Meny

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
12
av 30 innen
mobilselskap
42%
anbefaler
Fjordkraft Mobil
Filtrer omtaler
28
7
5
7
32
Sorter omtaler etter
Viser av 79 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Arrogant kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte et abonnement som jeg ikke brukte så etter noen måneder sendte jeg en skriftlig oppsigelse med mitt kundenummer. Etter deres avtalevilkår hadde de 2 uker oppsigelse med eneste krav at du fikk oppsigelsen fram til Fjordkraft mobil. De svarer dagen etter med spørmål hvilket nummer det gjaldt. Hvor jeg svarer: det eneste nummeret jeg har hos dem. De svare neste dag med flere spørsmål som jeg ikke svarer på da jeg reiser utenlands. De fortsetter å trekke meg via autogiro i et par måneder. Etter 3 måneder tar jeg kontakt med kundeservice som da stopper neste trekk men påstår abonnementet ikke var oppsagt. De mener jeg ikke har sendt en fullstendig oppsigelse og svarer arrogant og avvisende i et par måneder. Jeg sender en klage som jeg får til svar at de skal sjekke ut og gi meg tilbakemelding innen en uke. Mer hører jeg ikke fra dem. Jeg tar saken til brukerklagenemda hvor jeg for første gang blir kontaktet av Fjordkraft hvor de faktisk kommuniserer!!! Etter det legger de seg helt flate og tilbakebetaler det som er urettmessig trukket fra min konto + en liten kompensasjon. Min oppfatning er at de bevist ikke stoppet abonnementet og bevist nektet tilbakebetale men la seg langflate når saken ble løftet til brukerklagenemda. Dette synes jeg blir en alt for enkel måte å slippe unna.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.11.2019 14.48
Hei Knut. Vi beklager på det sterkeste vår mangelfulle håndtering i denne saken. Dette skulle vært ordnet opp i straks, men her har det vært flere uheldige omstendigheter internt som gjør at vi ikke har løst saken på en tilfredsstillende måte. Jeg kan forsikre deg om at dette ikke har vært en bevisst strategi fra vår side. Vi er glade for at vi kom til en minnelig løsning og avslutning med deg i brukerklagenemnda.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alt som det skal"

Ikke mye å si. Har hatt lite problemer og bruk av data her passet godt. Eneste problem er at jeg ikke lenger er strømkunde og derfor ikke dra nytte av den fordelen.

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.11.2019 13.25
Tusen takk for den gode tilbakemeldingen, Lene! Vi setter veldig pris på at du tok deg til til å legge igjen en anmeldelse av oss. Det stemmer at våre laveste priser er for våre strømkunder. Vi endrer ikke prisen med en gang hvis man bytter til et annet selskap, men det vil skje på sikt. Jeg vil gjerne tipse deg om at våre strømavtaler har Prismatch - du kan lese mer om dette på https://www.fjordkraft.no/privat/prismatch/. Kanskje trenger du ikke å forlate oss likevel? :) Ønsker deg en fortsatt god uke!

MEd vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Mine erfaringer med Fjordkraft Mobil."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft bruker Telenors nett. Dekningen er god. Det er raskt svar på telefon til kundeservice, med unntak av når trafikken er stor. Da kan en legge igjen telefonnummeret og bli oppringt. Ventetiden når det er stor trafikk er 15, maks 25 minutter. Jeg har har alltid mottatt god service hos kundeservice! Jeg vil anbefale både kraft og mobil fra Fjordkraft! Dekningen er god, med unntak av ved Skinnarbu, der Telia har best dekning.

Svar fra Fjordkraft Mobil
18.10.2019 14.32
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Jorunn! Det setter vi veldig pris på. Ønsker deg en strålende helg :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Fjordkraft Mobil for 2 måneder siden, når jeg kom fra ice, det beste er dekning, helt suveren. Ønsker at de får eSim!

Svar fra Fjordkraft Mobil
21.10.2019 13.14
Hei Anonym, og tusen takk for tilbakemeldingen! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Vi vet at eSim er noe mange ønsker seg, og vi kommer til å tilby dette så snart vi får sjansen. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste opplevelsen jeg noensinne har hatt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte Fjordkraft ung med 10GB data fordi de hadde en svært god pris og "full telenordekning". Dette var i forbindelse med at jeg hadde byttet jobb og min tidligere jobb hadde betalt for telefonbruken min frem til nå, så da jeg prøvde å bestille abonnement hos fjordkraft begynte fa#%nskapen å rulle. Først måtte jeg sette i gang et eierskifte slik at jeg fikk beholde telefonnummeret mitt, greit nok. Men når det var gjort hadde ikke kundebehandler jeg snakket med klart å loggføre dette så ingenting skjedde og jeg ble bedt om å utføre eierskifte når jeg kontaktet de 2 dager senere. Javel, det har jeg jo allerede gjort? Min tidligere arbeidsgiver har sendt fullmakt og hele pakka? Nei det har du ikke. Okei da gjør jeg det igjen da, dette ble selvfølgelig heller ikke registrert av kundebehandler. 5(!!!) ganger ble jeg bedt om å gjøre dette av forskjellige kundebehandlere som alle sa "det står ikke loggført her at det har blitt gjort". Ingen av disse kundebehandlerne har klart å gjøre jobben sin??? Jeg endte opp med å gå 1 uke i ny jobb UTEN hverken telefon eller internett, noe som ikke var spesielt populært hos min nye sjef. Til slutt måtte kjæresten min fysisk dra til Lysaker og trappe opp på kontorene deres, noe som var avklart med kundebehandler dagen før, og kreve å få simkortet i hånden slik at jeg slapp å gå lenger uten telefon på jobben. Da hun møtte opp var det selvfølgelig INGEN som hadde fått den beskjeden og hun måtte diskutere i over 30 min før fjordkraft opprettholdt avtalen sin. Så, jeg fikk simkortet 4. Oktober, det skulle aktiveres klokken 1130, men det ble ikke gjort før ENDA en samtale med kundeservice klokken 1630!!! Og nå i dag, LØRDAG 5. OKTOBER, jeg har hatt simkortet i telefonen i UNDER ETT DØGN og det har kun vært aktivt i bilen fra jobb og hjem hvor jeg da koblet telefonen til wifi, FÅR JEG EN SMS OM AT DATAEN MIN ER BRUKT OPP OG HASTIGHETEN BLIR STRUPET??? Jeg har 10 GIGABYTE inkludert og brukt kanskje 30 MEGABYTE. Fjordkraft er den absolutt mest elendige drittopplevelsen jeg noensinne har hatt. Gjør deg selv en tjeneste og hold deg milevis unna denne de folka her, takk GUD for at de ikke har bindingstid.

Svar fra Fjordkraft Mobil
10.10.2019 13.13
Hei Fabian, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette sier vi stor pris på at du gir oss beskjed om! Her er det ikke annet å gjøre enn å legge seg langflate, for her har vi rotet det til for deg. Det beklager vi. Jeg har sendt tilbakemeldingen din videre til de som har hovedansvar for både mobilabonnementene våre og eierskifteprosessen, slik at vi kan ta lærdom av dette. Dette skulle aldri ha skjedd, og vi skal gjøre vårt ytterste for at det ikke skal skje igjen.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Sluker mobildata"
2 syns denne omtalen er nyttig

skjønner ikkje korleis dataen forsvinn. Kjøpte ekstra 3 GB, før kvelden var omme var det vekk, tlf var berre i bruk på spotify, hørte på musikk. Appen virker heller ikkje. Går ikkje ann å få fat i kundeservice i helgene.

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.09.2019 13.27
Hei Wenche, og takk for at du legger igjen en tilbakemelding til oss. Det setter vi pris på. Det kan være mange grunner til at mobildata forsvinner raskere enn planlagt. Vi har skrevet en artikkel om de vanligste grunnene her: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/
Men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook slik at vi kan se på dette sammen og komme til bunns i hva som har skjedd. Da kan vi også hjelpe deg med å få mobilappen til å fungere.

Jeg håper vi hører fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Databruk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til fjordkraft for 1 år siden. Hadde 2 GB hos Telenor i flere år. Aldri brukt opp alt unntatt i juli, da har jeg kjøpt extra eller hatt nok på roll-over. Så til saken. Fikk SMS 28 AUG, snart brukt opp all data. Hadde da 3 GB. Kjøpte 3 GB extra 30 AUG. 16 sept, melding igjen. Snart brukt opp data. Byttet til 6 GB den 17. samme dag nullstilte jeg alle tellere på 2 enheter. I dag samme beskjed, tomt for data snart. Leste av telleren, brukt totalt 622 MB de siste 7 dagene. Så her er det noe alvorlig galt med datatelleren til fjordkraft? Eller teller iPhonen feil tro?

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.09.2019 13.27
Hei Roger, og takk for at du legger igjen en tilbakemelding til oss. Så leit å se at du ikke er fornøyd med mobilabonnementet ditt.

Siden jeg ikke vet hvem du er er det vanskelig for meg å si nøyaktig hva som har skjedd her. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss direkte via telefon, chat eller e-post slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Vi er også tilgjengelige på Facebook.

På generelt grunnlag kan jeg si at det er ikke noen forskjeller på måten mobildata brukes/telles hos oss enn hos andre mobilselskaper, så forklaringen ligger nok et annet sted. Jeg tror ikke det er noe i veien med telleren på iPhonen din heller, men dette vil en av våre kundekonsulenter kunne finne ut av sammen med deg hvis du tar kontakt.

I mellomtiden har vi også skrevet en artikkel om dette temaet - kanskje finner du noe av forklaringen her? https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/

Jeg håper vi hører fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplever stadig store tillegg for databruk, noe jeg sjelden hadde før jeg byttet til Fjorkraft. Etter første gang ble jeg mer bevisst, sjekker ikke email på ferge, slår av data roaming. Ser likevel at email er lastet ned 4 ganger på 2 timer og tilleggsfakturering på nok 460,00 siste mnd. Ser også at Fjordkraft er 3 x dyrere enn feks OneCall på Maritim bruk. Kommer til å bytte leverandør.

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.09.2019 13.26
Hei Randi, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Det stemmer at databruk på skip er dyrt, og vi anbefaler alltid å skru mobildata helt av når man er på slike reiser. Det er mye bedre å benytte seg av WiFi ombord. Vi sender ut prisvarsel på SMS med en gang man er tilkoblet satelitt slik at man skal være oppmerksom på hvilke priser som gjelder, og slik at man kan ta sine forholdsregler. Det er leit å høre at du vil bytte mobilselskap, men hvis du er avhengig av å bruke mobildata på skip har jeg forståelse for at du ønsker en operatør med lavere pris. Jeg ser vi har samme pris som OneCall på Telenor Maritime offshore, men her vet jeg jo selvsagt ikke hvilken satelitt det er du oftest er koblet opp mot. Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Arild M. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Absolutt en mobilleverandør som prøver å gi kundene valuta for pengene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Så langt har jeg ikke hatt negative erfaringer med fjordkraft, at dekningen som leveres fra telenor ikke alltid er der. Vel, slik er det hos alle de andre leverandørene også. Skulle jeg savne noe så ville et ekte rollover være suverent. Pr i dag er det ingen som har dette, du får bare samle opp fra forrige mnd. Noen av oss bruker mobilen lite i perioder og mer i andre perioder. Da ville et ekte rollover tilbud vært kjærkomment. Savner også tilbud på mobiler, eneste ekte mobiltilbud er valgfritt abonnement men rentefri betaling av mobilen over 10 - 12 mnd. Kunne også vært supert om fjordkraft ble første seriøse leverandør av mobilt bredbånd for oss som streamer en del film og serier.

Svar fra Fjordkraft Mobil
19.09.2019 13.16
Hei Arild, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen. Så godt å høre at du er fornøyd med oss. Vi noterer oss ønskene dine, og håper vi vil kunne tilby enda flere tjenester som dekker dine behov fremover i tiden som kommer. Ønsker deg en fortsatt strålende uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytte til Fjordkraft Mobil?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Fjordkraft Mobil
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Mobildatasluk"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til fjordkraft mobil 6GB for 4 mnd siden. Hadde hatt samme mobildatamengde på mitt forrige abonnement, men byttet til Fjordkraft pga at disse lå litt lavere i pris. Etter jeg byttet har jeg stadig opplevd å måtte kjøpe til datapakker og endte nå i juli opp med å kjøpe 7 GB ekstra. Og bruken var da; ingen musikkstreaming, ingen bokstreaming noen få streams på YouTube på under 3 min, poden spilte noen timer pokemon go. Var veldig nøye med å logge meg på Wifi der det var tilgjengelig og hovedsakelig lå tlf i veska. Dette kan ikke være riktig! Føles som et ran!! Hadde aldri hørt om den såkalt seiglivede myten om Fjordkrafts datatrafikk tidligere, men har jo lest litt om den nå i ettertid! Dette må dere komme til bunns i!

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.08.2019 12.56
Hei Marit, og takk for tilbakemeldingen din. Jeg kan forsikre deg om at vi allerede sjekket grundig opp i dette, og det er ikke noen forskjeller på måten mobildata brukes hos oss enn hos andre mobilselskaper. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss direkte via telefon, chat eller e-post slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg - det finnes helt sikkert en naturlig forklaring.

I mellomtiden har vi også skrevet en artikkel om dette temaet - kanskje finner du noe av forklaringen her? :)

https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ingen grunn til å velge Fjordkraft mobil"
5 syns denne omtalen er nyttig

Både jeg og kona byttet til Fjordkraft mobil grunnet pris. Men vi begge reagerte raskt på at data ble brukt opp og måtte stadig kjøpe til nye datapakker. Selv om vi over over flere år nå har hatt samme datamengde. Har aldri hatt problemer med dette før. Etter bare kort tid nå byttet til Telia i stedet. Føler oss lurt.

Svar fra Fjordkraft Mobil
30.07.2019 11.20
Hei Erlend,
Det er veldig trist å høre at dere har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi vet at det er en seiglivet myte at data forsvinner fortere hos oss enn hos andre selskaper, men jeg kan forsikre deg om at dette ikke er tilfelle - vi teller ikke data på noen annen måte enn det andre selskaper gjør, og det eneste som avgjør hvor mye data som brukes er aktivitetene som utføres på/av selve mobilen din. Vær oppmerksom på at dette kan være ting som skjer automatisk i bakgrunnen, f.eks en app som sender sikkerhetskopeier av data eller bilder til "skyen". Noe annet som ofte er tilfelle er at man har mye oppspart rollover hos tidligere operatør, som gjør at man "aldri" går tom for data. Denne rolloveren mister man når man bytter mobilselskap, uansett hvilket selskap man bytter til, og man vil da oppleve at dataen brukes fortere opp. Når dette gjøres sommerstid i tillegg, når man gjerne bruker mye mer mobildata enn ellers, kan man fort oppleve at mobildata forsvinner fortere enn før - selv om dette ikke egentlig er tilfellet.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook slik at vi kan forsøke å komme til bunns i dette. Jeg ser at du har byttet selskap, så jeg kan forstå det hvis du ikke helt ser poenget, men da får vi sjansen til å avdekke hvor problemet lå - og kanskje forhindre at du opplever det samme problemet hos ditt neste mobilselskap. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Data forsvinner alt for fort"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde tidligere 10 GB data og brukte nesten aldri opp dette, og fikk ofte roll over. Da jeg byttet til fjordkraft ble det tomt med en gang. Måtte hele tiden kjøpe ekstra datapakker. Endte med å oppgradere til 20GB i måneden, og selv da blir det tomt hver måned. Får da ekstraregning på 400 kr hver måned, i tillegg til å betale for 20GB. Aldri brukt så mye penger på et abonnement før, eller hatt så tilsynelatende høyt dataforbruk. Hadde ikke musikk el. inkludert i tidligere abonnementer. Aldri igjen fjordkraft her, lokkepriser og lureri.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.07.2019 09.20
Hei Maria,
Dette høres veldig rart ut. Vi vet at det er en seiglivet myte at data forsvinner fortere hos oss enn hos andre selskaper, men jeg kan forsikre deg om at dette ikke er tilfelle - vi teller ikke data på noen annen måte enn det andre selskaper gjør, og det eneste som avgjør hvor mye data som brukes er aktivitetene som utføres på/av selve mobilen din. Vær oppmerksom på at dette kan være ting som skjer automatisk i bakgrunnen, f.eks en app som sender sikkerhetskopeier av data eller bilder til "skyen". Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook slik at vi kan forsøke å komme til bunns i dette. Jeg ser at du har byttet selskap, så jeg kan forstå det hvis du ikke helt ser poenget, men da får vi sjansen til å avdekke hvor problemet lå - og kanskje forhindre at du opplever det samme problemet hos ditt neste mobilselskap. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Fjordkraft er greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har til gode å få trøbbel med selskapet, og når jeg kontakter kundeservice har jeg alltid fått rask og profesjonell hjelp.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.07.2019 09.16
Tusen takk for tilbakemeldingen Klaes, så hyggelig å høre! Ønsker deg en fortsatt fin sommer.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Mohammad
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Så langt utmerket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare hatt det i et par dager, og jeg er i utlandet, men så langt har det vært ganske bra. Før hadde jeg kontantkort fra chilimobil, og appen deres er veldig dårlig. Fornøyd med Fjordkraft så langt. Dekningen er ganske bra, men siden jeg er i utlandet så kan jeg ikke si noe om Telenor sin dekning, men har hørt at det er den beste dekningen man kan få. Hadde noen spørsmål og kundeservice svarte sjapt tilbake :)

Svar fra Fjordkraft Mobil
09.07.2019 12.04
Hei Mohammad, og takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi enormt stor pris på. Hvis det skulle være noe som helst du lurer på i fremtiden er det bare å ta kontakt. Håper utlandsoppholdet var hyggelig :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Fakturert 400 kr for å overskride med 1 GB. Fikk ikke beskjed. Dårlig og dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna. 1 GB ekstra koster 400 kr. Får ingen varsel om at grensen er overskredet. Det må du aktivt gjøre selv. Akkurat byttet. Visste ikke det...

Svar fra Fjordkraft Mobil
09.07.2019 12.04
Hei Elisabeth, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig snodig ut, ettersom vi sender ut varsel når du har brukt både 80% og 100% av mobildataen din. Så her skal du ha fått beskjed i god tid før grensen ble overskredet, i tillegg til informasjon om hva det koster pr. MB når dataen er brukt opp. Vi har en valgfri tjeneste for de som helt vil fjerne muligheten for overforbruk av data. Den heter "Datakontroll", og kan aktiveres inne på Min side. Med denne tjenesten vil du ikke lenger kunne surfe når dataen din er brukt opp, med mindre du selv velger å kjøpe en ekstra datapakke.

Hvis det er slik at du ikke mottok 80% og 100%-varslene fra oss vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Dette vil i så tilfelle være en teknisk feil, og da setter vi stor pris på å kunne rette opp i dette for deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Bra og billig !"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker ikke så veldig mye mobildata så jeg klarer meg mer enn nok med 1GB i måneden. Og da koster abonnementet mitt 119,-kr måneden. Og så bruker de Telenors nett så det er raskt og bra !

Svar fra Fjordkraft Mobil
05.07.2019 11.40
Hei Ralf, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Så godt å høre at du er fornøyd! Det setter vi stor pris på å høre. Ønsker deg en fin dag videre.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser det er flere som sier det er dårlig nett, det må stemme!! Byttet abonnement på barna, men de sliter med dårlig nett. Hadde Telenor tidligere, var ikke et problem. I tillegg startet abonnementet før vi hadde fått simkortene. Blir dyrt når 6 GB ikke holder i mnd!

Svar fra Fjordkraft Mobil
20.06.2019 09.39
Hei Anna, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres snodig ut, for våre kunder har akkurat den samme dekningen som det Telenor-kunder har. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er noen forskjell. Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post, slik at vi kan feilsøke dette sammen med deg. Da kan vi kartlegge om dette f.eks er en feil på SIM-kortene som barna dine har fått fra oss, og dermed sende dere nye kort. Dette skal vi komme til bunns i.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturerer"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft ganger forbruket av data med ca tigangen. Har hatt data med andre selskaper i over femten år, og aldri brukt over 2gb. Har abo på 20gb nå og første mnd med fjordkraft ble det 400kr ekstra. kundeservice ga meg da 20gb ekstra og nå sier de jeg har brukt over 40gb. Siste mnd har jeg vært forsiktig med data. Skal ikke være mulig, og stemmer ikke med data brukt ifølge min tlf.

Svar fra Fjordkraft Mobil
20.06.2019 09.39
Hei Bjørn, og takk for tilbakemeldingen din. Først og fremst: mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Eller at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at man ikke tenker over at f.eks snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned. Likevel synes jeg dette høres rart ut, særlig siden du har sjekket dette med forbrukstelleren til mobilen din. Jeg kan dessverre ikke kontakte deg siden jeg ikke vet hvem du er, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan komme til bunns i dette. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Veldig veldig skuffet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dagen kortene skulle bli aktivert skjedde det ikke. Alle våre tre abonementer i familien ble koblet fra Telenor, mens Fjordkraft-kortet fungerte ikke. Rørleggeren kunne ikke få tak i oss, jeg kunne ikke stoppe parkeringsappen osv. Og det er ikke mulig å få tak i noen på kundeservice! De ringer tilbake etter 2 timer! Skulle aldri bytte til Fjordkraft ! :(

Svar fra Fjordkraft Mobil
08.05.2019 14.18
Hei Rita,
Vi beklager veldig at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi har dessverre hatt unormalt lange køer på telefonen de siste par ukene, noe som har ført til at det har tatt såpass lang tid for oss å ringe deg tilbake. Slik skal det ikke være, og vi skjønner at du er skuffet. Vi håper alt er på plass igjen for deg nå, men hvis det fortsatt er noe som ikke virker som det skal vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan hjelpe deg. Ventetiden på telefon er i skrivende øyeblikk på litt over 4 minutter.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra"

Som andre gikk jeg over til Fjordkraft fra Chess. Dekningen og farten er bedre enn det Telia sitt nett var i mitt område så der er jeg fornøyd. Kan ikke si så mye om kundeservicen annet enn at jeg har vært strømkunde og mobilkunde i noen år uten å hatt noe behov for å være i kontakt med de, det jeg lurer på finner jeg på mine sider. Men jeg ser folk klager på at deres dataforbruk skyter i været hos fjordkraft, visst de sjekker forbruk registrert av mobilen som operatøren har 0% med får de seg sikkert en overraskelse. Kan rapportere at ifølge min mobil har jeg brukt 796mb i Mars og blir fakturert for 755mb. 864mb i februar og fakturert for 820mb. Har 4gb abonnement med rollover slik at når påsken kommer som nå er det masse tilgode.

Svar fra Fjordkraft Mobil
08.05.2019 14.18
Hei Eirik,
Og tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi svært stor pris på. Det stemmer at det kan være lurt å følge med på databruken i mobilen sine egne innstillinger hvis man er usikker. En megabyte er en megabyte, uansett hvilket mobilselskap man er kunde hos, og det er ingen grunn til at forbruket skal være høyere hos ett selskap enn hos et annet. Forklaringen her ligger som regel i at man tidligere var kunde i et selskap som f.eks hadde gratis streaming av musikk, eller at man ubevisst har endret bruksmønsteret på mobiltelefonen sin (begynt å bruke en ny og datakrevende app, mer streaming av video e.l.).

Ønsker deg en fin dag videre.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Billig og bra"

Skiftet fra Komplett mobil til Fjordkraft da Komplett ble solgt til Ice. Så langt har min erfaring med Fjordkraft utelukkende vært positiv. Bra pris og foreløpig har jeg opplevd dekningen svært tilfredsstillende. Eneste jeg savner er Komplett`s EU+

Svar fra Fjordkraft Mobil
08.05.2019 14.18
Hei Gudrun,
Og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen. Så godt å høre at du er fornøyd med oss. Hvis det skulle være noe som helst du trenger hjelp med i fremtiden er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller e-post.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Var det verdt å bytte til Fjordkraft for å spare den 100,- lappen i mnd?"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg, som mange andre har gått i fella til Fjordkraft Mobil. På siden dems så lover de "Nøyaktig samme dekning som Telenor-kundene" Dette stemte overhode ikke i mitt tilfelle. Jeg fikk et godt tilbud som sparte meg ca 100kr pr mnd for å ha det samme hos Fjordkraft som jeg hadde hos Telenor. Mens jeg skriver dette er jeg på vent på Fjordkraft Support! Min opplevelse så langt etter noen uker med Fjordkraft: 1. MYE tregere telefon og nett, rett og slett ustabil telefon. Samsung S7 Egde som har virket i mange måneder før portering og er alltid oppdatert. 2. Mobil Appene mine mister veldig ofte kontakt og må re-innlogge, Dette er veldig ødeleggende om man også bruker telefonen til spill når en f.eks mister kontakten under en kamp i Clash of Clans. 3. Jeg passerte Svinesund-brua og kjørte ikke lenger enn til markedet rett over grensa, jeg skulle fint fortsatt ha god NORSK mobildekning fra Halden-mastene. Jeg hadde under gode forhold Med TeleNor dekning helt ned til Råssø. Signalet jeg fikk på telefonen på svinesund var Edge,,, Edge? Det kan jeg ikke huske å ha sett på Mange år. Venter fortsatt på å komme igjennom til support, ventet nå i 25min --> 30 min så kom jeg igjennom, Jeg opplevde Kundesupport veldig Positivt og konsulenten jeg snakket med var hyggelig og virket veldig engasjert på å få løst mitt problem. Konsulenten mente at det kunne være noe galt med simkort og sender ut en ny, jeg fikk også en anvisning for å resette tidligere operatør og nett innstillinger på telefonen som også kan være årsak til mine problemer. Ved portering til Fjordkraft: Jeg satt kun inn sim fra Fjordkraft og slo på telefonen da jeg gikk over til de, Jeg gjorde ikke noe annet som å resette operatør e.l da jeg så det sto fjordkraft i skjermen. Etter å få resatt nettverksinnstillinger på telefonen slik support mente, kjørte jeg en speedtest på tek.no og jeg skal si jeg ble overasket over resultatet ble så mye bedre, 3 målinger: 45Mbps, 49,1Mbps og 61,4Mbps Litt små-surfing med tlf nå viser seg å være MYE mer stabilt. Det gjenstår å se om dette løste mine komplikasjoner med tlf etter overgang til Fjordkraft. Fikk idag et nytt håp om det. Fjordkraft Scorer ikke full pott da dette burde vært opplyst slik at man ikke opplever slike komplikasjoner jeg har hatt med telefon og dekning etter portering. Dette kan også være årsaken til at mange angrer på å gå over til Fjordkraft, jeg angret også siden det virket så bra med operatøren jeg hadde. Hadde jeg vist at nett innstillinger på telefonen skulle resettes ved portering, hadde jeg nok aldri opplevd disse negative erfaringene med Fjordkraft. Jeg vil dele dette slik at de som vurderer å gå til Fjordkraft, og de som har hatt de samme komplikasjoner med tlf etter portering, slik at de som vurderer overgang får en liten "headsup" og de som sliter litt og leter etter vurderinger (slik en ofte gjør ETTER man får problemer) kanskje får en løsning ved å prøve dette.

Svar fra Fjordkraft Mobil
08.05.2019 14.57
Hei Ken, og tusen takk for den veldig utfyllende tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på! Det er også supert at du forteller om løsningen på problemet ditt, slik at det kan være til hjelp for andre med samme problem.

Det er heldigvis ikke slik at man får en annen dekning hos Fjordkraft enn den man får hos Telenor. Dekningen vår er helt lik, og det er ikke slik at man prioriteres annerledes i nettet fordi man er kunde hos Fjordkraft og ikke hos Telenor. Så denne myten må vi bare avkrefte med en gang. At litt krøll kan oppstå ved portering til et annet selskap er dessverre noe som kan skje hos alle mobilselskap, men det tilhører heldigvis sjeldenhetene. Ut fra det jeg kan lese her har du rett og slett vært uheldig, selv om det selvsagt ikke gjør situasjonen noe mindre irriterende av den grunn. Det er ikke slik at alle som blir kunder hos oss må tilbakestille innstillingene i telefonen sin, men det kan være lurt å prøve dette hvis man opplever dekningsproblemer, slik tilfellet var hos deg.

Igjen - tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en såpass detaljert anmeldelse. Om det skulle være noe som helst du trenger hjelp med i fremtiden er du selvsagt velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke med meg at regning ikke var blitt betalt - burde fått sms - stengte abonnement - kostet 400kr å åpne igjen pga to nummer var registrert på meg. Dette var en glipp og har aldri før latt en regning forfalle. Det positive var at de åpnet på under ett minutt igjen - da jeg sa at regning var betalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God erfaring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen problemer med Fjordkraft, betaler 119 pr/mnd med 1GB data. Pris fordi jeg har strøm fra samme leverandør.

Kundetilfredshet
"Billigste abonnementet jeg har funnet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god mobiloperatør p.g.a prisen. Telenordekning. I motsetning til hos Telenor betaler man ikke for å bruke bank-id på mobilen.

Bytte til Fjordkraft Mobil?
Les mer og bestill mobilabonnement direkte på nettsidene til Fjordkraft Mobil
Mobilabonnement fra Fjordkraft Mobil
Bytt på nettsidene til Fjordkraft Mobil
Vis alle mobilabonnement
1 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
2 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
189 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
239 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
4 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
6 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
289 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
10 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
339 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
20 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
439 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
439 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
539 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Fjordkraft Mobil?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Fjordkraft Mobil
Gå til Fjordkraft Mobil nå
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR