Santander omtaler og erfaringer

22 verifiserte omtaler
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
23
av 23 innen
kredittbank
18%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
4
0
0
3
15
Sorter omtaler etter
Viser av 22 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Forbannet-Nordlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kriminalitet satt i system"

Hva er bra med santander? INGENTING. Ingenting av det de lover holder vann. Det hele startet da jeg og min samboer kjøpte en bil vi hadde både lyst på å hadde økonomi til å ha. For sikkerhets skyld hadde vi også tegnet betalingsforsikring gjennom dem.

Hver måned betalte vi, etter ca et halv år begynte de å purre på regninge vi allerede hadde betalt. Snakket med dem og dette fikset seg, en stund.
Min samboer ble sykemeldt, og den fellese inntekten ble lavere. Vi forsøkte å bruke forsikringen uten at vi lyktes med å få det gjennom.
Til slutt skulle så santander selge bilen for oss uten store tap.
Nå sitter vi med 120000 kr hvær i gjeld på en bil vi ikke har. Alt de lovet oss, alt vi snakket om med dem for å komme frem til en løsning som funket for alle var rett å slett løgn.
Ikke nokmed dette men det la på problemer som ikke var til stede for å sverte vår sak ytteligere.

Frustrert-Frue
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Stor svindlere"

Vi har fått kjenne på hvordan Santander fungerer. Selskapet er tydeligvis hevet over norsk lov. De kan ture frem som de vil, og de holder ingenting tilbake for å knuse deg.

Hadde vi vist det vi vet i dag, hadde vi aldri skrevet under på billån fra dem.

De sier så fint på siden at de er der for kundene, og det er viktig med et godt forhold til kundene. Vær obs, dette er bare salgstriks. De lurer og svindler kundene deres.
Penger som er innbetalt på lån forsvinner angivelig, og du får et helvettes problem med å ordne opp i dette.
Som jeg nevnte over, det ser ut som konsernet er så stort at de kan styre norges lover, og det verste er att det får de lov til.

Jeg håper med denne advarselen at jeg kan være med å hindre noen andre i å havne i et santander-hel#¤%e, for det unner jeg ingen.
Så tenk dere om, de er lette å låne penger fra, men trøblet begynner når du er i gang å betaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Useriøs"

Merkelig hvordan så store Santander er i verden at de skal være så ubrukelig i Norge. De har ikke noen nettside hvor du kan se status på lånet tidd eller noe lignende og det er umulig og komme igjennom på kundeservise hvis ikke du har planer om å høre 10 sanger på høytaleren på telefonen før du får snakket med noen, hadde lån på en bil og når lånet var betalt ned fortsatte de og ta betalt for forsikringen på lånet for den gikk da over til en personforsikring som jeg allerede har i en annen bank uten å informere meg om dette.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og raskt på nettsidene til banken.
Paul C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservise samt dårlig byggekonto"

Når man tilbyr en konkret byggekonto, bør man samtidig kunne se spesifisert faktura i nettbanken. Hva skulle ellers poenget være med en byggekonto? Jeg opplever kundeservicen som arrogante. Dette gjelder dessverre flere av dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Santander overholder ikke loven, be om å få se underskrift"

Mottok kredittkort som jeg ikke har bestilt. Ber om å få se avtalen de sier jeg har underskrevet, men har fortsatt ikke fått den.

Jeg kommer aldri til å benytte noen tjenester igjennom Santander.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Spekulerer i kort forfallsdato"

Har kredittkort for byggekonto hos Carlsen Fritzøe via Santander. Faktura skrevet ut 1 i måneden, og kommer til oss i postkassa DAGEN før forfall. Så fakturaen har brukt 14!! dager på å komme ut av huset hos Santander og til posten. Fantastisk dårlig, de må jo spekulere i dette. Etter henvendelse fikk jeg bare beklager beklager, slikt kan skje osv, bare svada. Så snart bygging og oppussing er ferdig skal dette kundeforholdet kanselleres.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Spekulerer i sene betalinger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sender fakturaer med forfall få dager etter mottatt faktura. Skjer hver gang måned. Aner meg at dette er ren spekulasjon fra Santander for å få inn mer penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Slett kundebehandling"

Innfridde et billån. Prøvde å få en bekreftelse på dette med reg.nr og lånenummer. Noe som skulle vise seg å være problematisk. Skulle selge bilen og at det tar tid før det vises i brønnøysundregisteret. at heftelsen er slettet er jeg klar over. Tok kontakt med brønnøysundregisteret og etter 6 uker hadde det fremdeles ikke blitt sendt noe fra santander til brønnøysundregisteret. Elendig kundeservice!

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og raskt på nettsidene til banken.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar på mail, skal betale restlån, men vet ikke restbeløpet. Kommer ikke gjennom på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Utspekulert"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kjøpte bil gjennom forhandler så ble finansieringen gjort via Santander da denne forhandleren hadde avtale med de.

Etter en uke ble jeg oppringt og fikk et bra tilbud om en ekstra forsikring.
Denne skulle være så enkel at om jeg ble arbeidsledig så skulle de dekke avdragene i opptil 1 år.

Da jeg 4 mnd senere ble nedbemannet grunnet nedgang i oljen så kontaktet jeg Santander.
Fikk til svar at dette ikke ble gjeldende for meg da jeg var i olje bransjen og det ville være naturlig at det ville skje. Defor ville ikke denne forsikringen SOM JEG BETALTE FOR ikke dekke meg.

Da jeg spurte hvorfor de da lot meg betale hver mnd på denne? De mente da at jeg ikke hadde oppgitt hva yrke jeg hadde.
Jeg ba de sjekke samtalen som de sa de skulle ha i 6 mnd, men denne var dessverre ikke tilgjengelig...
Jeg ba da om å få refundert summene jeg hadde betalt for forsikringen.
Det var uaktuelt.
Jeg ba da om at de stoppet denne forsikringen.
Det var ikke mulig å gjøre via telefon.
Da måtte jeg søke om å få avslutte den. Dette kunne jeg evt ta opp med kundeservice, så kunne de fortelle meg hvordan jeg kunne søke om skriftlig å få stoppet det.

De er noen sleipe jæ...... :-/

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Rir ned fakturaer og elendig kundeservice!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fakturaene kommer i posten to dager før forfall. Ved en anledning kom det ikke faktura i det hele tatt, og da jeg etterspurte den ble jeg informert om at den hadde blitt sendt fra Santander og at jeg derfor måtte betale renter på det utestående beløpet. Ved en anledning ble det sendt til feil adresse, og derfor kom faktura etter forfallsdato. Jeg kontaktet Santander og ble fortalt at jeg ikke skulle gå ekstra renter pga dette, men nå 6 mnd etter er det fortsatt renter på fakturaene jeg får. Eneste grunnen til at vi tegnet denne kontoen var fordi vi bygger hus og byggevarekjeden trengte at det skulle gå gjennom et kredittselskaper. Vi ble fortalt at det ikke ville komme ekstra kostnader på så lenge vi betalte fakturaer til forfall, men når vi ikke får fakturaene er dette vanskelig. Møtte ingen forståelse hos kundebehandler hos Santander. Nå skal vi bare få avsluttet denne kontoen - anbefaler den overhode ikke til noen!

Ckolberg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Santander tok over her og nå som jeg aldrig har hatt noen problem med. Bare tull og ingen forståelse etter Santander tok over! Aldrig om jeg bruker disse! Kjæresten blir trakassert hver uke for rot de har gjort!!

Sergey B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Du kan forberede deg å sitte i telefonkø i minst halvtime og betale 8 kroner per minutt hvis de har gjort noen feil. Feilene i fakturaer, overfakturering, 125 NOK i fakturagebyr når de fakturerer hver eneste bompassering av leasing-bil. Styr unna!

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og raskt på nettsidene til banken.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Feil info og sumling fra Santanders folk i kundeservice kostet meg 12000"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å få lån, å få det utbetalt.. Men når det kom til å få vite korrekt restbeløp på lån når bilen skulle selges viste seg å være helt umulig.. Fikk vite en sum av dem, så da satte jeg ned prisen på bilen til 2000 kroner mer en det Santander hadde oppgitt som restbeløp..

Bilen vart solgt men da viste det seg at det gjensto 7000 mere en det Santander hadde sagt til meg, å da hadde jeg i tillegg betalt 2 avdrag til på lånet.. Fikk lite medhold av santander når jeg tok dette opp med dem..

Jeg betalte inn det som manglet for å få innfridd lånet mitt hos dem, men det tok nesten 2 måneder med telefoner og lovnader fra Santander om at innbetaling var satt i gang og nå snart osv osv.. Og når de endelig klarte å innfri lånet fikk jeg regning på nesten 3000 i rente omkostninger de 2 månedene de brukte på å få innfridd lånet.

Tegnet jo låneforsikring når jeg kjøpte bilen, og den beholdt jeg etter at jeg solgte bilen. Har betalt alle regninger jeg har fått fra dem på denne forsikringen.. Ringte for å si opp den forsikringen og da viser det seg at jeg må betale 2000 i omkostninger der og, selv om jeg har betalt alle regningene fra dem..

Vet ikke om det er ren svindel eller manglende kompetanse hos de som jobber der.. Men kan si med sikkerhet at jeg aldri skal betal ei krone i avdrag eller rente til Santander igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få oppdaterte sider, der man har en oversikt over lån, restbeløp osv. Vil ikke anbefale Santander.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Uhøflige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Expert og Santander lurer folk trill rundt. Jeg har aldri opplevd en så grusom oppførsel på Expert og gjennom telefon med Santander. De lurte meg trill rundt om ett kjøp av ett produkt. Jeg handler aldri der en gang til når de kan misbruke mitt Santander kort. Måtte til slutt gå da sjefen på Expert begynte å bli aggressiv.

Ivar F. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Fornøyd"

Så langt er jeg bare fornøyd. Raske svar. God informasjon. Lett å finne frem. Tydelige kontrakter. Får fort svar i tlf. God kunde behandling. Løsningsorienterte. Gode veiledere både personer men også skriftlig. Så som kunde har jeg ikke noe å utsette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Utbetalingstid"

Solgte bilen min til en som hadde lån i Santander. Det har nå gått over 2 uker uten at jeg har fått utbetalt pengene. Hver gang jeg ringer får jeg til svar at nå legges lånet til betaling.
Blir Politianmeldelse neste.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og raskt på nettsidene til banken.
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Billån med en robot"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt billån i år i Santander. Merkelige greier. Forsåvidt, lån og tilbakebetaling er null stress. Men for å få vite hvor mye som gjenstår, det må man gjøre via kundeservice på mail, ingen min side eller noe enkelt. Tenker jo også at de er ganske gniene på rentenedsettelse. Nesten så man skulle ønske å se hvor fort de setter opp renta hvis markedet forandrer seg. Virker som at de er veldig ivrige på å gjøre ting i deres egen favør. Men alt i alt, tror man får mer igjen å finne en annen bank, selv om det er veldig raskt å få lån via Santander.

Svein G. N. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Litt for høye renter på kredit lån"

Det er enkelt å få lån hos dere og det bra, jeg har ikke hatt noe problem med det.

Siskan67
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Serviceminded og raske"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alltid god hjelp å få, profesjonelle og dyktige kundebehandlere, topp karakter.

Roy O. M
Kundetilfredshet
"Den er bra"

Banken er bra, men ikke for oss over 70 år da får du ikke kapitallån.

Lånekalkulator for Santander forbrukslån
Ønsket lånebeløp
65 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 15 år
Kost pr. mnd.
1 637 kr
19,91%
Eff. rente
98 214 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
15,6%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
70 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no