Meny

Santander omtaler og erfaringer

3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Responstid
Bra
1
av 26 innen
forbrukslånsbank
49%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
73
14
4
10
75
Sorter omtaler etter
Viser av 176 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Sharaf A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Bra og takk på dere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synest de er veldig bra. Jeg har dårlig å skriver men jeg prøve . Men jeg skal sier dere er best å stole meg. Tusen takk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Santandervirker desperate"

Vi drev et bilutleiefirma som gikk konkurs når Covid-19 kom. Noen av bilene vi hadde ble finansiert gjennom Santander og DNB. Så når vi gikk konkurs ble alle bilene hentet av Auksjonen.no. DNB har hele tiden sagt at de venter med krav mot oss til alle bilene er solgt, slik at vi ser hva som står igjen på hver bil når alt er gjort opp med Auksjonen osv. Vi har prøvd å ha dialog med Santander for å samme løsning der. Men da har vi pratet til døve ører. For Santander har en annen praksis hvor de sender alt fortløpende til inkasso. Dette gjør de selv mobilene hos Auksjoner ikke er solgt. Dette medfører at det blir veldig uoversiktlig og vanskelig å forholde seg til de. De svarer heller ikke på mailer hvor vi legger med kvittering av innbetalinger...da har sendt saken til inkasso på det som allerede er betalt!?! Hold dere LANGT unna Santander! De opptrer meget uprofesjonelt og de har null kontroll!! Det er heldigvis andre finans institusjoner som behandler mennesker med respekt og like verd, for det kan de ikke hos Santander.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Følger ikke styringsrenta"
2 syns denne omtalen er nyttig

I min tid som innskuddskunde hos Santander har Norges bank satt opp renta 3 ganger uten at banken har fulgt etter. Ved rentenedgang setter Santander ned renta MER enn Norges Bank. Heretter får dere finne andre å svindle. Så takk for laget. Bankbytte er gjennomført.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Uetisk og lite kundevennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er banken som setter opp renten hver gang Norges Bank hever, men nekter å justere ned når Norges Bank senker renten til historisk lavt nivå. De gjøre dette på låneavtaler som kunden ikke kan bytte, som f eks billån og privat leasing. Detter er en bank du må holde deg langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Kreditt blir opprettet på Handlekonto UTEN at du har fullført kjøp/signert dokumenter."

Jeg har brukt mye tid på å få slettet en del av min kreditt for et kjøp som aldri ble gjennomført. Vi skriver august, og den "spøkelses-kreditten" har ligget der siden april - selv etter flere telefoner. Har bare blitt sendt tilbake til forhandler, som igjen sender meg tilbake til Santander. Først i forgårs tok en kundebehandler tak i problemet, og en kollega skulle rydde opp samme dag. To dager etter er ingenting skjedd... :(

Herberth
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Start med KID..."

Ikke er det KID på faktura, og ikke vises kontonummer som Santander i Sbanken. Kommer aldri til å bruke Santander faktura via netthandel igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Avslutte leasingavtale"

Helt "umulig og treg" kundeservice. Svar for å villede eller at kunden skal misoppfattes. Elendige vilkår på privatleasingavtale, noe som jeg dessverre signerte kontrakt på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Leasing Santander"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi leaser bil gjennom Santander. HVER gang renten ble satt opp i samfunnet, gjorde Santander dette. Når rentene nå nærmer seg null, driver Santander med villedning og lureri. Fikk beskjed via e-post at rentene ville gå ned. Det skjedde aldri. Ringte kundeservice etterhvert og fikk beskjed om at renten ikke ville settes ned. Supert samfunnsansvar altså! Hold dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Kjempefornøyd"

God service. Rask behandling. Hjelper deg med alt over telefon. I tillegg er det kjempegode nettløsninger. Anbefales :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ingen rentenedsettelse og dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingen rentenedsettelse på lånet mitt. Blir kastet frem og tilbake på kundeservice og får ikke hjelp eller forklaring på hvorfor ikke rente på lånet mitt går ned.

Soppstuing
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Vanskelig å få tak i. Og en anses som en med betalingsproblemer om en ikke betaler en faktura på 10000kr I følge dem. Skuffet og bedritent firma!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ikke kontroll på noget som helst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Avtaler man med dem, ber dem sende mail på avtalen så gjør de ikke det og notere annet ind. Santander er ikke til og stole på og fraråder alle med låne hos Santander. Enighet er heller ikke noget de veit noget om når det gjelder til få en løsning. De snille når der kommer nye kunder og så bråker det løs mener ting ikke er betalt som er betalt og har bevis, allerede der så viser de de ikke har kontroll.

Harald E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Skjuler rentepraksis"

Hadde et kjøp med Kjells Markiser og avtale om 4 mnd betalingsutsettelse. Pris kr 275. Betalt faktura kr 50 000 ved forfall. Allikevel påløp en rentefaktura kr 143 i januar, samt kr 546 i februar. Når jeg endelig kom frem til Kundeservice, fikk jeg en forklaring på når "kampanjeperioden" gikk ut, og at renteberegning er etter denne dato. Kan ikke skjønne annet enn at dette er en snedig måte å få inn gode renter, da jeg tydeligvis skulle ha innbetalt hele beløpet uten at dette var fakturert. Nei, holder meg til gamle, kjente kredittkort hvor det er tydelig hva og når man skal betale.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ringer flere ganger til dagen fra forskjellige nummer!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler regningene min hver mnd, dog noen ganger et par dager over tiden. Av denne grunn ringes jeg uansett hver mnd, hver dag, flere ganger til dagen! Idag toppet det seg når de ringte fra skjult nummer. Ærlig talt for en terrorisering av kundene sine!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Katastrofalt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt totalt 3 timer de siste 2 døgnene på å ringe Santander, skal til recovery avdelingen men ender opp i kundeservice avdelingen, eller så blir det lagt på. Dette er ikke bra, forferdelig Kunderservice også, der man møter en kundebenhandler med passivt aggressivt humør. Har totalt snakket med 5 kundebehandlere disse to døgnene, der 1 av de har oppført seg hyggelig, med hyggelig mener jeg en som forstår frustrasjonen det har blitt rundt denne ringingen. Kan forøvrig meddele at jeg ringer de angående en sak som skulle vært slettet i mars 2019, dagens dato er januar 2020. 0/10

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Umulige og stae"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet har null respekt for hva de lover kundene! Umulige at de kan høre på det du sier og viser null forståelse for situasjonen din(dette gjelder generelt hele selskapet, har snakket med flere i denne bedriften). Hadde avtalt betalingsfri måned med dem 2 måneder i forveien og da jeg ga beskjed til dem om å ordne det, plutselig så får jeg blank NEI. Dem har ikke respekt for kunden og dem retter ikke opp feilen sin og hjelper kunden, isteden repeterer dem samme replikken flere ganger slik at kunden selv gir opp til slutt. Meget søppel og dritt selskap! Kommer aldri til å ha noe med dem å gjøre i fremtiden og anbefaler folk om å heller velge noe annet fremfor disse lavmål folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Grusomt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundebehandlingen deres er katastrofalt horribel. Jeg betalte innbetalingene mine, noe skjedde med min DNB bank og pengene til Santander kom ikke frem og før jeg fikk rettet opp feilen sendte de det til inkasso.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Lokketilbud og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tilbyr konkurransedyktig rente, så økes renten etter første forfall :( Treg respons på skriftlig henvendelse til kundeservice og lite utfyllende svar... når de omsider svarer. Ikke et evt. fremtidig førstevalg.

Synnøve
Kundetilfredshet
Responstid
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ser dere har ringt... Grunnen jeg IKKE tar telefon... Jeg er DØV. Jeg har tilogmed sendt BREV... ENDA ringer dere. Jeg tar ikke telefon og brevet er sendt så får det bli som det bli til dere finner løsninger. Jeg har gjort mitt. Maktesløs rett og slett.

Bjørn N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Øker renten"
7 syns denne omtalen er nyttig

På 1,5 år er renten økt fra ca 4% til 6,5%. Greit at renten er satt opp hos Norges Bank, men det er bare 0,75%. Dette gjelder MC-lån. Har til sammenligning et billån hos Møller Finans, her er renten satt opp 0,5% i samme periode.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Santander er en useriøs bank!!"
13 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et normalt bilån med under 6 prosent rente fra denne banken. Etter tre år oppdager jeg tilfeldig at renten er satt opp til 9 % !!!! Ringte dem og spurte hvorfor i hel.... Jeg har meget god sikkerhet, svært stabil god inntekt og fikk til svar: Ditt lån har høy risiko for oss. Forbanna kjeltringer. Jeg har vært kunde hos dem i 28 år med over 18 biler finansiert , men nå er det f#%n meg slutt. Hold deg langt unna Santander!!!

Powerboy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Sure gretne kundebendlere"
8 syns denne omtalen er nyttig

Ringt idag fer ordne opp i ting. Møtte verdens verste sure og gretne dame av kundebehandler. At sånn følk har låv vera kundebehandlera det fatte æ itj, 0 hjelp å få. Så hold dokk unda dritt firma her som f#%nnitj vise respekt fer pårørende etter dødsfall. Så elendi kundebehandlera. skjerp dokk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Useriøst"
4 syns denne omtalen er nyttig

Santander er i seg selv et fint selskap. Jeg har benyttet meg av både handlekonto og leasing uten problemer de siste 8 år. Nå har jeg lest at Santander har en stygg uvane å ringe sine kunder dersom betaling uteblir. Jeg ble ringt i dag og fikk et svært dårlig inntrykk av vedkommende som ringte. Forfall var 3. september, regning ble betalt 6. september ettersom jeg var utenlands. Nå er det tirsdag, og tror du ikke de ringer for å si at jeg ikke har betalt. Jeg har benyttet meg av flere selskaper til ditt og datt, men dette syns jeg ble useriøst. Dersom en kunde har dårlig historikk, så kan jeg til nød ha forståelse for det, men ikke ved 3 dager over forfall med en plettfri historikk fra tidligere. Jeg håper Santander leser disse tilbakemeldingene og får bukt med en svært uheldig praksis. Jeg har forståelse for at folk som ikke alltid kan gjøre opp for seg nekter å ta telefonen. Det kan bli som telefonterror. Nei, Santander, slutt med det der, ev. ha en bedre oppfølgingsplan. Direktekontakt mellom selskap og forbruker om penger er aldri heldig, spesielt når man driver bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Grei å hjelpsomme"
3 syns denne omtalen er nyttig

Synes de er flinke å hjelpsomme. Hvis du ringer er det kort tid for å få hjelp. En annen ting jeg liker er att de har betalingsfrie måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Raskt og greit oppgjør fra Santander"
1 syns denne omtalen er nyttig

Solgte min motorsykkel hvor kjøper hadde full finansiert kjøpet hos Santander. Han hentet sykkelen mandag kveld og pengene var på min konto tirsdag etter kl.12:00 Veldig bra info fra Santander i forbindelse med oppgjør og fremgangsmåte!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR