Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
17
av 36 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
147
36
24
43
188
Sorter omtaler etter
Viser av 438 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lureri. Endrer stadig vilkår på abonnementet fri data"
6 syns denne omtalen er nyttig

Endrer stadig vilkår på abonnementet fri data, som jeg mistenker er den største årsaken til at folk kjøper abonnement hos dem. Endringer blir ikke meldt av selskapet, men plutselig øker prisen på mobilabonnementet rett etter kjøp. Så driver de og senker hastigheten til nærmest null, eller så stenges data av. Og så mottas en sms om at en kan kjøpe mer data eller økt hastighet. På et mobilabonnement med FRI DATA. Mengden data brukt, er ikke så høy i mine øyne, (5-7gb max på et døgn hvis jeg er mye på farten) og langt fra maxgrense oppgitt da jeg inngikk avtalen. Kundeservice får man heller ikke tak i, og når de svarer omsider så er det ikke mye å skrive hjem om. På toppen av dette er dekningen veldig varierende, nettet ofte fryktelig tregt, og har flere ganger hatt problem med mms oppsett. Føler meg lurt, og er lite imponert over chilimobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Når jeg har gjennomført sikkerhetskopiering går jeg enkelte ganger over mengde GB..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg har gjennomført sikkerhetskopiering går jeg enkelte ganger over mengde GB for hva som er ønskelig fra ChiliMobil. Da må jeg sende en bekreftelse fra meg til dem om at jeg trenger å fortsette. Men da må jeg skru mobil av og på igjen for å aktivere fortsette. En unødvendig jobb og belastning for meg når jeg har måntlig datamengde på 1000 gb. Ettersom jeg forstår, kan man bruke opp til 1000 GB pr måned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Always more to pay"
3 syns denne omtalen er nyttig

Internett fungerer raskt og service er hyggelig, men faktura er alltid høyere og fakturaen er ikke forståelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dekning og Bank ID"

Jeg antar at Telenor har bedre dekning og at Bank ID er med robust hos de. Har hatt mye problemer med Bank ID.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabilt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ustabilt nett! Hver søndag detter nettet helt ut! Misserabel hastighet er og på nettet! Måler hastigheten nå og da, har aldri vært over 2mbit

Rezgar A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Simkort"

Jeg begynner i dag med chilimobil, jeg putte inn simkortet, men viser at sim kortet er ikke klargjort, hvordan dere kan hjelpe meg.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig..."
6 syns denne omtalen er nyttig

Veldig gode priser, men ofte vanskelig for andre å komme gjennom til meg eller at jeg ikke får ringt ut. Dette startet da jeg gikk over til Chilli. Dårlig dekning og appen kunne de spart seg for. Tenker at når man lanserer app så burde den hatt godt med funksjoner og ikke bare mulighet til å se hvor mye data man har/har brukt. Appen jobber de dog med å videreutvikle, men igjen den burde vært godt utviklet før lansering. For dårlig!!! Data rollover reklamerer de for, men det får man ikke. Gidder rett og slett ikke ta kontakt med kundeservice, skal bytte selskap!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Abonnement pris 399, regninger 570."
4 syns denne omtalen er nyttig

Det startet med at de registrerte meg hos tv 2 sumo, etter 2 måneder skulle de ha ekstra betalt for dette (100 kr). tok kontakt med dem, de unnskyldte seg. Neste måned skulle de fortsatt ha betalt ekstra for tv 2 sumo. Tok kontakt igjen, de unnskyldte seg. så økte de prisen på abonnementet med 100 kr. De sendte melding om at jeg hadde en regning fra dem, min side var under utvikling så fikk ikke logget inn, dette skjedde 2 måneder på rad. Betalte da 570 kr 2 måneder på rad, når jeg kjøpte bestilte et abonnement på 399. For å ikke snakke om 5GB om dagen 99 kr for boost greiene de startet med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De lyver hele tiden."
7 syns denne omtalen er nyttig

Her betaler man 499kr for fri data, men man må betale 99 kroner till etter å ha brukt 5GB for å få brukelig hastighet.. HVER DAG!? Beklager, men dette er helt usmakelig, bedre å restarte telefonen enn å måtte skyte kundene deres på nært hold bakfra. I skrivende stund så STJELER og LYVER Chilimobil hele tiden. Jo mer de stjeler, jo mindre lyver de og motsatt. Personen som la til/kom fram med ideen til superboost funksjonen burde bli sparket. Jeg anbefaler IKKE å få chilimobil framt til de fjerner tyveriet kalt "Superboost".

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha avsluttet kundeforholdet fortsatte Chili å fakturere i to måneder under påskudd om at det var uavklart om mobilnummeret skulle flyttes. Chili ble det dyreste og mest kranglete mobilabonnementet jeg har hatt. Sleip og lovstridig praksis!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Chili er kanskje det billigste for storforbrukeren, men hastigheten deres er ræva, og jeg føler hele tiden at den er strupet.

Olsvik K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Grei operatør"

Helt greit abonnement hos chillimobil men siden jeg skal jobbe på Svalbard frem til desember så er det veldig dårlig dekning der vi jobber. Les Lunckefjell....

Erlend N
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Helt elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte 1000GB data, brukte 300GB og ble sperret uten forvarsel. Dårlig service, surr med betaling. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er kanskje billigst, men..."
4 syns denne omtalen er nyttig

1. Kundeservice bruker flere dager på å svare 2. Appen som følger med gjør ikke annet enn å vise forbruk av data. Om man for eksempel ønsker å endre abn må man kontakte kundeservice. 3. Er ikke mulig å opprette bankid. De sier det er noe galt med banken, men banken sier det er et problem hos chilimobil. Har aldri hatt noe problem med å opprette bankid hos andre operatører.

Markus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skrur ned farten før 5gb er brukt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ved flere anledninger brukt opp 5gb kvoten i god tid før midnatt og våknet opp til 3mbps påfølgende dag. Det er ikke godt å si om dette er ønsket policy for å spare båndbredde eller om det er svikt i rutiner. "Fri data" startet bra men chili har ødelagt for seg selv med uforutsigbare retningslinjer, dårlig kundeservice og svikt i rutiner/systemer. Styr unna, fortsetter dette vil nok skuta synke snart.

Ken E. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott og billig!"

Jeg liker Chilimobil veldig godt! det er billig og veldig smart og ha! jeg har 6 gb til 279 i mnd og det skal jeg holde på, det er det billigste på markedet og betaler enkelt med avtalegiro

Gaming W. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel så det holder"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her har jeg en sterk advarsel til dere. I fjor ca 2 desember blei jeg kunde hos chilimobil, nå skal jeg fortelle dere hvor forferdelig det var og være en kunde his dem. Her er det som skjede meg: 2 desember byttet jeg fra telenor til chilimobil pga fri bruk annonsen tenkte for meg selv 1000GB (1tb) til 399 det hørtes konge ut, men etter ca 7 dager får jeg en advarsel på mail om anmeldelse pga jeg var uhøflig wtf!!?? men tenke nå er det f#%n med nok, sendte nok en kvass melding atte hva mener du med uhøflig, for poker mener du da og si til dem i kundeservice atte når man ikke får fri bruk man blir lovt er svindel, så veit ikke jeg. Sa også hva jeg mente om detta piss preiket deretter. Jeg bruker mye gb så sa derfor blei dere valgt, men nok ikke med det jeg fikk aldri en regning fra dem, men derimot en inkasso, så på den 7000kr i inkaso dem påsto da atte det gjikk helt tilbake til 01.05.18 noe som isåfall var feil for det er 02.12.18. hehe jaja men siden jeg alltid tar vare på mail og beviser min rett i saken men det inkasso byrået dem bruker, er reine mafian dem purrer hver dag til dem får betalt, men jeg sender samme dokument om og om igjen, men dem gjir seg ikke. Så grunnen til jeg ikke anbefaler dem er for det første raua kundeservice, ikke minst hastigheten du får er på trynet. Har selv byttet til telia som gjir meg 100mbps til dataen er borte. Håper dem går konkurs og må betale tilbake alle kundene, så sårt for dem, bryter reglene i kjøpsloven. Velg heller telenor eller telia, dem gjør ikke sånt. Velg Telia dem har Telia x og den funker.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"3 mbps"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt chilimobil i 3-4 måneder nå, og blir bare mer og mer skuffet... Greit nok at man må sende melding etter å ha brukt en viss mengde med data, men at de nå har begynt å senke farten fra 100 til 3 mbps etter 5 gb er helt på tryne. :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Reduserer hastigheten etter 10-15 gb"
7 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke ofte jeg bruker mye data. Men på hytta kan det gå litt mer. Har fått flere meldinger der jeg må åpne tlf på nytt for å få mer data. Det gjelder når jeg overstiger 5 gb. Nå har jeg brukt 15 gb og de reduserer hastigheten til 3 mp. Det er jo bare tull når de lanserer et fri data abonnement med 1000 gb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt tragisk"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du bruker over 5gb om dagen etter 1.Mars vil hastigheten settes ned til 3 Mbps. Vil nesten ikke si at det er fri data lenger, når det står at du kan bruke opptil 1000gb, men egentlig bare 5gb om dagen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er penge sultne"
7 syns denne omtalen er nyttig

I dag har jeg brukt over 5gb da er det normalt at man må skrive «data» så får du 3gb til i dag fikk jeg en melding at jeg hadde brukt over 5gb og de hadde senket hastigheten ned til 3mbps og hvis jeg skulle få normal hastighet måtte jeg skrive superbiler som koster 100kr! Dette er helt sinnsykt hvis de ikke slutter med dette bytter jeg abonnement, anbefales IKKE frem til de fjerner dette superboost systemet dems.

Papirfly
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Man blir automatisk satt på lavere abonnement når de mener du har brukt for mye"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er rett og slett svindel. Man blir automatisk satt på lavere abonnement når de mener du har brukt for mye. Heldigvis er dette brudd på kjøpsloven og man kan nekte å betale regningen da man har kjøpt en tjeneste med store mangler som bryter deres egne retningslinjer. Når det er sagt, er det bra at de dro i gang fri data-bølgen før de går konkurs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Oppfyller ikke sine egne krav"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Chilimobil siden før jul og i starten gikk det greit. Noen dager brukte jeg 2GB andre dager 15. Men etter at de innførte SMS-ordningen sin får jeg ikke lenger brukt mer enn 7GB på en dag på grunn av forferdelig hastighet og sperren de har. Er fryktelig tungvint å sende sms hver 3GB.. Attpåtil har de sagt de har fjernet denne SMS-ordningen og byttet den ut med hastighetsbegrensning etter 5GB brukt på en dag. Jeg må fortsatt sende sms-er for å aktivere mer data i tillegg til at jeg har hastighetsbegrensning.. STYR UNNA

Ole C. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Chilli har ekstremt dårlig nett og responstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Get i noen år. Trykker jeg på noe så spretter det opp. Umiddelbart etter byttet til chilli må jeg trykke mange ganger for at den skal begynne å loade nettsiden eller hva det måtte være. Det står stort sett alltid ingen internett-tilgang i apper som messenger. Må vente. På speed test klarer de seg, for de nettsidene er selvfølgelig prioritert og får raskere hastighet og ping. Lureri dette her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ryddig og enkelt - gode priser"

Byttet til Chili Mobil nettopp, og er kjempefornøyd. Svært gode priser og enkel og oversiktlig app/min side. Savner litt raskere svar fra kundeservice, men det kommer vel. Fortsett slik!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR