Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
19
av 37 innen
mobilselskap
44%
anbefaler
Chilimobil
Filtrer omtaler
150
37
25
44
195
Sorter omtaler etter
Viser av 451 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er kanskje billigst, men..."
4 syns denne omtalen er nyttig

1. Kundeservice bruker flere dager på å svare 2. Appen som følger med gjør ikke annet enn å vise forbruk av data. Om man for eksempel ønsker å endre abn må man kontakte kundeservice. 3. Er ikke mulig å opprette bankid. De sier det er noe galt med banken, men banken sier det er et problem hos chilimobil. Har aldri hatt noe problem med å opprette bankid hos andre operatører.

Markus S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skrur ned farten før 5gb er brukt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ved flere anledninger brukt opp 5gb kvoten i god tid før midnatt og våknet opp til 3mbps påfølgende dag. Det er ikke godt å si om dette er ønsket policy for å spare båndbredde eller om det er svikt i rutiner. "Fri data" startet bra men chili har ødelagt for seg selv med uforutsigbare retningslinjer, dårlig kundeservice og svikt i rutiner/systemer. Styr unna, fortsetter dette vil nok skuta synke snart.

Ken E. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Flott og billig!"

Jeg liker Chilimobil veldig godt! det er billig og veldig smart og ha! jeg har 6 gb til 279 i mnd og det skal jeg holde på, det er det billigste på markedet og betaler enkelt med avtalegiro

Gaming W. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel så det holder"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her har jeg en sterk advarsel til dere. I fjor ca 2 desember blei jeg kunde hos chilimobil, nå skal jeg fortelle dere hvor forferdelig det var og være en kunde his dem. Her er det som skjede meg: 2 desember byttet jeg fra telenor til chilimobil pga fri bruk annonsen tenkte for meg selv 1000GB (1tb) til 399 det hørtes konge ut, men etter ca 7 dager får jeg en advarsel på mail om anmeldelse pga jeg var uhøflig wtf!!?? men tenke nå er det f#%n med nok, sendte nok en kvass melding atte hva mener du med uhøflig, for poker mener du da og si til dem i kundeservice atte når man ikke får fri bruk man blir lovt er svindel, så veit ikke jeg. Sa også hva jeg mente om detta piss preiket deretter. Jeg bruker mye gb så sa derfor blei dere valgt, men nok ikke med det jeg fikk aldri en regning fra dem, men derimot en inkasso, så på den 7000kr i inkaso dem påsto da atte det gjikk helt tilbake til 01.05.18 noe som isåfall var feil for det er 02.12.18. hehe jaja men siden jeg alltid tar vare på mail og beviser min rett i saken men det inkasso byrået dem bruker, er reine mafian dem purrer hver dag til dem får betalt, men jeg sender samme dokument om og om igjen, men dem gjir seg ikke. Så grunnen til jeg ikke anbefaler dem er for det første raua kundeservice, ikke minst hastigheten du får er på trynet. Har selv byttet til telia som gjir meg 100mbps til dataen er borte. Håper dem går konkurs og må betale tilbake alle kundene, så sårt for dem, bryter reglene i kjøpsloven. Velg heller telenor eller telia, dem gjør ikke sånt. Velg Telia dem har Telia x og den funker.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"3 mbps"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt chilimobil i 3-4 måneder nå, og blir bare mer og mer skuffet... Greit nok at man må sende melding etter å ha brukt en viss mengde med data, men at de nå har begynt å senke farten fra 100 til 3 mbps etter 5 gb er helt på tryne. :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Reduserer hastigheten etter 10-15 gb"
7 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke ofte jeg bruker mye data. Men på hytta kan det gå litt mer. Har fått flere meldinger der jeg må åpne tlf på nytt for å få mer data. Det gjelder når jeg overstiger 5 gb. Nå har jeg brukt 15 gb og de reduserer hastigheten til 3 mp. Det er jo bare tull når de lanserer et fri data abonnement med 1000 gb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Helt tragisk"
8 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du bruker over 5gb om dagen etter 1.Mars vil hastigheten settes ned til 3 Mbps. Vil nesten ikke si at det er fri data lenger, når det står at du kan bruke opptil 1000gb, men egentlig bare 5gb om dagen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er penge sultne"
7 syns denne omtalen er nyttig

I dag har jeg brukt over 5gb da er det normalt at man må skrive «data» så får du 3gb til i dag fikk jeg en melding at jeg hadde brukt over 5gb og de hadde senket hastigheten ned til 3mbps og hvis jeg skulle få normal hastighet måtte jeg skrive superbiler som koster 100kr! Dette er helt sinnsykt hvis de ikke slutter med dette bytter jeg abonnement, anbefales IKKE frem til de fjerner dette superboost systemet dems.

Papirfly
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Man blir automatisk satt på lavere abonnement når de mener du har brukt for mye"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er rett og slett svindel. Man blir automatisk satt på lavere abonnement når de mener du har brukt for mye. Heldigvis er dette brudd på kjøpsloven og man kan nekte å betale regningen da man har kjøpt en tjeneste med store mangler som bryter deres egne retningslinjer. Når det er sagt, er det bra at de dro i gang fri data-bølgen før de går konkurs.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Oppfyller ikke sine egne krav"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Chilimobil siden før jul og i starten gikk det greit. Noen dager brukte jeg 2GB andre dager 15. Men etter at de innførte SMS-ordningen sin får jeg ikke lenger brukt mer enn 7GB på en dag på grunn av forferdelig hastighet og sperren de har. Er fryktelig tungvint å sende sms hver 3GB.. Attpåtil har de sagt de har fjernet denne SMS-ordningen og byttet den ut med hastighetsbegrensning etter 5GB brukt på en dag. Jeg må fortsatt sende sms-er for å aktivere mer data i tillegg til at jeg har hastighetsbegrensning.. STYR UNNA

Ole C. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Chilli har ekstremt dårlig nett og responstid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Get i noen år. Trykker jeg på noe så spretter det opp. Umiddelbart etter byttet til chilli må jeg trykke mange ganger for at den skal begynne å loade nettsiden eller hva det måtte være. Det står stort sett alltid ingen internett-tilgang i apper som messenger. Må vente. På speed test klarer de seg, for de nettsidene er selvfølgelig prioritert og får raskere hastighet og ping. Lureri dette her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ryddig og enkelt - gode priser"

Byttet til Chili Mobil nettopp, og er kjempefornøyd. Svært gode priser og enkel og oversiktlig app/min side. Savner litt raskere svar fra kundeservice, men det kommer vel. Fortsett slik!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle startet opp abonnementet mitt hos chili 1. Februar, men fordi arbeidsgiver ikke hadde overført rettighetene til nummeret ble det ikke overført. Jeg er nå på 7. Dagen uten mobiltelefon. Chili ber meg om å ringe dem på kundeservice, men siden sim-kortet ikke fungerer så går ikke det. Køen på kundeservice er på 40 min og det er bare åpent fra 9-5. Jeg får derfor ikke lånt mobil fra noen andre og ringt fra jobb. Mitt eneste håp er at de på et eller annet tidspunkt sjekker epostene jeg har sendt dem slik at de kan aktivere abonnementet mitt. Vurderer å bare bytte til en annen operatør i stedet.

Abraham F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Null kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt data på lenge og telefonsvareren på "kundeservice" sier at det er svært stor pågang, vennligst prøv igjen senere. Har prøvd å ringe i hele dag med samme beskjed. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forferdelig!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bryter sine egne skriftlige avtaler! Etter en kort og grei e-mail samtale fikk jeg en god løsning, trodde jeg. Et viste seg å ikke gjelde likevel enda jeg har alt skriftlig fra chili! Dette er helt håpløst å forholde seg til. Styr unna!!

Snowflake
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"30-45 minutter ventetid på kundeservice."
6 syns denne omtalen er nyttig

Gradvis økende priser og dårligere tilbud i pakken som lokket meg til dem. Kundetjenesten er skrekkelig underbemannet. Appen deres er elendig. Deres mine sider er ubrukelig. Billig, men elendig, og stadig dårligere vikår på "fri" bruk.

Frustrert B. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Falsk reklame"
6 syns denne omtalen er nyttig

For 4K HD stream 1 time bruker man ca 1Gb.... man bør derfor ha i overkant av 16 Mbps for å klare en slik type bruk. Det å innføre en flaskehals etter 5 GB tilsvarer da flaskehals etter fem timer med stream (ikke inkludert annen bruk innad i de fem timene- som vell er garantert kommer til å skje). Det virker kanskje ikke urimelig på papiret, men 3 mbps gjør jo abonnentet tilnærmet lik ubrukelig til streaming. Hvis man én dag skal laste ned en stor spillelistene på Spotify mens man ser på stream og sitter på Instagram overskrider jo det lett 5 GB på bare noen få timer. Det er jo dager da man kanskje bruker 8 GB og dager der man bruker 1! Man får jo da reelt sett ikke brukt Internett med de tjenestene som krever en rask linje. Hvis 1 T er maksCAP i mnd burde flaskehalsen startet etter brukte 500 GB eller noe slikt. Tviler på at noen klarer 1 T med denne modellen. Synes det blir for dumt å si- Spis så mye du vil av suppen vår- men du får spisepinner og fingerbøll å spise med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Klage"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skal ikke anbefale noen å bytte til chilli. Jeg byttet til chilli og fikk sim-kort på post. Når jeg sette den mobilen min står det ingen tjeneste 3 dager. Kundeservice er dårlig og ikke kan fikse problemet .. 👎🏼👎🏼👎🏼

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Det beste mobilabonnement på det norske markedet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Chili Fri Data er fortsatt det beste mobilabonnementet pr januar 2019. Å få 5GB hver dag med mulighet for 3GB ekstra, så mange ganger man vil ved å bare sende en sms istedenfor at det løper løpsk er en smart metode Chili har brukt så ikke enkelte skal missbruke Chili Fri Data. Dette er også en av årsakene til at prisen har økt fra 399,- til 499,- i mnd. Da enkelte forbrukere rett og slett har misbrukt mobilabonnementet til Chili, og at dette har skapt rykteflom og gjort at vilkårene måte endres. Alle de 1 av 5 ratingene på bytt.no virker til å kun være laget av konkurrenter, å virker meningsløse uten noen spesifikke forklaringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Nok GB"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nå slipper jeg å tenke på hva jeg bruker på internett i mnd. Har alltid nok. Veldig bra av Chilimobil!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Jukse abonnement, IKKE kjøp"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har 1000gb. men får melding etter 3gb, bruker for mye sier dem, så går det over til 3g nettet. Dette er ren juks.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Grenser til svindel"
6 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette jalla selskapet. Etter at de skrudde opp prisen på abbonentet mitt fra 399 til 499,- kr for en dårligere tjeneste som jeg ikke har bedt om valgte jeg og bytte operatør. Byttet ble gjort 9/1 men Chili fakturerer fram til 1/2 uten at sim kortet funker. Dette grenser til svindel. STYR UNNA!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde onecall med 5gb data. Det var i snaueste laget, men klarte seg somregel. Ble fristet og skiftet til chilimobil og gikk for 25gb og tenkte nå er det bare å surfe ivei! Etter 3 dager med lite bruk fikk jeg sms om at datan nesten var oppbrukt, det er ikke mulig! Appen gir ikke mulighet til å sjekke forbruk. Skiftet tilbake til onecall. Overføres på mandag. I dag fikk jeg melding fra chili om at all data er brukt opp. Det ble da elendig hastighet. Gleder meg til tilbakeføring til onecall! God service og bra app🙂👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst, kommer til å bytte igjen. Totalt bortkasta!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Flytter vekk ifra tråløst nett og bytter til Chilli mobile får å spare penger! Men når du har sittet en kveld og prøvd å se en serie, og du har restarta telefonen for 6 gang fordi du må få mer nett! Da blir du lei! Og jeg har ifølge dem brukt 27GB data på en uke.. Håpløst, kommer til å bytte igjen. Totalt bortkasta!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig start når jeg byttet fra Telia til Chili"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har bestilt 12 gb abonnement. Abonnementet åpnet kl 11. Og kl 22.50, fikk jeg nedsatt hastighet pga. forbruket mitt hadde nådd grensen. Jeg hadde vært på jobb, og kun surfet litt på aviser. Hadde tidligere 5 gb hos telia, og det har alltid holdt akkurat... Noe veldig feil med hele opplegget. Rett og slett en ræva start, som kunde hos dette selskapet.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR