Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
17
av 36 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
147
35
24
43
188
Sorter omtaler etter
Viser av 437 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Rebekka V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og bra!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter at vi ikke fikk noe mer hjelp med internettlinjen vår hjemme etter en ulykke, bestemte jeg at det var best å bytte til fritt mobilabonnement og sette opp mobilen min som en ruter. Jeg har hatt mobilt bredbånd før, men det var veldig treigt og jeg vil helst unngå å bli satt ned til en ubrukelig hastighet etter å ha brukt opp kvota mi. Jobben min avhenger av at jeg har tilgang til internett og jeg liker å spille en del, og Chili Mobil oppfyller disse kravene. Jeg bor ute på landet og får for det meste 4G+. Jeg har fått EDGE en sjelden gang i blant, men det fikser seg bare jeg flytter mobilen litt. Jeg har alltid fått hjelp hver gang jeg har ringt inn til kundeservice angående spørsmål. Både nettsiden og appen til Chili mobil er ryddig og oversiktlig. Jeg sparer veldig mye ved å ha både mobilabonnement og internett i ett, det fungerer veldig bra og jeg anbefaler det til alle som har de samme behovene som meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og forutsigbart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig! Fri data meg god fart! Enkelt å komme i kontakt med kundeservice, får hjelp når man trenger det.

Marius K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"So far so goood"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gikk over til chili på torsdag. Regn esim Til nå funker alt utmerket. Digger chilimobil til nå. Ingen negative ting å si.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Enda mer svindel."
9 syns denne omtalen er nyttig

"Fri tale/sms/mms Fri bruk i EU/EØS" Rett fra sidene deres og er ikke tilfelle. Vær oppmerksom på at dette er renspikka løgn. Ringer du ut av Norge, betaler du blodpris. Stay away.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Best pris men ustabilt nett"
4 syns denne omtalen er nyttig

+Uslåelig pris, 499 per måned for 5 GB per dag. +Raskt nok nett til fortnite. -Bor på bygda i vest Telemark, skal være godt innenfor dekningsområdet men mister internett daglig. Slitsomt! :( Hadde det ikke vært slik hadde abonnementet fått full pott i poengsum!

Tromsøgutt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig og få hjelp"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har tatt kontakt flere gang om att jeg ikke får noen hastighet på Internett. Men er ingen hjelp og få. Betaler 499 i måneden og får aldri hastighet over 3.9mbps.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Rett å slett ingenting og sette fingeren på"
2 syns denne omtalen er nyttig

For meg så har dette fungert utmerket. Pluss: -Bra fart. -Fri data. (nesten isåfall) -Fungerer utmerket i utlandet. -Ingen reklame mas fra opratør. -Like god dekning som telia Minus: - Selv om de er de billigste på fri fart så er det noe dyrt synes jeg. - Ingen mulighet til å kjøpe mobil på rentefri avbetaling via nettsiden dems. (stort savn) - Hastighetsbegrensing etter bruk av 5 gig daglig. Irriterende hvis man sitter å streamer flere personer på samme deling. Da er 3 mbit ikke nok. Selv om de har løsning på dette med fri bruk hvis man betaler 99 kr pr gang. (dette er jo naturlig nok totalt uakuelt)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget god leverandør"

Superstabil og rask 4G forbindelse når jeg er på hytta! Med fri data trenger jeg ikke tenke på forbruket, og med min bruk merker jeg ikke noe særlig til den reduserte hastigheten når jeg har nådd døgngrensen. Det beste med abonnementet er at dataforbindelsen er superstabil. Hastighet kan variere litt, men det er alltid forbindelse! Det eneste å klage på er at prisen gjerne kunne ha vært litt lavere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Patetisk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt chilli pga fri data. Det kalles fri data, men når det blir brukt til å se film, serier og videoer så stopper nettet, så kallt ''lag spike''. Når nettet blir godt brukt så stopper nettet å fungere midt i film/serie/video, pga chilli har laget abonnementet slik. Ikke verdt pengene overhode, kundeservice er direkte søppel og jeg bytter nå til Ice Abonnement som er 100kr billigere og 100x bedre. Chilli mobil er rett og slett et patetisk forsøk på ett mobilabonnement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser. God dekning der jeg ferdes. Kundeservice svarer rimelig fort på Mail. Men hadde tjent på å være tilgjengelig i helgene noen timer. Trekker ned at man ikke får beholde data rollover ved nedgradering av abonnement. Anbefales ellers da disse tingene ikke er noe stort problem. Men kanskje noe å vurdere i framtiden?

Svar fra Chilimobil
21.02.2020 11.17
Hei Also!
Så bra at du er fornøyd, det synes vi er veldig kjekt å høre :D
Når du nedgraderer mister du ikke rolloveren din. Du kan imidlertid kun spare like mye som du har inkludert i ditt abonnement. Dersom du f.eks. har 5 GB i rollover og endrer til 3 GB abonnementet vil du ta vare på 3 GB i rollover.
Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye for pengene. Men har erfart at fri data ikke nullstiller seg ved midnatt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med abonnementet. Her får man utrolig mye for pengene. Men 32 minutter over midnatt har fortsatt ikke fri hastighet blitt oppjustert til normal hastighet. Ikke noe big deal, men unødvendig at systemet dems ikke fungerer på dette området.

Svar fra Chilimobil
21.02.2020 11.17
Hei Stian!
Tusen takk for en super tilbakemelding, det blir vi veldig glade for å høre :) Hastigheten på Fri Data abonnementet blir resatt ved midnatt, men pga. systemet går igjennom alle numrene da kan det dessverre ta litt tid noen ganger.
Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Bedritent!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Første faktura var feil, når jeg bestilte endring fra 1. Februar og det nå er 1. Februar og det er 3 dager til kundeservice er åpen, så er IKKE endringen gjort, dette skaper STORE PROBLEMER for meg da jeg skal bruke 10GB DENNE HELGEN og sitter med 1GB-abonnement bare. 100% feil på 2 forsøk er bare elendig, det verste er at det er som jeg har opplevd det siste årene, normen i bransjen. UNNGÅ DETTE FIRMAET

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.54
Hei Kai! Du kan enkelt endre abonnementet ditt via Min Side eller appen vår. Er det en nedgradering skjer det ved påfølgende månedskifte. Om du oppgraderer trer det i løpet av 5-10 minutter. Husk at når du har lagt inn oppgraderingen kan det ta noen minutter ekstra før endringen er synlig på Min Side og appen, så logg gjerne ut og inn. Beklager så mye dersom det har vært problemer rundt din endring. Kontakt gjerne vårt kundesenter om du opplever feil. Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fungere som det skal"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri noen problem. Fungerer som det skal. Endrer akkurat som jeg vil mellom abonnementene etter behov.

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.53
Hei Ulf! Så kjekt at du er fornøyd, det blir vi super glad for å høre :D Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Ikke full dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er fornøyd med prisen, 299,- for 10 gb i mnd, de har også wifi tale noe som er et pluss siden jeg er mye til sjøs hvor det ikke er dekning men har wifi. Telia dekningen er jeg litt skuffet over, ligger på 3 streker hvor jeg hadde 5 før i mitt tidligere abonnement. Men det fungerer for mitt bruk.

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.52
Hei Erik! Vi blir veldig glad for å høre at du er fornøyd med abonnementene og tjenestene våre :) Dekningen kan dessverre variere litt ut ifra hvor man befinner seg. Vi kan alltids sjekke om det er planer om å bygge ut nettet i området, da er det bare å kontakte vårt kundesenter her: TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no. Hilsen oss i Chilimobil
Ragnhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og enkelt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skulle nesten trodd det var noe feil, siden det de er såpass billige. Jeg har tidligere hatt både Telenor og Onecall, ikke fornøyd med noen av de - mest pga pris og kundeservice (til tross for at jeg var kunde i maaange år). Så jeg vil varmt anbefale 10 GB hos chillimobil. Med suveren dekning også :-) :-)

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.50
Hei Ragnhild! Tusen takk for en fantastisk tilbakemelding, her er det jubel hos hele gjengen og det motiverer oss for å stå på enda mer for våre kunder! Tusen, tusen takk :D Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Supert!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra dyre, elendige One Call til Chilimobil for ikke så lenge siden. Hatt Fri Data i noen måneder nå og er kjempefornøyd. Avsluttet hos bredbåndleverandør og bruker nå kun Chili til mobil og i leiligheten min (pc, nettbrett, chromecast osv.) Merker ingen forskjell i fart når det gjelder surfing eller streaming. Det er kun 5gb med data per dag før hastigheten settes ned, men selv etter den er satt ned så klarer jeg helt fint å streame filmer/serier. Det er heller litt tregere visst jeg må laste ned større filer til mob/pc etter hastigheten settes ned, men dette har ikke vært store problemene. Laster du ned mye torrents er nok bredbånd å foretrekke videre. Går du over 5gb får du melding med info visst du trenger høyere hastighet (1t, 4t eller ut dagen med priser fra 19kr). Databruken nullstilles ved midnatt igjen. Chilimobil har Telia dekning, så greit å sjekke litt opp da det kan være litt opp og ned med dekning noen plasser! Kundeservice er også veldig raske å svare på email om det er noe en lurer på.

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.50
Hei Silje! Så bra at du er fornøyd med Fri Data abonnementet vårt, det er veldig kjekt å høre :) Vi synes også at det er super hyggelig at du gir god tilbakemelding på vår kundeservice. Det varmer :D Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Fikk telefon sperret pga ikke betalt faktura i november"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk telefon sperret pga ikke betalt faktura i november. Ok. Ringer i desember for å avslutte abonnement og betale for meg. Ok alt bra abonnement din er avsluttet. Januar for fu#%ing faktura.

Svar fra Chilimobil
21.02.2020 11.17
Hei!
Dessverre er det slik at hvis en faktura står som ubetalt to måneder etter den ble sendt ut, vil abonnementet sperres. Det er også slik at forbruk du har i inneværende måned blir fakturert påfølgende måned. Om du hadde forbruk utover inkluderte tjenester i desember, ble dette derfor fakturert i januar. Er du usikker på om dette gjelder for deg kan du gjerne sjekke fakturaen din på Min Side. Du har tilgang på Min Side og fakturaene dine i tre måneder etter du har sagt opp ditt abonnement. Kundesenteret vårt hjelper deg også mer enn gjerne dersom du føler noe ikke stemmer :)
Hilsen oss i Chilimobil
Henrik H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Krise"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig på det å formidle at når du har brukt 5 GB en dag så settes hastigheten ned. Dårlig uoversiktlig app, og egt ganske dårlig dekning også. Min Anbefaling: gå for noe bedre

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.49
Hei Henrik! Om du har Fri Data abonnementet mottar du alltid en SMS-varsling dersom du har brukt 5 GB i løpet av en dag. Du kan i tillegg følge med på forbruket ditt på Min Side og appen vår. Hvis du ikke mottar SMS-en må vi få sjekket opp i dette. Kontakt vårt kundesenter også hjelper vi deg der. Hilsen oss i Chilimobil
Muhammad
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd med Dekning og Ekstra Billig Data"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei jeg bor i Oslo, jeg har brukt ChiliMobil snart i ett år, Jeg bruker en Huawei Mate 20 Pro. DEKNING bra hjemme, nesten alle prikker bortsett fra 1. Ute full dekning. DATA EKSTRA BILLIG 25GB bare 399. :) Jeg har aldri vært borte Chili Kundeservice telefon. Fordi alt er bra. Har aldri opplevd noe problem. Så til dere som bor i Oslo. ANBEFALES

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.46
Hei Muhammad! Så bra at du er fornøyd med prisen og dekningen, det blir vi super glad av å høre :D Tusen takk for fantastisk feedback! Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dålig tjänster."
4 syns denne omtalen er nyttig

Mitt simkort slutade fungera, dom skickade det nya till fel adress även om jag sa till dom när jag ringde att det var fel adress, tog över 2 veckor att få ett nytt och jag fick ingen kompensation för det, så jag byter abonnemang.

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.45
Hei Levi! Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Vi beklager på det sterkeste for at du har hatt en dårlig opplevelse her. Du skulle selvsagt fått kompensasjon for at vi sendte SIM-kortet til din gamle adresse, når du hadde meldt en ny til oss. Gjør vi feil, gjør vi opp for oss. Kontakt vårt kundesenter og fortell om saken din. Dette skal vi løse. Hilsen oss i Chilimobil
Tina H. V
Kundetilfredshet
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter et par dager med Chili og Telia-dekning som skal være fantastisk, bytter jeg tilbake til operatør med Telenor-dekning. Helt håpløst!

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.40
Hei Tina! Beklager så mye dersom du har hatt en dårlig opplevelse her! Dekningen kan dessverre variere ut ifra hvor du befinner deg. Telia bygger stadig ut nettet sitt, så vi håper du ønsker å prøve oss igjen senere og blir fornøyd da :) Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Helt forferdelig er chilimobil tvers igjennom"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det siste mobilselskapet du vil binne deg opp til. Jeg var kunde hos dem i ca 3 mnd, med et abonnement på 279 i mnd. Alikevel endte jeg opp med å betale 1400. Underveis dukket det opp ekstra utgifter her og der, og andre utgifter som de bevisst skjuler for kundene, for å presse ut hver eneste krone. De markedsfører seg selv som et billig mobil selskap, ikke la deg lure!!

Svar fra Chilimobil
21.02.2020 14.51
Hei Jonas!
Vi ønsker at det alltid skal være så billig som mulig å bruke våre mobilabonnement. Hvis det er noe på fakturaen som du ikke kjenner igjen, er det viktig for oss at du får oversikt over dette med en gang. Det er enkelte tjenester som ikke er inkludert i abonnementspris, som f.eks. kjøp av buss-og togbilletter via telefonregningen. Slike kjøp blir fakturert påfølgende måned. Du kan se hva du har blitt fakturert for på side 1 og 2 av fakturaen. Vi har i tillegg en fakturaforklaring her: https://www.chilimobil.no/sporsmal-hjelp/faktura/. Du kan alltids også kontakte vårt kundesenter for videre hjelp :)
Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

På grunn av ekstremt dårlig signal der hvor jeg ferdes er jeg skuffet over Chilimobil. Når jeg er innomhus har jeg liten/ingen signal. Pluss for mye data inkludert.

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.39
Hei! Så bra at du synes vi leverer på data! Det motiverer oss til å strekke oss enda lenger for våre kunder :D Dekningen innendørs påvirkes dessverre i stor grad av hvilke materialer vegger, vinduer og dører er laget av, samt hvor i bygningen man befinner seg. Vi anbefaler å ha på WiFi-tale dersom du opplever dårlig dekning innendørs. Du kan da ringe og sende SMS over WiFi, og det vil i de fleste tilfeller gi bedre samtalekvalitet. Husk å ta på 4G-tale i tillegg, disse tjenestene fungerer best sammen :) Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Aldri vært noe problem med dekning, betaling eller data"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri opplevd noe problem med Chili, jeg bruker idag Chili Fri Data og ligger på 25 - 35 gig i måneden. Jeg bor ikke midt inne i byen, men opplever heller ikke problemer med dekning. Enkelte ganger har jeg ønsket å betale fakturaen litt senere enn fakturadato, det har aldri vært noe problem. Jeg får en ryddig og oversiktlig faktura en gang i måneden og det er ikke noe lureri med summene. Jeg bruker BankId opptil flere ganger om dagen, her opplever jeg heller ikke store problemer eller kostnader. Perfekt for mitt bruk!

Svar fra Chilimobil
14.02.2020 08.36
Hei :) Tusen takk for en fantastisk tilbakemelding! Det gleder og motiverer oss stort at du er så fornøyd med oss :D Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Absolutt billigst. Null problem med support. Bra dekning. 3gb data er for meg med mitt bruk mer enn nok. Veldig informativ og logisk app.

Svar fra Chilimobil
21.02.2020 11.17
Hei Arnt!
Tusen tusen takk for en strålende tilbakemelding :D
Hilsen oss i Chilimobil
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR