Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!
Bank Norwegian kredittkort

Bank Norwegian kredittkort omtaler og erfaringer

42 verifiserte omtaler
3,9/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Fordeler
Bra
3
av 69 innen
kredittkort
74%
anbefaler
Bank Norwegian kredittkort
Filtrer omtaler
25
7
1
3
6
Sorter omtaler etter
Viser av 42 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bank Norwegian kredittkort?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Middelmådig kredittkort"

Hvorfor dette kortet får såpass gode omtaler skjønner jeg ikke. Den eneste fordelen i forhold til andre kredittkort er gratis uttak av kontanter i utlandet.
Forøvrig er reiseforsikringen helt ordinær og den usle prosenten med rabatt i form av cashpoints en får på kjøp med kortet må en bruke på flybilletter med Norwegian. Akkurat dette kan bli et problem dersom en ikke reiser så ofte med dette selskapet fordi cashpoint'ene en tjener opp kan gå ut på dato og gå tapt etter et par år. Har derfor sluttet å bruke dette kortet til noe annet enn kontantuttak i utlandet. Det finnes flere andre kredittkort på markedet som gir samme eller bedre rabatter som dessuten blir fratrukket direkte på fakturaen uten fare for å miste rabatten (f.eks. yA. YX, VIP, Ikano, Trumf, Shell, Flexivisa)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Drivstoff rabatt"

Hadde kortet hatt litt bedre avtaler med drivstoff leverandørene så hadde det ikke vert behov for mer enn eit kredittkort.

Vagabond
Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
Har byttet selskap
"Ubrukelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

..... Hadde utestående månedsgebyr på kr. 300 ved månedskiftet i utlandet. Bank Norwegian stengte kortet! Jeg henvendte meg til Bank norwegian., men banken sa at dette kunne skje! Faktisk sant!

Dum som jeg var hadde jeg ikke annet kredittkort, kun debet kort. Litt risikofyllt å bruke debetkort, så neste gang bruker jeg et annet alternativ. Uansett: 300 kroner i gebyr pr. mnd!!! Stod ikke noe tydelig om praksisen rundt gebyrpolitikken og ingen ting om stenging av kortet da jeg skrev kontrakt med BankNorwegian.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
Har byttet selskap
"Ubrukelig i utlandet og skyhøyt månedsgebyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bank Norwegian sitt kredittkort har jeg brukt i et halvt år. Jeg får et månedlig gebyr på kr. 300 fordi jeg ikke går i null før månedskiftet. Har maks hatt 1800 kr utestående. En gang hadde jeg 400 kr utestående pende og måtte likevel betale 300 kroner i gebyr. En gang var jeg i utlandet, og hadde ikke gått i null før månedskiftet. Da ble ikke kortet godkjent. Kontaktet Bank Norwegian sin kundeservice, som sa at dette kunne skje. Å passe på dette mens man er på ferie, det gjør ikke jeg. Til alt hell, hadde jeg et annet kredittkort. Det må jo være dette minste gebyret på 300 kroner som Bank Norwegian har funnet ut er inntektsgivende. Litt dårlig gjort, fordi en finleser sjelden vilkårene til kjente selskaper. Det eneste som er høres bra ut er gebyrfritt kontantuttak i utlandet. Men hvor mange ganger tar man ut kontanter i i utlandet? Jeg tar ut i Norge, før jeg drar, uansett. Tok dette opp med kundeservice hos -Bank Norwegian for et par dager siden, og fikk forklart salgsparaksisen deres. 4 dager etterpå, fikk jeg nytt gebyr på 300 kroner, for en flybillett som jeg kjøpte for halvannen uke siden. Kundeservice er ikke alltid like snar til å svare. Har purret etter en ukes ventetid.
Bank Norwegian reklamerer med Cashpoints, men jeg vil ikke kalle det smuler en gang, etter å ha fått cashpoints på 8 flyreiser. Jeg har sagt opp kredittkortet fra Bank Norwegian, og bruker mine gamle fra DNB og COOP. Totalt sett koster de mer (bortsett fra gebyr), er mer pålitelige i bruk utenlands (aldri hatt problemer), og de er mer redelige. 300 kroner i gebyr står ikke i samsvar med kostnadene som Bank Norwegian har for mitt beskjedne kortbruk. Det blir gebyret som er inntektkilden til Bank Norwegian, og det er ikke redelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Kort som kan brukes overalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du kan bruke kortet til alt. Dette er det eneste kortet du trenger på reise i verden. Ingen gebyr og reiseforsikring i kortet. Var i London og det ble testet i mange forskjellige butikker, restauranter, museer tog og buss, ingen problemer. Kortet ble brukt for å kjøpe reisen og fly, fikk da bonus poeng. Kortet som bare funker 😊.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Billig, bra og enkelt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra lengde på reiseforsikringen. Oversiktlig faktura. Bra nettside med god info. Cashback på det meste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
Vurderer å bytte selskap
"Tre ganger skulle jeg betale flyreise med Norwegian kredittkort, får melding om at kortet er ugyldig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt email til banken om dette uten at de tar ansvar. Andre gangen jeg skulle betale sendte jeg en mail til banken og spurte om kortet var aktivert, og det var det. Men når jeg skulle betale flyreisen gikk ikke kortet gjennom. Nå i januar bestilte jeg en reise med Lufthansa og skulle betale med kortet, det gikk ikke. Måtte bruke mastercard fra sparebank 1, og det var uten problemer. Det ser ikke ut som banken tar det alvorlig når man sender mail og forteller om dette, får til svar det er ingen feil med kortet. Meget dårlig kundeservice, jeg tømte kontoen min der, og flyttet over til Landkredittbank. Fikk heller ikke betale billettene med Norwegian, og der tapte jeg rabatten. Dårlig bank.

Henning H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Genialt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det som ikke er bra, er at du kan egentlig bruke kortet som du fant på gulvet. Sjelden du blir spurt etter legitimasjon. (Skummelt).
Ellers så er det et supert kort med mange fordeler, og enkelt i bruk.

Kjell V. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
Har byttet selskap
"Ingen reiseforsikring. Dårlig kundeservice, ringer ikke tilbake. Ingen toppforsikring på leiebil"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har brukt Norwegian kortet mye, men nå har jeg skiftet over til BN Bank og er fornøyd.
1. Norwegian kredittkortet har ingen reiseforsikring. Den stopper opp når du har fylt 70 år!
2. Kundeservice ringer ikke tilbake når det er lang kø i telefonen. Dårlig norsk hos de ansatte!
3. Ingen gratis toppforsikring på leiebil! Dersom du skal ha det må du betale ekstra per år!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
Vurderer å bytte selskap
"For høy rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært enkelt å få det. Fikk mye mer kreditt enn jeg ville ha. Svært høy rente på kortet.

Dem burde sette ned sin rente en god del her. Mulig flere kunder hadde hatt kortet. Og dermed ville dem tjent like mye.
Kundeservicen er veldig treg. (Må vel snart gå tom for kaffe? "Humre humre")

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Absolutt et bra kort"
2 syns denne omtalen er nyttig

Eneste jeg har å utsette på kortet (når det gjelder cashpoints), så er det at disse må brukes innen 3 år. Kunne absolutt vært minst 5 år...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Søknadsprosess
"Funksjon"

Fungerer meget bra, har ikke brukt det så mye hittil, men fra nyttår vil jeg begynne å benytte det for fullt, til minibankuttak og varekjøp i utlandet.

Hans-Petter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Enkelt og oversiktlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hva er forskjellen på Norwegian Visa og Kredittkort? Eller virker kredittkort som et Visakort? I alle fall enkelt i bruk - men noen vil ikke ta det som kredittkort, og det gir ikke adgang til VIP-området. Flaut når Handelsbankens kort gjør det. Dette må dere rette opp folkens!

Wenche E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Gir trygghet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Noen prøvde å bruke mitt Norwegiankort etter en tur til Puerto Rico på Kanariøyene. Sansynligvis kopiert kortet. Dette ble raskt oppdaget av Norwegian, som sperret kortet.
De tok deretter kontakt med meg og fortalte hva som hadde skjedd, og at de ville sende meg et nytt Norwegiankort.
Jeg er imponert og takknemlig, og vil heretter alltid bruke dette kortet ved reiser etc.

Jon B. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Meget bra kort"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kortet er fint når du skal ha ut penger fra minibank i utlandet. Jeg har god erfaring med kortet. Kunne vært litt mindre renter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig oppfølging og forklaringer på spørsmål som blir stilt.
Kommunikasjon mellom Norwegian og kortselskapet ovenfor kunde
er meget dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Søknadsprosess
Vurderer å bytte selskap
"Holdt ikke hva de lovet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betalte halvparten av reisen min til utlandet med dette kredittkortet. Det var lovet gebyrfritt. Jeg innbetalte beløpet innen fristen, men fikk likevel et gebyr på kr. 191, -. Etter en tid fikk jeg et gebyr til, på ca. Kr. 100. Jeg fikk utskrift av kontoen der utbetaling og innbetaling var dokumentert, men fikk ikke svar på hvorfor jeg skulle betale gebyret. Vurderer å sende dette kortet i retur, har det ikke med meg på reisen...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Bra kort"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det ble ved en feil av dem trukket samme beløp 2 ganger. Ikke så enkelt og få tilbakebetalt beløpet.

Kundetilfredshet
Fordeler
Søknadsprosess
Vurderer å bytte selskap
"Fakturabeløp"
3 syns denne omtalen er nyttig

E-faktura kommer alltid kun med minstebeløp å betale kr. 300, -.
Da jeg kontaktet kortutsteder fikk jeg beskjed om at de ikke tilbyr å sende faktura på hele beløpet. Dette måtte jeg finne ut og forandre manuelt selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Gebyr på kontantuttak"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kortet har ingen årsavgift. Varekjøp med kortet er gebyrfritt, og reiser du i utlandet, tar vi heller ingen gebyrer om du tar ut kontanter i minibank. Dessverre har vi i den senere tid registrert at det tas gebyr på uttak av kontanter i minibanker i Spania.

Ronnie B
Kundetilfredshet
Fordeler
Søknadsprosess
Vurderer å bytte selskap
"Lav kredittgrense"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er umulig å bruke et kort som du bare har 10.000 i kreditt på, når jeg søkte om høyere grense sa dere nei. Litt rart da jeg eier både hus å andre ting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Bra kredittkort"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kortet er bra å bruke når vi skal ta ut penger i utlandet. Ellers bruker jeg det når jeg skal handle i utlandet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Veldig bra kort"
6 syns denne omtalen er nyttig

Burde vært prosenter på bensin og hele beløpet burde kommet frem i nettbanken, de som ikke vil betale hele beløpet burde måtte forandre beløpet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
Søknadsprosess
"Veldig bra"
8 syns denne omtalen er nyttig

Det er noen norske firma som ikke godtar eller kjenner kortet. Dette gjelder særlig apotek og legekontor.

Kan det rettes på??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Fordeler
"Veldig bra kredittkort"
17 syns denne omtalen er nyttig

Det som er minuset er:
Når jeg får regningen står der alltid kr 300, - å betale. Jeg betaler alltid hele beløpet med en gang. For å få gjort det må jeg inn å redigere betalingen, dette synes jeg er veldig tungvint.

Detaljer for Bank Norwegian kredittkort
97/100
Utmerket
Basert på alle tilgjengelige detaljer og data for Bank Norwegian kredittkort er kortet rangert nummer 1 av totalt 66 kredittkort på markedet.
Vis flere detaljer
Fordeler
97/100
Forsikringer
86/100
Rente & gebyrer
80/100
Søknadskrav
95/100
Responstid
100/100
Kreditt
100 000 kr
Eff. rente
23,1%
Rentefrie dager
45 dager
Årsavgift
Gratis
Aldersgrense
18 år
Flybonus
Ja
Reiseforsikring
Ja
Bensinrabatt
Nei
Cashback
Ja
Shoppingrabatter
Ja
Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap