Meny

yA Bank omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
25
av 26 innen
forbrukslånsbank
8%
anbefaler
yA Bank
Filtrer omtaler
4
1
0
9
47
Sorter omtaler etter
Viser av 61 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Var bra, men er nå helt håpløs"

Var bra, men er nå helt håpløs. Det er så mange ting som har blitt dårlige at jeg får Ikke plass her til alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig"

En tidligere god bank som dessverre har falt kraftig det siste året. Upålitelig og ofte problemer med innlogging. De har også fjernet appen og gjort det mer tungvint å logge seg inn på mobil... Bytt bank er min anbefaling!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Faste betalinger trekkes på feil konto - sum uten hva som er betalt på kontoversikten"

Hadde i det lengste håpet at banken skulle rydde opp i disse problemene, men det bare fortsetter. Kontobelastninger en har hatt i årevis blir ikke automatisk betalt. Dette resulterer i purring fra firmaer. Kundeservice forsøker seg med at det ikke er dekning på konto - uten at dette undersøkes først når en henvender seg skriftlig. Dette er foreløpig ryddet opp i. Faste betalinger flytter seg mellom de konti jeg har - selv om jeg gang på gang har registrert på hvilke konti de skal belastes. De fleste beløp på kontooversikten er uten navn på hvem en har betalt beløpet til. Ikke mobilbank. Ingen ID-brikke. Det eneste jeg finner ved denne banken nå som er tilfredsstillende er renten på div. konti - og her finnes allerede flere konkurrenter. Mao her må en stor opprydding til for at jeg skal fortsette å bruke denne banken.

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Efaktura ikke tilfredsstillende. Hvor er kundesentret!! De svarer jo aldri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved betaling av efaktura får du ofte ikke utført utskrift av faktura detaljer. Du får heller ikke oppgitt navn på konto du har betalt efaktura til på kontoutskriften, bare kontonr. Umulig å få svar på kundesenter.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd etter fusjonering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet yA bank i mange år grunnet god rente og oversiktlig nettbank. Var veldig fornøyd når mobilappen kom ut. Etter fusjoneringen har mobilappen forsvunnet og nettbanken er blitt mindre brukervennlig. Å betale regninger er blitt en utfordring med mange feilmeldinger. Er svært overrasket over den dårlige kvaliteten på nettbanken og lav brukervennlighet. At yA Bank ikke har bedret dette det siste halvåret er bekymringsverdig.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk"

Ringer etter 3 dager over forfallstid og spør om hvorfor du ikke har betalt. Litt panisk spør du meg. Med 22 prosent rente. Her snakker man maksimering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri erfart maken til dårlig kundeservice. Det mest ekstreme tilfellet var da jeg skulle reise utenlands og trengte å få tak i de. I løpet av 2 uker var det ingen kontakt å få via telefon eller mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna yA-nettbank!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært fornøyd yA-bankkunde i mange år, ser jeg meg nå om etter en annen bank. Dette er pga. den nye nettbankløsningen, som er mildt sagt tragisk! Helt utrolig at det går an å gå fra en bra og oversiktlig løsning, til en ny hvor ingenting fungerer... Du får ingen sum over fakturaer som ligger til forfall totalt. Det er som regel bare mottakers kontonummer som er synlig, ikke navn på hvem det er betalt til. Du kan ikke betale en faktura som ikke har KID, selv om det står "melding eller KID". Det lar seg ikke gjøre. Jeg sendte spørsmål, og fikk til svar at den type betaling må banken ordne for meg! Og masse mer... Jeg tenkte at alt dette var "startvansker" (som burde vært prøvd ut og løst FØR kunden skal bruke løsningen) og at det ville bedre seg, men det ser faktisk ikke ut til at det skjer noenting i det hele tatt. Nå har det jo gått måneder siden endringen. Kredittkortet fra yA-bank sa jeg opp umiddelbart etter den nye ordningen. Men jeg skal nå finne meg en ny bank for lønnskonto og betaling av fakturaer! Trenger du en oversiktlig nettbank - styr unna yA-bank!

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mangler info om eFaktura. Ikke mulig med innlogging med servicekode, men må gå tungvindt vei med kodebrikke etc.

Reiert T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Endringene som ble gjort har gjort banken mindre attraktiv"

Endringene som ble gjort har gjort banken mindre attraktiv og jeg kommer til å finne en ny bank. Alle kontoforbindelse ble borte. Renten er heller ikke den beste. Får 2,25% andre steder.

Tom I. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Bytt bank folkens"
1 syns denne omtalen er nyttig

At en bank kan holde på slik er skremmende. Funksjoner som utenlandsbetaling og innbetaling forsvant, likeså appen. Alt er tungtvint og tungrodd. Bytt bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Katastrofe"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært veldig fornøyd men ikke nå lenger. Først et mas om pass for å få beholde bank id. Skaffa pass for så å få mail noen mnd etterpå at bank id utgår. Man måtte få det gjennom en annen bank. Nettbanken er et salig kaos der det meste er vanskelig eller umulig. Oppskrift på hvordan bli kvitt dine kunder: Yabank!

Torbjørn
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårleg nettbank"
7 syns denne omtalen er nyttig

Over tre månader etter omlegging til ny nettbank viser siste transaksjonar og kontoutskrifter berre nummer, og det står knapt eit einaste namn på verken betalarar eller betalingsmottakarar. Skal ein halde oversikta må ein såleis ta vare på alle fakturaer og notere ned kva som er kva. Det er dessutan framleis ikkje mogeleg å laste ned efakturaer i den nye nettbanken. Skal ein betale ein efaktura må ein laste ned fakturagrunnlaget i ein annan nettbank før ein godkjenner, elles får ein ikkje lese fakturagrunnlaget før nettbanken blir ordna. Ut over dette kan eg berre stadfeste det som andre har sagt. Eg har vore kunde sidan 2011. Ya-bank var ein bra bank like til dei nye eigarane bestemte seg for å kutte ut samarbeidet med Eika og teste ut sin eigne uferdige nettbank på kundane. Det som likevel overraskar meg mest er at feil ikkje blir ordna etter fleire månader. Dette tyder kanskje på at dei nye eigarane etter kvart har tenkt å leggje ned Ya-bank for godt?

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Fra Ya til Nei på få uker"
7 syns denne omtalen er nyttig

Min tidligere favorittbank er nå redusert til en Nei-bank. Borte er ALLE banktjenester som er nyttige i hverdagen. APP forsvant, bankID forsvant, tekst ved overføring forsvant, navngiving av høyrentekonti forsvant (vi hadde 13 stk- nå heter alle Høyrente), konas disponenttilgang forsvant, og nå sist, forsvant rabattene på kredittkortet som tidligere har vært bra. Kundeservice er vanskelig å nå, men når de omsider svarer- er det kun standardfraser... Vi har byttet bank og levert inn kortene- det gjorde godt! Takk for oss- vi kommer ikke tilbake!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Fra norges beste til absolutt aller verste nettbank!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Er sånn at man lurer på om YaBanks nye eiere har en plan om å kvitte seg med sine nettbankkunder... Ny nettbank har ført til null oversikt, elendig funksjonalitet og MAAAASSE bortkasta tid på selv de enkleste oppgaver. Lang ventetid på support, trolig pga. massiv pågang av sjokkerte/resignerte brukere. Har lovet bot og bedring i snart et halvt år nå, INGENTING har skjedd. I tillegg gis det null informasjon underveis. SKY DENNE BANKEN SOM PESTEN!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig etter overgang til Resurs Bank sin it-plattform. Burde vært test ut før bytte av it-plattformen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hvordan i all verden kan dere lansere en nettbank som ikke fungerer? Og etter flere måneder med de samme feilmeldinger fortsetter elendigheten helt uten spor av bedringer! At ingen griper inn og sørger for at dere mister konsesjonen til å drive bank er en gåte. Dere mishandler jo kundene!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Totalforandret"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vært strålende fornøyd i rundt 10 år. Så begynte de virkelig å rote det til for seg for noen måneder siden. Nå er jeg bare helt matt. Nå virker det hele useriøst, som om de ikke vet hva de driver med. Fascinerende å se hvor fort de har klart å ødelegge omdømmet sitt. Rasende Facebookinnlegg, mye dårlige omtaler her. De er klar over ulike feil, men opplyser ikke om dem før man som kunde selv klager på en mangel. Som da jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke fikk en utbetaling jeg skulle ha. Da jeg til slutt skjønte at det ikke var avsenders feil, så ringte jeg kundeservice. Der kunne de fortelle at de var fullt klar over feilen, og jobbet intenst med å rette den. Jeg vet ikke om den er rettet. Det kom aldri noe mer informasjon. Jeg fikk avsender til å bruke en annen bankkonto. Nå er det permanent beskjed med at de har lang responstid på kundeservice, og også en stadig tilbakevendende pop-up-linje om hvordan man som kunde selv endrer på betalingsoppsett (dette må nå alle vite, fordi de har klart å endre maks beløpsgrense til 0 for de fleste av kundene sine). Tenkte først at SÅ elendig kan de da umulig velge å forbli. Så mange åpenbare feil og mangler bør det være enkelt å rette opp i. Har derfor fortsatt konto i banken. Men måneder har gått uten bedring, så nå er det slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fra bra nettbankløsning (Eika sin) til tidenes verste etter å ha blitt oppkjøpt av Resurs bank"
13 syns denne omtalen er nyttig

Fra å ha en tillitsvekkende og god nettbank-løsning (Eika sin løsning som mange sparebanker benytter) går Ya Bank etter å ha blitt oppkjøpt av Resurs Bank, over til noe som virker som en ikke-uttestet prototyp av en elendig nettbank løsning. Dette skjer ved årsskiftet 2018/2019. Følgende skjedde da: -Arkiverte bank-meldinger fra mange år tilbake forsvant fra nettbankløsningen, for aldri mer å komme tilbake dit -Det samme skjedde med mottager-registeret -Navngivning av ulike konti, samt angivelse av hovedkonto er ikke lenger mulig -Løpende saldo ved kontobevegelser vises ikke lenger -Transaksjonsinformasjon vises ikke lenger ved Bank-ID signering, bortsett fra beløp -Oppretter du autogiro-avtaler kan det ta opptil et par måneder(!) før de fungerer -Dersom en autogiro-avtale ikke betales, grunnet for lite på konto, har du ingen mulighet til å endre betalingsdato(!) En bank som tidligere var attraktiv grunnet høy innskuddsrente og ok nettbankløsning, er ikke lenger verdi et kundeforhold!

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Tungvint"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig tungvint at det ikke finnes en app og at eneste alternativ da er vanlig bankid innlogging i nettleser. Anbefaler ingen å bytte bank før de har dette på plass. Plusset til yaBank er bank axept og visa i samme kort.

Kundetilfredshet
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Skandale!"
14 syns denne omtalen er nyttig

I går var jeg dessverre igjen nødt til å logge meg inn i YAs oppgraderte nettbank. Dessverre, fordi erfaringene med den nye nettbanken blir bare stadig mer frustrerende. Fra å ha vært en fornøyd kunde, er jeg på grunn av erfaringene med den nye nettbanken nå fullstendig oppgitt. Etter at jeg i går måtte gjennom en lang utholdenhetsprøve bare for å komme inn i banken, der det gjentatte ganger kom opp en rød boks med melding om at det var oppstått en feil slik at de etterspurte data ikke var tilgjengelig, toppet det hele seg fullstendig da jeg skulle betale en større regning som forfaller om et par dager.. På betalingssiden er det et felt som heter «KID eller melding». Siden det dreier seg om en faktura uten KID-nummer, skrev jeg inn den nødvendige melding om hva betalingen gjaldt der. Og hva svarer banken? Jo, for sikkerhets skyld med rødt:«KID er ugyldig». Også jeg skjønner faktisk at meldingen min ikke er et gyldig KID-nummer! Men så lenge jeg ikke har et slikt for dette betalingsoppdraget, lar altså fakturaen seg ikke betale. Et siste forsøk med tomt «KID eller melding»-felt ga samme resultat: «KID er ugyldig»! Og for å gjøre det krystallklart: At banken nå heller ikke lar meg betale regninger uten KID er bare en liten flik av det problemkomplekset jeg er havnet i. Noen andre eksempler fra problembuketten: Det er nå mye over en måned siden nettbanken ble oppgradert. Forut for dette fikk jeg melding om at YA kuttet ut BankID for kundene, dette uten at man hadde tilbud om noen alternativ innloggingsmulighet. Det var åpenbart ikke YAs ansvar at jeg som gammel bankkunde ikke lenger hadde gyldig BankID og derfor ikke ville ha tilgang til mine egne midler i banken. Man overlot til meg å søke hjelp hos en annen bank for å få den nødvendige BanklD der. Uten en annen banks imøtekommenhet ville jeg altså havnet i en situasjon der jeg ikke lenger ville ha tilgang til innestående på egne YA-konti. Den måten YA fraskrev seg sitt soleklare ansvar her, forteller det meste. Nå har jeg imidlertid BankID, men det hjelper jo lite når man skal betale fakturaer uten KID-nummer. Ved problem med betalinger foreslår YA å bytte nettleser eller å prøve nettbrett. Jeg har gjort alt dette, med samme negative resultat. Omtrent samtidig med at de gamle BankID-ene ble ugyldige, mottok jeg melding om at nettbanken skulle oppgraderes. Meldingen var sendt 4. februar med varsel om at nettbanken ville bli utilgjengelig i fire dager allerede fra 8. februar. Jeg ville jo trodd at med et så kort varsel ville det være en selvfølge at alt som var lagret i banken i tilknytning til min brukskonto også ville være tilgjengelig etter oppgraderingen. I meldingen het det imidlertid at alle mottakere lagret i den gamle nettbanken måtte legges inn på nytt. Selv hadde jeg ikke mulighet for å få gjort dette før stengingen. I dag ser jeg konsekvensene av dette, i form av at på kontoutskriftene står nå et stort antall innbetalinger bare oppført med mottakers kontonummer, ikke navn. Nå må jeg altså lete med lys og lykte for å finne hvem de aktuelle mottakerne er! I meldingen av 4. februar fikk jeg heller ingen informasjon om at arkivet ville bli borte. Dette etterlyste jeg allerede 14. februar, forgjeves. Om det forholder seg slik at arkivet, med bl.a. uunnværlige e-fakturagrunnlag og fakturagrunnlag for avtalegiroer, bare ganske enkelt ville bli borte ved oppgraderingen, er det helt meningsløst at YA-bank ikke informerte om dette. Jeg ser ikke noe i oppdatert «Status på endringer i nettbank» som tyder på at arkivet vil bli lagt inn igjen og stiller spørsmålstegn ved hvorvidt YA-bank hadde anledning til å fjerne dette. Tidligere kontoutskrifter er heller ikke lenger å finne. Dette er altså en del av problembuketten. I dag har jeg gjort nok et forsøk på å betale regningen min, helt til fånyttes. Klage er sendt, men banken har ikke latt høre fra seg! Det er dessverre ikke mulig å gi mindre enn én stjerne i vurderingene! Oppgraderingen er en skandale, verken mer eller mindre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Elendig bank. Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd kunde i mange år, men banken den er i dag er ikke annet enn ELENDIG. Blant annet pga: - Fjernet BankID for alle kunder på kort varsel. Jeg mistet tilgang til egen lønnskonto som følge av dette. - Utenlandsbetaling fjernet. - Ubrukelig nettbank både på desktop og mobil. F.eks. ikke mulig å legge inn meldinger i betalinger. - Elendig kommunikasjon og holdning ovenfor kunder siden de fikk nye eiere og alt gikk ad undas. I tillegg har de like kølsvarte sjeler som alle andre banker som tjener grovt med penger på å markedsføre svindyre forbrukslån til samfunnets svakeste. Karma vil en dag ta eierne i denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Avslutter herved mitt kundeforhold - har vært en bra bank i over 10 år... nå er det krise!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Dette har vært en fantastisk bank i mange år for min del. Jeg har hatt alle mine transaksjoner her, betalt regninger og hatt kredittkort. Den tid er forbi. jeg sletter herved mitt kort - og tar ut alle mine penger fra denne banken. Forferdelig bank!

Hanninall T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Fra utmerket til elendig bank på få måneder"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har vært yA bank kunde i rundt 10 år og det har gått brillefint helt til i år. Nå er det snart takk for meg. Først fjernet de utenlandsbetaling uten det har så stor betydning for meg. Men BankID: Herre jemini hvilken seriøs bank er det som ikke tilbyr BankID??? Også nå er det funksjonen til nettbanken. Nå ender det med dobbeltbetaling når du endrer kontonummer for betaling på eFakturaer... kundeservice ser ikke ut til å bry seg med dette, og regner saken som avsluttet iflg e-post til meg...

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp gjennom telefon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få kontakt på telefon. Kommer ikke inn på mine kontoer, pga. vi har ikke brikke som virker.

Lånekalkulator for yA Bank forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 215 kr
14,6%
Eff. rente
192 926 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
13%
Nom. rente
900 kr
Etabl. gebyr
30 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR