser.
- ikke svarer på alle spørsmålene dine i en henvendelse og du da må sende en ny henvendelse og vente i 2-3 uker.
- en bank som imponerende nok ikke klarer enkel utregning av renter og fikse korrekte nedbetalingsplaner

fraråder ALLE å bruke denne banken.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"
5 syns denne omtalen er nyttig

Markedets mest useriøse aktør?

Jeg har brukt bank Norwigaen i noen mnd nå. Tok disse i bruk da de så fint reklamerte med gebyrfrie uttak. Jeg har vært en del ute og reist, og tenkte dette var gode saker. Men når jeg kom hjem og skulle gjøre opp kredrittgjelden fikk jeg meg en god overraskelse. Det påløper RENTER på kontantuttak fra dag én! Når jeg først fant ut av dette, betalte jeg selvfølgelig så raskt som mulig. Jeg glemte å fylle inn ører. Så jeg skylte selskapet 22øre. Jeg ante ingenting, fikk ingen faktura fra selskapet. Så gikk jeh bare inn for moro skyld å sjekket. Og da hadde det selvfølgelig påløpt rente på disse ørene også. Jeg sendte de en mail på om jeg kunne få en faktura på det jeg skylder, slik at jeg får disse amatørene ut av verden. Det tok 3 uker før de svarte, og det var selvfølgelig 2 dager etter forfall de svarte. Ikke store belløpene hos meg, men tenk på de som har store belløper og må hanskes med disse kjeltringene! FÅ DET BORT.

Marion S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, svar på henvendelser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har stadig tatt kontakt med kundeservice for å avslutte min konto, beløpet er innbetalt, men de avslutter ikke, sender gebyr og renter. Noe de er kjent for, etter å ha lest flere omtaler av de. Styr unna!!

Bytt.no
Søk Bank Norwegian forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Bank Norwegian forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Finnes det mennesker i Bank Norwegian?"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fulgt oppfordringen på banken nettside om å logge meg inn og bruke deres eget mailsystem ved henvendelser. Dette har jeg gjort tre ganger, bl a med spørsmål om hvorfor jeg ikke har mottatt faktura på et nytt lån jeg har, hvorfor det ikke er oppført KID nr i nedbetalingsplanen osv. Jeg får ikke betalt avdragene som nå er et par uker over forfall uten KID. Jeg har som sagt skrevet tre mailer om dette i løpet av et par uker, men ikke fått svar på noen av de! De gidder ikke en gang å purre meg på forfalt avdrag. Jeg har forsøkt å ringe et tlf nr som egentlig gjelder mistet bankkort, men der er det alltid minst 15-20 pers foran meg i kø, og ingen tilbud å ringe meg opp igjen slik de fleste aktører tilbyr. Hva i alle dager er dette for slag virksomhet? Og som sagt, jobber det egentlig folk der? De svarer ikke på andre henvendelser enn søknader på nytt lån. Etter at du er inne i systemet og fått deg lån, gir de tydeligvis helt blanke i folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Lånet er tilbakebetalt, men de avslutter det ikke!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bank Norwegian besvarer ikke mine henvendelser om innfrielse av lån. Har betalt inn restbeløp så saldo er i 0. Har kontaktet dem på mail mange ganger, men de svarer ikke, så de lar kreditten stå åpen, slik at jeg belastes gebyr og rente. Dette er svært, svært alvorlig. Advarer mot å benytte deres tjenester.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få snakke med dere når alt skal gå på nett, særlig når man ikke klarer å bruke nett. Første gang at jeg ikke kan nå dere på tlf som man kan med andre selskap for og ordne opp med dere når man trenger det.

Lånekalkulator for Bank Norwegian forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 361 kr
16,9%
Eff. rente
201 635 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
15%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
30 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR