Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Chess omtaler og erfaringer

18 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Bra
2
av 19 innen
mobilselskap
78%
anbefaler
Chess
Filtrer omtaler
12
1
2
1
2
Sorter omtaler etter
Viser av 18 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chess?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Anbefales"

Jeg har vært kunde i mange år og er veldig fornøyd, aldri opplevd noen problemer. Effektive og vennlige kundeservice. Bra dekning. Det eneste er prisen som kunne vært rimeligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tommel opp!"

Her får du som regel mye for pengene. Er du i tillegg student så får man rabatt på alle abonnement gjennom studentkortet, så ta en kikk der. Bruker MYE data selv og storfornøyd med prisen etter rabatt. Min pris: 399,- for 10GB med fri roaming i EU (-100, - i studentrabatt) så en total på 299, -.

Nå endret de akkurat abonnementene sine til å inkludere data i EU, men dessverre får man litt mindre data inkludert i prisen enn det man gjorde før for å nevne et lite minus for nye kunder. Nye kunder 399,- for 8GB med fri roaming i EU (-50,- i studentrabatt) så totalt 349,-. Fortsatt good deal for studenter!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"

Har vært kunde i mange år og har aldri hatt problemer med chess.
De er høflig og imøtekommende på kundeservice. Får rabatter hvis de har gjort feil.
Rett og slett helt topp!!

Cheyenne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Norges beste kundeservice!"

Absolutt alt er bra, jeg har faktisk ingenting å utsette på Chess. Jeg er en strålende fornøyd kunde:)

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Har ikke hatt noen problemer med Chess siden jeg byttet fra One Call for noen år siden. Har ikke vært noe behov for å kontakte kundeservice da faktura og minside-appen er mer enn god nok.

Eneste minus er at prisen kan nedjusteres litt for å bli mer konkurransedyktig. Jeg vurderer alltid å bytte uansett hvor fornøyd jeg er hvis prisen er god.

Dekningen har for det meste vært god.

Alt i alt, jeg er en fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd, men?"

Chess kundeservice er upåklagelig, får hjelp nesten uansett hva det måtte være, helt grei og lett forståelig Nettside/min side, ett stort pluss for at du kan velge å vrake i alt av tilleggstjenester og mye av det er kostnadsfritt. Du kan også bytte abonnemang selv til det du måtte ønske av tilgjengelige abonnement og det du velger blir aktivt i løpet av 5 min. Fakturaforklaringen er lett forståelig og forbruket er oversiktlig og lett å følge med på, forbruk av data ser du i sanntid noe jeg setter stor pris på. Om jeg skal dra frem ett minus så må det bli prisen på abonnementene, her følger de ikke trenden til de andre selskapene og ligger litt for høyt i forhold til de rimeligste lavprisselskapene! I tillegg til det så er chess relativt dyr å bruke om du for eksempel befinner deg i Sverige, jeg har alltid fått høye regninger fra chess etter mine 14 dager med ferie i nabolandet, og det skyldes ikke bruk av data for den hadde jeg slått av! Men alt i alt så er jeg i alle fall fornøyd enn så lenge. Men håper de tar til vett å senker prisene i likhet med de andre aktørene og lar oss bruke av fastprisen til å ringe i Norden i alle fall, da grenser dette selskapet til å bli helt perfekt etter min mening!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For lite og dyr datatrafikk"

Ordner det meste på nettet. Er ikke av de første leverandørene som kommer med endringer til det postive, men kommer alltid etter. Dekningen er ingenting å si på lenger.
Blir dessverre for lite datatrafikk (5 GB) og for dyrt å oppgradere abonnement jmfr med f.eks TalkMore. Sistnevnte gir også rabatt om du er OBOS medlem. Vært veldig fornøyd, men nå blir det bytte.

Andreas W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott og enkelt"

Generelt veldig fornøyd. Man kommer raskt i kontakt med kundeservice, og de er veldig hyggelige. Gode priser og ingen skjulte utgifter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ordentlig god kundeservice"

Har aldri hatt noen problemer med Chess. Jeg velger å skrive denne annonsen etter at kundeservicen var ordentlig effektive og forekommende med å løse et problem jeg trodde skulle ta en stund.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og greit"

Har vært kunde av Chess i mange år, og aldri opplevd noen problemer i det hele tatt. Kontakten med kundeservice har gått raskt og effektivt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Her føler jeg meg direkte lurt av Chess, når man gang på gang får tekstmelding om at de har redusert prisene med 80% i Sverige, og man surfer i god tro. Men så får man en regning som er skyhøy. Syntes dette er villedende for kundene. Så her blir det en annen mobiloperatør fra i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Generelt missfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke tilbake til Chess...

Byttet i første omgang til Chess på grunn av pris under Idar sine tider der.

Var godt fornøyd i gamledager med Chess. Men etter omleggingen for flere år siden gikk det ille.

Vet ikke om det er tilfeldig men når de fikk Netcom dekning mistet jeg ofte dekningen i hjemmet vårt i Stavanger by. Og det rareste var at benyttet jeg et reint Netcom abb hadde jeg dekning.

Byttet vekk fra de da de trakk meg for innholdstjenester, var kun 140,- men da jeg tok det opp med de ba de meg betale regningen så skulle de fikse det i ettertid. Det skjedde ikke! Etter jeg hadde betalt sa de at det ble en sak mellom meg og selskapet som hadde trukket meg. Det selskapet var registrert i utlandet og prøvde å få tak på de men fikk bare generelle automatisk genererte e-poster i retur. Anmeldte saken men den ble henlagt på grunn av bevisets stilling. Makan til oppførsel fra Chess kundeservice. Elendig, samt når jeg ringte kundeservice ble jeg fakturert mer for over 180,- for å ha kundeservice på tråden. Men synes det var viktig ettersom det var en sak av prinsipp. Men kom dessverre ingen vei med Chess. Prøvde å få de til å fremlegge en logg for å bevise at jeg hadde bestilt denne innholdstjenesten. Det klarte de ikke å finne ettersom det ikke eksisterte. Men likevel var det mitt ansvar.

Aldri bruk Chess.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Den absolutt beste kundesservicen!"

Helt sykt for et bra selskap!
* Den beste kundesservice helt enkelt og greit!
* Enkel innlogging og oversikt på data, appen kunne ha vært bedre
* Enkelt å bestille fra dem og bare hyggelig mennesker å få snakke med.
* Løsningsoritert og servicevennelig
* Prisene er veldig konkurransedyktige, og fakturaen er oversiktelig.
* Du får gratis kinobilletter uten ekstra kostnand.
- Her får du enkelhet og service i en superpakke som heter Chess.
Eneste er at det er synd at de vil vente i 2017 når EU sine regler for priser i utlandet trår til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Rundlurt av Chess!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mobilen ble sendt inn til Chess (verkstedet) pga. En garanti/reklamasjons sak.
Chess sendte meg en returpakke som mobilen ble sendt i, mobilen ble knust under frakt. De beskyldte meg for at jeg brukte dårlig pakning til å frakte mobilen i og at de ikke tar ansvar for det, selv om dem sendte meg den returpakken.
Med andre ord så mener Chess at dems egen returpakke for mobil er for dårlig, men den er god nok for å sende til kunder?

Saken havnet hos forbrukerrådet og Chess var villige til å dekke 50% av kostnadene, mot at dette ble gjort hos dems verksted. Godtok dette da det hørtes bra ut, saken ble da avsluttet... Noen dager senere blir jeg kontaktet av Chess og får vite at etter 50% avslag havner prisen på 1.445 kr + frakt jeg selv måtte dekke 320 kr = 1.765 kr.

Aldri mer Chess!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De er OK, ikke mer"

Deres mobil-app er helt forferdelig. Skal man sjekke noe bør det skje på data. Kundeservice svarer fort, men er ganske udugelig - har lite myndighet til å hjelpe deg med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Billig og bra med smarte og løsningsorienterte kundebehandlere"

Jeg ble oppringt av Chess her i høst. Da ble jeg tilbudt gratis sms/mms/taletid og 5 GB i måneden for 249, - i måneden.
Det takket jeg selvfølgelig ja til, da det ble litt problemer og forsinkelse på det nye tilsendte sim-kortet, så fikk jeg i tillegg en måned uten kostnader som et "plaster på såret. Utrolig fornøyd!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Anbefales :)"

Veldig gode på kundeservice, aldri noe tull. God dekning og gode på pris. Alt i alt veldig fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mobil abbonement for folk flest"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt chess siste 2 årene og er storfornøyd med abbonement og kundeservice.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap