Meny

Santander omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Responstid
Middels
18
av 26 innen
forbrukslånsbank
24%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
20
5
2
9
71
Sorter omtaler etter
Viser av 107 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Santander?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
7 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar på mail, skal betale restlån, men vet ikke restbeløpet. Kommer ikke gjennom på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Utspekulert"
8 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kjøpte bil gjennom forhandler så ble finansieringen gjort via Santander da denne forhandleren hadde avtale med de.

Etter en uke ble jeg oppringt og fikk et bra tilbud om en ekstra forsikring.
Denne skulle være så enkel at om jeg ble arbeidsledig så skulle de dekke avdragene i opptil 1 år.

Da jeg 4 mnd senere ble nedbemannet grunnet nedgang i oljen så kontaktet jeg Santander.
Fikk til svar at dette ikke ble gjeldende for meg da jeg var i olje bransjen og det ville være naturlig at det ville skje. Defor ville ikke denne forsikringen SOM JEG BETALTE FOR ikke dekke meg.

Da jeg spurte hvorfor de da lot meg betale hver mnd på denne? De mente da at jeg ikke hadde oppgitt hva yrke jeg hadde.
Jeg ba de sjekke samtalen som de sa de skulle ha i 6 mnd, men denne var dessverre ikke tilgjengelig...
Jeg ba da om å få refundert summene jeg hadde betalt for forsikringen.
Det var uaktuelt.
Jeg ba da om at de stoppet denne forsikringen.
Det var ikke mulig å gjøre via telefon.
Da måtte jeg søke om å få avslutte den. Dette kunne jeg evt ta opp med kundeservice, så kunne de fortelle meg hvordan jeg kunne søke om skriftlig å få stoppet det.

De er noen sleipe jæ...... :-/

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Rir ned fakturaer og elendig kundeservice!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fakturaene kommer i posten to dager før forfall. Ved en anledning kom det ikke faktura i det hele tatt, og da jeg etterspurte den ble jeg informert om at den hadde blitt sendt fra Santander og at jeg derfor måtte betale renter på det utestående beløpet. Ved en anledning ble det sendt til feil adresse, og derfor kom faktura etter forfallsdato. Jeg kontaktet Santander og ble fortalt at jeg ikke skulle gå ekstra renter pga dette, men nå 6 mnd etter er det fortsatt renter på fakturaene jeg får. Eneste grunnen til at vi tegnet denne kontoen var fordi vi bygger hus og byggevarekjeden trengte at det skulle gå gjennom et kredittselskaper. Vi ble fortalt at det ikke ville komme ekstra kostnader på så lenge vi betalte fakturaer til forfall, men når vi ikke får fakturaene er dette vanskelig. Møtte ingen forståelse hos kundebehandler hos Santander. Nå skal vi bare få avsluttet denne kontoen - anbefaler den overhode ikke til noen!

Ckolberg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Santander tok over her og nå som jeg aldrig har hatt noen problem med. Bare tull og ingen forståelse etter Santander tok over! Aldrig om jeg bruker disse! Kjæresten blir trakassert hver uke for rot de har gjort!!

Sergey B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Du kan forberede deg å sitte i telefonkø i minst halvtime og betale 8 kroner per minutt hvis de har gjort noen feil. Feilene i fakturaer, overfakturering, 125 NOK i fakturagebyr når de fakturerer hver eneste bompassering av leasing-bil. Styr unna!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Feil info og sumling fra Santanders folk i kundeservice kostet meg 12000"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt å få lån, å få det utbetalt.. Men når det kom til å få vite korrekt restbeløp på lån når bilen skulle selges viste seg å være helt umulig.. Fikk vite en sum av dem, så da satte jeg ned prisen på bilen til 2000 kroner mer en det Santander hadde oppgitt som restbeløp..

Bilen vart solgt men da viste det seg at det gjensto 7000 mere en det Santander hadde sagt til meg, å da hadde jeg i tillegg betalt 2 avdrag til på lånet.. Fikk lite medhold av santander når jeg tok dette opp med dem..

Jeg betalte inn det som manglet for å få innfridd lånet mitt hos dem, men det tok nesten 2 måneder med telefoner og lovnader fra Santander om at innbetaling var satt i gang og nå snart osv osv.. Og når de endelig klarte å innfri lånet fikk jeg regning på nesten 3000 i rente omkostninger de 2 månedene de brukte på å få innfridd lånet.

Tegnet jo låneforsikring når jeg kjøpte bilen, og den beholdt jeg etter at jeg solgte bilen. Har betalt alle regninger jeg har fått fra dem på denne forsikringen.. Ringte for å si opp den forsikringen og da viser det seg at jeg må betale 2000 i omkostninger der og, selv om jeg har betalt alle regningene fra dem..

Vet ikke om det er ren svindel eller manglende kompetanse hos de som jobber der.. Men kan si med sikkerhet at jeg aldri skal betal ei krone i avdrag eller rente til Santander igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
4 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få oppdaterte sider, der man har en oversikt over lån, restbeløp osv. Vil ikke anbefale Santander.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Uhøflige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Expert og Santander lurer folk trill rundt. Jeg har aldri opplevd en så grusom oppførsel på Expert og gjennom telefon med Santander. De lurte meg trill rundt om ett kjøp av ett produkt. Jeg handler aldri der en gang til når de kan misbruke mitt Santander kort. Måtte til slutt gå da sjefen på Expert begynte å bli aggressiv.

Ivar F. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Så langt er jeg bare fornøyd. Raske svar. God informasjon. Lett å finne frem. Tydelige kontrakter. Får fort svar i tlf. God kunde behandling. Løsningsorienterte. Gode veiledere både personer men også skriftlig. Så som kunde har jeg ikke noe å utsette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Utbetalingstid"

Solgte bilen min til en som hadde lån i Santander. Det har nå gått over 2 uker uten at jeg har fått utbetalt pengene. Hver gang jeg ringer får jeg til svar at nå legges lånet til betaling.
Blir Politianmeldelse neste.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Billån med en robot"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt billån i år i Santander. Merkelige greier. Forsåvidt, lån og tilbakebetaling er null stress. Men for å få vite hvor mye som gjenstår, det må man gjøre via kundeservice på mail, ingen min side eller noe enkelt. Tenker jo også at de er ganske gniene på rentenedsettelse. Nesten så man skulle ønske å se hvor fort de setter opp renta hvis markedet forandrer seg. Virker som at de er veldig ivrige på å gjøre ting i deres egen favør. Men alt i alt, tror man får mer igjen å finne en annen bank, selv om det er veldig raskt å få lån via Santander.

Mohammed Q. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Gode erfaringer altid , samarbeid villig"

Hører på kundene . Prøver å hjelpe , kunder håper dette ville fortsette .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Kundetilfredshet"

Har bare positivt å si om dere. Rask tilbakemelding.

Sainabou C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"

Godt opplysninger kundeservice var veldig behelping og gi alle opplysning som trenges

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Proffesjonelt"

Rask behandling, hyggelige konsulenter. Kun gode erfaringer.

Kirsti K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Kort ventetid"

Fikk snakke med kundeservice etter bare noen få ring. Grei tastemeny først.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Vennlig og imøtekommende"

Tok kontakt for å ordne betalingsendring. Hyggelig kundebehandler. Banken anbefales!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Rask kundeservice"

Raskt svar på telefon og hjelp med det eg trengte hjelp til

Gulbahor
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"For lån med Billige rente."

Jeg er kunde hus Santander lenge siden og fornøyd å få førsjelige lån Med lave renter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Kjempebra sparerente!"

Beste sparerente og sparevilkår. Høy rente og fleksible uttaksvilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Veldig bra"

Hjelpe meg veldig bra og få svar fort. Bra rente og ikke sende faktura til inkasso fort

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Utrolig god service, supre mennesker på kundeservice"

Utrolig god service, forståelse for eventuelle vansker, supre medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Hever renten, nesten anhvær mnd"

Styr unna. God rente for å lokke kunder, men hever renten minst 4 ganger i året. Mye om gangen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Straffegebyr for å ha betalt for tidlig!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betalte 10 dager før forfallsdato og ender da med straffegebyr på kr. 350,-

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kundevennlige"

Har brukt santander gjennom flere år og har bare gode erfaringer.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR