Meny

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Fjordkraft Mobil
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
19
av 26 innen
mobilselskap
40%
anbefaler
Fjordkraft Mobil
Filtrer omtaler
67
13
16
32
75
Sorter omtaler etter
Viser av 203 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Veldig bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er superfornøyd, men jeg ønsker 5G, så jeg byttet fordi ICE sa til meg at dere ikke hadde 5G. Venter i spenning på om jeg blir like fornøyd som jeg har vært med Fjordkraft Mobil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service."
2 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet bank, og dermed var det 59 nok ekstra i måneden ekstra for papirfaktura. Ikke mulig å endre på "Min side".... ikke mulig å få kontakt med kunde-support. Når eg endelig klarer å få avtale giro til å fungere, så sender de allikevel ut papir faktura der det står "skal ikke benyttes- du har avtalegiro", og belaster 59 nok faktura-avgift.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"endret til å sende papirfaktura uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Operatør endret til papirfaktura uten varsel. Får ikke faktura på papir i posten, alt bli betalt automatisk på avtalegiro. Trukket 60,- i måneden i flere måneder før jeg merket det

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billigt og god dekning"

For mitt og min familie sin bruk er fjordkraft mobil abonnement riktig og godt valg. Det er billigt og vi har god Telenor dekning over heile landet og det er super dekning i dei landa vi ellers reiser til. Enkelt å endre til abonnement med større data om nødvendig og lett å skifte tilbake til det ein vanligvis bruker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobildata rollover fungerer ikke, og kundeservice svarer ikke på mail"
3 syns denne omtalen er nyttig

Må hver eneste måned si ifra til kundeservice om at det er feil på mobildata grensen min, rollover skjer ikke av seg selv så dette er tydeligvis kunden sin jobb å gi beskjed om måned etter måned? Må bruke mye unødvendig tid på dette. Dem svarer ikke engang på mail hendelser. Helt ubrukelig firma. Bytter så raskt at jeg har brukt opp modildataen. Hvis jeg i det hele tatt får mobildata pakken som jeg har betalt for da. Styr unna!

Katarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Verken chat eller epost..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det positive: - bra for dem som klarer seg med 1 Gb data. Ingen vits å betale for det man ikke trenger. - fint med varsling om at man nærmer seg grensen for bruk av data. Det negative: - ingen chat-mulighet; - treg respons på eposter. Har nå ventet en uke, og sendt en ny henvendelse. - Umulig å vite om din epost-henvendelse faktisk er mottatt. Det du sender av gårde, blir ikke lagret i portalen; du får heller ikke noe på epost om at din henvendelse har fått tildelt et saksnummer, eller lignende. Forbedringsforslag: Mulighet for kunder å spore henvendelser til kundeservice enten i portalen eller på epost.

Svar fra Fjordkraft Mobil
14.09.2022 11:22
Hei Katarina! Tusen takk for tilbakemeldingen og forbedringsforslag. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Forbedringsforslaget ditt er sendt videre internt for å undersøke muligheten for å utvikle dette. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft
Oddvar M. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra"
4 syns denne omtalen er nyttig

Greit for oss med lite data bruk! God dekning for oss.

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.08.2022 14:48
Hei Oddvar M. N, Så kjekt du er fornøyd med mobilabonnement fra oss, vi setter stor pris på at du tar deg tid til å komme med tilbakemelding til oss. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Sølvi R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Organiserte banditter"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft tar seg betalt for ikke foretatte samtaler, er innehaver av et norsk sim og et dansk. Dvs 2 simkort i samme mobil. På siste faktura har de belastet meg for en ikke-foretatt utenlandsk samtale! At jeg har ringt fra mitt norske nr til mitt danske! Hvordan kan jeg ha gjort det?? Ringt meg selv?? Vært i kontakt med kundeservice 2ggr, de har ingen forklaring, teknisk avd skulle ta kontakt, ikke hørt et pip... Nå har det gått 1mnd. 😠 Ny faktura mottatt, de har godskrevet fiktiv utenlandssamtale, halleluja 👍

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:58
Hei! Utrolig leit å lese at du har hatt denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den best mulige kundeservicen til våre kunde, og det skjønner jeg at vi ikke klarte til å begynne med. Beklager så mye. Bra det ordnet seg på neste faktura :) Ønsker deg en god dag !
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Verste service jeg har opplevd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Idag morges, mand. 25.7.22. like etter åpningstid: Kundetelefon med 33 min. ventetid!!! Forklaringen på hvorfor en faktura med autogiro likevel purres var svak. Man henviste til banken. Prøvde å betale i nettbank, men oppgitt KID fra Fjordkraft var feil !!! prøvde 5 ganger med feilen ble bekreftet hver gang. Banken kunne ikke hjelpe, siden det er leverandøren (Fjordkraft) som må tilby det. Fjordkraft henviser til sin egen "Min Side" Her er abonnentens telefonnummer og fødselsdag helt ukjent.!!! Her var det heller ingen skriftlig kontaktmulighet. Man kan heller ikke betale fakturaen med tekst isteden for KID. Fjordkraft oppgir som eneste kontaktmulighet et telefonnummer (med over halv times ventetid). Ingen steder, verken på Min Side, eller firmaets webside finnes en mailadresse. (feigt?) Konklusjon: Her er det lagt opp til mye irritasjon !!! Eneste mulighet er kanskje å sende brev i posten (bare hvis jeg finner en adresse) HAR NÅ BYTTET MINE TO ABONNEMENTER TIL TELENOR, DE SVARTE PÅ 10 SEKUNDER. Litt dyrere, men du verden, hvilken service. De hjalp sågar med å komme meg ut av Fjordkraftabonnementet. Litt dyrere, men helt fri for irritasjon !!!

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:58
Hei! Så leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Siden jeg ikke vet hvem du er, har jeg dessverre ikke mulighet til å kunne se hva det er som har skjedd i denn situasjonen. Vi beklager igjen det inntrufne. Hilsen oss i Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fakturasystemet forferdelig!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Har mottatt beskjeder om at fakturasystemet skulle forandres og at jeg var nødt til å passe på at det var avkrysset for eFaktura dersom jeg ønsket det. Åpnet appen og sjekket og alt var riktig og det var det. Reagerte på at eFakturaen i banken var for høy. Kontaktet Fjordkraft for en forklaring. Fikk kopi av fakturaen som allerede var til forfall i banken sendt i posten i går med 59 kr for papirfaktura. Sjekket på nettet og der var det avkrysset for papirfaktura. Dvs. jeg har både avtalegiro og papirfaktura! Kontaktet Fjordkraft igjen og har ikke fått noe svar. Da jeg ellers ikke har problemer, venter jeg på at de skal ordne opp før jeg skifter leverandør

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:58
Hei! Takk for din tilbakemelding. Siden jeg ikke vet hvem du er, har jeg dessverre ikke mulighet til å se hva som har skjedd i denne situasjonen. På generelt grunnlag kan jeg likevel si at avtalegiro ikke endrer forsendeleses måte. Avtalegiro er en avtale mellom deg og banken din om at fakturabeløpet skal trekkes ved forfall. For å ikke motta papirfaktura kan du endre til epostfaktura eller E-faktura. Ha en god dag. Hilsen oss i Fjordkraft.
Arnstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig info angående kjøp av datapakke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte ekstra datapakke til datteren på 5GB da hun har 1GB inkl i sitt abonnement. Stod ikke noe når jeg kjøpte at hun maks kunne få med seg 1GB i rollover til neste måned, siden ho har et 1GB mobilabonnement. Så av den pakken på 5GB brukte hun 0.2 GB og fikk med seg kun 1GB i rollover. Bortkastet penger!

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:58
Hei! Takk for din tilbakemelding. På mobilmarkedet er rollover reglene slik at en kun kan ha med seg den samme mengden data som en har inkludert i abonnementet. Har du 1 GB abonnement kan du maksimalt starte måneden med 2 GB (1GB abonnement + 1 GB rollover). Siden jeg ikke kan se hvem du er, har jeg ikke muligheten til å gjøre noe for deg her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice om du ønsker mer informasjon. Hilsen oss i Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårligste mobiloperatøren du kan velge!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Flere ting å sette fingeren på her: Sim-kort sluttet å fungere og måtte bestille nytt - Fikk beskjed om at det tok i overkant av 1 uke å motta nytt og at jeg rett og slett ble nødt til å leve uten mobil i mellomtiden. (Dette bruker ikke å være noe problem hos seriøse operatører hvor man bare kan hente ut nytt sim-kort hvor som helst i butikk eller bensinstasjon etc.) Fikk inkassovarsel og det gikk 5 dager fra 1. varsel på SMS til abonnementet ble sperret - Det kostet 199,- å gjenåpne dette. Fjordkraft bruker Intrum som inkassobyrå, og når man har utført betaling her så tar det utrolig lang tid før betalingen er registrert* Det er derfor ikke noe automatikk i at abonnementet blir gjenåpnet når man har betalt.. (Årsak til inkasso var at beløpsgrense på avtalegiro var overskredet som følge av ett og annet tillegg som Fjordkraft stadig vekk greier å få med på fakturaen). Og om ikke dette var nok så har jeg hatt flere problemer med dårlig dekning i innlandsområdet... Lykke til om du velger denne mobiloperatøren!

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:57
Hei! Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Christian T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt abonnement og mangelende kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt abonnement og lite data. Kundeservice stenger telefonen kl 18, men de reklamerer med kl 20. Det henvises til min side i alle spørsmål, og e-post tjenesten på nettsiden svarer error. Lykke til!

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:57
Hei! Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Efaktura"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært fornøyd med abbonementet generelt. Men vanskelig å nå kundeservice, chat er nesten aldri åpent og ikke svart på e-post. Jeg ønsker efaktura men på mine sider (mobil siden) så finner jeg det ikke, heller ikke når jeg googler og går via de linkene. Jeg fikk kontakt med chat som sa det så greit ut, men har fått brevfaktura.. Skulle nok ha byttet før.

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:57
Hei, Tina! Så kjedelig å lese at ting ikke har gått som forventet. Vår kundeservice er åpen for å hjelpe deg på telefon alle arbeidsdager mellom 08:00 og 18:00, chat er åpent fra 09:00 til 16:00 om du foretrekker å chatte med oss. Vi håper du gir oss en ny sjanse til å rette opp i inntrykket, og håper uansett at du har en riktig fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft Mobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ikke svar fra kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selve abonnementet har jeg ikke hatt problemer med og jeg var i utgangspunktet fornøyd. Men opplevde å ha ingen dekning mens jeg var på tur i Sverige, den kom tilbake når jeg nærmer meg Norge igjen. Sendte mail til kundeservice og venter fortsatt på svar, det er ca 1 mnd siden mailen ble sendt. Har nå byttet mobiloperatør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Ingen problemer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde både strøm og mobilabonement, men byttet strømleverandør og beholdt mobilabonementet. Jeg er stadig å sjekker priser og synes det er unødvendig å betale mer enn nødvendig.

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.05.2022 15:05
Hei Olav og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Meget fornøyd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har fordel avtale 249.- for 10mb med rollover. Og billig strøm avtale...

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.05.2022 15:04
Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekning
Har byttet selskap
"Urimelig å kreve en hél måned portering 1 dager inn i måneden""
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet abonnement i 1mnd skifte, pga av heligdag den 1 første. skjedde dette den 2. ble belastet for hele mnd. fjordkraft sier dei leier av telenor. og dei må fakturer for hele mnd

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.05.2022 15:04
Hei Helge og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fornøyd!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skjønner ikke helt hva folk klager så fælt over her inne, på Fjordkraft. Jeg har vært kunde hos dem i flere år, både strøm og mobil, og er fornøyd så langt. Oppfatter dem som et ryddig og godt selskap. Hyggelige kundebehandlere har de også. Lett forståelig app, hvor du kan skifte datapakke lettvint sjøl. Og hvor du kan følge med på strømforbruket ditt. Veldig greit, synes jeg.

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.05.2022 15:04
Hei Bente og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svar etter 5 månender"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk endelig noe svar som ikke er svar etter 5 måneder lol.... Utrolig at dere overlevd....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mye stang ut fra kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Mye stang ut. Sendte nye SIM-kort til feil adresse (en adresse som vi aldri registrerte) noe som førte til at ved portering hadde ingen telefoner som virket. Når vi fikk nye SIM-kort omsider sent riktig etter en lang kø hos kundeservice, var ikke disse registrert. Etter en lang samtale med kundeservice ble disse registrert. Nå fakturerer fjordkraft for erstatningssimkort. Er vel ikke allverden importert.

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.03.2022 15:46
Hei Anders og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik vi ønsker opplevelsen for nye kunder skal være og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og slike tilbakemeldinger som du sender oss nå hjelper oss til dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Behov for 0,5 GB, ikke 1GB data. For dyrt."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde tenkt å bytte til annen leverandør, men så kjøpte plutselig Fjordkraft da akkurat opp den mobiloperatøren!!!

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.03.2022 15:43
Hei Kjell og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Vi tilbyr flere ulike mobil abonnement, om du ønsker et annet kan du gjerne ta kontakt med oss så finner vi et godt abonnement til deg sammen. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Robert T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Usikker på rollover, får jeg med alt til neste mnd?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har 10GB pr.mnd. med rollover. Hvis jeg har ca. 17GB igjen fra forrige mnd. + 10GB for ny mnd. skulle vel det bli 27GB. Hvorfor har jeg bare 20GB nå? Dette har gjentatt seg flere mnd. og er svært irriterende, da jeg sparer opp til å streame TV når jeg på tur. Mvh. Robert

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.03.2022 15:38
Hei, Robert! Data Rollover fungerer slik at man kan ta med seg like mye mobildata i Rollover til neste måned, som man selv har i sitt abonnement. Med ditt abonnement på 10 GB er det altså 10 GB du kan ta med deg som Rollover, slik at du totalt har 20 GB. Har du behov for mer data en måned er det enkelt å justere på abonnementet sitt via app eller Min Side. Vær obs på at oppspart Rollover dessverre forsvinner om du endrer til et mindre abonnement, men du beholder det naturligvis om du endrer til et større abonnement. Håper dette var oppklarende, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt om du skulle trenge hjelp til noe mer. Håper du har en strålende dag videre!
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Hemmelig: Fryktelig høy minutt pris for samtaler TIL USA"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ok til vanlig bruk, men vanskelig å finne info om priser til og fra utland. Samtaler til USA koster over 2 kr pr minutt. Jeg har funnet konkurrent som opplyser at prisen er 39 øre pr minutt.

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.03.2022 15:35
Hei Vi har konkurransedyktige priser på samtaler til og fra utland. Du finner våre priser her: https://www.fjordkraft.no/mobilabonnement/mobilpriser/ Ringer du mye til utlandet så vil et godt alternativ være å bruke apper på din telefon. Da vil det ikke koste noe som helst, så lenge du er tilkoblet wifi, Eksempler på app er : Whatsapp eller Messenger Vennlig hilsen, Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"God hastighet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hastigheten på nettet er tilfredsstillende. Prisen på data kunne vært bedre sammenlignet med de billigste. Men de skal ha for god dekning å enkelt å oppgradere abonnement.

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.03.2022 15:35
Hei Tusen takk for din tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Vennlig hilsen, Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR