Meny

Santander omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
24
av 26 innen
forbrukslånsbank
15%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
11
1
1
8
67
Sorter omtaler etter
Viser av 88 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Avslutte leasingavtale"

Helt "umulig og treg" kundeservice. Svar for å villede eller at kunden skal misoppfattes. Elendige vilkår på privatleasingavtale, noe som jeg dessverre signerte kontrakt på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Leasing Santander"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi leaser bil gjennom Santander. HVER gang renten ble satt opp i samfunnet, gjorde Santander dette. Når rentene nå nærmer seg null, driver Santander med villedning og lureri. Fikk beskjed via e-post at rentene ville gå ned. Det skjedde aldri. Ringte kundeservice etterhvert og fikk beskjed om at renten ikke ville settes ned. Supert samfunnsansvar altså! Hold dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Kjempefornøyd"

God service. Rask behandling. Hjelper deg med alt over telefon. I tillegg er det kjempegode nettløsninger. Anbefales :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ingen rentenedsettelse og dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen rentenedsettelse på lånet mitt. Blir kastet frem og tilbake på kundeservice og får ikke hjelp eller forklaring på hvorfor ikke rente på lånet mitt går ned.

Soppstuing
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Vanskelig å få tak i. Og en anses som en med betalingsproblemer om en ikke betaler en faktura på 10000kr I følge dem. Skuffet og bedritent firma!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ikke kontroll på noget som helst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Avtaler man med dem, ber dem sende mail på avtalen så gjør de ikke det og notere annet ind. Santander er ikke til og stole på og fraråder alle med låne hos Santander. Enighet er heller ikke noget de veit noget om når det gjelder til få en løsning. De snille når der kommer nye kunder og så bråker det løs mener ting ikke er betalt som er betalt og har bevis, allerede der så viser de de ikke har kontroll.

Harald E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Skjuler rentepraksis"

Hadde et kjøp med Kjells Markiser og avtale om 4 mnd betalingsutsettelse. Pris kr 275. Betalt faktura kr 50 000 ved forfall. Allikevel påløp en rentefaktura kr 143 i januar, samt kr 546 i februar. Når jeg endelig kom frem til Kundeservice, fikk jeg en forklaring på når "kampanjeperioden" gikk ut, og at renteberegning er etter denne dato. Kan ikke skjønne annet enn at dette er en snedig måte å få inn gode renter, da jeg tydeligvis skulle ha innbetalt hele beløpet uten at dette var fakturert. Nei, holder meg til gamle, kjente kredittkort hvor det er tydelig hva og når man skal betale.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ringer flere ganger til dagen fra forskjellige nummer!!"

Jeg betaler regningene min hver mnd, dog noen ganger et par dager over tiden. Av denne grunn ringes jeg uansett hver mnd, hver dag, flere ganger til dagen! Idag toppet det seg når de ringte fra skjult nummer. Ærlig talt for en terrorisering av kundene sine!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Katastrofalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt totalt 3 timer de siste 2 døgnene på å ringe Santander, skal til recovery avdelingen men ender opp i kundeservice avdelingen, eller så blir det lagt på. Dette er ikke bra, forferdelig Kunderservice også, der man møter en kundebenhandler med passivt aggressivt humør. Har totalt snakket med 5 kundebehandlere disse to døgnene, der 1 av de har oppført seg hyggelig, med hyggelig mener jeg en som forstår frustrasjonen det har blitt rundt denne ringingen. Kan forøvrig meddele at jeg ringer de angående en sak som skulle vært slettet i mars 2019, dagens dato er januar 2020. 0/10

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Umulige og stae"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet har null respekt for hva de lover kundene! Umulige at de kan høre på det du sier og viser null forståelse for situasjonen din(dette gjelder generelt hele selskapet, har snakket med flere i denne bedriften). Hadde avtalt betalingsfri måned med dem 2 måneder i forveien og da jeg ga beskjed til dem om å ordne det, plutselig så får jeg blank NEI. Dem har ikke respekt for kunden og dem retter ikke opp feilen sin og hjelper kunden, isteden repeterer dem samme replikken flere ganger slik at kunden selv gir opp til slutt. Meget søppel og dritt selskap! Kommer aldri til å ha noe med dem å gjøre i fremtiden og anbefaler folk om å heller velge noe annet fremfor disse lavmål folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Grusomt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandlingen deres er katastrofalt horribel. Jeg betalte innbetalingene mine, noe skjedde med min DNB bank og pengene til Santander kom ikke frem og før jeg fikk rettet opp feilen sendte de det til inkasso.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Lokketilbud og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tilbyr konkurransedyktig rente, så økes renten etter første forfall :( Treg respons på skriftlig henvendelse til kundeservice og lite utfyllende svar... når de omsider svarer. Ikke et evt. fremtidig førstevalg.

Synnøve
Kundetilfredshet
Responstid
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ser dere har ringt... Grunnen jeg IKKE tar telefon... Jeg er DØV. Jeg har tilogmed sendt BREV... ENDA ringer dere. Jeg tar ikke telefon og brevet er sendt så får det bli som det bli til dere finner løsninger. Jeg har gjort mitt. Maktesløs rett og slett.

Bjørn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Øker renten"
5 syns denne omtalen er nyttig

På 1,5 år er renten økt fra ca 4% til 6,5%. Greit at renten er satt opp hos Norges Bank, men det er bare 0,75%. Dette gjelder MC-lån. Har til sammenligning et billån hos Møller Finans, her er renten satt opp 0,5% i samme periode.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Santander er en useriøs bank!!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et normalt bilån med under 6 prosent rente fra denne banken. Etter tre år oppdager jeg tilfeldig at renten er satt opp til 9 % !!!! Ringte dem og spurte hvorfor i hel.... Jeg har meget god sikkerhet, svært stabil god inntekt og fikk til svar: Ditt lån har høy risiko for oss. Forbanna kjeltringer. Jeg har vært kunde hos dem i 28 år med over 18 biler finansiert , men nå er det f#%n meg slutt. Hold deg langt unna Santander!!!

Powerboy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Sure gretne kundebendlere"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ringt idag fer ordne opp i ting. Møtte verdens verste sure og gretne dame av kundebehandler. At sånn følk har låv vera kundebehandlera det fatte æ itj, 0 hjelp å få. Så hold dokk unda dritt firma her som f#%nnitj vise respekt fer pårørende etter dødsfall. Så elendi kundebehandlera. skjerp dokk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Useriøst"
3 syns denne omtalen er nyttig

Santander er i seg selv et fint selskap. Jeg har benyttet meg av både handlekonto og leasing uten problemer de siste 8 år. Nå har jeg lest at Santander har en stygg uvane å ringe sine kunder dersom betaling uteblir. Jeg ble ringt i dag og fikk et svært dårlig inntrykk av vedkommende som ringte. Forfall var 3. september, regning ble betalt 6. september ettersom jeg var utenlands. Nå er det tirsdag, og tror du ikke de ringer for å si at jeg ikke har betalt. Jeg har benyttet meg av flere selskaper til ditt og datt, men dette syns jeg ble useriøst. Dersom en kunde har dårlig historikk, så kan jeg til nød ha forståelse for det, men ikke ved 3 dager over forfall med en plettfri historikk fra tidligere. Jeg håper Santander leser disse tilbakemeldingene og får bukt med en svært uheldig praksis. Jeg har forståelse for at folk som ikke alltid kan gjøre opp for seg nekter å ta telefonen. Det kan bli som telefonterror. Nei, Santander, slutt med det der, ev. ha en bedre oppfølgingsplan. Direktekontakt mellom selskap og forbruker om penger er aldri heldig, spesielt når man driver bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Grei å hjelpsomme"
3 syns denne omtalen er nyttig

Synes de er flinke å hjelpsomme. Hvis du ringer er det kort tid for å få hjelp. En annen ting jeg liker er att de har betalingsfrie måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Raskt og greit oppgjør fra Santander"
1 syns denne omtalen er nyttig

Solgte min motorsykkel hvor kjøper hadde full finansiert kjøpet hos Santander. Han hentet sykkelen mandag kveld og pengene var på min konto tirsdag etter kl.12:00 Veldig bra info fra Santander i forbindelse med oppgjør og fremgangsmåte!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendighet uten sidestykke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna selskapet. Det er Kun hodebry. Alt med dette selskapet er gærnt. Burde ikke hatt den ene stjernen heller.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ganske høy....skyhøy rente."
2 syns denne omtalen er nyttig

Santander øker rente bestandig.....Bra tilbud i begynnelsen men så øker dem rente etterhvert 1, 2, 3 ganger osv.. Jeg husker ikke hvor mange ganger de har økt rente i løpet av 4 år. Nå ligger rente på 9.21%. Gå og bruk SANTANDER hvis dere synes at denne renten er så interessant.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Telefonterror"
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringte meg på hustelefonen opptil flere ganger om dagen, fra flere forskjellige numre, som hos gule sider er registrert på Santander. Etter x sekunder blir den satt over til min mobil. Da legger de på. Til slutt svarte jeg på hustelefonen, og da påstod de at jeg hadde en ubetalt regning på kr 420 hos dem. Men de kunne ikke svare på hvilken regning det gjalt, eller når betalingsfristen var utløpt. Da jeg stilte spørsmål om hvorfor de ikke sendte purring skriftlig som andre banker, osv ble de svar skyldig. Til slutt ble jeg satt over til kundeservice, som skulle gi meg detaljer om hvilken regning det gjalt, men der ble jeg satt i kø, så jeg la på. Siden har jeg ikke hørt noe mer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var dum å satte inn penger etter et bilsalg, men da jeg ville ta pengene ut startet problemene. Etter utallige telefoner, lovet de å overføre pengene til min brukskonto i en annen bank. Etter 2 måneder var fortsatt ikke pengene kommet inn. Jeg sa opp kontoen hos Santander og de lovet at pengene skulle være på konto innen en måned. Nå har det gått over 3 måneder og jeg får fortsatt beskjed om at pengene overføres.

Megen O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

De ringer meg opp til 5 ganger daglig til alle tider. Jeg har en liten baby hjemme som krever sitt så har ikke så store muligheter for å svare hele tiden. Spurte om betalingsfri måned, men fikk bare et frekt svar om at det kunne jeg ikke. Etter det la de bare på uten å engang si hade. Vil nå bare betale lånet ferdig for å sleppe maset deres.

Gjøran S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Useriøst selskap som justerer rente opp og opp etter at du har opprettet lånet. På 10% rente på caravanlån etterhvert. Å ved nytegning var renten på 5,2% etter sjekk på nettsiden deres samme dag. Prøvde å snakke med de men ble gjort narr av.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR