Mobiltelefoni
Chess har opphørt
Chess opphørte sin mobilsatsing den 4. april 2018 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til Telia. Les omtaler om Telia.

Chess omtaler og erfaringer

3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
0
av 23 innen
mobilselskap
74%
anbefaler
Chess
Filtrer omtaler
31
4
3
2
7
Sorter omtaler etter
Viser av 47 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chess?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning, ustabilt nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har støtt og stadig dårlig dekning i sentrale områder av Norge...
Problem med sim - kort skjer også. Tlf er ny modell kjøpt med abonnement så feilen ligger ikke der... Da jeg har fått tlf undersøkt og feilen er ganske tydelig hos Chess
Anbefaler ikke Chess på bakgrunn av dette..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk på kundeservice og bonus"

De er så blide og hjelpsomme og har alltid en løsning. De svarer raskt. Bra bonus ordning hvor man får poeng hver mnd. Har opplevd å ha dekning på steder hvor andre med Telenor ikke har det.

Skulle gjerne sett de hadde et "veldig billig" abonnement for barn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Problemer med SIM-kort fra dag 1. Forsøkte kontakte kundeservice.. lang ventetid! Kundebehandler mente det var telefonen min som var problemet til tross for at forhandler hadde sjekket og konkludert med at det var SIM-kortet. Faktura var også høyere enn først avtalt. Nei takk! Aldri mer Chess!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Luringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

De som irriterer meg mest er at de har drevet lokkekampanjer men at vi opptjener bonus som kan løses inn i nettbutikk: "Man kan veksle poengene inn i:
• Rabattkode til Nettbutikken
• Ringetid på kontantkort
• SMS MinSide - Fri SMS pott på MinSide
• SuperBonus - Kinobilletter. NB! Ingen faste produkter, og kun et begrenset antall.
Hvem i allverden trenger mjøp av sms? Det er jo med i alle mobilabonnement. Og når man ikke handler i den dyre nettbutikken eller går på kino, ja da blir det bare dumt. Uten varsel har mitt mobilabonnement plutselig steget fra 229 til 299. Sjekket denne siden og skal avslutte 9 år samvær ned dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Meget god kundeservice"

Skaffet meg Chess kontant kort, som kun virket for å motta sms. Kontaktet kundeservice som raskt fant en feil i sitt system og ordnet opp. Meget fornøyd med rask respons, hyggelig tone og god service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ryddig og greit"

Chess er forutsigbart og greit. Kanskje ikke det aller billigste abonnement, men du vet hva du får og du slipper tull.

Inger T. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bare gode erfaringer"

Bare gode erfaringer de har doblet dataen min i høst uten at det koster meg mer. Har ikke noe dårlig å si, bare positive opplevelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra kundebehandling"

Veldig bra kundebehandling, kunne blitt litt billigere i forbindelse med nedbetaling på mobiltelefoner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra, bare positiv"

Veldig bra, bruker ikke mer enn 1gb, bare positiv. Jeg synes alt er bra. Jeg har ikke noe negativt og si. God kundeservise.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ekstremt ryddig og serviceinnstilt operatør"

Jeg har aldri hatt noe å klage på hos Chess, jeg har hatt "my fear share" av operatører å Chess er desidert den beste jeg har vært hos.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Beste mobil selskapet"

Kundeservice er fantastisk, aldri vært borti noe bedre tidligere eller seinere. Hadde igrunn byttet til et billigere mobil selskap (Chili mobil) Men etter 4 dager uten å motta simkort har jeg valgt å avbryte porteringen å forsette med chess. Det er 60kr dyrere, men man får virkelig det man betaler for.

Sku ønske dei kunne søtte ned prisen fra 249 til 199. Bortsett fra det har jeg aldri hatt noen problemer med chess. Anbefales på det sterkaste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, krøll med faktura"

Kundeservice er enkel å få tak i, spesielt bra med chat-funksjon.
Har dessverre opplevd krøll med faktura tre måneder på rad, pga kjøp og nedbetaling av mobiltelefon. Kundeservice ordnet raskt opp alle gangene.
Ellers god dekning og priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bytta til Chess etter å ha vært kunde hos Telenor.
Knallgod kundeservice, fikk til og med til en rask portering samme dag som jeg tok kontakt så jeg slapp å betale ut august måned hos Telenor.
Veldig god dekning gjennom Telia sitt mobilnett med 4G Tale.

Synd at Telia som eier velger å legge ned Chess sitt kundesenter i Bergen, men håper noen av de flotte folka på kundeservicen blir med over til Trondheim eller Oslo.

Daniel B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hyggelige ansatte, stabil tjeneste og gode priser!"

Bytteprosessen fra Telenor og over til Chess var veldig enkel. Opplevde noe oppstartsproblemer men dette løste seg raskt med flott hjelp fra kundeservice. God dekning er det også!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Det beste mobilselskapet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Chess i mange år, med et par andre operatørbytter underveis, - og hver gang byttet jeg tilbake til Chess etter kort tid. Regningene er alltid uten overraskelser og kundeservicen er helt upåklagelig uansett hva du kontakter de for. Et par ganger under flytting har det blitt avglemt å betale det månedlige beløpet, noe jeg har fått vennlige påminnelser om på sms. Jeg kommer aldri mer til å bytte til andre selskap så lenge jeg er så fornøyd. Og gjør de en liten feil, rettes det gjerne opp i via ekstra poeng som kan benyttes til kjøp på deres nettside eller lavere/gratis telefonregninger. Fikk alle mine oppsparte poeng tilbake selv om jeg hadde sagt opp mitt abonnement og etter kort tid angret og gikk tilbake til trygge, gode Chess. Tommel opp👍 Anbefaler dere alltid til alle jeg kjenner😊.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Anbefales"

Jeg har vært kunde i mange år og er veldig fornøyd, aldri opplevd noen problemer. Effektive og vennlige kundeservice. Bra dekning. Det eneste er prisen som kunne vært rimeligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tommel opp!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her får du som regel mye for pengene. Er du i tillegg student så får man rabatt på alle abonnement gjennom studentkortet, så ta en kikk der. Bruker MYE data selv og storfornøyd med prisen etter rabatt. Min pris: 399,- for 10GB med fri roaming i EU (-100, - i studentrabatt) så en total på 299, -.

Nå endret de akkurat abonnementene sine til å inkludere data i EU, men dessverre får man litt mindre data inkludert i prisen enn det man gjorde før for å nevne et lite minus for nye kunder. Nye kunder 399,- for 8GB med fri roaming i EU (-50,- i studentrabatt) så totalt 349,-. Fortsatt good deal for studenter!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"

Har vært kunde i mange år og har aldri hatt problemer med chess.
De er høflig og imøtekommende på kundeservice. Får rabatter hvis de har gjort feil.
Rett og slett helt topp!!

Cheyenne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Norges beste kundeservice!"

Absolutt alt er bra, jeg har faktisk ingenting å utsette på Chess. Jeg er en strålende fornøyd kunde:)

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt noen problemer med Chess siden jeg byttet fra One Call for noen år siden. Har ikke vært noe behov for å kontakte kundeservice da faktura og minside-appen er mer enn god nok.

Eneste minus er at prisen kan nedjusteres litt for å bli mer konkurransedyktig. Jeg vurderer alltid å bytte uansett hvor fornøyd jeg er hvis prisen er god.

Dekningen har for det meste vært god.

Alt i alt, jeg er en fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd, men?"

Chess kundeservice er upåklagelig, får hjelp nesten uansett hva det måtte være, helt grei og lett forståelig Nettside/min side, ett stort pluss for at du kan velge å vrake i alt av tilleggstjenester og mye av det er kostnadsfritt. Du kan også bytte abonnemang selv til det du måtte ønske av tilgjengelige abonnement og det du velger blir aktivt i løpet av 5 min. Fakturaforklaringen er lett forståelig og forbruket er oversiktlig og lett å følge med på, forbruk av data ser du i sanntid noe jeg setter stor pris på. Om jeg skal dra frem ett minus så må det bli prisen på abonnementene, her følger de ikke trenden til de andre selskapene og ligger litt for høyt i forhold til de rimeligste lavprisselskapene! I tillegg til det så er chess relativt dyr å bruke om du for eksempel befinner deg i Sverige, jeg har alltid fått høye regninger fra chess etter mine 14 dager med ferie i nabolandet, og det skyldes ikke bruk av data for den hadde jeg slått av! Men alt i alt så er jeg i alle fall fornøyd enn så lenge. Men håper de tar til vett å senker prisene i likhet med de andre aktørene og lar oss bruke av fastprisen til å ringe i Norden i alle fall, da grenser dette selskapet til å bli helt perfekt etter min mening!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For lite og dyr datatrafikk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ordner det meste på nettet. Er ikke av de første leverandørene som kommer med endringer til det postive, men kommer alltid etter. Dekningen er ingenting å si på lenger.
Blir dessverre for lite datatrafikk (5 GB) og for dyrt å oppgradere abonnement jmfr med f.eks TalkMore. Sistnevnte gir også rabatt om du er OBOS medlem. Vært veldig fornøyd, men nå blir det bytte.

Andreas W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott og enkelt"

Generelt veldig fornøyd. Man kommer raskt i kontakt med kundeservice, og de er veldig hyggelige. Gode priser og ingen skjulte utgifter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ordentlig god kundeservice"

Har aldri hatt noen problemer med Chess. Jeg velger å skrive denne annonsen etter at kundeservicen var ordentlig effektive og forekommende med å løse et problem jeg trodde skulle ta en stund.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og greit"

Har vært kunde av Chess i mange år, og aldri opplevd noen problemer i det hele tatt. Kontakten med kundeservice har gått raskt og effektivt.

Søk Bytt.no