Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nortel
3.3
476 verifiserte omtaler
Nortel er nå Unifon
Den 22. november 2023 ble Nortel fusjonert inn i Unifon. Her finner du Unifon sin profil på Bytt.no.

Nortel omtaler og erfaringer

Ingen trend

Nortel har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
476 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Nortel trenger minimum 10 omtaler.
62%
Bra
62% anbefaler Nortel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 476 omtaler om Nortel

FILTRER OMTALER
259
40
9
15
153
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nortel
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nortel er et svindelfirma

Omtale av  Steinar

Jeg kjøpte stor ekstra datakvote i slutten av juli. Denne ble nullet ut ved månedskiftet. Jeg sjekket at jeg hadde data rollover, men dette gjaldt ikke ekstra innkjept datakvote. Det stod nederst med liten skrift. Bare svindlere finner på slike ting. Jeg foreslår at dere viser forsiktighet i ongangen med Nortel.

Nyttig (10)

Svindel av første klasse

Omtale av  Ken

Selger ringte meg fra Nortel og ga meg tilbud på å skifte mobil operatør, først ville jeg ikke jeg skifte og han ringte meg flere ganger. Han sa at Nortel ville dekke bruddgebyr så det var ingen problem, det var bare å sende over kopi av faktura så fikk jeg pengene tilbake. Han økte også data mengden fra 12 til 15 GB med rollover, så da etter litt i tenkeboksen så aksepterte jeg dette. Alt var helt fint til jeg fikk faktura fra Phonero der de krevde Avbestillingsgebyr men også Debitering av tidligere kreditert utkjøp på kr. 12000 for to mobil abonnemang. Selger hos Nortel hadde jobbet tidligere hos Phonero og kjente til dem, så da burde han ha vist at de krevde Debitering av tidligere kreditert utkjøp, ikke bare 3000,- i bruddgebyr pr. telefon. Dette er opplysninger som ikke kommer frem i samtalen med ham, og jeg får ingen opplysninger om at dette kan skje. Så her meiner jeg at dere ikke har opplyst meg nok informasjon, for hadde dette vært sagt til meg så hadde jeg ALDRI skiftet til Nortel. Når jeg får svar fra Nortel så vil de bare betale bruddgebyret på kr. 6000,- eks. mva men de ville bare trekke det av på månedlige faktura slik at ikke betaler faktura fra dem på ca. et år. Jeg svarer at dette ikke er en del av avtalen og at jeg ikke aksepterer dette. Da får jeg tilbake svar at de enten kan betale ut 6000,- eks. mva til men konto eller at de dekker kr. 8000,- men jeg må binde meg for 3 år hos dem. Det vil si at jeg tape kr. 4000,- eks mva hvis jeg godtar deres løsning. Jeg tar da kontakt med mitt gamle mobilselskap og der de tilbyr meg å komme tilbake og kreditere hele kravet på bruddgebyr og utkjøp av tidligere utkjøp. Nå jeg så sier til Nortel at jeg vil gå tilbake til mitt gamle mobilselskap så truer de med at de vil fakturere meg med bruddgebyr på kr. 6000,- eks mva noe jeg mener er urimelig da de ikke har betalt noe bruddgebyr for meg samt ikke har holdt sin del av avtalen som selgeren til Nortel lovet. Jeg klaget dette inn til brukerklagenemda men fikk ikke medhold. Men moralen til Nortel er helt forkastelig og er bare ute etter å lure kunder til seg.

Nyttig (15)

Fake avtale om betaling av byttegebyr

Omtale av  On

Undertegnede ble kontaktet av Nortel for bedriftsabonnement. Nortel argumenterte at de ville dekke kostnaden ved å bryte avtale for binding med tidligere leverandør. Det ble ikke opplyst om noen tidsfrist for innlevering av av betalt giro for frikjøp fra tidligere leverandør. Beløpet var på over 13000kr. Bindingen til Nortel er 24 mnd. Da giroen ble levert opplyste Nortel av fristen for refusjon var 3 måneder fra inngåelse av abonnement, mens bindingen er på 24 måneder. Frist på 3 måneder ble ikke opplyst på noen måte, og det finnes heller ikke noe skriftlig redegjørelse for dette, hvilket er en stor tabbe fra min side, man velger å tro at mobiltjeneste leveandører er ærlige og seriøse aktører. Dette er pent sagt svært dårlig kundebehandling fra Nortel sin side. Undertegnede deler denne erfaringen slik at firmaer som vurderer å bytte leverandør av mobilabonnement er informert om hva Nortel står for i dette markedet.

Nyttig (5)

Stort sett fornøgd.

Omtale av  Svein H. B

Vart i utgangspunktet kontakta av seljar med spørsmål om å verte kunde. Opplyste då om at eg var kunde hos Ice og hadde bindingstid med bruddgebyr, men ville svært gjerne derifrå på grunn av elendig kundeservice og endå verre avtaleoppfyljing. Fekk då beskjed om at det ikkje var noko problem, det skulle dei dekke. Det høyrdest flott ut heilt til Ice kom med sitt krav som heilt uventa var doble bruddgebyr. Etter litt tenketid gjekk dei med på å dekke det også mot litt utvida bindingstid. Dette synest eg var heilt flott gjort i motsetnad til det i allefall Ice kunne vise til. Vidare har vel det meste fungert heilt greitt. Har eit par ting som ikkje har vore bra. Først no har dei greid å sende ut faktura på skikkeleg måte, og renter som følge av det same og gebyr som ikkje skulle vere der har dei fortsatt ikkje fått tilbakeført. Det var lova å ordne det for eit halvt år sidan.

Nyttig (2)

Nesten svindel, lureri …..

Omtale av  Nikki

Dem har en selger som ringer hvar dag og lover at han fikser allt, etter du godkjenner avtalen , han svarer ikke. Betaler ikke bruddgebyr, for andre priser en de lover, brukte minst 5 timer med å ringe dem og sende E-Mail, men uten å få svar på det du lurer på. Blir aldri ringt tilbake etc Styr unna

Nyttig (10)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Super service / effektiv / enkelt å bytte

Omtale av  Rita

Var spent på hvor smertefritt det skulle gå og bytte til Nortel. Men det var ingen problemer, sentralbord, varemottak, vakt tlf, vi er alle fornøyd m bytte👍

Svar fra Nortel
25.08.2022 14:49

Hei Rita, Takk for fin tilbakemelding! Vi håper dere har kommet godt i gang og at opplæringen som bestilt finner sted om ikke så alt for lenge. Skulle det være noe du lurer på, er du velkommen til å kontakte oss på [email protected] Mvh Ida, Nortel Kundeservice

Nyttig (4)

På grensen til svindel

Omtale av  Bjørn

Byttet til Nortel tidligere i år og ble i samtale med selger og han's leder enige om dekking av brudd gebyr hos tidligere leverandør(5 abonnement). Jeg påpekte i den samtalen at alt skulle betales ut samlet og det var ikke noe problem. Sitter i dag med et inkassokrav fra tidligere leverandør og Nortel nekter å betale ut som avtalt, da det ikke er skrevet noe om dette i avtalen. De påpeker at de aldri utbetaler direkte, men trekker fra på fremtidige regninger og det har de heller ikke gjort. Har hatt dialog med kundeservice i et par uker nå, og jeg blir like skuffet hver gang over måten de behandler meg som kunde. De indirekte beskylder kunden får lyve, fordi de ikke har notert i avtalen hva som ble avtalt. Så vil anbefale alle å styre unna dette selskapet. Og til kundeservice når dere leser dette, trenger dere ikke svare. For standard frasene deres dekker ikke dette i det hele tatt.

Nyttig (11)
Nortel har 476 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nortel mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR