Meny

yA Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
25
av 26 innen
forbrukslånsbank
11%
anbefaler
yA Bank
Filtrer omtaler
4
1
0
7
32
Sorter omtaler etter
Viser av 44 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Helt elendig etter overgang til Resurs Bank sin it-plattform. Burde vært test ut før bytte av it-plattformen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvordan i all verden kan dere lansere en nettbank som ikke fungerer? Og etter flere måneder med de samme feilmeldinger fortsetter elendigheten helt uten spor av bedringer! At ingen griper inn og sørger for at dere mister konsesjonen til å drive bank er en gåte. Dere mishandler jo kundene!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Totalforandret"

Vært strålende fornøyd i rundt 10 år. Så begynte de virkelig å rote det til for seg for noen måneder siden. Nå er jeg bare helt matt. Nå virker det hele useriøst, som om de ikke vet hva de driver med. Fascinerende å se hvor fort de har klart å ødelegge omdømmet sitt. Rasende Facebookinnlegg, mye dårlige omtaler her. De er klar over ulike feil, men opplyser ikke om dem før man som kunde selv klager på en mangel. Som da jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke fikk en utbetaling jeg skulle ha. Da jeg til slutt skjønte at det ikke var avsenders feil, så ringte jeg kundeservice. Der kunne de fortelle at de var fullt klar over feilen, og jobbet intenst med å rette den. Jeg vet ikke om den er rettet. Det kom aldri noe mer informasjon. Jeg fikk avsender til å bruke en annen bankkonto. Nå er det permanent beskjed med at de har lang responstid på kundeservice, og også en stadig tilbakevendende pop-up-linje om hvordan man som kunde selv endrer på betalingsoppsett (dette må nå alle vite, fordi de har klart å endre maks beløpsgrense til 0 for de fleste av kundene sine). Tenkte først at SÅ elendig kan de da umulig velge å forbli. Så mange åpenbare feil og mangler bør det være enkelt å rette opp i. Har derfor fortsatt konto i banken. Men måneder har gått uten bedring, så nå er det slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fra bra nettbankløsning (Eika sin) til tidenes verste etter å ha blitt oppkjøpt av Resurs bank"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fra å ha en tillitsvekkende og god nettbank-løsning (Eika sin løsning som mange sparebanker benytter) går Ya Bank etter å ha blitt oppkjøpt av Resurs Bank, over til noe som virker som en ikke-uttestet prototyp av en elendig nettbank løsning. Dette skjer ved årsskiftet 2018/2019. Følgende skjedde da: -Arkiverte bank-meldinger fra mange år tilbake forsvant fra nettbankløsningen, for aldri mer å komme tilbake dit -Det samme skjedde med mottager-registeret -Navngivning av ulike konti, samt angivelse av hovedkonto er ikke lenger mulig -Løpende saldo ved kontobevegelser vises ikke lenger -Transaksjonsinformasjon vises ikke lenger ved Bank-ID signering, bortsett fra beløp -Oppretter du autogiro-avtaler kan det ta opptil et par måneder(!) før de fungerer -Dersom en autogiro-avtale ikke betales, grunnet for lite på konto, har du ingen mulighet til å endre betalingsdato(!) En bank som tidligere var attraktiv grunnet høy innskuddsrente og ok nettbankløsning, er ikke lenger verdi et kundeforhold!

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Tungvint"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig tungvint at det ikke finnes en app og at eneste alternativ da er vanlig bankid innlogging i nettleser. Anbefaler ingen å bytte bank før de har dette på plass. Plusset til yaBank er bank axept og visa i samme kort.

Kundetilfredshet
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Skandale!"
9 syns denne omtalen er nyttig

I går var jeg dessverre igjen nødt til å logge meg inn i YAs oppgraderte nettbank. Dessverre, fordi erfaringene med den nye nettbanken blir bare stadig mer frustrerende. Fra å ha vært en fornøyd kunde, er jeg på grunn av erfaringene med den nye nettbanken nå fullstendig oppgitt. Etter at jeg i går måtte gjennom en lang utholdenhetsprøve bare for å komme inn i banken, der det gjentatte ganger kom opp en rød boks med melding om at det var oppstått en feil slik at de etterspurte data ikke var tilgjengelig, toppet det hele seg fullstendig da jeg skulle betale en større regning som forfaller om et par dager.. På betalingssiden er det et felt som heter «KID eller melding». Siden det dreier seg om en faktura uten KID-nummer, skrev jeg inn den nødvendige melding om hva betalingen gjaldt der. Og hva svarer banken? Jo, for sikkerhets skyld med rødt:«KID er ugyldig». Også jeg skjønner faktisk at meldingen min ikke er et gyldig KID-nummer! Men så lenge jeg ikke har et slikt for dette betalingsoppdraget, lar altså fakturaen seg ikke betale. Et siste forsøk med tomt «KID eller melding»-felt ga samme resultat: «KID er ugyldig»! Og for å gjøre det krystallklart: At banken nå heller ikke lar meg betale regninger uten KID er bare en liten flik av det problemkomplekset jeg er havnet i. Noen andre eksempler fra problembuketten: Det er nå mye over en måned siden nettbanken ble oppgradert. Forut for dette fikk jeg melding om at YA kuttet ut BankID for kundene, dette uten at man hadde tilbud om noen alternativ innloggingsmulighet. Det var åpenbart ikke YAs ansvar at jeg som gammel bankkunde ikke lenger hadde gyldig BankID og derfor ikke ville ha tilgang til mine egne midler i banken. Man overlot til meg å søke hjelp hos en annen bank for å få den nødvendige BanklD der. Uten en annen banks imøtekommenhet ville jeg altså havnet i en situasjon der jeg ikke lenger ville ha tilgang til innestående på egne YA-konti. Den måten YA fraskrev seg sitt soleklare ansvar her, forteller det meste. Nå har jeg imidlertid BankID, men det hjelper jo lite når man skal betale fakturaer uten KID-nummer. Ved problem med betalinger foreslår YA å bytte nettleser eller å prøve nettbrett. Jeg har gjort alt dette, med samme negative resultat. Omtrent samtidig med at de gamle BankID-ene ble ugyldige, mottok jeg melding om at nettbanken skulle oppgraderes. Meldingen var sendt 4. februar med varsel om at nettbanken ville bli utilgjengelig i fire dager allerede fra 8. februar. Jeg ville jo trodd at med et så kort varsel ville det være en selvfølge at alt som var lagret i banken i tilknytning til min brukskonto også ville være tilgjengelig etter oppgraderingen. I meldingen het det imidlertid at alle mottakere lagret i den gamle nettbanken måtte legges inn på nytt. Selv hadde jeg ikke mulighet for å få gjort dette før stengingen. I dag ser jeg konsekvensene av dette, i form av at på kontoutskriftene står nå et stort antall innbetalinger bare oppført med mottakers kontonummer, ikke navn. Nå må jeg altså lete med lys og lykte for å finne hvem de aktuelle mottakerne er! I meldingen av 4. februar fikk jeg heller ingen informasjon om at arkivet ville bli borte. Dette etterlyste jeg allerede 14. februar, forgjeves. Om det forholder seg slik at arkivet, med bl.a. uunnværlige e-fakturagrunnlag og fakturagrunnlag for avtalegiroer, bare ganske enkelt ville bli borte ved oppgraderingen, er det helt meningsløst at YA-bank ikke informerte om dette. Jeg ser ikke noe i oppdatert «Status på endringer i nettbank» som tyder på at arkivet vil bli lagt inn igjen og stiller spørsmålstegn ved hvorvidt YA-bank hadde anledning til å fjerne dette. Tidligere kontoutskrifter er heller ikke lenger å finne. Dette er altså en del av problembuketten. I dag har jeg gjort nok et forsøk på å betale regningen min, helt til fånyttes. Klage er sendt, men banken har ikke latt høre fra seg! Det er dessverre ikke mulig å gi mindre enn én stjerne i vurderingene! Oppgraderingen er en skandale, verken mer eller mindre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Elendig bank. Styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fornøyd kunde i mange år, men banken den er i dag er ikke annet enn ELENDIG. Blant annet pga: - Fjernet BankID for alle kunder på kort varsel. Jeg mistet tilgang til egen lønnskonto som følge av dette. - Utenlandsbetaling fjernet. - Ubrukelig nettbank både på desktop og mobil. F.eks. ikke mulig å legge inn meldinger i betalinger. - Elendig kommunikasjon og holdning ovenfor kunder siden de fikk nye eiere og alt gikk ad undas. I tillegg har de like kølsvarte sjeler som alle andre banker som tjener grovt med penger på å markedsføre svindyre forbrukslån til samfunnets svakeste. Karma vil en dag ta eierne i denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Avslutter herved mitt kundeforhold - har vært en bra bank i over 10 år... nå er det krise!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette har vært en fantastisk bank i mange år for min del. Jeg har hatt alle mine transaksjoner her, betalt regninger og hatt kredittkort. Den tid er forbi. jeg sletter herved mitt kort - og tar ut alle mine penger fra denne banken. Forferdelig bank!

Hanninall T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Fra utmerket til elendig bank på få måneder"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har vært yA bank kunde i rundt 10 år og det har gått brillefint helt til i år. Nå er det snart takk for meg. Først fjernet de utenlandsbetaling uten det har så stor betydning for meg. Men BankID: Herre jemini hvilken seriøs bank er det som ikke tilbyr BankID??? Også nå er det funksjonen til nettbanken. Nå ender det med dobbeltbetaling når du endrer kontonummer for betaling på eFakturaer... kundeservice ser ikke ut til å bry seg med dette, og regner saken som avsluttet iflg e-post til meg...

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp gjennom telefon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få kontakt på telefon. Kommer ikke inn på mine kontoer, pga. vi har ikke brikke som virker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skulle betale en faktura fra konto i Yabank. Får brukt bankID på mobil, men får beskjed om at "du har ingen aktive konti". Kommer ikke inn verken via nettside eller app. Yabank har utvilsomt funnet oppskriften på hvordan man skal bli kvitt kundene..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig klønete omlegging"
5 syns denne omtalen er nyttig

Appen er borte, BankID er borte, kommer ikke en gang inn i nettbanken nå, men får feilmelding om at det ikke er noen aktive konti. Når man ikke får betalt regningene og gjort de mest grunnleggende ting i banken sin er det vel på plass med én stjerne? Håper de retter dette opp, de mister i alle fall meg som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Helt forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig kundeservice. Dere får aldrriiii svar på deres henvendelser. Hold dere unna! Uansett om dere har spørsmål om tjenestene, søker jobb hos de eller er allerede kunde så får dere ALDRI et svar!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Fra bra til dårlig i fire enkle steg"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har brukt Ya-bank i snart 10 år til både sparing, lønnskonto og Visa debet kort. Fusjoneringen med Ressurs bank og bytte fra Visa til MasterCard i fjor markerte begynnelse på slutten, selv om RessursBank forsikret oss kunder om at vi ikke vil merke noen endringer etter fusjoneringen. Så tok de bort BankId, men jeg fikk utstedt nytt id i Sbanken, der jeg hadde et konto fra gammelt av. For mange år siden byttet jeg nemlig fra Skandia Banken, når Ya kunne tilby høyere rente og bilde på Visa-kortet. Deretter tok Ya Bank bort muligheten for utenlandsbetaling, og dette medførte at jeg måtte flytte enda mer i retning av Sbanken for å få denne tjenesten. Og til slutt kom den siste endringen som brakk ryggen til kamelen - omlegging av nettbanken og fjerning av appen. Grensesnittet i banken ble fullstendig uoversiktlig, med menyen for de aller mest brukte funksjonene flyttet til bunnen av siden. Fargelegging av kredit og debet linjer forsvant, mens fontstørrelsen for sifrene ble gigantisk. Betalinger til forfall ble gjemt bort. Endring av kontonavn kan gjøres via ett obskurt menyvalg. Totaloversikten med saldo etter at betalingene er gjennomført ble borte. Kun transaksjoner for 1 år tilbake i tid er bevart! Det siste er kritisk. Jeg brukte appen mye, men nå må alt gjøres via en nettleser på telefonen, og for å logge på må man bruke BankId - ingen TouchId autentisering på iOS lenger! Signert netpost i banken er borte - for å kontakte de må man skrive i et åpent kontaktskjema. Alt i alt, og med tanke på at jeg allikevel nå måtte gjøre enkelte ting i Sbanken, ble det ganske naturlig å ta det siste steget - avslutte MasterCard kortet, flytte avtalegiroene og flytte pengene. Sbanken har da også en bra app-løsning. Og for sparing, gir Easybank en høyere rente. Det virker som om Ya-Bank skalerte ned sitt kundeservice. Før tok det 1-2 minutter for å komme gjennom. Nå satt jeg i 15 minutter i telefonkø mens jeg skrev denne omtalen. Når jeg omsider kom gjennom, var kundeservice personalet raskt og behjelpelig. Ya Bank har tilsynelatende gjort alt for å få kundene til å flytte vekk fra seg. Er dette intensjonen? Har RessursBank tenkt på avskaffe sin konkurrent på sikt?

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Tester ny uferdig nettbank på kundene"
3 syns denne omtalen er nyttig

Denne versjonen burde aldri vært sett i produksjon! Utviklingsavdelingen kan ikke ha hørt om Beta-versjon med test på noen få kunder. "Vi jobber nå med feilretting og forbedring..." er greit ved mindre feil, men ikke nok for et så uferdig produkt. At ikke Kundeservice rekker å svarer på 12 dager forteller det meste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Fra fornøyd til misfornøyd kunde"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har brukt Ya bank som dagligbank i mange år. Enkelt, greit og oversiktlig. Etter at Resurs Bank tok over har ting forandret seg. Først byttet de alle kort fra Visa til Matercard, greit nok. Så måtte jeg legitimerer meg på postkontoret for å beholde min Bank ID (GDPR regler), greit nok. Noen uker etter at jeg hadde fornyet min Bank ID hos Ya Bank kom meldingen om at de ikke lenger tilbyr Bank ID til sine kunder, og at du må få dette igjennom annen bank. Jeg synes det er underlig at man må ha eller opprette et kundeforhold i annen bank for fortsatt å kunne ha normal tilgang til sine konti i Ya Bank (og var det ikke mulig å gi meg et hint når jeg allerede var i gang med å ordne med ny Bank ID)? Det siste er omleggingen av nettbanken. Den gamle fungerte fint. I den nye nettbanken har jeg mistet oversikt, forfall på betalinger og betalingshistorikk. Banken lå nede fredag 8. februar kl 14.00 til mandag 11. februar kl. 08.00 for implementere den nye løsningen. Det var på ingen måte lenge nok. For etter dette har de hele tiden rettet feil i nettbanken. Før omlegging av nettbanken ga de beskjed om at lagrede betalingsmottagere ville forsvinne, og rådet kundene til å skrive ned mottagere, for så å legge de inn igjen i den nye nettbanken. Klønete. I samme åndedrag som de bytter nettbank til, i mine øyne en dårligere versjon enn den forrige, så kutter de muligheten til mobilbank og app på telefonen. Mens jeg pakker snippesken og finner meg en ny dagligbank håper jeg fellesutgiftene, som forfaller i disse dager, blir betalt på vanlig måte. Jeg vet ikke, for jeg har ikke lenger oversikten. En ting er i alle fall sikkert, neste forfall blir i ny bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Fra super fornøyd til svært missfornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det startet med at vi måtte skaffe bankid fra annen bank, dette var greit. Men så byttet dem nettbank system og appen forsvant. Dette er noen av problemene: Jeg får feilmelding ved endring av forfallsdato (og dem sier det ikke er noe galt hos dem), itillegg har dem tatt vekk knappen som het "Betal nå". Kan ikke endre navn på høyrente konto. Kan ikke lenger gå tilbake i tid for å se hvor mye det var på konto. Alt er mer tungvindt uten nettbank appen, fordi man kan ikke lenger logge inn eller bekrefte endringer med fingeravtrykk og overføringer mellom kontoer er tungvindt uten Appen. Layouten på den nye siden deres er uoversiktlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Dårligste bank jeg har vært borti!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke lenger avtale med VISA og man får MASTERCARD istedet. Mange butikker tar ikke kortet deres lenger og jeg har ofte problemer med å få betalt. Har nå ventet i snart 14 dager på å få erstattet et ødelagt kort. Å være 14 dager uten betalingskort er lenge. Andre banker har sendt nytt kort i løpet av 2-3 dager. Å ringe dem er helt umulig. Tar 30 minutter å stå i kø og noen ganger bryter linja rett før man får svar. Og dette er telefonlinja hvor man skal sperre kort ved misbruk eller man har mistet kortet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kundeservice = 0"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever store vanskeligheter med å få kontakt med de. Har betalt inn mer enn skyldig og fortsatt krever de mer, ja jeg forstår det er renter og pluss pluss pluss. Men hos de står det at det er innbetalt mindre enn det faktisk er gjort. Det er dette jeg vil ha visshet om, hvorfor beløpet vises mindre. Fikk også nå når alt er/skal være innbetalt tilbud om betalingsfri? måned med ett gebyr på 300,- Er dere seriøse??? Nei, dette er ett VG innslag verdi spør du meg.

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Fra fornøyd kunde til misfornøyd kunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var fornøyd i mange år, men så kom meldingen om at BankID avsluttes. Etter at jeg ordnet BankID fra DNB, håpet jeg at det skulle ikke bli noe mer tull. Så kom meldingen at nettbanken blir ny og alle mottakere som man har lagt inn gjennom årene ikke blir overført til den nye nettbanken. Irritert på NYTT ! Så kom den nye nettbanken. Alle kontoene har samme navn og finner ingen måte å legge inn navn som felleskonto, sparekonto etc. Hvor er den nyttige økonomiske oversikten om summen av forfall og beløp på konto som gir et svar om det er nok penger på kontoen for å dekke alle regninger ? Gamle nettbanken fungerte iallefall fint. Hvorfor bytte til en ny nettbank som mangler funksjonalitet? Yabank app er også blitt borte Gir dem noen uker for å rydde opp, men vurderer sterkt et bytte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

For det første besvares ikke henvendelser til kundesenteret, hverken på telefon eller via E-post. Det er utmattende å prøve. For det andre har banken ikke lenger Bank-ID. Den sluttet med det 6/2-19, så nå er du avhengig av å ha et kundeforhold til en annen bank med Bank-ID for å betjene dine konti i yA-bank. Det er jo helt forkastelig. For det tredje kan du ikke lenger overføre penger til utlandet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"BankID"
3 syns denne omtalen er nyttig

Yabank har sagt opp avtale om BankID for alle sine kunder fra 6/2-19. Det betyr at alle BankID tjenester er ubrukelige. Det verste er at jeg aldri fikk melding om dette. Det er mulig de sendte et fysisk brev i januar (en annen kunde sier det), men da var jeg for lengst reist til SØ Asia. Beskjeden er IKKE sendt på mail!! Nå får jeg ikke kjøpt flybillett hjem eller benyttet andre BankID tjenester.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fra yA-bank til Nei-bank? Ja, men Resurs Bank for noen"
14 syns denne omtalen er nyttig

For en tid siden skrev jeg en meget god omtale, fem stjerner og med tittel "Topp bank". Jeg mente hvert ord som står der. Jeg må dessverre korrigere dette. Hvorfor? I brev fra banken datert 9.1. d.å. får jeg beskjed om at min BankID ikke lenger vil fungere fra 6.2. samt at hvis jeg ikke har BankID fra en annen bank, må jeg skaffe meg det. Min ev. nye BankID fra en annen bank kan jeg selvsagt da benytte for å betjene mine kontoer hos yA Bank, får jeg videre beskjed om. Med andre ord må jeg opprette et kundeforhold til en annen bank for å komme inn på min nettbank hos yA Bank (sic.). Vel, andre banker krever en aktiv brukskonto for å utstede BankID. Ja, hvorfor skal de påta seg denne kostnaden uten videre? Hvordan forklarer så yA Bank at det ikke lenger gir oss kunder BankID? De skriver at bankens avtale med Eika dessverre opphører fra 6.2.19 - og derfor kan banken ikke utstede BankID! Det er ingen forklaring. Eika har vel ikke sagt opp sin avtale med yA Bank? Det er vel yA Bank som nå har valgt ikke å være en alliansebank med Eika? Men hva slags bank er det som ikke gir BankID til sine kunder? Hva er den egentlige forklaringen? Det koster jo litt å ha avtale med Eika, men ikke all verden - og alle banker bør koste på seg denne servicen til sine kunder (egentlig være forpliktet); det kan ikke være rett og rimelig å overlate denne kostnaden til andre banker. yA Bank er en meget lønnsom bank for sine eiere, jf. at Sveaas tjente 400 millioner på yA Bank i 2015 ("Drømmeavkastning", skrev Dagens Næringsliv (DA) 16.7.15). I 2015 ble yA Bank et datterselskap av Resurs Bank. Jeg fikk beskjed om at det ikke skulle medføre endringer for meg som kunde. 30.11.18 ble yA Bank til Resurs Bank (fusjon) - og virksomheten drives av Resurs Bank også i Norge. Jeg fikk da bl.a. beskjed om at nettbanken vil fungere akkurat på samme måte som før. Det kan hende den gjør - hvis jeg hadde kommet inn på den; jf. at jeg fra 6.2.19 er jeg uten BankID. Jeg har henvendt meg til kundeservice og de sier at jeg ikke trenger skifte bank, kun skaffe meg BankID fra en annen bank! "God dag mann økseskaft", sier jeg. Men hva skal stakkars ansatte på kundeservice si?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Kanskje Norges dårligste bank?"
9 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kunde service. Prøver å nå dem på tlf., nytter ikke. Skriver inn. Får ikke svar. Må skaffe ny ID Brikke fra annen Bank. Jeg har nå besluttet å bytte Bank.

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Til veis ende med Yabank"
9 syns denne omtalen er nyttig

Etter at resurs bank kjøpte opp banken, er alt som var bra før blitt dårligere og dårligere, rock bottom er nådd etter at de stopper elementære banktjenester som utenlandsbetaling og bank id, dette kaller jeg å dytte kundene foran seg. Begriper ikke hvorfor de gjør det, direkte selvskading. Etter en time i telefonkø kom jeg gjennom og spurte forsiktig hvorfor? svaret var at det skal bytte banksystem, jeg spurte hva slags banksystem? Men det kunne kundeservice ikke svare på. Bytte prosessen er igang..

Lånekalkulator for yA Bank forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 215 kr
14,6%
Eff. rente
192 926 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
13%
Nom. rente
900 kr
Etabl. gebyr
30 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR