Meny

Resurs Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
26
av 26 innen
forbrukslånsbank
0%
anbefaler
Resurs Bank
Filtrer omtaler
0
0
0
0
35
Sorter omtaler etter
Viser av 35 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Resurs Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Høye renter, det verste jeg vet!"

Angrer på at jeg fikk låne penger av Resursbank både på kredittkort og lån, total 60.000 kr. Jeg har betalt nesten 70 tusen kroner for mye siden 2013 og betaler ferdig lånet om 1 år!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendighet som grenser på svindel"

Ble lurt til å tro at et mobilkjøp jeg foretok hos Tellyberry kom på mobil regningen akkurat som alle andre mobil leverandørene. Fant ut når første regning kom at jeg hadde blitt en kunde hos Resursbank og ikke mobilselskapet. Dette er svindel. Ikke går det an å opprette efaktura i banken heller!!

Henrik B. J
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er det verste selskapet jeg har vert borti. Legger en sammen gebyrer og kostnadene av intrikat system. Svarer det seg å bruke vanlig mastercard.

Mariann O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ingen kontakt å få, svarer ikke på mail, useriøs bank! Anbefales ikke!"

Kundeservice svarer ikke på mail. Kun svenske personer(som ikke forstår norsk) som svarer, når de en av ti ganger svarer. Useriøst, dårlig og kan ikke anbefale denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Aldri vært borti dårligere bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig bank! Skal aldri ha noe som helst med dem og gjøre igjen!! Anbefaler ingen å bytte bank eller ta opp lån hos dem!

Kundetilfredshet
"Går ikke an å opprette avtalegiro"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har renew-it via Elkjøp og mottar månedelig faktura på 392 kr til min Digipost. Går ikke an å opprette en avtalegiro på dette. Her mener jeg banken spekulerer i at man skal glemme av fakturaen. Rett og slett usselt...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Min erfaring er at denne virksomheten er useriøs"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sjekket Gjeldsregisteret og oppdager at Madsens virksomhet har ført opp uønsket kreditt på oss. Dette til tross for at vi aldri har bedt om kreditt, kreditt kort eller noen banktjenester fra denne virksomheten. Totalt useriøst, hold dere unna ResursBank.no.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Umulig å slette gammel kredittgrense"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en kredittgrense på 1000 kroner fra et kort som ikke har vær fornyet på over 10 år, men resurs bank nekter å slette kredittgrensen.

Kundetilfredshet
"Oppdaget at jeg var kunde via norskgjeld.no"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri hørt om de før, og har kontroll på økonomien med flere hundre tusen stående på konto. Oppdaget tilfeldigvis via norskgjeld.no at jeg har kreditt der!

Aqvamarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kortselskap fra helvete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken har store problemer med faktureringen. Fakturaer må purres på, men det påløper likevel renter. Likeledes er fakturaene rotete, og lovede rabatter faller ofte bort. Det er liten vilje til å rydde opp. Ved feilfakturering er banken pliktig til å sende ut ny faktura, men det skjer ikke. Jeg ba gjentatte ganger om ny faktura og spesifikasjon på saldo som ble overført fra måned til måned og la i det hele tatt ned et stort arbeid i kommunikasjonen med banken, uten resultat. Du kan vente i månedsvis på svar på e-post til tross for purringer. Banken driver også med ulovlig sperring av kort. Til slutt måtte jeg klage til Finansklagenemnda for å be om riktig faktura. Banken forhindret behandling i Finansklagenemnda ved å sende saken til inkasso og inndrivelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Jakt og friluftkortet lureri"

Har Jakt og friluftkortet, markedføres som ett kredittkort for jakt og friluft, men alle kjøp kommer med egene regninger og gebyr på alle. Rett og slett svindel.

Kundetilfredshet
"Spesielt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk plutselig et brev med PIN-kode til mitt nye kort. Jeg har ikke bestilt noe kort, og skjønte ikke hva dette var. En uke senere får jeg et MasterCard med beløpsgrense 30000 og med feilskrevet navn påtrykt. I brevet står det at PIN-kode kommer noen dager senere. Kortet ligger nå i peisen, må være noen form for svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ja hvor skal man begynne!?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ja hvor skal man begynne!? - Faktura sendes til Digipost. De opplyser selvfølgelig ikke om dette, så dette må man da finne ut av på egenhånd og da gjerne etter at det har påløpt seg en god mengde renter og gebyrer. - De fakturer konsekvent dobbelt fakturagebyr, doble renter(to ganger i mnd) og oppstartsgebyr på hele 395,- hver gang man foretar et kjøp. - Svært vanskelig å få kontakt med. - Sender purring på beløp som allerede har nedbetalt. F.eks purring på hele kredittgrensen når man ikke har benyttet noe av kredittet. Da gjerne etterfulgt av doble engangsgebyrer og renter. Hold deg unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Et håpløst selskap, tilbyr ikke efaktura"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ufattelig lite profesjonelt - mye bedre å innfri lånet og bruke noen andre. De sender fortsatt ut papirfaktuarer i posten! Latterlig.

Katarina A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Må betale et gebyr for feil kidnr. de trakk meg i nettbanken og på feil dato?! For å åpne bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dere gjør MYE FEIL! Dere skal ordne opp med Kredinor SA for meg. Jeg SKAL IKKE BETALE FOR Å GJENNOMÅPNE MIN BREDBÅNDSTELEFONI!!! Min hjemmetelefon er stengt nå? Autogiro ble trukket for tidlig dvs. den 2 juli ift. den 18 juli? MED FEIL KID. NR! Har hatt Telio i flere år. Nå er tlf stengt + Kredinor SA krever av meg 571,39,- kr for å betale kravet...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert, gebyrer i stedet for renter.."
3 syns denne omtalen er nyttig

Pass deg for denne banken, lokker med 6 mnd rentefri utsettelse av tilbakebetaling av kreditt. I stedet for renter pøser de på med gebyrer og tvungen betalingsforsikring. Så her tar de inn igjen det tapte, på det de kaller "inntil 6 mnd rentefri utsettelse av tilbakebetaling" av kreditt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Totalt ubrukelig"

Vi har et yXVisa-kort som er helt ubrukelig. Lovet rabatt på kr. 0,55 pr. liter uteblir, selv etter to måneders bruk. Vi har skrevet flere eposter til banken, men får ingen svar. Ei heller svarer de på kundetelefonene. Råd: Hold dere langt unna denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Resursbank lurer folk"

Jeg har prøvd og kjøpe mobil på netonnet da den går i gjennom regner mann at man skal få kjøpe denne. Men resurs bank tar den bort. Dette er en bank man ikke skal stole på da de burde avise folk i stede får og lure folk ta bort tlf etter den har gått i gjennom kredit. Denne banken kan kan ikke stole på. Hold dere unna om du ikke vil bli lurt

Trygve H. B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Farlig bankkontakt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sjekket tilfeldig min digipost og fant der en faktura fra Resurs Bank på et lån på kr. 7000 som jeg hadde fått innvilget. For det første har jeg ikke behov for lån overhodet, har aldri søkt om lån i denne banken, og vil aldri ha noe med en slik bank å gjøre overhodet heller. Dette ville ført til at jeg ville fått innkasso på etableringsgebyr m m for noe jeg ikke vet noe om. Dette er faktisk kriminell virksomhet og som Finanstilsynet bør få vite om! Om en gammel mann får noe slikt og ikke reagerer blir det helt feil! Stopp denne banken og slik uhederlig virkrsomhet! Livsfarlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Steinalder "bank""
2 syns denne omtalen er nyttig

Avtalegiro? Nei Efaktura? Nei Nedbetalingsplan? Nei Kommunikasjon over epost? Nei. Takket nei til forsikring men fikk det likevel. Synest synd på de som jobber der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sender purringer med en gang man har oversteget med et par dager. Sender da purring med hele beløpet på nytt, selv om det er blitt betalt. Purring på purring. Lang ventetid på kundeservice (25 min). Styr unna...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

1. Jeg har bestilt nytt debet kort den 06-01-19, dag er det 16-01-19. Kortet har ikke kommet ennå. 2. Telefonnummer Sperretjeneste på websiden til yAbank (nå Resurs bank) er feil, gjelder kun for kredittkort. 3. Det tar 2 dager for å få svar fra banken på epost.

Vincent S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Spekulerer i å ikke sende ut regninger eller gjemmer regningene på baksiden av "gunstige kredittlån""
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en svært useriøs "bank" og at Synsam med sine avtaler ønsker å assosieres noen som spekulerer i at forbrukeren (Jeg) Ikke har styring på hva som kommer i posten. Det synes jeg er trist. Denne "Banken" Er et rovdyr. Styr unna synsams avtaler og dette svineriet av en bedrift. De spekulerer i at "Regninger" ikke blir betalt og så fyrer de løs med renter og gebyrer neste måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Vel, som nevnt 20 tusen ganger under her, evner de ikke å sende fakturaer..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Vel, som nevnt 20 tusen ganger under her, evner de ikke å sende fakturaer, for så å belaste deg for en haug av gebyrer som man ikke får oppgitt. i mitt tilfelle endte dette på rundt 1500kr for et kjøp på 5000kr. Kundeservicen har kanskje noen av de mest evneveike ansatte, eller om dem bare leker dumme? Prøvde å få svar på hvordan det har seg at jeg plutselig blir belastet 100kr mer i mnd, det kunne ikke kundebehandleren gi en god forklaring på, fant selv ut at disse kom av gebyrer og renter som var ukjent for meg som jeg aldri hadde blitt gjort oppmerksom på. Jeg er rimelig sikker på at kundebehandleren var klar over dette, så hvorfor h*n rodde seg vekk fra spørsmålet kan vel være av at det er disse gebyrene de lever og tjener penger på?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"forferdeilig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte tidlig i 2000 datautsyr til ca.12000kr. på Siba. Hadde penger på konto men personalet var pågående og personalet prakket på meg et Sibakort og innhentet alle opplysninger om meg. En grusom opplevelse da jeg forøvrig i øyeblikket gjennomgikk en umenneskelig skillsmisse, og ønsket betale kontant. Blir aldri kvitt medlemskapet og en 50-lapp de i årevis rapporteres til skattemyndighetene. Hadde et tilgodebeløp som aldri ble mulig å nedskrive ved handel. Går heller aldri an å snakke med noen hverken i bank eller Siba. Hele greia er svindel. Lyst å politianmelde!! Og nå har dere forbindelse med Synsam. Herregud!!!

Lånekalkulator for Resurs Bank forbrukslån
Detaljer
Søk nå
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 224 kr
14,75%
Eff. rente
193 440 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
12,98%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
40 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR