Meny

Resurs Bank omtaler og erfaringer

Skriv omtale
Søk nå
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
24
av 26 innen
forbrukslånsbank
0%
anbefaler
Resurs Bank
Filtrer omtaler
0
0
0
0
15
Sorter omtaler etter
Viser av 15 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Resurs Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Resursbank lurer folk"

Jeg har prøvd og kjøpe mobil på netonnet da den går i gjennom regner mann at man skal få kjøpe denne. Men resurs bank tar den bort. Dette er en bank man ikke skal stole på da de burde avise folk i stede får og lure folk ta bort tlf etter den har gått i gjennom kredit. Denne banken kan kan ikke stole på. Hold dere unna om du ikke vil bli lurt

Trygve H. B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Farlig bankkontakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sjekket tilfeldig min digipost og fant der en faktura fra Resurs Bank på et lån på kr. 7000 som jeg hadde fått innvilget. For det første har jeg ikke behov for lån overhodet, har aldri søkt om lån i denne banken, og vil aldri ha noe med en slik bank å gjøre overhodet heller. Dette ville ført til at jeg ville fått innkasso på etableringsgebyr m m for noe jeg ikke vet noe om. Dette er faktisk kriminell virksomhet og som Finanstilsynet bør få vite om! Om en gammel mann får noe slikt og ikke reagerer blir det helt feil! Stopp denne banken og slik uhederlig virkrsomhet! Livsfarlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Steinalder "bank""
1 syns denne omtalen er nyttig

Avtalegiro? Nei Efaktura? Nei Nedbetalingsplan? Nei Kommunikasjon over epost? Nei. Takket nei til forsikring men fikk det likevel. Synest synd på de som jobber der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender purringer med en gang man har oversteget med et par dager. Sender da purring med hele beløpet på nytt, selv om det er blitt betalt. Purring på purring. Lang ventetid på kundeservice (25 min). Styr unna...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

1. Jeg har bestilt nytt debet kort den 06-01-19, dag er det 16-01-19. Kortet har ikke kommet ennå. 2. Telefonnummer Sperretjeneste på websiden til yAbank (nå Resurs bank) er feil, gjelder kun for kredittkort. 3. Det tar 2 dager for å få svar fra banken på epost.

Vincent S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Spekulerer i å ikke sende ut regninger eller gjemmer regningene på baksiden av "gunstige kredittlån""
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en svært useriøs "bank" og at Synsam med sine avtaler ønsker å assosieres noen som spekulerer i at forbrukeren (Jeg) Ikke har styring på hva som kommer i posten. Det synes jeg er trist. Denne "Banken" Er et rovdyr. Styr unna synsams avtaler og dette svineriet av en bedrift. De spekulerer i at "Regninger" ikke blir betalt og så fyrer de løs med renter og gebyrer neste måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Vel, som nevnt 20 tusen ganger under her, evner de ikke å sende fakturaer..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vel, som nevnt 20 tusen ganger under her, evner de ikke å sende fakturaer, for så å belaste deg for en haug av gebyrer som man ikke får oppgitt. i mitt tilfelle endte dette på rundt 1500kr for et kjøp på 5000kr. Kundeservicen har kanskje noen av de mest evneveike ansatte, eller om dem bare leker dumme? Prøvde å få svar på hvordan det har seg at jeg plutselig blir belastet 100kr mer i mnd, det kunne ikke kundebehandleren gi en god forklaring på, fant selv ut at disse kom av gebyrer og renter som var ukjent for meg som jeg aldri hadde blitt gjort oppmerksom på. Jeg er rimelig sikker på at kundebehandleren var klar over dette, så hvorfor h*n rodde seg vekk fra spørsmålet kan vel være av at det er disse gebyrene de lever og tjener penger på?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"forferdeilig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte tidlig i 2000 datautsyr til ca.12000kr. på Siba. Hadde penger på konto men personalet var pågående og personalet prakket på meg et Sibakort og innhentet alle opplysninger om meg. En grusom opplevelse da jeg forøvrig i øyeblikket gjennomgikk en umenneskelig skillsmisse, og ønsket betale kontant. Blir aldri kvitt medlemskapet og en 50-lapp de i årevis rapporteres til skattemyndighetene. Hadde et tilgodebeløp som aldri ble mulig å nedskrive ved handel. Går heller aldri an å snakke med noen hverken i bank eller Siba. Hele greia er svindel. Lyst å politianmelde!! Og nå har dere forbindelse med Synsam. Herregud!!!

Øystein H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Trolig den verste banken jeg har vært borti"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har faktisk ikke noe positivt å si om denne banken.

Hadde en delbetalingsordning med dem hvor de krevde inn nesten 1000 kr mer enn avtalt. De skyldte på omkostninger, gebyrer og renter.

I tillegg kom de med beskyldninger om at første avdrag ble betalt inn for sent, og at de derfor økte nettopp renter og gebyrer. Dette stemte jo ikke i det hele tatt.

At man faktisk betalte ned alt veldig mye kjappere enn planen hadde null å si.

Kommer ALDRI til å benytte dem igjen, ever.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom forretningsstrategi!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Resurs Bank tilbyr via Synsam inntil 24 måneders rentefri nedbetaling (synsamkonto). Papirfaktura er eneste alternativ, noe som tilsier at utsender (Resurs Bank) i utgangspunktet taper penger ettersom det koster dem å trykke papirfakturaer, samt porto for utsendelse av disse fakturaene. E-faktura eller avtalegiro som er vanlig praksis i dag tilbys ikke. Etter hvert blir det tydelig at Resurs Bank "jukser" til seg penger gjennom uoversiktlige fakturaer og manglende utsendelse av fakturaer. Plutselig blir kunden belastet med forsikringer som har blitt aktivert fordi man angivelig har benyttet seg av et annet KID-nummer enn det opprinnelige. Dersom Resurs Bank ikke sender ut faktura en måned, og kunden ikke oppfatter at fakturaen mangler, vil Resurs Bank i tillegg belaste kunden med administrasjonsgebyr og renter. Etter å ha gjort litt research blir det tydelig for undertegnede at det er slik Resurs Bank, både i Norge og utland, driver sin business.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Styr langt unna Resurs Bank"
8 syns denne omtalen er nyttig

Mest useriøse jeg har vært borte i. Først og fremst får man ekstremt lite informasjon og man kan heller ikke få tilgang på din egen betaling på nett, du må bare vente på å få fakturaen månedlig (som er lite oversiktlig).

Etter kjøp sendte de meg aldri fakturaen min og fikk derfor dyr purring i tillegg til etableringsgebyrer og fakturagebyrer. Måtte selv ta kontakt med dem for å få orden på dette. Etter at beløpet var ferdig betalt fikk jeg enda en gebyr som ikke stemmer overens med kjøpet og måtte derfor ta kontakt på nytt.
Du risikerer å betale mye mer enn hva du egentlig skal, jeg sier bare ALDRI BRUK RESURS BANK.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"De sender aldri svar"
6 syns denne omtalen er nyttig

En dårlig bank som ikke har god service og de svarer aldri på mail. Svarer heller ikke om de har fått dokumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, styr unna!"
9 syns denne omtalen er nyttig

De greier ikke å sende fakturaen etter at man har fått varen, noen ganger går det på mail, noen ganger i post, noen ganger blir den borte.
Kundeservice var det heller ikke mye hjelp å fra, da de ikke hadde fakturaen jeg etterspurte, for de lagde fakturaer bare en gang i måneden.
Jeg måtte vente 5 minutter i telefonen (vanlig 8-sifret nummer, det er bra), og når jeg da lurte på om det var så mye å gjøre svarte hun at nå var det veldig stille...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Styr langt unna"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg mottok aldri noen faktura fra dem og ble tvunget til å betale renter og avdrag og måtte ringe gjentatte ganger for å få dem til å sende meg betalingsinformasjon. Jeg kommer ALDRI til å benytte meg av denne (banken?) igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Useriøs bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Verste banken jeg har vært bort i.
Bare tull. Styr unna!!!

Lånekalkulator for Resurs Bank forbrukslån
Detaljer
Søk nå
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 224 kr
14,75%
Eff. rente
193 440 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
12,98%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
40 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR