Meny

Chilimobil omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
15
av 37 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Chilimobil

"Tragisk styr UNNA"

Omtale om Chilimobil skrevet av Janni for 09.06.2021 10:44

Chilimobil har totalt 483 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Tragisk styr UNNA"
7 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Telia. Chili bruker Telia sitt nett. Men på hjemstedet og på jobben hadde 10 % av netthastigheten av det jeg hadde hos Telia. Ringte kundeservice men ga opp flere ganger. Over 1 time venting. Eposter svarer dem ikke på. Omsider fikk jeg kontakt på telefonen. Fikk et frekt svar at jeg fikk kontakte Telia som eier nettet og be dem bygge ut til 5G i mitt område. Brukte angreretten og bytter selskap. Desuten fakturerer dem på forskudd. Og bruk som ikke er inkludert i etterkant, så det strømmer på med regninger og alle blir belastet med 70 i avgift.

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52
Hei! Dette var veldig merkelig siden vi har tilgang på akkurat den samme dekningen som Telia selv har. Beklager at du ikke har fått svar på e-post og at du fikk et slikt svar på telefonen, slik skal det ikke være! Dette vil vi ta videre internt. Det kan være flere grunner til at du opplever dårlig signal som for eksempel en kabelfeil i området, en skade på simkortet eller feile innstillinger på telefonen. Vi sender faktura i starten av måneden og den gjelder da ut den påbegynte måneden. Dersom en betaler fakturaen mer enn 14 dager etter forfall så vil det legges på et purregebyr, dette er på 35 kr, så de 70 kr omhandler nok noe annet. Du burde jo selvfølgelig ikke blitt fakturert for noe som ikke har fungert så her må jeg bare beklage igjen. Dersom du ønsker å gi oss en ny sjanse så kan du vise til denne saken slik at vi kan undersøke problemene nærmere og gi deg kompensasjon for feilen. Kontakt oss gjerne på tlf 91502445 eller på e-post: [email protected] dersom du skulle ønske det :) Hilsen oss i Chilimobil
Bytt.no
"Tragisk styr UNNA" skrev Janni om Chilimobil

Har du en tilsvarende erfaring med Chilimobil?
Gjør som Janni og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Chilimobil du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Linn T. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billigst å enkel app og oversikt over bruk og fakture"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt chilimobil siden 2017, byttet da fra chess som tidligere var norges billigste. så kom chilimobil med det beste å billigste abonnementet. helt utrolig fornøy, å de vinner vært år som best i test å det biligste abm du får mest gb osv.billig å enkel app der man kan bytte eller velge andre abonnement. har samlet 2 av barna mine i tilegg som kommer på samme regning, og i dems navn

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52
Hei, Linn! Tusen takk for så fine ord! Vi blir utrolig glad for å høre at du er så fornøyd med våre tjenester. Vi har jobbet iherdig med å gjøre appen så brukervennlig og effektiv som mulig, så det settes veldig pris på å høre at du synes den fungerer så bra :) Ikke nøl med å ta kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe du lurer på :) Ha en strålende dag videre! Hilsen Therese fra Chilimobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fornøyd. Avsluttet abonnementet 5 mai, men må likevel betale hele måneden.

Svar fra Chilimobil
17.09.2021 12:56
Hei, Daniel! Beklager at du hadde en dårlig opplevelse hos oss. Vi fakturerer ut den påbegynte måneden som abonnementet avsluttes i. Dette er likt for de fleste mobiloperatører i Norge, vi anbefaler derfor at en bytter den siste dagen av en måned, før månedsskiftet for å unngå at en faktureres hos to operatører med en gang. Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Fungerer fint, men dårlige betalingsvilkår."
2 syns denne omtalen er nyttig

DEt er fint med mye data, men synes det er dårlig at man får varsel om betaling for inneværende mnd. Dette er fordi Chilimobil tar forhåndsbetalt, og forbrukere blir normalt frarådet til kjøp av tjenester som ikke fakturerer eller lar deg betale etter utført arb/levering av produkt osv. Dvs, at hos Chili så betaler du ikke for en tjeneste eller produkt du har fått. Du betaler for en tjeneste som de har tenkt å levere/du får senere. Tvilling-sim er etterskuddsbetalt, som vanlig. Noe som er utrolig merkelig,

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52
Hei, Freddy! Fakturaen sendes i starten av måneden mellom den 02. og den 04. Her inkluderes månedsavgiften for kommende måned og forbruk fra foregående måned. Forfall på faktura er 10 til 12 dager etter utsendelse. På dag 15 sender vi en SMS-påminnelse til de som ikke har betalt. Dette er bare en påminnelse og det legges ikke på purregebyr enda. Inkassovarsel/purring sendes 24 dager etter fakturering. Dersom du legger til et tvilling-SIM etter at fakturaen for inneværende måned sendes ut, vil dette faktureres måneden etter. Dersom du for eksempel legger til et tvilling-SIM den 1. i en måned så vil det komme med på fakturaen for den påbegynte måneden. Dersom du ønsker å utsette forfallet på en faktura så er det bare til å kontakte vårt kundesenter så hjelper vi deg gjerne med det :) Hilsen oss i Chilimobil
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
"Omtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har aldrig hatt problem, bare positiv erfaring den tiden jeg har vært kunde. Veldig lett å endre abonnement hvis jeg ønsker det

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52
Hei, Allan! Utrolig hyggelig å høre at du er så fornøyd med vårt abonnement og vår kundeservice, det settes stor pris på! Dersom det skulle være noe du lurer på så kan du alltid kontakte oss på vårt kundesenter eller på e-post: [email protected] :) Hilsen oss i Chilimobil
Chilimobil har totalt 483 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR