Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
14
av 37 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
157
42
28
47
205
Sorter omtaler etter
Viser av 479 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Chili"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt krise Har 3 døtre som mangler SIM-kort etter bytte til Telia som operatør. Ringte inn og var nr 30 i kø - tok meg tid å vente... De lovet å sende SIM-kort dagen etter. Har nå ventet i 3 dager og ingenting har dukket opp. Nå må vi vente til over pinse. Hvis det kommer noe som helst da....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig kundebehandling svarer ikke på mail/sms, ventetid på 20-45 min før en kundebehandler svarer (kostnad for ventetid fra 70-200 kr) app som ikke virker, styr unna chilimobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget bra for oss med lav bruk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Uten tvil rimlegaste abonnementet for dei som har lav bruk. Har så langt bere hatt kommunikasjon med dei pr e-post, men har fått hurtig svar. Kan anbefalast!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ringt kundeservice flere ganger den siste tiden pga overgang til Telia nett. Bruker i snitt 15 minutter på å komme gjennom hver gang og informasjonen som gis er for dårlig. Kan vel også nevne at min side har vært katastrofal, og appen har vel vært nede siden den ble lansert. Selskapets vekst kan neppe krediteres selve produktet... I skrivende stund bytter jeg abonnement for de tre telefonene i vår husstand.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selv om de skifter nett og det kan kreve ressurser er det helt forferdelig. Tre dager uten å få svar på e-post, betaltjeneste for å ringe kundeservice, umulig å logge inn på mine sider, to sim kort der ingen av de fungerer. Dette er bare en pengeinntjeningstjeneste som samler kundebase på å være billig og videreselger med et absolutt minimum av service. Kunne like gjerne vært nigerianske svindlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"

Svindel hele veien. En tragedie at de får eksistere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, ingen faktura, styr unna!"

Har nå byttet fra chili og kommer til og advare andre mot det. Ringer man kundeservice må du belage deg på 30 min venting hver gang, og når man endelig kommer gjennom møter man en sur og lite hyggelig kundeservice. Fått 2 av 8 faktura fra dem. Resten har gått til inkassovarsel, fordi de ikke klarer og sende faktura. Hver gang jeg ringte og fortalte det fikk jeg bare til svar at det ikke var riktig. Kan nå heller ikke logge inn på minside, da tlf nr mitt plutselig ikke var i bruk der. Nå er det nok. Sa opp abbm i dag. Styr unna dette selskapet! Amatører!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Useriøst firma?"

De har gode priser på abbonnement, men prisene for å bruke kontantkort har steget kraftig siden de startet opp.Likevel skriver de : Chili er billig! Tar ofte lang tid å få svar på skriftlige henvendelser til kundeservice.Det virker noe ustrukturert det de holder på med! På nettsiden er det en del motstridende og villedende opplysninger om priser og vilkår. De hevder bl. a. at fritt EU-bruk kun gjelder i landet en oppholder seg i og ringing til Norge. Dette stemmer ikke. Det gjelder til/ fra hele EU-området unntatt trafikk fra Norge. Virker som nettsiden er laget av amatører. Chili er ikke å anbefale dersom en vil unngå problemer og irritasjon!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"

Skulle få overføring til Chili i går kl. 11. Nå 22 timer senere har jeg ennå ikke blitt koblet opp. Mitt gamle abonnement til Chess er satt inaktivt, og jeg er uten telefon. Chili svarer på kundeservice raskt, men det hjelper så lite når det ikke blir utrettet noe. Er spent på hvilken kompensasjon de kommer opp med. Jeg sier opp mitt abonnement på rekordtid, men en gang jeg er oppe å går. Drittselskap!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel"

Bytter du til chilimobil, så må du regne med å betale flere hundre kroner over din faktura! De er veldig greie i begynnelsen, men etter noen måneder så plutselig får du sjokket!! Bruk dem aldri, aldri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig på alt"

Dårlig kundeservice, Min side fungerer ikke, dårlig faktura oversikt. Blir du feilfakturert kan du bare glemme at noen fikser for deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billigste og beste abbonnementet på markedet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra kundeservice, bra dekning for øyeblikket. God informasjon i forhold til operatørbytte nå i april. Byttet fra Onecall, hvor jeg hadde 5gb data til samme pris som jeg her får 10gb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tull med databruk, feil info, lite løsningsorientert kundeservice, ELENDIG min side opplegg og jeg kunne fortsatt. Er så utrolig misfornøyd. Eneste jeg ikke kan klage på er dekningen. Aldri mer chili mobil, vil fraråde alle å velge de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Billig - men mange fallgruver"
3 syns denne omtalen er nyttig

Husk å lese det med liten skrift. Ved overforbruk av data reduserer de ikke hastigheten slik som er normalt, men lar takstameteret løpe i høy hastighet. Betalte 499, - ekstra for 400 MB. Da blir poenget litt borte. Regningen ble på 900, - totalt.

Øystein M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Bytte av tjenesteleverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Synd dere bytter til Telia sitt nett det er ubrukbart der vi ferdes så hele familien må bytte til Hallo som opererer på Telenor sitt nett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig abo, men pga overgang til nettcom dekning må eg bytte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig månad abo, kun brukt til å ringe og sms. 0 data. Savner god nettside med faktura oversikt. - Går frå Telenor til netcom dekning våren 2017.. Då mister dei meg og som kunde! Har fått tak i folk på kundeservice når eg har trengt det (mail).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel!!!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på spørsmål, og lurer rett og slett folk med feil info om brukt datatrafikk mm, har aldri opplevd maken til svindel!!!

Svar fra Chilimobil
04.05.2020 11:50
Hei Lene! Vi ser at denne kommentaren nå er veldig gammel, men vi ønsker å svare tilbake likevel. Vi beklager at du hadde en dårlig opplevelse hos oss! For 3 år siden var vi et helt annet selskap enn hva vi er i dag. Vi hadde mindre kapasitet på kundeservice og vår Min Side og app-løsning var slik som du nevner her, ikke optimal! Informasjonen på Min Side var til tider også ikke riktig. Noen ganger så man for mye datatrafikk og noen ganger for lite datatrafikk. Slik skal det ikke være! Vi håper du får muligheten til å prøve oss igjen nå i nyere tid, og se den lange veien vi har kommet! Det er en helt annen kundeservice du møter. App og Min Side viser nå mye bedre og tydeligere informasjon enn før. Svar tiden er bedre enn noen gang, og vi tilbyr til og med tjenester som ingen andre mobilselskap har. Chilimobil i 2020 er rett og slett en helt annen mobiloperatør enn før. Det ønsker vi også å vise deg! Videresend gjerne e-posten du får tilbake nå med denne kommentaren, til oss på mail: [email protected] - Vi ønsker å gi deg en gratis prøveperiode slik at du får sett forskjellen fra tiden din før. Vi dekker månedsavgiften for deg i prøveperioden. Vi beklager igjen på det sterkeste for opplevelsen du hadde hos oss og håper vi kan gjøre det godt igjen! Vi ønsker deg en herlig dag videre! Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare lureri"
11 syns denne omtalen er nyttig

Jeg forsøkte meg på abonnement hos Chilimobil. Tok 10 GB. Fikk tilleggsfaktura på 499,- før jeg hadde passert 9 GB. Det har skjedd flere ganger. Ringte Telenor hvor jeg har vært kunde i over 20 år. De sier jeg aldri har hatt en mnd over 2GB forbruk noen gang. Bruker ikke mobilen mer nå enn tidligere. Jeg burde skjønt at dette bare er svindel når det ikke går å sende de åpen melding på Facebook. Når jeg tar kontakt, så svarer de aldri på det jeg lurer på. Ikke har de app! Har i dag byttet over til Telenor igjen. Gleder meg til å komme tilbake! Hurra for Telenor. ANBEFALER Å STYRE UNNA CHILIMOBIL!

Kundetilfredshet
Dekning
"Mangler på nettsiden"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har akkurat byttet til chilimobil og er så langt fornøyd med priser og dekning. Chilimobil har absolutt stort forbedringspotensiale på deres nettside og minside. Jeg savner å finne oversikt over fakturaer, og muligheten til å sjekke forbruk og hvor mye data jeg har igjen i måneden. Håper dette er noe de jobber med å forbedre så snart som mulig.

Morten Z
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra og billig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bytta til chilimobil fra Hello i mai og har nå inkludert bruk i EU og skikkelig kundeservice. Chili har avtalegiro og regningen er lav og grei. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Kontantkortlureri"
7 syns denne omtalen er nyttig

Chilimobil selger kontantkort via 7-Eleven, Mix og noen andre steder. Jeg kjøpte startpakke med kontantkort for å ha en ekstramobil. Pakken koster 49, - og inkluderte ringetid for 50 kroner. Da SIM-kortet var aktivert så jeg at ringebeløpet hadde blitt halvert! Forklaring fra kundeservice (per epost) var at man får 25 av de 50 den første måneden og så de resterende 25 den neste. Altså, etter 2 måneder er det ingenting igjen av den ekstramobilnummeret jeg skulle ha. Jeg antar at Chilimobil sin forretningside er å å få så mange kunder at de blir interessante for en oppkjøper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig, bra dekning og service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte abonnement hos de i fjor og er veldig fornøyd. Mistet telefonen min i sommer og kunne hente meg nytt sim-kort på Narvesen og da var jeg på nett igjen etter to timer. Hadde Netcom før, men byttet og fikk bedre dekning med Telenor både hjemme og på hytta. Hjemmesidene kunne vært bedre, men de funker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og bra"
4 syns denne omtalen er nyttig

Billige abonnementer med mye data. Raskt Telenornett. Bra kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott og billig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra netcom(telia) til chili, gikk ned 150,- i pris og DOBBLET data mengden. Kundeservicen har alltid vært tipp topp de få gangene det har trengtes å få tak i dem. Nå har de også(etter min mening) den beste EU pakken av alle. For 50,- ekstra måneden _kun_ den tiden du er i utlandet får du hele datamengden tilgjengelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra. Men én mangel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ingenting å klage på annet enn at nettsiden deres er kaotisk og uferdig.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR