Meny

Santander omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
26
av 26 innen
forbrukslånsbank
14%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
6
0
0
6
39
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Purring på betalte regninger som di sier er ikke betalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har andre billån i Santander men nå er det slutt. Får purrefakturas for manglende betalinger, di ringer fra forskjellige nummere og maser. Ringer til kundeservice og få bekreftet at det er ikke noe som mangler men det er ikke nokk. ringer igjen disse masere og maser igjen. sender alle kontoutskrifter som viser alle betalinger er gjort hver måned. det er ikke nokk sier at fremdeles mangler betaling på deres kontoutskrift og maser igjen. For en dri. kundeservice/bank aldri igjen skal ta lån i SANTANDER åpen tyveri...

Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ringer hele tiden"

Tok opp et lån på 23.000kr for å kjøpe en MacBook, med utsettelse på 4 måneder. Alt var greit da jeg kjøpte mac'en, men de har forsøkt å ringe meg minst 5 ganger daglig fra forskjellige telefonnumre etter kun en måned etter jeg kjøpte den. Snakket med kundeservice, og da fikk jeg beskjed om at det var taushetsplikt (tok opp lån på mitt mors navn) og at mamma måtte ringe selv, men mamma kan ikke norsk. Fikk også beskjed om at de skulle fjerne meg fra listen, slik at jeg ikke skulle bli ringt opp. Jeg har verken fått vite hvorfor de ringer og de ringer fremdeles hver dag. Veldig dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ubrukelig kundeservice"

Har hatt 2 billån hos Santander, har betalt ut begge 2 lenge før tiden, renta er helt grei, men folka på kundeservice har veldig svake kunnskaper og når jeg som kunde føler at jeg vet mer om lån enn de som svarer på kundeservice, så er det noe som er galt. Ringer du til kundeservice og spør om en ting, kan du få opp til 4 forskjellige svar om samme tingen, det har jeg opplevdt og er litt rystet over det svake kunnskapsnivået som er der, vil anbefale alle som har god tid og lurer på om de skal låne penger der og ta noen telefoner og spørre om samme ting, du vil garantert få forskjellige svar

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Steinar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Gir et godt tilbud på billån i starten for så å øke renten flere ganger i løpet av det første året."
1 syns denne omtalen er nyttig

Gir et godt tilbud på billån i starten for så å øke renten flere ganger i løpet av det første året. De er heller ikke villige til å diskutere renten da folkene på "kundeservice" bare er et mellomledd til ledelsen som tar avgjørelsene. 20 min ventetid på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ren svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lånebeløpet ØKER fra måned til måned selv om jeg betaler MER enn hva fakturaen er på. Jeg skal betale ned hele lånet i sin helhet ved neste forfall. For dette er lureri på høyt nivå.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Santander betaler til feil konto"
1 syns denne omtalen er nyttig

Santander presterte å betale overskytende beløp, etter at lån var dekket, tilbake til kjøper av bilen. Da måtte kjøperen overføre til meg som selger i etterkant. Helt utrolig. Selv om bilen har byttet eier har de ikke slettet mitt lån enda. I tillegg er beløpet de har trukket for å dekke lånet høyere enn restlånet mitt. De har gjort for mange feil til at jeg tør å kjøpe noe med lån hos Santander igjen. Kundeservicen er dessverre ikke god nok til at jeg er trygg på at dette ordner seg. Jeg venter på telefon fra dem om at dette ordner seg etter å ha snakket med rundt 10 forskjellige personer hos dem. Man settes hele tiden over til en ny saksbehandler, og ingen av dem har et godt svar. Ikke bra.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uryddig fakturapraksis"

Har byggkonto, men skal slutte å bruke den. De sender epost om faktura på f.eks. 3456 kr, men belaster kontoen med f.eks. bare 200 kr uten at det vises noen plass på forhånd at ikke hele beløpet blir belasta. Kredittkortet fra Sparebanken sender også epost om faktura, men der står det at f.eks. bare 200 kroner blir automatisk belasta om en ikke gjør noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Skyhøye renter og lang ventetid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lett å få billån. Alt for lang ventetid på tlf. Mitt første billån fikk jeg med greie renter, rundt 6-7%. Ettersom jeg har betalt ned har de økt renta, effektiv rente er nå oppe i 17% og nominell rente på 13%. Svindel kalles det.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kriminelt dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betalte ned gjelden i kr 0,- 1 dag etter forfall fikk gebyr og renter for en hele påfølgende måned etterpå. Betalte dette ned etter at faktura ble mottatt så summen på kontoen sto i 0 påfølgende måned trakk de meg renter en tredje gang.

De sender ikke faktura før rentene og gebyr har begynt å løpe.
Faktura kommer i posten noen dager før forfall f.eks 15. i måneden hvor det står at den ble skrevet ut den 01. den måneden. Virker som om de har maksimert kynismen for at kunder skal komme dårligst ut av det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Null oversikt over lån"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ikke bare skrudde de opp renten på under et år etter tegning av billån til 'lokkepris', men de har et system der du åpenbart ikke skal vite hvor mye du skylder. Det finnes faktisk ikke noe sted du kan få oversikt over hva du har i lån uten å ringe/sende en epost. Bonusen er at de ringer til stadighet når det passer minst. Best å holde seg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Elendig bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Stort sett bare negative erfaringer med mitt billån. Var en god deal ved inngåelse med gunstig rente. Så begynte jeg å betale ned ekstra på lånet i et ganske høyt tempo. Virket ikke som Santander ikke likte det, da de jevnlig satte opp renta etterhvert som jeg betalte ned ekstra. Lånet gikk over 7 år i utgangspunktet. Jeg betalte ned på 2,5 år. Ved inngåelse var effektiv rente 5%. Mot slutten hadde de økt til effektiv rente på 10%.
Dårlig og vanskelig kundeservice. Alt går via mail. Man må ta kontakt med Santander hver eneste gang man betaler ned ekstra. Ingen min side med info om mitt lån. Må etterspørre nye nedbetalingsplaner etc. selv.
Santander gjør det vanskelig og dyrt for kundene sine.
Jeg kommer aldri til å benytte meg av Santander igjen - elendig bank.

Rolf Y. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Mobilbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tross utallige henvendelser til kundeservice og fullført Identifisering virker ikke denne appen på min iPhone selv om jeg er blitt lovet at dette skal fikses. Elendig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Bare lureri og kjempe høye renter"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har elendige erfaring med Santander.
Skyhøye renter!
Dårlig kundeservice!
Ingen tilgang på info om egne lån på nettsidene deres, slik mange andre har.
Vi har nylig funnet ut at de har lagt på en forsikring på lånet vårt som vi aldri har takket ja til.
Driver telefonterror så fort du ikke har betalt innen forfallsdato.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Lite fornøyd... ingen nettbank løsning for status på eksisterende lån"
4 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt og få lån.
ingen online innloggingsmulighet for eksisterende lån.
Fakturerer stadig purregebyr uten grunnlag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Telefonterror og ingen oversikt på eksisterende lån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får telefon DAGLIG fra santander. Kan være opp til 4 forskjellige nummer fra de på alle døgnets tider! Jeg blir gal!! Også dårlig at dem ikke har en oversikt på de eksisterende lånene sine som man har på alt annet i andre banker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Lovte nettbank i Januar, ingen oversikt over lån, 25+ minutter telefonkø"
4 syns denne omtalen er nyttig

Santander nekter å opprette nettbank for forbrukslånkunder og spekulerer i at folk skal ha dårlig oversikt. De har også ofte over 25 minutter kø for å få en oversikt over lånet sitt.
De garanterte meg før jeg tegnet lån at de skulle ha nettbank i orden på starten av året.
Styr unna hvis du liker å ha enkel oversikt over økonomien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Rot fra ende til annen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Akkurat startet leasing gjennom santander, og har betalt første regning. Etter denne er betalt får jeg 8 nye regninger hvor 2 er krediterte det jeg har betalt for oppstart og første mnd betaling. Her er det samt 6 nye regninger på forskjellig beløp, 2 regninger for April, 2 for mai og 2 for juni mnd. Alle kom på samme dato hvor 4 av regningene er utgått betalingsfrist. Ringer og venter på tlf i 22 minutter før jeg får beskjed om att det er reservert beløp som er kreditert til senere betalinger. Altså er pengene ikke gått til betaling? Og så får jeg ikke svar på hva jeg skal gjøre med de nye regningene! Får beskjed om att info kommer på Mail, men det er ikke kommet noe Mail. Dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice, gir feil betalingsinformasjon, ingen nettbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig lang ventetid for kundeservice, må sitte i kø i minimum 25 min hver gang jeg ringer.
Da de sende meg betalingsinfo til meg på SMS var det feil kontonummer!
De klarer over hodet ikke kommunisere med andre banker og kunder.
Ingen nettbank å logge inn i for å sjekke saldo på lån!
GRUSOMT!!!! Anbefales ikke!

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Billån"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke lån penger til bil viss du er ung gutt. Selv om du har fast trekk fra bank og banken kan bekrefte det og kontoutskriftene viser det så samme, så blir de nedringt fra Santander med beskjed om at de ikke har betalt. Det kommer opptil flere purringer på samme fakturanummer etter pengene har blitt trekt. Dette gjelder ikke bare min sønn, men også flere av hans venner har opplevd det samme. Når man prøver å ta kontakt kommer man ikke igjennom på telefon. Ringte opp nummer som min sønn ble kontaktet på og fikk bekreftet min mistanke. De skulle selvsagt ordne opp i detter, men spurte verken etter navn, fødselsnummer og kundenummer, kan ikke være så lett å orden noe uten disse opplysningene!! Så til alle unge gutter, styr unna !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Santander lovet muligens å refundere brukt beløp, i ettertid betalte de inn på konto siden jeg ikke hadde mottatt varer og tjenester, men de trakk ut pengene, og dermed
ble av den grunn overtrukket. Jeg mener de skulle ha sperret kortet når de visste at prosedyren deres var bare å betale inn og ta ut senere. Resultatet ble nedbetalings avtale,
i regnskapet ser det ut som 10000 kr forsvinner i Santanders favør og advarer alle å ha noe med dem å gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Umulig å bli kvitt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selv etter nedbetalt lån fortsetter de å sende regninger på en forsikring jeg ikke har opprettet. Kundebehandler krever allikevel inn penger etter klage. Styr unna for enhver pris.

Vedrana T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Innloging til eksisterende lån"
12 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt mail, har spurt chat dama, og ingen opplysninger å få hvor kan jeg se resterende billån? syns det er for dårlig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service, lite hyggelig og lite hjelpsom"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vedkommende som tok telefonen til med var lite imøtekommende og frekk til meg, da jeg har hatt problemer med økonomien i det siste. Jeg lurte derfor på om jeg kunne utsette nedbetalingen. Vedkommende på andre i siden av røret svarte frekt som om det var jeg som var problemet, isteden for å hjelpe meg å finne en løsning på problemet som oppsto pga. en akutt livssituasjon som gjør at det er blitt tøft økonomisk.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Hold deg unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke noe positivt å si dessverre. Har klippet kortet i to: De tilbyr hverken avtalegiro eller autogiro og regningen havner hos meg i søplekassa. Det blir dyrt fordi de tar seg godt betalt for at du har gått i deres felle. Foruten det så MÅ du sjekke faktura nøye, fordi de ikke gir deg den bonusen de lover deg.

Forbannet-Nordlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kriminalitet satt i system"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hva er bra med santander? INGENTING. Ingenting av det de lover holder vann. Det hele startet da jeg og min samboer kjøpte en bil vi hadde både lyst på å hadde økonomi til å ha. For sikkerhets skyld hadde vi også tegnet betalingsforsikring gjennom dem.

Hver måned betalte vi, etter ca et halv år begynte de å purre på regninge vi allerede hadde betalt. Snakket med dem og dette fikset seg, en stund.
Min samboer ble sykemeldt, og den fellese inntekten ble lavere. Vi forsøkte å bruke forsikringen uten at vi lyktes med å få det gjennom.
Til slutt skulle så santander selge bilen for oss uten store tap.
Nå sitter vi med 120000 kr hvær i gjeld på en bil vi ikke har. Alt de lovet oss, alt vi snakket om med dem for å komme frem til en løsning som funket for alle var rett å slett løgn.
Ikke nokmed dette men det la på problemer som ikke var til stede for å sverte vår sak ytteligere.

Lånekalkulator for Santander forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 445 kr
18,22%
Eff. rente
206 691 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
15,6%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
70 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR