Mobiltelefoni

Chess omtaler og erfaringer

35 verifiserte omtaler
4,0/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Utmerket
Verdi for pengene
Bra
2
av 23 innen
mobilselskap
83%
anbefaler
Chess
Filtrer omtaler
24
4
2
1
4
Sorter omtaler etter
Viser av 35 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chess?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ryddig og greit"

Chess er forutsigbart og greit. Kanskje ikke det aller billigste abonnement, men du vet hva du får og du slipper tull.

Inger T. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bare gode erfaringer"

Bare gode erfaringer de har doblet dataen min i høst uten at det koster meg mer. Har ikke noe dårlig å si, bare positive opplevelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra kundebehandling"

Veldig bra kundebehandling, kunne blitt litt billigere i forbindelse med nedbetaling på mobiltelefoner.

Bytte til Chess?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Chess
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig bra, bare positiv"

Veldig bra, bruker ikke mer enn 1gb, bare positiv. Jeg synes alt er bra. Jeg har ikke noe negativt og si. God kundeservise.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ekstremt ryddig og serviceinnstilt operatør"

Jeg har aldri hatt noe å klage på hos Chess, jeg har hatt "my fear share" av operatører å Chess er desidert den beste jeg har vært hos.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Beste mobil selskapet"

Kundeservice er fantastisk, aldri vært borti noe bedre tidligere eller seinere. Hadde igrunn byttet til et billigere mobil selskap (Chili mobil) Men etter 4 dager uten å motta simkort har jeg valgt å avbryte porteringen å forsette med chess. Det er 60kr dyrere, men man får virkelig det man betaler for.

Sku ønske dei kunne søtte ned prisen fra 249 til 199. Bortsett fra det har jeg aldri hatt noen problemer med chess. Anbefales på det sterkaste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice, krøll med faktura"

Kundeservice er enkel å få tak i, spesielt bra med chat-funksjon.
Har dessverre opplevd krøll med faktura tre måneder på rad, pga kjøp og nedbetaling av mobiltelefon. Kundeservice ordnet raskt opp alle gangene.
Ellers god dekning og priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bytta til Chess etter å ha vært kunde hos Telenor.
Knallgod kundeservice, fikk til og med til en rask portering samme dag som jeg tok kontakt så jeg slapp å betale ut august måned hos Telenor.
Veldig god dekning gjennom Telia sitt mobilnett med 4G Tale.

Synd at Telia som eier velger å legge ned Chess sitt kundesenter i Bergen, men håper noen av de flotte folka på kundeservicen blir med over til Trondheim eller Oslo.

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Daniel B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Hyggelige ansatte, stabil tjeneste og gode priser!"

Bytteprosessen fra Telenor og over til Chess var veldig enkel. Opplevde noe oppstartsproblemer men dette løste seg raskt med flott hjelp fra kundeservice. God dekning er det også!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Det beste mobilselskapet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Chess i mange år, med et par andre operatørbytter underveis, - og hver gang byttet jeg tilbake til Chess etter kort tid. Regningene er alltid uten overraskelser og kundeservicen er helt upåklagelig uansett hva du kontakter de for. Et par ganger under flytting har det blitt avglemt å betale det månedlige beløpet, noe jeg har fått vennlige påminnelser om på sms. Jeg kommer aldri mer til å bytte til andre selskap så lenge jeg er så fornøyd. Og gjør de en liten feil, rettes det gjerne opp i via ekstra poeng som kan benyttes til kjøp på deres nettside eller lavere/gratis telefonregninger. Fikk alle mine oppsparte poeng tilbake selv om jeg hadde sagt opp mitt abonnement og etter kort tid angret og gikk tilbake til trygge, gode Chess. Tommel opp👍 Anbefaler dere alltid til alle jeg kjenner😊.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Anbefales"

Jeg har vært kunde i mange år og er veldig fornøyd, aldri opplevd noen problemer. Effektive og vennlige kundeservice. Bra dekning. Det eneste er prisen som kunne vært rimeligere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tommel opp!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her får du som regel mye for pengene. Er du i tillegg student så får man rabatt på alle abonnement gjennom studentkortet, så ta en kikk der. Bruker MYE data selv og storfornøyd med prisen etter rabatt. Min pris: 399,- for 10GB med fri roaming i EU (-100, - i studentrabatt) så en total på 299, -.

Nå endret de akkurat abonnementene sine til å inkludere data i EU, men dessverre får man litt mindre data inkludert i prisen enn det man gjorde før for å nevne et lite minus for nye kunder. Nye kunder 399,- for 8GB med fri roaming i EU (-50,- i studentrabatt) så totalt 349,-. Fortsatt good deal for studenter!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"

Har vært kunde i mange år og har aldri hatt problemer med chess.
De er høflig og imøtekommende på kundeservice. Får rabatter hvis de har gjort feil.
Rett og slett helt topp!!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Cheyenne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Norges beste kundeservice!"

Absolutt alt er bra, jeg har faktisk ingenting å utsette på Chess. Jeg er en strålende fornøyd kunde:)

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt noen problemer med Chess siden jeg byttet fra One Call for noen år siden. Har ikke vært noe behov for å kontakte kundeservice da faktura og minside-appen er mer enn god nok.

Eneste minus er at prisen kan nedjusteres litt for å bli mer konkurransedyktig. Jeg vurderer alltid å bytte uansett hvor fornøyd jeg er hvis prisen er god.

Dekningen har for det meste vært god.

Alt i alt, jeg er en fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd, men?"

Chess kundeservice er upåklagelig, får hjelp nesten uansett hva det måtte være, helt grei og lett forståelig Nettside/min side, ett stort pluss for at du kan velge å vrake i alt av tilleggstjenester og mye av det er kostnadsfritt. Du kan også bytte abonnemang selv til det du måtte ønske av tilgjengelige abonnement og det du velger blir aktivt i løpet av 5 min. Fakturaforklaringen er lett forståelig og forbruket er oversiktlig og lett å følge med på, forbruk av data ser du i sanntid noe jeg setter stor pris på. Om jeg skal dra frem ett minus så må det bli prisen på abonnementene, her følger de ikke trenden til de andre selskapene og ligger litt for høyt i forhold til de rimeligste lavprisselskapene! I tillegg til det så er chess relativt dyr å bruke om du for eksempel befinner deg i Sverige, jeg har alltid fått høye regninger fra chess etter mine 14 dager med ferie i nabolandet, og det skyldes ikke bruk av data for den hadde jeg slått av! Men alt i alt så er jeg i alle fall fornøyd enn så lenge. Men håper de tar til vett å senker prisene i likhet med de andre aktørene og lar oss bruke av fastprisen til å ringe i Norden i alle fall, da grenser dette selskapet til å bli helt perfekt etter min mening!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"For lite og dyr datatrafikk"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ordner det meste på nettet. Er ikke av de første leverandørene som kommer med endringer til det postive, men kommer alltid etter. Dekningen er ingenting å si på lenger.
Blir dessverre for lite datatrafikk (5 GB) og for dyrt å oppgradere abonnement jmfr med f.eks TalkMore. Sistnevnte gir også rabatt om du er OBOS medlem. Vært veldig fornøyd, men nå blir det bytte.

Andreas W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott og enkelt"

Generelt veldig fornøyd. Man kommer raskt i kontakt med kundeservice, og de er veldig hyggelige. Gode priser og ingen skjulte utgifter.

Bytte til Chess?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Chess
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ordentlig god kundeservice"

Har aldri hatt noen problemer med Chess. Jeg velger å skrive denne annonsen etter at kundeservicen var ordentlig effektive og forekommende med å løse et problem jeg trodde skulle ta en stund.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Enkelt og greit"

Har vært kunde av Chess i mange år, og aldri opplevd noen problemer i det hele tatt. Kontakten med kundeservice har gått raskt og effektivt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"
6 syns denne omtalen er nyttig

Her føler jeg meg direkte lurt av Chess, når man gang på gang får tekstmelding om at de har redusert prisene med 80% i Sverige, og man surfer i god tro. Men så får man en regning som er skyhøy. Syntes dette er villedende for kundene. Så her blir det en annen mobiloperatør fra i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Generelt missfornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kommer ikke tilbake til Chess...

Byttet i første omgang til Chess på grunn av pris under Idar sine tider der.

Var godt fornøyd i gamledager med Chess. Men etter omleggingen for flere år siden gikk det ille.

Vet ikke om det er tilfeldig men når de fikk Netcom dekning mistet jeg ofte dekningen i hjemmet vårt i Stavanger by. Og det rareste var at benyttet jeg et reint Netcom abb hadde jeg dekning.

Byttet vekk fra de da de trakk meg for innholdstjenester, var kun 140,- men da jeg tok det opp med de ba de meg betale regningen så skulle de fikse det i ettertid. Det skjedde ikke! Etter jeg hadde betalt sa de at det ble en sak mellom meg og selskapet som hadde trukket meg. Det selskapet var registrert i utlandet og prøvde å få tak på de men fikk bare generelle automatisk genererte e-poster i retur. Anmeldte saken men den ble henlagt på grunn av bevisets stilling. Makan til oppførsel fra Chess kundeservice. Elendig, samt når jeg ringte kundeservice ble jeg fakturert mer for over 180,- for å ha kundeservice på tråden. Men synes det var viktig ettersom det var en sak av prinsipp. Men kom dessverre ingen vei med Chess. Prøvde å få de til å fremlegge en logg for å bevise at jeg hadde bestilt denne innholdstjenesten. Det klarte de ikke å finne ettersom det ikke eksisterte. Men likevel var det mitt ansvar.

Aldri bruk Chess.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Den absolutt beste kundesservicen!"

Helt sykt for et bra selskap!
* Den beste kundesservice helt enkelt og greit!
* Enkel innlogging og oversikt på data, appen kunne ha vært bedre
* Enkelt å bestille fra dem og bare hyggelig mennesker å få snakke med.
* Løsningsoritert og servicevennelig
* Prisene er veldig konkurransedyktige, og fakturaen er oversiktelig.
* Du får gratis kinobilletter uten ekstra kostnand.
- Her får du enkelhet og service i en superpakke som heter Chess.
Eneste er at det er synd at de vil vente i 2017 når EU sine regler for priser i utlandet trår til.

Bytte til Chess?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Chess
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Rundlurt av Chess!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mobilen ble sendt inn til Chess (verkstedet) pga. En garanti/reklamasjons sak.
Chess sendte meg en returpakke som mobilen ble sendt i, mobilen ble knust under frakt. De beskyldte meg for at jeg brukte dårlig pakning til å frakte mobilen i og at de ikke tar ansvar for det, selv om dem sendte meg den returpakken.
Med andre ord så mener Chess at dems egen returpakke for mobil er for dårlig, men den er god nok for å sende til kunder?

Saken havnet hos forbrukerrådet og Chess var villige til å dekke 50% av kostnadene, mot at dette ble gjort hos dems verksted. Godtok dette da det hørtes bra ut, saken ble da avsluttet... Noen dager senere blir jeg kontaktet av Chess og får vite at etter 50% avslag havner prisen på 1.445 kr + frakt jeg selv måtte dekke 320 kr = 1.765 kr.

Aldri mer Chess!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De er OK, ikke mer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Deres mobil-app er helt forferdelig. Skal man sjekke noe bør det skje på data. Kundeservice svarer fort, men er ganske udugelig - har lite myndighet til å hjelpe deg med en gang.

Mobilabonnement fra Chess
Bestill på nettsidene til Chess
Vis alle mobilabonnement
King 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
229 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
King 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
King 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
King 8 GB
Fri tale, SMS og MMS
8 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
King 15 GB
Fri tale, SMS og MMS
15 GB
pr. mnd
499 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytt til Chess du også!
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Chess
Gå til Chess nå
Søk Bytt.no