Meny

Santander omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
26
av 26 innen
forbrukslånsbank
12%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
6
0
0
7
46
Sorter omtaler etter
Viser av 59 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Gjøran S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst selskap"

Useriøst selskap som justerer rente opp og opp etter at du har opprettet lånet. På 10% rente på caravanlån etterhvert. Å ved nytegning var renten på 5,2% etter sjekk på nettsiden deres samme dag. Prøvde å snakke med de men ble gjort narr av.

16åring
Kundetilfredshet
"Ringer hele tiden"

De ringer fra forskjellige nummer hver dag. Jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg har aldri hatt noe med santander å gjøre!

Kåre U. K
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

På meg virker det som at Santander ønsker å holde personer undertrykt så lenge som mulig! Kanskje de håper på en total makt over disse personene? Jeg har ikke vært i kontakt med ovennevte selskap på lang tid. Min gjeld til dette selskapet er kjøpt opp av andre, og blir betalt i.h.t. avtale til det nye selskapet. Allikevel klarte Santander å stoppe min avtale med leverandøren av varen, da jeg ønsket å ta den på avbetaling., Hvor lenge skal jeg straffes for feilaktige avgjørelse begått for x antall år siden? Konklusjon: Min erfaring er at nevnte selskap kun er ute etter å tjene penger på kundene, og benytter alle fremgangsmåter ukritisk. Her er det IKKE kunden som er i fokus!!

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Ivanna S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Frekk og useriøs kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ønsker å advare andre fra å gå inn i et kundeforhold med et så useriøst selskap. Man er jo vant til en viss standard hos ‘vanlige’ banker og kan bli sjokkert over lavmål hos denne, så styr unna!

Bjørn R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Kundeservice er rett og slet lystløgner de har gjort det sånn at vi sitter med svarte per idag og det begrunn av at de har ikke styr på hva pengene går til når kunder betaler inn, og de overholder ikke avtaler som blir avtalt og sender heller ikke bekreftigelse selv om kunde ber om en bekreftigelse og maser om det i ettertid. De notere heller ikke avtaler ned, jeg kalder santander for svindler efter min mening da jeg også viser dok på betalt regninger, men de mener det noget andet selv om det er til billån. Anbefaler ikke Santander på det sterkeste

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Leasing bil"

Helt forferdelig at jeg skal betale 118,- hver måned termingebyr på leasing avtale !!! Dette nevnte ikke bilfirma noe om. Som en stille protest betaler jeg kun papirfaktura. Santander for i alle fall noe å gjøre for termingebyret sitt👎👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Når man handler og skal betale via Santander"

Når man handler og skal betale via Santander så får du infoen i nettleseren etter endt kjøp. Hvis du klikker ut uten å kopiere ned informasjon(kontonummer og kid?), som jeg gjorde (fordi jeg trodde jeg kom til å bli sendt dette på mail), er det ikke mulig å få finne det igjen. Så får du ikke tilsendt faktura på mail. Du oppretter handlekonto for å se om de ligger der. Nope, intet der. Du venter på å få noe i posten. Ingen ting kommer i postkassa. Så får du en SMS tilsendt at du har en manglende betaling. Du ringer opp nummeret og kan få tilsendt regning på sms med en kontrakt ID, men ikke noe kid nummer. Du kan ikke få tilsendt regningen på mail eller i posten siden de i telefonen er eksterne og ikke har mulighet til dette. Så nå som du prøver å lete opp kontrakten med det ID nummeret via Santander sine nettsider. Det. Går. Ikke. Det er F***ings umulig å gjøre det! Hvordan i H*****E ER JEG MENT Å DOBBELTSJEKKE AT DETTE FAKTISK ER SANTANDER JEG SENDER PENGA TIL OG IKKE EN SCAM??! F*** SANTANDER! NEVER AGAIN!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ugler i Mosen?"

Jeg kjøpte sånn betalingsutsettelse når jeg var på Elkjøp. Det kunne gjøres via Santander så jeg tenkte ikke så mye mer over det, har aldri hørt noe om dem. Hvor galt kunne det gå? En stund senere fikk jeg kredittkort i posten, noe jeg ikke hadde bestilt. men dette var ikke aktivert før man sendte SMS for aktivering. Som jeg etterhvert gjorde for å bruke det litt. Problemet oppsto da det ikke gikk å logge inn på nettbank. du logger inn, men siden er tom. Du finner ingen informasjon om transaksjoner eller betalinger. Bare ditt navn og adresse. De har flere login-sider som gjør det enda mer kronglette, men selv om du finner siden får lån eller kredittkort så er det samme problem. 0 informasjon. Bare en blank side. Og dette har vert tilfelle siden september 2018, det er nå sent i januar 2019 og du kan fremdeles ikke finne noe informasjon. Denne uken fikk jeg endelig regning for varen jeg utsatte betalingen på, men den skal betales uten KID nummer og på samme konto der kreditkort tilbakebetalinger skjer, hvordan kan jeg vite at disse går til varen og ikke til noe annet? Hvis ikke den betales innen en stund går den over til renter istendenfor. Men siden deres side ikke fungere har jeg ingen måte å se om disse pengene går til betalingen av varen eller kredittkort. Med de andre omtalene her vet jeg ikke hvor positiv jeg skal være. Har hatt DNB og DNB kredittkort i 10 år, aldri har noe problem, santander har jeg hatt i 5-6 måndeder og har bare lyst til å stenge kontoen når min betaling er ferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Purring på betalte regninger som di sier er ikke betalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har andre billån i Santander men nå er det slutt. Får purrefakturas for manglende betalinger, di ringer fra forskjellige nummere og maser. Ringer til kundeservice og få bekreftet at det er ikke noe som mangler men det er ikke nokk. ringer igjen disse masere og maser igjen. sender alle kontoutskrifter som viser alle betalinger er gjort hver måned. det er ikke nokk sier at fremdeles mangler betaling på deres kontoutskrift og maser igjen. For en dri. kundeservice/bank aldri igjen skal ta lån i SANTANDER åpen tyveri...

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ringer hele tiden"

Tok opp et lån på 23.000kr for å kjøpe en MacBook, med utsettelse på 4 måneder. Alt var greit da jeg kjøpte mac'en, men de har forsøkt å ringe meg minst 5 ganger daglig fra forskjellige telefonnumre etter kun en måned etter jeg kjøpte den. Snakket med kundeservice, og da fikk jeg beskjed om at det var taushetsplikt (tok opp lån på mitt mors navn) og at mamma måtte ringe selv, men mamma kan ikke norsk. Fikk også beskjed om at de skulle fjerne meg fra listen, slik at jeg ikke skulle bli ringt opp. Jeg har verken fått vite hvorfor de ringer og de ringer fremdeles hver dag. Veldig dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ubrukelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 2 billån hos Santander, har betalt ut begge 2 lenge før tiden, renta er helt grei, men folka på kundeservice har veldig svake kunnskaper og når jeg som kunde føler at jeg vet mer om lån enn de som svarer på kundeservice, så er det noe som er galt. Ringer du til kundeservice og spør om en ting, kan du få opp til 4 forskjellige svar om samme tingen, det har jeg opplevdt og er litt rystet over det svake kunnskapsnivået som er der, vil anbefale alle som har god tid og lurer på om de skal låne penger der og ta noen telefoner og spørre om samme ting, du vil garantert få forskjellige svar

Steinar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Gir et godt tilbud på billån i starten for så å øke renten flere ganger i løpet av det første året."
3 syns denne omtalen er nyttig

Gir et godt tilbud på billån i starten for så å øke renten flere ganger i løpet av det første året. De er heller ikke villige til å diskutere renten da folkene på "kundeservice" bare er et mellomledd til ledelsen som tar avgjørelsene. 20 min ventetid på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ren svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lånebeløpet ØKER fra måned til måned selv om jeg betaler MER enn hva fakturaen er på. Jeg skal betale ned hele lånet i sin helhet ved neste forfall. For dette er lureri på høyt nivå.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Santander betaler til feil konto"
1 syns denne omtalen er nyttig

Santander presterte å betale overskytende beløp, etter at lån var dekket, tilbake til kjøper av bilen. Da måtte kjøperen overføre til meg som selger i etterkant. Helt utrolig. Selv om bilen har byttet eier har de ikke slettet mitt lån enda. I tillegg er beløpet de har trukket for å dekke lånet høyere enn restlånet mitt. De har gjort for mange feil til at jeg tør å kjøpe noe med lån hos Santander igjen. Kundeservicen er dessverre ikke god nok til at jeg er trygg på at dette ordner seg. Jeg venter på telefon fra dem om at dette ordner seg etter å ha snakket med rundt 10 forskjellige personer hos dem. Man settes hele tiden over til en ny saksbehandler, og ingen av dem har et godt svar. Ikke bra.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uryddig fakturapraksis"

Har byggkonto, men skal slutte å bruke den. De sender epost om faktura på f.eks. 3456 kr, men belaster kontoen med f.eks. bare 200 kr uten at det vises noen plass på forhånd at ikke hele beløpet blir belasta. Kredittkortet fra Sparebanken sender også epost om faktura, men der står det at f.eks. bare 200 kroner blir automatisk belasta om en ikke gjør noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Skyhøye renter og lang ventetid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lett å få billån. Alt for lang ventetid på tlf. Mitt første billån fikk jeg med greie renter, rundt 6-7%. Ettersom jeg har betalt ned har de økt renta, effektiv rente er nå oppe i 17% og nominell rente på 13%. Svindel kalles det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kriminelt dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betalte ned gjelden i kr 0,- 1 dag etter forfall fikk gebyr og renter for en hele påfølgende måned etterpå. Betalte dette ned etter at faktura ble mottatt så summen på kontoen sto i 0 påfølgende måned trakk de meg renter en tredje gang.

De sender ikke faktura før rentene og gebyr har begynt å løpe.
Faktura kommer i posten noen dager før forfall f.eks 15. i måneden hvor det står at den ble skrevet ut den 01. den måneden. Virker som om de har maksimert kynismen for at kunder skal komme dårligst ut av det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Null oversikt over lån"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bare skrudde de opp renten på under et år etter tegning av billån til 'lokkepris', men de har et system der du åpenbart ikke skal vite hvor mye du skylder. Det finnes faktisk ikke noe sted du kan få oversikt over hva du har i lån uten å ringe/sende en epost. Bonusen er at de ringer til stadighet når det passer minst. Best å holde seg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Elendig bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett bare negative erfaringer med mitt billån. Var en god deal ved inngåelse med gunstig rente. Så begynte jeg å betale ned ekstra på lånet i et ganske høyt tempo. Virket ikke som Santander ikke likte det, da de jevnlig satte opp renta etterhvert som jeg betalte ned ekstra. Lånet gikk over 7 år i utgangspunktet. Jeg betalte ned på 2,5 år. Ved inngåelse var effektiv rente 5%. Mot slutten hadde de økt til effektiv rente på 10%.
Dårlig og vanskelig kundeservice. Alt går via mail. Man må ta kontakt med Santander hver eneste gang man betaler ned ekstra. Ingen min side med info om mitt lån. Må etterspørre nye nedbetalingsplaner etc. selv.
Santander gjør det vanskelig og dyrt for kundene sine.
Jeg kommer aldri til å benytte meg av Santander igjen - elendig bank.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Rolf Y. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Mobilbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tross utallige henvendelser til kundeservice og fullført Identifisering virker ikke denne appen på min iPhone selv om jeg er blitt lovet at dette skal fikses. Elendig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Bare lureri og kjempe høye renter"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har elendige erfaring med Santander.
Skyhøye renter!
Dårlig kundeservice!
Ingen tilgang på info om egne lån på nettsidene deres, slik mange andre har.
Vi har nylig funnet ut at de har lagt på en forsikring på lånet vårt som vi aldri har takket ja til.
Driver telefonterror så fort du ikke har betalt innen forfallsdato.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Lite fornøyd... ingen nettbank løsning for status på eksisterende lån"
4 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt og få lån.
ingen online innloggingsmulighet for eksisterende lån.
Fakturerer stadig purregebyr uten grunnlag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Telefonterror og ingen oversikt på eksisterende lån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får telefon DAGLIG fra santander. Kan være opp til 4 forskjellige nummer fra de på alle døgnets tider! Jeg blir gal!! Også dårlig at dem ikke har en oversikt på de eksisterende lånene sine som man har på alt annet i andre banker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Lovte nettbank i Januar, ingen oversikt over lån, 25+ minutter telefonkø"
4 syns denne omtalen er nyttig

Santander nekter å opprette nettbank for forbrukslånkunder og spekulerer i at folk skal ha dårlig oversikt. De har også ofte over 25 minutter kø for å få en oversikt over lånet sitt.
De garanterte meg før jeg tegnet lån at de skulle ha nettbank i orden på starten av året.
Styr unna hvis du liker å ha enkel oversikt over økonomien.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Rot fra ende til annen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Akkurat startet leasing gjennom santander, og har betalt første regning. Etter denne er betalt får jeg 8 nye regninger hvor 2 er krediterte det jeg har betalt for oppstart og første mnd betaling. Her er det samt 6 nye regninger på forskjellig beløp, 2 regninger for April, 2 for mai og 2 for juni mnd. Alle kom på samme dato hvor 4 av regningene er utgått betalingsfrist. Ringer og venter på tlf i 22 minutter før jeg får beskjed om att det er reservert beløp som er kreditert til senere betalinger. Altså er pengene ikke gått til betaling? Og så får jeg ikke svar på hva jeg skal gjøre med de nye regningene! Får beskjed om att info kommer på Mail, men det er ikke kommet noe Mail. Dårlig!

Lånekalkulator for Santander forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 445 kr
18,22%
Eff. rente
206 691 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
15,6%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
70 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR