Meny

yA Bank omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
26
av 26 innen
forbrukslånsbank
7%
anbefaler
yA Bank
Filtrer omtaler
4
1
0
10
54
Sorter omtaler etter
Viser av 69 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med yA Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ufattelig dårlig nettbank"

Da de skiftet eiere for ca 1 år siden fikk de ny nettbank. Den er så dårlig at det er helt utrolig. Det går bl.a ikke an å se e-faktura i nettbanken. Da jeg kontaktet Ya bank sa de at jeg måtte logge inn på en annen nettbank for å se e-faktura. De har enda ikke fikset opp i feilen. Det finnes 5-10 andre graverende mangler som de heller ikke har fikset opp i etter ca 1 år. Tydelig at de har en strategi om å skremme vekk kunder. Kanskje det er som en styrt avvikling eller at de ønsker å fokusere på utlån?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Elendig"

Som mange påpeker: etter at Resurs Bank overtok virker det som om alle tjenester og all kundeservice er borte. Noen prøver å hjelpe deg, men det er dessverre unntaket. Stay away!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Dårligste bank jeg noensinne har hatt"

Har vært kunde i over 10 år, men etter at Resurs Bank overtok Yabank, har den forandret karakter totalt. De fjernet appen, tilbyr ikke lenger Bank ID og alt handler nå om å pushe dyre forbrukslån. Styr unna!

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tragedie"

Får ikke vite hvem jeg har mottatt betaling fra uten å kontakte kundeservice. Fikk beskjed både i mars og i juli at det jobbes med retting av dette samt mobilbanken (som plutselig forsvant etter elendig oppdatering), men fortsatt ikke noen forbedring i oktober.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Redusert til en mikrobank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er som mange påpeker her, det er snart ingen 'tjenester' igjen, og de aller fleste klarer seg ikke med en slik bank. Det eneste som er bra med banken er innskuddsrenten på den vanlige sparekontoen der man (enda) har frie uttak. Men det er flere banker med bedre renter. Banken utspiller snart sin egen rolle, og uten app så får de ikke yngre kunder. Er man fornøyd med MC og ikke sender penger til utlandet gjør den nytta si, men kundeservicen er dårlig.

Raymond R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Søppelbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at de byttet nettbank har de skapt så mye trøbbel for meg, at jeg har mistet kontrollen. Betalinger blir bare borte, nettbanken kræsjer, all oversikt er blåst bort, kundeservice er latterlig dårlig. Søppel. Rett og slett. Jeg har nå byttet bank, dessverre var jeg litt for tålmodig med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Finn en annen bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig nettbank løsning, ingen mobilapp. Umulige kontoutskrifter. Er ikke mulig å motta Vipps betalinger hvis ikke avsender bruker kort som betalings alternativ. Har ikke kodebrikken, så da må en uansett få dette i annen bank. Kan ikke motta betalinger fra utlandet. Altså bare tilbakeskritt i forhold til tidligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Var bra, men er nå helt håpløs"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var bra, men er nå helt håpløs. Det er så mange ting som har blitt dårlige at jeg får Ikke plass her til alt.

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Upålitelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

En tidligere god bank som dessverre har falt kraftig det siste året. Upålitelig og ofte problemer med innlogging. De har også fjernet appen og gjort det mer tungvint å logge seg inn på mobil... Bytt bank er min anbefaling!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Faste betalinger trekkes på feil konto - sum uten hva som er betalt på kontoversikten"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde i det lengste håpet at banken skulle rydde opp i disse problemene, men det bare fortsetter. Kontobelastninger en har hatt i årevis blir ikke automatisk betalt. Dette resulterer i purring fra firmaer. Kundeservice forsøker seg med at det ikke er dekning på konto - uten at dette undersøkes først når en henvender seg skriftlig. Dette er foreløpig ryddet opp i. Faste betalinger flytter seg mellom de konti jeg har - selv om jeg gang på gang har registrert på hvilke konti de skal belastes. De fleste beløp på kontooversikten er uten navn på hvem en har betalt beløpet til. Ikke mobilbank. Ingen ID-brikke. Det eneste jeg finner ved denne banken nå som er tilfredsstillende er renten på div. konti - og her finnes allerede flere konkurrenter. Mao her må en stor opprydding til for at jeg skal fortsette å bruke denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Efaktura ikke tilfredsstillende. Hvor er kundesentret!! De svarer jo aldri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ved betaling av efaktura får du ofte ikke utført utskrift av faktura detaljer. Du får heller ikke oppgitt navn på konto du har betalt efaktura til på kontoutskriften, bare kontonr. Umulig å få svar på kundesenter.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd etter fusjonering"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har benyttet yA bank i mange år grunnet god rente og oversiktlig nettbank. Var veldig fornøyd når mobilappen kom ut. Etter fusjoneringen har mobilappen forsvunnet og nettbanken er blitt mindre brukervennlig. Å betale regninger er blitt en utfordring med mange feilmeldinger. Er svært overrasket over den dårlige kvaliteten på nettbanken og lav brukervennlighet. At yA Bank ikke har bedret dette det siste halvåret er bekymringsverdig.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringer etter 3 dager over forfallstid og spør om hvorfor du ikke har betalt. Litt panisk spør du meg. Med 22 prosent rente. Her snakker man maksimering.

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri erfart maken til dårlig kundeservice. Det mest ekstreme tilfellet var da jeg skulle reise utenlands og trengte å få tak i de. I løpet av 2 uker var det ingen kontakt å få via telefon eller mail.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna yA-nettbank!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært fornøyd yA-bankkunde i mange år, ser jeg meg nå om etter en annen bank. Dette er pga. den nye nettbankløsningen, som er mildt sagt tragisk! Helt utrolig at det går an å gå fra en bra og oversiktlig løsning, til en ny hvor ingenting fungerer... Du får ingen sum over fakturaer som ligger til forfall totalt. Det er som regel bare mottakers kontonummer som er synlig, ikke navn på hvem det er betalt til. Du kan ikke betale en faktura som ikke har KID, selv om det står "melding eller KID". Det lar seg ikke gjøre. Jeg sendte spørsmål, og fikk til svar at den type betaling må banken ordne for meg! Og masse mer... Jeg tenkte at alt dette var "startvansker" (som burde vært prøvd ut og løst FØR kunden skal bruke løsningen) og at det ville bedre seg, men det ser faktisk ikke ut til at det skjer noenting i det hele tatt. Nå har det jo gått måneder siden endringen. Kredittkortet fra yA-bank sa jeg opp umiddelbart etter den nye ordningen. Men jeg skal nå finne meg en ny bank for lønnskonto og betaling av fakturaer! Trenger du en oversiktlig nettbank - styr unna yA-bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mangler info om eFaktura. Ikke mulig med innlogging med servicekode, men må gå tungvindt vei med kodebrikke etc.

Reiert T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Endringene som ble gjort har gjort banken mindre attraktiv"
2 syns denne omtalen er nyttig

Endringene som ble gjort har gjort banken mindre attraktiv og jeg kommer til å finne en ny bank. Alle kontoforbindelse ble borte. Renten er heller ikke den beste. Får 2,25% andre steder.

Tom I. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Bytt bank folkens"
2 syns denne omtalen er nyttig

At en bank kan holde på slik er skremmende. Funksjoner som utenlandsbetaling og innbetaling forsvant, likeså appen. Alt er tungtvint og tungrodd. Bytt bank!

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Katastrofe"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vært veldig fornøyd men ikke nå lenger. Først et mas om pass for å få beholde bank id. Skaffa pass for så å få mail noen mnd etterpå at bank id utgår. Man måtte få det gjennom en annen bank. Nettbanken er et salig kaos der det meste er vanskelig eller umulig. Oppskrift på hvordan bli kvitt dine kunder: Yabank!

Torbjørn
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårleg nettbank"
8 syns denne omtalen er nyttig

Over tre månader etter omlegging til ny nettbank viser siste transaksjonar og kontoutskrifter berre nummer, og det står knapt eit einaste namn på verken betalarar eller betalingsmottakarar. Skal ein halde oversikta må ein såleis ta vare på alle fakturaer og notere ned kva som er kva. Det er dessutan framleis ikkje mogeleg å laste ned efakturaer i den nye nettbanken. Skal ein betale ein efaktura må ein laste ned fakturagrunnlaget i ein annan nettbank før ein godkjenner, elles får ein ikkje lese fakturagrunnlaget før nettbanken blir ordna. Ut over dette kan eg berre stadfeste det som andre har sagt. Eg har vore kunde sidan 2011. Ya-bank var ein bra bank like til dei nye eigarane bestemte seg for å kutte ut samarbeidet med Eika og teste ut sin eigne uferdige nettbank på kundane. Det som likevel overraskar meg mest er at feil ikkje blir ordna etter fleire månader. Dette tyder kanskje på at dei nye eigarane etter kvart har tenkt å leggje ned Ya-bank for godt?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Fra Ya til Nei på få uker"
8 syns denne omtalen er nyttig

Min tidligere favorittbank er nå redusert til en Nei-bank. Borte er ALLE banktjenester som er nyttige i hverdagen. APP forsvant, bankID forsvant, tekst ved overføring forsvant, navngiving av høyrentekonti forsvant (vi hadde 13 stk- nå heter alle Høyrente), konas disponenttilgang forsvant, og nå sist, forsvant rabattene på kredittkortet som tidligere har vært bra. Kundeservice er vanskelig å nå, men når de omsider svarer- er det kun standardfraser... Vi har byttet bank og levert inn kortene- det gjorde godt! Takk for oss- vi kommer ikke tilbake!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Fra norges beste til absolutt aller verste nettbank!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Er sånn at man lurer på om YaBanks nye eiere har en plan om å kvitte seg med sine nettbankkunder... Ny nettbank har ført til null oversikt, elendig funksjonalitet og MAAAASSE bortkasta tid på selv de enkleste oppgaver. Lang ventetid på support, trolig pga. massiv pågang av sjokkerte/resignerte brukere. Har lovet bot og bedring i snart et halvt år nå, INGENTING har skjedd. I tillegg gis det null informasjon underveis. SKY DENNE BANKEN SOM PESTEN!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
6 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig etter overgang til Resurs Bank sin it-plattform. Burde vært test ut før bytte av it-plattformen.

Bytt.no
Søk yA Bank forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på yA Bank forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hvordan i all verden kan dere lansere en nettbank som ikke fungerer? Og etter flere måneder med de samme feilmeldinger fortsetter elendigheten helt uten spor av bedringer! At ingen griper inn og sørger for at dere mister konsesjonen til å drive bank er en gåte. Dere mishandler jo kundene!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Totalforandret"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vært strålende fornøyd i rundt 10 år. Så begynte de virkelig å rote det til for seg for noen måneder siden. Nå er jeg bare helt matt. Nå virker det hele useriøst, som om de ikke vet hva de driver med. Fascinerende å se hvor fort de har klart å ødelegge omdømmet sitt. Rasende Facebookinnlegg, mye dårlige omtaler her. De er klar over ulike feil, men opplyser ikke om dem før man som kunde selv klager på en mangel. Som da jeg ikke skjønte hvorfor jeg ikke fikk en utbetaling jeg skulle ha. Da jeg til slutt skjønte at det ikke var avsenders feil, så ringte jeg kundeservice. Der kunne de fortelle at de var fullt klar over feilen, og jobbet intenst med å rette den. Jeg vet ikke om den er rettet. Det kom aldri noe mer informasjon. Jeg fikk avsender til å bruke en annen bankkonto. Nå er det permanent beskjed med at de har lang responstid på kundeservice, og også en stadig tilbakevendende pop-up-linje om hvordan man som kunde selv endrer på betalingsoppsett (dette må nå alle vite, fordi de har klart å endre maks beløpsgrense til 0 for de fleste av kundene sine). Tenkte først at SÅ elendig kan de da umulig velge å forbli. Så mange åpenbare feil og mangler bør det være enkelt å rette opp i. Har derfor fortsatt konto i banken. Men måneder har gått uten bedring, så nå er det slutt.

Lånekalkulator for yA Bank forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 215 kr
14,6%
Eff. rente
192 926 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
13%
Nom. rente
900 kr
Etabl. gebyr
30 kr
Termingebyr
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR