Meny

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Verdi for pengene
Middels
11
av 37 innen
mobilselskap
45%
anbefaler
Fjordkraft Mobil
Filtrer omtaler
53
9
10
16
48
Sorter omtaler etter
Viser av 136 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri har jeg opplevd så mye griskhet av et mobilselskap. Det er synd at det var bare nå at jeg for første gang leste andres erfaringer med dem! Jeg fikk lyst til å skrive nettopp fordi min erfaring var veldig dårlig. Jeg måtte betale dobbelt ved bytting av abonnementet både da jeg først byttet til dem, og nå at jeg byttet fra dem. For hele måned, selv om jeg brukte kun 2 dager med dem. Også mens jeg var abonnent, så skjedde det at mitt SIM-kort plutselig sluttet å virke, så sendte de et nytt kort, men mot et gebyr! Har faktisk aldri opplevd at jeg må betale for et nytt SIM-kort, og dette var ikke tapt, men sluttet å virke som ikke nødvendigvis var min feil en gang. Og så må jeg si det samme som mange her har skrevet allerede: jeg gikk veldig fort tom for data. Utrolig fort. Jeg skyldte på alt mulig men ser nå at det er mange som opplevde det samme... Anbefaler absolutt ikke å bruke Fjordkraft Mobil.

Kundetilfredshet
Dekning
Har byttet selskap
"Svindelkraft"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mobildata bare blir borte uten at jeg bruker data. Uansett så er det brukerfeil er svare, når jeg IKKE har brukt data ? Styr unna svindelkraft å fin et annet selskap.

Røgnvaldur
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Så bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært så fornøyd med et mobilabonnemang. Så enkelt og greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Elendig service og dem tar betalt med gaffel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette firma oppfører seg arrogante over telefon. De kan ikke svare på hvorfor ting er blitt som det er blitt. På regningen kommer det små merkelige beløp pr telefon samtale som igjen blir store hvis man ringer en del. Så porterer jeg fra dette firmaet. Da skal de likevel ha betalt for tiden som jeg ikke er kunde hos dem. Så sender ganske kjapt til Inkasso. Hvor jeg tvister på beløpet og vinner. Men det er dessverre mange der ute som ikke gjør det. Så sier dem til inkasso byrået av jeg aldri har kontaktet dem, noe som er blitt gjort flere ganger og som min anropslogg er bevis på. HOLD dere langt unna, hvis dere ønsker å slippe trøbbel med regninger..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Vært fornøyd tidligere og håper at det fortsetter fremover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan gi beskjed om å øke GB i sommerhalvåret, da jeg bor på campingplass og så redusere når jeg drar.

Svar fra Fjordkraft Mobil
16.06.2021 16:22
Hei Hege T, Takk for tilbakemeldingen. Kjekt å se at du er fornøyd med oss. Dersom du ønsker å øke GB på ditt mobilabonnement så kan du gjøre dette via appen eller min side. Du kan også ringe vårt kundesenter på 230 06100 så hjelper de deg. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Michael S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Norge til Eu ringe"
2 syns denne omtalen er nyttig

ringe fra norge til eu fungere ikke med små abonnement .Fikksperre. Hva er det umulig. Skal jeg shifte abonnement. no problem

Svar fra Fjordkraft Mobil
08.06.2021 10:19
Hei Michael, Takk for din tilbakemelding. Om du tar kontakt med kundesenteret så kan de bistå deg med å ringe til utlandet. Med vennlig hilsen, Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Veldig fornøyd. :)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke hatt noe problemer med Fjordkraft Mobil. Hverken med dekning, kundeservice eller med faktura. De gangene faktura har vært over mnd-beløp, er det pga min bruk. Har ikke noe problem med å anbefale FKM til hvem det skulle være.

Svar fra Fjordkraft Mobil
03.05.2021 14:07
Hei Helge, Så flott å høre at du er fornøyd! Takk for tilbakemeldingen. Med vennlig hilsen, Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på min opptjente rollover"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde 2gb.+2gb og gikk ned på ett abb. 1gb. og mistet min ærlige opptjente roll over med ett penne strøk ,oppfatter det som svært irriterende......

Svar fra Fjordkraft Mobil
31.05.2021 11:29
Hei Ter G. Takk for din tilbakemelding. Det er lei å høre at du ikke er fornøyd med data-rollover praksisen vår. De aller fleste mobilabonnement i bransjen vil en nedgang i abonnement-størrelse, føre til tap av opptjent data. Vi beklager for at dette ikke har kommet tydelig nok frem. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fantastisk!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe enkelt og veldig billig.. Super kundeservice!

Svar fra Fjordkraft Mobil
10.05.2021 13:22
Hei Ronny, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Ønsker deg en fin dag og helg. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Barryjohannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Forstår ikke betydningen av "ikke interresert"."
6 syns denne omtalen er nyttig

Som abbonement er det ikke noe å utsette på dem. Men den dagen du bytter til et annet selskap, ringer de deg opp å prøver å kapre deg tilbake. Har tre ganger på få dager måtte svare pågående selgere at jeg ikke er interresert. Forstår ikke at det på noen som helst måte skal være uklart.

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.04.2021 15:41
Hei Barry, og takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at var fornøyd med ditt abonnement. Mindre hyggelig er det å høre om din opplevelse i samtale med oss. Vi beklager veldig for at du ble oppringt fra oss flere ganger enn ønskelig, dette skal ikke skje. Ønsker deg en riktig så fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Eystein S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Godt fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dekker mitt behov som er under 1 gb i måneden. Redder meg noen ganger grunnet roll-over.

Svar fra Fjordkraft Mobil
14.04.2021 10:38
Hei Eystein, Takk for din tilbakemelding og flott å høre at du liker roll-over. Visste du at det nå også går at å kjøpe mobiltelefon på vår nye markedsplass? https://markedsplass.fjordkraft.no/
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Hva syns jeg om Fjordkraft Mobil?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er møkkselskap og jeg skal amelde til police og amelde noe annet å! Fjordkraft Mobil må bort som Talkmore! Jeg skal ikke bytte til talkmore eller Fjordkraft Mobil mitt liv! Dårling selskap! Dem svintel også! pass på! Jeg. er superfoynød med skymobil så jeg komme ikke bytte hele tatt :)

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.04.2021 15:40
Hei Stian. Siden jeg bare ser fornavnet ditt, så har jeg dessverre ingen mulighet til å lete opp kundebildet ditt. Det betyr at jeg dessverre ikke har noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Ønsker deg en riktig fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Får aldri 3G/4G"
2 syns denne omtalen er nyttig

Godt mobildekning (tale) generelt, men får nesten aldri 3G eller 4G, kun "E nett". Ikke engang i storbyene.

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.04.2021 15:40
Hei S. Det er uheldig at du opplever at du får kun "E nett" på vårt mobilabonnement. Alle våre mobilkunder har full Telenor-dekning og skal ha 4G i storbyene. For å se dekning i ditt område kan du besøke Telenor sine nettsider og søke opp adressen din i deres dekningskart: (https://www.telenor.no/dekning/). Ellers vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter som er svært behjelpelig i feilsøking på din telefon. Ønsker deg en riktig så fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hermilo G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Problems with Google app and Min Side"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sometimes telling me that my number is not registered.

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.04.2021 15:40
Hei Hermilo. Ved problemer med innlogging på MinSide, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter på enten telefon (23 00 61 00) eller på chat som du kan finne på våre hjemmesider. Ønsker deg en riktig så fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig fast fri tale/sms"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fast faktura, fri tale/sms, slipper å tenke på kontantsaldo. Koster litt ekstra å ringe til f.eks Sverige, men ikke sikkert det drar ned totalbudsjettet likevel sammenlignet med andre abbonement. Telenor nett som vel regnes som 100% kvalites dekning her i landet, usikker på Sverige situasjonen.

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.02.2021 15:12
Hei Helge, og tusen takk for den gode tilbakemeldingen! Det setter vi enormt stor pris på. Jeg er usikker på hva du mener med Sverige-situasjonen, så der har jeg dessverre ikke et svar å gi deg, men ta kontakt med oss på f.eks Facebook hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med! Ønsker deg en fin dag :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Lars E. K. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fri bruk i EU/ EØS, er ikke Norge en del av EU/ EØS ?"
7 syns denne omtalen er nyttig

Hei, jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med Fjordkraft og har vært kunde på strøm og mobil i flere år. Er veldig godt fornøyd med Fjordkraft app. På siste regning fra dere har dere tatt betalt for en samtale jeg har hatt fra Norge til Danmark, to land som etter min mening er innenfor eu/eøs. Jeg har snakket med kundeservice som er grei. De forteller at det koster penger å ringe ut av Norge. Men det er gratis for meg å ringe mellom Sverige og Danmark. Hvis det koster noe å ringe ut av Norge som er et EØS land og til et EU/EØS land, så er det ikke etter min mening fri bruk innenfor EU/EØS, og dere bør da ikke informere om at det er fri bruk innenfor EU/EØS. Jeg liker ikke at det står at det er fri bruk i EU/ EØS, med en tekst lenger nede der dere skriver det koster noe å ringe ut av Norge. Det er ikke god informasjon/ kundeservice og dere som skal ha best kundeservice bør endre praksis.

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.02.2021 15:06
Hei Lars, og takk for tilbakemeldingen. Det stemmer som du sier - du kan bruke mobilen som hjemme når du er i EU/EØS, men ikke fra Norge til EU/EØS. Dette er bransjestandard, og meningen er at du skal kunne bruke mobilen som hjemme mens du er i utlandet – eller mens du "roamer" som det heter på bransjespråket. Å konktakte andre land mens du befinner deg i Norge koster fortsatt ekstra. Jeg tror nok ikke dette kommer til å endre seg med det første, er jeg redd. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft
John M. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt og billig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft mobil med fordel virker fortsatt selv om jeg har byttet strømmlevrandør

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.02.2021 15:06
Hei John, og takk for den fine anmeldelsen! Jeg skal late som jeg ikke så at fordelsprisen fortsatt er aktiv selv om du ikke er strømkunde ;) Ha en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Tove H. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Tilfreds kunde!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Talkmore til Fjordkraft i september 2020 (er strømkunde) Har hittil ikke opplevd noe krøll - hverken med fart (eller spenning,,,!) og overgangen gikk knirkefritt! Jeg har alltid hatt Samsung og Android. Med min erfaring så langt, så anbefales abonnementet og oppleves som utmerket.

Svar fra Fjordkraft Mobil
12.11.2020 15:16
Hei Tove, og tusen takk for den hyggelige anmeldelsen! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd med oss. Om det skulel være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Hvorfor bruke telenor når Fjordkraft er billigere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft bruker telenors linjer til langt lavere bris Bildene som er i telenor skyen ligger nå hos googleskyen som er like bra

Svar fra Fjordkraft Mobil
12.11.2020 15:08
Hei Finn. Tusen takk for god tilbakemelding! Det stemmer som du sier, at man trenger på ingen måte å være låst til en operatør sin skylagringsløsning hvis man ønsker å bytte. Det finnes nok av løsninger som vil fungere flott helt uavhengig av hvor man er mobilkunde :) Vi har skrevet en artikkel om det her: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/slik-sikkerhetskopierer-du-mobilen-din-i-skyen/ Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dataforbruk er høyt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dekningen er på lik linje som andre, men forbruk av data er som andre skriver usedvanlig høyt. Bare ved å se på mail i 2 min. er opptil 0,20 MG oppbrukt. Så om man bruker Internett mye ute så styr unna Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.09.2020 13:39
Hei Bernt, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har denne opplevelsen av oss. Jeg vet ikke hva grunnen er til at å sjekke mail har brukt såpass på data, men grunnen kan f.eks være at mobilen din har lastet ned et større mailvedlegg, noe som vil bruke datatrafikk. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Jeg oppfordre deg til å kontakte oss på f.eks chat eller Facebook Messenger og inkludere telefonnummeret ditt, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Ny bruker"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nettopp flyttet abonn til Fjordkraft men erfaring så langt er veldig bra

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.09.2020 13:35
Hei, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"De lyver"
6 syns denne omtalen er nyttig

De lurte meg. Det skulle være gratis strøm første måned. Jeg fikk høyeste faktura den første måned. Eg var ikke fornøyd! Eg anbefaler ikke. Eg byttet strømleverandør til annet bedrift. Vurderer å bytte mobil abonnement også

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.09.2020 13:32
Hei Alekan, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er blir det vanskelig å svare på hva som kan ha skjedd her. Kan det være at du har fått faktura på nettleien og ikke strømforbruket ditt? Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

God telenordekning. Nok giga ( 2+2) til normalt bruk Under 400 kr for 2 voksne i mnd.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.09.2020 13:30
Hei Marcus, så godt å høre at du er fornøyd! Om noe skulle dukke opp i fremtiden er det bare å ta kontakt med oss :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fjordkraft holder sitt løfte."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har byttet operatører flere ganger de siste årene. Ikke fordi jeg har vært misfornøyd, men kun på grunn av pris og tilbud. Jeg holder meg til Telenordekning da det har fungert best på mange turer rundt i Norge. Alle operatører jeg har hatt har vært problemfrie. Man må bare passe å på og bytte operatør på riktig tidspunkt slik at man slipper å betale ut måneden hos gammel operatør når ny operatør er aktiv. Bestill bytting 1 mnd i forveien slik at du er aktiv hos nye operatør den 1 i neste mnd. Overgangen til Fjordkraft gikk sømløst. Forbruket i august er registrert som normalt og brukt 10 av 15 GB med daglig bruk, som bilde opplasting, You Tubebruk, Facebook mm. Men om man deler 15 GB kvoten med andre, som feks streamer filmer, spotyfy og slike ting så kan man få et GB sjokk på få dager. Det gjelder de fleste operatører hvor du selv velger en datakvote. Sjekk også ut telefon nummer som kan ha høye kostnader, og ring aldri tilbake til et nummer du ikke kjenner uten å undersøke først hvem som eier nummeret. Det er synd om man binder seg til avtaler eller dyre vedledighetsnummer fordi vi ikke gidder å undersøke, og så komme det som ekstrautgift på telefon abbonemanget. Et telefonabbonemang hos en operatør skal ikke være pent å se på, men billig og praktisk å bruke. Jeg har tidligere vært kunde hos operatører som ingen hadde hørt om og vært godt fornøyd med pris og kundeservice. Men alt er i forandring og så blir det oppkjøp av "små" operatører og det har gått helt greit, men valget av Fjordkraft var mest for pengene for min del, og en hyggelig kundeservice den ene gangen jeg har vært i kontakt med de.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.09.2020 13:27
Hei Reidar, og tusen takk for den gode og grundige anmeldelsen! Det setter vi veldig stor pris på. Her kommer du med mange gode råd og tips som det er lurt å ta med seg på veien når man skal finne seg en ny mobiloperatør. Jeg håper du fortsetter å være fornøyd med oss, og hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med er det bare å gi oss beskjed. Vi er tilgengelige alle hverdager fra 8 til 20 på telefon, chat og Facebook. Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Giulianna
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dataen blir fortette brukt opp enn hos andre. Så jeg fikk en saftig regning. Ringte tap sin kundeservice. Som med Telia og andre er helt gratis. Her ble det dyrt når jeg satt 4 timer i telefon kø. Holder meg til det jeg vet er bra fra nå av.

Svar fra Fjordkraft Mobil
26.08.2020 16:03
Hei Giulianna, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres rart ut. Vi har ikke hatt 4 timer telefonkø i hverken juli eller august, og man får alltid tilbud om å bli oppringt av oss (og beholde sin plass i køen) hvis det er lenge å vente. Vår kundeservice har et helt vanlig åttesifret nummer, som er gratis å ringe for alle mobilabonnement som har inkludert ringetid – slik de fleste har i disse dager. Det koster ikke noe ekstra å ringe oss. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Hvis du tenker at disse to forklaringsmulighetene ikke treffer i ditt tilfelle vil jeg oppfordre deg til å skontakte vår kundeservice direkte, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR