Meny

yA Bank omtaler og erfaringer

Skriv omtale
Søk nå
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Middels
24
av 26 innen
forbrukslånsbank
16%
anbefaler
yA Bank
Filtrer omtaler
4
1
0
6
14
Sorter omtaler etter
Viser av 25 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kundeservice = 0"

Opplever store vanskeligheter med å få kontakt med de. Har betalt inn mer enn skyldig og fortsatt krever de mer, ja jeg forstår det er renter og pluss pluss pluss. Men hos de står det at det er innbetalt mindre enn det faktisk er gjort. Det er dette jeg vil ha visshet om, hvorfor beløpet vises mindre. Fikk også nå når alt er/skal være innbetalt tilbud om betalingsfri? måned med ett gebyr på 300,- Er dere seriøse??? Nei, dette er ett VG innslag verdi spør du meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Fra fornøyd kunde til misfornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var fornøyd i mange år, men så kom meldingen om at BankID avsluttes. Etter at jeg ordnet BankID fra DNB, håpet jeg at det skulle ikke bli noe mer tull. Så kom meldingen at nettbanken blir ny og alle mottakere som man har lagt inn gjennom årene ikke blir overført til den nye nettbanken. Irritert på NYTT ! Så kom den nye nettbanken. Alle kontoene har samme navn og finner ingen måte å legge inn navn som felleskonto, sparekonto etc. Hvor er den nyttige økonomiske oversikten om summen av forfall og beløp på konto som gir et svar om det er nok penger på kontoen for å dekke alle regninger ? Gamle nettbanken fungerte iallefall fint. Hvorfor bytte til en ny nettbank som mangler funksjonalitet? Yabank app er også blitt borte Gir dem noen uker for å rydde opp, men vurderer sterkt et bytte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

For det første besvares ikke henvendelser til kundesenteret, hverken på telefon eller via E-post. Det er utmattende å prøve. For det andre har banken ikke lenger Bank-ID. Den sluttet med det 6/2-19, så nå er du avhengig av å ha et kundeforhold til en annen bank med Bank-ID for å betjene dine konti i yA-bank. Det er jo helt forkastelig. For det tredje kan du ikke lenger overføre penger til utlandet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"BankID"
1 syns denne omtalen er nyttig

Yabank har sagt opp avtale om BankID for alle sine kunder fra 6/2-19. Det betyr at alle BankID tjenester er ubrukelige. Det verste er at jeg aldri fikk melding om dette. Det er mulig de sendte et fysisk brev i januar (en annen kunde sier det), men da var jeg for lengst reist til SØ Asia. Beskjeden er IKKE sendt på mail!! Nå får jeg ikke kjøpt flybillett hjem eller benyttet andre BankID tjenester.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fra yA-bank til Nei-bank? Ja, men Resurs Bank for noen"
9 syns denne omtalen er nyttig

For en tid siden skrev jeg en meget god omtale, fem stjerner og med tittel "Topp bank". Jeg mente hvert ord som står der. Jeg må dessverre korrigere dette. Hvorfor? I brev fra banken datert 9.1. d.å. får jeg beskjed om at min BankID ikke lenger vil fungere fra 6.2. samt at hvis jeg ikke har BankID fra en annen bank, må jeg skaffe meg det. Min ev. nye BankID fra en annen bank kan jeg selvsagt da benytte for å betjene mine kontoer hos yA Bank, får jeg videre beskjed om. Med andre ord må jeg opprette et kundeforhold til en annen bank for å komme inn på min nettbank hos yA Bank (sic.). Vel, andre banker krever en aktiv brukskonto for å utstede BankID. Ja, hvorfor skal de påta seg denne kostnaden uten videre? Hvordan forklarer så yA Bank at det ikke lenger gir oss kunder BankID? De skriver at bankens avtale med Eika dessverre opphører fra 6.2.19 - og derfor kan banken ikke utstede BankID! Det er ingen forklaring. Eika har vel ikke sagt opp sin avtale med yA Bank? Det er vel yA Bank som nå har valgt ikke å være en alliansebank med Eika? Men hva slags bank er det som ikke gir BankID til sine kunder? Hva er den egentlige forklaringen? Det koster jo litt å ha avtale med Eika, men ikke all verden - og alle banker bør koste på seg denne servicen til sine kunder (egentlig være forpliktet); det kan ikke være rett og rimelig å overlate denne kostnaden til andre banker. yA Bank er en meget lønnsom bank for sine eiere, jf. at Sveaas tjente 400 millioner på yA Bank i 2015 ("Drømmeavkastning", skrev Dagens Næringsliv (DA) 16.7.15). I 2015 ble yA Bank et datterselskap av Resurs Bank. Jeg fikk beskjed om at det ikke skulle medføre endringer for meg som kunde. 30.11.18 ble yA Bank til Resurs Bank (fusjon) - og virksomheten drives av Resurs Bank også i Norge. Jeg fikk da bl.a. beskjed om at nettbanken vil fungere akkurat på samme måte som før. Det kan hende den gjør - hvis jeg hadde kommet inn på den; jf. at jeg fra 6.2.19 er jeg uten BankID. Jeg har henvendt meg til kundeservice og de sier at jeg ikke trenger skifte bank, kun skaffe meg BankID fra en annen bank! "God dag mann økseskaft", sier jeg. Men hva skal stakkars ansatte på kundeservice si?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Kanskje Norges dårligste bank?"
7 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kunde service. Prøver å nå dem på tlf., nytter ikke. Skriver inn. Får ikke svar. Må skaffe ny ID Brikke fra annen Bank. Jeg har nå besluttet å bytte Bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Til veis ende med Yabank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter at resurs bank kjøpte opp banken, er alt som var bra før blitt dårligere og dårligere, rock bottom er nådd etter at de stopper elementære banktjenester som utenlandsbetaling og bank id, dette kaller jeg å dytte kundene foran seg. Begriper ikke hvorfor de gjør det, direkte selvskading. Etter en time i telefonkø kom jeg gjennom og spurte forsiktig hvorfor? svaret var at det skal bytte banksystem, jeg spurte hva slags banksystem? Men det kunne kundeservice ikke svare på. Bytte prosessen er igang..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Dårlig tilbud og kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Resursbank overtok, har Yabank krympet sitt tilbud vesentlig: Tilbyr ikke utenlandsbetaling. Tilbyr ikke BankID (!). Kontaktskjema for kredittkort fungerer ikke, man må sende mail. Der får hver henvendelse et nytt saksnummer så det blir vanskelig å samle saksgangen. Mine mailer besvares først etter flere purringer over 5-10 dager, og det skjer ikke noe i saken som banken erkjenner er deres feil, men som de ikke har løst etter over 3 måneder. Har dessverre ikke noe vesentlig positivt som veier opp for ulempene.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke mulig å betale til utlandet fra 2019"
2 syns denne omtalen er nyttig

Betaling til utlandet er opphørt fra 2019, og kundeservice trenger flere dager for å svare på dette. Å komme i kontakt med kundeservice over telefon er håpløst. - og dersom en er så uheldig å måtte sperre kort så er det samme telefonnummer....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Utdatert, tungvindt og elending kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har et kredittkort hos Ya Bank og har i tillegg også tatt ut en forbrukslån hos de for refinansiering. Valgte de pga lavest rentetilbud på en sammeligningsportal for lån, men hadde jeg vist hvor dårlig opplevelse de tilbyr hadde jeg heller betalt mer renter hos en annen mer seriøs aktør. Elendig grensesnitt på nettbank og app. Utdatert, tungvindt og mangler funksjoner så enkle som å hente ut gamle fakturaer. Du får kun minimumsbeløp opp i nettbanken. Det tror jeg faktisk ikke er lov engang etter nye regler fra finanstilsynet. Refinansieringslån er veldig tungvindt, fremfor å overføre penger til deg for at du da kan nedbetale gjeld med første efaktura vil de ha kid og beløp på hver kreditt som skal refinansieres. Utrolig kjipt, dette skaper masse tull ettersom det tar masse tid å få restbeløp fra alle aktører og da blir nedbetaling feil og du får en ny faktura fra kredittene du har refinansiert på uberegnet renter. Kundeservice er veldig vanskelig å få nådd. Jeg har ventet over 45 minutter i kø på telefon før jeg ga opp. Sender du mail gjennom kontaktform er det heller ikke noe bedre, det tar mange dager før de svarer, om de i det heletatt svarer. Har noen ganger sendt inn henvendelser som har blitt ignorert. De sier alltid at de beklager lang ventetid "pga mye pågang", både på epost og telefon. Det er nå vært "mye pågang" i alle timer i døgnet over flere måneder. Uansett, alt i alt er Ya Bank en av verste bank jeg har vært bort i. Kommer til å kvitte meg med lånet hos de ila noen få dager, nå har jeg hatt nok!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fungerte helt greit en stund, men nå er det umulig å betale noe som helst på nettbank. Hver gang jeg godkjenner med BankID eller BankID på mobil går det rett tilbake til godkjenningssiden. Har nå godkjent samme betaling 10 ganger uten at det er betalt. Dette har pågått i flere uker.

Johan A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Stengte min bank-id"
1 syns denne omtalen er nyttig

Yabank stengte min bank-id som jeg har i en annen bank. Kundeservice hos yabank var heller ikke så interessert i å hjelpe med å få åpnet denne igjen. Måtte kontakte banken hvor bank-id er og be dem om å fikse det for meg. DNB sa at yabank har steng bank-id'en min og det er en merknad om at jeg må vise passet mitt før jeg får åpnet denne igjen.. Var innom DNB og viste passet mitt og da ble den åpnet. Yabank har heller ikke god rente. 0,4%.. Holder på å åpne konto en bank som har 1,5% rente på brukskonto... Gidder ikke å tulle med useriøse banker mere..

Kundetilfredshet
Responstid
Har byttet selskap
"Desidert beste bank på det med små skrift."
2 syns denne omtalen er nyttig

Rask og ok på rente. Utrolig gode på små skrift. De tilbyr forsikring, noe som er smart, spesielt for Ya bank da forsikringen i sin helhet legges til lånet ditt før du får det utbetalt. Deres nettbank er ikke annet enn tragisk, elendig info og utrolig uoversiktlig. Om du velger forsikring finnes det over hode ingen info om hvor mye du i utgangspunktet har lånt !!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Meget godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betaler man sine lån fungerer banken helt topp. Kundeservicen har også vært god de årene jeg har hatt med banken å gjøre. Rentene får man opplyst om før lån underskrives så det er lite å mase om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Bra bank med lave gebyrer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min omtale gjelder kun vanlige banktjenester. Har ingen erfaring med forbrukslån.
Veldig fornøyd med yA Bank. De har blant markedets høyeste renter både på brukskonto og sparekonto og tilnærmet 0 gebyrer ved bruk av nettbank.Ikke gratis å anskaffe seg bankid-brikke fra denne banken.
Banken har dessuten flere bra kredittkort med gode valgfrie månedsrabatter. Et av kortene har bankaxept og "virker" da overalt, også på legekontorer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"De verste bank som finnes"

Anbefale ikkje. Det verste banken som finnes. Søkte forbrukslån og venter på svar dritt lenge. Umuligt å få kontakt med kundeservice og hvis etter flere dager klarte eg det så fikk ikkje noe svar heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG bank. STYR UNNA!"

Kundeservice er ikke et begrep som eksisterer i denne banken.
0 hjelp å få.
På grensen til svindel!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er en bank som driver så nær grensen til svindel som mulig.
Jeg lånte et større pengebeløp i en kort periode, med tanke om å tilbakebetale så fort jeg fikk ny takst på boligen.
Når jeg hadde betalt punktllig i 6 mnd og det sto avdrag på 2500kr hver måned så skylte jeg 12000kr mer en jeg lånte da jeg skulle betale inn???
Grunnen var at jeg etter at jeg fikk lånet utbetalt fikk en tlf med tilbud om forsikring på lånet til kun 350kr pr mnd, dette svarte jeg ja til da det virket fornuftig.
Det dem ikke sa var at dem la denne premien oppå lånet i en sum noe som resulterte i mye mere renteutgifter og større lån.
Dem kom heller ikke med saldo på hvor mye lån jeg fikk utbetalt eller hvor mye som gjensto hver mnd.
Dette er en av de verste bankene jeg har hvert borti og finnes ikke seriøs.
HOLD DERE VEKK.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Svært godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rask og god kundebehandling. Dette er et trygt valg. Jeg hadde valgt en forsikring på lånet da jeg trodde det var obligatorisk. Kontaktet yaBank og ønsket å fjerne denne. De ordnet opp i dette i løpet av en dag

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice
Elendig og tungdrevet Nettbank
Får ikke hjelp i krisesituasjoner når deres nettbank er nede
Bytter Bank.

Ole J. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Skifter eier og lar kunden bære omkostninger."
3 syns denne omtalen er nyttig

Overlater til kunden å betale for ny ID-brikke og gir for kort frist til bytte.

Viggo B. F. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Laaaang ventetid, uten mulighet for at banken ringer meg opp igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Grei og enkel bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig og grei bank. Aldri hatt problemer. Stort sett funker både app og kort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Lite kundevennlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bra rente. Elendig kundeservice. Gir ikke tilbakemelding på innsendte dokumenter og prosesser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Positivt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Intet å bemerke, jeg betaler ned lånet og er fornøyd med det! ☺️👍

Lånekalkulator for yA Bank forbrukslån
Detaljer
Søk nå
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 215 kr
14,6%
Eff. rente
192 926 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
13%
Nom. rente
900 kr
Etabl. gebyr
30 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR