Meny

Resurs Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
25
av 26 innen
forbrukslånsbank
2%
anbefaler
Resurs Bank
Filtrer omtaler
1
0
0
1
41
Sorter omtaler etter
Viser av 43 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Resurs Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ekstremt uprofesjonelle"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er den mest useriøse banken jeg noengang har opplevd. De har ingen oversikt over hva de driver med, og kundeservice kan ikke svare eller hjelpe til med noe som helst. Jeg har vanskelig for å skjønne hvordan de har lov til å operere som en bank i det hele tatt, med så lite kontroll..

John W. E
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Spekulerer i å ikke tilby fast trekk via Avtalegiro?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elkjøp benytter ressurs bank for "xbox series x all access". Svært skuffende å finne ut at ressurs bank ikke tilbyr elementære tjenester som autogiro. Du kan sette opp fast trekk selv, men dette er for dårlig. Fatter ikke at Elkjøp fornedrer seg ved å benytte en slik leverandør av kreditt....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må betale via disse gjennom en regning for byggefirma som skulle være Rentefri/24mnd For det første er det admingebyr 45k for hver betaling. Ved en forsinket betaling endrer de hele kredittforholdet og setter på 26,4% rente, uten advarsel, dette står heller ikke oppgitt i avtalen at de vil gjøre ved forsinket betaling, så det er igrunn ulovlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"God kundeservice og vilkår på kredittkort"

Har hatt Supreme Card Gold i en god stund, og er veldig fornøyd med dette. Tror det er det eneste kortet i Norge som gir 6 mnd rentefri delbetaling på alle kjøp. Ellers er kundeservicen meget god.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Tåpelig kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Svindel selskap. Har foretatt kredittsjekk uten samtykke. Har bedt dem om å avslutte hva enn det nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Totalt useriøse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte en PC hos NetOnNet, og da jeg skulle betale ble jeg spurt om jeg var interessert i NetOnNet-kortet med alle de fordelene dette medførte. "Greit", svarte jeg. Dermed skulle jeg ikke betale noe der og da, men vente på faktura. Til slutt fikk jeg faktura fra banken, og betalte hele beløpet på en gang. Siden den gang har jeg fått to purrebrev med purregebyr, hvor Resurs Bank påstår at jeg ikke har betalt noe som helst. De siste dagene har jeg forsøkt å sende inn dokumentasjon på det motsatte via email, men får bare mailen i retur fordi den ikke går an å levere "grunnet oppgradering av systemene". Ante ikke at NetOnNet hadde noe som helst med Resurs Bank å gjøre. Er jeg ikke det hele tatt registrert som kunde hos dem? Det aner jeg ikke. Snakket med en ansatt hos NetOnNet, men vedkommende skjønte dessverre ingenting av saken, og foreslo bare at jeg skulle sende en mail til dem, hvilket som sagt ikke er mulig nå for tiden. Styr unna alt som har med denne "banken" å gjøre.

Hako B. T. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Mottok plutselig en kredittvurdering fra Bisonde der Resurs Bank hadde kredittvurdert meg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mottok plutselig en kredittvurdering fra Bisonde der Resurs Bank hadde kredittvurdert meg. Har ikke noe med Resurs bank å gjøre og har aldri hatt det og vil aldri ha det. Hva er det Resursbbank driver med,er de ute og sjekker hvem som er kredittverdige før de slår til og svindler dem. Nå etter nærmere ettrtanke kom jeg på at jeg kjøpte en Tv kontant hos Net on net og søkte om å få den på faktura og fikk avslag og måtte betale kontant. Hadde jeg visst at NET ON NET var i "maskepi" med en bank med så dårlig rykte som Resurs Bank ville jeg ikke handlet der. En lærer så lenge en lever og nå vet jeg det!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Bruk kredittkort i stedet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg benyttet Resurs faktura til å betale for en reise hos Ticket. Når denne reisen ble kansellert har verken Ticket eller Resurs ønsket å ta ansvar, og de henviser kun til flyselskapet. Venner av oss som har bestilt med samme reise med samme flyselskap har fått penger tilbake ettersom de betalte med kredittkort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Høye renter, det verste jeg vet!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Angrer på at jeg fikk låne penger av Resursbank både på kredittkort og lån, total 60.000 kr. Jeg har betalt nesten 70 tusen kroner for mye siden 2013 og betaler ferdig lånet om 1 år!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendighet som grenser på svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt til å tro at et mobilkjøp jeg foretok hos Tellyberry kom på mobil regningen akkurat som alle andre mobil leverandørene. Fant ut når første regning kom at jeg hadde blitt en kunde hos Resursbank og ikke mobilselskapet. Dette er svindel. Ikke går det an å opprette efaktura i banken heller!!

Henrik B. J
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er det verste selskapet jeg har vert borti. Legger en sammen gebyrer og kostnadene av intrikat system. Svarer det seg å bruke vanlig mastercard.

Mariann O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ingen kontakt å få, svarer ikke på mail, useriøs bank! Anbefales ikke!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice svarer ikke på mail. Kun svenske personer(som ikke forstår norsk) som svarer, når de en av ti ganger svarer. Useriøst, dårlig og kan ikke anbefale denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Aldri vært borti dårligere bank!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig bank! Skal aldri ha noe som helst med dem og gjøre igjen!! Anbefaler ingen å bytte bank eller ta opp lån hos dem!

Kundetilfredshet
"Går ikke an å opprette avtalegiro"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har renew-it via Elkjøp og mottar månedelig faktura på 392 kr til min Digipost. Går ikke an å opprette en avtalegiro på dette. Her mener jeg banken spekulerer i at man skal glemme av fakturaen. Rett og slett usselt...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Min erfaring er at denne virksomheten er useriøs"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sjekket Gjeldsregisteret og oppdager at Madsens virksomhet har ført opp uønsket kreditt på oss. Dette til tross for at vi aldri har bedt om kreditt, kreditt kort eller noen banktjenester fra denne virksomheten. Totalt useriøst, hold dere unna ResursBank.no.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Umulig å slette gammel kredittgrense"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en kredittgrense på 1000 kroner fra et kort som ikke har vær fornyet på over 10 år, men resurs bank nekter å slette kredittgrensen.

Kundetilfredshet
"Oppdaget at jeg var kunde via norskgjeld.no"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hørt om de før, og har kontroll på økonomien med flere hundre tusen stående på konto. Oppdaget tilfeldigvis via norskgjeld.no at jeg har kreditt der!

Aqvamarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kortselskap fra helvete"
3 syns denne omtalen er nyttig

Banken har store problemer med faktureringen. Fakturaer må purres på, men det påløper likevel renter. Likeledes er fakturaene rotete, og lovede rabatter faller ofte bort. Det er liten vilje til å rydde opp. Ved feilfakturering er banken pliktig til å sende ut ny faktura, men det skjer ikke. Jeg ba gjentatte ganger om ny faktura og spesifikasjon på saldo som ble overført fra måned til måned og la i det hele tatt ned et stort arbeid i kommunikasjonen med banken, uten resultat. Du kan vente i månedsvis på svar på e-post til tross for purringer. Banken driver også med ulovlig sperring av kort. Til slutt måtte jeg klage til Finansklagenemnda for å be om riktig faktura. Banken forhindret behandling i Finansklagenemnda ved å sende saken til inkasso og inndrivelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Jakt og friluftkortet lureri"

Har Jakt og friluftkortet, markedføres som ett kredittkort for jakt og friluft, men alle kjøp kommer med egene regninger og gebyr på alle. Rett og slett svindel.

Kundetilfredshet
"Spesielt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk plutselig et brev med PIN-kode til mitt nye kort. Jeg har ikke bestilt noe kort, og skjønte ikke hva dette var. En uke senere får jeg et MasterCard med beløpsgrense 30000 og med feilskrevet navn påtrykt. I brevet står det at PIN-kode kommer noen dager senere. Kortet ligger nå i peisen, må være noen form for svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ja hvor skal man begynne!?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ja hvor skal man begynne!? - Faktura sendes til Digipost. De opplyser selvfølgelig ikke om dette, så dette må man da finne ut av på egenhånd og da gjerne etter at det har påløpt seg en god mengde renter og gebyrer. - De fakturer konsekvent dobbelt fakturagebyr, doble renter(to ganger i mnd) og oppstartsgebyr på hele 395,- hver gang man foretar et kjøp. - Svært vanskelig å få kontakt med. - Sender purring på beløp som allerede har nedbetalt. F.eks purring på hele kredittgrensen når man ikke har benyttet noe av kredittet. Da gjerne etterfulgt av doble engangsgebyrer og renter. Hold deg unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Et håpløst selskap, tilbyr ikke efaktura"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ufattelig lite profesjonelt - mye bedre å innfri lånet og bruke noen andre. De sender fortsatt ut papirfaktuarer i posten! Latterlig.

Katarina A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Må betale et gebyr for feil kidnr. de trakk meg i nettbanken og på feil dato?! For å åpne bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dere gjør MYE FEIL! Dere skal ordne opp med Kredinor SA for meg. Jeg SKAL IKKE BETALE FOR Å GJENNOMÅPNE MIN BREDBÅNDSTELEFONI!!! Min hjemmetelefon er stengt nå? Autogiro ble trukket for tidlig dvs. den 2 juli ift. den 18 juli? MED FEIL KID. NR! Har hatt Telio i flere år. Nå er tlf stengt + Kredinor SA krever av meg 571,39,- kr for å betale kravet...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert, gebyrer i stedet for renter.."
3 syns denne omtalen er nyttig

Pass deg for denne banken, lokker med 6 mnd rentefri utsettelse av tilbakebetaling av kreditt. I stedet for renter pøser de på med gebyrer og tvungen betalingsforsikring. Så her tar de inn igjen det tapte, på det de kaller "inntil 6 mnd rentefri utsettelse av tilbakebetaling" av kreditt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Totalt ubrukelig"

Vi har et yXVisa-kort som er helt ubrukelig. Lovet rabatt på kr. 0,55 pr. liter uteblir, selv etter to måneders bruk. Vi har skrevet flere eposter til banken, men får ingen svar. Ei heller svarer de på kundetelefonene. Råd: Hold dere langt unna denne banken.

Lånekalkulator for Resurs Bank forbrukslån
Detaljer
Søk nå
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 224 kr
14,75%
Eff. rente
193 440 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
12,98%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
40 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR